• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Koffert1

føler meg nesten som RBK supporter her jeg sitter.. så tragisk har det blitt

krøvel vellevold

Skal vi være 4 p foran Haugesund med én runde igjen, må vi f.eks. vinne våre tre hjemme og ta ett borte mot Odd eller Glimt. Da står vi med 33 før siste. Haugesund har med seier over RBK 24 og skal da ta max 5 på de 5 neste: Sogndal (b) 1, Ulf (h) 3, MFK (b) 0, Godset (h) 1 og Stabæk (b) 1. Det kan gå. Mest skeptisk til om Brann vinner alle de tre gjenværende hjemme.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

September 21, 2014, 20:18:48 PM #2052 Last Edit: September 21, 2014, 20:22:52 PM by Gulløl
Bare nevner det, gjestende lag/supportere får avsatt 540 seter på Haugesund Stadion i år. Hva etterspørselen blir om det blir en ren nedrykks finale kan en bare spekulere i. Men blir nok vanskeligere en til en NM-cupfinale. Til cupfinalen i 2011 fikk alle medlemmer i Bataljonen billett som giddet å stille i kø. Men med kun 540 billetter blir det ikke mye igjen til oss i Bataljonen når Brann sin ansatte og sponsorer har forsynt seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Da mister no fkh en spiller neste kamp.. Alt hjelper..

Koffert1


1908

Koman trønderpakk!!!

krøvel vellevold

De to tapte poengene i går kan fort koste oss dyrt...
Legg ned hele klubben!

Erlend

MÃ¥tte jo skje.  NÃ¥r vi for en sjelden gangs skyld hÃ¥per RBK vinner, sÃ¥ har de marginer imot.

Koffert1

faen.. Katastroferunde

Gulløl

RosnbÃ¥rr drittlag sjø  >:(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Med normale resultater denne runden skulle vi nå lagt likt med Start og 4 poeng foran FKH. I stedet er vi hhv 5 og 1 poeng bak.

Legg ned hele klubben!

Markmus

Med drittkampen mot Ulf ferskt i minne, så får denne runden fungere som en oppvekker for Brann. Så fort snur det faktisk.
Ka du ve?

Xminator


Koffert1

September 21, 2014, 21:10:48 PM #2063 Last Edit: September 21, 2014, 21:25:13 PM by Koffert1
Etter 24. Runde
Nr.   Lag               P

13   Haugesund    24
14   Brann            23
15   Sogndal         21
16   Sandnes Ulf   15


Etter 25. Runde med sannsynlig resultatNr. Lag                P
13   Haugesund    27
14   Brann            23
15   Sogndal         21
16   Sandnes Ulf   15


Etter 26. runde med sannsynlig resultatNr.  Lag              P
13   Haugesund   30
14   Brann           26
15   Sogndal        21
16   Sandnes Ulf  15


Etter 27. Runde med sannsynlig resultatNr.   Lag             P
13   Haugesund   30
14   Brann           29
15   Sogndal        22
16   Sandnes Ulf  16


Etter 28. Runde med sannsynlig resultatNr.  Lag              P
13   Haugesund   30
14   Brann           30
15   Sogndal        22
16   Sandnes Ulf  16


Etter 29. Runde med sannsynlig resultatNr.   Lag             P
13   Brann           33
14   Haugesund    31
15   Sogndal        22
16   Sandnes Ulf  17

Etter 30. Runder med sannsynlig resultatNr.  Lag                P
13   Brann           34
14   Haugesund    32
15   Sogndal        23
16   Sandnes Ulf  17

Markmus

Koffert1: den siste runden din er feil. Seier til Haugesund gir kvalik til Brann. Regner med det var U du mente?
Ka du ve?


Gepard

September 21, 2014, 21:18:37 PM #2066 Last Edit: September 21, 2014, 21:20:24 PM by Gepard
Dette ser jo bare helt heidundrande ille ut....


Våre gjennstående :
Hjemme Start, Sogndal og Sarpsborg
Borte Odd Bodøglimt Haugesund

Haugesund sine :
Hjemme : Ulf, Godset og Brann
Borte : Sogndal Stabæk og Molde

Sogndal sine :
Hjemme : Haugesund Molde og Stabæk
Borte : VÃ¥lerengen Sandnes og Brann

Tror vi må ha 10 poeng til for å unngå kvalikkplassen.
Det ser sinnsykt vanskelig ut. I tillegg klarer alltid Sogndal finne frem noen megakrefter i neddryksjaget, de er vant til å være i denne situasjonen, ingen der får panikk.

Nei jeg tror spilleren og Norling skal takke seg selv for trøbbelet man er kommet i. Gårsdagens 2 tapte poeng er skandaløse. Måten man gikk utpå der i førsteomgang var helt sjokkerende

Koffert1

Quote from: Markmus on September 21, 2014, 21:18:02 PM
Koffert1: den siste runden din er feil. Seier til Haugesund gir kvalik til Brann. Regner med det var U du mente?


Beklager. mente U, ja!

krøvel vellevold

September 21, 2014, 21:53:29 PM #2068 Last Edit: September 21, 2014, 21:59:18 PM by krøvel vellevold
En ting er hva som må til for å redde plassen. En annen ting er hvilke resultater vi kan forvente. Jeg kan fint se for meg dette skrekkescenariet:

25. runde: Odd - Brann H, SIL - FKH U, MFK - B/G H, RBK - AaFK H

11. AaFK 28 ---- 12. B/G 28 ---- 13. FKH 25 ----- 14. Brann 23 ----- 15. SIL 22

--

26. runde: Brann - Start U, VIF - SIL B, FKH - Ulf H, B/G - Stabæk U, AaFK - Odd U

(Brann klarer ikke forventningspresset mot Start heller - Sogndal slår til med en bombe på Ullevål)

11. AaFK 29 ---- 12. B/G 29 ----  13. FKH 28 ----- 14. SIL 25 -------- 15. Brann 24
--

27. runde: Brann - S08 H, Ulf - SIL B - MFK - FKH U, Start - AaFK H, Odd - B/G H

(Endelig vinner vi, Sogndal slår et nedrykksklart Ulf, FKH med et overraskende poeng i Molde)

11. AaFK 29 ---- 12. FKH 29 ----13. B/G 29 ---- 14. SIL 28 ----- 15. Brann 27
---

28. runde: Glimt - Brann B, SIL - MFK B, FKH - Godset B, Viking - AaFK H

(Lykkerunde for oss)

11. Brann 30 ---- 12. AaFK 29 --- 13. FKH 29 ----14. B/G 29 - 15. SIL 28
---

29. runde:

Brann - SIL B, Stabæk - FKH B, AaFK - VIF H, LSK - B/G U

(Total skandale på Stadion når vi har muligheten til å redde oss fra direkte nedrykk med seier)

11. AaFK 32 --- 12. FKH 32 ---- 13. SIL 31 ---- 14. Brann 30 ---15.  B/G 30

Dermed er status at Brann antagelig må vinne i siste runde. Hvis Sogndal taper, vil det holde med U for oss

---
30. runde:

FKH - Brann H, SIL - Stabæk H, B/G - Viking H, Ulf - AaFK B

(FKH knuser Brann, de andre lagene vinner mot lag som ikke har noe å spille for)

11. AaFK 35, 12. FKH 35, 13. SIL 34, 14. B/G 33, 15. Brann 30
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 21, 2014, 21:10:21 PMTap for Brann og seier til Haugesund vil være en katastrofe.


Ikke nødvendigvis. Kan være like greit at Sogndal taper. Greit nok at det minsker sjansen for å redde oss uten kvalik, men det øker sjansen for å unngå direkte nedrykk. Vinner Sogndal er vi dessuten på direkte nedrykk - og de får selvtillit. Uavgjort er vel det beste utfallet.
Legg ned hele klubben!

1908

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournament&tournamentId=1

Jeg kan ikke se for meg Sogndal plutselig skal begynne å vinne mange kamper igjen.. Jeg tror løpet er kjørt for de..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 21, 2014, 22:11:22 PM
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournament&tournamentId=1

Jeg kan ikke se for meg Sogndal plutselig skal begynne å vinne mange kamper igjen.. Jeg tror løpet er kjørt for de..

Flere lag i årets tippeliga som plutselig har begynt å vinne etter en lang rekke med kamper uten poeng/seier. Deriblant Brann.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvem vil man ha i kvaliken?

Ranheim, Bærum, Mjøndalen, Kristiansund eller Fredrikstad?
Legg ned hele klubben!

Corran

Kan ikke se for meg at noe som helst er avgjort den ene eller andre veien. Alle kan slå alle og de fleste kan slå Brann
Regner ikke med at noen er like skråsikre på noen av de resterende kampene som de var før Sandnes kampen
Men langt inne har eg troen på minst kvalik, men samtidig så vet eg at Brann er Brann og ingenting er avgjort før NFF har sagt sitt etter sesongen (kan fort komme poengtrekk om de holder seg)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Blir vel fort Grorud som sender oss ned då...

Gepard

Tror fort FFk kan være det "beste" laget å møte, kanskje de eneste Brannspilleren ikke vil undervurdere, fordi de har et "navn". Største marerittet vil være om Tromsø skulle droppe ned fra 2dre plassen og havne i kvalikken. Ikke at Brannspillerne undervurderer Til, men har tror jeg faktisk brann blir grisebanket, alltid et mareritt å møte gutan for slappe brannspillere.

Mjøndalen, Bærum, Ranheim og Kristiansund vil alle være massive underdogs i menigmanns øyne, og kanskje også i spillernes. Da vet vi hvordan det kan gå.....

Så heller mot at Ffk er best å møte, da brannspillerne vil stille toppmotivert og med riktig fokus.

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on September 21, 2014, 22:57:25 PM
Tror fort FFk kan være det "beste" laget å møte, kanskje de eneste Brannspilleren ikke vil undervurdere, fordi de har et "navn". Største marerittet vil være om Tromsø skulle droppe ned fra 2dre plassen og havne i kvalikken. Ikke at Brannspillerne undervurderer Til, men har tror jeg faktisk brann blir grisebanket, alltid et mareritt å møte gutan for slappe brannspillere.

Mjøndalen, Bærum, Ranheim og Kristiansund vil alle være massive underdogs i menigmanns øyne, og kanskje også i spillernes. Da vet vi hvordan det kan gå.....

Så heller mot at Ffk er best å møte, da brannspillerne vil stille toppmotivert og med riktig fokus.

Legg ned hele klubben!

Herman1

September 21, 2014, 23:58:31 PM #2077 Last Edit: September 22, 2014, 00:01:27 AM by Herman1
Quote from: krøvel vellevold on September 21, 2014, 19:53:53 PM
Quote from: Hatleking on September 21, 2014, 19:34:50 PM
Finst vel knapt værre scenarier enn at Haugesund sender oss ned i siste serierunde!


Ingen kommer til å godte seg mer over et Brann-nedrykk enn dem i hvert fall. Og tenk bare på grylingen fra den grusomme speakeren...


Hvorfor det, egentlig?
Har de et lillebror-kompleks der borte?

Blir like overrasket hver gang Viking-supporterne maser om lillebror/storebror-problematikken vis à vis Brann.
Bryr meg døyten om Viking og anser ikke seire over siddisene som noe spesielt satt opp i mot seier over VIF, RBK et.c. (og forsåvidt en god del andre lag også).

Men Viking-supporterne har tydeligvis et helt annet syn på dette enn oss/meg.

Edit: Men vinn eller forsvinn-kamp borte mot Haugesund i siste serierunde lukter det stygt nedrykk av.

osoerli

Synd det ikkje er fleire lag i mellomskiktet igjen Ã¥ møta.  Det er 2 "uslÃ¥elege" for Brann lag i TL.  Molde og Odd.  Alle laga under kan Brann slÃ¥.  Men sÃ¥ er det desse dÃ¥rlege laga i botnstriden frÃ¥ 11.plass og nedover som Brann skal slÃ¥ enkelt, men allikevel alltid taper for nÃ¥r det gjeld.  Difor kjem Brann til Ã¥ slÃ¥ S08 og tapa resten.  Kanskje vi kan ta poeng borte mot Glimt og FKH, men neppe meir enn uavgjort.  Brann endar pÃ¥ 28 poeng og rykker direkte ned.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Warhammer82

Hvis det verste skjer(gud forby), så må det komme en tid med ransakelse av hele Brann sjelen. Håper det skjer uansett om vi rykker ned eller ikke.

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on September 22, 2014, 00:54:52 AM
Synd det ikkje er fleire lag i mellomskiktet igjen Ã¥ møta.  Det er 2 "uslÃ¥elege" for Brann lag i TL.  Molde og Odd.  Alle laga under kan Brann slÃ¥.  Men sÃ¥ er det desse dÃ¥rlege laga i botnstriden frÃ¥ 11.plass og nedover som Brann skal slÃ¥ enkelt, men allikevel alltid taper for nÃ¥r det gjeld.  Difor kjem Brann til Ã¥ slÃ¥ S08 og tapa resten.  Kanskje vi kan ta poeng borte mot Glimt og FKH, men neppe meir enn uavgjort.  Brann endar pÃ¥ 28 poeng og rykker direkte ned.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tar vi utgangspunkt at vi tar fire poeng til; 0 p vs Odd b, 1 p vs Start h, 1 p vs S08 h, 1 p vs Glimt b, 1 p vs SIL h og 0 p vs FKH b, så ender vi på 27 poeng. Sogndal har nå 21 p. Ett poeng mot oss er 22, og ta deg faen på at de kommer til å vinne i siste runde mot Stabæk h. Da har de 25. Da må Sogndal max ta to poeng totalt i kampene mot FKH h, VIF b, Ulf b og MFK h. Kan kanskje gå det, hvis de nøyer seg med 1 p vs FKH h og Ulf b, og taper de to andre.
Legg ned hele klubben!

osoerli

September 22, 2014, 09:58:51 AM #2082 Last Edit: September 22, 2014, 10:02:28 AM by osoerli
Det hadde jo blitt dritspanande om kampen FKH-Brann i siste runde var kampen for å unngå kvalikplassen, eller enno meir spanande, kampen for å unngå direkte nedrykk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on September 22, 2014, 09:58:51 AM
Det hadde jo blitt dritspanande om kampen FKH-Brann i siste runde var kampen om kvalikplassen, eller enno meir spanande, kampen om direkte nedrykk.


"Dritspennende" høres ut som noe positivt. Det hadde vært en befrielse om vi før kampen visste at vi ikke kan rykke direkte ned. Spesielt når kampen går der i landet hvor folk ville hovert mest over et Brann-nedrykk. Typisk at når vi står i fare for å rykke ned, så gjør vi det på verst tenkelig sted. I 2002 var det ikke mye bedre; da var det Lerkendal i siste runde.... Når vi først rykker ned, skulle jeg gjerne sett at det skjedde på Stadion og mot et lag uten supportere - eller i det minste noen som er fullstendig likegyldige til oss. S08 eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

En kamp om å overleve i eliteserien i sesongens siste kamp i Haugesund, vet jeg ikke om jeg orker. Ikke fordi jeg ikke setter pris på drama og spenning, men rett og slett fordi jeg er 99% sikker på at et sånt scenario ender med nedrykk, og jeg kommer til å bli så innforjævlig skuffet og deppa etterpå...

Dersom det står om kvalikplass, er det greit nok, for da vet jeg at vi har en fair sjanse til å holde oss allikevel, selv om sjansen også da er rimelig stor for å gå på en smell mot et lag som er i flyten.

Når dette er sagt, så er jeg enig med de som sa at det er mer interessant med en kamp om å unngå nedrykk, enn å vake rundt midt på tabellen uten sjangs for å melde seg på i noen topp 4 plassering. Håper dog at dette ikke blir noen gjenganger fremover, for nå begynner det å bli lenge siden jeg har smakt Hansa Gull-øl.
Aldri mer Obos....

Belfort

Føler meg rimelig sikker på at Haugsund kampen blir en nedrykkskamp for oss. I beste fall sikrer vi kvalik

Gulløl

Quote from: osoerli on September 22, 2014, 10:25:41 AM
http://billett.fkh.no/nb-NO/events/fk%20haugesund%20-%20brann/2014-11-9_18.00/haugesund%20stadion?hallmap

Billettsalet har uansett starta.  Løp og kjøp!


Mange år siden det har vært mulig for Brann supportere å kjøpe billetter på nett til FKH-Brann, så her er det bare å hamstre så lenge muligheten er der. Tror FKH her har blingset med å legge billetter ut til fritt salg på nett. G og H som er borteseksjonene med totalt 540 plasser vil nok som vanlig gå gjennom Brann sitt system til organiserte turer(pakker) med båt og resten til ansatte og sponsorer i Brann. Så billetter på bortefeltet kan vi bare glemme å kjøpe på nett uansett. Men ved siden av bortefeltene og samme tribune (ikke felt I) kan en nå kjøpe billetter på nett på felt J og K med 118+189 ledige billetter. Dette er en gylden mulighet til å få tak i billetter rask og enkelt for de som bare vil ha billetter. Så får en se hvor lang tid det tar før den muligheten blir sperret.

At FKH-Brann i avslutnings runden vil ha avgjørende betydning for å unngå nedrykk eller sikre seg kvalikplass er ganske sannsynlig. En slik "nedrykks finale" bare en 2,5 time kjøretur fra Bergen vil trigge stor interesse, trolig med et behov på mer en 2000 billetter. Så smart å sikre seg billetter nå før FKH sperrer alle muligheter for nettsalg slik de pleier å gjøre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 22, 2014, 12:26:39 PM #2088 Last Edit: September 22, 2014, 12:47:07 PM by Gulløl
Da har jeg sikret meg 5 stk. billetter til FKH-Brann, ferdig printet ut til et totalbeløp på kun 535 kr. Plassering på felt J, kun ca.10 meter fra bortefeltet. Nå slipper jeg å stresse og bruke mye tid på et senere tidspunkt for å få tak i billetter. Fristende å hamstre mer men dette får holde i første omgang.

Det er veldig billige billetter på felt J og K. Voksen billetter til 125 kr, og 80 kr for barn, honnør, student og ufør.
Sikkert ikke den mest luksuriøse tribunen, men en kommer ihvertfall ganske nært borteseksjonen.

Det kan nevnes at billetter på borteseksjonen koster 200 kr, men de blir nok uansett veldig vanskelig å få tak i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

September 22, 2014, 13:13:03 PM #2089 Last Edit: September 22, 2014, 13:47:23 PM by krøvel vellevold
Quote from: Gulløl on September 22, 2014, 12:26:39 PM
Da har jeg sikret meg 5 stk. billetter til FKH-Brann, ferdig printet ut til et totalbeløp på kun 535 kr. Plassering på felt J, kun ca.10 meter fra bortefeltet. Nå slipper jeg å stresse og bruke mye tid på et senere tidspunkt for å få tak i billetter. Fristende å hamstre mer men dette får holde i første omgang.

Det er veldig billige billetter på felt J og K. Voksen billetter til 125 kr, og 80 kr for barn, honnør, student og ufør.
Sikkert ikke den mest luksuriøse tribunen, men en kommer ihvertfall ganske nært borteseksjonen.


Er det lurt å flagge dette høyt?
Legg ned hele klubben!

osoerli

Ja, her må dåke inn å redigere begge to
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

oslo øst

da er noen billetter på j feltet kjøpt

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: Belfort on September 22, 2014, 11:00:16 AM
Føler meg rimelig sikker på at Haugsund kampen blir en nedrykkskamp for oss. I beste fall sikrer vi kvalik


Slår vi Sogndal runden før er det nesten garantert "bare" kvalikkplassen det står om. Roter vi bort poeng der kan det fort bli en kamp vi må VINNE OG noen andre måte tape poeng for at vi skal unngå direkte nedrykk.

Nå kommer selvsagt Brann til å vinne mot Odd, Start, Sarpsborg og Bodø/Glimt og ha nok poeng å gå på til å kunne tape poeng mot både Sogndal og Haugesund.

Limstift

Vi rykkar aldri ner for vi e Braaaaaann

Vi rykkar aldri ner for vi e Braaaaaaann
Alle må gå!

krøvel vellevold

Vi er langt nede nå, men vi ligger godt an i forhold til denne Osdals budsjetter for overlevelse på sin blogg.

Etter kamp:  Forv. p for Ã¥ overleve:   Forv p etter 24 runder:
---------------------------------------   Brann     FKH     SIL
Stabæk borte:----------33--------------22------25----24
Viking hjemme: --------31--------------20------23----23
LSK borte:--------------31--------------19------24----23
AaFK hjemme:----------31-------------19-------24----24
RBK hjemme:-----------32--------------22------22----24
VIF borte:---------------32--------------22------22----23
MFK hjemme:-----------32-------------22-------23----24
Godset borte:-----------33-------------25-------22----24

Faktisk poengsum etter 24 runder:-----23------24-----21

Med andre ord: Vi har flere poeng etter 24 runder enn budsjettert etter alle kamper bortsett fra Godset-kampen. FKH har færre poeng enn budsjettert etter Stabæk-kampen, det samme som budsjettert etter LSK-kampen og AaFK-kampen, men litt flere poeng enn budsjettert etter de siste kampene. Sogndal har 2-3 poeng mindre enn budsjettert etter alle rundene. For en del runder siden hadde han budsjettert å være 3-5 bak Haugesund nå, men etter de siste rundene omtrent a poeng etter denne runden. (Dvs ett poeng bak etter MFK-kampen, men 3 p foran etter Godset-kampen). Hele veien har han budsjettert at vi kom til å ligge bak Sogndal nå. Så mye som 5 p etter AaFK-kampen, og to poeng bak SIL så sent som etter MFK-kampen, men etter Godset-kampen var budsjettet at vi skulle ligge ett poeng foran nå - men vi ligger altså to foran.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Thrilleren-alle-gruer-seg-til-464034_1.snd

Alltid kjekt at vårt fokus på forumet medfører artikler i Bergens avisene like etter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 23, 2014, 14:24:36 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Thrilleren-alle-gruer-seg-til-464034_1.snd

Alltid kjekt at vårt fokus på forumet medfører artikler i Bergens avisene like etter.


De klarer sikkert å lese tabeller og terminlister i BT også.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Hvorfor hater Haugesund oss så mye egentlig? Burde ikke de vært mer opptatt av Viking?

Er det brosteinhendelsen de fortsatt ikke greier å slippe?
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Dette gjelder jo forsåvidt fra neste sesong, hvis det blir noe av, men det blir verre å få seg parkering for de som kjører til stadion neste sesong;

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Beboerne-skal-fa-parkeringsplassene-3204208.html
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up