• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

tempo2

Det skjer ikkje, i fall gir eg opp Brann. Det som har skjedd i følge dei siste analyser så skal liksom brann spille seg ut fra forsvar, kan ikkje stemme viss vi står for en offensiv fotball eller  Brann er ikkje akkurat Barcelona sjølv om det hadde vert en veldig våt drøm da !;)

Jose Arrogantio

Norling var Branns beste i dag, byttet ut dagens dårligste spiller tidlig, og gjorde offensive bytter (Dramé for Mojsov) tiår før Skarsfjord ville begynne å vurdere slikt. Var forfriskende å se en trener som ikke var redd for å satse.

roaldinho

Det var fryktelig dårlig det som ble vist mot Sarpsborg, og det positive er vel at det bare kan bli bedre.

Drillo nevnte bevegelse foran ballfører, og det er noe Norling må ta fatt i med en gang.

Hvis det ikke har blitt noe særlig forbedring etter halvannen sesong så tror jeg Norling er mann nok til å gå av selv. Da ser han nok at det ikke går og satser et annet sted.

Men har stor tro på Norling og at han får satt sitt spill før fellesferien. Han har en plan, men det tar selvsagt tid.

Er positivt at Norling har revet ned den veggen i garderoben Skarsfjord satt opp, og at spillerne hele tiden kan komme til han om det er noe. Skarsfjord var overhodet ikke den typen.

Kudos til vår svenske trener med tanke på byttene, at han tar grep så kjapt. I dag gikk det ikke veien med de tidlige byttene, men han viste baller iallefall.

Godt det 'bare' er en uke til neste kamp, og det blir spennende å se hvordan de klarer seg i hjemmedebuten til både nye spillere og vår nye trener. Det kan uansett ikke bli verre enn serieåpningen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tsrqpo

Quote from: Jose Arrogantio on March 31, 2014, 03:28:43 AM
Norling var Branns beste i dag, byttet ut dagens dårligste spiller tidlig, og gjorde offensive bytter (Dramé for Mojsov) tiår før Skarsfjord ville begynne å vurdere slikt. Var forfriskende å se en trener som ikke var redd for å satse.


;D

ostraume

Byttene var gode de. Brann kom sterkt ut i andre omgang, før S08 scorte på sin første sjanse (og det var jo bare en hjerneblødning av Demidov) og luften gikk ut av ballongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Under er treningsopplegget denne uken.  3 fellestreninger før kampen mot Stabæk er vel ikke i meste laget for å rette opp det tragiske spillet vi så i går?

Man 31/3    -    Ingen fellestrening    -   
Tirs 1/4    -    Ingen fellestrening    -    -
Ons 2/4    10.30    Fana stadion    -    -
Tors 3/4    10.30    Fana stadion    -    -
Fre 4/4    -    Ingen fellestrening    -    -
Lør 5/4    12.00    Stadion

Gulløl

Tre fridager uken etter dette tapet er mye. Skal de ikke øve på alt de ikke får til ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det handler vel mest om å bygge seg opp et overskudd etter en hard oppkjøring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2014, 15:28:01 PM
Det handler vel mest om å bygge seg opp et overskudd etter en hard oppkjøring.


Bør være rimelig med overskudd på søndag da..

Spelaren

Quote from: Belfort on March 31, 2014, 15:37:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2014, 15:28:01 PM
Det handler vel mest om å bygge seg opp et overskudd etter en hard oppkjøring.


Bør være rimelig med overskudd på søndag da..


Overtenning, så er den unnskyldningen på plass :) .
Gå av.

Xminator

QuoteHos oss skjer det ingenting, sier Roald Bruun-Hanssen.


Den kan dras i alle retninger.

Spelaren

Quote from: Xminator on March 31, 2014, 18:08:19 PM
QuoteHos oss skjer det ingenting, sier Roald Bruun-Hanssen.


Den kan dras i alle retninger.


Han har en real jævel av en kabal som snart går opp.
Gå av.

Heispassasjer

Da kan jeg avsløre at det blir seier til Brann over Stabæk på Søndag.... Tipper 2-0.

Kagain


Heispassasjer

Quote from: Kagain on April 04, 2014, 17:36:57 PM
Kampfiksing?

Ifølge sagnet vinner Brann hjemme når det går bra på børsen. Hovedindeksen gikk opp med 0,52% idag fredag og har totalt sett denne uken gått opp litt.
Ergo: Seier til Brann...

Motsatt på bortebane.....

tsrqpo

http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Branns-nye-spillestil-429205_1.snd#.Uz-ziPmSx8E

Har sansen for Tjærnas. Og det virker som om han har truen på Norlings spillestil. Uansett en bra forklaring av noen grunnprinsipper.

Belfort

Quote from: tsrqpo on April 05, 2014, 08:39:35 AM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Branns-nye-spillestil-429205_1.snd#.Uz-ziPmSx8E

Har sansen for Tjærnas. Og det virker som om han har truen på Norlings spillestil. Uansett en bra forklaring av noen grunnprinsipper.


Tjernås er utrolig flink fotball faglig. Var interessant og lese hans analyse

Kagain

Quote from: Heispassasjer on April 04, 2014, 18:29:49 PM

Ifølge sagnet vinner Brann hjemme når det går bra på børsen. Hovedindeksen gikk opp med 0,52% idag fredag og har totalt sett denne uken gått opp litt.
Ergo: Seier til Brann...

Motsatt på bortebane.....


Spennende, spennende. Da får man bare følge med og se om heispassasjerens sagn slår til :)

Spelaren

Quote from: tsrqpo on April 05, 2014, 08:39:35 AM
http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Branns-nye-spillestil-429205_1.snd#.Uz-ziPmSx8E

Har sansen for Tjærnas. Og det virker som om han har truen på Norlings spillestil. Uansett en bra forklaring av noen grunnprinsipper.


Veldig interessant lesning, Tjærnås er flink til å sette ord på ting som er vanskelige å beskrive.
Gå av.

Giles

Sludder og vas fra Tjernås. Uansett klarer jeg ikke å koble inn den store optimismen hvis dette skal tas på alvor. Hvordan i alle dager skal Brann få ballen effektivt framover på denne måten. Virker statisk og gammeldags. Skal Brann gjøre seg avhengig av vinger som kan passere spillere når de ikke har spillere som kan det?
Høres også ut som spissparet skal/må klare seg på egenhånd uten varierte bevegelser eller kompakt ettertrykk.
Et stivt og forutsigbart spillemønster nekter jeg å tro er Norlings vei.
Et Brannlag med kort avstand mellom lagdelene og press på ballfører skulle jeg gjerne sett, men det kommer ikke til å skje med spillere som Larsen, Haugen og Huseklepp involvert.
Nei, fristende med høytrykksfotball og backene fram for å skape overtall. Spillet må gå raskt i lengderetningen og det må skapes overtall ellers ingen målsjanser med dette mannskapet.

Belfort

Quote from: Giles on April 05, 2014, 13:43:08 PM
Sludder og vas fra Tjernås.


Hva er det som er sludder fra Tjærnås?

krakra

Han glemte vel å nevne at hele stallen er elendig og ikke kan verken bevege seg eller sentre en ball, at vi ikke kommer til å skape målsjanser, at vi vil slippe inn over hundre mål og rykker ned som svakeste lag.

Giles

He,he, stallen er ikke dårlig, bare høyst middelmådig. En eller to kan kanskje vokse og vise seg bedre enn mengden. Det håper jeg virkelig og det kommer Brann til å trenge. Analysen til Tjernås er forhåpentligvis feil selv om det unektelig så ut som om han hadde rett i alt mot Sarpsborg. I så fall må nok Norling ta mye av skylden for den fadesen han også.
Største problemet nå er manglende guts i alle ledd, trener inkludert.
Mot Sarpsborg var det ikke noe positivt å se, det var nattsvart.
Den erkjennelsen er det heldigvis opptil flere Brannspillere som deler.
Jeg synes jeg kan koste på meg å svartmale litt for å balansere overdreven optimisme foreløpig uten substans.
Men jeg bare synser litt og håper jeg tar feil. Det er mulig at spillerne kan heve seg, spillemønsteret kan sitte bedre og selvtilliten kan komme sigende. Hvis tempoet og framdriften øker litt over hele linjen kan alt se annerledes ut

Gulløl

Foreløpig etter to runder. Strømsgodset med 4 poeng. Molde med 3 poeng etter tapet mot Molde i dag. Med Brann seier i morgen henger vi med.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: Giles on April 05, 2014, 15:43:27 PM
I så fall må nok Norling ta mye av skylden for den fadesen han også.



Hehe...snart blir det liv i "Treneren etter Norling "-tråden :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on April 05, 2014, 13:43:08 PM
Sludder og vas fra Tjernås. Uansett klarer jeg ikke å koble inn den store optimismen hvis dette skal tas på alvor. Hvordan i alle dager skal Brann få ballen effektivt framover på denne måten. Virker statisk og gammeldags. Skal Brann gjøre seg avhengig av vinger som kan passere spillere når de ikke har spillere som kan det?
Høres også ut som spissparet skal/må klare seg på egenhånd uten varierte bevegelser eller kompakt ettertrykk.
Et stivt og forutsigbart spillemønster nekter jeg å tro er Norlings vei.
Et Brannlag med kort avstand mellom lagdelene og press på ballfører skulle jeg gjerne sett, men det kommer ikke til å skje med spillere som Larsen, Haugen og Huseklepp involvert.
Nei, fristende med høytrykksfotball og backene fram for å skape overtall. Spillet må gå raskt i lengderetningen og det må skapes overtall ellers ingen målsjanser med dette mannskapet.


Hvor får du det fra at spissparet skal klare seg alene? Tvert i mot sier han at en av de to på midten skal komme med truende løp, mens backer og vinger skal jobbe for å strekke ut forsvaret og hjelpe spissparet slik.

Og Tjærnås forteller jo også hvordan det er viktig å variere for å ikke bli forutsigbar. I tillegg får backene og vingene flere muligheter i angrep, som vil motarbeide stivhet i stilen.


Høres ut som du vil ha drillofotball med raske kontringer og veldig direkte spill, men da blir du nok skuffet...

Giles

Norling er en artig skrue, han har et herlig lynne, en god dose galskap, og en nesten naiv optimistisk innstilling. Nesten som et barn. Dermed passer han egentlig perfekt i Brann. Men jeg tror han er en luring, en ulv i fåreklær. Merittlisten hans tyder på det.
Jeg tror han vil være enig i at han som hovedtrener har ansvaret for enkeltresultater som mot Sarpsborg og at han har ansvar for å gjøre justeringer som fungerer. Det tror jeg også han klarer.
Konklusjon: han får sitte på nåde en stund til.

krakra

Snakker du om nåde etter én kamp?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Giles

Jeg vil ha temposkifter, brutalt trykk og en dominant midtbane. Så vi noe av det Tjernås babler om mot Sarpsborg? Ja, det var akkurat det vi gjorde og det var impotent fra start til mål. Så mitt håp er at Tjernås tar grundig feil og at Norling har en bedre plan.
Var det noen gang farlig med friske løp fra midtbanen, vinger som kom til linjen, backer som understøttet spillet foran seg eller et radarpar på topp.
Det må ha vært en glede å spille på Sarpsborg, Sogndal, Start og Sandnes/Ulf.
Tror de skjønner like lite som meg.
Norling er nødt til å ha en annen plan.

Giles

Tror Norling sitter trygt så lenge han gidder. Men litt gal er han jo så jeg ser ikke bort fra at han plutselig er hjemme i Sverige igjen. Men da har han nok bestemt det selv.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on April 05, 2014, 17:31:32 PM
Norling er en artig skrue, han har et herlig lynne, en god dose galskap, og en nesten naiv optimistisk innstilling. Nesten som et barn. Dermed passer han egentlig perfekt i Brann. Men jeg tror han er en luring, en ulv i fåreklær. Merittlisten hans tyder på det.
Jeg tror han vil være enig i at han som hovedtrener har ansvaret for enkeltresultater som mot Sarpsborg og at han har ansvar for å gjøre justeringer som fungerer. Det tror jeg også han klarer.
Konklusjon: han får sitte på nåde en stund til.


Deg i 2011:

QuoteGi klare meldinger!
Forlang offensiv tenkning!
Ingenting er mer nedbrytende enn lave forventninger, høye forventninger betyr at noen har tro på deg!
Ut med fortidens spillere og inn med framtidens.
Ikke godta visvas og feighet fra Skarsfjord.


Hva skjedde?




Jose Arrogantio

Quote from: Giles on April 05, 2014, 17:43:46 PM

Var det noen gang farlig med friske løp fra midtbanen, vinger som kom til linjen, backer som understøttet spillet foran seg eller et radarpar på topp.



Nei, så derfor så vi ikke noe av det Tjærnås "bablet" om. Det er nettopp dette Tjærnås sier at Norling vil ha.

Giles

April 05, 2014, 18:12:21 PM #633 Last Edit: April 05, 2014, 18:14:40 PM by Giles
Jeg har aldri klaget over Norlings offensive innstilling. At han ikke ser det vi ser tror jeg ikke. Derfor er jeg sikker på at han gjør fornuftige tilpasninger når det behøves. Ellers hadde han aldri vært der han er og oppnådd de resultatene ham har.
Jeg tipper det ikke bare var Skaanes som fikk granatsjokk av å møte Sarpsborg.
Framtidens menn må brukes og jeg tror jeg tenkte blant annet på Haugen i 2011.
Han må finne frem til den han var som 18 åring for å slå gjennom. Hvor smartnessen hans er blitt av skjønner ikke jeg. Målfarlig var han også.
Det aller beste ville vært om han stoppet kjeften på meg mot Stabæk og resten av sesongen.
Som det er nå mener jeg Skaanes, Vindheim, Heggland, Drame og Rotihaug og Hansson er i den kategorien og fortjener spilletid om de etablerte ikke fungerer. Noen er litt unge, men de eldre kan godt få endel kamper.

krakra

Jeg tror Haugen blir bra når spillet begynner å sitte og spillerne vet hvordan de skal bevege seg og hvilke rom som skal angripes. Han er en type som passer best i et samspilt offensiv hvor han kan være en motor.
Folk snakker om MA, men han hadde jo en fordel av å spille på et velfungerende kollektiv med et klart spillemønster. Det er lettere å ta tak når spillerne er slappe, men kjenner godt til oppgavene sine. Det er vanskeligere når spillerne er mer clueless. Jeg har troen på dette laget når spillerne får lært seg stilen. Det skal både de og Norling få litt tid på seg til.

Klaus_Brann

Noen som har link til den fine quizen som ble lagt ut her for et par uker siden, hvor man skulle fylle inn spillernes navn fra de 20 siste sesongene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Gå av.

Brann_ruler

Når vi vet hvor psykisk "sterk" brann normal er, så er dette krise. Vi har møtt to antatte bunnlaget og tapt begge. Vi må ha poeng, ellers blir dette en kamp mot nedrykk. Noe roser huseklepp, men jeg synes han har vært elendig som spiss i år. Nytter ikke være spiss når du ikke putter.

Huff

Offensivt er kampen i dag en god kamp. Defensivt er det først og fremst stopperne som svikter. At en spiller som Demidov er rusten er ingen bombe og jeg føler meg sikker på at vi kommer oss bakover utover i sesongen. Men, for min del bør makkeren hans etter det jeg ha sett definitivt hete Grønner.

Badji bekymrer meg, vi har ikke all verdens dekning på sentral midtbane selv om både Haugen (spesielt) og Barmen spilte bra i dag. Ikke bra at Badji -som jeg håpte skulle tilbake der han var for ett år siden- fremstår totalt forvirret og hjelpeløs.

Belfort

Dette blir knalltøft, vi har tre meget vanskelige kamper foran oss nå. Det er mange spørsmålstegn ved dette laget

dragn

Den største skuffelsen er hvor likt vi spilte under skars

krakra

Quote from: dragn on April 06, 2014, 20:31:15 PM
Den største skuffelsen er hvor likt vi spilte under skars
Spillmessig var vi da ikke i nærheten av dette under Skars.

tintin

Quote from: dragn on April 06, 2014, 20:31:15 PM
Den største skuffelsen er hvor likt vi spilte under skars
forferdelig sammenligning

dragn

Så du/dere kjente ikke igjen den fine balltrillingen bak med forsvarsfireren og bak til Piotr?
Hva med de høye kantene i andre omgang? Vi hadde over et lengre tidspunkt fire spisser, en midtbane som falt dypt(Badji), som gjorde at vi maks har et ledig oppspillspunkt på midten. Vi hadde mye av de samme problemene i fjor. Ellers det at vi ikke utnytter de store rommene, men heller alltid spiller på sikkerhet. Og den defensive strukturen generelt sett.

tintin

Helt klart, mye å ta tak i, men fremover mener eg at det skyldes mye utur at feks skaanes ikkje setter noen av de fete sjansene, huse burde også hatt ett eller to idag. Vi skaper mye, bakover er vi for ustabile og har en lang vei å gå. Tror du at vi hadde sett samme bytter som alle var soleklare offensive bytter under skars? Mange av byttene under skars når vi lå under var enten midt mot midt eller det mer ekstreme, spiss mot midtbanespiller. Det offensive spillet idag synes eg vitner om at vi har noe på gang, det defensive må jobbes mer med, definitivt. Badji er en gåte, eg trur han er en sinnsyk god spiller som rett og slett ikkje har fått det til, og eg skjønner ikkje hvorfor... spillerintelligens?

Henki

Quote from: dragn on April 06, 2014, 20:51:35 PM
Så du/dere kjente ikke igjen den fine balltrillingen bak med forsvarsfireren og bak til Piotr?
Hva med de høye kantene i andre omgang? Vi hadde over et lengre tidspunkt fire spisser, en midtbane som falt dypt(Badji), som gjorde at vi maks har et ledig oppspillspunkt på midten. Vi hadde mye av de samme problemene i fjor. Ellers det at vi ikke utnytter de store rommene, men heller alltid spiller på sikkerhet. Og den defensive strukturen generelt sett.


Defensivt er jeg tilbøyelig til å være enig i at det er lite som tyder på utvikling fra Skarsfjords tid (det bør dog tas forbehold om at jeg har fortrengt store deler av den perioden) Markus Jonsson i dag er en katastrofe, innatsen til backene defensivt synes jeg er under pari og Demidov er rusten.

Offensivt synes jeg det er tydelig at de ønsker å spille annerledes enn i fjor men samtidig fremstår ønsket om hvordan de skal spille som svært ambisiøst. Når bevegelsene da er dårlige, Huseklepp og Orlov går i veien for hverandre (i dag synes jeg Huseklepp gikk mer i veien for Orlov enn motsatt) og midtbanen for ofte ikke evner så blir det sånn som i dag.

Det må inn noe nytt sentralt på midten hvis ikke kan vi ikke spille slik Norling ønsker. Enkelt og greit. Da må ting gjøres lettere.

 
Ballen skal fremover!

dragn

Jeg digget byttene idag, og jeg tror helt klart Norling er en bedre trener enn Skars.

Huff

Quote from: tintin on April 06, 2014, 20:58:05 PM
Badji er en gåte, eg trur han er en sinnsyk god spiller som rett og slett ikkje har fått det til, og eg skjønner ikkje hvorfor... spillerintelligens?


Gåten Badji ja. I fjor synes jeg han gikk rett inn og var akkurat den Austin-erstatteren som jeg hadde håpet. Dette varte vel i sesongens 4-6 første kamper før han plutselig fremsto totalt elendig i en lengre periode før han stabiliserte seg på et nivå som var langt fra imponerende.

Lasaron

I kamptråden hadde jeg bare velfortjent eder og galle å komme med. Her skal jeg prøve å være mer positiv.

* En del lekre angrep.
* Norling virker helt enormt mye bedre enn Skars i hvordan man forholder seg til de store navnene og spilletid.
* Skaanes kan virkelig bli noe.

Nå må Norling kjøre inn Demidov og Grønner. Fast! Nå! Noe annet er en skandale.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on April 06, 2014, 21:21:00 PM
I kamptråden hadde jeg bare velfortjent eder og galle å komme med. Her skal jeg prøve å være mer positiv.

* En del lekre angrep.
* Norling virker helt enormt mye bedre enn Skars i hvordan man forholder seg til de store navnene og spilletid.
* Skaanes kan virkelig bli noe.

Nå må Norling kjøre inn Demidov og Grønner. Fast! Nå! Noe annet er en skandale.


Enig, skal en være veldig positiv er Brann tross alt verdens beste lag offensivt allerede om en tre-fire runder om progresjonen fra Sarpsborg til Stabæk fortsetter. Da tåler vi å slippe inn en 60-70 mål.

Go Up