• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Terminlisten 2014

Started by The Boss, December 04, 2013, 23:50:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det nærmer seg. Jeg håper på bortekamp første runde, gjerne på et stadion der vi er mange som drar. Så er det vel selvsagt at vi får hjemmekamp 16. mai. Det vil være en gedigen skandale om ikke denne urettferdigheten fortsetter. Det mener jeg faktisk, selv om det høres ironisk ut. Så håper jeg på hjemmekamp i siste runde, gjerne mot Sogndal fordi vi vinner alltid hjemme mot dem.
Tren på langskudd

Gulløl

December 09, 2013, 13:54:05 PM #51 Last Edit: December 09, 2013, 13:59:02 PM by Gulløl
Tipper åpning for Brann borte mot Haugesund i første runde. Fordi at de har en bane som er mye bedre å spille på åpningskampen + full bortetilskuereffekt siden det er nært geografisk å reise til. "Norling effekten" kan maksimeres med åpningskamp i nabobyen. Men spørs om NFF tenker slik, de driter vel i Brann supporterne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Larsendos

Quote from: Gulløl on December 09, 2013, 13:54:05 PM
Tipper åpning for Brann borte mot Haugesund i første runde. Fordi at de har en bane som er mye bedre å spille på åpningskampen + full bortetilskuereffekt siden det er nært geografisk å reise til. Norling effekten kan maksimeres med åpningskamp i nabobyen. Men spørs om NFF tenker slik.


bodø, aalesund, molde, start, sarpsborg, odd, sogndal og godset får vel hjemmekamp først..

Gulløl

December 09, 2013, 14:00:32 PM #53 Last Edit: December 09, 2013, 14:03:05 PM by Gulløl
Her er første serierunde:

Sarpsborg 08 - Brann

Bodø/Glimt - Aalesund

Haugesund - Lillestrøm

Molde - Vålerengen

Sandnes Ulf - Odd

Rosenborg - Viking

Stabæk - Sogndal

Strømsgodset - Start

_______________________________________

Norling effekten ble istedenfor minimisert av NFF  >:(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Larsendos

24. runde    21. september    Brann - Sandnes Ulf     
25. runde    28. september    Odd - Brann     
26. runde    5. oktober          Brann - Start     
27. runde    19. oktober        Brann - Sarpsborg 08     
28. runde    26. oktober        Bodø/Glimt - Brann     
29. runde    2. november      Brann - Sogndal     
30. runde    9. november      Haugesund - Brann

avslutningen bør gi mange poeng!

branngirl85

Runde:   Dato:   Kamp:   Merknad:
1. runde    30. mars    Sarpsborg 08 - Brann    
2. runde    6. april    Brann - Stabæk    
3. runde    13. april    Sandnes Ulf - Brann    * palmesøndag
4. runde    21. april    Brann - Lillestrøm    * 2. påskedag
5. runde    27. april    Rosenborg - Brann    
6. runde    1. mai    Brann - Haugesund    * offentlig høytidsdag
7. runde    4. mai    Start - Brann    
8. runde    11. mai    Aalesund - Brann    
9. runde    16. mai    Brann - Bodø/Glimt    * festdagen!
10. runde    20. mai    Sogndal - Brann    
11. runde    25. mai    Brann - Vålerenga    
12. runde    9. juni    Molde - Brann    * 2. pinsedag
13. runde    12. juni    Brann - Odd    
-----   -----   VM-pause    
14. runde    6. juli    Viking - Brann    
15. runde    12. juli    Brann - Strømsgodset    
16. runde    20. juli    Stabæk - Brann    
17. runde    27. juli    Brann - Viking    
18. runde    3. august    Lillestrøm - Brann    
19. runde    10. august    Brann - Aalesund    
20. runde    17. august    Brann - Rosenborg    
21. runde    24. august    Vålerenga - Brann    
22. runde    31. august    Brann - Molde    
23. runde    14. september    Strømsgodset - Brann    
24. runde    21. september    Brann - Sandnes Ulf    
25. runde    28. september    Odd - Brann    
26. runde    5. oktober    Brann - Start    
27. runde    19. oktober    Brann - Sarpsborg 08    
28. runde    26. oktober    Bodø/Glimt - Brann    
29. runde    2. november    Brann - Sogndal    
30. runde    9. november    Haugesund - Brann    

huleste

Full pott de fire første kampene!

Artig og litt rart at begge Viking-kampene kommer i juli..

dragn

Vålerenga med bortekamp 16 mai! Litt morsomt, men også bittelitt talentløst fra NFF sin side!

huleste

December 09, 2013, 14:16:51 PM #59 Last Edit: December 09, 2013, 14:24:11 PM by huleste
Quote from: dragn on December 09, 2013, 14:13:33 PM
Vålerengen med bortekamp 16 mai! Litt morsomt, men også bittelitt talentløst fra NFF sin side!


Har de samme tradisjon for 16. mai som oss? Syns å huske at det kun kom 10000 på kampen deres i år.

Edit: Det var 9 338 på kampen deres i år.. De suger!

Lasaron

Skandale at det blir fire naturgresslag i første runde.
Tren på langskudd

Gulløl

December 09, 2013, 14:18:07 PM #61 Last Edit: December 09, 2013, 14:19:41 PM by Gulløl
Seriefinale i Haugesund kan bli bra. Kan bli "cupfinale helg" i araberbyen den helgen med stor folkevandring sørover til nabobyen om det er noe STORT å spille for. Tror jeg bestiller hotelrom med en gang  ;).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Nightfox

Dette er en kommentar til dragn sitt innlegg ang VIFs bortekamp:

Ikke talentløst av NFF i det hele tatt. VIF har aldri hatt en tradisjon for 16. mai. Men det er morsomt at de havner borte mot lille Start, uten å dermed tråkke noen sørlendinger på tærne. Så regner jeg med det handler om å skåne hovedstaden for det forferdelige synet av masse fulle Vålerengafans dagen før nasjonaldagen, hvilket jeg godt kan forstå. Må være et forferdelig syn å ha ravende rundt i hovedstaden.

dragn

Quote from: Nightfox on December 09, 2013, 14:20:01 PM
Dette er en kommentar til dragn sitt innlegg ang VIFs bortekamp:

Ikke talentløst av NFF i det hele tatt. VIF har aldri hatt en tradisjon for 16. mai. Men det er morsomt at de havner borte mot lille Start, uten å dermed tråkke noen sørlendinger på tærne. Så regner jeg med det handler om å skåne hovedstaden for det forferdelige synet av masse fulle Vålerengafans dagen før nasjonaldagen, hvilket jeg godt kan forstå. Må være et forferdelig syn å ha ravende rundt i hovedstaden.


Eneste grunnen til at VIF ikke burde få hjemmekamp må da være at dem ikke klarer å fylle Ullevål? Og selvsagt det du sa med fulle supportere... :) Men fra et nøytralt ståsted er det kulere med en mindre fylt stadion med 10000 supportere, enn en mindre fylt stadion med 2000 supportere!

stig

Nettsideansvarlig

dokken

Hvor mange bortesupportere er det egentlig plass til i Sarpsborg? Wikipedia sier 1000, men synes det virker lite troverdig. Er jo bare en liten stillastribune og en parkeringsplass der.

Ellers noen som vet noe om stadion og puber i byen?

Northside

Quote from: dokken on December 09, 2013, 15:03:11 PM
Hvor mange bortesupportere er det egentlig plass til i Sarpsborg? Wikipedia sier 1000, men synes det virker lite troverdig. Er jo bare en liten stillastribune og en parkeringsplass der.


Hva den er godkjent for vet jeg ikke. Nå i år var det et lite stillas som utgjorde bortefeltet, kanskje kapasitet på maks 200stk?
Men var en eller annen form for tribune på ene siden også, spørs om den er godkjent for bruk.

Super Hasund

La oss kuppe hele stadion.

Må da være et marked for flere enn 200 Brannsupportere?

La Folket Synge

*Feltz*

dokken

Er det lov å ha med medbrakt tribune? Er jo god plass bak målene der, litt ødslig i grunn. Vi kunne reist rundt med egen tribune montert på en lastebil, og tatt den med videre til Sandnes.

Her er det bare å la kreativiteten blomstre...

Super Hasund

Quote from: dokken on December 09, 2013, 16:34:17 PM
Er det lov å ha med medbrakt tribune? Er jo god plass bak målene der, litt ødslig i grunn. Vi kunne reist rundt med egen tribune montert på en lastebil, og tatt den med videre til Sandnes.

Her er det bare å la kreativiteten blomstre...



:-) Fantastisk ide.
La Folket Synge

*Feltz*


dokken

Denne var jo perfekt:

http://www.tieredseating.com/

Ser jo mye bedre ut enn mye av det skrammelet som NFF godkjenner som bortetribune. Tak og greier.


Super Hasund

Quote from: dokken on December 09, 2013, 16:47:45 PM
Denne var jo perfekt:

http://www.tieredseating.com/

Ser jo mye bedre ut enn mye av det skrammelet som NFF godkjenner som bortetribune. Tak og greier.




Der har vi an! Lurer på hva leieprisen er.
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

He he, de ser sikkert fine i landlige omgivelser med dannede folk som ser på polo eller noe sånt, men jeg ser ikke helt for meg å rable gal på en slik tribune!:)

Spøk til side. Vi har vel rett på 5 % av billettene, så hvis ikke de har kapasitet på bortetribunen må det bli hjemmelaget sin utfordring.
Rød makt på Hansa

Aspmyra

Hei folkens! Et praktisk spørsmål angående 16. Mai kampen. Hvor pleier bortesupporterne å holde til før kampstart?
odø/Glimt førr evig!

dudo

Gråtende og skjelvende på Champions! (Som vel nå heter S.I.N.?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Aspmyra

Er Three Lions et godt alternativ om de vil ta oss imot? S.I.N er vel mer en nattklubb?
odø/Glimt førr evig!

Henki

Quote from: Aspmyra on December 09, 2013, 19:27:29 PM
Er Three Lions et godt alternativ om de vil ta oss imot? S.I.N er vel mer en nattklubb?


Det er vel bare å ta kontakt og høre med dem.
Ballen skal fremover!

Northside

Quote from: Aspmyra on December 09, 2013, 19:27:29 PM
Er Three Lions et godt alternativ om de vil ta oss imot? S.I.N er vel mer en nattklubb?


Three Lions er bra :D

Klaus_Brann

Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Aspmyra on December 09, 2013, 18:25:49 PM
Hei folkens! Et praktisk spørsmål angående 16. Mai kampen. Hvor pleier bortesupporterne å holde til før kampstart?


Bodøs supportere ender vel opp på Fotballpuben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

The Boss

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Brasil - Kroatia spilles klokken 22.00, så man rekker fint kamp på staddaen klokken 18, før åpningskampen i VM!

dudo

Quote from: The Boss on December 09, 2013, 20:39:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Brasil - Kroatia spilles klokken 22.00, så man rekker fint kamp på staddaen klokken 18, før åpningskampen i VM!


Er en drøy flytur ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: The Boss on December 09, 2013, 20:39:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Brasil - Kroatia spilles klokken 22.00, så man rekker fint kamp på staddaen klokken 18, før åpningskampen i VM!


Ja, da er det ingen grunn til å stresse. Tenkte de startet 19 som de andre dagene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Særping

December 10, 2013, 03:56:15 AM #85 Last Edit: December 10, 2013, 04:05:28 AM by Særping
Quote from: dokken on December 09, 2013, 15:03:11 PM
Hvor mange bortesupportere er det egentlig plass til i Sarpsborg? Wikipedia sier 1000, men synes det virker lite troverdig. Er jo bare en liten stillastribune og en parkeringsplass der.

Ellers noen som vet noe om stadion og puber i byen?


Pr dags dato gjelder dette :   http://www.sa.no/sport/article6666292.ece

Sarpsborg får slik stadion er i dag slippe inn ca 5000 . Bortesupportere har krav på 5% som er ca 250stk.
540 personer er det plass til ,som utgjør ca 10%. Fasilitetene er en helt annen sak   ;D

ØL :

Sportspuben - Kirkegata 51
Olsen Pub - St. Marie gate 109
Nye Neptun Pub - Jernbanegata 14
EDVARTS - Pellygata 78
Oppe Og Nede - St. Marie gate 82
Kontoret.Bar - Glengsgata 21

Alle ca 10 min gå tur unna stadion.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Det er vel like greit. En stappfull Stadion og én storskjerm på Festplassen er nok.
Gå av.

Henki

Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Fotball-VM starter en torsdag, så kampstart klokken fire er nok lite aktuelt. Men som flere har påpekt, åpningskampen er klokken 22. Så det går jo fint :)
Ballen skal fremover!

dokken

Quote from: Særping on December 10, 2013, 03:56:15 AM
Quote from: dokken on December 09, 2013, 15:03:11 PM
Hvor mange bortesupportere er det egentlig plass til i Sarpsborg? Wikipedia sier 1000, men synes det virker lite troverdig. Er jo bare en liten stillastribune og en parkeringsplass der.

Ellers noen som vet noe om stadion og puber i byen?


Pr dags dato gjelder dette :   http://www.sa.no/sport/article6666292.ece


takk for info. Men må si jeg stusser veldig over at det skal være plass til 300 på den ekstra "tribunen" det er bilde av.

Tre rader med sviller i 25 meters lengde? Det blir i så fall 25 cm til hver tilskuer... (25 meter delt på 100). 

Håper Sarpsborg kjenner sin besøkelsestid og får satt opp en større tribune der. Mener å huske at det var større tribuner bak målene tidligere. Nå ser det ganske stusselig ut når de viser kamper derfra på tv.

stig

Quote from: Henki on December 10, 2013, 11:45:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Fotball-VM starter en torsdag, så kampstart klokken fire er nok lite aktuelt. Men som flere har påpekt, åpningskampen er klokken 22. Så det går jo fint :)



Tilskuere som bor litt utenfor Bergen vil nok kave litt, særlig hvis man er avhengig av kollektivtransport. I hvert fall om kampstart er kl 19, som er normalen på en hverdag. Regner med de skjønner såpass at folk vil rekke hjem, og at ikke alle bor på Minde.  Usikker på hvor lang tid bilkøene varer nå til dags. Gikk sikkert radig i høst. 

Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: stig on December 10, 2013, 17:37:02 PM
Quote from: Henki on December 10, 2013, 11:45:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 09, 2013, 19:51:36 PM
Quote from: stig on December 09, 2013, 14:31:06 PM
Ellers er Brann-Odd satt opp på åpningsdagen i vm.


Da håper jeg at NFF setter kamptidspunktet til senest 16.00.
Har Bataljonen/Brann noen påvirkningskraft på det? Hvis ikke kan det fort bli en del folk som dropper kampen.


Fotball-VM starter en torsdag, så kampstart klokken fire er nok lite aktuelt. Men som flere har påpekt, åpningskampen er klokken 22. Så det går jo fint :)



Tilskuere som bor litt utenfor Bergen vil nok kave litt, særlig hvis man er avhengig av kollektivtransport. I hvert fall om kampstart er kl 19, som er normalen på en hverdag. Regner med de skjønner såpass at folk vil rekke hjem, og at ikke alle bor på Minde.  Usikker på hvor lang tid bilkøene varer nå til dags. Gikk sikkert radig i høst. 




Spørs litt hvor man parkerer det. Det tok en god time før siste bil var bort fra de som parkerer ved Gimle skole og bort mot stadion, men det finnes jo mange andre steder hvor man er ute av køen på 5 min.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: dokken on December 10, 2013, 13:55:55 PM
Tre rader med sviller i 25 meters lengde? Det blir i så fall 25 cm til hver tilskuer... (25 meter delt på 100). 


Hvis du ser på bildet så er det trinn på begge sider. Du tar baksiden i 1. omgang, så bytte du med en kompis i 2. omgang.

Nixon

Rød makt på Hansa

1908

No er vell ikke dette avgjort enda?

Markmus

Quote from: Nixon on January 15, 2014, 12:16:17 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Na-kommer-den-forhatte-mandagskampen-tilbake--412834_1.snd#.UtZvITyF9oY

Fredagskampen kan bli erstattet med mandagskamper denne sesongen.


Fantastisk. Fredagskamper var trolig det teiteste de har funnet på de siste årene.
Ka du ve?

Xminator

vet ikke det, lettere å ta fri en fredag enn mandag og tirsdag

Lasaron

Jeg syns det er mye triveligere å gå på kamp fredag enn mandag. Men må faktisk erkjenne at sjansen for at jeg er bortreist og ikke kan gå er betydelig større på en fredag enn en mandag.
Tren på langskudd

dokken

Denne diskusjonen er litt komplisert, fordi mange snakker forbi hverandre. For bortesupporterne er selvsagt fredag å foretrekke fremfor mandag. Sistnevnte må man ta to dager fri for, mens fredagskamper ofte kan klares innenfor en "oval weekend".

Samtidig må jo også supporterklubbene innse at andelen bortesupportere betyr lite for klubbenes totale tilskuertall. De eneste kampene som har virkelig stor andel bortesupportere, er derbyer - og da er det jo uansett kort reiseavstand - eller kamper på Ullevaal der det er mange eksilbergensere e.l. som møter.

Personlig foretrekker jeg fredag fremfor mandag. Men jeg ser samtidig at fredagskampene ikke er populære blant "folk flest", familiene som har en tendens til å velge taco og Skavlan. Hvis 2000 familiefolk holder seg hjemme, så hjelper det ikke mye at 100 ekstra VIF-supportere tar turen. Tv-selskapene og sponsorenes ønsker teller selvsagt også litt inn når klubbene skal avgjøre.

Det som i hvertfall er viktig, er at det ikke blir ytterligere spredning på kampene - dvs både fredag og mandag. Skulle gjerne hatt vekk disse 15.30-kampene på lørdag også. De er uten unntak publikumsmessige katastrofeområder (spør LSK, som hadde mange av de i fjor).

Northside

Quote from: dokken on January 20, 2014, 14:04:12 PM
Samtidig må jo også supporterklubbene innse at andelen bortesupportere betyr lite for klubbenes totale tilskuertall. De eneste kampene som har virkelig stor andel bortesupportere, er derbyer - og da er det jo uansett kort reiseavstand - eller kamper på Ullevaal der det er mange eksilbergensere e.l. som møter.


Nå handler dette mer om antall bortesupportere. For min del handler det om å ta hensyn til de få personene i Norge som gjør fotballen til noe litt spesielt. Uten engasjerte supportere som reiser på kryss og tvers hver helg, så ville Norsk fotball blitt enda kjedeligere.

Fredagskamper er langt i fra optimalt for min del, men bedre enn mandag, selv når vi spiller hjemme.
Skal TV klage på dette, så kan de gjerne foreslå kampdag kun lørdag og søndag :)

En annen ting er nedgangen de snakker om på fredager kontra mandager. Minimal nedgang i løpet av disse to årene hvor Norsk fotball generelt har opplevd en nedgang.
En annen ting de ikke nevner er at mandagskampene var andrevalget til TV-kanalene. Fredagskampene er vel fjerdevalget dersom jeg husker rett?
Da kan man snu på det og si at fedagskamper var et lurt trekk da nedgangen i antall TV-seere ble minimal med tanke på mindre attraktive kamper og generell nedgang for Norsk fotball.

Jeg tror dette handler mer om at TV2 heller ønsker å fylle fredagskveldene i kjent stil med noe annet tull på TV-skjermen og at de i grunn ikke har så mye spennende å sende på TV en mandag.

Corran

All ære til de som reiser land og strand rundt. Noe jeg selv gjorde til en viss gra for en del år siden.
Men det er ikke til å stikke under en stol at mandagskamper passer gjennomsnittsfamilier og også den trofaste hjemme supporter bedre en fredag og lørdagskamper.
Det være seg hytteturer, fredagstaco, sosialt samvær med familie og venner.
Mandagen er en perfekt dag og forlenge helgen med fotball.
Personlig skulle jeg ønske alle kamper gikk søndagskvelden(foruten spesielle dager som himmelsprett 16 mai o.l.), men må det en dag til er mandagen fin.

Når det er sagt så bør jo kamper som flyttes fra hovedrundedagen, flyttes i så god tid at det er mulig for de som skal reise å planlegge i god tid.
Eg er kommet litt opp i årene og de fleste jeg kjenner på min alder har større problemer med å komme seg på kamp fredager og derfor stort sett ikke bruker partoutkort de kampene som faller på fredager og til dels lørdager 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up