• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Det var ikkje Roald Bruun-Hansen som tok ut laget eller formasjonen i dag, og heller ikkje han som ikkje foretok dei taktiske vala. Ein kan seie mykje om Roald Bruun-Hansen, men sjølv om han har gjort mange feil fritek det ikkje Norling!

Nixon

Dersom man leser tråden med tabelltips før sesongen var folk tilsynelatende godt fornøyd med stallen. For så og si alle hadde Brann på øvre halvdel, og mange på topp tre. Og selv om vi nok hvert år har litt urealistisk forventninger, så hadde ingen trodd at denne troppen skulle ligge på nedrykk hele sesongen. Så tok alle feil og har Norling hatt en umulig oppgave? Eller må han ta en del av skylden på seg selv?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Til og med tabelltipset til superpessimisten Davy Wathne var for optimistisk i år. Hel 9 poeng opp til den 10 plassen han tippet oss på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Enda et Branntap (som vi nesten forventet) No er det 5 kamper igjen.. Vi har 4 lag over oss... aafk 28, Glimt 28, fkh 24, sogndal 24 og Brann med 23. VI vet hvem vi har igjen.. Men her er de 4 andres motstandere de siste 5..
aafk: Odd H, Start B, Viking B, engen H og Sandnes B..
Glimt: Stabæk H, Odd B, Brann H, lsk B og Viking H.
Fkh: Sandnes H, Molde B, Godset H, Stabæk B og Brann H.
Sogndal: Engen B, Sandnes B, Molde H, Brann B og Stabæk B..

Vi kan vell si at Brann har enklere kamper igjen.. Vi har 2 på rad hjemme no mot Start og Sarpsborg.. aafk og Sogndal har 2 borte på rad..

Men vi rykker ikke ned uten å vinne kamper fremover.. Da har de mye å rette på fremover..

dr_cyanid

Quote from: Nixon on September 28, 2014, 19:50:32 PMDersom man leser tråden med tabelltips før sesongen var folk tilsynelatende godt fornøyd med stallen. For så og si alle hadde Brann på øvre halvdel, og mange på topp tre. Og selv om vi nok hvert år har litt urealistisk forventninger, så hadde ingen trodd at denne troppen skulle ligge på nedrykk hele sesongen. Så tok alle feil og har Norling hatt en umulig oppgave? Eller må han ta en del av skylden på seg selv?

Oppgaven har vært umulig. Stallen for svak. Det viste både høsten med Skars, forsesongen og første del av sesongen. Feilen som er begått er at de ikke har forsterket stallen underveis i sesongen der svakhetene har vært mest åpenbare. Hvem som har skylden for dette vet jeg ikke.

krakra

Stallen var mer enn god nok til å ikke rykke ned og vi forsterket de lagdelene der svakhetene var mest åpenbare

Xminator

Quote from: krakra on September 28, 2014, 21:47:56 PM
Stallen var mer enn god nok til å ikke rykke ned og vi forsterket de lagdelene der svakhetene var mest åpenbare

Petter Puddefjord

Det er slettes ikke gitt at FKH slår Ulf. Ulf kjemper for livet, og har vist brukbar form i det siste. De har også et greit program, da de skal møte tre av lagene rett foran på tabellen - FKH (b), Sogndal (h) og AaFK (h). Slik jeg ser det har Sogndal, Haugesund og Aalesund verre program enn Ulf og Brann. Dette blir jevnt og nervepirrende!

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on September 29, 2014, 08:01:50 AM
Det er slettes ikke gitt at FKH slår Ulf. Ulf kjemper for livet, og har vist brukbar form i det siste. De har også et greit program, da de skal møte tre av lagene rett foran på tabellen - FKH (b), Sogndal (h) og AaFK (h). Slik jeg ser det har Sogndal, Haugesund og Aalesund verre program enn Ulf og Brann. Dette blir jevnt og nervepirrende!


Ja og at Ulf slår FKH er dobbelt viktig. Ikke bare stikker det kjepper i hjulene for FKH, men det vil også gi Ulf håp om å redde plassen når de skal møte Sogndal i runden etter.
Legg ned hele klubben!


Tom C

Grøss og gru. Med det sistnevnte scenariet, er jeg også redd for at løpet er kjørt. Synes Sarpsborg virken som en vrien motstander, og jeg tror det lett kan ende med tap hjemme for dem i kampen etter Start. Og da, med bortekamper mot Glimt og Haugesund i vente, er vel kniven såpass hardt på strupen at de fleste brannspillerne kommer til å få nervøst sammenbrudd.

Nei den kommende Start-kampen tror jeg faktisk er tilnærmet vinn eller forsvinn for brann. Spesielt dersom de andre resultatene i den runden går imot oss. Håper at vi får mobilisert på søndag...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

oslo øst

tror desverre vi ryker ned  nÃ¥r vi tapte 2 poeng mot sandnes . hadde vi slÃ¥tt sandnes sÃ¥ tror jeg det hadde holdt med 2 seire men nÃ¥ tror jeg ikke det holder
trodde dem hadde kniven på strupen , men når jeg så gårdagens innsats så tror jeg ikke dem har sett alvoret ennå , det er vel ikke det at jeg hadde troa på poeng mot odd , men vi blir jo pissa på


takk RBH hva du har kokt sammen av lag med det nest største budsjettet i ligaen
her er de siste års tabellplasseringer
8-5-13-4-6-8 etter gullsesongen fornøyd RBH  ??? nei stemmer det han tar ikke selvkritikk


Brannfan23

September 29, 2014, 12:42:13 PM #2164 Last Edit: September 29, 2014, 12:47:12 PM by Brannfan23
At vi må vinne, det er helt riktig. Om vi er i stand til å vinne, det er en helt annen sak. Folkens, jeg tror vi har ikke mye igjen av flaksen. Det går en vei og det går nedover.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 12:42:13 PM
Folkens, jeg tror vi har ikke mye igjen av flaksen.


Hvilken flakskvote har vi brukt opp?
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: oslo øst on September 29, 2014, 11:58:15 AM

takk RBH hva du har kokt sammen av lag med det nest største budsjettet i ligaen
her er de siste års tabellplasseringer
8-5-13-4-6-8 etter gullsesongen fornøyd RBH  ??? nei stemmer det han tar ikke selvkritikk


Likevel får han bli værende! Er som om Erna Solberg hadde ledet Høyre til under sperregrensen, noen som tror hun hadde blitt sittende!

Brannfan23

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2014, 12:48:43 PM
Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 12:42:13 PM
Folkens, jeg tror vi har ikke mye igjen av flaksen.


Hvilken flakskvote har vi brukt opp?


At folk har friskmeldt Brann etter noen par seier i det siste. De er ikke bedre enn hva de tror det de er. Dette laget holder adecco-nivå.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 13:01:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2014, 12:48:43 PM
Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 12:42:13 PM
Folkens, jeg tror vi har ikke mye igjen av flaksen.


Hvilken flakskvote har vi brukt opp?


At folk har friskmeldt Brann etter noen par seier i det siste. De er ikke bedre enn hva de tror det de er. Dette laget holder adecco-nivå.


Tja. Hadde vi fått en rettferdig uttelling på sjansene våre for og imot i hver kamp, hadde vi lagt på 6.plass. I antall sjanser FOR, er vi det 5. beste laget og bedre enn f.eks. VIF. I antall sjanser MOT er vi det 11. beste laget - og mye bedre enn VIF... (Brann har 135-134 i sjanseforskjell mens VIF har 130-160...)

Men i effektivitet er vi nest dårligst. I avverging av sjanser er det tre lag som er dårligere.
Legg ned hele klubben!

Tom C

September 29, 2014, 13:16:20 PM #2169 Last Edit: September 29, 2014, 13:32:25 PM by Tom C
Aldri mer Obos....

Brannfan23

September 29, 2014, 13:25:33 PM #2170 Last Edit: September 29, 2014, 13:36:28 PM by Brannfan23
Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2014, 13:11:19 PM
Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 13:01:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2014, 12:48:43 PM
Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 12:42:13 PM
Folkens, jeg tror vi har ikke mye igjen av flaksen.


Hvilken flakskvote har vi brukt opp?


At folk har friskmeldt Brann etter noen par seier i det siste. De er ikke bedre enn hva de tror det de er. Dette laget holder adecco-nivå.


Tja. Hadde vi fått en rettferdig uttelling på sjansene våre for og imot i hver kamp, hadde vi lagt på 6.plass. I antall sjanser FOR, er vi det 5. beste laget og bedre enn f.eks. VIF. I antall sjanser MOT er vi det 11. beste laget - og mye bedre enn VIF... (Brann har 135-134 i sjanseforskjell mens VIF har 130-160...)

Men i effektivitet er vi nest dårligst. I avverging av sjanser er det tre lag som er dårligere.


Men vi får jo ikke uttelling av sjansene våres og det har vi holdt på med siden sesongen begynte. Dette går på udyktighet og manglende ferdigheter. Det er en grunn til at vi ligger der vi ligger og er på vei nedover. Folk har angrepet meg pga av at jeg ønsker Brann ned. Det trengs for å rive ned den ukulturen som har rådet klubben siden 2007. Berger vi plassen, så vil ukulturen fortsette og vi er kanskje i samme situasjon neste år eller året etter igjen. Og hvor er Bataljonen i all dette? Dette en jo en gedigen krise som skjer. Hadde dette vært i en annen klubb, så hadde det var ramaskrik og protestmarsj mot de inkompetente lederne(RBH). Mens her sitter vi med hendene i fanget og tror at alt ordner seg neste kamp.

Nixon

Jeg er også redd for at det er større sjanse for at f.eks. RBH klamrer seg til makten dersom vi holder oss enn dersom vi rykker ned. Men jeg vil likevel ikke at Brann skal rykke ned. For jeg tror at utgangspunktet vårt for å gjøre det bra de neste årene vil bli mye verre ved et nedrykk. Ikke minst økonomisk. Så du blir angrepet med rette etter min mening.
Rød makt på Hansa

Brannfan23

September 29, 2014, 13:47:40 PM #2172 Last Edit: September 29, 2014, 13:57:43 PM by Brannfan23
Quote from: Nixon on September 29, 2014, 13:41:35 PM
Jeg er også redd for at det er større sjanse for at f.eks. RBH klamrer seg til makten dersom vi holder oss enn dersom vi rykker ned. Men jeg vil likevel ikke at Brann skal rykke ned. For jeg tror at utgangspunktet vårt for å gjøre det bra de neste årene vil bli mye verre ved et nedrykk. Ikke minst økonomisk. Så du blir angrepet med rette etter min mening.


Jeg ønsker alt vel med Brann, selv om jeg mener det er på tide at de tar seg en tur til 1.divisjon. Det er sånn som du sier, at RBH vil klamre seg til makten hvis vi berger plassen og jeg har null tro på at han skal plutselig skjerpe seg og føre klubben videre til bedre tider. TVERT IMOT. Vi var utrolig flinke med å lage en haug med oppmerksomhet ang Skarsfjord forlengelsen. Men selve roten til alle problemene våres, direkte og indirekte har ikke vi løftet en finger med å gjøre noe med. Og da snakker jeg om Bataljonen, media i Bergen som ikke gidder eller villig til å legge press på RBH. Eneste som har baller med å komme med direkte kritikk mot RBH er Davy.

ostraume

La meg se om jeg henger med her...

Så BT, BA og Bataljonen er roten til problemene våre? Og hva tenker du å gjøre med det? Fakkeltog for å få sparket Strand? Kuppe Bataljonen og legge den ned?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

Quote from: ostraume on September 29, 2014, 13:55:04 PM
La meg se om jeg henger med her...

Så BT, BA og Bataljonen er roten til problemene våre? Og hva tenker du å gjøre med det? Fakkeltog for å få sparket Strand? Kuppe Bataljonen og legge den ned?


Beklager skulle ordlegget meg bedre. Jeg tenkte på RBH, som er roten til problemene våres. Har rettet det forrige innlegget mitt nå.

ostraume

Ah.

Ja, Geniet sine dager er neppe talte. Selv ikke i 1. divisjon.

Det blir litt som med Hoftun, hvor er det meningen han skal gå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

Quote from: ostraume on September 29, 2014, 13:58:38 PM
Ah.

Ja, Geniet sine dager er neppe talte. Selv ikke i 1. divisjon.

Det blir litt som med Hoftun, hvor er det meningen han skal gå?


Kjernen har offisielt gått ut og krevd at Hoftun må gå. Hengt noen plakater og greier på Lerkendal. De har i det minste prøvd å gjøre noe.

Belfort

Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 14:00:23 PM
Quote from: ostraume on September 29, 2014, 13:58:38 PM
Ah.

Ja, Geniet sine dager er neppe talte. Selv ikke i 1. divisjon.

Det blir litt som med Hoftun, hvor er det meningen han skal gå?


Kjernen har offisielt gått ut og krevd at Hoftun må gå. Hengt noen plakater og greier på Lerkendal. De har i det minste prøvd å gjøre noe.


Mens Bataljon ledelsen lar seg forføre av wienerbrød og kaffe på kontoret til Geniet.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 13:47:40 PMEneste som har baller med å komme med direkte kritikk mot RBH er Davy.


Glr han det? Kommer ikke han bare med insinuasjoner om hvem han mener?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

September 29, 2014, 14:31:48 PM #2179 Last Edit: September 29, 2014, 14:34:00 PM by krøvel vellevold
Quote from: Brannfan23 on September 29, 2014, 13:25:33 PM
Men vi får jo ikke uttelling av sjansene våres og det har vi holdt på med siden sesongen begynte.

Det er ikke BARE udyktighet. Det er også en god del tilfeldigheter inne i bildet. Og uansett; når vi har vunnet sjansestatistikken (med minimum to sjanser) i 12 av 25 kamper, så vil jeg hevde at Brann ikke hører hjemme i 1.divisjon, men holder et middels tippeliganivå. Greit, spissene våre er ikke all verden, men er det slik at VIF fortjent ligger helt oppunder medaljestriden, mens vi hører hjemme i 1.div. bare pga én spiller (Kjartansson) ? Lag som taper - og gjør det fortjent hver gang - hører hjemme i 1.div. Jeg viste nettopp til fem hjemmetap der vi vant sjansestatistikken soleklart. Om bare to av disse hadde gått vår vei, så hadde vi vært fem poeng over kvalik. Hadde en av dem igjen vært mot FKH, hadde vi lagt åtte poeng foran dem. Og da hadde ingen snakket om at vi hører hjemme i Adecco. Det er så lite som skiller oss fra å være et lag langt høyere på tabellen.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Sånn ellers i livet går det riktig så bra, men merker jeg er inne i en Brann-depresjon. Håper bare sesongen snart er ferdig, og at vi holder oss.
Tren på langskudd

blobby winters

Jeg er enig med deg i at det ikke er så stor forskjell fra 2/3. plass i TL til bunnen av tabellen. Det er derfor at vi opplever at alle kan slå alle - bortsett fra Molde og til dels kanskje også Odd.
Senest denne helgen ble Vålerenga slått av Ulf og uken før ble RBK slått av Haugesund.

Men, det er også noe som heter:
The table doesn't lie.
At vi ikke har dyktige nok spisser selv om vi brukte 4MNOK på kjøp av Orlov og vi har en Huseklepp (spilte som spiss hele vår, sesong) som får en formue i lønn er nettopp grunnen til at vi ligger hvor vi ligger og det er ikke tilfeldigheter. Det er rett og slett udyktighet av mange i klubben og ikke bare spillere selv:

- De som har ansvar for vurderinger av spillere i stallen og hvordan de blir brukt (hvem vurderte Huseklepp som spiss isteden for kant en hel vår sesong?)
- De som forvalter budsjett/penger
- Speidere som kommer med anbefalinger av spillere som bør kjøpes og de som evt. tar ansvar og beslutning om kjøp eller ei.
- De som har ansvar for talent satsing og lar de største spiss talentene gå mer eller mindre gratis til utlandet.

Udyktighet ikke tilfeldighet.

krøvel vellevold

September 29, 2014, 21:49:54 PM #2182 Last Edit: September 29, 2014, 21:52:01 PM by krøvel vellevold
Quote from: blobby winters on September 29, 2014, 21:07:20 PM
Jeg er enig med deg i at det ikke er så stor forskjell fra 2/3. plass i TL til bunnen av tabellen. Det er derfor at vi opplever at alle kan slå alle - bortsett fra Molde og til dels kanskje også Odd.
Senest denne helgen ble Vålerengen slått av Ulf og uken før ble RBK slått av Haugesund.

Men, det er også noe som heter:
The table doesn't lie.
At vi ikke har dyktige nok spisser selv om vi brukte 4MNOK på kjøp av Orlov og vi har en Huseklepp (spilte som spiss hele vår, sesong) som får en formue i lønn er nettopp grunnen til at vi ligger hvor vi ligger og det er ikke tilfeldigheter. Det er rett og slett udyktighet av mange i klubben og ikke bare spillere selv:

- De som har ansvar for vurderinger av spillere i stallen og hvordan de blir brukt (hvem vurderte Huseklepp som spiss isteden for kant en hel vår sesong?)
- De som forvalter budsjett/penger
- Speidere som kommer med anbefalinger av spillere som bør kjøpes og de som evt. tar ansvar og beslutning om kjøp eller ei.
- De som har ansvar for talent satsing og lar de største spiss talentene gå mer eller mindre gratis til utlandet.

Udyktighet ikke tilfeldighet.


"Tabellen lyver ikke" og "det er ikke tilfeldig at vi ligger der vi ligger", er bare vås. Det er masse tilfeldigheter i fotball. Hadde vi hatt normal uttelling i to av de mange kampene der vi har tapt mot spillets gang, hadde vi vært fem poeng foran kvalik. Hadde vi i det minste nøyd oss med å slå FKH i vår - i en kamp der vi vant sjansestatistikken greit - hadde vi vært fem poeng foran dem. Så lite kan skille mellom det ene og det andre. Hva om vi hadde fått godkjent det feilaktig anullerte målet på LSK? Da hadde vi vært på "trygg plass" nå. Til slutt kan det være det som skiller nedrykk og trygg plass. Og da kan man ikke si at man får som fortjent uansett. Selvsagt er det ikke tilfeldigheter som skiller oss fra Molde og Odd. Men det kan utmerket være tilfeldigheter som skiller direkte nedrykk og en plass høyere opp på tabellen. Det eneste som skiller oss og VIF er strengt tatt én spiller. For VIF har skapt færre sjanser enn oss i år, og de har fått mange flere enn oss imot. Men de har én spiller som går langt utenpå våre, og derfor ligger de der de ligger. Det er ikke fordi de er så forbanna dyktige med knallspillere i alle ledd og en fantastisk organisasjon, osv.

Men som sagt; at vi ikke er på nivå med MFK og Odd, er selvsagt ikke tilfeldigheter.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Kanskje litt tidlig, men jeg prøver å se for meg hvordan serien ender neste år. La meg ta en råsjans på et veldig tidlig 2015-tips:

1) Odd
2) Molde
3) RBK
4) Godset
5) Viking
6) Stabæk
7) AaFK
8 ) Start
9) S08
10) FKH
11) TIL
12) Glimt
13) LSK
14) VIF
15) Sandefjord
16) Sogndal
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2014, 21:49:54 PM
Men de har én spiller som går langt utenpå våre, og derfor ligger de der de ligger. Det er ikke fordi de er så forbanna dyktige med knallspillere i alle ledd og en fantastisk organisasjon, osv.

krøvel vellevold

Quote from: Kruxleiven on September 29, 2014, 23:19:48 PM2015-tipset ditt mangler Brann.

TL-tipset 2015 innbefatter bare de som skal være med i TL 2015. Noe annet ville være dumt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tok for moro skyld og regnet ut hvor mange poeng hhv Kjartanson og Orlov har tjent klubbene sine i år, hvis man trakk fra deres scoringer.

VIF ville - høyst matematisk altså - hatt 14 poeng mindre. Altså 22 poeng - ett poeng bak det Brann har pr i dag. Brann ville hatt 4 poeng mindre - altså 19 poeng.

Så dro jeg det enda lenger og så hvordan poengfangsten ville vært hvis Kjartansson hadde scoret akkurat det samme antall mål i de samme rundene - men for Brann. Og det samme med Orlov for VIF.

Da ville Brann fått 20 poeng tilbake med Kjartansson. Altså 23 - 4 + 20 = 39 poeng. (Noe som harmonerer bra med hvordan poengfangsten hadde vært hvis VGs sjansestatistikk avgjorde kampene). Mens VIF ville fått 7 poeng tilbake med Orlov. Altså 36 - 14 + 7 = 29 poeng.

Dette er jo selvsagt bare ren matematikk, og vi vet jo ikke nøyaktig hvilke kamper de ville scoret i hvis de byttet lag - og vi vet heller ikke hvordan kampene hadde utviklet seg.

Så kan man jo også si at om ikke Kjartansson hadde vært der, så hadde gjerne en annen scoret LITT av de samme målene likevel. På den annen side gjør nok sikkert motstanderlagenes frykt for Kjartansson at det blir lettere for lagkameratene hans å score.

Men selv om dette er høyst teoretisk, så gir det jo en viss indikasjon på hva EN spiller kan si for poengfangsten.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg tror vi klarer å finne tilfeldigheter i kampene vi tok poeng i også, så slike ting trekker begge veier.

Det som er forbannet sikkert er at en god start på sesongen betyr mye. Der betyr tilfeldighetene mye for fortsettelsen. Jeg advarte før sesongen om at ett svakt sportslig grunnlag kunne forsterke seg med en svak start. På mange måter er sesongen litt som en enkeltkamp. Det første målet betyr mye og preger kampen.

Tåkepratet står Strand for. Ansvaret plasseres ikke der det skal. Hos spillerene. Og de som gjennom mange år har sørget for at vi har den stallen vi har.

Når Strand allerede nå begynner kampanjen sin for Brann-nedrykk så er det totalt feil fokus. Pressen har ett ansvar her. Strand må velge timingen for angrepene sine. Og i den fasen vi er i nå er det direkte ødeleggende å gå til angrep på spillerene. Eller treneren. Det kan du gjøre når sesongen er over Tore Strand!

krøvel vellevold

September 30, 2014, 06:35:38 AM #2188 Last Edit: September 30, 2014, 06:37:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on September 30, 2014, 05:26:06 AM
Jeg tror vi klarer å finne tilfeldigheter i kampene vi tok poeng i også, så slike ting trekker begge veier.

Det som er forbannet sikkert er at en god start på sesongen betyr mye. Der betyr tilfeldighetene mye for fortsettelsen. Jeg advarte før sesongen om at ett svakt sportslig grunnlag kunne forsterke seg med en svak start. På mange måter er sesongen litt som en enkeltkamp. Det første målet betyr mye og preger kampen.

Tåkepratet står Strand for. Ansvaret plasseres ikke der det skal. Hos spillerene. Og de som gjennom mange år har sørget for at vi har den stallen vi har.

Når Strand allerede nå begynner kampanjen sin for Brann-nedrykk så er det totalt feil fokus. Pressen har ett ansvar her. Strand må velge timingen for angrepene sine. Og i den fasen vi er i nå er det direkte ødeleggende å gå til angrep på spillerene. Eller treneren. Det kan du gjøre når sesongen er over Tore Strand!


Enig angående Strand.

Når det gjelder tilfeldigheter i kamper vi har tatt poeng i: ja selvsagt . og alt kan selvsagt ikke henvises til - eller avvises av - sjansestats og avslutningsstats. Men for å ta VGs sjansestats (nok en gang) for de kampene vi har tatt poeng i:

Ulf (b) 1-1 - tapte 3-6 i sjanser,
LSK (h) 2-0 - vant 8-6 i sjanser
Start (b) 1-1 - tapte 1-3 i sjanser
AaFK (b) 1-0 - vant 6-3 i sjanser
Viking (b) 2-0 - vant 2-0 i sjanser
Stabæk (b) 1-1 - tapte 1-4 i sjanser
AaFK (h) 1-0 - vant 6-2 i sjanser
RBK (h) 3-1 - vant 6-4 i sjanser
VIF (b) 3-3 - vant 10-8 i sjanser
Godset (b) 4-1 - vant 8-5 i sjanser
Ulf (h) 1-1 - 6-6 i sjanser

Fasit for de 6 kampene vi har vunnet: 18 poeng tatt - hadde fortjent 18 ut fra sjanser
Fasit for de 5 kampene vi har spilt uavgjort: 5 poeng tatt - hadde fortjent 0 poeng i 3, 1 poeng i 1 og 3 poeng i 1 = totalt hadde vi fortjent 4 poeng i disse.
Fasit for de 14 kampene vi har tapt: 0 poeng tatt - hadde fortjent 16 ut fra sjanser.

Ut fra sjanser for/mot (135-134) hadde vi altså fortjent 38 poeng.
Ut fra antall avslutninger for/mot (364-355) hadde vi fortjent 39 poeng.
Ut fra antall avslutninger på mål for/mot (111-124) hadde vi fortjent 27 poeng.
Ut fra ballinnehav (50,6 %) hadde vi fortjent 37 poeng.'

At vi ligger der vi ligger handler mye mer om ineffektivitet hos spissene og hjerneblødninger i forsvaret, enn om spillestil og trenerens taktikk. Hadde det vært spillestil og taktikk som var hovedproblemet, hadde vi aldri skapt så mange sjanser som vi gjør.
Legg ned hele klubben!

Nixon

I følge VG sin Superbørs har Brann truffet på flest innlegg i år med 175 av 642 innlegg (27 %). Bak oss kommer Start med 136 av 513 (27 %), Molde med 136 av 531 (26 %), Haugesund med 139 av 584 (26 %) og Stabæk med 95 av 392 innlegg (24 %).
Rød makt på Hansa

blobby winters

Dessverre teller ikke sjanser for noe som helst i fotball. Det som teller er mål.

At Barmen, Orlov og Huseklepp ikke klarer å sette ballen i mål har null, niks, ingenting med tilfeldigheter å gjøre.

Giles


krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on September 30, 2014, 22:08:28 PM
Dessverre teller ikke sjanser for noe som helst i fotball. Det som teller er mål.

At Barmen, Orlov og Huseklepp ikke klarer å sette ballen i mål har null, niks, ingenting med tilfeldigheter å gjøre.


Det er piss! Det er masse tilfeldighter i fotball. At de ikke har scoret 20 mål hver, er selvsagt ikke tilfeldig. Men at de kunne ha scoret nok mål til at vi lå på trygg avstand fra nedrykk, kan utmerket ha med tilfeldigheter å gjøre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on October 01, 2014, 12:54:33 PM


Spørsmål: Ville du ment at Norling burde fått sparken hvis vi hadde f.eks. 38 poeng og lå på 6.plass nå?
Legg ned hele klubben!

dragn

Get over it Krøvel. Den statistikken din tar ikke med HVOR store sjanser man spiller seg til. In the end er det ikke mange 100% sjanser vi spiller oss til om dagen. Vi er der vi er fordi vi ikke er bedre. Tabellen lyger ikke. Fotball handler vel så mye om å score mål, og det den offensive biten har vist, er at vi ikke er god nok å score mål. Enkelt og greit.

krøvel vellevold

Quote from: dragn on October 01, 2014, 15:21:40 PM
Get over it Krøvel. Den statistikken din tar ikke med HVOR store sjanser man spiller seg til. In the end er det ikke mange 100% sjanser vi spiller oss til om dagen. Vi er der vi er fordi vi ikke er bedre. Tabellen lyger ikke. Fotball handler vel så mye om å score mål, og det den offensive biten har vist, er at vi ikke er god nok å score mål. Enkelt og greit.


Store eller små sjanser: Det er jo ingen tvil om at vi spesielt på hjemmebane i vårsesongen tapte en del kamper der vi var motstanderen totalt overlegen. Vi kunne lett hatt langt over 30 poeng nå med litt mer effektivitet/dyktighet/marginer i avslutningene - og uten alle hjerneblødningene som har gitt oss baklengsmål og totalt unødvendige straffer. Det har vært mer enn nok giga-sjanser til at vi kunne hatt minst 10-12 poeng mer. Og da hadde man tenkt at, "jaja, det er nå en grei begynnelse - Norling må få noen år til.". Selv om du ikke ønsker å gå god for sjansestatistikk - siden det ikke passer din argumentasjon, så kan jeg igjen nevne at vår sjansestatistikk for/mot er langt bedre enn VIFs. De har en enormt mye bedre effektivitet enn oss, og det skyldes selvsagt stort sett bare én spiller. Hadde Brann spilt på nøyaktig samme måten som nå, men hatt en spiss noe i nærheten av Kjartanssons kvalitet, hadde vi lagt mye høyere på tabellen - og ingen hadde stilt spørsmål ved Norlings dyktighet.
Legg ned hele klubben!

krakra

"Tabellen lyver ikke" er en verdiløs floksel. Nei, den lyver ikke, men den forteller bare en brøkdel av historien. Den forteller ikke hvorfor vi ligger der vi ligger. Vi ligger i hovedsak fordi vi har vært for svake i begge bokser. Med en normal uttelling og uten de avsindige feilene bakover og tullete straffespark hadde fort havnet trygt på øvre halvdel. Så er også spørsmålet: Hva er problemer i boksene? Har samtlige angrepsspillerne avslutningsferdigheter på 4. divisjonsnivå og er forsvarsspillerne tilbakestående, eller har ting som selvtillitt, usikkerhet og flyt spilt en rolle?

Tabellen forteller ingen verdens ting om noe av dette og det er ting man må se på når man analyserer sesongen og vurderer grep for neste sesong.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 01, 2014, 15:48:35 PM
"Tabellen lyver ikke" er en verdiløs floksel. Nei, den lyver ikke, men den forteller bare en brøkdel av historien. Den forteller ikke hvorfor vi ligger der vi ligger. Vi ligger i hovedsak fordi vi har vært for svake i begge bokser. Med en normal uttelling og uten de avsindige feilene bakover og tullete straffespark hadde fort havnet trygt på øvre halvdel. Så er også spørsmålet: Hva er problemer i boksene? Har samtlige angrepsspillerne avslutningsferdigheter på 4. divisjonsnivå og er forsvarsspillerne tilbakestående, eller har ting som selvtillitt, usikkerhet og flyt spilt en rolle?

Tabellen forteller ingen verdens ting om noe av dette og det er ting man må se på når man analyserer sesongen og vurderer grep for neste sesong.


Ja det er mye fjasefloskler i fotball: "Man får som fortjent", "rykker man ned, så har man fortjent det", "ditt og datt er ikke tilfeldigheter" og "tabellen lyver ikke". Det er MASSE tilfeldigheter i fotball. Selvsagt er det ikke tilfeldig at vi ikke har like mange poeng som Odd og Molde. Men det kan være tilfeldigheter som avgjør om man rykker ned med 2 poengs margin, eller redder seg med 4 poengs margin. Det trenger i teorien bare være én kamps tilfeldigheter som er forskjellen der. Men uansett om spissenes manglende effektivitet skyldes at de er dårlige eller uheldige; jeg kan ikke helt se at Norling skal slaktes for det. Med en skikkelig spiss hadde vi lagt mye høyere på tabellen - uten at Norling hadde trengt å gjøre en tøddel med hverken taktikk, spillestil eller laguttak.
Legg ned hele klubben!

maximus1963

Sant nok Krøvel.
Men som du skriver "med en skikkelig spiss" ........... En må vel kunne si at Norling var den som ville hente den svært så middelmådige spissen Orlov. Så uten ansvar er han vel ikke ?
Kniksen var kongen

pidre

Vi skal møte Start, Sarpsborg, Bodø Glimt, Sogndal og Haugesund. Berre lag frå nedre halvdel, og slik kan vi sikre TL spel 2015 sjølve. Men dette kan også få eit katastrofalt utfall. Taper vi, får samstundes ein nedrykksrival 3 poeng. Ta med at vi er dei hjelpelause sin hjelpar, møter lag som gir 100 % og som elsker å slå ein storklubb som SKB, så ligg vi dårlig an.

Vi plukka eindel poeng ein periode, var det eit blaff? Kampane mot Odd og Ulf var elendige. Har det  enno ikkje det har gÃ¥tt opp for spelarane vÃ¥re?

Trur vi rykker ned.
Saludar a los monos!

Go Up