• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Like greit å få i gang trådene med en gang. Forhåpentligvis blir det ikke nødvendig å flytte den til Sidelinjen og temperaturen sånn ca side 3 frem til ihvertfall 2016.

Nightfox

Førstemann til å lage en "Treneren etter treneren etter Norling"-tråd

Herman1


Spelaren

Det er jo klart at vedkommende, hvem enn det blir, får vanskeligheter med å overgå 15 seriegull på rad, åtte NM-gull og fire CL-semifinaler. Det blir kanskje en femsifret nedgang i antall partoutkort solgt, men sålenge det fortsatt er en total rundt 60-70 000 som forplikter seg årlig blir det nok ok.
Gå av.

Herman1

Quote from: Spelaren on November 28, 2013, 17:53:11 PM
Det er jo klart at vedkommende, hvem enn det blir, får vanskeligheter med å overgå 15 seriegull på rad, åtte NM-gull og fire CL-semifinaler. Det blir kanskje en femsifret nedgang i antall partoutkort solgt, men sålenge det fortsatt er en total rundt 60-70 000 som forplikter seg årlig blir det nok ok.



Hahaha.

Høres ut som treneren etter Nils Arne Eggen.

Gepard

Kjør David Nielsen.  Har nå (2017) fått en fin læretid under deila samt vært hovedtrener ett år. Ideelt tidspunkt å føre brann videre på. Rbh må fremdeles gå .

Herman1

Quote from: Gepard on November 28, 2013, 18:19:31 PM
Kjør David Nielsen.  Har nå (2017) fått en fin læretid under deila samt vært hovedtrener ett år. Ideelt tidspunkt å føre brann videre på. Rbh må fremdeles gå .


RBH vil aldri gå, selv etter den mislykkede ansettelsen av Arne Sandstø.


;)

Xminator

Hva? Ingen CL-finaler? Da blir det aktivitet i tråden før 2015!

nero

He, he! La oss håpe at denne tråden får ligge brakk lenge, i hvert fall etter at vi har fått unnagjort de beste morsomhetene. ;D
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

November 28, 2013, 20:16:19 PM #9 Last Edit: November 28, 2013, 20:17:55 PM by krøvel vellevold
Hva har egentlig denne Norling utrettet i Brann? Ingenting! Og nå er vi snart i desember! Med Skarsfjord var vi på vei mot noe stort, og vi bet oss fast på øvre halvdel år etter år, og vi ledet både mot Viking og VIF denne sesongen. Nå fikk hylekoret viljen sin og Skars ble mobbet vekk, og hva sitter vi igjen med? Jo en trener som ikke engang har flyttet til Bergen selv om BT så sent som i går kunne avsløre at han er vår nye trener. Nei, det var noe helt annet med Skarsfjord! Han bodde i Bergen og inviterte gjerne fansen på grilling og bortforklaringer når det ikke gikk helt som vi hadde håpet. Få Skarsfjord tilbake! Med ham var det en helt annen entusiasme rundt Brann, og både Trond Mohn og Davy Wathne likte jo ham.
Legg ned hele klubben!

nero

Og han der Norling har jo ikke kontinuiteten i klubben som Rune hadde!
Lions led by donkeys.

Spelaren

Gå av.

dex1974

Stian Blipp selvfølgelig!
Han startet som deltager i "Norske talenter", deretter programleder i samme program, så til Idol, deretter med i gjengen i TKFN og nå har han landet jobben som ekspertkommentator i TV2 snowboardsendinger under OL neste år!
Alt han tar i blir til gull...skader heller ikke at han er lokal!

Plan B : http://www.ba.no/sport/fotball/article7011418.ece
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Kid-A

Uansett kva som skjer så er vi heldige om vi får Norling og ikkje minst; får behalde han i eit par år. Han ser nok på Brann som ei større moglegheit, gjer han det bra her, kan det hende han får tilbod om større klubbar, typ FCK den dagen Ståle Salvatore gir seg der (om han gir seg), kanskje til og med klubbar frå lavare divisjonar i dei større ligaene, BL2 el.liknande.

Om RBH og gjengen klarar å føkke opp dette her, blir eg galen
- Nokon veit betre enn andre

Jose Arrogantio

Quote from: Kid-A on November 29, 2013, 00:50:41 AM
Uansett kva som skjer så er vi heldige om vi får Norling og ikkje minst; får behalde han i eit par år. Han ser nok på Brann som ei større moglegheit, gjer han det bra her, kan det hende han får tilbod om større klubbar, typ FCK den dagen Ståle Salvatore gir seg der (om han gir seg), kanskje til og med klubbar frå lavare divisjonar i dei større ligaene, BL2 el.liknande.

Om RBH og gjengen klarar å føkke opp dette her, blir eg galen


Trodde Huff hadde skiftet skriftspråk et sekund. Er vel flere Norling avatarer nå enn det noensinne var Skarsfjord avatarer. Ikke dårlig å engasjere såpass uten en gang å være i jobben ennå.  ;)

Kagain

...men tilbake til tema: treneren etter Norling: Jeg har stor tro på av vi endelig kan få den lokale supertreneren Sandstø som hovedtrener. Kanskje med Skarsfjord som assistent (på den måten har vi en fantastisk backup om Sandstø ryker til, en backup som kjenner Bergenserne og deres lynne og som har vært ute minst en vinterdag tidligere. Kanskje til og med to)

ostraume

Etter at Skarsfjord har tatt Hønefoss til "the Double" så vil nok han være en ypperlig assistent til det lokale geniet Sandstø, ja!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Det er en helt sinnsyk potent kombinasjon. De to s'ene. Da kan det ikke være lenge før champions league-gullet endelig er heme i Bergen.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2013, 00:55:29 AM
Quote from: Kid-A on November 29, 2013, 00:50:41 AM
Uansett kva som skjer så er vi heldige om vi får Norling og ikkje minst; får behalde han i eit par år. Han ser nok på Brann som ei større moglegheit, gjer han det bra her, kan det hende han får tilbod om større klubbar, typ FCK den dagen Ståle Salvatore gir seg der (om han gir seg), kanskje til og med klubbar frå lavare divisjonar i dei større ligaene, BL2 el.liknande.

Om RBH og gjengen klarar å føkke opp dette her, blir eg galen


Trodde Huff hadde skiftet skriftspråk et sekund. Er vel flere Norling avatarer nå enn det noensinne var Skarsfjord avatarer. Ikke dårlig å engasjere såpass uten en gang å være i jobben ennå.  ;)


I så fall målform. Skriv eg i denne tråden vert det vel truleg med eit stort, raudt kryss over biletet mitt eller ein klovnenase på Nordling. Aber ich glaube das ich nicht meiner Schrift-Sprache ändern mit die erste.

Forøvrig irriterer jeg meg over dette sorte svinet av en Sotra-danske som ikke hadde tålmodighet til å avvente situasjonen i Brann og stakk til Drammen ved første anledning. Tror DN kunne vært en utmerket assistent til Nordling og lært mye av den karismatiske svensken, da hadde vi fort fått et internopprykk vi faktisk hadde likt den dagen svensken forsvinner - med forbehold om at han faktisk kommer selvsagt. Nå får en håpe Nordling får velge assistenten selv -inntil geniet finner det smart å sparke vedkommende og tvinge Aabrekk på Nordling selvsagt.

Kagain

Joda, DN hadde nok vært en flott assistent for Nordling (forutsatt at de kom til overens), men spørsmålet er vel gitt at vi får denne Nordling; hvor lenge har RBH unt frenden arbeidet med saken? De kunne jo ha hvisket DN noe i øret.

Nixon

Quote from: Huff on November 29, 2013, 15:23:01 PMNå får en håpe Nordling får velge assistenten selv


Er det noe som tyder på det motsatte? At Brann sine siste trenere ikke har fått velge når de har startet i jobben?
Rød makt på Hansa

Kagain

Kanskje de er nødt til  ha kontinuitet noen steder, og da blant assistenttrenerne?

dex1974

Quote from: Røde Mor on November 29, 2013, 17:23:33 PM
Joda, DN hadde nok vært en flott assistent for Nordling (forutsatt at de kom til overens), men spørsmålet er vel gitt at vi får denne Nordling; hvor lenge har RBH unt frenden arbeidet med saken? De kunne jo ha hvisket DN noe i øret.


Hva med DN som kommer fra Malmøs nabo, Helsingborg? Vinnerskalle til tusen som var så og si klar for Brann som spiller i sin tid før kineserne lokket med millionene og allerede prøvd seg i en trenerrolle på Bekkestua! Alltid vært positiv om Brann og han håper virkelig vi får Norling som ny trener! Finnes verre alternativer der ute!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lasaron

Du tenker Daniel Nannskog som assistenttrener? Spennende tanke. Kanskje han er en trenertype. Men er det et for stort sprang å gå rett fra ingenting til å bli assistenttrener i Brann? Vel, det er mange som har gått rett fra ingenting til hovedtrener i f eks Vålerengen.
Tren på langskudd

Kagain

Ville jo kanskje ha prøvd han ut i en assistentrolle ja. Så kunne han jo forsøkt seg litt mer som faktisk trener enn som en foppalekspert...

Spelaren

Det blir vanskelig å toppe denne pressekonferansen ihvertfall.
Gå av.

Kagain

Såpass? HAr ikke fått sett den enda. Men kanskje jeg burde gjøre det.

kabelmann

Hva med å slette denne tråden? Ser bare latterlig dumt ut å ha den her. Spesielt morsomt er det heller ikke, så mod?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Leffen

Hvis dere tar den bort, er det helt sikkert noen som har laget en ny innen seriestart:)

chamill

Quote from: kabelmann on December 03, 2013, 21:10:55 PM
Hva med å slette denne tråden? Ser bare latterlig dumt ut å ha den her. Spesielt morsomt er det heller ikke, så mod?


Morsomt nei..

Derimot er det "Latterlig dumt" at mange her inne har bidratt til å mobbe ut de siste fire trenerne våres.

Så eg tenker at det er interesse her inne for å få avgårde nr 5 så fortsom mulig.. Er vell det?

963 lett som bare det!

dudo

Ikke så hårsår nå da!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Tenk at noen av oss bidro til å ''mobbe bort'' Skarsfjord, og nå sitter vi her, med skjegget i postkassen.

Nei, vent litt...

KenHasle

Innspillet til chamill er "latterlig dumt". Det skremmer meg at det finnes mennesker som ikke forstår forskjell på mobbing og kritikk.


chamill

Quote from: KenHasle on December 04, 2013, 14:07:12 PM
Innspillet til chamill er "latterlig dumt". Det skremmer meg at det finnes mennesker som ikke forstår forskjell på mobbing og kritikk.



"Skarsfjord må gå" ropene mener du altså er kritikk og ikke mobbing? Konstruktiv kritikk også kanskje? Latterlig dumt!
963 lett som bare det!

dudo

De kom når Brann spille dårlig og vi kjedet oss i hjel. Det er kritikk, og det et strengt tatt begrenset hvor mange ord man kan synge unisont om man skal være objektivt kritisk på tribunen ...

Det er stengt tatt å argumentere mot spontane ytringer på tribunen, som i dette tilfellet var personkritisk. Meget mulig det er latterlig dumt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Neste gang får vi underbygge ropene med leserinnlegg i avisene...
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: dudo on December 04, 2013, 14:28:56 PM
De kom når Brann spille dårlig og vi kjedet oss i hjel. Det er kritikk, og det et strengt tatt begrenset hvor mange ord man kan synge unis


Det kunne jo blitt artig å fått med hele stadion på "Skarsfjord: vi er ikke glødende overbevist over det guttene viser på banen. Følgelig vil dine viderverdigheter i pressen også kunne stilles i et litt ublidt lys. Vi ser derfor helst at du vurderer din stilling i samråd med Roald Bruun-Hanse. Vi ser nemlig muligheter for at en ny trener kan få inn noget annet, noe laget mangler om du kunne vært så elskverdig at du pakket snippesken din og spankulerte elegant ut porten på Kniksens Plass 1. Hell og lykke får du med på ferden"

KenHasle

Quote from: chamill on December 04, 2013, 14:21:56 PM
"Skarsfjord må gå" ropene mener du altså er kritikk og ikke mobbing? Konstruktiv kritikk også kanskje? Latterlig dumt!


Det er åpenbart kritikk ja, og så konstruktivt som det går an å få det i et rop fra en tribune. Ropet hadde blitt veldig langt hvis man samtidig skulle begrunne hvorfor han måtte gå også, og dermed langt mindre effektivt.

Yngve

Quote from: chamill on December 04, 2013, 13:52:30 PM
Quote from: kabelmann on December 03, 2013, 21:10:55 PM
Hva med å slette denne tråden? Ser bare latterlig dumt ut å ha den her. Spesielt morsomt er det heller ikke, så mod?


Morsomt nei..

Derimot er det "Latterlig dumt" at mange her inne har bidratt til å mobbe ut de siste fire trenerne våres.

Så eg tenker at det er interesse her inne for å få avgårde nr 5 så fortsom mulig.. Er vell det?




Mobba ut dei fire siste trenarane våre? Er du seriøs no?

Var kvalikplass i 2002 god nok grunn til å få fortsetja? Eller botnplassering i serien og tap fpr Fyllingen i cupen god nok grunn til å få fortsetja? Eller plasseringane 4-6-8 og tap for fyrstedivisjonslag i cupen, to år på rad god nok grunn til å få fortsetja som trenar?


dragn

Quote from: chamill on December 04, 2013, 14:21:56 PM
Quote from: KenHasle on December 04, 2013, 14:07:12 PM
Innspillet til chamill er "latterlig dumt". Det skremmer meg at det finnes mennesker som ikke forstår forskjell på mobbing og kritikk.



"Skarsfjord må gå" ropene mener du altså er kritikk og ikke mobbing? Konstruktiv kritikk også kanskje? Latterlig dumt!


Kall det mobbing, men det var i realiteten folket som sa at nok var nok. Det var heller ingen utskjelling eller rasistiske utrop (som regel). Skarsfjord har hatt en evighet til å snakke med fansen, ta seg tid til å høre, og kanskje vise seg fra en mer ydmyk side.

Når blogginnlegg etc. ble kommentert til Skarsfjord, avviste han alt blankt med at vi ikke kjente noe fra innsiden og at vi i realiteten ikke har noe med hva som skjer innad i klubben. Men det har vi, og vi følte oss trakassert, i lik linje med måten han følte seg trakassert av brann-fansen/media.

Vi kunne selvsagt snudd ryggen til, la engasjementet svinne hen, slik det har gjort for halve byen allerede. Men det gjorde vi ikke, og jeg påstå med stor sikkerhet at om Skarsfjord ikke hadde gått, hadde engasjementet rundt klubben vært helt dødt.

krakra

Jeg syns Skarsfjord mobbet små bloggere med store penner og andre som kritiserte ham først!

Henki

Quote from: chamill on December 04, 2013, 14:21:56 PM
Quote from: KenHasle on December 04, 2013, 14:07:12 PM
Innspillet til chamill er "latterlig dumt". Det skremmer meg at det finnes mennesker som ikke forstår forskjell på mobbing og kritikk.



"Skarsfjord må gå" ropene mener du altså er kritikk og ikke mobbing? Konstruktiv kritikk også kanskje? Latterlig dumt!


Det som er "latterlig dumt" er at folk fortsatt, etter å ha hatt en måned på å tenke seg om, fortsatt mener at Rune Skarsfjord ble mobbet vekk fra jobben. Vi ga beskjed om at vi ikke var fornøyd med jobben som ble gjort. Den beskjeden ble gitt til en person som tjente nærmere tre millioner kroner i året i en svært profilert jobb. Negative tilbakemeldinger er en del av pakken man må ta med når man har en slik jobb.

Jeg kan ikke se at Rune Skarsfjord ble mobbet i det hele tatt, kom gjerne med eksempler på noe annet. Jeg tror du vil ha problemer med å bevise din påstand.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: chamill on December 04, 2013, 14:21:56 PM
Quote from: KenHasle on December 04, 2013, 14:07:12 PM
Innspillet til chamill er "latterlig dumt". Det skremmer meg at det finnes mennesker som ikke forstår forskjell på mobbing og kritikk.



"Skarsfjord må gå" ropene mener du altså er kritikk og ikke mobbing? Konstruktiv kritikk også kanskje? Latterlig dumt!


Selvsagt er det kritikk. Det går jo på Skarsfjords trenerevner i all hovedsak, og som dudo sier så er det begrenset utvalg i forhold til hva man kan få trøkk på fra tribunen.
Han hadde fått rote rundt i klubben altfor lenge, kun nedgang, han fenget ikke publikum og den generelle interessen var på et bunnivå. Da var det mer enn på tide at folk sa klart i fra om at det ikke var en holdbar situasjon.

Det gjør det ikke til mobbing.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

1. Brann er til for fansen, ikke for at en type skal ha jobb som hovedtrener.

2. Jobben som Branntrener er høyprofilert, og utførelsen måles først og fremst etter resultater på banen, men også andre ting som underholdningsverdi og litt væremåte.

3. Rune Skarsfjord tok denne jobben frivillig, vel vitende om premissene i punkt 1 og 2.

4. Rune Skarsfjord hadde ca 2,5 mill i årslønn.

5. Resultatene til Brann under Rune Skarsfjord ble dårligere og dårligere over lang tid. I de siste to tredjedelene av årets sesong var Brann et nedrykkslag. Rune Skarsfjord lyktes også dårlig på å skape underholdning og hadde en lite tiltalende væremåte. Dessuten var det svært dalende tilskuertall og entusiasme.

6. På bakgrunn av punkt 5 krevde deler av oss supportere at Rune Skarsfjord måtte tre av, og det ble gjort på den eneste måten som funker.

7. Rune Skarsfjord får nå utbetalt ca 100 000 kr i mnd i ett år fremover, uten at han trenger gjøre en dritt.

Rune Skarsfjord ble ikke mobbet ut av Brann, og det er ikke synd på ham.
Tren på langskudd

Lasaron

Når det gjelder Steinar Nilsen så var det først og fremst en vanskelig situasjon mellom ham og spillerne, samt dårlige resultater våren 2010. Jeg var ikke på forumet på den tiden, men selv var jeg rasende på spillerne etter cup-exiten, og hadde litt sympati med Nilsen. Mitt inntrykk var at mange såg det ganske likt. Så er det i ettertid kommet frem at Nilsen nok hadde en væremåte som gjerne ikke var helt bra.

Mjelde mistet grepet om det meste, godt hjulpet av RBH.

Teitur? Ble han sparket? Hadde ikke han en treårskontrakt som var ferdig høsten 2002, og så bare ble det ingen fornying?
Tren på langskudd

skuteviken

Ja Nilsen fikk sympati på supportermøtet vi hadde etter han fikk sparken av Moldestad. Moldestad var den stygge store ulven da.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

En hær med sauer ledet av en løve vil slå en hær løver ledet av en sau.

Det er et ordtak mange av forståsegpåerne burde ha i bakhodet når de angriper Brannfansen for å være så ekstremt utålmodige. Vi har hatt gode lag og vi har hatt gode lag, men vi har nesten uten stopp blitt ledet av en sau. Det er det vi er lei av. Vi er dritt lei av at trener som ikke holder mål skal få misbruke det viktigste vi har. Og drittlei av å høre at bare sauen får nok tid vil ha beseire løvene. Vi vil ha vår egen løve som leder. Gjerne til å lede en gjeng andre løver, men altså heller en løve som leder en gjeng sauer enn en sau som leder en gjeng løver.
Det er grunnen til at vi har vært "utålmodige". Det er også grunnen til den voldsomme gleden over at Norling har signert. Ingen tror vi vinner gull automatisk, men vi har fått løven vår. Derfor tror jeg også han vil oppleve langt mer tålmodighet. Han har bevist at han vet hva han gjør

dudo

Nuvel. Du har glemt hele konseptet med bjellesauer her.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


crm

Quote from: krakra on December 04, 2013, 18:10:55 PM
En hær med sauer ledet av en løve vil slå en hær løver ledet av en sau.


Er mildt sagt svært skeptisk til innholdet i denne påstanden.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Go Up