• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Kanskje Tore Strand kan begynne kampanjen for å få Mjelde tilbake til klubben. Det er jo så imponerende med en trener som "tør" å endre formasjon...

Kagain

...eller kanskje Ola By Riise slik at man kan få en "sårt tiltrengt vinnerkultur" i klubben. Hva med Perry? Han er jo en 4 - 3 -3 mann på sin hals eller?

Straffe!!!

Troels Bech har fått sparken i OB.

Var jo favoritten til RBH som ny trener når han ble nedstemt til fordel for Steinar Nilsen.


Da er nok Norling historie i løpet av uken?

ostraume

Bech, Solskjær og snart Deila? Kandidatene står i kø, det er bare for Bruun å legge armen rundt sin favoritt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

September 30, 2014, 14:46:31 PM #104 Last Edit: September 30, 2014, 14:52:53 PM by Brannfan23
Brian Deane? Har fått mye til med lite ressursser... I tillegg sikkert ikke en dyr løsning, men håper Norling blir selvsagt.

krøvel vellevold

September 30, 2014, 18:35:30 PM #105 Last Edit: September 30, 2014, 18:37:02 PM by krøvel vellevold
Hva med denne Rikard Norling som trener i Norge? Kunne det vært noe? FÃ¥tt gode resultater i bÃ¥de AIK, MFF (seriemester sÃ¥ sent som i fjor) og flere andre klubber. Har riktignok fÃ¥tt en nedtur i norske SK Brann i Ã¥r, men den klubben er visst totalt rævkjørt fra før av. Denne Norling stÃ¥r visst ogsÃ¥ for en fin fotballfilosofi  - og de har visst fÃ¥tt veldig dÃ¥rlig betalt denne sesongen. Dessuten er han en meget sympatisk type som heller tar skylden selv enn Ã¥ skylde pÃ¥ spillerstall og økonomi. Han behandler sine omgivelser - bÃ¥de spillere og supportere - med respekt. Jeg tror denne Norling kunne vært en god mann for Brann neste Ã¥r.
Legg ned hele klubben!

Elfakiri

Håper virkelig det blir lenge til det blir aktuelt å skifte trener oppe på Stadion.

Selv om denne sesongen har gått til helvete så har jeg full tillit til Rikard Norling.

I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Spelaren

Quote from: Elfakiri on September 30, 2014, 20:48:28 PM
Håper virkelig det blir lenge til det blir aktuelt å skifte trener oppe på Stadion.

Selv om denne sesongen har gått til helvete så har jeg full tillit til Rikard Norling.


Altså, om vi skal rekke å sparke også den neste treneren før sesongslutt 2015 må helst Norling gå no azz.
GÃ¥ av.

Gulløl

October 02, 2014, 20:57:27 PM #108 Last Edit: October 02, 2014, 21:05:06 PM by Gulløl
Artig å lese et år tilbake og se hva ekspertene mente om hvordan den nye Brann treneren burde være. Var bortimot full klaff på hva de fleste mente. Brann fikk bortimot den perfekte trener. Men nå 1 år senere ligger laget nest nederst på tabellen og er i stor fare for å rykke ned. En kan lure på hva de nye kravspesifikasjonene blir til den nye treneren om Norling skulle finne ut å tre til side etter denne sesongen. En Norling kopi, eller en Norling/Teitur kloning som kjører på med mye ekstra trening ?

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-bor-den-nye-Brann-treneren-vare-401961_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Om, gud forby, Brann rykker ned i år så håper jeg Norling fortsetter
Om de holder seg så håper jeg Norling fortsetter
Og fortsetter Norling så kommer eg med 100% sikkerhet til å kjøpe partoutkort neste år også

Sparker de Norling så sitter eg sikkert litt lengre på gjerdet men ender helt sikkert opp med nytt partoutkort neste år

Men Nrling er en god trener og det har han bevist tidligere. Han har gjort noen rare valg innimellom men en kan se konturene av noe som jeg tror kan bli bra. Gi mannen tid så kommer resultatene tror nå jeg. Blir helt sikkert ikke noe bedre med en annen trener da problemene til Brann er administrasjonen sin inkompetanse og en tynn halvgod stall som jeg tror kan bli bedre med litt kontinuitet på trenersiden, dvs ha samme trener et år til. Spillergruppen virker som de har respekt for ham og at det er harmoni i gruppen noe som ikke er vanlig når de ligger der de ligger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Gulløl

Slutter Norling blir det frigjort sÃ¥ mye penger at vi sikkert har rÃ¥d til en kvalitets speider ogsÃ¥, en som kjenner de fleste triksene og røverne  ;)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sydnes76

Knut Stut er en kjernekar og en god røver! Kunne blitt artig med noen nye galninger fra Albania 

pidre

Saludar a los monos!

Brannfan23


Heispassasjer

Vegard Hansen.
Meritter: Ført Mjøndalen fra 3 divisjon til Tippeligaen

Han er et klessetryne, men da blir han vårt klessetryne....

Dette var egentlig ikke seriøst......

Liker Norling, men han har gjort for mange feil. Eller rettere sagt brukt troppen feil. En av de viktigste egenskapene for en trener må jo være å kunne sette opp et slagkraftig lag/taktikk utifra det en har tilgjengelig.
Så kan en heller begynne å raffinere når han har fått på plass spillere som takler å spille sånn fotball som han egentlig vil spille.

pidre

Quote from: crm on December 04, 2013, 18:49:22 PM
Quote from: krakra on December 04, 2013, 18:10:55 PM
En hær med sauer ledet av en løve vil slå en hær løver ledet av en sau.


Er mildt sagt svært skeptisk til innholdet i denne påstanden.


SÃ¥ kan ein diskutere kven som var sauen i sesongen 2014.
Saludar a los monos!

pidre

Jørn Andersen.

- Jeg vil ha en klubb jeg kan bygge opp. Det er der jeg har min store styrke, sier Andersen.

Han har tidligere trent blant annet Oberhausen, Mönchengladbach (assistent), Xanthi, Offenbach, Mainz og Karlsruhe.

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/sport/fotball/jorn_andersen/29821811/
Saludar a los monos!

maximus1963

De bør sikte sÃ¥ høyt som mulig. Tror Solskjær er mannen vi bør gÃ¥ for. Mulig kandidat er ogsÃ¥ Solli, han fikk jo ikke jobben i RBK , sÃ¥ kanskje han vil ha  Brann ?
Kniksen var kongen

monzilla

Jeg kunne ha levd godt med Solskjær.

Derabilo

Og hvorfor skulle vi være attraktive for disse å trene?
Klarer de opprykk er det som forventet, om ikke så er det for dårlig jobbet. Kan ikke se at vi er en særlig atraktiv klubb i øyeblikket. Norling er fort det beste alternativet vårt, og han kjenner og er flink med de unge spillerene - som mye må belage seg på.

Selvfølgelig fint med alle disse navnene, mange gode trenere i verden, men hvor mange av dem er realistiske? Og hvor mange av dem er flinke med knappe ressurser og unge spillere, som fort er det vi må belage oss på videre?
Bergen ut av Norge -

maximus1963

Quote from: Derabilo on November 28, 2014, 09:19:29 AM
Og hvorfor skulle vi være attraktive for disse å trene?
Klarer de opprykk er det som forventet, om ikke så er det for dårlig jobbet. Kan ikke se at vi er en særlig atraktiv klubb i øyeblikket. Norling er fort det beste alternativet vårt, og han kjenner og er flink med de unge spillerene - som mye må belage seg på.

Selvfølgelig fint med alle disse navnene, mange gode trenere i verden, men hvor mange av dem er realistiske? Og hvor mange av dem er flinke med knappe ressurser og unge spillere, som fort er det vi må belage oss på videre?
Kniksen var kongen

nero

Quote from: maximus1963 on November 28, 2014, 09:22:38 AM

Tror nok de fleste ser på den utfordringen som litt for stor. Litt som å gå på vannet.
Lions led by donkeys.

monzilla

Brann er attraktiv for en trener av den grunn at klubben er i en posisjon til å tenke langsiktig. Vi skal rett opp, men med de ressursene Brann har så hadde vel selv Mjelde greid det.

Heispassasjer

Så skakkjørt som denne klubben er må vi være veldig attraktive.....

Joggi Bogga

Vi bør ta vare på det som allerede fungere veldig bra, nemlig talentutviklingen.
I Danmark sitter en mann uten jobb som har sin store styrke nettopp i arbeidet med unge spillere; Troels Bech.

Inntil videre er han min klare førstekandidat. Men som alltid er jeg mest interessert i en trener fra en bedre fotballkultur enn vår. Helst Nederland, Tyskland eller Danmark.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: Heispassasjer on November 28, 2014, 09:55:29 AM
Så skakkjørt som denne klubben er må vi være veldig attraktive.....


Vi er attraktive dersom det følger en god del penger med i ansettelsen. Blir det "jobb videre med det som finnes" tror jeg neppe at Brann vil klare å hente et stort navn.

Uten at jeg nødvendigvis mener at vi behøver er "stort" navn.
Rød makt på Hansa

Fusentast

Det viktigste er ikke hvem som blir trener, det viktigste er at det i budsjettet tas høyde for å ansette Tore Strand i en mentorrolle for treneren. Han fotballkompetanse, vinnende vesen, evne til å tenke positivt og evne til se alt i etterpåklokskapens lys vil være uvurderlig for Brann i arbeidet med å bygge et nytt lag.
I don't think you can the rules!

Hatleking

Solskjær er verkeleg spanande, men ein ting eg har merka meg er at han har pladd å hente inn mange nye, gjerne utanlandske spelarar. Eg veit ikkje heilt kor vidt det vil gå med alle talenta våre då.

Fusentast

Ser at Solskjær nevnes her inne, men klarer ikke helt å tolke om dette er alvorlig ment. Hvis dette er alvorlig ment, så vil jeg anbefale vedkommende å straks avslutte inntak av sentralstimulerende stoffer!
I don't think you can the rules!

Lasaron

Fusentast er i form om dagen  ;D
Tren på langskudd

pidre

November 28, 2014, 11:30:51 AM #131 Last Edit: November 28, 2014, 11:43:14 AM by pidre
Enig, blir tøv å diskutere Solskjær - han er et svært urealistisk alternativ. Skal vi først gå ned den gata der, så vil eg lanserere Trappatoni.

http://m.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw

Forresten er også Roy Keane ledig på markedet.
Saludar a los monos!

Xminator

Quote from: Hatleking on November 28, 2014, 10:44:41 AM
Solskjær er verkeleg spanande, men ein ting eg har merka meg er at han har pladd å hente inn mange nye, gjerne utanlandske spelarar. Eg veit ikkje heilt kor vidt det vil gå med alle talenta våre då.


Klubben er viktigere enn summen av alle foregående, nåværende eller fremtidige talenter. Det er ikke tilfeldig at nedrykket kommer med ett lag fullt av lokale spillere.

Fusentast

Quote from: pidre on November 28, 2014, 11:30:51 AM
Enig, blir tøv å diskutere Solskjær - han er et svært urealistisk alternativ. Skal vi først gå ned den gata der, så vil eg lanserere Trappatoni.

http://m.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw



Legendarisk. Her en en annen pedagog som bør kunne gjøre en god jobb: https://www.youtube.com/watch?v=nYDIMWpcKqI
I don't think you can the rules!

Heispassasjer

Men kan noen forklare meg hvorfor alle Branntrenerne siden Mjelde overtok feiler taktisk? Det går jo som en rød tråd i innleggene her. Og det er også slik eg husker Mjelde, Nilsen, Skarsfjord og nå Norling. Vært bra innimellom men så har de gjort merkelige ting som selv menigmann reagerer på...
Sånn sett er det taktiske det eneste jeg har å utsette på Norling.

Kruxleiven

Er det ikke bedre at Norling blir enn at vi betaler x antall millioner i sluttpakke pluss lønn til ny trener. Hvor vanskelig kan det være å prestere der nede om alt gjøres skikkelig nå i vinter.

Kagain

Quote from: Heispassasjer on November 28, 2014, 11:43:11 AM
Men kan noen forklare meg hvorfor alle Branntrenerne siden Mjelde feiler taktisk? Det går jo som en rød tråd i innleggene her. Og det er også slik eg husker Mjelde, Nilsen, Skarsfjord og nå Norling. Vært bra innimellom men så har de gjort merkelige ting som selv menigmann reagerer på...
Sånn sett er det taktiske det eneste jeg har å utsette på Norling.


Mjelde var vel heller ikke en stor taktiker. Han hadde en del penger, noen suverene spillere som traff toppen under han, og det gav store resultater. Jeg synes å minnes at Andresen kjeftet litt på det taktiske? (her kan det være at hukommelsen spiller meg et slemt lite puss)

Men jeg registrerer at Jørn Andersen blir sitert på at han en som liker å bygge klubber. Var det ikke dette Norling også var kjent for? Og om Norling nå fikk støvelen i posteriøret, hvilken trenerfilosofi ville f.eks. Jørn Andersen brukt?

Heispassasjer

Mente at Mjelde ikke var taktisk flink også. Redigerer

pidre

Veit ikkje kva type fotball Jørn Andersen står for, men har ein viss ide mtp speler/trenar karriera hans: Lasse Evensen skriv: Jørn Andersen er speilbildet på offensiv fotball. Han er vant med spillere som løper mye. Jørn er en flink inspirator.

Ellers er han vel kjent for å være beinhard når det gjelder disiplin og treningsmengde.


Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: pidre on November 28, 2014, 13:41:01 PM
Ellers er han vel kjent for å være beinhard når det gjelder disiplin og treningsmengde.


Altså ingenting for oss.
GÃ¥ av.

BRANNFL

Hadde vi hatt en goal getter hadde vi havnet midt på tabellen. Med Lorenzen på topp i hele år hadde han sikkert dunket inn 15 mål, da hadde dette ikke vert ett tema en gang. Men han fikk ikke mange sjansene.
Brann e' Best

dokken

Quote from: BRANNFL on November 28, 2014, 13:54:54 PM
Hadde vi hatt en goal getter hadde vi havnet midt på tabellen. Med Lorenzen på topp i hele år hadde han sikkert dunket inn 15 mål, da hadde dette ikke vert ett tema en gang. Men han fikk ikke mange sjansene.


For noe tøys. Hvor mange mål scoret Lorentzen på Brann 2 - laget som rykket ned til nivå 4?

maximus1963

Riise vil flytte hjem å bli trener i Norge.... Håper ikke han drømmer om Brann
Kniksen var kongen

Huff

''BT er kjent med at flere av spillerne i troppen er kritisk til Norlings taktiske evner, men samtidig setter mange treneren høyt på grunn av lederegenskapene. Det eksisterer ikke noe spilleropprør, slik som var tilfellet under Rune Skarsfjords regime.''

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-skal-Branns-skandalesesong-granskes-477007_1.snd

Den forferdelige spillergruppen av sytpeiser, intrigemaktere og drittunger vil altså ikke nødvendigvis kvitte seg med Norling, en trener som klarte mesterstykket å rykke ned. Kanskje de faktisk ikke er værre enn der grusomme, bitre og ondskapsgulle spillergruppen til FKH som ville ha Skarsfjord bort hver eneste sesong, og som i ettertid av en eller annen obskur grunn ikke har fått sparket Grindhaug.

krakra

At spillere som er kritiske til hans taktiske evner vil beholde ham fordi han er en fin fyr er ikke nldvendigvis positivt

ostraume

Ja, men kritikk mot taktiske feil/mangler vil det alltid alltid alltid være om en trener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Da må vi ordne han hjelp på det området. Enkelt og greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: ostraume on November 28, 2014, 14:59:48 PM
Ja, men kritikk mot taktiske feil/mangler vil det alltid alltid alltid være om en trener.
Vi har sjeldent hatt taktiske genier, men med Norling har det vært ganske fremtredende.

ostraume

Hvor vanskelig er det egentlig å spille seg gjennom et pressledd i norsk fotball? Har sett rimelig umulig ut for oss i år.

Men..vi har treføtter i forsvaret, saltstøtter på midten og tannløse tigre på topp. Ikke lett å lage et fintspillende fotballag av dette.

Noe av det verste etter min mening har vært høstens talentløse poleball. Ja, også Mojsov på venstre back. Den var stygg.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vi klarte å spille oss til mange sjanser på våren. Det var da Norling skulle gjøre grep ting falt sammen. Kunne man gitt Norling en managerrolle og hentet Sandstø som førstelagstrener?

Go Up