• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Heispassasjer

Men er du enig, Soler, i at kontinuitet er viktig og at hvis f.eks Solskjær sa seg villig til å ta oppdraget, så ville det egentlig vært en dårlig løsning. I og med at han mest sannsynlig ikke hadde kommet til å slå rot i Bergen og vært treneren vår de neste 5-6 årene ved sportslig suksess? Og at han mest sannsynlig ville dratt videre etter en sesong eller to, uavhengig av suksess eller ikke? Og da hadde vi vært like langt, ansatt en ny trener som det gikk skeis med, sparket han, osv, osv...

Heispassasjer

May 17, 2015, 21:28:47 PM #801 Last Edit: May 17, 2015, 21:44:06 PM by Heispassasjer
Quote from: Soler on May 17, 2015, 21:14:53 PM
Quote from: Heispassasjer on May 17, 2015, 21:05:01 PM
Quote from: olebrann3 on May 17, 2015, 20:53:47 PM
Trodde aldri eg skulle håpe på å se Fagermo som Brann trener, men no frister det. Får mye ut av lite, tøff trener type og spiller fin fotball.

Tror som sagt at Fagermo ikke er Branns redningsmann. Han er Odd's
Dessuten er han uspiselig.


Aldri truffet Mjelde. Fakta er at heller ikke Fagermo ville slått rot i Bergen og vært treneren vår de neste 5-6 årene. Han kan passe inn i konseptet så mye han vil, men allikevel bli en ny fiasko. Norling passet jo som hånd i hanske med Brann. Suksesstrener var han også.

Jeg sammenlignet ikke Eggen med Mjelde. Heller ikke med Ferguson, Fagermo eller Venger. Poenget var at de lagene de er trener for hadde funnet sin mann med suksess og kontinuitet på trenersiden. Mjelde føler jeg kunne blitt vår mann med suksess og kontinuitet.

Fagermo var ikke noen supertrener for Strømsgodset, god men ikke allverden....

Vandji

Quote from: Torvanger on May 17, 2015, 17:21:47 PM
Quote from: Gepard on May 17, 2015, 14:09:37 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Gronner---Jeg-har-vanvittig-lyst-til-a-lykkes-med-Norling-537737_1.snd

Tror på det jonas sier her. Derfor er det så mystisk at de ikke får det til å stemme på banen, for de har en trener som de vil kjempe for,og det er jo noe av det viktigste en trener kan tilby.

Mulig er det sånn at spillerne må ha en general alla Nordlie for å få riktig innstilling i knollen.

Det er dog i såfall et enormt svakhetstegn for denne spillergruppen.




Grønner snakker for seg selv, misnøye er det garantert.


Grønner er, såvidt jeg har fått med meg den eneste spilleren som har kommet med offentlige støtteerklæringer så sterke som i går.
Doddo sier han VET at det også er en del spillere som er i opposisjon til RN. Noen andre som vet hvem disse spillerne er? Piotr? Azar? MP? Barmen?
Kan en eventuell splittelse i spillergruppen være forklaringen på kollapsen vi så mot Nest?

Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Ricky

Quote from: monzilla on May 17, 2015, 18:29:46 PM
Mjelde har ikke fått til noe som helst med noen andre etter han forlot Brann. Og da han var i Brann hadde han et lag som få andre trenere i tippeligaen har hatt. Bestemoren til Stoffi osv osv.

Hva med Tørum?


Tørum har ikke fått til noe som helst med noen andre etter han forlot Rosenborg. Og da han var i Rosenborg hadde han et lag som få andre trenere i tippeligaen har hatt. Bestemoren til Stoffi osv osv.

Bærtur

Det virker som at de aller fleste som vinner serien har hatt et lag få andre trenere har hatt.

Trude Drevland sier jo at hun er arbeidsledig fra i høst av.. Det hadde vært noe..
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on May 17, 2015, 07:44:09 AM
Billettboikott iverksatt.


Fint. Hold oss gjerne oppdater i flere poster om utviklingen på dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Heispassasjer on May 17, 2015, 07:47:38 AM
https://m.youtube.com/watch?v=bbVBczdVFSM


Vakkert å se tilbake på den tiden. Da ting fungerte og det fortsatt var trøkk på tribunene. Fullsatte sådan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

For alle som vil ha inn Solskjær. Det er utopi.
Ikke fordi han ikke ville tatt oppdraget men pga kravene som ville bli stilt.
MÃ¥ huske at for at han tok over Molde hadde han noen krav. Krav som gjorde det nesten utenkelig at han ikke ville lykkes.
For de som husker eller ikke husker. I pressekonferansen der han kom til Molde, var det også en lonad om 25 millioner fra Røkkesystemet til spillerkjøp, årlig. I tillegg til at han fikk med seg sitt eget støtteapparat, håndplukket fra England.

Smart trekk og sikret han serie og cupgull, samt en stor stor nok referanseliste til å bli hentet til England.
Jeg vil si at Skullerud fikk mye mer ut av Solskjær sin spillerstall enn Solskjær.

Med mindre Solskjær kan få til samme deal med vår Mohn så vil jeg ikke ha Solskjær til Bergen.
Da vil jeg heller ha Mjelde.
Mjelde er heller ikke verdens beste trener, men noe som er viktigere enn bare treneren er en som kan komme på godsiden av Mohn og få litt (en del) penger til spillerkjøp.
Kanskje på tide å innse at med lokale talenter så kommer vi så langt, dvs midt på tabellen i Obos. Litt samme som Løvham klarte og Nest klarer.

Brannsupporter.

Spelaren

Vi var jo på godsiden av Mohn med både Roald og Rune i klubben :) .
GÃ¥ av.

Heispassasjer

Og det er faktisk ikke sikkert det hjelper å bytte trener, selv om det virker mer og mer åpenlyst. Kan være at problemet ligger i spillerstallen, ved mangel på de rette. Fått inn de og det hadde løsnet. Hvem vet...

Torvanger

Quote from: Heispassasjer on May 18, 2015, 07:17:50 AM
Og det er faktisk ikke sikkert det hjelper å bytte trener, selv om det virker mer og mer åpenlyst. Kan være at problemet ligger i spillerstallen, ved mangel på de rette. Fått inn de og det hadde løsnet. Hvem vet...


Dette er en klassiker, det er spillerne som er problemet. Hva tror du det koster å løse x antall spillere fra kontrakten og ansette nye?

pidre

Heller Norling (litt lenger) enn Mjelde, Sandstø, Tørum, Aabrekk, Deane, Bech, etc. - da er Hauge et like godt alternativ.

Skal vi først ha ny trener bør vi legge til side RBH-mantraet middelmÃ¥dighet og gÃ¥ for kremen a la Bradley. Vi er tross alt Brann.     
Saludar a los monos!

Tom C

Dersom man ansetter Mjelde, og vi så ryker ut av cupen i 2dre runde mot Vindbjart eller tilsvarende med 0-4, da er vel han ute igjen han også... Eller?

Jeg tror at den raskeste veien til å bygge en klubb igjen, er å være tålmodig, fremfor å begynne på nytt hver gang man møter motgang. Kan ikke få meg til å tro at bare man bytter ut Norling med Mjelde, Solskjær eller Fagermo, så vil vi plutselig få inn vinnermentalitet og prestasjonskultur i veggene. Dette er ting som tar tid, og jeg tror at dette laget som fremstår puslete og skjørt i dag, vil tjene i lengden på å ha vært i "stormen" sammen, dersom man rir den av. Jeg har ikke gitt opp prosjekt Norling, men jeg mener at vi mangler en del typer i stallen. En av de typene vi mangler er heldigvis snart tilbake fra skade.
Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: pidre on May 18, 2015, 09:05:40 AM
Heller Norling (litt lenger) enn Mjelde, Sandstø, Tørum, Aabrekk, Deane, Bech, etc. - da er Hauge et like godt alternativ.

Skal vi først ha ny trener bør vi legge til side RBH-mantraet middelmÃ¥dighet og gÃ¥ for kremen a la Bradley. Vi er tross alt Brann.     


Hvordan vet du at Bradley ville få det samme til i Brann som i Stabæk? Se ikke bort fra at RN hadde hatt større suksess med Stabæk enn med Brann. For RNs del har det skjedd for mye negativt med Brann, tilliten er som blåst bort og han har så lite å gå på, at det er noe poeng å la ham fortsette. Publikum bare venter på anledningen til å gi ham det glatte lag, for nedrykket er ikke glemt og å nå er han i ferd med å dra klubben enda lengre ned i sølen.

Nixon

Quote from: Tom C on May 18, 2015, 09:23:56 AMJeg tror at den raskeste veien til å bygge en klubb igjen, er å være tålmodig, fremfor å begynne på nytt hver gang man møter motgang.


Etter min mening har klubb og by vært veldig tålmodige. Vi møtte ikke motgang nå på lørdag, men vi har stort sett hatt sammenhengende motgang siden vi tapte i Sarpsborg 30. mars i fjor. Sammenlignet med andre naturlige toppklubber med store ressurser, i alle land, vil jeg påstå at vi har vært usedvanlig tålmodige.
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on May 18, 2015, 09:50:05 AM
Quote from: Tom C on May 18, 2015, 09:23:56 AMJeg tror at den raskeste veien til å bygge en klubb igjen, er å være tålmodig, fremfor å begynne på nytt hver gang man møter motgang.


Etter min mening har klubb og by vært veldig tålmodige. Vi møtte ikke motgang nå på lørdag, men vi har stort sett hatt sammenhengende motgang siden vi tapte i Sarpsborg 30. mars i fjor. Sammenlignet med andre naturlige toppklubber med store ressurser, i alle land, vil jeg påstå at vi har vært usedvanlig tålmodige.


Klubben har vært kjørt sakte men sikkert i grøfta over fleire år, og ikkje meir enn eit halvt år sidan arkitekten bak dette endelig forlot oss. Nå må klubben få tid til å trekke pusten og bygge seg opp igjen.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on May 18, 2015, 11:11:48 AMNå må klubben få tid til å trekke pusten og bygge seg opp igjen.


Og med tid mener du at ett år til i Obos kan være innenfor uten at det må reageres mot treneren?
Rød makt på Hansa

pidre

Etter mitt syn må vi se det an ved halvspilt serie. Situasjonen kan fort endre seg. Kan hende har vi nådd bunnpunktet. Får vi inn en spiller, MP og Piotr kommer tilbake og presterer, vi begynner å vinne, får selvtillit, supportere får troen, osv.

For tidlig å overlate roret til Hauge.
Saludar a los monos!

Vandji

Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Torvanger


Milgrom

Jeg tror mange vil bli overrasket, om ikke skremt, av å se hvor god effekt Brann kommer til å få av et trenerbytte - når den tid kommer. Mens vi åpenbart ikke har et tittelvinnende mannskap, er denne stallen samtidig langt, langt bedre enn en sjetteplass i OBOS-ligaen. Med en god trener tror jeg faktisk vi kunne ligget på sjetteplass i Tippeligaen. Jeg kan ikke huske sist jeg så en trener sitte så lenge til tross for at laget hans manglet trygge taktiske rammer og tydelige referansepunkter. Spillerne får rett og slett ingenting gratis av dette systemet. Synd for Brann og synd for Norling. Hadde vært kjekt om han lyktes, men det kommer aldri til å skje.

maximus1963

Med de begrensede ressurser vi har, når vi ikke kan hente en toppklasse utenlandsk trener eller kjøpe Bradley fri fra Stabæk velger jeg å gå for Tom Nordli. Han er klin gærn, kanskje nettopp hva vi trenger nå. Tror han passer til det bergenske lynnet. Tror til og med han innerst inne er en skap bergenser :-) Han har kvaliteter som kan redde opprykket.
Kniksen var kongen

Soler

Quote from: Milgrom on May 18, 2015, 14:07:00 PM
Jeg tror mange vil bli overrasket, om ikke skremt, av å se hvor god effekt Brann kommer til å få av et trenerbytte - når den tid kommer. Mens vi åpenbart ikke har et tittelvinnende mannskap, er denne stallen samtidig langt, langt bedre enn en sjetteplass i OBOS-ligaen. Med en god trener tror jeg faktisk vi kunne ligget på sjetteplass i Tippeligaen. Jeg kan ikke huske sist jeg så en trener sitte så lenge til tross for at laget hans manglet trygge taktiske rammer og tydelige referansepunkter. Spillerne får rett og slett ingenting gratis av dette systemet. Synd for Brann og synd for Norling. Hadde vært kjekt om han lyktes, men det kommer aldri til å skje.


Tror også vi kan få en positiv effekt av et trenerbytte på kort sikt, men topp seks i Tippeligaen har jeg ingen tro på. Hvilke av våre spillere hadde kommet inn på a-laget til noen av topp seks lagene? Skal det være noe substans i den påstanden din bør du nevne minst seks spillere.

krakra

May 18, 2015, 16:08:16 PM #823 Last Edit: May 18, 2015, 16:15:40 PM by krakra
På topp seks har vi lag som Odd, Viking og Stabæk.
Jeg tror Larsen, Skaanes, Demidov, Pedersen, Piotr, Grønner, Demir, Acosta, Nouri og  Haugen kunne fÃ¥tt spille for disse lagene. Ikke samtidig, kanskje ikke for alle og ikke nødvendigvis fast alle sammen.

Odd har jo bygd suksessen sin på å hente spillere som ikke har vært noen suksess andre steder, bruke dem riktig og la dem blomstre(Som Jone Samuelsen og vår egen Nordkvelle) sammen med egne talenter.

Lag som Stabæk og Odd henter ikke spillere utifra hvor gode de er, men hvilke ferdigheter de har og hvilke ferdigheter laget trenger. De setter ikke to spillere oppmot hverandre og henter "den beste". Derfor er det vanskelig å si hvem av våre som kunne spilt der. Det kommer ann på hva de har behov for, men i de rette rollene og med den rette motiverende treneren, tror jeg alle de nevnte kunne klart seg bra i de nevnte klubbene.

I Brann henter vi spillere etter "hvor gode" de er. Det er mindre fokus på å hente spillere med ferdigheter som utfyller Brann, og mer fokus på å hente spillere som har gjort det bra. Derfor bommer vi oftere på spillerkjøp. Da blir konklusjonen at spillerne ikke var gode likevel. Slik vi har sett med både Demidov og Pedersen. Ferdighetene har liksom forsvunnet og i dag er de dårlige spillere. Det kan ikke tenkes at det er andre som som gjør at de ikke får ut det de har inne.

krakra

Rett bak topp seks har vi jo Sarpsborg, hvor utlånte Askar har spilt samtlige kamper fra start til slutt. Han gikk rimelig raskt inn på det laget. Noe som indikerer at de så på ham som en sikker forsterkning.

Men forklaringen der er kanskje at Askar er mye, mye bedre enn resten av stallen, at det var en skandale å leie ham ut og at han hadde storspilt for oss og skutt oss på opprykksplass hvis vi hadde beholdt ham+

Torvanger

Dersom nå RN blir og han er garantert lønn ut 2016 uansett, er det ikke da bedre å ta en RBH og omplassere RN? Bort fra rollen som hovedtrener?

Milgrom

I tillegg til det krakra sier, er det også en gang slik at vi for halvannet år siden trodde at laget - uten å være så forbasket mye bedre enn nå - kunne havne høyt på tabellen. I 2013 havnet vi til slutt på åttendeplass, også da med et relativt beskjedent mannskap. Spillere som vi i januar 2014 anså som viktige og gode, har nå blitt redusert til "det totale makkverk". Så kan man spørre seg om det er slik at samtlige av Branns spillere har kollapset kvalitetsmessig samtidig (hvilket i så fall vil være ganske oppsiktsvekkende) eller om vi har sett så mange dårlige prestasjoner av disse (individuelt og kollektivt) at vi nå har mistet troen på deres ferdigheter.

Som Haugesund har illustrert før, som Odd illustrerte i fjor og som Stabæk illustrerer nå, er ikke Tippeligaen bedre enn at et effektivt og tydelig system kan skyte et lag høyt opp på tabellen. Det handler "bare" om at laget må være verdt mer enn summen av sine bestanddeler. Når vi ikke har to-veis midtbanespillere, så må vi unngå et system som krever dette. Når vi har kantspillere som passer nærmere opp mot en enslig angriper, så må vi få dyttet dem inn i slike posisjoner - snarere enn ned i en flat firer. Når vi har temposterke backer som ikke er gode med ballen i beina, så må vi prøve å finne dem i posisjoner høyt i banen - snarere enn at de deltar i den oppbyggende delen av spillet.

Jeg har ingen trenerutdannelse, men jeg har sett nok fotball til å se at Brann ikke spiller en type fotball som hører hjemme på toppen av tabellen. Vi mangler ærgjerrighet, kampkontroll og soliditet. Vi mangler et system som henter ut Nouris fart, Haugens pasninger fra dypet, Orlovs evne til å skape rom bak seg osv osv osv.

Soler

Quote from: krakra on May 18, 2015, 16:08:16 PM
På topp seks har vi lag som Odd, Viking og Stabæk.
Jeg tror Larsen, Skaanes, Demidov, Pedersen, Piotr, Grønner, Demir, Acosta, Nouri og  Haugen kunne fÃ¥tt spille for disse lagene. Ikke samtidig, kanskje ikke for alle og ikke nødvendigvis fast alle sammen.

Odd har jo bygd suksessen sin på å hente spillere som ikke har vært noen suksess andre steder, bruke dem riktig og la dem blomstre(Som Jone Samuelsen og vår egen Nordkvelle) sammen med egne talenter.

Lag som Stabæk og Odd henter ikke spillere utifra hvor gode de er, men hvilke ferdigheter de har og hvilke ferdigheter laget trenger. De setter ikke to spillere oppmot hverandre og henter "den beste". Derfor er det vanskelig å si hvem av våre som kunne spilt der. Det kommer ann på hva de har behov for, men i de rette rollene og med den rette motiverende treneren, tror jeg alle de nevnte kunne klart seg bra i de nevnte klubbene.

I Brann henter vi spillere etter "hvor gode" de er. Det er mindre fokus på å hente spillere med ferdigheter som utfyller Brann, og mer fokus på å hente spillere som har gjort det bra. Derfor bommer vi oftere på spillerkjøp. Da blir konklusjonen at spillerne ikke var gode likevel. Slik vi har sett med både Demidov og Pedersen. Ferdighetene har liksom forsvunnet og i dag er de dårlige spillere. Det kan ikke tenkes at det er andre som som gjør at de ikke får ut det de har inne.


Der er vi nok veldig uenige. Kun et fåtall av disse kunne spilt på topplag i TL, men samtidig tilsier kvaliteten på disse lagene at det slett ikke er umulig å nå opp med noen gode spillerkjøp. Nordkvelle er som du sier akkurat like begrenset som da han spilte i Brann, men har god arbeidskapasitet. Samtidig er han bedre enn dem vi har nå.

Det som kjennetegner Brann historisk sett er at spillere alltid blir hypet opp uten at det nødvendigvis er grunnlag for det. Presterer de for dårlig er det alltid treneren sin feil. Det er ikke mulig å gjøre det så elendig som Brann har hvis du har gode nok spillere. Du lister jo opp en nesten hel førsteellever. Hjelper jo selvsagt med en god trener, men ikke så mye.

Natan

Ikke trenerskifte i dag altså. Styret erkjenner at sportslig ligger under forventningene men inntar en vente og se holdning. Det KAN jo bli bedre. I min bok skal beslutningsorganet i en organisasjon legge til grunn dagens situasjon når det evalueres, her bør det være noe rimelig heftig som vår sportssjef vet om som kan endre kurs. I motsatt fall er dette tjenesteforsømmelse.

krakra

Uansett hvor begrenset du mener Nordkvelle er så har han vært en av Odds beste så langt i år. Hadde han vært i Brann tror jeg han haddde vært blant spillerne du mener ikke er gode nok til å rykke opp engang og en såkalt "middels OBOS-spiller".
Alle som spiller i Norge er begrenset. Forskjellen på en trener som klarer å få dem til å spille på sine styrker og en som setter opp et spill der svakhetene blir avslørt er derfor stor. Forskjellen på en trener som klarer å motivere spillerne til å være tente og motiverte og en som ikke klarer det er stor, forskjellen på en trener som klarer å sette opp et kollektiv som dekker over de individuelle manglene og en som gjør at disse fremheves er stor.
Totalt sett kan det utgjøre forskjellen på nedrykk og medaljekamp. Så treneren er veldig viktig, og jeg tror alle spillerne jeg nevnte kunne gjort det bra på et topplag under de rette forutsetningene. Kanskje ikke spilt for Molde eller RBK, men Odd, Stabæk, Sarpsborg, Viking eller VIF? Ja, det tror jeg.

dr_cyanid

Quote from: Natan on May 18, 2015, 18:39:47 PMIkke trenerskifte i dag altså. Styret erkjenner at sportslig ligger under forventningene men inntar en vente og se holdning. Det KAN jo bli bedre. I min bok skal beslutningsorganet i en organisasjon legge til grunn dagens situasjon når det evalueres, her bør det være noe rimelig heftig som vår sportssjef vet om som kan endre kurs. I motsatt fall er dette tjenesteforsømmelse.

Historieløst å skulle bytte trener nå. Vi hadde vært like ille ute om det fortsatt var Skars som trente oss. Eller Nilsen. Eller Mjelde. Eller Kåre Ingebrigtsen for den del. Folk må etthvert innse og forstå at stallen Brann rår over per dags dato ikke er god nok. Både Ulf og Sogndal kan for øyeblikket stable på bena bedre førstellevere enn Brann.

Mediokre unge opphaussede spillere og en gjeng overbetalte og mette eldre spillere er dessverre ikke godt nok. Som endel korrekt har påpekt trenger Brann sultne og etablerte spillere i sin beste alder. Der er vi for dårlig.

Skammelig at spillere som Karadas, Huseklepp og Hanstveit ikke har klart å ta mer ansvar og kunne bidra med kvalitet.

Når i tillegg de unge som Haugen, Skaanes, Grønner, Lorentzen, Hansson mfl ikke viser seg gode nok blir det tynne greier. Kun i korte blaff viser de kvalitet, best eksemplifisert med Larsen. Altfor ustabilt. Kan ikke engang sammenlignes med kremen av unge norske spillere som Fossum, Selnæs og Ajer.

Dette har ingenting med trener å gjøre. Klubben har blitt vanstyrt fra toppen og ned de siste årene. Resultatet ser vi tydeligst på banen.

krakra

May 18, 2015, 19:28:06 PM #831 Last Edit: May 18, 2015, 19:29:47 PM by krakra
Ser jeg på Sogndals stall ser jeg kanskje 3-4 spillere jeg kunne tenkt meg til Brann. Men er ganske sikker på at disse også ville spilt rimelig dårlig under Norling og av ekspertene her inne blitt vurdert som alt for dårlige.
Samme med Sandnes Ulf. Kunne tenkt med Engblom og keeperen, men ellers ser jeg ingen som kunne løftet Brann eller skapt særlig entusiasme.

Og hvem tror at spillere som Nouri, Grønner, Acosta, Demir, Haugen, Demidov, Pedersen, Larsen, Husekepp, Skaanes, Orlov ikke hadde gått ganske fort inn på disse to lagene? Jeg tror de hadde gått like kjapp inn der som Askar i Sarpsborg.

Hvis stallen er såååååå dårlig og treneren ikke har noe å si. Hvordan er det mulig at en spiller som tilbragte store deler av fjorårssesongen på benken nå spiller fast på et lag på øvre halvdel i TL?

Herman1


Jeg synes Erik Hanøy hadde et godt poeng i dagens Ballspark-podcast.
Skal Brann bytte trener, må man uansett vente til en sportslig leder er ansatt, ifølge ham.
Hvis ikke blir rekkefølgen helt feil og nevnte sportssjef får ikke en hånd på rattet i så måte.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/--Jeg-elsker-min-kone_-men-hun-kan-ikke-trene-Brann-for-det-538414_1.snd

Atlet Orvanger

May 18, 2015, 19:55:57 PM #833 Last Edit: May 18, 2015, 19:59:40 PM by Atlet Orvanger
Quote from: dr_cyanid on May 18, 2015, 19:10:18 PM
Historieløst å skulle bytte trener nå. Vi hadde vært like ille ute om det fortsatt var Skars som trente oss. Eller Nilsen. Eller Mjelde. Eller Kåre Ingebrigtsen for den del. Folk må etthvert innse og forstå at stallen Brann rår over per dags dato ikke er god nok. Både Ulf og Sogndal kan for øyeblikket stable på bena bedre førstellevere enn Brann.

Mediokre unge opphaussede spillere og en gjeng overbetalte og mette eldre spillere er dessverre ikke godt nok. Som endel korrekt har påpekt trenger Brann sultne og etablerte spillere i sin beste alder. Der er vi for dårlig.

Skammelig at spillere som Karadas, Huseklepp og Hanstveit ikke har klart å ta mer ansvar og kunne bidra med kvalitet.

Når i tillegg de unge som Haugen, Skaanes, Grønner, Lorentzen, Hansson mfl ikke viser seg gode nok blir det tynne greier. Kun i korte blaff viser de kvalitet, best eksemplifisert med Larsen. Altfor ustabilt. Kan ikke engang sammenlignes med kremen av unge norske spillere som Fossum, Selnæs og Ajer.

Dette har ingenting med trener å gjøre. Klubben har blitt vanstyrt fra toppen og ned de siste årene. Resultatet ser vi tydeligst på banen.


En stall Rikard Nordling har vært med å bygge selv;
Vadim Demidov, Erlend Hanstveit, Marcus Pedersen, Azar Karadas, Jakob Orlov, Bismar Acosta, Alejandro Castro, Eirik Birkelund, Amin Nouri, Alex Horwath og Kenneth Udjus er alle hentet til klubben etter at Norling overtok.

Nå blir det gjerne drøyt å skylde Norling alene for alt dette, men dersom han ikke har en finger med i spillet i overgangssaker så har han uansett ingenting å gjøre som trener for Brann.

gladiporno

Quote from: Ricky on May 17, 2015, 15:17:17 PM
Quote from: gladiporno on May 17, 2015, 01:33:17 AM
Quote from: Ricky on May 17, 2015, 00:44:20 AM
Quote from: gladiporno on May 16, 2015, 23:45:38 PM
Hadde Aabrekk en ubegrenset sjekkhefte til disposjon? Synes å huske lønnstrekk, tvungen spillersalg og nesten konkurs.


Det høres mer ut som Teitur Thordarsson i 2002, tre år etter at Aabrekk forsvant.


Og i 1999:

Vi hadde (til da) tidenes underskudd i klubben (lå an til 25-26 millioner ved halvspilt sesong)

Spillere fikk lønnskutt (ti prosent tror jeg det var) pga av ASA holdt på å gå konk.

Vi hadde Kjetil Løvvik som gikk til Grasshoppers midt i sesongen like etter at han senket RBK på bortebane og vi lå på sølvplass i serien. En overgang som hovedtrener var sterkt imot.

Ikke bare tvungen spillersalg, men Tennfjord og Pesen ble permittert for å spare penger. (skjønt førstnevnte fikk en god fallskjerm etter trussel om rettsak).


Det stemmer jo, men pengeproblemene i Brann ASA var ikke noe som gjorde oppgaven vanskelig for Aabrekk i nevneverdig grad. Brann hadde jo sprengt banken (og tatt opp mer lån) for å kjøpe spillere både den sommeren Aabrekk tok over og i det påfølgende vintervinduet.
BA spekulerer i at det ble brukt utrolige 25 millioner i overgangssummer og sign-on-fee i de to overgangsvinduene. Det blir vanskelig å overføre dette til den moderne æraen, men det blir kanskje litt som om Brann skulle ha brukt 40-50 mill på å forsterke laget da Steinar Nilsen tok over.

For all del, Brann innfridde i 1999 med sin bronsemedalje, og ingen skal ta fra Harald Aabrekk noe der, men vi trenger da ikke late som om det var en fantastisk prestasjon heller. Den neste treneren klarte sølvmedalje og CL-kvalik med det samme laget.


De spillerne som Brann hentet sommeren 1998, og øvrig pengebruk, ble gjort mens Kjell Tennfjord fremdeles var hovedtrener i klubben. Han ble sparket oppover til sportssjefstillingen først da Brann lå på jumboplass, paradoksalt nok etter en sjelden seier hjemme mot Stabæk. Den eneste forsterkningen Brann hentet det året etter Aabrekk tok over hovedtreneransvaret, var Stefan Thordarson, hvis vi ser bort i fra 17-åringene Erlend Hanstveit og Azar Karadas, som var klarert lenge før Tennfjord ga seg. Karadas fikk uansett ikke spille i eliteserien før året etter pga. at Tennfjord hadde glemt å melde ham opp i spillertroppen for eliteserien. Thordarson, som altså var den eneste spilleren Aabrekk fikk hente i 98 etter at han fikk ansvaret i Brann, måtte for øvrig selges videre allerede vinteren etter for å spare penger.

Det ble gjort to storkjøp i Brann mens Aabrekk var hovedtrener i klubben Den ene var Mika Kottila for angivelig 3 millioner kroner, den andre var Magnus Kihlstedt for ca. det samme. Ylönen kom som bosman hvis jeg ikke husker feil, men kostet sikkert noe i drift. Til gjengjeld ble altså toppscoreren Kjetil Løvvik solgt til Grasshoppers midt i sesongen, mens Brann hadde flyten og heng på RBK som de nettopp slo, uten at Aabrekk var informert på forhånd. Han fikk hente verken erstatter for Løvvik eller andre spillere resten av sesongen. Noe som førte til at han etterhvert måtte endre formasjon fra 4-4-2 til 4-3-3/4-5-1 fordi Kottila/Helstad ikke fungerte (til tross for seieren mot Kongsvinger).

Det fremstår for meg som merkelig å mene at de enorme økonomiske problemene i Brann ikke gjorde jobben vanskelig for Aabrekk i nevneverdig grad. Han har fått gjøre to storkjøp i hele sin periode i klubben, men intet kjøp i løpet av 1999 til tross for laget gjorde det meget godt sportslig og hadde heng til toppen. I stedet ble toppscoreren solgt uten å bli erstattet. Dette mens RBK og Molde brukte penger på å forsterke laget (førstnevnte hentet bl.a. Carew for 23 mill). I tillegg måtte han forholde seg til en spillergruppe som truet med å streike fordi de gikk ned i lønn med ti prosent. I 98, mens han hadde ansvaret for å løfte laget som lå med brukket rygg, fikk han kun hente Stefan Thordarson (han klarte likevel å løfte laget fra jumbo- til sjetteplass i løpet av de 14 siste rundene). Ja, han profitterte selvfølgelig på sommerens mange kjøp, spesielt Svante og Kvisvik, men det relevante her han er hvorvidt han selv hadde penger til disposisjon, og om den økonomiske situasjonen gjorde det vanskelig for ham, noe jeg vil hevde det gjorde i stor grad.

For øvrig var utgangspunktet for mitt første innlegg et svar til en bruker som sidestilte Mjelde og Aabrekk, og mente at de begge hadde en ubegrenset sjekkhefte til disposisjon. Jeg mener at den påstanden og sammenligningen er helt absurd.

Kjell249

Quote from: Atlet Orvanger on May 18, 2015, 19:55:57 PM
Quote from: dr_cyanid on May 18, 2015, 19:10:18 PM
Historieløst å skulle bytte trener nå. Vi hadde vært like ille ute om det fortsatt var Skars som trente oss. Eller Nilsen. Eller Mjelde. Eller Kåre Ingebrigtsen for den del. Folk må etthvert innse og forstå at stallen Brann rår over per dags dato ikke er god nok. Både Ulf og Sogndal kan for øyeblikket stable på bena bedre førstellevere enn Brann.

Mediokre unge opphaussede spillere og en gjeng overbetalte og mette eldre spillere er dessverre ikke godt nok. Som endel korrekt har påpekt trenger Brann sultne og etablerte spillere i sin beste alder. Der er vi for dårlig.

Skammelig at spillere som Karadas, Huseklepp og Hanstveit ikke har klart å ta mer ansvar og kunne bidra med kvalitet.

Når i tillegg de unge som Haugen, Skaanes, Grønner, Lorentzen, Hansson mfl ikke viser seg gode nok blir det tynne greier. Kun i korte blaff viser de kvalitet, best eksemplifisert med Larsen. Altfor ustabilt. Kan ikke engang sammenlignes med kremen av unge norske spillere som Fossum, Selnæs og Ajer.

Dette har ingenting med trener å gjøre. Klubben har blitt vanstyrt fra toppen og ned de siste årene. Resultatet ser vi tydeligst på banen.


En stall Rikard Nordling har vært med å bygge selv;
Vadim Demidov, Erlend Hanstveit, Marcus Pedersen, Azar Karadas, Jakob Orlov, Bismar Acosta, Alejandro Castro, Eirik Birkelund, Amin Nouri, Alex Horwath og Kenneth Udjus er alle hentet til klubben etter at Norling overtok.

Nå blir det gjerne drøyt å skylde Norling alene for alt dette, men dersom han ikke har en finger med i spillet i overgangssaker så har han uansett ingenting å gjøre som trener for Brann.
i tillegg har han hentet opp Heggland og Knudsen til A laget. Da teller det til sammen 13 stykker.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

gladiporno

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 14:48:30 PM
Quote from: gladiporno on May 17, 2015, 12:43:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 10:58:07 AM

Så folk gadd ikke gå og se Brann kjempe om sølv på slutten av sesongen pga utenomsportsligheter - som det jo alltid er i klubben? At 10000 i snitt (og 8000 på de siste kampene) når man kjemper om sølv egentlig er bra pga det? Du snakker meg om unnskyldninger.


Jeg vet ikke hvor mye du husker fra noen år tilbake i tid, men det å sidestille det som skjedde i 99-sesongen med utenomsportsligheter som "alltid er i klubben" er rimelig historieløst. Det var jo negative oppslag om Brann nesten daglig. "Alle" gikk én etter én. Selv spillere truet med å streike pga lønnskutt. Det var et helvetes kaos nesten hele året. I nyere tid er det nok kun 1995 og 2002 som er sammenlignbare. Forskjellen er at vi gjorde det godt sportslig på tross av dette.

At det utenomsportslige er en av Ã¥rsaken til at folk distanserte fra Brann i 99 kjenner jeg fra min omgangskrets pÃ¥ den tiden. NÃ¥ er du vel ikke noen stor tilhenger av nyanser, men jeg mener altsÃ¥ ikke at dette var "selve Ã¥rsaken", slik du gir inntrykk av at jeg gjør, men én av Ã¥rsakene til at 1999 hadde hele 1000 mindre i snitt enn Ã¥rene der vi fikk inn flere spennende landslagsaktuelle spillere og var medaljekandidat fra dag én. En annen Ã¥rsak er at vi som sagt kom sent inn i medaljekampen, solgte toppscoreren (og gullmulighetene vil noen hevde) og at vi avsluttet sesong svakt med tre tap pÃ¥ de fire siste kampene. Mange jeg kjente var mer skuffet over at vi sløste bort gullmulighetene enn at vi tok bronse. Den svake kampen og tapet mot Viking borte ødela mulighetene til Ã¥ ta gull. OgsÃ¥ er jo prestasjonen og resultatene pÃ¥ hjemmebanen gjennomgÃ¥ende varierende. Vi var bedre borte, og det pÃ¥virket trolig ogsÃ¥ tilskuertallet. 


I den grad jeg lurte på om du leste det jeg skrev eller ikke, har jeg i hvert fått svaret nå.

1. Du hevder at jeg skriver at vi spilte underholdende under Aabrekk. Hvor har jeg gjort det? Underholdning er for øvrig et ord jeg aldri bruker i forbindelse med diskusjoner om Brann, så jeg tviler sterkt på at jeg skrev det noe sted.

2. "Henvise til et og annet angrep i en eller annen kamp", gjentar du igjen, til tross for jeg nevnte hele seks kamper som eksempler på kamper der jeg mente vi ikke spilte kjedelig OG spilte meget godt (borte mot RBK, borte mot Stabæk, borte mot Skeid, hjemme mot RBK, borte mot VIF i cupen) og neppe kjedelig, men ikke veldig godt (hjemme mot Kongsvinger). Det spillet som ble levert i disse kampene (bortsett fra hjemme mot KIL) er etter mitt syn veldig karakteristisk for den fotballen som ble spilt under Aabrekk. Det betyr ikke at de resterende kampene var shite. Jeg kunne kanskje nevnt 7-8 kamper til, for eksempel kampen som sendte Cato Guntveit til Skottland - hjemme mot Odd i cupen, den ikke helt forglemmelige cupsemien mot Molde, hjemme mot Stabæk (hvor vi tapte men spilte godt), borte mot Moss osv, der Brann gjør til dels gode prestasjoner, men hvor det taktiske ikke fungerte like optimalt som i de andre kampene. For enkelthetens skyld nevnte jeg bare seks kamper i første omgang som eksempler på det jeg mener Aabrekk sto for som trener i Brann (og som ikke er kjedelige) Det bør da vel ikke være nødvendig å gå gjennom hver eneste kamp i detalj når man skal diskutere spillestilen til en fotballtrener? Mitt opprinnelige spørsmål til deg, som du for øvrig ikke svarte på, er hvorvidt du synes de kampene jeg nevnte var kjedelige. Jeg mener at de ikke var det, hvis du mener det motsatte vil jeg gjerne høre hvorfor. Hva likte du ikke med de kampene? Hvis du er enig med meg i at disse kampene ikke var kjedelige, hvilke kamper synes du var kjedelige? Og hvorfor? Jeg er enig i at det var enkelte trøsteløse kamper, men jeg mener at i det store og hele spilte vi en type fotball som begeistrer meg, spesielt på bortebane. Hvis det ikke begeistret deg ville jeg gjerne vite hvorfor. Jeg var altså ute etter en diskusjon på det fotballmessige, men innser at du kanskje var så veldig keen på det. Fair enough.

gladiporno

Quote from: Milgrom on May 18, 2015, 14:07:00 PM
Jeg tror mange vil bli overrasket, om ikke skremt, av å se hvor god effekt Brann kommer til å få av et trenerbytte - når den tid kommer. Mens vi åpenbart ikke har et tittelvinnende mannskap, er denne stallen samtidig langt, langt bedre enn en sjetteplass i OBOS-ligaen. Med en god trener tror jeg faktisk vi kunne ligget på sjetteplass i Tippeligaen. Jeg kan ikke huske sist jeg så en trener sitte så lenge til tross for at laget hans manglet trygge taktiske rammer og tydelige referansepunkter. Spillerne får rett og slett ingenting gratis av dette systemet. Synd for Brann og synd for Norling. Hadde vært kjekt om han lyktes, men det kommer aldri til å skje.


Jeg husker at da jeg så Odd spille i fjor, lurte jeg fælt på hvordan det hadde gått om Brann og Odd hadde byttet taktikk og formasjon men beholdt den samme spillergruppen. Jeg mistenker at om vi ikke hadde byttet de eksakte plasseringene, så hadde tabellen i hvert sett ganske annerledes ut. Det var ekstrem forskjell på lagene når det gjaldt struktur og lagsammensetning. Mens man spilte på hverandres styrker i Skien, var det bare svakhetene som ble synliggjort i Bergen.

gladiporno

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 16:58:12 PM
Quote from: ostraume on May 17, 2015, 15:32:11 PM
Slik jeg husker det så var hovedproblemet med Aabrekk sin Brann at det var gørrkjedelig antifotball. Men dette er jo lenge siden, og diskuterer vi seriøst om Aabrekk skal bli ny trener? Eller er det bare Giles som morer seg med å trolle litt?


Det er da flere enn ham?


Har andre enn Giles lansert Harald Aabrekk som ny Brann-trener? Det har jeg ikke fått med meg. Hvem er det i så fall, og kan du vise til den eksakte setningen der dette ble gjort?

krøvel vellevold

Quote from: gladiporno on May 18, 2015, 21:49:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 14:48:30 PM
Quote from: gladiporno on May 17, 2015, 12:43:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 10:58:07 AM

Så folk gadd ikke gå og se Brann kjempe om sølv på slutten av sesongen pga utenomsportsligheter - som det jo alltid er i klubben? At 10000 i snitt (og 8000 på de siste kampene) når man kjemper om sølv egentlig er bra pga det? Du snakker meg om unnskyldninger.


Jeg vet ikke hvor mye du husker fra noen år tilbake i tid, men det å sidestille det som skjedde i 99-sesongen med utenomsportsligheter som "alltid er i klubben" er rimelig historieløst. Det var jo negative oppslag om Brann nesten daglig. "Alle" gikk én etter én. Selv spillere truet med å streike pga lønnskutt. Det var et helvetes kaos nesten hele året. I nyere tid er det nok kun 1995 og 2002 som er sammenlignbare. Forskjellen er at vi gjorde det godt sportslig på tross av dette.

At det utenomsportslige er en av Ã¥rsaken til at folk distanserte fra Brann i 99 kjenner jeg fra min omgangskrets pÃ¥ den tiden. NÃ¥ er du vel ikke noen stor tilhenger av nyanser, men jeg mener altsÃ¥ ikke at dette var "selve Ã¥rsaken", slik du gir inntrykk av at jeg gjør, men én av Ã¥rsakene til at 1999 hadde hele 1000 mindre i snitt enn Ã¥rene der vi fikk inn flere spennende landslagsaktuelle spillere og var medaljekandidat fra dag én. En annen Ã¥rsak er at vi som sagt kom sent inn i medaljekampen, solgte toppscoreren (og gullmulighetene vil noen hevde) og at vi avsluttet sesong svakt med tre tap pÃ¥ de fire siste kampene. Mange jeg kjente var mer skuffet over at vi sløste bort gullmulighetene enn at vi tok bronse. Den svake kampen og tapet mot Viking borte ødela mulighetene til Ã¥ ta gull. OgsÃ¥ er jo prestasjonen og resultatene pÃ¥ hjemmebanen gjennomgÃ¥ende varierende. Vi var bedre borte, og det pÃ¥virket trolig ogsÃ¥ tilskuertallet. 


I den grad jeg lurte på om du leste det jeg skrev eller ikke, har jeg i hvert fått svaret nå.

1. Du hevder at jeg skriver at vi spilte underholdende under Aabrekk. Hvor har jeg gjort det? Underholdning er for øvrig et ord jeg aldri bruker i forbindelse med diskusjoner om Brann, så jeg tviler sterkt på at jeg skrev det noe sted.

2. "Henvise til et og annet angrep i en eller annen kamp", gjentar du igjen, til tross for jeg nevnte hele seks kamper som eksempler på kamper der jeg mente vi ikke spilte kjedelig OG spilte meget godt (borte mot RBK, borte mot Stabæk, borte mot Skeid, hjemme mot RBK, borte mot VIF i cupen) og neppe kjedelig, men ikke veldig godt (hjemme mot Kongsvinger). Det spillet som ble levert i disse kampene (bortsett fra hjemme mot KIL) er etter mitt syn veldig karakteristisk for den fotballen som ble spilt under Aabrekk. Det betyr ikke at de resterende kampene var shite. Jeg kunne kanskje nevnt 7-8 kamper til, for eksempel kampen som sendte Cato Guntveit til Skottland - hjemme mot Odd i cupen, den ikke helt forglemmelige cupsemien mot Molde, hjemme mot Stabæk (hvor vi tapte men spilte godt), borte mot Moss osv, der Brann gjør til dels gode prestasjoner, men hvor det taktiske ikke fungerte like optimalt som i de andre kampene. For enkelthetens skyld nevnte jeg bare seks kamper i første omgang som eksempler på det jeg mener Aabrekk sto for som trener i Brann (og som ikke er kjedelige) Det bør da vel ikke være nødvendig å gå gjennom hver eneste kamp i detalj når man skal diskutere spillestilen til en fotballtrener? Mitt opprinnelige spørsmål til deg, som du for øvrig ikke svarte på, er hvorvidt du synes de kampene jeg nevnte var kjedelige. Jeg mener at de ikke var det, hvis du mener det motsatte vil jeg gjerne høre hvorfor. Hva likte du ikke med de kampene? Hvis du er enig med meg i at disse kampene ikke var kjedelige, hvilke kamper synes du var kjedelige? Og hvorfor? Jeg er enig i at det var enkelte trøsteløse kamper, men jeg mener at i det store og hele spilte vi en type fotball som begeistrer meg, spesielt på bortebane. Hvis det ikke begeistret deg ville jeg gjerne vite hvorfor. Jeg var altså ute etter en diskusjon på det fotballmessige, men innser at du kanskje var så veldig keen på det. Fair enough.

Legg ned hele klubben!

Soler

Quote from: krakra on May 18, 2015, 19:28:06 PM
Ser jeg på Sogndals stall ser jeg kanskje 3-4 spillere jeg kunne tenkt meg til Brann. Men er ganske sikker på at disse også ville spilt rimelig dårlig under Norling og av ekspertene her inne blitt vurdert som alt for dårlige.
Samme med Sandnes Ulf. Kunne tenkt med Engblom og keeperen, men ellers ser jeg ingen som kunne løftet Brann eller skapt særlig entusiasme.

Og hvem tror at spillere som Nouri, Grønner, Acosta, Demir, Haugen, Demidov, Pedersen, Larsen, Husekepp, Skaanes, Orlov ikke hadde gått ganske fort inn på disse to lagene? Jeg tror de hadde gått like kjapp inn der som Askar i Sarpsborg.

Hvis stallen er såååååå dårlig og treneren ikke har noe å si. Hvordan er det mulig at en spiller som tilbragte store deler av fjorårssesongen på benken nå spiller fast på et lag på øvre halvdel i TL?


At vi lånte ut Askar har jeg aldri forstått. Han er den beste kantspilleren i Brann. En svak avgjørelse.

Er helt enig med deg i at Brann bør ha god nok stall til å rykke opp, men ikke så veldig mye mer enn det. Midtbanen i Brann er veldig svekket etter at Badji dro, og det samme med midtforsvaret etter at Markus Jonsson la opp. At Sogndal gjør det bedre akkurat nå handler mest om at de er bedre kollektivt enn Brann. I tillegg har Brann klare holdningsproblener blant en del av spillerne. Som du selv sier, så er det rart såpass gode talenter prester såpass dårlig. En mer seriøs tilnærming til det de driver skulle hevet nivået en del.

Demidov er jo konstant småskadet så jeg skjønner ikke hvorfor du regner med ham. Grønner, Orlov og Skaanes svinger fryktelig i prestasjonene så jeg er ikke så sikker der heller.

Vi er bare seks poeng bak Sogndal, så jeg synes ikke vi kan konkludere med at de er så mye bedre.

krakra

Men hvorfor presterer de så fort de forsvinner fra Brann? Hvorfor presterer vrakgods fra talentavdelingen såpass bra utenfor Brann? Seneste er Kjemhus som har etablert seg i førsteelveren til Sogndal. Jeg tror vi har en situasjon som gjør at spillerne underpresterer her. Det underbygges med at spillere vi henter blir dårligere, og at spillere vi kvitter oss med blir bedre. Med en slik situasjon blir det meningsløst å skulle løse noe med å hente enda flere spillere, som igjen presterer dårlig. Vi må først fikse problemene innad slik at spillere som kommer hit får spilt på sine styrker og prestert oppmot sitt potensiale, og utviklet seg.

Demidov har vel ikke vært skadet hittil i år, men har blitt byttet ut noen kamper for sikkerhetsskyld.

I et lag hvor det kollektive spillet er fraværende og treneren ikke er i stand til å få i gang verken motivasjon eller samspill så vil prestasjonene variere.

Jonsson spilte sju kamper i fjor, og flere av dem var under middels, så det er ikke noe stort tap der.

krøvel vellevold

Angående tilskuerinteressen i 1999:

Tabellen viser tabellsituasjon før runden, motstander og tilskuertall

Seriestart. LSK 14265
12.plass. KIL 9125
8.plass (4p til topp). VIF 13700
5.plass (3p til topp - fire strake seire i forkant). MFK 16477 (16/5)
6.plass (6 p til topp). Skeid 7703
8.plass (7p til topp, en kamp til gode). Viking 8538
5.plass (4p til sølv - to strake seire i forkant)  Odd 7996
4.plass (5p til gull, 2p til sølv, en kamp til gode, fem seire siste seks). Glimt 8972
4.plass (5p til sølv, 2p til bronse, en kamp til gode). Godset 8822
4.plass (4p til bronse, en kamp til gode, 7p siste tre). TIL 8592
2.plass (7p til topp, 13p siste fem). RBK 14354
2.plass (16p siste syv). Stabæk 8230
4.plass (2p til sølv). Moss 8406

Syns ikke dette tyder på at fotballen fenget.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: gladiporno on May 18, 2015, 22:00:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2015, 16:58:12 PM
Quote from: ostraume on May 17, 2015, 15:32:11 PM
Slik jeg husker det så var hovedproblemet med Aabrekk sin Brann at det var gørrkjedelig antifotball. Men dette er jo lenge siden, og diskuterer vi seriøst om Aabrekk skal bli ny trener? Eller er det bare Giles som morer seg med å trolle litt?


Det er da flere enn ham?


Har andre enn Giles lansert Harald Aabrekk som ny Brann-trener? Det har jeg ikke fått med meg. Hvem er det i så fall, og kan du vise til den eksakte setningen der dette ble gjort?

Du virker nå i hvert fall opptatt av å argumentere for hvor bra det var med ham.
Legg ned hele klubben!

Brann patriot

Jeg mener ex. treneren til Hødd er en ypperlig kandidat. Kjenner flere som har spilt under han, og det meste er positivt. Er tydeligvis veldig klar på hvordan han ønsker at laget skal fremstå og det er noe Brann trenger. Han har for øvrig også sagt at han har en drøm om å trene Brann. Tor han også er billig.

Med han på laget bør det også være duket for Aursnes + kanskje Heltne Nielsen i Brann trøyen. Sistnevnte er jo Brann supporter (er p.t. ute av laget til VIF pga. Stengel)

P.t. er Brann det laget i Obos ligaen som får minst mulig ut av hvert poeng. Med et så stort budsjett er det faktisk en bragd å klare å gjøre det så dårlig som det vi gjør om dagen..
Absence of proof is not proof of absence

Tom C

Jeg tror at grunnen til at mange av branns spillere underpresterer er en kombinasjon av begrensede ferdigheter og at motstanderne er veldig på hugget mot brann. Det hjelper .eks ikke at Huseklepp er god en mot en, når også motstanderne er klare over dette, og derfor kommer han nesten aldri i situasjoner en mot en lenger. For motstanderen er alltid kjapt oppe i ham med to eller flere spillere. Ikke tro at ikke motstanderne våre i OBOS-ligaen er fullstendig klar over de svake punktene våre, som f.eks at Haugen går dritsur når han blir tatt litt hardt, o fort lager et unødvendig kort eller to. Eller at Demir blir dritstresset når han ikke finner noen pasningsalternativer når han skal starte bakfra.
Dette betyr at vi må være ekstra flinke til å hjelpe hverandre, men det ser ut som det heller har bredd seg en frykt for å gjøre feil, som gjør at an heller gjemmer seg litt bort, enn å ta sjansen på å involvere seg, og deretter drite seg ut...
Aldri mer Obos....

pidre

Saludar a los monos!

Brann patriot

Ja, Lars Arne Nilsen - En glimrende kandidat.

Bør kunne spare 2 MNOK på lønning til treneren bare der. Er en ny spiller i året det.
Absence of proof is not proof of absence


pidre

Quote from: Brann patriot on May 19, 2015, 09:08:57 AM
Ja, Lars Arne Nilsen - En glimrende kandidat.

Bør kunne spare 2 MNOK på lønning til treneren bare der. Er en ny spiller i året det.


Ja kanskje dette er ein god kandidat, har gode resultater å vise til og så er han lokal. Virker som han er klar om han får eit tilbod:

- Kunne du blitt Brann-trener?

- Hvis Brann kontakter meg noen gang, slipper jeg det jeg har i hendene og stiller på dagen.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Suksesstreneren-som-bare-sluttet-521013_1.snd
Saludar a los monos!

Go Up