• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator


krøvel vellevold

Quote from: Xminator on October 27, 2014, 04:16:51 AM


Tror ikke det er den kampen dette står på. Vi rykker direkte ned selv med seier mot Sogndal. Ganske enkelt fordi vi taper i Haugesund, og fordi Sogndal kommer til å slå Stabæk.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Og igjen - kva er det som gjer at Demir er frose heilt ut? Som sagt ser jo alle ut til å prioriterast føre han på venstrebacken. I utgangspunktet skulle ein tru at ei vingback-rolle hadde passa han perfekt. Synst det var eit rart val å ha Askar der.

Buljongmannen

Demir har mistet all motivasjon. Han vil hjem.

Nixon

Det er nesten fristende til å tro at det har skjedd noe mellom Demir og Norling på det personlige plan. For maken til degradering. Alle som kan krype og gå i stallen har jo blitt foretrukket foran den stakkars svensken.
Rød makt på Hansa

Xminator

Ekspertene sier vi klarer kvalikk, så da kan vi bare roe helt ned...

piotrl

October 27, 2014, 16:58:12 PM #2506 Last Edit: October 27, 2014, 17:09:10 PM by BBB-mod

dr_cyanid

Quote from: Xminator on October 27, 2014, 04:16:51 AMVel, nå MÅ Brann vinne mot Sogndal. Sogndal derimot kan legge seg bakpå og spille tippeligafotball. Duellere og kontre. Slik BG kunne gjøre i går, og som alle de "lette" motstanderene vi har møtt i de siste kampene kunne.

Sogndal har nok det beste utgangspunktet. Komme til Bergen for å legge seg bakpå, kontre og satse på dødballer (som vanlig). Alt presset er på Brann. Avgir Brann poeng kan Sogndal selv avgjøre hjemme i siste. Lillebror blir størst denne gangen. Dessverre.

Når nedrykket er klart bør tribunene heller hylle Norling fremfor å hetse RBH. La oss vise at vi ønsker Norling med videre. Håper han selv vil være med på å føre klubben tilbake mot toppen. I flere intervjuer har han gjort dette klart. Det virker faktisk som et oppriktig ønske. Kan heller ikke se hvem andre som kan gjenreise klubben på den måten jeg ønsker.

Rex


Xminator

Tore Strand
Det spesielle er at ingen har jaktet etter syndebukker

Vel - bortsett fra Tore Strand da...

nero

Quote from: Xminator on October 28, 2014, 17:08:25 PM
Tore Strand
Det spesielle er at ingen har jaktet etter syndebukker

Vel - bortsett fra Tore Strand da...

Som valgte Norling, og ikke mannen som har ledet klubben eller hatt sportslig ansvar siden gullet...
Lions led by donkeys.

Herman1


Det eneste som får meg i godt humør omkring Sportsklubben Brann er å lytte til denne sangen og se for meg kampene og intervjuene i hurtig film:

http://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Norsk Regnesentral mener at det er 80 prosent sjanse for at Brann rykker ned.
Da er de optimistiske. Veldig optimistiske.
Brann har ikke prestert godt over fire kamper siden... ...ja, den som kunne huske det.
At vi plutselig skulle gjøre det nå virker helt usannsynlig.
Rød makt på Hansa

krakra

NÃ¥ trenger vi kanskje bare prestere godt over to.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 30, 2014, 15:16:08 PM
NÃ¥ trenger vi kanskje bare prestere godt over to.


Nei. Fire. For skal vi liksom satse på at Sogndal roter det til mot Stabæk? Og at vi klarer å komme tilbake fra en elendig førstekamp i kvaliken?
Legg ned hele klubben!

krakra

Vi kan ha en elendig andrekamp, og jeg tror ikke Sogndal slår Stabæk.

Herman1

Quote from: krakra on October 30, 2014, 15:21:02 PM
Vi kan ha en elendig andrekamp, og jeg tror ikke Sogndal slår Stabæk.


Vi får håpe Sogndal får noen spillere som må stå over Stabæk-kampen grunnet antall kort.
Eller har egentlig ikke Sogndal noen spesielt viktige spillere som man må passe seg for?

vivamusica

Prøvde en gammel lenke på Brann.no - fikk en feilmelding som jeg syns passet bra med årets sesong:
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Herman1

Quote from: vivamusica on October 30, 2014, 20:59:14 PM
Prøvde en gammel lenke på Brann.no - fikk en feilmelding som jeg syns passet bra med årets sesong:



HAHAHHAHAHA!!!


Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 30, 2014, 15:21:02 PM
Vi kan ha en elendig andrekamp, og jeg tror ikke Sogndal slår Stabæk.


Og  sÃ¥ overkjører vi Mjøndalen, eller hvem det blir, nok i den ene kampen, sÃ¥ vi kan slappe av i den andre?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven


Spelaren

Quote from: Kruxleiven on October 31, 2014, 21:22:38 PM
Fin fyr! Håper fyren rykker ned fra Shuffleboards-ligaen jeg da. Aldri hørt om han før en gang. Vedder på at han "henger i gjerdet" om vi skulle rykke opp igjen hvis vi rykker ned da. For øvrig har jeg ingen tro på at klubben trenger noen lærepenge. Fra rundtomkring 16. mai har vi og folk i klubben snakket om nedrykk. Alvoret har sunket inn for lengst.


Fyren er jo rbk-supporter, så så veldig urimelig innstilling er det jo ikkje.
GÃ¥ av.

maximus1963

Quote from: Gulløl on October 26, 2014, 23:39:19 PM
Quote from: tintin on October 26, 2014, 23:30:15 PM
Kommer an på øyet som ser, skulle vi gått ned heime mot Sogndal vil presset på de som styrer skuten umiddelbart etter kampen bli voldsomt. Skjer det i Haugesund slipper de litt "billigere" unna


Fordelen med nedrykk allerede på søndag er at det blir et helvetes trykk mot RBH fra tribunen. Et stort antall supportere vil stå igjen og ta det endelige oppgjøret med geniet. "RBH må gå" vil runge mot Stadion tribunene og videre mot Ulriken som aldri før etter kampen. Og når lyset slukes og siste mann har gått hjem er RBH i praksis ferdig i klubben han har rasert. Da kan ikke BT beskytte han lenger og må legge fakta og "karakterboken" hans på bordet. Skjer nedrykket i Haugesund kan han sno seg unna enda en gang.

En merkelig innstilling. Høres ut som om du ønsker at klubben rykker ned ned kun for å lage "trykk"for å bli kvitt RBH. Virker som om enkelte her inne ikke forstår hvor alvorlig dette er. Konsekvensene er store, er ikke engang sikker på at vi rykker rett opp igjen. Nei spar oss for slike "ønsker". Vi satser alt på å klare oss til kvalik
Kniksen var kongen

Herman1



krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on October 31, 2014, 21:39:43 PM
Quote from: Kruxleiven on October 31, 2014, 21:22:38 PM
Fin fyr! Håper fyren rykker ned fra Shuffleboards-ligaen jeg da. Aldri hørt om han før en gang. Vedder på at han "henger i gjerdet" om vi skulle rykke opp igjen hvis vi rykker ned da. For øvrig har jeg ingen tro på at klubben trenger noen lærepenge. Fra rundtomkring 16. mai har vi og folk i klubben snakket om nedrykk. Alvoret har sunket inn for lengst.


Fyren er jo rbk-supporter, så så veldig urimelig innstilling er det jo ikkje.


Det kommer jo tydelig frem at denne Ruben-klovnen er bitter for at han selv aldri ble noe. Han hater Brann fordi de ikke ville satse på ham og fordi de var dårlige på talentutvikling på den tiden. At de har blitt veldig mye bedre på dette siden den gang, affiserer ham ikke - fordi dette handler om HAM.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2014, 06:21:55 AM
Quote from: Spelaren on October 31, 2014, 21:39:43 PM
Quote from: Kruxleiven on October 31, 2014, 21:22:38 PM
Fin fyr! Håper fyren rykker ned fra Shuffleboards-ligaen jeg da. Aldri hørt om han før en gang. Vedder på at han "henger i gjerdet" om vi skulle rykke opp igjen hvis vi rykker ned da. For øvrig har jeg ingen tro på at klubben trenger noen lærepenge. Fra rundtomkring 16. mai har vi og folk i klubben snakket om nedrykk. Alvoret har sunket inn for lengst.


Fyren er jo rbk-supporter, så så veldig urimelig innstilling er det jo ikkje.


Det kommer jo tydelig frem at denne Ruben-klovnen er bitter for at han selv aldri ble noe. Han hater Brann fordi de ikke ville satse på ham og fordi de var dårlige på talentutvikling på den tiden. At de har blitt veldig mye bedre på dette siden den gang, affiserer ham ikke - fordi dette handler om HAM.


Men av instagrammen hans er det jo tydelig at han er en trønder i Bergen - han er jo nesten programforpliktet til å hate oss :) .
GÃ¥ av.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Hva-skal-vi-med-Brann-471739_1.snd

Hva skal vi med Brann?

Betimelig spørsmål egentlig. Jeg hadde jo følt det samme for absolutt alle andre lag i Tippeligaen.
Rød makt på Hansa

Herman1


Forut for morgendagens avgjørende nedrykksoppgjør på Brann Stadion vil jeg anbefale alle supportere med tynnslitte nerver om å skrive ut og ta med følgende side:

http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=27269

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman1

Quote from: Kruxleiven on October 31, 2014, 23:53:12 PM
Quote from: Herman1 on October 31, 2014, 23:37:14 PM
Quote from: Kruxleiven on October 31, 2014, 21:22:38 PM


Når sto dette på trykk i BT?



Står her . http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Det-er-ikke-kapasitet-pa-sykehuset-til-a-ta-imot-alle-ved-et-Brann-nedrykk-471521_1.snd


Takk. Har for å være ærlig aldri hørt om fyren.
Virker bitter, ja.
Sint på klubben da han ble stemplet som "useriøs" av dem. Men i spørsmålet etter innrømmer han å ha vært useriøs. Javel?

Herman1

Quote from: Nixon on November 01, 2014, 21:23:26 PM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Hva-skal-vi-med-Brann-471739_1.snd

Hva skal vi med Brann?

Betimelig spørsmål egentlig. Jeg hadde jo følt det samme for absolutt alle andre lag i Tippeligaen.


Av og til er det sunt å ha noen å hate.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 01, 2014, 21:23:26 PM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Hva-skal-vi-med-Brann-471739_1.snd

Hva skal vi med Brann?

Betimelig spørsmål egentlig. Jeg hadde jo følt det samme for absolutt alle andre lag i Tippeligaen.


Skjønner ikke helt greia. Han svarer jo også selv godt på hva vi, eller de, skal med nettopp Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Quote from: Gulløl on November 01, 2014, 22:22:04 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ti-historier-om-hvorfor-skandaleklubben-vil-bli-savnet-471600_1.snd


Denne linken var utrolig trivelig. I 1988 skulle Deivien gå til Oslo om det ble cupfinale, men gjorde han ikke et lignende stunt senere en gang også?

Markmus

Quote from: Kagain on November 02, 2014, 10:59:30 AM
Quote from: Gulløl on November 01, 2014, 22:22:04 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ti-historier-om-hvorfor-skandaleklubben-vil-bli-savnet-471600_1.snd


Denne linken var utrolig trivelig. I 1988 skulle Deivien gå til Oslo om det ble cupfinale, men gjorde han ikke et lignende stunt senere en gang også?


Han skulle svømme over Vågen om vi vant serien.

"Skulle" er vel stikkordet i alle Davys lovnader.
Ka du ve?

Corran

Han skulle svømme over vågen eller noe men gjorde det aldri
Han skulle jo også gå barbeint over fjellet men han hadde sko på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on November 02, 2014, 11:19:58 AM
Han skulle svømme over vågen eller noe men gjorde det aldri
Han skulle jo også gå barbeint over fjellet men han hadde sko på



Og han lurte seg unna med å kun "gå over fjellet". Han gikk ikke hele veien fra Bergen til Oslo.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 11:43:42 AM
Quote from: Corran on November 02, 2014, 11:19:58 AM
Han skulle svømme over vågen eller noe men gjorde det aldri
Han skulle jo også gå barbeint over fjellet men han hadde sko på



Og han lurte seg unna med å kun "gå over fjellet". Han gikk ikke hele veien fra Bergen til Oslo.


Joda, men han gikk ganske langt og fikk samlet inn mange penger til en god sak. Så akkurat 1988 synes jeg ikke han skal få kritikk for. Men sikkert ikke tilfeldig at han gjorde det da som ukjent BT-journalist og ikke nå som profilert og høy på seg selv TV-tryne...
Rød makt på Hansa

Brann_ruler

Stalltips: brann vinner i dag. Stor glede og feirer som om vi har vunnet serien. Driter seg fullstendig ut borte mot Haugesund, og Sogndal kan avgjøre...

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on November 02, 2014, 14:38:59 PM
Stalltips: brann vinner i dag. Stor glede og feirer som om vi har vunnet serien. Driter seg fullstendig ut borte mot Haugesund, og Sogndal kan avgjøre...
Legg ned hele klubben!

Baunebob

ALT OG ALLE TIL HAUGESUND!

Rex

Synd at Pedersen og særlig Sævarsson må stå over neste. Bra at Sandes Ulf er ute av kampen!
Med uavgjort i Haugesund må Sogndal score minst 3 mål for å gå forbi oss :)

TCAC

Det blir vanskeligere neste uke enn i dag. Jeg tror fortsatt på nedrykk.

Xminator

Sogndal må vinne neste runde for å ta oss igjen. Taper de poeng er det skitt det samme hvordan man gjør det i Haugesund.

Jeg ville likevel vert mest komfortabel med en tidlig 2-0 ledelse og ett giddalaust Haugesund-lag. Det er ikke mye målforskjell å gå på, så om Sogndal vinner kan det fort bli slik at Brann må vinne også.

Nei, jeg satser på at Sogndal roter det til hjemme. Det er der vår største mulighet ligger.

Nixon

Jepp, det er større sjanse for at Stabæk vinner enn at vi gjør det. Uten at det er snakk om så veldig stor sannsynlighet. Stabæk virker til å være godt fornøyd med sesongen.
Rød makt på Hansa

dudo

Vindheim har fått hvilt litt nå. Alternativt kan Askar gå over på høyre, og Hanstveit, Vindheim eller Demir ta venstresiden. Jeg fikk med ett troen igjen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Me har trass alt vore betre borte enn heime. Håpet lever absolutt, og Brann-spelarane er forhåpentlegvis topp motiverte.

Lasaron

Når jeg dro fra Stadion ledet Ulf 3-1. Da var det digg å se at det endte uavgjort når jeg kom hjem. Nå står det mellom oss og bygdelaget.

Stemmer det at det er litt penger å hente på plasseringer? Stabæk kan klatre ganske mange plasser på å vinne, og synke en plass på å tape. Kan være snakk om litt penger for Stabæk, og dermed litt å spille for.

Haugesund borte blir skitvanskelig. Vi sliter der, de hater oss, og de vil synes det er rasende festlig å sende oss ned. De vil være topp motiverte fra start iallfall.
Tren på langskudd

Go Up