• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dr_cyanid

Quote from: Nixon on May 26, 2015, 13:26:34 PM
Quote from: nero on May 26, 2015, 13:13:31 PM
Norling er blitt behandlet med silkehansker av supporterne.


Ja, ingen trenere i moderne tid (internettets tid) har fått like mye arbeidsro som det Norling har fått. Selv nå er det lite hets i forhold til det hans forgjengere fikk. Og ingen av de rykket ned med Brann...


Nedrykket var jo et styrt nedrykk. Dette hadde skjedd samme hvem som var trener for det mannskapet.

ostraume

Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:13:23 PM
"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi spillerne er for dårlige"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn de individuelle ferdighetene til spillerne.


"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi treneren er en idiot"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn at de kan løses ved å sparke treneren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bærtur

Det er ganske fantastisk med personer som messer om at trenerne i Bergen får så mye hets og kritikk samtidig som man ser en oversikt over trenerbytter i tippeligaen siden år 2000. Brann har hatt fem trenere.

Teitur: Jeg føler ikke Teitur ble hetset da han var her, men han fikk ikke så gode resultater. Jeg tror mange så dette i sammenheng med økonomien.

Mons Ivar Mjelde: Mons Ivar Mjelde har da fortsatt et godt rykte i Bergen selv om forventningene var høye og skuffelsen var stor i 2008.

Steinar Nilsen: Fikk det ikke helt til og trakk seg relativt kjapt, tilsynelatende fordi han ikke fikk det slik som han var forespeilet.

Rune Skarsfjord: Fikk veldig god tid og godt økonomisk spillerom og er den som har fått mest kritikk. Davy Wathne har skapt en mobbemyte det er vanskelig å ta livet av.

Rikard Norling: Har nærmest blitt fritatt all kritikk i lys av at det ble fremstilt som at Rune Skarsfjord ble "mobbet".

Sammenlignet med andre så har det vært lite kritikk mot trenerne ut over hva man kan forvente for en så profilert stilling, også i norsk målestokk. Brann fortjener visstnok ikke en så god trener som Rikard Norling fordi supporterne hele tiden krever treneravganger. Alle andre klubber derimot er eksempler til etterfølgelse, slik som Rosenborg. De har hatt 12 trenere i samme periode... Folk som kaller brannsupportere utålmodige aner ikke hva de snakker om. Ikke bare venter vi 44 år på seriegull, vi krever ikke engang en treners avgang når vi rykker ned. Men vi er liksom problemet.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

krakra

Quote from: dr_cyanid on May 26, 2015, 13:27:50 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:13:23 PM
"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi spillerne er for dårlige"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn de individuelle ferdighetene til spillerne. Jeg mener de som gnåler om spillerkvalitet gjør klubben en bjørnetjeneste. Vi kan godt hente nye spillere, -en gang til-. De vil floppe og dere vil konkludere med at også disse er for dårlige.

I fjor sommer ble det hentet spillere som burde klart å løfte Brann ut av nedrykkssumpen, men Marcus Pedersen, som alle var enige om var en klassespiller, fremstod som en hjelpeløs juniorspiller. Konklusjon? Marcus Pedersen har mistet alle sine ferdigheter og er nå en middels OBOS-spiller...

I år har vi hentet spillere som skal være i øverste TL-sjikte. Disse har også fremstått middelmådige. Konklusjon? De var aldri gode.

Løft hodet ut av ræven og innse at når spiller etter spiller kommer hit og prestererer langt under det vi forventer, spillere vi alle er enige i er solide forsterkninger før de kommer, og når spillere som forlater oss får et solid oppsving i prestasjonene, så er det snakk om grunnleggende feil som må fikses før vi begynner å åpne lommeboken på nye spillere. For disse kommer bare også til å spille dårlig. Så kommer konklusjonen igjen til å være at man har kjøpt feil spillere. At disse ikke var gode alikevel.

Jeg tenker at om vi så henter Austin, og han også presterer dårlig, så vil konklusjonen være at han har mistet ferdighetene. At han egentlig var begrenset, men fløt på et eller annet sist han var her. Eller at han var veldig oppskrytt.


Problemet er at spillerne ikke hentes etter et tydelig mønster, en klar rolle, som de skal inn og fylle. De blir hentet pga navn. Litt sånn som med Austin som nå er aktuell. Eller Demidov eller Pedersen for den del. Eller Karadas eller Hanstveit. Dette er kjernen i problemet. Null styring - ingen sportsjef, ingen overordnet ansvarlig for å ha en tydelig kurs. Stabæk har jo klart dette. Inge Andre Olsen gjør en solid jobb som sportssjef med å hente de rette typene. Selv om "alle" tror at det er Bradley som er geniet her.
Vi har jo ikke noe system eller spillestil å hente spillere inn i. Dette må jo legge til grunn, hvis ikke er jo jobben til en sportssjef håpløs. Det blir som en kokk gir deg beskjed om at "jeg skal lage noe, gå og kjøp mat"
Inge Andre Olsen var sportssjef da Stabæk raknet fullstendig sammen og rykket ned han. Da hjalp ikke hans solide jobb som sportssjef. Ikke før man fikk inn en trener som faktisk visste hvor han ville og hvordan han hadde tenkt å komme seg dit.

Nixon

Quote from: dr_cyanid on May 26, 2015, 13:28:56 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2015, 13:26:34 PM
Quote from: nero on May 26, 2015, 13:13:31 PM
Norling er blitt behandlet med silkehansker av supporterne.


Ja, ingen trenere i moderne tid (internettets tid) har fått like mye arbeidsro som det Norling har fått. Selv nå er det lite hets i forhold til det hans forgjengere fikk. Og ingen av de rykket ned med Brann...


Nedrykket var jo et styrt nedrykk. Hadde skjedd samme hvem som var trener for det mannskapet.


Helt uenig! Jeg tror svært mange andre trenere kunne styrt Brann til en sikker TL-plass i fjor.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:25:07 PM
Samme med Orlov. Heller ikke noen klassespiller, men så elendig som han ofte er for oss var han ikke i Gefle. Han var en sentral spiller for dem.


Er det toppscoreren vår i fjor du snakker om nå? Som lagde et mål mindre enn "evigunge" Frode Johnsen på sølvlaget til Odd? Som lagde like mange mål som i Gefle året før?

(for ordens skyld: Jeg er helt enig i at 4mill var hinsides overpris)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on May 26, 2015, 13:29:02 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:13:23 PM
"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi spillerne er for dårlige"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn de individuelle ferdighetene til spillerne.


"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi treneren er en idiot"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn at de kan løses ved å sparke treneren.
Det grunnleggende som må ligge på plass før vi begynner å tenke på spillere er et spillemønster med klare roller der sportssjefen faktisk har et utgangspunkt å gå etter når han skal hente spillere. Hvis ikke ender det jo opp med at vi henter spillere fordi de er gode. Så kommer de hit og er ikke så gode likevel.

krakra

May 26, 2015, 13:35:29 PM #1007 Last Edit: May 26, 2015, 13:41:49 PM by krakra
Quote from: ostraume on May 26, 2015, 13:31:20 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:25:07 PM
Samme med Orlov. Heller ikke noen klassespiller, men så elendig som han ofte er for oss var han ikke i Gefle. Han var en sentral spiller for dem.


Er det toppscoreren vår i fjor du snakker om nå? Som lagde et mål mindre enn "evigunge" Frode Johnsen på sølvlaget til Odd? Som lagde like mange mål som i Gefle året før?

(for ordens skyld: Jeg er helt enig i at 4mill var hinsides overpris)
Ja, one and the same. Skal du være en spiss som bare scorer mål, og er dårlig på alt annet, så er 8 mål omtrent halvparten av det som er godt nok. Orlov er god når han får ballen servert rett foran mål. Han har en flott evne til å være der han trenger å være når vi klarer å få ballen såpass langt frem.

Men jo lengre vekk fra mål han kommer, jo dårligere er han og det er en ganske bratt kurve. Utenfor 16 meter har han, med noen få unntak, fremstått helt hjelpesløs. Han har scoret like mye som i Gefle, men da han kom ble han jo beskrevet som en spiller som hadde styrkene sine på andre områder enn det å score. En spiller som var god til å gjøre andre gode. Til å gjøre grovarbeidet, slik at andre kunne score. Så scoret han greit med mål i tillegg. Dette har vi ikke sett noe til.

I 2013 hadde vi to spillere som scoret mer enn Orlov gjorde i fjor. Den ene sendte vi på dør. I tillegg var Huseklepp bare ett mål bak. Orlov ble jo hentet for at Huseklepp skulle score enda mer. Istedenfor falt Huseklepp ifra hverandre. Det kan ikke Orlov ta skylden for, men Norling kan ikke fritas ansvar for at både Askar og Huseklepp ble såpass mye dårligere. Hadde begge disse levert på samme nivå som i 2013 kunne vi reddet plassen. Det alene kunne holdt.

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:30:55 PM
Quote from: dr_cyanid on May 26, 2015, 13:27:50 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:13:23 PM
"Hvorfor har vi gjort det så dårlig"
"Fordi spillerne er for dårlige"
"Hvordan har du kommet frem til det?
"Fordi vi gjør det så dårlig"

Med en slik logikk vil man jo aldri kunne komme frem til at klubben har andre og større problemer enn de individuelle ferdighetene til spillerne. Jeg mener de som gnåler om spillerkvalitet gjør klubben en bjørnetjeneste. Vi kan godt hente nye spillere, -en gang til-. De vil floppe og dere vil konkludere med at også disse er for dårlige.

I fjor sommer ble det hentet spillere som burde klart å løfte Brann ut av nedrykkssumpen, men Marcus Pedersen, som alle var enige om var en klassespiller, fremstod som en hjelpeløs juniorspiller. Konklusjon? Marcus Pedersen har mistet alle sine ferdigheter og er nå en middels OBOS-spiller...

I år har vi hentet spillere som skal være i øverste TL-sjikte. Disse har også fremstått middelmådige. Konklusjon? De var aldri gode.

Løft hodet ut av ræven og innse at når spiller etter spiller kommer hit og prestererer langt under det vi forventer, spillere vi alle er enige i er solide forsterkninger før de kommer, og når spillere som forlater oss får et solid oppsving i prestasjonene, så er det snakk om grunnleggende feil som må fikses før vi begynner å åpne lommeboken på nye spillere. For disse kommer bare også til å spille dårlig. Så kommer konklusjonen igjen til å være at man har kjøpt feil spillere. At disse ikke var gode alikevel.

Jeg tenker at om vi så henter Austin, og han også presterer dårlig, så vil konklusjonen være at han har mistet ferdighetene. At han egentlig var begrenset, men fløt på et eller annet sist han var her. Eller at han var veldig oppskrytt.


Problemet er at spillerne ikke hentes etter et tydelig mønster, en klar rolle, som de skal inn og fylle. De blir hentet pga navn. Litt sånn som med Austin som nå er aktuell. Eller Demidov eller Pedersen for den del. Eller Karadas eller Hanstveit. Dette er kjernen i problemet. Null styring - ingen sportsjef, ingen overordnet ansvarlig for å ha en tydelig kurs. Stabæk har jo klart dette. Inge Andre Olsen gjør en solid jobb som sportssjef med å hente de rette typene. Selv om "alle" tror at det er Bradley som er geniet her.
Vi har jo ikke noe system eller spillestil å hente spillere inn i. Dette må jo legge til grunn, hvis ikke er jo jobben til en sportssjef håpløs. Det blir som en kokk gir deg beskjed om at "jeg skal lage noe, gå og kjøp mat"
Inge Andre Olsen var sportssjef da Stabæk raknet fullstendig sammen og rykket ned han. Da hjalp ikke hans solide jobb som sportssjef. Ikke før man fikk inn en trener som faktisk visste hvor han ville og hvordan han hadde tenkt å komme seg dit.

Er det ikke sportssjefen som skal legge til grunn dette da? For å spinne videre på din litt spesielle kokke-analogi; Sportssjefen er en kokk som sier til gjesten (les:treneren): "nå tilrettelegger jeg, og serverer deg de deiligste retter bestående av de beste råvarer, så får du sørge for å spise alt opp slik at du ikke blir avmagret og svak".

"Avmagret og svak" kan her sidestilles med en tilværelse i potetkjelleren på restauranten, eller OBOS-ligaen, om du vil.

Når det gjelder IA Olsen har han lite med nedrykket å gjøre da han var fersk i sin rolle. Han har tvert i mot klart å snu rundt på en klubb som lå på kanten av stupet. Litt sånn som vi ligger an nå.

Torvanger

May 26, 2015, 13:45:10 PM #1009 Last Edit: May 26, 2015, 13:55:20 PM by Torvanger

krakra

Nei, det er ikke sportssjefen som er kokken. Sportssjefen er den som skaffer råvarene til kokken, som da er treneren. Det er jo treneren som jobber med spillerne og får potensialet ut av dem. Det er vanskelig å hente råvarer til en kokk hvis du ikke aner hva kokken har tenkt å lage. Og det hjelper ikke med de flotteste råvarer dersom kokken svir maten.

IAO var på sin andre sesong som sportssjef da de rykket ned. Da Bob Bradley tok over var det med en stall de aller fleste regnet med ville rykke ned, men han klarte å få noe ut av det likevel. Så begynte man å hente spillere etter hans oppskrift. Du kan si at Bradleys råvarer i fjor var First Price og noen halvråtne tomater. Han klarte å lage å lage et rimelig godt måltid ut av det. Så fant man noen møre indrefileter for en rimelig penge, og nå ligner det gourmet.

Norling bare svir alt han får. Søler og griser. Vasker seg ikke på hendene etter å ha vært på do. Han sto lenge fast ved en matrett der ingrediensene ikke passet. Nå bare improviserer han uten oppskrift, uten hell.

Bærtur

Du skal i det minste ha kudos for metaforene, Krakra.. En av dine bedre.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:49:10 PM
Nei, det er ikke sportssjefen som er kokken. Sportssjefen er den som skaffer råvarene til kokken, som da er treneren. Det er jo treneren som jobber med spillerne og får potensialet ut av dem. Det er vanskelig å hente råvarer til en kokk hvis du ikke aner hva kokken har tenkt å lage. Og det hjelper ikke med de flotteste råvarer dersom kokken svir maten.

IAO var på sin andre sesong som sportssjef da de rykket ned. Da Bob Bradley tok over var det med en stall de aller fleste regnet med ville rykke ned, men han klarte å få noe ut av det likevel. Så begynte man å hente spillere etter hans oppskrift. Du kan si at Bradleys råvarer i fjor var First Price og noen halvråtne tomater. Han klarte å lage å lage et rimelig godt måltid ut av det. Så fant man noen møre indrefileter for en rimelig penge, og nå ligner det gourmet.

Norling bare svir alt han får. Søler og griser. Vasker seg ikke på hendene etter å ha vært på do. Han sto lenge fast ved en matrett der ingrediensene ikke passet. Nå bare improviserer han uten oppskrift, uten hell.


I sÃ¥ tilfelle er Norling en Michelin-kokk. Fra de beste restaranter i Frankrike. Men rÃ¥varene som harn fÃ¥r til rÃ¥dighet er det samme som leveres til byens mer brokete kebabrestauranter.  

krakra

May 26, 2015, 13:53:29 PM #1013 Last Edit: May 26, 2015, 13:56:17 PM by krakra
Han skulle være det, men han svir maten, setter sammen smaker som fremkaller brekninger, søler og griser det til.

Den beste referansen må da være de som spilte her før Norling kom. Er du uenig i at spillere som Askar, Huseklepp, Badji og Piotr var dårligere i fjor enn i 2013?

Ungguttene fikk seg en oppsving, men da endte det jo med at de skulle bære laget og det blir helt håpløst. Hadde Norling klart å få Huseklepp, Askar, Piotr og Badji til å levere på normalnivå, om ikke annet, og latt være å kaste Pusic og Wangberg på dør, så tror jeg vi hadde berget plassen med trygg margin.

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:53:29 PM
Han skulle være det, men han svir maten, setter sammen smaker som fremkaller brekninger, søler og griser det til.

krakra

Det er jo ikke verre enn å se på utviklingene til spillerne som var her i 2013 og 2014. Ble de bedre eller ble de dårligere? Ungguttene, som ikke spilte under Skarsfjord, fikk seg en opptur, men alle de etablerte ble merkbart dårligere. Det forteller iallefall meg at problemet ikke bare lå i kvaliteten på stallen, men også i stor grad på trenerens evne til å utnytte de kvalitetene han hadde tilgjengelig.

dr_cyanid

May 26, 2015, 14:04:02 PM #1016 Last Edit: May 26, 2015, 14:07:19 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on May 26, 2015, 13:58:01 PM
Det er jo ikke verre enn å se på utviklingene til spillerne som var her i 2013 og 2014. Ble de bedre eller ble de dårligere? Ungguttene, som ikke spilte under Skarsfjord, fikk seg en opptur, men alle de etablerte ble merkbart dårligere. Det forteller iallefall meg at problemet ikke bare lå i kvaliteten på stallen, men også i stor grad på trenerens evne til å utnytte de kvalitetene han hadde tilgjengelig.

Alle spillere som har vært her siden årene etter 2007 har vel mer eller mindre blitt dårligere. I hvertfall de som fortsatt er her eller - dessverre - har kommet tilbake.

Fortell meg gjerne hvordan Norling kan utnytte Emil Hanssons kvaliteter bedre? Grei ut, som det heter.
I samme omgang kan du gjerne ta for deg Karadas og Huseklepp.

krakra

Nå er ikke Hansson hovedpoenget her. Hovedpoenget er at de etablerte spillerne, som skulle være bærebjelker ble betydelig dårligere etter at Norling tok over. Dette gir også mye vanskeligere arbeidsvilkår for unggutatene.

Hansson er en lettbeint og kreativ spiller. Hadde Brann klart å ta kontroll over kampene og vært det førende laget så kunne hans ferdigheter kommet til sin rett. Men det første Norling må gjøre er jo å få spillere som Piotr, Nouri, Acosta, Demir, Demidov, Haugen, Larsen, Huseklepp, Orlov og Pedersen til å levere stabilt på sitt beste, og få dette til å fungere som et lag. Klarer han det er laget mer enn godt nok til å rykke opp og yngre spillere som Grønner, Knutsen, Skaanes og Hansson får helt andre arbeidsvilkår.

Hadde jeg kunnet gjøre dette hadde jeg vel vært trener i Brann.

dr_cyanid

May 26, 2015, 14:09:55 PM #1018 Last Edit: May 26, 2015, 14:11:57 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on May 26, 2015, 14:09:24 PM
Nå er ikke Hansson hovedpoenget her. Hovedpoenget er at de etablerte spillerne, som skulle være bærebjelker ble betydelig dårligere etter at Norling tok over. Dette gir også mye vanskeligere arbeidsvilkår for unggutatene.

Hansson er en lettbeint og kreativ spiller. Hadde Brann klart å ta kontroll over kampene og vært det førende laget så kunne hans ferdigheter kommet til sin rett. Men det første Norling må gjøre er jo å få spillere som Piotr, Nouri, Acosta, Demir, Demidov, Haugen, Larsen, Huseklepp, Orlov og Pedersen til å levere stabilt på sitt beste, og få dette til å fungere som et lag. Klarer han det er laget mer enn godt nok til å rykke opp og yngre spillere som Grønner, Knutsen, Skaanes og Hansson får helt andre arbeidsvilkår.

Hadde jeg kunnet gjøre dette hadde jeg vel vært trener i Brann.


DÃ¥rlige svar. Synes jeg.

Faktum er at hverken Emil Hansson, Huseklepp, Karadas m.fl. viser seg ikke å være gode nok. Førstnevnte skal riktignok få litt tid til å bevise det. Men er han virkelig så god så hadde han vært både i Twente og Barcelona før vi hadde rukket å sette Brannbrødet i halsen.

krakra

May 26, 2015, 14:11:42 PM #1019 Last Edit: May 26, 2015, 14:21:24 PM by krakra
Det kan jeg ikke hjelpe deg med. Hvis du bare skal avfeie det klare poenget at de etablerte, altså de som skal bære laget, ble markant dårligere etter at Norling tok over så ser du det du vil se. I tillegg presterer spillerne vi henter dårigere for oss enn de gjorde før de kom hit.

I fjor ble jo Askar vraket etter mye spilletid da han endelig begynte å vise god form. Samme med Demir. Da forsvarsspillet endelig begynte å sitte med Grønner og Hanstveit så vraket han Grønner til fordel for Karadas og ting falt sammen igjen. Noen eksempler på grep fra Norling som har hindret spillere og lag i å få ut sitt potensiale.

I tillegg står han fast ved en formasjon som åpenbart ikke funker eller passer noen av spillerne særlig bra.

Torvanger

Quote from: krakra on May 26, 2015, 14:11:42 PM
Det kan jeg ikke hjelpe deg med. Hvis du bare skal avfeie det klare poenget at de etablerte, altså de som skal bære laget, ble markant dårligere etter at Norling tok over så ser du det du vil se. I tillegg presterer spillerne vi henter dårigere for oss enn de gjorde før de kom hit.

I fjor ble jo Askar vraket etter mye spilletid da han endelig begynte å vise god form. Samme med Demir. Da forsvarsspillet endelig begynte å sitte med Grønner og Hanstveit så vraket han Grønner til fordel for Karadas og ting falt sammen igjen. Noen eksempler på grep fra Norling som har hindret spillere og lag i å få ut sitt potensiale.

I tillegg står han fast ved en formasjon som åpenbart ikke funker eller passer noen av spillerne særlig bra.



Du treffer spikeren så det synger på hodet.

Giles

Trenerkokk Norling har helt middels råvarer å stelle med. Men en god kokk får mye ut av lite og der svikter han kapitalt. Han har i tillegg valgt ut mye av råvarene selv og da blir det trekk for det også.
Norling går derfor ikke videre og må reise hjem.
En ny kokk må i første omgang få mer ut av råvarene og kan med en dose flaks og litt hjelp i sommer klare opprykk.
Men ingen bør innbille seg at råvarene er førsteklasses. Dette er grønnsaksdisken på Bunnpris, eller hvis vi tar i litt, REMA 1000.

krakra

Du kan lage god mat med råvarer fra Rema 1000 hvis du er dyktig og kreativ nok.

Jeg mener at vi må ha den rette kokken før vi begynner å fokusere på råvarene.

Giles

Godt nok til opprykk, forutsatt flyt. Men det må nye råvarer til for årene som kommer.

Bataljonenspusekatt

Quote from: krakra on May 26, 2015, 16:27:26 PM
Du kan lage god mat med råvarer fra Rema 1000 hvis du er dyktig og kreativ nok.

Jeg mener at vi må ha den rette kokken før vi begynner å fokusere på råvarene.


Lars Barmen? ( å faen vi har jo prøvd en Barmen)

Bærtur

Nielsen er ferdig i Godset. Og folk sier at vi i Bergen er utålmodige!!
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Torvanger

Nielsen er en trener jeg gjerne ser i Brann, kom hjem David!

Ricky

Quote from: Giles on May 26, 2015, 16:24:07 PM
Trenerkokk Norling har helt middels råvarer å stelle med. Men en god kokk får mye ut av lite og der svikter han kapitalt. Han har i tillegg valgt ut mye av råvarene selv og da blir det trekk for det også.
Norling går derfor ikke videre og må reise hjem.
En ny kokk må i første omgang få mer ut av råvarene og kan med en dose flaks og litt hjelp i sommer klare opprykk.
Men ingen bør innbille seg at råvarene er førsteklasses. Dette er grønnsaksdisken på Bunnpris, eller hvis vi tar i litt, REMA 1000.


Andre kokker i denne divisjonen får også sine grønnsaker fra Bunnpris og REMA, men da primært gjennom dumpster diving på baksiden av lokalet.

Kveldens motstander Levanger har til og med oppført "yrke" inne på sine spillerprofiler... i kveld møter vi f.eks en barnehageassistent, en tømrer hos Grande Entreprenør, et par lærere og en som jobber i kassen på Byggmakker.

Giles

Ikke mange av Brannspillerne fortjener tittelen fotballspiller. Tittelen fotballspiller gjør de ikke bedre enn snekkeren og barnehageassistenten, det vitner bare om dårlig dømmekraft.

Henki

Quote from: dr_cyanid on May 26, 2015, 13:28:56 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2015, 13:26:34 PM
Quote from: nero on May 26, 2015, 13:13:31 PM
Norling er blitt behandlet med silkehansker av supporterne.


Ja, ingen trenere i moderne tid (internettets tid) har fått like mye arbeidsro som det Norling har fått. Selv nå er det lite hets i forhold til det hans forgjengere fikk. Og ingen av de rykket ned med Brann...


Nedrykket var jo et styrt nedrykk. Dette hadde skjedd samme hvem som var trener for det mannskapet.


Jeg er ikke uten videre enig i at man måtte rykke ned med den stallen Brann hadde i fjor. Jeg regner med at det finnes flere trenere som ville klart å beholde plassen med Brannlaget i fjor. Men det jeg er enig i er at når man ser på årene i forkant av fjorårssesongen i tillegg til sesongen 2014, så ser man at jobben som ble gjort over mange år absolutt ikke holdt mål. Det er historien om store mengder feilkjøp, dårlige halvveisløsninger og en klubbledelse som ikke var dyktig nok i det hele tatt. På den måten kan man jo snakke om en styrt prosess.
Ballen skal fremover!

Soler

Quote from: Giles on May 26, 2015, 17:33:27 PM
Ikke mange av Brannspillerne fortjener tittelen fotballspiller. Tittelen fotballspiller gjør de ikke bedre enn snekkeren og barnehageassistenten, det vitner bare om dårlig dømmekraft.



Skulle likt å se hvor gode disse spillerne i Levanger hadde vært om de jevnlig hadde blitt med på byturene til noen av brannspillerne.

Brann sine problemer løses ikke med å kun erstatte treneren som enkelte hevder. Til det er ting for sammensatt. Brann mangler i dag en god del på å bli en toppklubb igjen, og det vises også på banen. Trøsten får være at nivået i Norge er ikke verre enn at man kan komme raskt tilbake om man tar de rette grepene.

Personlig mener jeg noen av de viktigste grunnene til at vi gjør det såpass dårlig er følgende:
- Manglende komplimentære ferdigheter. Vi kjøper f.eks inn en stopper som tydeligvis trenger en mer erfaren makker for å fungere optimalt. Vi parer ham i stedet opp med noen unggutter som ikke håndterer ansvaret. Resultatet er at de presterer dårligere. De øvrige veteranene våre er rett og slett ikke god nok. Tilsvarende eksemepler finnes det i samtlige lagdeler.
- Manglende ferdigheter til å spille som treneren ønsker. Spillerne har rett og slett ikke ferdigheter til å spille Norling-fotball. Funker ikke hovefilosofien blir det vanskelig for en trener å lykkes.
- Andre grunner mener jeg kan være dårlige holdninger blant spillere. For lett å bli fornøyd når du tjener masse penger i Brann og være stjerne på by'n. Gjelder spesielt lokale spillere.
- For få gode etablerte spillere som kan vise vei for de yngre spillerne. At Huseklepp er kaptein sier egentlig det meste.
- Det hjelper heller ikke at Brann er blottet for profiler som kan trekke publikum til kampene.

Alt dette blir ikke reparert med et enkelt trenerskifte.

pidre

Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on May 26, 2015, 18:22:49 PM
Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.


Tilbake til hva?
Toppen av TL vil ta tid. Men å få skikk på laget slik at vi kan rykke opp kan en ny trener ha god effekt på.
Rød makt på Hansa

Soler

Quote from: Nixon on May 26, 2015, 18:26:31 PM
Quote from: pidre on May 26, 2015, 18:22:49 PM
Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.


Tilbake til hva?
Toppen av TL vil ta tid. Men å få skikk på laget slik at vi kan rykke opp kan en ny trener ha god effekt på.


Hvor smart er det å bytte trener før vi ansetter ny sportssjef? Har ikke klubben hatt nok av desparate treneransettelser?

krakra

Quote from: Soler on May 26, 2015, 18:30:16 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2015, 18:26:31 PM
Quote from: pidre on May 26, 2015, 18:22:49 PM
Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.


Tilbake til hva?
Toppen av TL vil ta tid. Men å få skikk på laget slik at vi kan rykke opp kan en ny trener ha god effekt på.


Hvor smart er det å bytte trener før vi ansetter ny sportssjef? Har ikke klubben hatt nok av desparate treneransettelser?
Med dagens situasjon? Veldig smart. La Hauge ta over til ny sportssjef er på plass.

Hatleking

Quote from: krakra on May 26, 2015, 18:31:26 PM
Quote from: Soler on May 26, 2015, 18:30:16 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2015, 18:26:31 PM
Quote from: pidre on May 26, 2015, 18:22:49 PM
Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.


Tilbake til hva?
Toppen av TL vil ta tid. Men å få skikk på laget slik at vi kan rykke opp kan en ny trener ha god effekt på.


Hvor smart er det å bytte trener før vi ansetter ny sportssjef? Har ikke klubben hatt nok av desparate treneransettelser?
Med dagens situasjon? Veldig smart. La Hauge ta over til ny sportssjef er på plass.


Då blir det fort Hauge permanent òg.

ostraume

NÃ¥ tror jeg faktisk Norling er ferdig.

Uten at jeg jubler over ideen om Hauge som "midlertidig" trener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Soler

Quote from: Hatleking on May 26, 2015, 18:32:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2015, 18:31:26 PM
Quote from: Soler on May 26, 2015, 18:30:16 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2015, 18:26:31 PM
Quote from: pidre on May 26, 2015, 18:22:49 PM
Bytte trener vil ha liten effekt, klubben er kjørt i grøfta over mange år av RBH. Vil ta tid å komme tilbake.


Tilbake til hva?
Toppen av TL vil ta tid. Men å få skikk på laget slik at vi kan rykke opp kan en ny trener ha god effekt på.


Hvor smart er det å bytte trener før vi ansetter ny sportssjef? Har ikke klubben hatt nok av desparate treneransettelser?
Med dagens situasjon? Veldig smart. La Hauge ta over til ny sportssjef er på plass.


Då blir det fort Hauge permanent òg.


Nettopp! Eller kanskje vi rydder plass til Mjelde. Middelmådighet er jo tross alt bedre enn elendig... Vi andre får leve på minnene.

krakra

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror faktisk ikke Hauge er interessert i en permanent hovedtrenerjobb engang. Han er en fyr som trives bedre i bakgrunnen.

krakra

Quote from: ostraume on May 26, 2015, 18:34:34 PM
NÃ¥ tror jeg faktisk Norling er ferdig.

Uten at jeg jubler over ideen om Hauge som "midlertidig" trener.
Hauge tror jeg ikke er veldig interessert i å bli permanent hovedtrener, som nevnt under. Han har alltid blitt beskrevet som en fyr som trives best i bakgrunnen. Men jeg tror han kan få på plass endel grunnleggende ting som er nok til at vi rykker opp. Så kan en annen ta over etterhvert.

Soler

Quote from: krakra on May 26, 2015, 18:38:32 PM
Quote from: ostraume on May 26, 2015, 18:34:34 PM
NÃ¥ tror jeg faktisk Norling er ferdig.

Uten at jeg jubler over ideen om Hauge som "midlertidig" trener.
Hauge tror jeg ikke er veldig interessert i å bli permanent hovedtrener, som nevnt under. Han har alltid blitt beskrevet som en fyr som trives best i bakgrunnen. Men jeg tror han kan få på plass endel grunnleggende ting som er nok til at vi rykker opp. Så kan en annen ta over etterhvert.


Er det ikke da mer fornuftig å midlertidig forfremme juniortreneren? Det laget hadde jo i det minste et kollektivit spill. Faren er hvis det går bra så blir man lurt til å ansette ham permanent og vips vi har en ny Skarsfjord-saga. Hadde vi gått for en mer varig løsning den gangen så kunne mye sett veldig annerledes ut i dag.

Lasaron

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Norling er helt enormt ferdig.

David Nielsen!
Tren på langskudd

Hansakongen

Sett deg på første flyet til Sverige i morgen. Trenger nye trener til neste kamp.

pidre

Laget er for dårlig. Kan gjerne sparke Norling, men ny trener gjør neppe noen forskjell.
Saludar a los monos!

krakra

Da får vi kjøpe superlaget Levanger da, som har så mye kvalitet. Koster neppe mer enn vi bruker på en vanlig overgangsvindu da. Så kan Pidre og co slutte å snakke om kvaliteten på stallen.

maximus1963

Bare Tom Nordlie har pondus nok til å få til noe med dette laget nå. Han må redde oss fra nedrykk.Tror Nilsen blir for veik. Når rednings aksjonen er gjennomført får vi vurdere en eventuell lengre kontrakt med Nordlie eller finne en annen
Kniksen var kongen

Lasaron

Jeg kan godta Nordlie, men bare under forutsetning av at det bare blir ut sesongen - uansett hvor bra han gjør det.
Tren på langskudd

krakra

Gi Nordlie jobben. Hans første beskjed på Branntrening bør være "Har dere lyst til å rykke opp? Da holder dere kjeft og gjør som jeg sier". Ikke noe syting over for mye kjefting, eller for hard trening. Bare hold kjeft, og hør på Nordlie.

OmOssSjølOgHansaøl

Så gale som dette hadde jeg ikke i mine villeste fantasier trodd det skulle gå! Et ydmykende 4-1-tap mot Levanger er bare toppen av kransekaken. Hadde det bare vært en arbeidsulykke, men det er en del av en trend.

En tredjedel av sesongen er spilt, og ligger midt på tabellen - med 9 poeng opp til 1. plass (7 poeng til den andre opprykksplassen) og 9 poeng ned til sisteplass.

Det er første gang jeg skriver det på nett, men nå er det ingen vei tilbake: Norling må gå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

May 26, 2015, 19:41:31 PM #1049 Last Edit: May 26, 2015, 19:43:13 PM by pidre
Nordlie? Seriøst? Hør intervjuev med hassan etterkamp. Han peker på at ledelsen har satset på talenter, at de etablerte svikter og at Norling ikke har fått påvirke innkjøp.

Dette er et klubbproblem, ikkje trenerproblem.

Vi har for mange mette bortskjemte smågutter.
Saludar a los monos!

Go Up