• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dr_cyanid

May 21, 2015, 08:13:15 AM #900 Last Edit: May 21, 2015, 08:18:20 AM by dr_cyanid
Quote from: Nixon on May 21, 2015, 08:09:27 AM
Det er klart at det er sammensatt. Og at det har vært vanskelige arbeidsforhold i forhold til å ligge i toppen av norsk fotball. Men så vanstyrt har ikke klubben vært at det skal forsvare at vi for øyeblikket er Norges 22. beste lag. Det må treneren ta en stor del av skylden for etter min mening.


Der er jeg grunnleggende uenig. Trenerne har ikke hatt en tydelig nok og klar sportslig kurs å forholde seg til. Nettopp fordi det har manglet en kompetent øverste sportslig ansvarlig. Særlig det med spillerlogistikk er vi helt ute på. Brann kjøper kun spillere på navn, ikke typer som kan gå inn å fylle rollene laget trenger. Se bare hva Inge Andre Olsen(sportssjef) har fått til i Stabæk. Tydelige og gode innkjøp som plutselig ser ut til å føre Stabæk tilbake i toppen (El Ghanassy, Diomande, Asante). Alt dette er ikke Bob Bradleys fortjeneste, slik mange feilaktig tror. God sportslig ledelse og en klar og tydelig kurs er viktig. Brann har manglet dette.

Så må vi for guds skyld ikke tro at å hente tilbake PO Ludvigsen og Mjelde så blir alt bra igjen. Da går vi virkelig i bjørnefellen.

Tom C

Jeg liker Mjelde, og hadde sansen for han sist gang han var her. Men når det er sagt, hva har han egentlig fått til i Start? Hadde han vært guds gave til fotballen, så hadde vel neppe heller Start blitt gruset av Vindbjart i cupen. Har også noen minner fra klipp der Mjelde som start trener mister helt kontrollen og kjefter både på spillere, dommere og publikum. Tviler på at alt plutselig klikker på plass med Mjelde bak roret igjen.
Aldri mer Obos....

Vandji

Blir spennende å se hvordan styret griper an situasjonen HVIS Norling får fyken.

Tidligere synes jeg at klubben har vært for lite forberedt på slike situasjoner, og at man har brukt lang tid på å ansatte ny trener.

Håper og tror at Lunde tenker annerledes, og at styret allerede er i gang med å kartlegge nye trenere. Håper på at ny trener presenteres samtidig som det annonseres at Norling er ferdig (hvis så skjer).
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Torvanger

May 21, 2015, 11:10:21 AM #903 Last Edit: May 21, 2015, 11:13:00 AM by Torvanger

dr_cyanid

Quote from: Vandji on May 21, 2015, 09:34:30 AM
Blir spennende å se hvordan styret griper an situasjonen HVIS Norling får fyken.

Tidligere synes jeg at klubben har vært for lite forberedt på slike situasjoner, og at man har brukt lang tid på å ansatte ny trener.

Håper og tror at Lunde tenker annerledes, og at styret allerede er i gang med å kartlegge nye trenere. Håper på at ny trener presenteres samtidig som det annonseres at Norling er ferdig (hvis så skjer).


Er veldig redd for at Lunde og co kan være farget av suksessen i 2007 og at de kan gå i fellen å sparke Norling for så å ansette Mjelde. Det ville vært fryktelig ille. Men tror faktisk bedre om det nye styret. Tror og håper de har is i magen nå.

krakra

Hvis Soltvedt blir permanent sportssjef kan han umulig å unngått å tenke tanken på at Norling forsvinner. Jeg kan ikke tenke meg at noen ny sportssjef ikke er forberedt på at en ny trener må inn. Så jeg blir overrasket hvis de starter på scratch.
Men så lenge man har en trener er det begrenset hvilke sonderinger og forberedelser man kan gjøre rundt en ny trener.

Joggi Bogga

Quote from: krakra on May 21, 2015, 17:10:39 PM
Hvis Soltvedt blir permanent sportssjef kan han umulig å unngått å tenke tanken på at Norling forsvinner. Jeg kan ikke tenke meg at noen ny sportssjef ikke er forberedt på at en ny trener må inn. Så jeg blir overrasket hvis de starter på scratch.
Men så lenge man har en trener er det begrenset hvilke sonderinger og forberedelser man kan gjøre rundt en ny trener.


Det kan så være, når det gjelder Soltvedt.
Når det gjelder andre, startes det på scratch. Den saken er udiskutabel.

I mellomtiden må vi som supportere holde veldig tett om hva vi mener om Norling. For en gangs skyld må både vi og denne klubben bruke sunn fornuft og ta ting i riktig rekkefølge.

Selv om vi taper 10-0 mot trønderne.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Giles

Quote from: dr_cyanid on May 20, 2015, 22:32:50 PM
Quote from: Nixon on May 20, 2015, 10:46:11 AM
Quote from: pidre on May 20, 2015, 10:34:58 AMJa, la oss ansette en person som ikkje engang gidder å søke, han er sikkert veldig motivert for jobben.


Du mister poenget. Det handler ikke om motivasjon eller om vedkommende gidder å søke. Det handler om å hente personer fra en hylle som gjør en god jobb et annet sted og som kanskje ser på Brann som et steg ned.

Norling har fått all verdens tid til å virke, både gjennom henting av spillere og påvirkning av en spillergruppe mange mener er for god fot OBOS. Du gjør han mer stakkarslig enn han er. Trenger han støttekontakt og sterke medisiner også?
Norling har mislyktes og vet det selv. Han vet også at han har 100% av ansvaret.

Corran

Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")



For enkelte er stallen akkurat så god som den trenger å være for å argumentere for ukens fakkelsak.

Giles

May 22, 2015, 05:58:30 AM #910 Last Edit: May 22, 2015, 06:00:01 AM by Giles
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.

Eivind

Ferdighetsmessig så kan det vell ikke være tvil om at Brann, spiller for spiller, har den beste stallen i OBOS ligaen.

Dessverre så kommer man ikke særlig langt med det. Brann har et elendig samspill, blottet for faste gode relasjoner på banen. En horribel måte å forsøke å spille fotball på, som alle har sett i lang tid nå. Dette er selvfølgelig Norling sitt fulle ansvar.

En annen ting er at flere av spillerne på Brann har et holdningproblem. Norling har ikke klart å skape en toppidrettskultur på stadion, og det skremmer meg.  

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on May 22, 2015, 05:58:30 AM
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.


I desember skrev du dette:

QuoteDisse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  på vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.


Står du for dette? For hvis dette stemmer har Norling fått ut det som ligger i troppen. Troppen holder maksimalt middels OBOS og vi ligger litt over middels. Ikke dårlig jobb av treneren det.

Giles

Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 13:21:13 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 05:58:30 AM
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.


I desember skrev du dette:

QuoteDisse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  på vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.


Står du for dette? For hvis dette stemmer har Norling fått ut det som ligger i troppen. Troppen holder maksimalt middels OBOS og vi ligger litt over middels. Ikke dårlig jobb av treneren det.

[/quote
Glad du tok opp dette for det ser ut som jeg ikke tok helt feil. Prestasjonene tyder på det. En god trener kan ta et middels mannskap opp men stallen blir ikke bedre av det.
Ergo, tilførsel av noen nye spillere og ny trener er helt nødvendig.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on May 22, 2015, 14:38:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 13:21:13 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 05:58:30 AM
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.


I desember skrev du dette:

QuoteDisse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  på vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.


Står du for dette? For hvis dette stemmer har Norling fått ut det som ligger i troppen. Troppen holder maksimalt middels OBOS og vi ligger litt over middels. Ikke dårlig jobb av treneren det.


Glad du tok opp dette for det ser ut som jeg ikke tok helt feil. Prestasjonene tyder på det. En god trener kan ta et middels mannskap opp men stallen blir ikke bedre av det.
Ergo, tilførsel av noen nye spillere og ny trener er helt nødvendig.


Giles

Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 19:35:28 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 14:38:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 13:21:13 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 05:58:30 AM
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.


I desember skrev du dette:

QuoteDisse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  på vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.


Står du for dette? For hvis dette stemmer har Norling fått ut det som ligger i troppen. Troppen holder maksimalt middels OBOS og vi ligger litt over middels. Ikke dårlig jobb av treneren det.


Glad du tok opp dette for det ser ut som jeg ikke tok helt feil. Prestasjonene tyder på det. En god trener kan ta et middels mannskap opp men stallen blir ikke bedre av det.
Ergo, tilførsel av noen nye spillere og ny trener er helt nødvendig.


Utrolig hvordan du kan snu ting på hodet. Men hvis du er tilfreds med trener og mannskap så værsågod. Spillerne har fått en knekk i selvtilliten eller er det vi ser slik det faktisk er? Hvem vet.
At Brann var dårlige i fjor betyr ikke at de ikke kunne holdt seg i Tippeligaen. Det var opptil flere møkkalag der så det var fullt mulig. Sånn er det også i OBOS. En del jevngode møkkalag hvor minst to av de vil rykke opp. Så Brann kan rykke opp med flyt. Fire jevngode møkkalag skal ned så Brann kan også rykke ned. Men jeg skal medgi at opprykk er nærmere enn nedrykk men sånn midt på treet er mest sannsynlig.
Nå skal jo Brann spille mot superlaget Levanger borte så får vi se. Om det blir tap der er det sikkert noen som finner en god forklaring på det også. Egentlig er jo både lag og trener gode for gull i Tippeligaen.

dr_cyanid

Få inn Mjelde så blir det så bra. Klassetrener med stein på stein og greier.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on May 22, 2015, 20:33:19 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 19:35:28 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 14:38:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 22, 2015, 13:21:13 PM
Quote from: Giles on May 22, 2015, 05:58:30 AM
Quote from: Corran on May 21, 2015, 22:33:47 PM
Var det ikke Giles som mente Brann kom til å rykke ned før fjorårs sesongen pga at stallen var for dårlig? Betydde ikke noe hvilken trener som kom inn?
Og nå bruker du som argument at stallen er for god for Obos (du legger riktig nok til "mange mener")


Du har helt rett, jeg mener stallen er overvurdert. Gamle stjerner og bergenstalenter er ikke så gode som mange her inne mener.
Men treneren gjør heller ikke maksimalt ut av det han har til rådighet.


I desember skrev du dette:

QuoteDisse kjøpene vitner om teft. Altså det motsatte av hva Brann viser.

Superlaget som lett skal rykke opp bedømmer jeg slik:

1.Pjotr- middels førstedivisjonklasse
2.Vindheim- middels tippeliga og på vei opp
3.Grønner-god førstedivisjonklasse på vei opp
4.Ingen gode nok for førstedivisjon.
5.Ingen gode nok for førstedivisjon
6.Larsen- middels førstedivisjonklasse kanskje på vei opp
7. Haugen-middels førstedivisjonklasse
8. Barmen- middels førstedivisjonklasse
9. Skaanes-god førstedivisjonklasse på vei opp
10. Orlov- middels førstedivisjonklasse
11. Huseklepp- middels førstedivisjonklasse

12. Lorentzen- middels førstedivisjonklasse  på vei opp
13. Hansson- middels førstedivisjonsklasse på vei opp

Resten er skadet, på vei ut eller langt fra gode nok.
Husk at Branns nest beste lag rykket ned i 3. divisjon....
Kanskje litt pessimistisk men likevel.

Konklusjon: verken stall eller de første 11 holder mål hvis opprykk er målet.


Står du for dette? For hvis dette stemmer har Norling fått ut det som ligger i troppen. Troppen holder maksimalt middels OBOS og vi ligger litt over middels. Ikke dårlig jobb av treneren det.


Glad du tok opp dette for det ser ut som jeg ikke tok helt feil. Prestasjonene tyder på det. En god trener kan ta et middels mannskap opp men stallen blir ikke bedre av det.
Ergo, tilførsel av noen nye spillere og ny trener er helt nødvendig.


Utrolig hvordan du kan snu ting på hodet. Men hvis du er tilfreds med trener og mannskap så værsågod. Spillerne har fått en knekk i selvtilliten eller er det vi ser slik det faktisk er? Hvem vet.
At Brann var dårlige i fjor betyr ikke at de ikke kunne holdt seg i Tippeligaen. Det var opptil flere møkkalag der så det var fullt mulig. Sånn er det også i OBOS. En del jevngode møkkalag hvor minst to av de vil rykke opp. Så Brann kan rykke opp med flyt. Fire jevngode møkkalag skal ned så Brann kan også rykke ned. Men jeg skal medgi at opprykk er nærmere enn nedrykk men sånn midt på treet er mest sannsynlig.
Nå skal jo Brann spille mot superlaget Levanger borte så får vi se. Om det blir tap der er det sikkert noen som finner en god forklaring på det også. Egentlig er jo både lag og trener gode for gull i Tippeligaen.


Jeg snur ikke ting på hodet. Det jeg sier er naturlige konklusjoner ut i fra dine spillervurderinger. Hvis du tror både Sogndal og Sandnes/Ulf hadde verre staller enn den du skisserer der i fjor, så er du helt på viddene. Begge hadde flere sesonger i Tippeligaen før de røk ned med sin knapt førstedivisjonsnivåstall.

Jeg er verken fornøyd med trener eller stall, men jeg synes slike krisemaksimeringer og overdrevne påstander som du kommer med gjør diskusjon useriøs og uinteressant, og jeg reagerer derfor.

Giles

Kan hende jeg overdriver litt, men mindre enn de som hevder stallen er overlegent best i OBOS og enda mindre enn de som skulle ta medalje i fjor.
Når jeg leser det reagerer jeg og lurer på om det er seriøst ment. Men interessant er det på mange måter.


Lasaron

David Nielsen sliter i Godset.....
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Må innrømme at ein filosofi som den Bob Bradley forfekter her er tiltalande. Og det verste er at eg ikkje trur at Norling er så langt unna å ha det same synet på ting når alt kjem til alt. Kanskje ting kjem til å løsne dersom me får sjå endå meir av grumpy Norling?

http://www.tv2.no/v/919603

osoerli

Quote from: Lasaron on May 24, 2015, 21:32:39 PM
David Nielsen sliter i Godset.....


Alle som har vore nemnt som erstatning for Norling slit til tider.  Bortsett frå Bradley.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Han verkar som ein svært bra mann.  Men kva er oddsen for at han gidd å ågå ned ein divisjon til eit rotalag som Brann? Svært liten.. Men det skadar jo ikkje å prøva..

Eivind

Quote from: Yngve on May 25, 2015, 09:38:06 AM
Han verkar som ein svært bra mann.  Men kva er oddsen for at han gidd å ågå ned ein divisjon til eit rotalag som Brann? Svært liten.. Men det skadar jo ikkje å prøva..


Sant. Mannen ligger på 2. plass i TL med et lag som han har bygget opp selv. Selvfølgelig ville han aldri kastet det på båten for å gå ned til et lag som sliter i OBOS. Fatter ikke hvorfor dere diskuterer han, "vi er tross alt Brann"?

osoerli

Quote from: Eivind on May 25, 2015, 10:31:38 AM
Quote from: Yngve on May 25, 2015, 09:38:06 AM
Han verkar som ein svært bra mann.  Men kva er oddsen for at han gidd å ågå ned ein divisjon til eit rotalag som Brann? Svært liten.. Men det skadar jo ikkje å prøva..


Sant. Mannen ligger på 2. plass i TL med et lag som han har bygget opp selv. Selvfølgelig ville han aldri kastet det på båten for å gå ned til et lag som sliter i OBOS. Fatter ikke hvorfor dere diskuterer han, "vi er tross alt Brann"?


Er ikkje snakk om no.  Men 2016.  Bradley sin kontrakt med Stabæk er gått ut, og Brann er i TL.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob

Vel, grunnen til at eg posta det klippet med Bradley hadde meir å gjere med at den haldningen til yrket han forfekta føles som det som trengst i sportsklubben. Det treng ikkje nødvendigvis å vere Bradley som trener oss (og eg har fortsatt ikkje gitt opp Norling 100%), men det trengst nokon som er tett på spelarane og pushar dei heile tida, og eg trur nok at Norling har hatt litt for lite tett oppfølging på spelarane i forhold til haldningar og offervilje.

posemedsnopi

Quote from: Ninja-Bob on May 25, 2015, 12:13:40 PM
Vel, grunnen til at eg posta det klippet med Bradley hadde meir å gjere med at den haldningen til yrket han forfekta føles som det som trengst i sportsklubben. Det treng ikkje nødvendigvis å vere Bradley som trener oss (og eg har fortsatt ikkje gitt opp Norling 100%), men det trengst nokon som er tett på spelarane og pushar dei heile tida, og eg trur nok at Norling har hatt litt for lite tett oppfølging på spelarane i forhold til haldningar og offervilje.


Mitt inntrykk er at tett oppfølging og gode relasjoner til spillerne er Norlings største styrke.

Ninja-Bob

Quote from: posemedsnopi on May 25, 2015, 13:51:50 PM
Mitt inntrykk er at tett oppfølging og gode relasjoner til spillerne er Norlings største styrke.


Kanskje du har rett, men då skjønar eg ikkje kvifor det ikkje er meir energi og offervilje i laget. Og kvifor er spelarane våre så dårlige til å stille opp for kvarandre i kampsituasjonen, kvifor så lite bevegelse når me har ballen på midtbana og skal til å bygge opp eit angrep, kvifor tar ingen ansvar og gjer seg sjølv spelbare på innkast? Når ein speler på lag må ein vere villig til å ofre seg sjølv for laget, og det føler eg ikkje at Brann gjer. Det har dei ikkje gjort sidan sånn cirka 2007, riktignok (og kanskje knapt nok då også), men det er noko som manglar i haldningane til spelarane og dette gjenspeiler seg også i forhold til treningsmengde, byturar, fancy bilar, etc.

krakra

Quote from: Ninja-Bob on May 25, 2015, 14:43:08 PM
Quote from: posemedsnopi on May 25, 2015, 13:51:50 PM
Mitt inntrykk er at tett oppfølging og gode relasjoner til spillerne er Norlings største styrke.


Kanskje du har rett, men då skjønar eg ikkje kvifor det ikkje er meir energi og offervilje i laget. Og kvifor er spelarane våre så dårlige til å stille opp for kvarandre i kampsituasjonen, kvifor så lite bevegelse når me har ballen på midtbana og skal til å bygge opp eit angrep, kvifor tar ingen ansvar og gjer seg sjølv spelbare på innkast? Når ein speler på lag må ein vere villig til å ofre seg sjølv for laget, og det føler eg ikkje at Brann gjer. Det har dei ikkje gjort sidan sånn cirka 2007, riktignok (og kanskje knapt nok då også), men det er noko som manglar i haldningane til spelarane og dette gjenspeiler seg også i forhold til treningsmengde, byturar, fancy bilar, etc.
Jeg tror det handler om selvtillitt og mental styrke. De har kjempet godt i flere kamper, men sliter med å gjennomføre en hel kamp med god kjemping. Ofte forsvinner dette når de får en smell imot. At motstanderlaget tar mer over, eller at de scorer. Da virker det som de blir redde og forknytte.

Hvor mye fancy biler er det i Brann? Var det ikke Branns (unge) spillere som måtte kreve å få trene mer?

Klaus_Brann

Quote from: posemedsnopi on May 25, 2015, 13:51:50 PM
Quote from: Ninja-Bob on May 25, 2015, 12:13:40 PM
Vel, grunnen til at eg posta det klippet med Bradley hadde meir å gjere med at den haldningen til yrket han forfekta føles som det som trengst i sportsklubben. Det treng ikkje nødvendigvis å vere Bradley som trener oss (og eg har fortsatt ikkje gitt opp Norling 100%), men det trengst nokon som er tett på spelarane og pushar dei heile tida, og eg trur nok at Norling har hatt litt for lite tett oppfølging på spelarane i forhold til haldningar og offervilje.


Mitt inntrykk er at tett oppfølging og gode relasjoner til spillerne er Norlings største styrke.


Enig.
Det er nok akkurat derfor han fortsatt har garderoben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

Penger for Norling!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

nero

Ja, nå håper man jo bare at Brann har forberedt seg på situasjonen, og har noen navn på blokken. Og helst noen andre navn enn Sandstø og Mjelde.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: dudo on May 25, 2015, 17:19:56 PM
Penger for Norling!


Penger er minst viktig her etter min mening. Hvis det er noe i dette kan både klubb og trener få en verdig avslutning uten at vi nok en gang må betale etterlønn.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on May 25, 2015, 17:54:22 PM
Quote from: dudo on May 25, 2015, 17:19:56 PM
Penger for Norling!


Penger er minst viktig her etter min mening. Hvis det er noe i dette kan både klubb og trener få en verdig avslutning uten at vi nok en gang må betale etterlønn.


Det er en sang. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

De er veldig spesifikke i nabolandet;



Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1


Regner med dette er avklart med Brann.
Hvis ikke er det direkte illojalt.

Lasaron

Dette lover ikke bra for kampen i morgen, men lover kanskje bra på sikt.

Jeg var ganske hypp på David Nielsen da Skarsfjord var ferdig. Nå har han ikke akkurat imponert så voldsomt i Godset, men jeg tror jeg har større tro på ham enn type Sandstø.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Herman1 on May 25, 2015, 18:55:28 PM

Regner med dette er avklart med Brann.
Hvis ikke er det direkte illojalt.



Det ville nesten vært mer illojalt å ikke snakke med AIK...
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on May 25, 2015, 19:09:07 PM
Quote from: Herman1 on May 25, 2015, 18:55:28 PM

Regner med dette er avklart med Brann.
Hvis ikke er det direkte illojalt.



Det ville nesten vært mer illojalt å ikke snakke med AIK...


Ventet på en slik kommentar, ja. ;)

Nixon

Quote from: Lasaron on May 25, 2015, 19:06:20 PMJeg var ganske hypp på David Nielsen da Skarsfjord var ferdig. Nå har han ikke akkurat imponert så voldsomt i Godset, men jeg tror jeg har større tro på ham enn type Sandstø.


Alle trenere møter motgang ett eller annet sted. For slik vi har sett med Norling er ikke suksess i den forrige klubben noe sikkert utgangspunkt. Så klubben må se mer på om treneren passer til Brann enn at han nødvendigvis leder sin nåværende klubb mot en topplassering.

Men hvordan i huleste skal man vite om en trener passer til en klubb eller ikke?
Rød makt på Hansa

Langhår

Kortsiktig løsning: Gi Sandstø eller Nordlie kontrakt ut sesongen. Begge vil antagelig gripe muligheten med begge hender. Så kan Brann se på en permanent løsning etter opprykket, som forhåpentligvis kommer.

Etter opprykk vil også Brann være langt mer attraktive på trenermarkedet og sjansene for å få lykkes på trenermarkedet større.

Norlings resultater har vært en komplett skandale så her må det handles nå. De to nevnte er erfarne, gode norske trenere som bør klare å snu dette på rutinen. Vi snakker OBOS-ligaen her. Dette bør gå på første forsøk.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Quote from: Langhår on May 25, 2015, 19:19:00 PM
Kortsiktig løsning: Gi Sandstø eller Nordlie kontrakt ut sesongen. Begge vil antagelig gripe muligheten med begge hender. Så kan Brann se på en permanent løsning etter opprykket, som forhåpentligvis kommer.

Etter opprykk vil også Brann være langt mer attraktive på trenermarkedet og sjansene for å få lykkes på trenermarkedet større.

Norlings resultater har vært en komplett skandale så her må det handles nå. De to nevnte er erfarne, gode norske trenere som bør klare å snu dette på rutinen. Vi snakker OBOS-ligaen her. Dette bør gå på første forsøk.


Kortsiktige løsninger blir fort langsiktige i Brann.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Herman1 on May 25, 2015, 18:55:28 PM

Regner med dette er avklart med Brann.
Hvis ikke er det direkte illojalt.



Kanskje på sin plass å presisere at det er AGENTEN som har vært i samtaler, ikke Norling selv. Er jo en viss mulighet for at agenten kan lese en tabell og har bestemt seg for å være proaktiv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2015, 19:24:48 PM
Quote from: Langhår on May 25, 2015, 19:19:00 PM
Kortsiktig løsning: Gi Sandstø eller Nordlie kontrakt ut sesongen. Begge vil antagelig gripe muligheten med begge hender. Så kan Brann se på en permanent løsning etter opprykket, som forhåpentligvis kommer.

Etter opprykk vil også Brann være langt mer attraktive på trenermarkedet og sjansene for å få lykkes på trenermarkedet større.

Norlings resultater har vært en komplett skandale så her må det handles nå. De to nevnte er erfarne, gode norske trenere som bør klare å snu dette på rutinen. Vi snakker OBOS-ligaen her. Dette bør gå på første forsøk.


Kortsiktige løsninger blir fort langsiktige i Brann.


He he, ja, Brann har neppe hjerte til å si nei til en trener som fører oss opp til TL.

Forøvrig hyggelig å se Langhår her igjen!:)
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Langhår on May 25, 2015, 19:19:00 PM
Kortsiktig løsning: Gi Sandstø eller Nordlie kontrakt ut sesongen. Begge vil antagelig gripe muligheten med begge hender. Så kan Brann se på en permanent løsning etter opprykket, som forhåpentligvis kommer.

Etter opprykk vil også Brann være langt mer attraktive på trenermarkedet og sjansene for å få lykkes på trenermarkedet større.

Norlings resultater har vært en komplett skandale så her må det handles nå. De to nevnte er erfarne, gode norske trenere som bør klare å snu dette på rutinen. Vi snakker OBOS-ligaen her. Dette bør gå på første forsøk.



Jeg er selvsagt enig i Sandstøforslaget, men jeg syns man bør yte mannen respekt om han leverer.Til nå har han bare trent andre klubber, om Brann skulle velge å gi ham sjansen bør man legge bort skepsisen. Jeg har klokketro på ham, men tviler på at han får tilbudet.

Hatleking

No er Ancelotti ferdig i Madrid. Bra trenar med merittar. Noko for Brann?

Torvanger

Quote from: Hatleking on May 25, 2015, 19:50:25 PM
No er Ancelotti ferdig i Madrid. Bra trenar med merittar. Noko for Brann?



Jeg enser en rytter i det fjerne, ikke med et regnbue-cornerflagg, men med et irrgrønt ironiflagg i hånden!

Go Up