• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

chamill

Prøver jo bare å følge deres logikk her...

Hvor mange poeng har vi tatt under Norling?
Til og med Skarsfjord har ført oss til flere cupfinaler...

Kom igjen! Norling må gå! Forventer banner og bluss utenfor stadion i morgen!
Er vi heldige tar han med seg RBH også.
963 lett som bare det!

dudo

Quote from: chamill on December 04, 2013, 20:18:09 PM
Prøver jo bare å følge deres logikk her...

Hvor mange poeng har vi tatt under Norling?
Til og med Skarsfjord har ført oss til flere cupfinaler...


Ingen skal beskylde deg for å gjøre et særlig godt forsøk, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

December 04, 2013, 20:55:59 PM #52 Last Edit: December 04, 2013, 20:58:46 PM by skuteviken
Quote from: chamill on December 04, 2013, 20:18:09 PM
Prøver jo bare å følge deres logikk her...

Hvor mange poeng har vi tatt under Norling?
Til og med Skarsfjord har ført oss til flere cupfinaler...

Kom igjen! Norling må gå! Forventer banner og bluss utenfor stadion i morgen!
Er vi heldige tar han med seg RBH også.


Herregud. Jeg har lyst å være litt mannsjåvinist akkurat nå, men det styrker ikke det påfølgende argumentet.

Du kommer her og sprer møkk. Les igjennom sidene om Skarsfjord, så ser du at det er tonnevis med kritikk som er underbygget av resonnement og analyse. Folk har forskjellige meninger om ting, og slik jeg ser det så må du være av oppfatning av at Skarsfjord var rett mann for fremtiden. Er det tilfellet, så må du dessverre bare innfinne deg med at han dessverre måtte gå av med en fallskjerm som tilsvarer mer penger enn du klarer å tjene på 10 år (bokstavelig talt). Folk har forskjellige meninger.

Siden du henger er på forumet så mener du gjerne at det er legitimt å spre meningene sine her, så da burde du kanskje kommet her før Skars fikk sparken og lagt frem saken din om hvorfor han var rett mann. Du kan gjerne nå fortelle oss om dine synspunkt, men så langt har du bare spredd møkk og bygget opp stråmenn.

EDIT: fant denne:

Quote from: chamill on August 03, 2013, 15:39:51 PM
Mener du seriøst at noen større navn skal ha interesse i å ta over Brann i dag?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Lasaron

Quote from: chamill on December 04, 2013, 20:18:09 PM
Prøver jo bare å følge deres logikk her...

Hvor mange poeng har vi tatt under Norling?
Til og med Skarsfjord har ført oss til flere cupfinaler...

Kom igjen! Norling må gå! Forventer banner og bluss utenfor stadion i morgen!
Er vi heldige tar han med seg RBH også.


Ok. Denne Chamill må være en tøysekopp. En som bare egler.

Men hvis du er seriøs, Chamill, så utfordrer jeg deg til å lese dette opp igjen, og påpeke hvor jeg tar feil eller om jeg har glemt noe vesentlig som forandrer bildet. God fornøyelse  :)

Quote from: Lasaron on December 04, 2013, 16:54:43 PM
1. Brann er til for fansen, ikke for at en type skal ha jobb som hovedtrener.

2. Jobben som Branntrener er høyprofilert, og utførelsen måles først og fremst etter resultater på banen, men også andre ting som underholdningsverdi og litt væremåte.

3. Rune Skarsfjord tok denne jobben frivillig, vel vitende om premissene i punkt 1 og 2.

4. Rune Skarsfjord hadde ca 2,5 mill i årslønn.

5. Resultatene til Brann under Rune Skarsfjord ble dårligere og dårligere over lang tid. I de siste to tredjedelene av årets sesong var Brann et nedrykkslag. Rune Skarsfjord lyktes også dårlig på å skape underholdning og hadde en lite tiltalende væremåte. Dessuten var det svært dalende tilskuertall og entusiasme.

6. På bakgrunn av punkt 5 krevde deler av oss supportere at Rune Skarsfjord måtte tre av, og det ble gjort på den eneste måten som funker.

7. Rune Skarsfjord får nå utbetalt ca 100 000 kr i mnd i ett år fremover, uten at han trenger gjøre en dritt.

Rune Skarsfjord ble ikke mobbet ut av Brann, og det er ikke synd på ham.
Tren på langskudd

chamill

Når du først gjør risørtsj på mine gamle innlegg her inne er det jo merkelig at du ikke finner noen plasser der jeg støtter Skarsfjord, er sett det eg har gjort her inne..

Når det er sagt, og før eg skriver noe mer, skal det sies at Skarsfjord i mine øyner trakk seg i riktig øyeblikk.

Eg ser at det har blitt sprett tonnevis av møkk i lang tid mot Skarsfjord slik som du sier. Noe som igjen underbygger det jeg mener med mobbing. Hadde det vært opp til den gjennomsnittlige forumbruker hadde skars blitt sparket for leenge siden.

Hva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..

Eg beklager på det sterkeste vist du oppfatter det slik at eg sprer møkk. Eg gjør kun et tappert forsøk på være konstruktiv..
963 lett som bare det!

Nixon

Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...
Rød makt på Hansa

krakra

TL-lagene har jevnt over god erfaring med svensker. RBK gikk ubeseiret i nesten to år med en svenske, Stabæk to gull med andre, Molde sølv med en tredje, FFK sølv med en fjerde  osv osv.

Mener du helt oppriktig at Norling ikke er en større trener enn Skarsfjord?

KenHasle

Quote from: chamill on December 04, 2013, 20:18:09 PM
Prøver jo bare å følge deres logikk her...


Tidig, for det er absolutt det siste du prøver å gjøre.

Heldigvis er du og dine likesinnede en liten minoritet. Hadde dere utgjort majoriteten av Branntilhengere hadde Brann vært en klubb som var like grå, trist og meningsløs som Odd, Sandnes, Sarpsborg og alle de andre mikke mus-klubbene. Ut i fra din blinde kjærlighet for Skarsfjord kan jeg bare anta at det tydeligvis hadde passet deg bra.

Nixon

Brann kjøper Messi.
chamill er skeptisk:

Hva har Messi gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er han kjøpt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle en spiller som ikke har spilt en eneste kamp.

Og, ja. Dette er mobbing...
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Grunnen til at mannen blir hyllet er delt.
*En ny start, for supportere og for entusiasmen i Bergen. En slags Kickstart eller gjennopplivelse om du vill.
*En meritert trener som har oppnådd noe, opplevd suksess.
*En trener som ordlegger seg positivt, en som kommer til å bygge opp spillerene mentalt, istede for å bruke feks. de unge som en unnskylning for manglene resultat.
*Passer perfekt for Brann utifra rapporter fra sverige.

Nevner det eg kom på i farten, men tiden for trenerskifte var overmoden, kom over på vår side, ikke stritt imot.
Bare len deg tilbake å nyt forandringen!

krakra

Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PM
Hadde det vært opp til den gjennomsnittlige forumbruker hadde skars blitt sparket for leenge siden.

Det er riktig. Hva så?

Henki

Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PM
En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Du tenker på Benny Lennartson i Viking da? Eller Jan Jönsson i Stabæk? Eller Erik Hamrén i Rosenborg? Eller Hans Backe, Anders Linderoth eller Jörgen Lennartsson i Stabæk? Hva med Kjell Jonevret?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 04, 2013, 22:01:42 PM
Brann kjøper Messi.
chamill er skeptisk:

Hva har Messi gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er han kjøpt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle en spiller som ikke har spilt en eneste kamp.

Og, ja. Dette er mobbing...


Ja, jeg har tenkt akkurat det samme om dem som mener det er latterlig å være i himmelen for en trener ingen hadde hørt om for en uke siden. Hvor mange her på forumet vet f.eks. hva treneren til alle storlagene ute i Europa heter? Kan alle navnet på Bayern-treneren? Om noen hadde sagt; nå skal vi få Gerardo Martino til Brann, så tror jeg veldig mange hadde sagt "Gerhard kem?". Jeg for min del følger ikke så godt med på spansk fotball og Barcelona, så jeg ante ikke at det var navnet på Barcelona-treneren.

Man trenger nemlig ikke å ha kjent til i Norling i åresvis for å skjønne at dette er en god mann. Han har en bra CV å vise til, han står for en fotball som er etter vår smak, han har vært pop i klubbene han har trent, han har hatt god kommunikasjon med fansen, osv. Nå har vi i snart tre tiår ansatt umeritterte trenere - klart folk da er glade for å få en som har noe å vise til. Nå har vi i fem år spilt drittfotball - klart folk da er glade for å få en som står for noe helt annet. Nå har vi i tre og et halvt år hatt en trener som gikk i skyttergravskrig med fansen, svarte saklig og faktabasert kritikk med syrligheter, og som bare snakket ned eget lag og kom med dårlige bortforklaringer og unnskyldinger - klart folk da er glade for å få en som er helt annerledes enn det. Den gleden som er rundt denne signeringen, kommer fordi Norling står for det vi har ønsket oss. Han er rett og slett av det ypperste en norsk klubb kan få som trener. At han går rett fra seriemesterskap i MFF og til en middelmådighet i en liga svenskene ser ned på, er ikke annet enn et enormt kompliment til oss. Klart mannen må hylles da!
Legg ned hele klubben!

Xminator

December 05, 2013, 07:00:13 AM #63 Last Edit: December 05, 2013, 07:02:18 AM by Xminator
Quote from: crm on December 04, 2013, 18:49:22 PM
Quote from: krakra on December 04, 2013, 18:10:55 PM
En hær med sauer ledet av en løve vil slå en hær løver ledet av en sau.


Er mildt sagt svært skeptisk til innholdet i denne påstanden.


Jeg får mine bilder på hvordan ting hadde utviklet seg. Lite Bæ og mye ull med Brannfarge. Eller for å si det på en annen måte. Skarsfjord hadde vunnet serien med troppen til Barcelona (og sikkert troppen til FC København også). Norling hadde rykket ned med troppen til Nest Sotra.

monzilla

Kan vi lage en tråd der folk på en skala fra 1 til 7 angir i hvilken grad de syntes det å ansette Norling er en god ting?

Sånn at om fire år når denne tråden har vokst til 200 sider, så kan vi ihvertfall holde orden på hvem som mente hva når han ble ansatt?

Lasaron

Jeg nekter å bli med på en skala fra 1-7. Jeg bruker bare 1-10.
Tren på langskudd

crm

Alt under en million er uakseptabelt
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dudo

Quote from: crm on December 05, 2013, 11:44:14 AM
Alt under en million er uakseptabelt


Hvordan skal vi ellers greie å differensiere?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

På en skala frå fugl til fisk smaker dette... plomme. Frå Hardanger.
Gå av.

chamill

Quote from: Nixon on December 04, 2013, 21:55:43 PM
Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...


Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...
963 lett som bare det!

dudo

Det var ikke pga motgangen i høst. Det var pga utviklingen over flere år under skarsfjord som gikk i negativ retning, måten klubben fremsto utad overfor supportere, nedsnakking av klubb og lag over en lengre periode og en defensiv innstilling til absolutt alt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: chamill on December 05, 2013, 13:31:37 PM
Quote from: Nixon on December 04, 2013, 21:55:43 PM
Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...


Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...


Hvorfor er det vanskelig å forstå at Rikard Norling får en god velkomst?
Hvorfor er det vanskelig å forstå at mange supportere reagerte i høst etter flere år med negativ sportslig utvikling, en arrogant klubbledelse og en fullstendig uforståelig kontraktsforlengelse for en trener svært mange hadde mistet troen på?
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: chamill on December 05, 2013, 13:31:37 PM
Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...


Først og fremst - mesteparten av Bergensregionen bryr seg såpass lite om Brann at de aldri har satt sin fot på Stadion. Deretter - det var Brann som vendte publikummet sitt ryggen, Brann som gjekk til angrep på saklige kritikere såvel som usaklige, og Brann som forlenget en kontrakt med en svak trener - stikk i strid med all logikk. Publikum har vært trofaste langt inn på overtid med klovneveldet - det skulle bare mangle at det etterhvert ble glissent på tribunene.
Gå av.

Nixon

Quote from: chamill on December 05, 2013, 13:31:37 PM
Quote from: Nixon on December 04, 2013, 21:55:43 PM
Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...


Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...


Nei, det er ikke den mekanismen jeg tenker på Jeg tenker på situasjonen nå. Du forstår ikke hvordan vi kan være begeistret for en trener før han har ledet en trening. Og sikkert også en spiller før han har spilt en kamp for alt det jeg vet... Hvis du ikke skjønner det lurer jeg på om du i det hele tatt er fotballsupporter.
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: chamill on December 05, 2013, 13:31:37 PM
Quote from: Nixon on December 04, 2013, 21:55:43 PM
Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...


Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...


90%? Det var snarere 90 % som ikke brydde seg om Brann, entusiasmen var HELT VEKK. Et absolutt fåtall synes det var verdt å bryte ned klubben for å grille i hagen til verdens mest kjekke trener. Resten sa ifra at nok er nok.

Og ja, når jeg snakker om å bryte ned klubben. Når Sportsklubben Brann, som like gjerne kunne vært kalt Folkeklubben Brann, mister publikum, en hel by; da er ikke Brann den klubben hele Norge kjenner. Bergen er Brann, og Brann er Bergen. Og uten Bergen er ikke Brann en drit. Mekanismen til oss "trofaste" supportere er helt naturlig, nok var nok, og vi måtte si ifra. Fordi vi er glad i Brann, Bergens stolthet. Om du har større kjærlighet for RS, kan du heller følge med han til neste klubb.

Fred ut og så videre.


Xminator

Det kan da ikke være en kjeft som mener det ikke er en god ting at Norling ble Branntrener akkurat nå.

Med mindre han blir veldig romantisk bundet til 4-5-1 og 6 mann i midtforsvaret når vi angriper, så kan jeg ikke helt se for meg at jeg står først i køen av de som vil ha ham bort heller.

Han skal uansett inn i den sesongen der han er helt. Alle Branntrenere er jo det i større eller mindre grad første sesongen. Om han ikke får forsterke eller spillerene fortsette å gjøre kritiske feil gjennom 2014, så regner jeg med de første seriøst mente hintene til at han er ubrukelig kommer. Det blir noe som at "store taktiske mangler". Det er igjen ikke noe jeg mener selv, men har sett akkurat den linjen repetert så mange ganger med alle Branntrenerene. Helt - nøytral - ubrukelig, normalt en syklus som tar 2 1/2 sesong.

Jeg har stor tro på Norling. Fotball og formasjon han har stått for tidligere virker å være etter min bok. Jeg tror som en del at han ikke kommer til å kunne trylle med dagens mannskap. Uten forsterkninger vil dagens tropp fortsatt være veldig ustabil. Den har de samme skjevhetene under Norling som Skarsfjord. Benken er fortsatt for tynn. Det er for langt mellom stjernene i 1. laget. Tar han medaljer uten de 2-3 klare forsterkningene så er det for meg en veldig stor prestasjon. Det skal virkelig gode spillere inn for at jeg skal si det er noe annet enn en stor prestasjon. Det er langt fra 2007-kvalitet - også sett opp mot hva de andre lagene har. Når noen snakker om at andre lag neppe har bedre spillere så mistenker jeg at røde Brannbriller er med i bildet. Spillerene blir ikke bedre bare fordi de tar på seg Branndrakt. All erfaring tilsier motsatt effekt...

Jeg tror vi er 6-7 spillere fra hyllen der vi skal hente 2-3 - og fremgang for en del sentrale spillere- før vi kan snakke om å være gullutfordrer i 2014. 2015 er nok en mer realistisk årgang om vi får beholde de gode spillerene og fortsetter å hente gode spillere på sommeren og vinteren før 2015.

Min spådom for 2014 uten forsterkninger er 5. plass.

krøvel vellevold

Quote from: chamill on December 05, 2013, 13:31:37 PM
Quote from: Nixon on December 04, 2013, 21:55:43 PM
Quote from: chamill on December 04, 2013, 21:49:45 PMHva har Norling gjort for oss? Denne halleluja stemmningen er et mysterium for min del. Nå er ansatt og han skal selvfølgelig få sin sjanse. Men ser ingen grunn til å hylle trener som ikke har ledet en eneste trening. En annen ting er våres og andre tippeliga klubber erfaring med svenske trenere..


Er du i det hele tatt fotballsupporter? Det virker ikke som at du skjønner mekanismene rundt det å være supporter. Dette er noe min mor kunne sagt...


Mekanismen med å være fotballsupporter?!

Har du glemt at 90% av bergensere og brannsupportere snudde ryggen til Brann når det kom litt motgang i høst? Har du glemt resultatet av det? Motgangen ble større og større, resultanene dårligere og dårligere. Tilslutt gjorde treneren rett og trakk seg.

Er det den mekanismen du tenker på som eg ikke har forstått? I såfall, fortell meg gjerne alt eg ikke har forstått...


Ja og vi som stod igjen, sa ifra for å snu trenden. Uten dem som sa ifra, hadde Skars sittet i stolen fremdeles - og entusiasmen hadde fremdeles vært lik null.

Og "etter litt motgang i høst". Eg ler meg ihjel. Vi var det 10. beste laget under de 107 seriekampene med Skars. Ikke bare det, men utviklingen var også negativ. I tillegg røk vi to år på rad mot 1.div.lag i cupen, han stod for en fotball som ikke fenger i Bergen, og han oppførte seg som en kødd overfor dem som kom med betimelig kritikk. Da måtte noen si ifra.

De som kritiserer dem som ville ha Skars vekk, burde strengt tatt holde en lav linje når det gjelder bejubling av den nye treneren.
Legg ned hele klubben!

Corran

"litt motagang i høst"
Når Skars overtok Brann var vi 5 som satt sammen. Før denne sesongen var vi 2 som fornyet og det bare så vidt. Vurderte å droppe partoutkort helt fram til slutten av februar/starten av mars. Men eg måtte bare ha siden eg ikke ville bryte en lang tradisjon
Men som sagt vi var 5 og ble 2 så det hadde ikke noe med høstens resultater å gjøre
Det var det dårlig timing på fornyelse som var dråpen som fikk det til å flyte over for de fleste. Og når resultatene ble enda dårligere så begynte murmlingen å bli skrik.
Så hvis du tror at det er høsten som gjorde at folk vendte seg mot skars så er du enten blind, døv eller ikke evner å følge med på det som skjer rundt deg eller en samling av de 3 forrige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

brann89

Quote from: Lasaron on December 04, 2013, 16:58:28 PM
Når det gjelder Steinar Nilsen så var det først og fremst en vanskelig situasjon mellom ham og spillerne, samt dårlige resultater våren 2010. Jeg var ikke på forumet på den tiden, men selv var jeg rasende på spillerne etter cup-exiten, og hadde litt sympati med Nilsen. Mitt inntrykk var at mange såg det ganske likt. Så er det i ettertid kommet frem at Nilsen nok hadde en væremåte som gjerne ikke var helt bra.


For å være helt ærlig så hadde eg ikkje noe imot Nilsen og etter det eg kan huske så vare eg egentlig ganske fornøgd med Nilsen som trener. Følte han var meir uheldig enn udyktig. Men nå husker eg ikkje så godt kordan laget fremmsto under hans ledelse, fotball stilen til Skarsfjord er desverre brent fast i hjernen.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Var like kjedelig under Nilsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: krakra on December 04, 2013, 18:10:55 PM
Derfor tror jeg også han vil oppleve langt mer tålmodighet. Han har bevist at han vet hva han gjør


Skarsfjord tilhengerene vil vel kanskje ikkje gi han så mye tolmodighet, slik at dem kan fronte frem at hadde vi berre gitt han mer tid, så hadde alt blitt så mye betre. Så håper Norling får en kanontid i Brann, slik at SKarsfjord tilhengerene ikkje får muligheten til å ytre seg.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Det er strengt tatt alle Brannsupporteres plikt å håpe Norling får en kanontid i Brann.  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: dudo on December 05, 2013, 16:10:54 PM
Det er strengt tatt alle Brannsupporteres plikt å håpe Norling får en kanontid i Brann.  ;-)


Vil tro at dem som støtten RS mest, vil ha det tungt med å tiljuble Norling. Men kan jo ta feil og at det ikkje skjer, noe som brude være en selfølge når man følger Brann :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Spelaren

Stakkars treneren som må sette opp igjen kontorveggene etter Norlings herjinger.
For øvrig er åpent kontorlandskap noe dritt.
Gå av.

Xminator

Quote from: brann89 on December 05, 2013, 17:32:47 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 16:10:54 PM
Det er strengt tatt alle Brannsupporteres plikt å håpe Norling får en kanontid i Brann.  ;-)


Vil tro at dem som støtten RS mest, vil ha det tungt med å tiljuble Norling. Men kan jo ta feil og at det ikkje skjer, noe som brude være en selfølge når man følger Brann :)


Med mindre du heter Davy Wathne så tviler jeg på det. Og vil tro at når kamera er slått av og pennene lagt bort, så sitter også Davyen og gliser over Norling som Branntrener.

Når det er sagt, alt har med observasjonspunkt å gjøre. Jeg er villig til å vedde på at folk hadde klappet vilt om Norling hadde sagt noe tilsvarende som Skarsfjord har det siste året.

Jeg kan også se for meg 3-4 nye sider i Skarsfjord må gå-tråden om han hadde snakket om at Erik var en knopp som skulle blomstre. Eller hadde sett de varme øynene til Mohn...

dudo

Quote from: Spelaren on December 05, 2013, 18:03:47 PM
Stakkars treneren som må sette opp igjen kontorveggene etter Norlings herjinger.
For øvrig er åpent kontorlandskap noe dritt.


Samtidig er det et enormt kraftig signal. Ingen tvil om at han markerer at her er det andre tilstander, ut med tyrannen og inn med tryggheten. Enkel, men kraftig mekanisme. Jeg liker det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Xminator on December 06, 2013, 08:47:03 AMJeg kan også se for meg 3-4 nye sider i Skarsfjord må gå-tråden om han hadde snakket om at Erik var en knopp som skulle blomstre. Eller hadde sett de varme øynene til Mohn...


Det er klart. Men det har med utgangspunktet å gjøre. Akkurat samme mekanisme som at en populær spiller kan slurve med returløp ustraffet, mens en upopulær spiller får høre det.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 06, 2013, 09:05:57 AM
Quote from: Xminator on December 06, 2013, 08:47:03 AMJeg kan også se for meg 3-4 nye sider i Skarsfjord må gå-tråden om han hadde snakket om at Erik var en knopp som skulle blomstre. Eller hadde sett de varme øynene til Mohn...


Det er klart. Men det har med utgangspunktet å gjøre.


Nettopp. Presterer man drit, blir det bare dumt å snakke svulstig.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: Xminator on December 06, 2013, 08:47:03 AM

Når det er sagt, alt har med observasjonspunkt å gjøre. Jeg er villig til å vedde på at folk hadde klappet vilt om Norling hadde sagt noe tilsvarende som Skarsfjord har det siste året.




Det har du helt sikkert rett i, men det skyldes vel først og fremst at Norling har enormt mye mer sportslig troverdighet enn Skarsfjord.
Lions led by donkeys.

Nixon

Skarsfjord kunne snakket om blomsten til Ojo etter første kamp i 2011 og kommet unna med det.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 06, 2013, 09:24:51 AM
Skarsfjord kunne snakket om blomsten til Ojo etter første kamp i 2011 og kommet unna med det.


Det er forskjell på å snakke positivt når det er noe positivt å snakke om, og det å snakke positivt når alt bare elendighet. Skars kunne snakket om det gode grunnspællet hvis vi vant og spilte god fotball. Men når man taper 1-4, blir det bare dumt.
Legg ned hele klubben!

storB

Quote from: krøvel vellevold on December 06, 2013, 09:42:35 AM
Quote from: Nixon on December 06, 2013, 09:24:51 AM
Skarsfjord kunne snakket om blomsten til Ojo etter første kamp i 2011 og kommet unna med det.


Det er forskjell på å snakke positivt når det er noe positivt å snakke om, og det å snakke positivt når alt bare elendighet. Skars kunne snakket om det gode grunnspællet hvis vi vant og spilte god fotball. Men når man taper 1-4, blir det bare dumt.


Ja han hadde ikke mye troverdighet på slutten. Husker eg tenkte når han proklamerte foran (var det de seks) siste kampene at nå skulle de gå for seier i resterende kamper. En selvfølgelighet men viste da garantert at han ikke ville klare å motivere til innsats når slaget om medalje var tapt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Kunne noen slengt ut en faksimile av skarsfjord-intervjuet? Jeg kommer meg ikke ut for å kjøpe avisen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Tore Strand som neste trener. Ingen over ingen på siden. Når en leser alt han skriver ser en at han ser de fleste problemer med laget klokkeklart. Og den egenskapen å se alle feile dispensasjoner med laget i etterkant er en utrolig verdifull egenskap. Og med Tore Strand får vi endelig skikkelig Drillo fotball på Stadion, halleluja. Og tenk den erfaringen han med å vært tidenes dårligste midtstopper i Brann med fire nedrykk på de syv årene han spilte i klubben(79-85). Det er neppe noen annen midtstopper i Brann som har rykket ned så ofte som Tore Strand i klubbens 106 årige historie, dette er noe han virkelig kan. Som hjelpetrener foreslår jeg Knut Langeland, en som virkelig ser nytten av å ryke ned. Som fysisk trener foreslår jeg den store svigersønn Dylan Macallister, en som ser verdien av svømmetrening.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain


Nixon

Jeg kan ikke se at dette skal være noe spesielt å henge seg opp i. Det er jo stort sett et ekko av det som f.eks. har vært skrevet på dette forumet i år.
Rød makt på Hansa

Kagain

Tja, det kan jo være den berømmelig dråpen som fikk begeret til å renne over, det velkjente strået som brøt kamelens rygg. Eller det kan være en erklæring osende forakt av Tore Strand som speil for hva folk flest og bataljonen-forum-medlemmene spesielt er interessert i. At Tore ekspropierer "våre" meninger. Mange muligheter og enda flere forklaringer...

Herman1

"Småfarlig" å starte en ironisk "Treneren etter Norling"-tråd slik pressen opererer.

Plutselig dukker det opp en "Brann-fansen vil kvitte seg med Norling"-overskrift i en eller annen obskur avis.
Og dagen etter er artikkelen delt i en lang rekke andre aviser og øvrig media.

Og hele landet ler av disse utålmodige bergenserne...

Leffen

Hvis det nå er slik at han drar, ser Solskjær ut til å få sparken i Cardiff. Just sayin.

osoerli

Quote from: Leffen on September 17, 2014, 12:41:13 PM
Hvis det nå er slik at han drar, ser Solskjær ut til å få sparken i Cardiff. Just sayin.


No har vel sikkert ikkje Solskjær behov for jobb med det første sånn for å overleve.  Kan tenkja meg han tar ein liten pause, og evt ventar på at Høgmo gir seg.

Men herrene Dempsey og Hartis som slo følge med Solskjær ut porten i Cardiff er jo også ledige, og har sikkert ikkje like lukurative fallskjermar som Solskjær.  Tippar dei kan vera interessert i ny utfordrande jobb kjapt. 

Dempsey var mannen som styrte treningane til Molde, og terpa pasningsspelet. 
Dan Risnes sin kontrakt går ut etter sesongen.  Kanskje på tide  prøva noko nytt.  Han har ikkje greidd å lera Piotr hverken fotarbeid eller feltarbeid på 4 år.

Om Brann rykker ned kan det vera greit å seia takk for seg til Norling trur eg.  Langsiktighet er vel og bra, og gjentatt sparking av trenarar skapar gjerne ikkje resultat på sikt, men nedrykk er nedrykk.  Skulle Brann mot formodning holda plassen, kan han gjerne få eit år til for min del.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up