• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

For moro skyld, fasiten (fasiten baserer seg på å dele serien i to):
Vår 2013: 4. plass (Strømsgodset, RBK, Aafk, Brann)
Høst 2013: 12. plass (Strømsgodset, RBK, Haugesund, Molde)
Vår 2012: 9. plass (Godset, Molde, RBK, Haugesund)
Høst 2012: 6. plass (Viking, Molde, RBK, Tromsø)
Vår 2011: 4. plass (Molde, Tromsø, Strømsgodset, Brann)
Høst 2011: 7. plass (Odd ,RBK, Haugesund, VIF)
Vår 2010: 12. Plass (RBK, Tromsø, VIF, AAfk)
Høst 2010: 10. plass (RBK, VIF, Haugesund, Odd)
Vår 2009:  7. Plass (RBK, Molde, Odd, VIF)
Høst 2009: 6. plass (RBK, Stabæk, Molde, Tromsø)
Vår 2008:  6. plass (FFK, Stabæk, Tromsø, Lyn)
Høst 2008: 11. plass (Saurons gift hadde spredd seg i organisasjonen) (Stabæk, Tromsø, B/G, FFK)


Så selv om Kjell249 har en faktafeil om Molde som høstens beste lag, så er den ikke så på bærtur i forhold til Brann. Jeg har ett håp i dette, og det er at vi faktisk tok en del poeng i forhold til de andre i den perioden der vi spilte 4-4-2 i 2013.

Problemet vårt er at Molde hadde råd til å bytte sideveis, vi må bytte oppover for å bli ett bedre lag. Brann har ikke stammen til noe gull-lag. Brann har ikke gode nok spillere til å skulle tippes topp 4. Brann skal ha mye stolpe inn (og en del andre lag stolpe ut) for at det skal skje. Da blir det feil å forvente medaljer slik BT nå gjør. Litt mer kaldt vann og mindre Norlingsaft er en tjeneste både for oss selv og laget.

Jeg håper som en del andre å se konturene av ett lag i fremgang, som faktisk får til 4-4-2, som ikke lar seg spille ut på hjemmebane og som begynner å vise igjen på overgangsmarkedet. Det siste er suksessgrunn 1, 2 og 3 før 2015.

dudo

2012, runde 7 til 26: 3. best med 39 poeng, RBK hadde 40 og Molde 43. Det er 2/3 av sesongen, og definitivt i nærheten av noe. Sesongen totalt ødelagt av starten og slutten, størsteparten var veldig bra poengmessig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: Xminator on March 29, 2014, 06:05:12 AM
Får med meg at Sigurdason som i følge forumplenumet overhode ikke kunne regnes som noe bedre enn Orlov når årets overgangsvinner skulle uhøytidlig kåres tidligere i vinter


Hva snakker du om? Tror du du finner en eneste mann her inne som ville foretrukket Orlov foran BBS?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: ostraume on March 29, 2014, 13:25:16 PM
Quote from: Xminator on March 29, 2014, 06:05:12 AM
Får med meg at Sigurdason som i følge forumplenumet overhode ikke kunne regnes som noe bedre enn Orlov når årets overgangsvinner skulle uhøytidlig kåres tidligere i vinter


Hva snakker du om? Tror du du finner en eneste mann her inne som ville foretrukket Orlov foran BBS?


Hvem kunne vel ikke tenke seg BBS? Det var såvidt jeg husker slik at RBK måtte glemme det fordi han hadde blitt altfor dyr, så det er relativt utenkelig at vi hadde vært i nærheten.

Giles

Folk må roe seg litt ned. Halvveis krakilske forsøk på å unngå en enkel diskusjon med fakta/statistikktyrrani. Molde gjorde ingen god sesong i fjor men hadde likevel betydelig større potensiale i sin stall enn Brann. Det styrkeforholdet er ikke endret i år. Jeg kan ikke se en Brannspiller som ville vært noe soleklart førstevalg i Molde. Hvis Brann hadde vist tendenser i nærheten av hva Molde viste i går hadde jubelen med rette stått i taket her inne.
Norling trenger å fornye laget og det tror jeg de fleste er enige i. Jeg er mer enn fornøyd hvis Brann spillemessig kan vise tendenser så får resultatene heller bli som de blir så lenge det ikke blir nedrykk.

krakra

March 29, 2014, 14:25:45 PM #555 Last Edit: March 29, 2014, 14:32:48 PM by krakra
Huseklepp, Badji, Demidov og Piotr hadde nok gått greit inn på førstelaget til Molde.

Kampen mellom Flo og Hanstveit på v.backen hadde vært jevn og det er ikke umulig at Askar, Larsen eller Skaanes hadde danket ut Mostrøm på kanten.

Forøvrig beklager jeg hvis du synes fakta ødelegger svartmalingen deres. Tror du seriøst at nedrykk er en reell fare?

Giles

March 29, 2014, 14:48:16 PM #556 Last Edit: March 29, 2014, 15:00:08 PM by Giles
Basert på høsten i fjor kan alt skje.
I mine øyne ville ingen av de du nevner kommet med på Molde. Molde har bevisst sett etter andre ferdigheter og baserer seg på kombinasjoner og samspill der Branns spill har vært preget av enkeltmannsprestasjoner og tilfeldigheter.
Huseklepp i 2008 form hadde banket på døra men dagens utgave ingen mulighet. Demidov i toppslag ville kunne konkurrert på stopperplass men trengs ikke, Badji passer ikke inn, og er virkelig Pjotr bedre enn Norges landslagskeeper selv om han er kulthelt i Bergen. Askar hadde ikke hatt en sjanse, det ser ut til at mange her inne mener han ikke er god nok for Brann heller. At Hanstveit nevnes synes jeg er rart. Han er definitivt over middagshøyden og ville ikke blitt hentet av andre enn Brann.

krakra

Selv ikke på høsten i fjor holdt vi nedrykksnivå. Nok et eksempel på krisemaksimering og svartmaling.

Branns enkeltannsprestasjoner og tilfeldigheter ga oss da omtrent like mange poeng som Moldes kombinasjoner og samspill i fjor. Selv med en katastrofehøst der kaos i og rundt klubben ødela mye. Tenkt da hva vi får når vi og får på plass samspillet og unngår en kaoshøst som i i fjor?

Huseklepp ikke sjans? Det er Gulbrandsen som er Sigurdasons makker hos Molde pt. I fjor hadde Huseklepp nøyaktig dobbelt så mange målpoeng som Gulbrandsen. Han scoret ett mål mer og knuste ham på assistsstatistikken. Har du en god grunn til at Huseklepp ikke skulle ha sjans til å danke ut en spiss som han scoret dobbelt så mange målpoeng som i fjor? Ser du trekker frem 2008-formen. Har du en forkjærlighet for spisser som er vaksinert mot å score mål? Huseklepp i 2009-form hadde vært et soreklart førstevalg på årets Moldelag. Også foran Sigurdason og på begge kantene.

Demidov i toppslag er en mye bedre spiller enn Hovland og også bedre enn Forren. Klarer du virkelig ikke strekke deg lengre enn at han kunne konkurrert om en plass? Og forsvaret til Molde var virkelig ikke imponerende i fjor. Slapp bare inn åtte mål mindre enn vårt totalslaktede forsvar.

Badji har mye av det Molde mangler på midten. De er en lett og stasjonær midtbane som kommer til å bli lett å spille seg igjennom. Hadde du virkelig valgt Berg Hestad foran Badji?

Askar er kanskje ikke god nok for Brann akkurat nå, men han har vært bedre enn Mostrøm to år på rad så at han ikke hadde hatt en sjans må du nesten utdype. Hva er det Mostrøm besitter som går så langt utenpå Askar?

Huff

Badji sto vel og på 1.plass på Solskjærs ønskeliste foran 2013-sesongen. Noe som forøvrig sier litt om potensialet fyren har.

Giles

Det var definitivt nedrykksnivå over høsten i fjor. Spillerne som nå er i klubben og som er blitt vanskjøttet, skakkjørt og undertrykt av den onde Skarsfjord må da snart vise hva som bor i dem? Se litt rundt og du vil se at det ikke skal være noe hokus pokus å prestere i en annen spillestil(som angivelig passer de bedre og vil frigjøre båndlagte ferdigheter)fra dag en. Dette er profesjonelle fotballspillere med fotballintelligens over snittet.
Det er faktisk mulig at spillerne sammenlagt ikke har kapasitet til å gjennomføre en mer ambisiøs spillestil på dette nivået. Men jeg håper virkelig at jeg tar feil og at spillere også jeg har sett som store talenter( Haugen, Larsen ) nå endelig skal slå til. Håper også at de andre unge gjør mitt inntrykk til skamme og viser fram kapasitet jeg ikke har sett.
Når det gjelder Molde så har de en så bred stall at de trygt kan velge forskjellige spillere ut fra motstander og kampbilde. Det som ser stivt og statisk ut i Branns spill ser dynamisk og bestemt ut i Molde. Det kan tyde på at spillerstil og spillertyper matcher bedre enn det gjør i Brann. Også her håper jeg å ta feil og at øvelse gjør mester. Men forholdsvis ferdig utviklede spillere kan ikke endre dramatisk karakter og jeg mener Brann mangler avgjørende spillertyper for å gjennomføre Norlings plan.
Men det er rart med det. Litt medgang og selvtillit kan gjøre underverker. I fotball er alt mulig.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on March 29, 2014, 15:42:25 PM
Det var definitivt nedrykksnivå over høsten i fjor. Spillerne som nå er i klubben og som er blitt vanskjøttet, skakkjørt og undertrykt av den onde Skarsfjord må da snart vise hva som bor i dem? Se litt rundt og du vil se at det ikke skal være noe hokus pokus å prestere i en annen spillestil(som angivelig passer de bedre og vil frigjøre båndlagte ferdigheter)fra dag en. Dette er profesjonelle fotballspillere med fotballintelligens over snittet.
Det er faktisk mulig at spillerne sammenlagt ikke har kapasitet til å gjennomføre en mer ambisiøs spillestil på dette nivået. Men jeg håper virkelig at jeg tar feil og at spillere også jeg har sett som store talenter( Haugen, Larsen ) nå endelig skal slå til. Håper også at de andre unge gjør mitt inntrykk til skamme og viser fram kapasitet jeg ikke har sett.
Når det gjelder Molde så har de en så bred stall at de trygt kan velge forskjellige spillere ut fra motstander og kampbilde. Det som ser stivt og statisk ut i Branns spill ser dynamisk og bestemt ut i Molde. Det kan tyde på at spillerstil og spillertyper matcher bedre enn det gjør i Brann. Også her håper jeg å ta feil og at øvelse gjør mester. Men forholdsvis ferdig utviklede spillere kan ikke endre dramatisk karakter og jeg mener Brann mangler avgjørende spillertyper for å gjennomføre Norlings plan.
Men det er rart med det. Litt medgang og selvtillit kan gjøre underverker. I fotball er alt mulig.


De har ikke fått en gang sjanse til å vise hva som bor i dem når det teller før du dømmer dem nord og ned. Du er umulig. Vi kunne kjøpt Ronaldo og Messi og du hadde spådd oss i nedrykkstrid.

krakra

H
Quote from: Giles on March 29, 2014, 15:42:25 PM
Det var definitivt nedrykksnivå over høsten i fjor. Spillerne som nå er i klubben og som er blitt vanskjøttet, skakkjørt og undertrykt av den onde Skarsfjord må da snart vise hva som bor i dem? Se litt rundt og du vil se at det ikke skal være noe hokus pokus å prestere i en annen spillestil(som angivelig passer de bedre og vil frigjøre båndlagte ferdigheter)fra dag en. Dette er profesjonelle fotballspillere med fotballintelligens over snittet.
Det er faktisk mulig at spillerne sammenlagt ikke har kapasitet til å gjennomføre en mer ambisiøs spillestil på dette nivået. Men jeg håper virkelig at jeg tar feil og at spillere også jeg har sett som store talenter( Haugen, Larsen ) nå endelig skal slå til. Håper også at de andre unge gjør mitt inntrykk til skamme og viser fram kapasitet jeg ikke har sett.
Når det gjelder Molde så har de en så bred stall at de trygt kan velge forskjellige spillere ut fra motstander og kampbilde. Det som ser stivt og statisk ut i Branns spill ser dynamisk og bestemt ut i Molde. Det kan tyde på at spillerstil og spillertyper matcher bedre enn det gjør i Brann. Også her håper jeg å ta feil og at øvelse gjør mester. Men forholdsvis ferdig utviklede spillere kan ikke endre dramatisk karakter og jeg mener Brann mangler avgjørende spillertyper for å gjennomføre Norlings plan.
Men det er rart med det. Litt medgang og selvtillit kan gjøre underverker. I fotball er alt mulig.
Basert på dette innlegget må jeg bare spørre. Hva mener du er en treners rolle i en klubb? Tror du det ville vært en vesentlig forskjell på Molde de siste tre årene hvis de hadde erstattet Jonevret med Skarsfjord istedenfor Solskjær forutsatt at de likevel fikk de samme spillerne?

Giles

Det enkle svaret er at selv Norling må ha den rette miksen av ferdigheter i laget hvis en bestemt spillestil skal fungere.

krakra

Det var ikke spørsmålet. Hvilken rolle har treneren? Kan han ikke påvirke spilleres prestasjoner? Kan han ikke påvirke spillestilen til å skape bedre resultater? Er treneren så låst til stallen at det er irrelevant hvem som trener laget? De presterer helt likt uansett trener?

Giles

Og er det ikke slik at de fleste spillerne i Brann allerede har hatt rikelig med muligheter til å vise hva de kan?
Men jeg håper Brann kommer ut av startblokkene som en kule og at både enkeltspillere og lag gjør mine dystre spådommer til skamme.

krakra

Quote from: Giles on March 29, 2014, 16:04:15 PM
Og er det ikke slik at de fleste spillerne i Brann allerede har hatt rikelig med muligheter til å vise hva de kan?

Ikke under Norling

Giles

Treneren både kan og bør påvirke både enkeltspillere og lagets prestasjoner. Så i mange situasjoner kan treneren gjøre en stor forskjell. Men noen grunnleggende forutsetninger må være til stede. En mesterkokk ville sagt at hemmeligheten ligger i råvarene og jeg mener Brann mangler noen bestemte ferdigheter i laget for å lykkes med den spillestilen Norling legger opp til.

krakra

Hvilke ferdigheter hadde Haugesund som vi mangler?

Giles

Ingen. Haugesunds relative suksess handler om å få det beste ut av de ressursene du har til rådighet. Resultatmessig bra men spillemessig ikke det store.

Markmus

Med tanke på været denne helgen kunne ikke seriestart havnet på et mer perfekt tidspunkt.

Til og med varmere enn i Spania (i alle fall i Bergen).
Ka du ve?

Xminator

Quote from: krakra on March 29, 2014, 16:00:59 PM
Det var ikke spørsmålet. Hvilken rolle har treneren? Kan han ikke påvirke spilleres prestasjoner? Kan han ikke påvirke spillestilen til å skape bedre resultater? Er treneren så låst til stallen at det er irrelevant hvem som trener laget? De presterer helt likt uansett trener?


men kan han påvirke det nivået som var på vårparten 2013? Laget overpresterte jo helt klart, men jeg blir positivt overrasket om det faktisk er ferdigheter nok i laget til å ta medalje. For det tror jeg ikke det er. Vi har lurt oss selv til å tro at de som er her er gode fordi de har Branndrakt. Og undervurderer en del spillere på andre klubber fordi vi "aldri hører om dem".

I tillegg er det en faktor med at vi nok trenger noe bedre kvalitet i laget ut fra hvordan motstanderene møter oss i forhold til (for eksempel) Haugesund. Vi er store Brann. Det blir fyrt litt ekstra fra de fleste lagene.

Xminator

Quote from: krakra on March 29, 2014, 16:14:24 PM
Hvilke ferdigheter hadde Haugesund som vi mangler?


De går sjelden til kamp som favoritter eller der motstanderen er ekstra giret på å slå akkurat dem.

Kjell249

Quote from: krakra on March 29, 2014, 10:05:42 AM
De 15 siste rundene var Molde 4. best med et snitt på 1,8
De ti siste rundene var de også 4. best med et snitt på 1,9
De fem siste rundene var de 5. best med et snitt på 1,8

De 15 første kampene i fjor var vi fjerde best med et snitt på 1,67
De 10 første var vi 3. best med et snitt på 1,8
De 5 første var i 6. best med et snitt på 1,8

Molde var formlaget på høsten frem til de tapte de to siste kampene.

Søk formlaget Molde, så kommer det opp mange artikler. Et eksempel
http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article6924270.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

aleksanderhjelleseth

Takk for den aktive forumbruken folkens, stor underholdning med god temperatur. VGD er dritt iforhold til dette. Må si at eg synst Krakra har gode poenger samtidig som at eg synst Giles sin evige svartmaling er litt underholdene. Er det for å fyre opp litt Giles? En trener har jo så sinnsykt mye å si, ingen som helst tvil om det.
Husker dere hvordan spillerene fremsto på høsten i fjor? Men skuldrene oppunder ørene løp de rundt, livredd for å gjøre feil, livredd for å stikke seg frem. De høye skuldrene førte til feil etter feil, vet ikke hva passningsprosenten var, men det må ha vært på 50/60 prosent. Tilogmed i vinter, i treningskampene har feks Larsen virket nervøs for å gjøre feil. Han har spillt på det safe, og ikke utfordret slik vi vet han kan. Det er noe som fremdeles som henger igjen etter Skarsfjord.
Alle fotballspillere og da spesielt unge, trenger trygghet, selvtillit og tolmodighet. I fjor når Grønner ble utvist mot Sogndal, hva skjedde, han ble nærmest frøset ut, sjangseløs på en ny mulighet. Slik skal det IKKE være. Gjesdal gjorde sine saker bra, men har ikke det potensialet som bor i Grønner. Det er så sinnsykt mye som ligger mellom ørene, og det er jo akkurat dette som skal være Norling sin forse, at han er god til å trykke på de rette knappene for å få spillerene til å prestere opp mot sitt aller beste. Om ikke utover sitt potensial. Han er en menneskekjenner, og det lyser ut av han. Eg har så troen på prosjekt Norling, tror ikke det blir topp3 i år, men det kommer. Dette er ikke tiden for negativitet og svartmaling, det er vell sol i Bergen nå, så det er bare å lene seg tilbake og nyte denne deilige optimismen, så lenge det varer. :D Og forresten, eg har aldri sett gresset så fint på stadion før, noen gang.

Superjack

Tippeligaen 2014 er godt i gang. Utgangspunktet er rimelig enkelt. 2 målsseier borte mot Sarpsborg og Brann er før de antatte topplagene Molde, RBK og Viking etter første runde.
Da er det bare å vinne en kamp av gangen frem til og med siste serierunde og Seriegullet er tilbake. Kan det være så jækla vanskelig da?
Brannsupporter.

Xminator

Så var det dette med at Norling skal opp mot pengene til Molde og RBK. Mønsterbruket Strømsgodset med Deila, og sine landsmenn Jønsson og Jonevret. Begge har skapt og gjenskapt suksess. På sidelinjen har vi Haugesund som jo har prestert stabilt topp halvdel av tippeligaen siden de rykket opp. Du har også en floskel i Tippeligaen, ett av de antatte bunnlagene vil alltid overbevise. Da er det 6-7. plass som er det realistiske. Ingen av resultatene snur på den hypotesen, jeg håper jo fortsatt som pokker på at det løsner omtrent som da Ojo kom og at vi kruser frem til sommeren med stolpe inn og økende selvtillit.

Lasaron

Quote from: Xminator on March 29, 2014, 18:48:01 PM
Vi har lurt oss selv til å tro at de som er her er gode fordi de har Branndrakt. Og undervurderer en del spillere på andre klubber fordi vi "aldri hører om dem".




Godt poeng. Har ofte latt meg overraske over "ukjente" spillere på Stadion som gjør sine saker riktig så bra.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on March 29, 2014, 21:38:16 PM
Så var det dette med at Norling skal opp mot pengene til Molde og RBK. Mønsterbruket Strømsgodset med Deila, og sine landsmenn Jønsson og Jonevret. Begge har skapt og gjenskapt suksess. På sidelinjen har vi Haugesund som jo har prestert stabilt topp halvdel av tippeligaen siden de rykket opp. Du har også en floskel i Tippeligaen, ett av de antatte bunnlagene vil alltid overbevise. Da er det 6-7. plass som er det realistiske. Ingen av resultatene snur på den hypotesen, jeg håper jo fortsatt som pokker på at det løsner omtrent som da Ojo kom og at vi kruser frem til sommeren med stolpe inn og økende selvtillit.


Skal du ta med at et lag alltid overrasker, må du også ta med at et av topplagene alltid svikter også.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on March 29, 2014, 23:45:18 PM
Quote from: Xminator on March 29, 2014, 18:48:01 PM
Vi har lurt oss selv til å tro at de som er her er gode fordi de har Branndrakt. Og undervurderer en del spillere på andre klubber fordi vi "aldri hører om dem".




Godt poeng. Har ofte latt meg overraske over "ukjente" spillere på Stadion som gjør sine saker riktig så bra.


Det er veldig sant. Det er litt i samme gate som anglofile som sier at PL er verdens beste liga;

De ser knapt kamper fra andre ligaer, kanskje med unntak med et par CL-kamper og El Clasico, og de blir matet med nyheter konstant fra alle norske medier om absolutt alt som skjer i PL. Vanskelig å ikke bli påvirket da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

huleste

Stod det noe spennende i BA sitt magasin i dag?

Klaus_Brann

Et herlig lite innslag med statistikk fra Osdal på slutten av Brannmagasinet til BA;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7260558.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Vel, dette var ingen drømmestart.
"Lett å fikse på" sier Demidov om personlige feil, billige straffer og manglende uttelling på banespillet.
Surt å åpne som TLs klovner, i beste sendetid, men det er vel så...
Gå av.

Belfort

Vi har en helt egen evne til å drite oss ut på riksdekkende tv i beste sendetid

Kagain

Vel, vi er tross alt Brann...

Spelaren

Quote from: Kagain on March 30, 2014, 20:08:24 PM
Vel, vi er tross alt Brann...


"Vi är trots allt Brann" - Norling kom med dette sitatet til NRK tidligere i uken :) . Følger opp tradisjonen.
Gå av.

pidre

Vi kommer nok sterkt attende, for både vår styreformann og Norling har lova oss edelt metall i år, berre RBH som, klokelig (?), har holdt kjeft..
Saludar a los monos!

osoerli

kjem til å bli hardt utover sesongen utan påfyll av fleire klassespelarar.
-Sentral midt
-Venstrebeint kantspelar
-klassespiss
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Når hele laget står stille foran ballfører i angrep og jogger roligt i forsvar så blir det feil ende å snakke om nye spillere eller kvaliteten på spillerne.
Det å få inn agressivitet og bevegelse i et lag skal være fult mulig uavhengig av spillermatrialet. Det går ikke på spillernes ferdigheter. Det viste jo Sarpsborg i dag. De har ikke bedre spillere enn oss, men de har langt mer på hugget.

Når vi har fått inn tenningen og bevegelsene har vi lagt fundamentet. Da kan vi også begynne å se på hva spillerstallen mangler. Det hjelper ikke å ha kvalitetsspillere inn hvis de bare står stille uansett.

Belfort

Kan det være at Norling har undervurdert den aggressive og direkte fotballen som spilles i Tippeligaen. Ser man på kamper i allsvenskan så er de mer possesion orientert. Med fotballen som Norling legger opp til så er vi utsatt for lag som kjører hardt press på oss, spesielt i en periode der systemet ikke sitter enda.

Både Tom Prahl og Magnus Haglund har sagt at de fikk litt sjokk i forhold til den direkte stilen i Norge, håper ikke Norling bruker for lang tid til å tilpasse seg dette.

Spelaren

Det ville jo være dumt om svenskene var mer passive, all den tid aggressivitet og press er viktig for å vinne ball og skape kaos hos motstanderen. Er dette ein fotballmyte om söta bror?
Gå av.

nero

Selv de aller tregeste i den norske trenerstanden har nå fått med seg hvordan vi spiller, og kommer til å møte oss slik Sarp gjorde, nemlig ved å presse det bakre leddet våt knallhardt når vi skal spille oss ut hver eneste gang.

Og hvordan vi skal greie å score med den omstendelige stilen vår, er en gåte. Det går jo så ufattelig tregt fremover! Vi må spille oss gjennom to ledd som står og venter på oss, og vi har rett og slett ikke spillere som er gode nok til en så ambisiøs spillestil. Greit nok at det er mange poeng igjen å spille om og alt det der, men jeg sliter virkelig med å se lyspunkter eller det helt store potensialet i spillet vårt.

Krisemaksimering eller ei.
Lions led by donkeys.

krakra

Hadde det bare vært å presse de bakre ledd knallhardt uten å ofre noe hadde jo alle gjort det mot alle.  Det er effektivit mot oss når stilen ikke sitter, men når ting begynner å flyte mer vil et høyt press fra motstander gi oss større rom lengre bak på banen og de vil passe oss bra.

Corran

Husk at Molde i 2011 tapte serieåpningen i Sarpsborg 3-0. De ble seriemester og Sarpsborg rykket vel ned?
Det var det positive en kunne finne i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Kva var det greiene i sporten i Kveldsnytt på nrk om eit BT-oppslag om ein eller annan som er lurt eller føler seg lurt?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Corran on March 30, 2014, 22:20:02 PM
Husk at Molde i 2011 tapte serieåpningen i Sarpsborg 3-0. De ble seriemester og Sarpsborg rykket vel ned?
Det var det positive en kunne finne i dag


Det var en noget jevnere kamp om eg husker riktig.
Gå av.

Klaus_Brann

Ja, det er akkurat dét. Når dette sitter kommer vi jo til å spille oss forbi pressleddet og da er motstanderen i ubalanse.
Får vi dette til vil det ikke være "lurt" å presse så høyt mot oss, men vi må også bli klokere til å variere, vi må ikke til enhver pris spille oss ut bakfra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 30, 2014, 22:28:55 PM
Kva var det greiene i sporten i Kveldsnytt på nrk om eit BT-oppslag om ein eller annan som er lurt eller føler seg lurt?


http://www.nrk.no/sport/fotball/marerittstart-for-_branns-messias_-1.11639637
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Det høres jo ut som om vi kommer til å kreve hodet hans på et fat..
Det skal litt mer en ett tap til før jeg mister troen på Norling. Mye mer.
Er vi like dårlig om tre år er jeg nok noe mer negativ..

Klaus_Brann

Er vi like dårlig om 3 år har nok Norling mer enn nok vett til å gå frivillig lenge før den tid, men det skjer ikke at vi er like dårlige da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Er vel ingen som trur det er Norling sin feil at vi taper i dag?  Eg gir han i alle fall 3 år før eg ber om hans avgang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up