• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2014

Started by Nixon, November 22, 2013, 12:05:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Vi har ikkje pt ferdigheter i laget til å spille som Barca - til det er våre spillere samlet sett for dårlig med ball, på bevegelse, fotballforståelse og mental styrke.

Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: Romarius on March 16, 2014, 09:29:22 AM
Det som er sikkert er at hadde det vært Skarsfjord som fremdeles var trener, og Brann hadde prestert slik de har gjort i treningskampene, ville det vært ramaskrik og dyp fortvilelse her inne.
Legg ned hele klubben!

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Quote from: nero on March 16, 2014, 11:45:09 AM
Greit at man prøver å spille seg ut for enhver pris i treningskamper, men slik kan man ikke holde på når det spilles om poeng. Motstanderne har jo allerede fått med seg hvordan Brann spiller, så de vil jo sette backrekken under knallhardt press som Sogndal gjorde. Ellers kan de jo bare vente til Sævarsson får ballen, med sin "eminente" teknikk, og presse ham...


ja, trefoten er jo stjerneeksempelet.

Er for øvrig enig, motstanderne kommer til kaste seg over backrekka vår. Antar Norling har ein plan.
Saludar a los monos!

tsrqpo

Skal vel ikke se bort ifra at vi bevisst trener på dette i treningskampene, men at vi varierer i tellende kamper... Det er slike ting som gjør at jeg ikke bryr meg så mye om resultatene.

Romarius

March 16, 2014, 12:50:15 PM #955 Last Edit: March 16, 2014, 12:52:13 PM by Romarius
Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2014, 11:46:30 AM


Ja, for all del. Det er også grunnen til at jeg fortsatt har troen på at det skal bli bra. Tror likevel dette blir en "mellomsesong", der vi vil variere svært mye i prestasjonen. Tipper vi starter dårlig, men forbedrer oss kraftig utover i sesongen. 2015 blir året vi blander oss i medaljestriden. Det er mitt tips.

krøvel vellevold

Quote from: Romarius on March 16, 2014, 12:50:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2014, 11:46:30 AM


Ja, for all del. Det er også grunnen til at jeg fortsatt har troen på at det skal bli bra. Tror likevel dette blir en "mellomsesong", der vi vil variere svært mye i prestasjonen. Tipper vi starter dårlig, men forbedrer oss kraftig utover i sesongen. 2015 blir året vi blander oss i medaljestriden. Det er mitt tips.


Det ser jeg også for meg.

2014: Mellomsesong. Kan godt være vi blir nr. 8 eller noe sånt, men jeg tror vi får flere poeng enn fjorårets 39. Uansett vil det være en forbedring fra i høst der vi bare var det 12. beste laget. Jeg også tror det kan bli en trå åpning, men at både spill og resultater forbedrer seg ut over sesongen.

2015: Medalje.

2016: Gullstrid.

Men vi trenger nok en del forsterkninger for å oppnå det siste.

Nå må vi få Soko og denslags ut av laget. Han opptar plassen (økonomisk) til noen som kunne kommet inn og forsterket midtbanen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: nero on March 16, 2014, 11:45:09 AM
Greit at man prøver å spille seg ut for enhver pris i treningskamper, men slik kan man ikke holde på når det spilles om poeng. Motstanderne har jo allerede fått med seg hvordan Brann spiller, så de vil jo sette backrekken under knallhardt press som Sogndal gjorde. Ellers kan de jo bare vente til Sævarsson får ballen, med sin "eminente" teknikk, og presse ham...


Vi blir jo i alle fall aldri bedre på det hvis vi ikke tør å gjøre det.
Det er dét som skiller de beste og de nest beste lagene. De som tør å fortsette med og har troen på sin spillestil selv om de går på blemmer.

Når det er sagt er det soleklart at bevegelsene rundt han som får ballen av Piotr må bli mye bedre, og pasningene må kommer fortere både fra Piotr og den som får ballen, det nytter ikke med den nølingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on March 16, 2014, 11:45:43 AM
Vi har ikkje pt ferdigheter i laget til å spille som Barca - til det er våre spillere samlet sett for dårlig med ball, på bevegelse, fotballforståelse og mental styrke.



Det er der Norling kommer inn;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2014, 16:28:59 PM


Når det er sagt er det soleklart at bevegelsene rundt han som får ballen av Piotr må bli mye bedre, og pasningene må kommer fortere både fra Piotr og den som får ballen, det nytter ikke med den nølingen.


Apropos nøling, jeg merker at jeg ikke har savnet nølingen til Hanstveit på innkast. Husker en gang han fikk gult kort for å dra ut tiden på innkast, men stakkaren bare nølte og leitet etter alternativ.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2014, 16:28:59 PM
Vi blir jo i alle fall aldri bedre på det hvis vi ikke tør å gjøre det.
Det er dét som skiller de beste og de nest beste lagene. De som tør å fortsette med og har troen på sin spillestil selv om de går på blemmer.

Som (uten sammenligning for øvrig) Liverpool gjorde i fjor. Når de startet med sitt spill så ble det mye feil, tåpelige baklengs o.l. men de fortsatte å prøve og ble bedre og bedre utover selv om de var ujevne og se på dem i år. Er jo meget artig fotball de spiller samt at de jo får en god del flere poeng
(PS er IKKE l'pool supporter)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Jeg synes også det var litt håpløst, måten de på død og liv skulle spille seg ut, selv om alle alternativene var dekket. Men jeg ser jo helt klart poenget  til tsrqpo, at dette kan hende ikke er måten det vil bli gjort på når alvoret starter, men at de tkan være greit å ha trent litt på det i kampsituasjon uansett. Håper ihvertfall at det er slik Norling tenker, for hvis ikke kommer vi til å bli knallhardt straffet mot bedre angripere enn sogndals.

Piotr hadde forøvrig lett tatt den straffen, selv om den var limt oppi krysset :)
Aldri mer Obos....

olebrann3

Quote from: Tom C on March 17, 2014, 08:53:59 AM
Jeg synes også det var litt håpløst, måten de på død og liv skulle spille seg ut, selv om alle alternativene var dekket. Men jeg ser jo helt klart poenget  til tsrqpo, at dette kan hende ikke er måten det vil bli gjort på når alvoret starter, men at de tkan være greit å ha trent litt på det i kampsituasjon uansett. Håper ihvertfall at det er slik Norling tenker, for hvis ikke kommer vi til å bli knallhardt straffet mot bedre angripere enn sogndals.

Piotr hadde forøvrig lett tatt den straffen, selv om den var limt oppi krysset :)


Tror ikke Piotr hadde tatt den :P
Piotr har etter min hukomelse ikke reddet en eneste straffe i spillende kamp. Har vell heller aldri reddet 1. straffen i straffekonk. Han trenger en i trynet før han psyker de neste ut.


Lasaron

Emil Hansson er ikke med. Noen som vet om han spilte nm-kampen i går? Jala, f eks?
Tren på langskudd

Belfort

Askar fremdeles ikke med. Nå mangler han så mye grunnlag at jeg aldri kan tenke meg at han kommer i form før til høsten. Dette betyr at en allerede tynn midtbane er enda tynnere. Nå må det kjøpes inn en spiller på midten

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on March 21, 2014, 20:34:30 PM
Askar fremdeles ikke med. Nå mangler han så mye grunnlag at jeg aldri kan tenke meg at han kommer i form før til høsten. Dette betyr at en allerede tynn midtbane er enda tynnere. Nå må det kjøpes inn en spiller på midten


Askar har aldri spilt på midten uansett. Han er kantspiller.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on March 21, 2014, 20:59:29 PM
Quote from: Belfort on March 21, 2014, 20:34:30 PM
Askar fremdeles ikke med. Nå mangler han så mye grunnlag at jeg aldri kan tenke meg at han kommer i form før til høsten. Dette betyr at en allerede tynn midtbane er enda tynnere. Nå må det kjøpes inn en spiller på midten



Askar har aldri spilt på midten uansett. Han er kantspiller.


For å presisere, med midten mener jeg hele midtbanen

Xminator

Det er to kantspillere i troppen. Vi har jo Askar i bakhånd, men historien hans viser at han har noen kamper i minus hver sesong pga skade. Det er litt spesielt i år at skadene kommer før sesongen. Hansson gjør det jo bra for å være 15, men i eliteseriesammenheng og konkurranse med seniorer? Ikke så overbevisende målt sportslig for SK Brann (og altså ikke målt ut fra SK Hansson).

Og da er det mye vekt på en ustabil Larsen og fortsatt pur unge Skaanes. Det er definitivt plass til en kantspiller i årets Brannstall, men det må selvsagt være en spiller som går rett inn på førstelaget. Noe annet vil være en ren hån mot Larsen, Skaanes og Hansson.

Nixon

Blir spennende med lagoppstllingen i dag. For de som Norling regner med skal starte neste helg bør også starte i dag etter min mening. Størst spenning er det vel til makkerne til Demidov og Badji.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Quote from: Nixon on March 22, 2014, 09:53:20 AM
Blir spennende med lagoppstllingen i dag. For de som Norling regner med skal starte neste helg bør også starte i dag etter min mening. Størst spenning er det vel til makkerne til Demidov og Badji.

Kjenner at eg gleder meg til kl 13. Visst eg skulle tatt ut laget, ville jeg tatt ut Grønner-Demidov og Badji-Barmen. Dette fordi Barmen har vært bra og vist fin utvikling. Haugen bør ikke starte fordi han har høyere maksnivå, eller har han egentlig det? Høyere maksnivå alså?

Corran

Her er laget fra Brann.no
Brann (4-4-2): Piotr Leciejewski - Birkir Már Sævarsson, Vadim Demidov, Daniel Mojsov, Erlend Hanstveit - Kristoffer Larsen, Stéphane Badji, Fredrik Haugen, Kasper Skaanes - Jakob Orlov, Erik Huseklepp.

Ser ut som om Mosjov har tatt plassen til Grønner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 22, 2014, 10:03:45 AM
Haugen bør ikke starte fordi han har høyere maksnivå, eller har han egentlig det? Høyere maksnivå alså?


Drivet og avslutteregenskapene han viste i sin siste tid hos Løv-Ham var absolutt bedre enn det meste han har vist hos oss.
Gå av.

Kjell249

Quote from: Spelaren on March 22, 2014, 12:26:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 22, 2014, 10:03:45 AM
Haugen bør ikke starte fordi han har høyere maksnivå, eller har han egentlig det? Høyere maksnivå alså?


Drivet og avslutteregenskapene han viste i sin siste tid hos Løv-Ham var absolutt bedre enn det meste han har vist hos oss.
drivet til Huseklepp var også av en annen standard for 6 år siden. Skal vi begynne å bruke gamle meritter for å ta ut spillere nå? Da bør vi definitivt hente tilbake Helstad og Azar.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

March 22, 2014, 12:53:46 PM #974 Last Edit: March 22, 2014, 12:59:02 PM by Spelaren
Quote from: Kjell249 on March 22, 2014, 12:46:08 PM
Quote from: Spelaren on March 22, 2014, 12:26:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 22, 2014, 10:03:45 AM
Haugen bør ikke starte fordi han har høyere maksnivå, eller har han egentlig det? Høyere maksnivå alså?


Drivet og avslutteregenskapene han viste i sin siste tid hos Løv-Ham var absolutt bedre enn det meste han har vist hos oss.
drivet til Huseklepp var også av en annen standard for 6 år siden. Skal vi begynne å bruke gamle meritter for å ta ut spillere nå? Da bør vi definitivt hente tilbake Helstad og Azar.


Snakk om stråmann...
Eg argumenterte ikkje for Haugens kandidatur pga at han var god før. Eg beskrev det nivået han kan ha basert på det me har sett av ham før. Karadas og Helstad er til sammenligning hauggamle og spesielt sistnevnte har mistet mykje fart. Haugen er neppe tregere enn for tre år siden.

Og det er likegyldig for meg hvem som starter på midten, ingen har overbevist så langt.
Gå av.

Spelaren

Mange balltap på midten i åpningen.
Gå av.

Gulløl

Badji må roe ned og Haugen må begynne å treffe med pasningene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Heispassasjer

For dårlig bevegelse foran mål

Sendt fra mobilen med Tapatalk

Heispassasjer

Vi har faktisk klart å spille oss ut bakfra i denne kampen. Så langt har vi et større ballinnehav enn Start....

Sendt fra mobilen med Tapatalk

Baunebob

Mye bedre tendenser her. Vi har ballen hele veien og er tålmodige. Burde hatt scoring også.

Heispassasjer

Syns det ser bra ut og med litt selvtillit og spillet begynner å sette seg fremover på banen kan det bli bra. Når det først løsner tror jeg det løsner skikkelig. Defensivt har vi full kontroll...

Sendt fra mobilen med Tapatalk

Huff

Totalt sett svakt, fortsetter vi der vi sluttet første ser det likevel ikke ille ut. Beholdningen er Larsens sjanse, og forsvaret har stort sett kontroll. Verken spissene eller de sentrale midtbanespillerne imponerer, mens jeg ser tendenser til at det kommer mye moro fra kantene i år når en får det offensive spillet til å sitte. Det gjør det riktignok høyst sannsynlig ikke til seriestart.


Nixon

Brann ble bedre utover omgangen og avsluttet ganske bra. Selv om det ikke er veldig bra det som presteres. Men mot Sogndal hadde laget også en bra periode på slutten av første omgang, og der var andreomgangen svak. Så vi får se om laget klarer å holde oppe trykket.
Rød makt på Hansa

Heispassasjer

Badji er bra, Haugen må spille på seg litt selvtillit. Hadde vært spennende å sett hvordan Barmen hadde gjort det...

Sendt fra mobilen med Tapatalk

Klaus_Brann

Hva skjer med Mojsov med direkte rødt? Må han stå over i første kamp?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Gå av.

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on March 22, 2014, 14:01:13 PM
Hva skjer med Mojsov med direkte rødt? Må han stå over i første kamp?


Blir 1-3 kampers karantene i serien. Mest sannsynlig en

Torvanger

Hva i helvete er det Brann holder på med. Null bedring å spore på defensive dødballer, et mareritt! Knøttenivå!

Huff

Typisk Mojsov og, kan fremstå solid, rolig og bra, og så plutselig en totalt hjernedød involvering.

Belfort

Nå er det bare å få satt inn Grønner slik ar han får kamptrening i forkant av Sarpsborg kampen

Torvanger

Quote from: Belfort on March 22, 2014, 14:04:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 22, 2014, 14:01:13 PM
Hva skjer med Mojsov med direkte rødt? Må han stå over i første kamp?


Blir 1-3 kampers karantene i serien. Mest sannsynlig en


Jeg ser heller Grønner fra start, Mojsov er alt for het i toppen.

Torvanger

Haugen er god, strør baller presist rundt seg.

Klaus_Brann

Ja, nå må Grønner inn for å få de siste 30.
Kanskje han ikke er klar over reglene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on March 22, 2014, 14:11:24 PM
Ja, nå må Grønner inn for å få de siste 30.
Kanskje han ikke er klar over reglene.


Ja det skulle gjort seg at de ikke er klar over karantene bestemmelsene

Klaus_Brann

Klart de er det, men tenkte Norling i øyeblikket kunne tenke at det kun er treningskamp, hvis de f.eks. har andre regler i Sverige, men uansett er det merkelig at han ikke setter inn Grønner nå da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Stopperkjempen Demidov gir Start 2-0...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

De personlige feilene er defenitivt ikke over i Brann

fisken74

Quote from: Torvanger on March 22, 2014, 14:10:47 PM
Haugen er god, strør baller presist rundt seg.

Haugen er bedre når han får ligge i en dypere rolle og fordele baller, men totalt sett har dette vært en svak kamp av Haugen.

Spelaren

Brann har overhodet ingenting å by på.
Gå av.

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on March 22, 2014, 14:17:30 PM
Klart de er det, men tenkte Norling i øyeblikket kunne tenke at det kun er treningskamp, hvis de f.eks. har andre regler i Sverige, men uansett er det merkelig at han ikke setter inn Grønner nå da.


Enten betyr det at Grønner er skadet eller så betyr det at Barmen skal spille stopper i Sarpsborg

Go Up