• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: Henki on June 17, 2014, 14:49:07 PM
http://heltnormalt.no/nasjonensoye/2014/06/13/120000



"Regissøren mener Branns administrerende direktør Roald Bruun-Hanssen har flere likhetstrekk med hovedrolleinnehaveren i «Titanic», fattiggutten Jack Dawson."

He he he, mye bra der men

Uenig i en ting Jeg mener det er han som ville at skipet skulle gå fortere for å komme frem tidligere, og som gikk i livbåten da han burde gitt det til andre. Husker ikke hva han var, eller navnet, men han hadde vel en rolle med tanke på Titanic? Han hadde tydeligvis ikke greie på noe, og ble hatet av de fleste i ettertid.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Det er bare å satse  ;).
Klipp:

- Oddsen for at Brann vinner serien nå er 750. Det betyr at man får 75 000 kroner tilbake om man vedder en hundrelapp på laget. De er imidlertid favoritter til å rykke ned, med 2 i odds. Molde er storfavoritt til å vinne serien med 1,35 i odds, sier Vassbund.

https://www.ntbinfo.no/release?releaseId=4458741
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Eivind

Det er en ting som har slått meg i disse VM tider. Man sitter jo å koser seg hver kveld med underholdende, meget temposterk fotball. En annen idrett enn hva man ellers går på Brann stadion å ser. Det blir søkt å sammenligne kvaliteten på fotballen, da det blir som å sammenligne blokkebær og blåbær.

MEN, hvorfor i svarte **** klarer chilenere, uruguay, osv å løpe så jækla mye mer, fortere og bedre enn norske fotballspillere? En ting er at de har bedre ferdigheter som innlæres fra nærmest fødsel. Men det å løpe i hundre gjennom 90 minutter, ha maks innsats i det man driver med, aldri gi seg på en ball, osv. Dette burde da være grunnstener som også trauste nordmenn, som tross alt har fotball som jobb, burde beherske?


krakra

Mange av disse er jo spillere som har vokst opp i fattigdom og brukt fotballen for å komme seg ut. Det gir en helt annen motivasjon enn for bortskjemte, rike spillere som vil bli gode fordi det er gøy og drar damer. Så de jobber nok hardere med alt, også fysikken. Tror jeg.

Gulløl

June 20, 2014, 12:31:35 PM #1355 Last Edit: June 20, 2014, 12:43:55 PM by Gulløl
Quote from: Eivind on June 20, 2014, 11:16:26 AM
Det er en ting som har slått meg i disse VM tider. Man sitter jo å koser seg hver kveld med underholdende, meget temposterk fotball. En annen idrett enn hva man ellers går på Brann stadion å ser. Det blir søkt å sammenligne kvaliteten på fotballen, da det blir som å sammenligne blokkebær og blåbær.

MEN, hvorfor i svarte **** klarer chilenere, uruguay, osv å løpe så jækla mye mer, fortere og bedre enn norske fotballspillere? En ting er at de har bedre ferdigheter som innlæres fra nærmest fødsel. Men det å løpe i hundre gjennom 90 minutter, ha maks innsats i det man driver med, aldri gi seg på en ball, osv. Dette burde da være grunnstener som også trauste nordmenn, som tross alt har fotball som jobb, burde beherske?


Du sitter ord på det som mange av oss har tenkt under dette VM. Får håpe den klare nedrykksfaren Brann nå er i kan øke spillernes motivasjon, innsats og det å blø for drakten. For det har vært mangelvare i vårsesongen for mange av spillerne. Tror ikke det er noen av de chilenske og  uruguayanske landslagsspillerne som trenger "en 14 dagers Barmen". De ofrer seg 100 % for fotballen og holder ikke på med mye annet dilldall på fritiden som stjeler mye energi.

Ellers har det vært tidligere Brann utgaver som jeg kan minnes har både løpt mer og vist mer innsats en årets utgave, f.eks. under MIM og Teitur Thordarson. Men dette har vel ikke bare med trener å gjøre men også med spillertyper og noen som kan gå foran i krigen og dra de andre med seg.

Ellers for å forbedre resultatene for resten av sesongen kunne kanskje Brann vurdert systemet 5-3-2 som har blitt en suksess for flere lag under VM. En er ikke så langt unna om en kunne lagt Badji i en dypere rolle på den sentrale midtbanen for å eliminere mye av den motorveien som motstanderlagene har hatt mot Brann i vårsesongen mellom 40 meteren og 16 meterern.
http://www.bt.no/100Sport/mesterskap/mesterskapsbloggere/Den-nye-fotballformasjonen-442934_1.snd#.U6QaLBKqmts
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vel, med tanke på boksspillet vårt er det vel ikke det lureste å gjøre oss enda mer sårbar for innlegg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Eivind

Quote from: Gulløl on June 20, 2014, 12:31:35 PM

Du sitter ord på det som mange av oss har tenkt under dette VM. Får håpe den klare nedrykksfaren Brann nå er i kan øke spillernes motivasjon, innsats og det å blø for drakten. For det har vært mangelvare i vårsesongen for mange av spillerne. Tror ikke det er noen av de chilenske og  uruguayanske landslagsspillerne som trenger "en 14 dagers Barmen". De ofrer seg 100 % for fotballen og holder ikke på med mye annet dilldall på fritiden som stjeler mye energi.

Ellers har det vært tidligetgave, f.eks. under MIM og Teitur Thordarson. Men dette har vel ikke bare med trener å gjøre men også med spillertyper og noen som kan gå foran i krigen og dra de andre med seg.


Enig. Ser man på spillerne i VM, samt i de store ligaene i europa, så fremstår spillerne som idrettsatleter. Hvor mange av dagens Brannspillere ville man kalt en atlet? (Badji gjerne).

Dette burde jo være det letteste "hullet å tette" i forhold til ferdighetsforskjell.
på 90-tallet var jo nettopp dette en av Norges fortrinn, man var ofte både bedre organisert og trent enn motstanderne. Vi duellerte og løp motstanderne i senk (uten teknisk begavelse). Her er man blitt forbigått så det holder av resten av verden.

Så konklusjonen til Brann fremover : Maks innsats resten av kampene, tre mann opp i ballfører før han får tenkt seg om, løp til dere spyr, trå til i duellene som det sto om livet.

Dette er utopi, men vår eneste reelle sjanse til fremdeles å være et tippeligalag i 2015 (og da har jo Bruun lovet gull og grønne skoger).

nero

Innsats, fart og løpsstyrke har jo manglet hos oss lenge. Der har vi mye å gå på, for å si det sånn. Fart kan vel ikke forbedres så voldsomt mye, men det andre kan trenes frem. Det gode gamle presset på ballfører har vel aldri vært vår styrke heller, bortsett fra starten på den andre sesongen med Skars, der vi jobbet steinhardt med Torp i spissen. Brannspillerne burde studere Chile-Spaniakampen nøye. Der kan de se hva som kan oppnås med steinhard jobbing og aggressivt press.
Lions led by donkeys.

esp123

Mitt inntrykk er at det ikke er innsatsen det går på. Brannspillerene løper jo nok. Problemet er at de må dekke så uendelig mengder rom pga. strukturen er så og si fraværende, og avstandene er enorme. Skal man presse høyt og være aggressive så må hele laget presset kollektivt. Man kan ikke ha spisser som presser samtidig som stopperne faller av, man må være kompakte ellers er veldig lett å spille igjennom pressledd. Dette krever først og fremst stoppere med baller nok til å stå høyt, det er også absolutt en fordel med hurtighet.

Vi har én hjemmeseier denne sesongen, og det er mot et Lillestrøm-lag som stilte med Erling Knudtzon på topp og kun søkte bakrom.

Et annet problem er formasjonen. Hvis vi skal spille oss ut bakfra må vi ha tre mann sentralt. Først og fremst er stopperne våre, og backene våres utenom Hanstveit og Vindheim, for dårlig med ball, så vi kan ikke legge så mye ansvar på dem som vi gjør i oppspillsfasen. Vi trenger en dyptliggende midtbanespiller som er trygg på ball som kan hjelpe i oppspillsfasen, i tillegg til flere spillalternativer sentralt i banen. Vi blir for rigide i 4-4-2, og vi angriper i praksis med 3 "ledd", der spesielt avstanden mellom midtbanen og spissene blir for stor. Med 4-3-3 kan vi flytte backene høyere, og utfordre mellomrommet i større grad enn vi gjør nå. Vi kan angripe i flere ledd og vi gjør det mye vanskeligere å forsvare seg mot oss. 4-3-3 gjør det lettere å presse høyt uten å tømme midtbanen, og gjør oss mer solide sentralt.

Et tredje problem er banen. Vi kan ikke ha en bane som bare er "god" to-tre kamper i året hvis vi skal ha så ambisiøs spillestil som nå, og vi bør ta en ny vurdering om vi skal legge om til kunstgress.


storB

Eg føler Brann har dårlig moral. Får vi tidlig mål imot så klarer vi svært sjeldent å snu det. Leder vi og motstander utligner så mister laget all selvtillit og faller sammen som ett korthus. Motstander får selvfølgelig en motsatt effekt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

esp123

Quote from: Eivind on June 20, 2014, 11:16:26 AM

MEN, hvorfor i svarte **** klarer chilenere, uruguay, osv å løpe så jækla mye mer, fortere og bedre enn norske fotballspillere? En ting er at de har bedre ferdigheter som innlæres fra nærmest fødsel. Men det å løpe i hundre gjennom 90 minutter, ha maks innsats i det man driver med, aldri gi seg på en ball, osv. Dette burde da være grunnstener som også trauste nordmenn, som tross alt har fotball som jobb, burde beherske?


En ting er at man er bedre en mot en defensivt, men dette er lag som tør å stå høyt. Man presser kollektivt og trives med å stå høyt med forsvarslinjen. Man forsvarer seg kompakt, smalere enn man gjør i Norge. Og da er det lettere å presse. Det handler ikke bare om "innsats", men spillerne er taktisk smartere.

Huff

Nå har vi i alle fall heldigvis fått inn en spiller som -om han har løpskapasiteten i behold- kan løpe som en vill terrier i 90 min.

Utover dette synes jeg spillere som Skaanes og Lorentsen løper mye, så igjen får en håpe på innsatsen. Dette med atletiske spillere er og noe en har merket seg internt i Brann, min far fortalte meg at han hadde snakket med en han kjente innad i klubben som påpekte forskjellen på internasjonale og norske spillere på akkurat dette punktet.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7432487.ece

Brann har ansatt en psykolog. Så får vi se om det hjelper...
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: Eivind on June 20, 2014, 11:16:26 AM
Det er en ting som har slått meg i disse VM tider. Man sitter jo å koser seg hver kveld med underholdende, meget temposterk fotball. En annen idrett enn hva man ellers går på Brann stadion å ser. Det blir søkt å sammenligne kvaliteten på fotballen, da det blir som å sammenligne blokkebær og blåbær.

MEN, hvorfor i svarte **** klarer chilenere, uruguay, osv å løpe så jækla mye mer, fortere og bedre enn norske fotballspillere? En ting er at de har bedre ferdigheter som innlæres fra nærmest fødsel. Men det å løpe i hundre gjennom 90 minutter, ha maks innsats i det man driver med, aldri gi seg på en ball, osv. Dette burde da være grunnstener som også trauste nordmenn, som tross alt har fotball som jobb, burde beherske?


Da opplever vi kampene meget forskjellig.

Jeg vil påstå at det er nettopp evnen til å variere i tempo som en de gode lagenes virkelige styrke. Periodevis kjører de på, mens andre ganger hviler de trygt med ballen i laget. Unnlater å tømme seg for krefter på kontringer med marginal verdi og tråkler seg heller gjennom i rusletempo over lang tid.

Vi derimot har aldri behersket å gjøre noe som helst fornuftig i lavt tempo.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Hatleking

Quote from: Nixon on June 20, 2014, 22:39:03 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7432487.ece

Brann har ansatt en psykolog. Så får vi se om det hjelper...


Tippar denne psykologen går ut i langvarig sjukemelding om ikkje så lenge, evt at psykologen etter kvart treng ein psykolog sjølv. Det er noko med mentaliteten, noko som er forankra i klubben som er riv, ruskande gale.

Gulløl

Roald som har første time hos hjernekrymperen ?
Lære seg at han ikke er best i alt  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Det blir vel sånn at psykologen lærer at Bruun er best i å gi sparken.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Eivind

Quote from: Joggi Bogga on June 20, 2014, 22:54:21 PM
Quote from: Eivind on June 20, 2014, 11:16:26 AM
Det er en ting som har slått meg i disse VM tider. Man sitter jo å koser seg hver kveld med underholdende, meget temposterk fotball. En annen idrett enn hva man ellers går på Brann stadion å ser. Det blir søkt å sammenligne kvaliteten på fotballen, da det blir som å sammenligne blokkebær og blåbær.

MEN, hvorfor i svarte **** klarer chilenere, uruguay, osv å løpe så jækla mye mer, fortere og bedre enn norske fotballspillere? En ting er at de har bedre ferdigheter som innlæres fra nærmest fødsel. Men det å løpe i hundre gjennom 90 minutter, ha maks innsats i det man driver med, aldri gi seg på en ball, osv. Dette burde da være grunnstener som også trauste nordmenn, som tross alt har fotball som jobb, burde beherske?


Da opplever vi kampene meget forskjellig.

Jeg vil påstå at det er nettopp evnen til å variere i tempo som en de gode lagenes virkelige styrke. Periodevis kjører de på, mens andre ganger hviler de trygt med ballen i laget. Unnlater å tømme seg for krefter på kontringer med marginal verdi og tråkler seg heller gjennom i rusletempo over lang tid.

Vi derimot har aldri behersket å gjøre noe som helst fornuftig i lavt tempo.


Riktig det. Gode lag kan variere. Men hva vi opplever som forskjellig sier du ikke mye om. Eller mener du at det ikke har vært temposterk fotball i VM? Eller at eksemplene jeg brukte Chile og Uruguay ikke løper mer, raske og bedre enn Brann?

Poenget mitt var uansett ikke hvordan de beste lagene i verden spiller. Poenget er at vi er på en annen planet hva gjelder fysikk, styrke, innsats og utholdenhet enn hva de beste nasjonene/ligaene er. Og at dette burde være det letteste området å ta de igjen på. Dette gjelder jo ikke bare Brann, men Norge og tippeligaen generelt.   

Corran

Er ve strengt tatt ingen europeiske lag som løper slik Chile og Mexico gjorde
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Quote from: Hatleking on June 20, 2014, 23:04:19 PM
Quote from: Nixon on June 20, 2014, 22:39:03 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7432487.ece

Brann har ansatt en psykolog. Så får vi se om det hjelper...


Tippar denne psykologen går ut i langvarig sjukemelding om ikkje så lenge, evt at psykologen etter kvart treng ein psykolog sjølv. Det er noko med mentaliteten, noko som er forankra i klubben som er riv, ruskande gale.

Her er du inne på noe. Denne psykologen kommer til å få nervøst sammenbrudd i løpet av kort tid. Spillerne kommer til å oppdage problemer de ikke visste fantes og helt glemme at fotball er et enkelt spill.

Gulløl

Quote from: Giles on June 21, 2014, 12:40:58 PM
Her er du inne på noe. Denne psykologen kommer til å få nervøst sammenbrudd i løpet av kort tid. Spillerne kommer til å oppdage problemer de ikke visste fantes og helt glemme at fotball er et enkelt spill.


Slik ? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=jTuY_MfDHX4
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Eivind

Quote from: Corran on June 21, 2014, 11:42:32 AM
Er ve strengt tatt ingen europeiske lag som løper slik Chile og Mexico gjorde


Neida,de er jo ekstreme. Men at en stor forskjell fra europeiske toppspillere kontra tippeligaspillere er fysikk er heller ikke vanskelig å se.

nero

Glemmer ikke da MIM, storlig imponert etter å ha møtt Hamburg, sa at vi skulle komme oss opp på samme fysiske nivå som dem. Det skjedde selvsagt aldri. Var vel ikke så lett å få folk som Eirik Bakke til å trene...
Lions led by donkeys.

Eivind

He he ja den kampen var virkelig gutter mot menn.

Gulløl

Quote from: nero on June 21, 2014, 16:55:21 PM
Glemmer ikke da MIM, storlig imponert etter å ha møtt Hamburg, sa at vi skulle komme oss opp på samme fysiske nivå som dem. Det skjedde selvsagt aldri. Var vel ikke så lett å få folk som Eirik Bakke til å trene...


Men nå blir han trener selv, blir vel andre boller da ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Eivind on June 21, 2014, 17:13:45 PM
He he ja den kampen var virkelig gutter mot menn.


Og vi ble introdusert for "tysk maskinfotball" på Brann Stadion. Personlig stod jeg og måpte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: Gulløl on June 21, 2014, 17:17:51 PM
Quote from: Eivind on June 21, 2014, 17:13:45 PM
He he ja den kampen var virkelig gutter mot menn.


Og vi ble introdusert for "tysk maskinfotball" på Brann Stadion. Personlig stod jeg og måpte.


Vincent Kompany kunne spilt alene mot Brann den kampen. Hamburg hadde vunnet uansett. For en kamp han hadde der.
Ballen skal fremover!

krakra

Vi møtte noen stjerner det året ja. Var ikke Modric i Kroatia Zagreb også?

ostraume

Dinamo Zagreb, ja. Bjørn Dahl var lettere svimmel.

Men vi vant!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kruxleiven


Spelaren

Gå av.

Ricky

Quote from: Kruxleiven on June 21, 2014, 22:05:41 PM
Tenkte på når jeg så Belgia at han der Kompany har spilt på Brann stadion. Der var han jaggu god.


Jerome Boateng (Tyskland/B.München) spilte forresten også den kampen.. Helstad og co fikk ikke til en drit.
9-0 fordel Hamburg i avslutninger på mål :p

krakra

Jeg mener å huske at vi ble rundtspilt i alle kampene untatt mot Rennes. At vi kom videre var jo utrolig.

Knut Walde blir jo sett på som en solid bomsignering, men hsn storspilte i hjemmekampen mot Brugge. Som vi tapte.

Falkman

Quote from: krakra on June 21, 2014, 22:49:40 PM
Jeg mener å huske at vi ble rundtspilt i alle kampene untatt mot Rennes. At vi kom videre var jo utrolig.

Knut Walde blir jo sett på som en solid bomsignering, men hsn storspilte i hjemmekampen mot Brugge. Som vi tapte.


husker hjemmekampen mot Brugge som relativt jevnspilt affære. og i Belgia spilte vi den beste bortekampen jeg har sett Brann spille, noensinne. men i gruppespillet som fulgte, hadde vi griseflaks, ingen tvil om det.

esp123

Quote from: krakra on June 21, 2014, 21:20:42 PM
Vi møtte noen stjerner det året ja. Var ikke Modric i Kroatia Zagreb også?

Ja, sammen med Mario Mandžukić. Litt av noen stjerner som spilte på Stadion den høsten.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on June 23, 2014, 19:36:51 PM


Stort sett jevnt bra i dag hos samtlige. De dabbet litt av i begynnelsen av 2.omgang, men fikk opp igjen trøkket og spillet etterhvert igjen.

En godkjent gjennomkjøring, selv om det var mot svak motstand.

At Huseklepp scoret betyr ikke at han er blitt bedre. Fortsatt pinglete i alt han foretar seg, deriblant "skudd" mot mål fra 6 meters avstand. Var nesten ikke fart i ballen...

Lasaron

Ting ser mørkt ut.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on June 25, 2014, 10:04:18 AM
Ting ser mørkt ut.


Det sier man etter at vi vinner en kamp oppskriftsmessig, som vi typisk i vinter knapt hadde vunnet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Ting ser mørkt ut, og mørkere kan det bli.

Styret må ta dette innover seg og handle. Det første klubben må gjøre er å få vekk RBH. Denne personen er symbolet på alt som har gått feil med SKB siden gullet kom hem. Mannen har ingen eller bare lav tillit blant sponsorer (kanskje bortsett fra hos Mohn) og supportere. Folk gidder ikkje å engasjere seg eller gå på kamp så lenge RBH er leder.

Ny daglig leder/sportslig leder må på plass, hvis viktigste oppgave i 2014 er å handle inn eitpar spillere (som kan bidra!) og få troen og publikum tilbake. Det første man kan gjøre er å ta en telefon til POL og tilby han stillingen som sportslig leder. Daglig leder? Få inn ein næringslivsmann som kan økonomi.

Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken. Vil tru eit ekstraordinært styremøte kan være god timing etter Ranheim-kampen, der det sikkert møter opp under 1000. Kan hende blir det tap også. Dette må fanta meg RBH ta ansvar for.


 
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on June 25, 2014, 12:55:55 PM
Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken.


Den er jo dekket for lenge siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 14:11:19 PM
Quote from: pidre on June 25, 2014, 12:55:55 PM
Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken.


Den er jo dekket for lenge siden.


Det stemmer ikke selv om det selvsagt hjelper godt på situasjonen. Det er imidlertid flere budsjetter som sprekker enn tilskuerbudsjettet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 11:41:42 AM
Quote from: Lasaron on June 25, 2014, 10:04:18 AM
Ting ser mørkt ut.


Det sier man etter at vi vinner en kamp oppskriftsmessig, som vi typisk i vinter knapt hadde vunnet.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 25, 2014, 14:53:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 11:41:42 AM
Quote from: Lasaron on June 25, 2014, 10:04:18 AM
Ting ser mørkt ut.


Det sier man etter at vi vinner en kamp oppskriftsmessig, som vi typisk i vinter knapt hadde vunnet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 25, 2014, 14:51:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 14:11:19 PM
Quote from: pidre on June 25, 2014, 12:55:55 PM
Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken.


Den er jo dekket for lenge siden.


Det stemmer ikke selv om det selvsagt hjelper godt på situasjonen. Det er imidlertid flere budsjetter som sprekker enn tilskuerbudsjettet.


Hvilke andre områder er det det sprekker voldsomt på som RBH er direkte skyld i?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

RBH er vel like skyldig i alle budsjettsprekkene?

Klaus_Brann

Han har selvsagt hovedansvaret for de, men at laget ligger dønn på sisteplass har nok bittelitt å si for hvordan det går med budsjettene også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:08:51 PM
Quote from: Nixon on June 25, 2014, 14:51:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 14:11:19 PM
Quote from: pidre on June 25, 2014, 12:55:55 PM
Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken.

Den er jo dekket for lenge siden.


Det stemmer ikke selv om det selvsagt hjelper godt på situasjonen. Det er imidlertid flere budsjetter som sprekker enn tilskuerbudsjettet.


Hvilke andre områder er det det sprekker voldsomt på som RBH er direkte skyld i?


Poenget er at RBH uavhengig av om han gjør ein elendig jobb (faktum) eller om han mot formodning gjer ein fenomenal jobb, så representerer han nederlag og tabber i fleng, og vi er i ein spiral som går nedover.

Han har mistet supportarne, byen og næringslivet.
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:40:28 PM
Han har selvsagt hovedansvaret for de, men at laget ligger dønn på sisteplass har nok bittelitt å si for hvordan det går med budsjettene også.
Ja, men det er vel ingen sprekker han har mer hovedskyld i enn andre? RBH er jo ikke direkte skyldig i noen verdens ting, men han er jo sterkt delaktig i hvor dårlig totalen er.

Go Up