• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2014

Started by Nixon, November 22, 2013, 12:05:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside


Lasaron

Startelleveren mot Start er klar.

Piotr
Sæv - Mojsov - Grønner - Hanstveit
Larsen - Barmen - Badji - Skaanes
Huse - Dramé

Det begynner å danne seg et mønster her. Orlov virker å være tredjevalg som spiss. Askar virker å være bak Larsen og Skaanes. Haugen virker å være bak Barmen og Badji. Grønner virker å være førstevalget mens vi venter på Demidov.
Det nye er jo at Mojsov er foran Jonsson.

Riktignok, folkens, riktignok har Norling sagt han ser for seg at alle spiller ca halvannen kamp hver der nede. Det kan tenkes han vil teste Demidov ut med Jonsson fordi han kanskje ser for seg de som stopperpar ved eliteseriestart. Men denne startelleveren ligner såpass på de andre sålangt at jeg tror disse også ville startet om det hadde vært seriestart i dag.
Tren på langskudd

Gulløl

Overraskende, Daniel Mojsov har spilt seg opp i første 11-eren.  Kristoffer Barmen blir også foretrukket foran Fredrik Haugen som startet mot Aalesund.

http://www.brann.no/news/article/hlkl45dwnskj1sadjvloi1a7w/title/se-hvem-som-starter-mot-start
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg tror ikke Mojsov er foran Jonsson. Men det virker som at Grønner er førstevalg. Norling har sagt at han vil rotere litt på laget på denne leiren slik at ingen spiller alt ettersom det vil gå utover treningskvaliteten. Barmen og Drame er nok foran Orlov og Haugen akkurat nå, men jeg regner med at begge har endel å gå på. Samtidig ser jo Barmen unektelig bedre ut enn i fjor, mens Drame kanskje har vært hakket bedre enn forventet. Så det er noen spennende dueller.

ostraume

Overraskende at Jonsson er ute. Er det ny føling med åreknutene?

Ellers var laget som ventet;  med Barmen fortsatt foran Haugen i køen som et lite utropstegn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tsrqpo

Trur nok vi må ha i tankene at ingen skal spille mer en 1,5 til 2 kamper, sitat Norling. Da kan ikke "førstevalgene" starte alle tre. Kan like godt være at han vil samkjøre Demidov og Jonsson. Eksempelsvis.

krakra

Tolker Norling i BA som at Demidov først og fremst får innhopp i denne leiren. Prøve seg i kamp på slutten. Ikke bestemt hvor mye han skal spille.

Jonsson er en gammel mann som har vært mye skadet. Han har nok tyngre for å restituere seg enn de fleste andre på laget og det har nok Norling i beregningen. Det skal spilles tre kamper på ti dager, og de vil jo ha treninger med litt kvalitet i mellom disse.

Xminator

Jonsson har føling med lyskene ja.

Lasaron

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7179896.ece

Jonsson har kjenning i sin trøblete legg.

Da er det bare å droppe ham i startoppstillingen. Han skal ikke være med i det stopperparet som skal drilles inn. Det går ikke. Han får pent nøye seg med å være vikar/reserve i periodene han er frisk.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 14:26:00 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7179896.ece

Jonsson har kjenning i sin trøblete legg.

Da er det bare å droppe ham i startoppstillingen. Han skal ikke være med i det stopperparet som skal drilles inn. Det går ikke. Han får pent nøye seg med å være vikar/reserve i periodene han er frisk.


Like godt å bare få reservert fast sengepost på geriatrisk avd på Haukeland.

krakra

February 19, 2014, 14:56:50 PM #461 Last Edit: February 19, 2014, 15:11:44 PM by krakra
Lysken ligger vel litt over leggene?
Ingen grunn til å overdramatisere heller. Planen  er at Jonsson skal spille de øvrige to kampene, så dette er trolig bare for sikkerhets skyld.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


Lasaron

Quote from: krakra on February 19, 2014, 14:56:50 PM
Lysken ligger vel litt over leggene?
Ingen grunn til å overdramatisere heller. Planen  er at Jonsson skal spille de øvrige to kampene, så dette er trolig bare for sikkerhets skyld.


Dette dramatiserer jeg. Dette er beviset på at han ikke er kvitt skadeproblemene. Alt tyder på at det fortsetter på samme måte som ifjor. Da er det idioti å spille inn et midtstopperpar der han er en av dem.
Tren på langskudd

krakra

Alle spillere vil få kjenning og småskader i løpet av en sesong. Mange i oppkjøringen også hvor det trenes hardt. Man kan ikke vrake en spiller fordi han har en kjenning i lysken fordi han har hatt store problemer med leggene tidligere.

dudo

Hvor står det med lysken da? Er leggene som er nevnt i BA.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 15:13:03 PM
Dette dramatiserer jeg.


Hvor skal denne dramatiseringen fremføres, DNS?

Og jeg foreslår Helge Jordal i rollen som Jonssons trøblete høyre legg, kanskje Frode Rasmussen kan spille den venstre.

Ellers interessant at Grønner fremdeles er i førsteellveren, hvis Jonssons skader fortsetter tror jeg han fort blir å finne i årets førsteellver, noe som er rimelig sensasjonelt med tanke på at det så ut som han var femtevalg og på vei ut under Skars.


Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 14:26:00 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7179896.ece

Jonsson har kjenning i sin trøblete legg.

Da er det bare å droppe ham i startoppstillingen. Han skal ikke være med i det stopperparet som skal drilles inn. Det går ikke. Han får pent nøye seg med å være vikar/reserve i periodene han er frisk.


Ja, håper og tror Norling ser dette. Vi trenger ikke å fortsette med den evige rulleringen av midtstopperpar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2014, 18:57:48 PM
Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 14:26:00 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7179896.ece

Jonsson har kjenning i sin trøblete legg.

Da er det bare å droppe ham i startoppstillingen. Han skal ikke være med i det stopperparet som skal drilles inn. Det går ikke. Han får pent nøye seg med å være vikar/reserve i periodene han er frisk.


Ja, håper og tror Norling ser dette. Vi trenger ikke å fortsette med den evige rulleringen av midtstopperpar.


Så får vi håpe at han er god nok og da, får han har iallefall ikke bevist i kampsituasjon at han har kvalitetene som skal til for å forsvare en plass i et medaljejagende Brann.

krakra

Quote from: tsrqpo on February 19, 2014, 19:07:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2014, 18:57:48 PM
Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 14:26:00 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7179896.ece

Jonsson har kjenning i sin trøblete legg.

Da er det bare å droppe ham i startoppstillingen. Han skal ikke være med i det stopperparet som skal drilles inn. Det går ikke. Han får pent nøye seg med å være vikar/reserve i periodene han er frisk.


Ja, håper og tror Norling ser dette. Vi trenger ikke å fortsette med den evige rulleringen av midtstopperpar.


Så får vi håpe at han er god nok og da, får han har iallefall ikke bevist i kampsituasjon at han har kvalitetene som skal til for å forsvare en plass i et medaljejagende Brann.
Han har jo knapt fått sjansen. Sogndalkampen var ikke bra, men utover det har han stort sett vært bra når han har fått sjansen. Også i oppkjøringen så langt.

Lasaron

Quote from: krakra on February 19, 2014, 15:16:50 PM
Alle spillere vil få kjenning og småskader i løpet av en sesong. Mange i oppkjøringen også hvor det trenes hardt. Man kan ikke vrake en spiller fordi han har en kjenning i lysken fordi han har hatt store problemer med leggene tidligere.


Leggen. Han har problemer med leggen. Eller leggene.
Tren på langskudd

Lidenskapen

Håhåhå,klassemål av huse!!
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

dragn

Jeg er på jobb atm, men finner ikke kampen på tv2sumo, hvilken sumo-kanal går denne på? :)

dudo

Går vel på bt.no?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Vel ser og ser. Sumo roter fælt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Liker det jeg ser. Tendenser til finspill og de virker mye sikrere i pasningene enn i fjor, da de eneste sikre pasningene var de evinnelige støttepasningene i forsvar. Lovende start.
Aldri mer Obos....

krakra

February 20, 2014, 19:43:24 PM #478 Last Edit: February 20, 2014, 19:46:13 PM by krakra
1-1. Brann scorer etter en god gjennvinning av Skaanes utenfor 16-meteren og fint spill mellom ham, Drame og Huse som scorer. Brann var best og viste solid spill. Litt lite potent helt fremst, men vi klarer å holde ballen i laget og samtidig bevege oss fremover. Start utligner på et langskudd fra Hoff etter en retur på et frispark.

Brann har vært gode. Spillerne ganske jevne. Grønner imponerte med et veldig bra pasningsspill. Iallefall i starten. Defensivt har de ikke blitt satt på de voldsomme prøvelsene.

Larsen lå nede med smerter i ankelen etter en takling da dommeren blåste til pause.

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on February 20, 2014, 19:37:09 PM
Vel ser og ser. Sumo roter fælt.



Sumo har vært helt fin hele kampen gjennom her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: krakra on February 20, 2014, 19:43:24 PM
Brann var best i andreomgang og viste solid spill


Hold your horses...
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Larsen på banen etter pause, så fikk seg trolig bare et lite støt.

Ingen Brannbytter som jeg kan se.

Gepard

Bra omgang av Brann. Håper virkelig ikke Larsen ble alvorlig skadet der... han er instrumental i Norlings system.

To posisjoner som bekymrer meg, høyreback og makkeren til Badji. Badji må for lov å være ryddegutt, vedsiden av Barmen blir han mer spielfuhrer, der fungerer han rett og slett ikke. Vi trenger kreativiteten  av Badji`s makker for at laget skal kunne trenge gjennom. Ergor vil jeg se at Haugen og Badji virkelig får samspilt seg, Barmen er ikke optimal. Men han gjør seg jo ikke bort, er veld egentlig bedre enn Badji i denne omgangen. Men kombinajsonen Badji\Barmen fungere bare ikke for meg. Mangler kreativiteten og løsningene mot etablert.

Sævarsson.  Flott innsats og defensivt ok. Har også fart, men igjen og igjen skal han i år komme fossende oppover på kanten for så å avlevere dasspasninger som fører til farlige overganger imot.

Vi må ha ny høyreback om vi skal spille med så offensive backer, Sævarsson kommer til å bli en risiko. Om ikke han skjerper seg teknisk da. Ingenting hadde vært bedre, for Sævarsson fortjener å lykkes. Dønn seriøs spiller.

Torvanger

February 20, 2014, 20:10:31 PM #483 Last Edit: February 20, 2014, 20:14:32 PM by Torvanger
Inntrykk av Brann så langt i 2 omgang: Lite solid, uferdig, mange feilpasninger, stygge bruddimot pga pasningsfeil.

ostraume

Start klart best så langt i andre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on February 20, 2014, 19:43:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 20, 2014, 19:37:09 PM
Vel ser og ser. Sumo roter fælt.



Sumo har vært helt fin hele kampen gjennom her.


Da er det nettverket på Flesland som sliter...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Utifra byttene kan det virke som at Norling planlegger å bruke et ganske annet lag på søndag. Det er fjerdevalg på både spiss og midtbane som har kommet innpå så langt.

KEO

Blir sykt provosert av en møkk dårlig dommer som ligger å pirker på små detaljer som å trekke tilbake frispark so blir tatt hurtig, og fløyten tuter bare det er kroppskontakt. Skal norske spillere hevde seg ute i Europa så må vi slutte med dette pyse spillet som vi legger opp til i TL.
Nu kør vi!

ostraume

Haugen er ikke på benken, så Soko er et naturlig midtbanebytte. Litt rart at Lorentzen kommer inn, og ikke Orlov.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Hanstveit er for gammel til å pådra seg sånne teite kort.
Gå av.

Torvanger

Hvorfor ser jeg egentlig på denne skiten? Gi meg tilbake de minuttene jeg har kastet bort! Gidder ikke å se matchen ferdig.

Gepard

Har en følelse av at Brann kommer til å være helt håpløse på offensiv dødball i år, bare å skyte direkte fra alle vinkler og hold.

ostraume

Har du skrudd av Torvanger? Klassisk Sæv-raid, uvanlig godt innlegg, og Barmen header i mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth


Spelaren

Herlig kontring og deilig offervilje av Barmen skaffet 2-1. Etter boken.
Gå av.

krakra

Herregud for en elendig dommer! Det var jo klar obstruksjon, men får ingenting. Helt rene dueller blåser han derimot støtt og stadig på.

aleksanderhjelleseth

Er det meningen at vi skal ligge så dypt med laget? Har kun sett de siste 30, men vi ligger veldig lavt. Huse har gjort en del rart. Skaanes har vært frisk, men har forsvunnet litt.

Tom C

Aldri mer Obos....

Gepard

Når man tenker på at spillere som Haugen, Demidov og Orlov ikke er implimetnert i laget enda, ser dette veldig bra ut. Første 90 minutteren siden i fjor for mange av spillerne, så at vi falt litt lavere etter hvert er forståelig. Skaanes og Huseklepp imponerer stort med sin enorme jobbing og aktivitet. Håper de ikke brenner kruttet før sesongen starter.

Lovende !

Corran

Sævarson fortsetter å bekymre meg Men skal ha for at han er raskere hjem igjen nå en i fjor og fint løp og innlegg på 2-1 målet.
Ikke noen god kamp og midtbanen lider under mangel på en god kreativ sjef.
Badji har begynt å lære fotball på nytt ser det ut som Ikke så mye bakoverpassninger og prøver på litt kreativitet Får det ikke helt til enda men kanskje det kommer. Barmen har blitt raskere og sterkere og overasket positivt. Skånes og Larsen var ikke så gode hele kampen sett under ett men begge hadde lyspunkt. Drame blir jeg ikke bestemme meg helt om hvordan er. Men potensiale er der, men pr nå ikke god nok for å få oss til topps. Huse kommer ikke inn i kampen men har et mål igjen.
Grønner solid og vinner mye på hodet, men en del dårlige pasninger i dag (vinden?). Mosjov ser ut som han har roet seg litt og laget vel ikke noen frispark i farlig posisjon.
Det som gleder meg mest i denne og i de foregående kampene er at vi nesten aldri blir tatt i ubalanse og det er en stor opptur fra i fjor. Var litt grums noen ganger, men ikke slik vi er blitt vant til
Fremdeles over en mnd til seriestart og vi trenger den tiden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up