• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Terminlisten 2014

Started by The Boss, December 04, 2013, 23:50:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

The Boss

Gleder meg stort til en ny sesong, takket vår nye frelser, RN!

Terminlisten er vel ikke mange dagene unna å bli offentliggjort..? I fjor kom den 4. desember.
Riktignok seriestart 2 uker senere neste år, enn det var i år (30 mars 2014), men håper at oppsettet er klart før helgen!

Hadde vært kanon med første kamp hjemme, gjerne mot et middelmådig lag, sånn at vi leder serien etter første kamp!

brann89

Er den ikkje allerede utgitt da?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Lasaron

Quote from: The Boss on December 04, 2013, 23:50:39 PM
Gleder meg stort til en ny sesong, takket vår nye frelser, RN!

Terminlisten er vel ikke mange dagene unna å bli offentliggjort..? I fjor kom den 4. desember.
Riktignok seriestart 2 uker senere neste år, enn det var i år (30 mars 2014), men håper at oppsettet er klart før helgen!

Hadde vært kanon med første kamp hjemme, gjerne mot et middelmådig lag, sånn at vi leder serien etter første kamp!


Kunstgresslagene bør ha hjemmebane i første runde.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: brann89 on December 05, 2013, 00:51:54 AM
Er den ikkje allerede utgitt da?


Datoene er klare, men ikke hvilke kamper som skal gå når.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Med ny trener på plass må vi få hjemmekamp først!:)
Rød makt på Hansa

huleste

Siden seriestart er to uker seinere i år, så burde hjemmekamp i første gå bra. Og for en kamp det kan bli! Gleder meg stort!

Lasaron

Vi vet ikke hvordan vinteren blir. Det er uansett sikrest å ha hjemmekamp i andre runde. I slutten av mars kan det utmerket godt være slik at banen blir temmelig ødelagt, og vi har 8 kunstgresslag i serien. Dette er faktisk en ikke-hjerne, ny trener eller ei.
Tren på langskudd

Straffe!!!

Vi hadde første hjemmekamp denne sesongen, da ligger nok det meste til rette for bortekamp i første runde i 2014.
Dette bruker å være sånn omtrent annenhver gang / annethvert år.

The Boss

Quote from: brann89 on December 05, 2013, 00:51:54 AM
Er den ikkje allerede utgitt da?


Det er vel igrunn korrekt at terminlisten er offentliggjort (med alle kampdatoer), men kampoppsettet er det jo vi venter på.

Håper uansett at oppsettet er klart i dag eller i morgen, og håper fortsatt på hjemmekamp først :) Eller kanskje en bortekamp, hvor det for en gangs skyld kan bli et bra oppmøte igjen..? :)

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on December 05, 2013, 10:20:53 AM
Quote from: brann89 on December 05, 2013, 00:51:54 AM
Er den ikkje allerede utgitt da?


Det er vel igrunn korrekt at terminlisten er offentliggjort (med alle kampdatoer), men kampoppsettet er det jo vi venter på.

Håper uansett at oppsettet er klart i dag eller i morgen, og håper fortsatt på hjemmekamp først :) Eller kanskje en bortekamp, hvor det for en gangs skyld kan bli et bra oppmøte igjen..? :)


Bortekamp i Stavanger f.eks. Hadde vi gått rett fra to-sifret tall (98) til firesifret oppmøte?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det blir bortekamp på kunstgress da, må skjønne.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on December 05, 2013, 11:26:49 AM
Det blir bortekamp på kunstgress da, må skjønne.


Det er da ikke en selvfølge.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2013, 11:00:10 AM
Quote from: The Boss on December 05, 2013, 10:20:53 AM
Quote from: brann89 on December 05, 2013, 00:51:54 AM
Er den ikkje allerede utgitt da?


Det er vel igrunn korrekt at terminlisten er offentliggjort (med alle kampdatoer), men kampoppsettet er det jo vi venter på.

Håper uansett at oppsettet er klart i dag eller i morgen, og håper fortsatt på hjemmekamp først :) Eller kanskje en bortekamp, hvor det for en gangs skyld kan bli et bra oppmøte igjen..? :)


Bortekamp i Stavanger f.eks. Hadde vi gått rett fra to-sifret tall (98) til firesifret oppmøte?


Dersom terminlisten kommer de nærmeste dagene, og Brann får bortekamp, kan sikkert Bataljonen selge ut et charterfly til Stavanger som i 2006. Eller hvor som helst i Norge for den saks skyld!:)
Rød makt på Hansa

The Boss

Ikke dumt, president.
Hadde du spurt meg for noen dager siden hadde eg sagt "aldri", men nå er eg positiv, uansett hvor vi får bortekamp :)

Lasaron

Quote from: Nixon on December 05, 2013, 11:43:12 AM
Quote from: Lasaron on December 05, 2013, 11:26:49 AM
Det blir bortekamp på kunstgress da, må skjønne.


Det er da ikke en selvfølge.


Nei, det er jo ikke det i NFF sine øyne. Men i mine øyne.
Tren på langskudd

dudo

Hvilken bortebane er det lengst siden vi har vunnet på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on December 05, 2013, 12:40:47 PM
Hvilken bortebane er det lengst siden vi har vunnet på?


Haugesund var vel sist i 2000.
Legg ned hele klubben!

Northside

Ser for meg kaoset og tilstandene dersom vi vinner en rekke treningskamper og vinner på bortebane første serierunden mot tøff motstander.
Da kan det kanskje bli litt folk på Stadion i første hjemmekampen.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2013, 12:43:37 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 12:40:47 PM
Hvilken bortebane er det lengst siden vi har vunnet på?


Haugesund var vel sist i 2000.


Da håper jeg litt på premiere i Haugesund. Kort vei, man tolererer tap og vi kan sjekke hvordan den type gressmatte fremstår på verst mulig tidspunkt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on December 05, 2013, 13:06:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2013, 12:43:37 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 12:40:47 PM
Hvilken bortebane er det lengst siden vi har vunnet på?


Haugesund var vel sist i 2000.


Da håper jeg litt på premiere i Haugesund. Kort vei, man tolererer tap og vi kan sjekke hvordan den type gressmatte fremstår på verst mulig tidspunkt.


I Haugesund får vi jo toppen 350 billetter. Så nei.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2013, 13:14:38 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 13:06:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2013, 12:43:37 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 12:40:47 PM
Hvilken bortebane er det lengst siden vi har vunnet på?


Haugesund var vel sist i 2000.


Da håper jeg litt på premiere i Haugesund. Kort vei, man tolererer tap og vi kan sjekke hvordan den type gressmatte fremstår på verst mulig tidspunkt.


I Haugesund får vi jo toppen 350 billetter. Så nei.


Det tenkte jeg ikke på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on December 05, 2013, 13:16:06 PM
Det tenkte jeg ikke på.


Når østre langside er ferdig ca mai neste år er det drøyt 430 billetter me har krav på, såfremt wiki-siden om stadion stemmer.
Gå av.

Nixon

Nei, blir det bortekamp må vi møte VIF som har nok av tomme seter. Det kommer til å bli årets første cupfinale!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on December 05, 2013, 13:38:23 PM
Nei, blir det bortekamp må vi møte VIF som har nok av tomme seter. Det kommer til å bli årets første cupfinale!:)


Mot VIF har vi alt å tape, pluss at det blir på en elendig bane. Men det er jo greit å komme seg dit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Superjack

Bør være kunstgresskamp i første runde, for å fjerne litt usikkerhet og i håp om en bedre matte på Stadion i 2014 sesongens start.

Borte på den nye plasten til Molde, seier i TV kamp og full stadion i kampen etter.
Brannsupporter.

1908

Kamp mot Start borte hadde funket...

dokken

Quote from: Spelaren on December 05, 2013, 13:32:53 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 13:16:06 PM
Det tenkte jeg ikke på.


Når østre langside er ferdig ca mai neste år er det drøyt 430 billetter me har krav på, såfremt wiki-siden om stadion stemmer.


Langsiden er ferdig, ble åpnet i september/oktober. Det betyr at Haugesund stadion nå tar rundt 8000 tilskuere (det var 7889 der i siste seriekamp). Burde være fullt mulig å få rundt 500 billetter der, og vi vet fra før at det alltid er mange Brann-supportere på de andre plassene også (som selges bl.a. på Stord).

Men ellers er det vel fornuftig av NFF å gi kunstgresslagene hjemmekamp i første runde. Enig med at Start kunne vært bra. Så langt sør som det er mulig å komme, en relativt enkel motstander og ubegrenset plass på tribunen. Minuset er vanskelig transport.

Håper ellers på VIF relativt tidlig, som det har vært vane for de siste årene.

Nixon

Skjønner ikke hvorfor folk vil ha bortebane først. Mye bedre å fylle Stadion på ren forventning i stedet for å risikere et bortetap og så en litt laber inngang til påfølgende hjemmekamp.
Rød makt på Hansa

huleste

Quote from: Nixon on December 07, 2013, 13:31:46 PM
Skjønner ikke hvorfor folk vil ha bortebane først. Mye bedre å fylle Stadion på ren forventning i stedet for å risikere et bortetap og så en litt laber inngang til påfølgende hjemmekamp.


Defensiv holdning! Nei, nå skal vi gå for gull, og da kjører vi på med en borteseier først. Tenkt hvordan den første hjemmekampen kan bli da :D

Lasaron

Quote from: Nixon on December 07, 2013, 13:31:46 PM
Skjønner ikke hvorfor folk vil ha bortebane først. Mye bedre å fylle Stadion på ren forventning i stedet for å risikere et bortetap og så en litt laber inngang til påfølgende hjemmekamp.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on December 07, 2013, 14:00:47 PM
Quote from: Nixon on December 07, 2013, 13:31:46 PM
Skjønner ikke hvorfor folk vil ha bortebane først. Mye bedre å fylle Stadion på ren forventning i stedet for å risikere et bortetap og så en litt laber inngang til påfølgende hjemmekamp.


Jeg vil ha bortekamp først, for jeg vil ikke risikere noe med banen. Ønsker en bane vi kan spille fin fotball på fra første hjemmekamp. Og at den skal holde seg fin. Derfor.


Ja, og skal vi spille ballbesittende og langs bakken er en best mulig bane gull verdt.  (Om enn ikke bokstavelig)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dokken on December 07, 2013, 13:08:01 PM
Langsiden er ferdig, ble åpnet i september/oktober.


Ifølge Haugesunds egen nettside er den ikkje det.
Gå av.

Nixon

Jeg ser argumentet med banen. Med seriestart er senere enn de siste par årene. Så jeg velger hjemmefordelen. Viktig med en god start på sesongen.
Rød makt på Hansa

stig

Mener å huske at før denne sesongen var det snakk om dette med hjemmekamp for kunstgresslagene i første serierunde, som virker fornuftig nok. Rbh sa noe om at det hadde vært diskutert, men at Brann bl.a ville ha et system med hjemmekamp annet hvert år pga den "happeningen" en seriestart kan være. I 2014 blir det nok borte hvis de holder seg til det.
Nettsideansvarlig

Nixon

Hva tror du, Stig. Vil det være marked for et charterfly dersom vi f.eks. må til Bodø i første serierunde?:)
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: Nixon on December 07, 2013, 20:53:11 PM
Hva tror du, Stig. Vil det være marked for et charterfly dersom vi f.eks. må til Bodø i første serierunde?:)


Alt er vel sikkert mulig men det koster sikkert uansett mer enn det smaker vs rutefly. Ikke husker jeg hva BBB betalte når de leide fly t/r tromsø i 2007 eller hva prisen var pr pers på den turen. Uansett tror jeg en slik charter tur kommer til og koste kanskje ca 2500-3000 +/- kr pr stk. Tror de fleste ville valgt en billigere løsning.

Klaus_Brann

Jeg husker ikke hva vi betalte til Tromsø i 07, men det var vel verdt pengene. Vi fikk jo Brannsanger og trekkspillmusikk på flyet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Greit vi har fått ny trener.. Men vi trenger ikke ta HELT av ved første kamp (borte) Tror neppe folk vil betale noen tusen for å se den første kampen..

Nixon

Quote from: 1908 on December 08, 2013, 10:41:22 AM
Greit vi har fått ny trener.. Men vi trenger ikke ta HELT av ved første kamp (borte) Tror neppe folk vil betale noen tusen for å se den første kampen..


Jeg tror du tar feil dersom det f.eks. blir kamp i Bodø. Jeg tror mange vil ha interesse av en lettvint direktetur uten behov for hverken flybytte eller overnatting. Dersom Bataljonen markedsfører turen godt og lager en liten Norling-happening ut av det tror jeg at det kan bli fullt fly.

Det skader uansett ikke å lodde stemningen dersom oppsettet blir slik.
Rød makt på Hansa

stig

Jeg tviler på det er marked for en tur til Bodø i mars, men å sjekke mulighetene og lodde stemningen kan vi selvsagt gjøre. Et par storsigneringer kan selvsagt gjøre markede lettere.

Stor-Oslo eller Sør-Vestlandet er vel destinasjoner med størst potensiale for folkevandring. Gleder meg til i morgen
Nettsideansvarlig

dokken

December 08, 2013, 17:52:09 PM #41 Last Edit: December 08, 2013, 18:00:09 PM by dokken
Quote from: Spelaren on December 07, 2013, 15:39:50 PM
Quote from: dokken on December 07, 2013, 13:08:01 PM
Langsiden er ferdig, ble åpnet i september/oktober.


Ifølge Haugesunds egen nettside er den ikkje det.


Ser nå at du har rett. Trodde du snakket om den andre langsiden, som var ferdig i høst. Men nå skal de også utvide den gamle sittetribunen.

Ganske imponerende utvikling i Haugesund.

Hvis det kommer 1000 nye seter, vil jo "Gamlå" få plass til nærmere 9000 tilskuere. Det virker nesten i overkant av hva som trengs der nede, men betyr jo at det burde være bra tilgang på bortebilletter. Vi har krav på 450, men tror fort FKH vil gi oss hele kortsiden (ca 1000) hvis det er etterspørsel.

Nixon

Quote from: stig on December 08, 2013, 17:35:23 PMJeg tviler på det er marked for en tur til Bodø i mars


Jeg beliter meg ikke helt!:) Men det er godt mulig at jeg overvurderer "behovet" folk har til å være tilstede på Norling sin første kamp. Jeg husker jeg reiste til Sandefjord til Steinar Nilsen sin første kamp i 2009 uten at det ble den helt store opplevelsen. Jeg ble vel strengt tatt ikke lykkelig igjen før tirsdag i forrige uke...:)
Rød makt på Hansa

stig

Jeg har selvsagt lyst å få med meg Norling-debuten, men jeg håper jeg slipper Bodø. Litt av sjarmen vil være smekkfullt, høylytt bortefelt på en god Stadion. Da duger ikke 150 stk på et fly til forblåste og åpne Aspmyra.
Nettsideansvarlig

Nixon

Jepp! Det er mitt største ønske også. Hjemmekamp i sesongåpningen!
Rød makt på Hansa



krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Kjør på med Bodø borte i første runde, så er vi ferdig med den turen.
Er klar for buss :D

Go Up