• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

huleste


Klaus_Brann

Quote from: pidre on March 12, 2014, 11:06:25 AM
Først av alt - hårete JA, men herlig målsetting av Norling og Piotr (og av Barmen tidligare).

Norlings målsetting setter jo Skarsfjord, RBH og gamle-styret i eit merkelig lys - dei som har snakka ned målsettingane i årevis (forr ein gjeng). Foutsetningane mtp stall er vel omtrent det same som i fjor og året før, etc. Dette viser at RBH og Norling (og Barmen..) ikkje er på same planet. Lurer på kva tid smeller det mellom dei to...?


Det er jo en forskjell i tidligere år og nå, og jeg tror nok også RBH ikke er så langt unna Norling ang. dette. Det går nok helt fint.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Xminator on March 12, 2014, 16:41:28 PM
Quote from: Nixon on March 11, 2014, 22:27:03 PM
Jeg foretrekker det fremfor det ambisjonsløse bare-vent-tre-år-så-skal-det-bli-fart-på-sakene-regimet som vi hadde tidligere. Da får folk heller bare le.


Ja det er jeg enig i. Samtidig er det ett misforhold mellom uttalt målsetning og det man har til rådighet. Det "gamle" styret var jo 5-årsplantungt. Den nye styreformannen har ihvertfall i forkant markedsført litt samme holdning som Norling. Likevel, jeg tviler sterkt på at man får Roald Bruun Hansen til å legge hodet på blokken.

Slik jeg ser det er bakteppet en trener som er fredet det neste året. Det må en utenomsportslig skandale til før han får sparken eller det i det hele tatt blir tema. En dårlig sesong nå og jeg tror tilsvarende sitter betydelig lenger inne før 2015.
RBH har allerede sagt at vi skal ta gull i år. Sa det tilogmed mens Skars var trener. Og styret har et offesielt mål om medalje. Problemet er jo at RBH har sagt mye slikt gjennom tidene og klarer alltid å sno seg unna når han bommer.

krøvel vellevold

Quote from: huleste on March 12, 2014, 19:04:05 PM


Spørsmålet er om de ser på oss som glade optimister, eller om de ser på oss som naive, selvgode idioter totalt uten selvinnsikt.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 12, 2014, 17:08:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 16:59:01 PM
Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.


Hør med spillere og supportere i Molde om den saken...


For noe tull. Ingenting røk etter så kort tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

For et par år siden var vel RBK på 10. midt i sesongen og endte opp med en sterk medaljeplass.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 20:14:06 PM
Quote from: Nixon on March 12, 2014, 17:08:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 16:59:01 PM
Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.


Hør med spillere og supportere i Molde om den saken...


For noe tull. Ingenting røk etter så kort tid.


Neida, det var skikkelig gullfeber der oppe...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Denne klansklovnen som uttaler seg angående Norlings ambisjoner, sier at de selv har hatt gull som mål i 20 år - men at de er mer lavmælte enn oss. Når ble det å være lavmælt idealet for fotballsupportere? Og man må altså gjerne ha ambisjoner, men man må for all del ikke si dem høyt? Heia janteloven!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 12, 2014, 21:01:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 20:14:06 PM
Quote from: Nixon on March 12, 2014, 17:08:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 16:59:01 PM
Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.


Hør med spillere og supportere i Molde om den saken...


For noe tull. Ingenting røk etter så kort tid.


Neida, det var skikkelig gullfeber der oppe...


Jeg responderte på at man ikke er ute av gullkampen etter 5-6 serierunder. Selv med tap i alle de 6 første rundene kunne man tatt gull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 22:35:53 PM
Quote from: Nixon on March 12, 2014, 21:01:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 20:14:06 PM
Quote from: Nixon on March 12, 2014, 17:08:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 16:59:01 PM
Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.


Hør med spillere og supportere i Molde om den saken...


For noe tull. Ingenting røk etter så kort tid.


Neida, det var skikkelig gullfeber der oppe...


Jeg responderte på at man ikke er ute av gullkampen etter 5-6 serierunder. Selv med tap i alle de 6 første rundene kunne man tatt gull.
i teorien kanskje, selv om jeg kan garantere at det aldri har skjedd. Og man er ikke i noen gullkamp før de aller siste serierundene, hvis lag skulle begynne å vinne alle kampene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Northside

Quote from: krøvel vellevold on March 12, 2014, 21:02:02 PM
Denne klansklovnen som uttaler seg angående Norlings ambisjoner, sier at de selv har hatt gull som mål i 20 år - men at de er mer lavmælte enn oss. Når ble det å være lavmælt idealet for fotballsupportere? Og man må altså gjerne ha ambisjoner, men man må for all del ikke si dem høyt? Heia janteloven!


Jeg tror VIF har større fokus på å unngå nedrykk enn å klare gullet :)

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norlings-dilemma-Fire-apne-plasser-i-Brann-laget-425310_1.snd#.UyGHdyrzj-k

BT mener at det er fire åpne plasser på laget som skal starte årets sesong.

Slik det har sett ut med spilletid og skader blir vel ingen overrasket over dette laget:

Piotr
Birkir - Grønner - Demidov - Hanstveit
Skaanes - Badji - Haugen - Larsen
Huseklepp - Orlov
Rød makt på Hansa

krakra

Hva skjedde med Askar egentlig? Hinket seg av kampen mot Sandnes Ulf. Hvor skadet var han?

Jeg tror det er på kanten at konkurransen er tøffest. Og da mellom Larsen og Askar. Midtbanen blir også spennende, men Haugen har vist en positiv pil og jeg tror ham kommer nå mot slutten av oppkjøringen. Han passer bedre sammen med Badji enn Barmen.

haak

Bra lag :) , men neppe noe GULL-mannskap.
Fortsatt litt for mye ung og lovende på midtbanen, men på tide for Haugen/Larsen å ta det store
steget kanskje.
Litt usikker hvor bra vi er på topp også.

Nixon

Quote from: krakra on March 13, 2014, 11:25:31 AMHva skjedde med Askar egentlig? Hinket seg av kampen mot Sandnes Ulf. Hvor skadet var han?


Mener å ha lest at han fikk seg en skikkelig lårhøne og at han neppe blir med mot Sogndal. Så han har vært utrolig uheldig i oppkjøringen og er nok neppe en reell utfordrer til sesongstart.
Rød makt på Hansa

krakra

Tror også BT overdriver konkurransen på stopperplass. Det er lite som tyder på at Mojsov vurderes som klart bedre enn Grønner og Norling har sagt at han skal prioritere de lokale ungguttene hvis det er jevnt. Strengt tatt har vel Grønner vært best av alle stopperne så langt i oppkjøringen, men at Demidov er førstevalg er naturlig.

Gulløl

Får håpe at Grønner og Demidov får 2x90 minutter i de to siste treningskampene, det trenger de for å bli mest mulig samspilt.

Mojsov og de andre i stallen som er like bak førsteelleveren får forhåpentligvis like mye kamptrening i perioden for Brann 2. Viktig å holde hele stallen i full kampaktivitet fremover. Noen som vet neste kamp for Brann 2 ? Brann burde oppgitt trenings kampprogrammet for dette laget også på sine hjemmesider.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tipper Demidov spiller 60 minutter mot Sogndal og 90 minutter mot Start.

Det er Fyllingsdalen som er best i byen på å dekke treningskamper for 2. laget for tiden. De er også best på å dekke sine yngre lag.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: jala on March 11, 2014, 19:52:25 PM
Quote from: krakra on March 11, 2014, 18:25:35 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-talent-narmer-seg-Nest-Sotra-425069_1.snd#.Ux9IhYXn068

Gjesdal på vei til Nest-Sotra på lån. I tillegg er Bjarte Haugsdal klubbløs og i samtaler med klubben. Alt peker mot at Tim Nilsen blir i klubben også. Jeg tror de kan bli et slagkraftig lag i årets Adeccoliga.

Tim Nilsen har skrevet 2 årskontrakt, du må følge med.



Sikker på dette? Det ryktes at han er på vei til Sogndal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, han skrev under for to år for strilene etter prøvespill i både Godset og Sogndal. Men med en klar forståelse om at han skulle få gå dersom en TL-klubb kom på banen.
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Håper fremdeles at Soko kan komme seg bort slikt at vi kan få inn en etablert midtbanemann

Kagain

Quote from: dudo on March 14, 2014, 17:05:21 PM
http://www.sogndalfotball.no/news/article/1f0bvia6ddfo51vnq29j8t2u4j/title/tim-nilsen-signerar-25-ars-kontrakt-med-sogndal-fotball

Aha, for nå er han klar for Sogndal i 2,5 år.


Spennende. Lurer på hvor mye de fikk for han. Kjenner jeg Sogndal rett er det vel ikke mange kronene det er snakk om.

dudo

Sikkert ingenting, om det var en forutsetning for å signere for Nest.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on March 17, 2014, 11:07:47 AM

Tror ikke på medalje til Brann


http://www.nrk.no/hordaland/tror-ikke-pa-medalje-til-brann-1.11610335

Enig med Doddoen her, det er vel bare å stikke fingeren i jorden og innse at denne stallen neppe er god nok for medalje. Vi får bare håpe at Norling greier å løfte oss litt, og at vi ender rundt 4-5 plass.
Lions led by donkeys.

Xminator

Jeg er styrket i troen på tabelltipset mitt...

dudo

Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:57:05 PM
Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Kjipere kvalitet når du streamer. Og ser du kampen allikevel på tv'n, blir pc'n som oftest en flaskehals med mindre du har et dårlig tv(50 hz).

dudo

Quote from: dragn on March 17, 2014, 20:18:22 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:57:05 PM
Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Kjipere kvalitet når du streamer. Og ser du kampen allikevel på tv'n, blir pc'n som oftest en flaskehals med mindre du har et dårlig tv(50 hz).


PC flaskehals? Det har jeg ingen tro på. Sumo funker gull i HD, enten det er via PC eller kabel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

March 17, 2014, 21:09:44 PM #480 Last Edit: March 17, 2014, 21:17:50 PM by dragn
Quote from: dudo on March 17, 2014, 20:28:56 PM
Quote from: dragn on March 17, 2014, 20:18:22 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:57:05 PM
Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Kjipere kvalitet når du streamer. Og ser du kampen allikevel på tv'n, blir pc'n som oftest en flaskehals med mindre du har et dårlig tv(50 hz).


PC flaskehals? Det har jeg ingen tro på. Sumo funker gull i HD, enten det er via PC eller kabel.


Da har du ikke sett hva god kvalitet er! ;) Hvis du setter opp en bærbar mot TV som kjører fra dekoder, så ser du stor forskjell i bildeflyt dersom TV'et er av ok kvalitet. (Dvs 100 hz eller mer).

Grunnen er; Laptoper støtter oftest 60 hz. Avhengig av kvalitet på TV, så støtter den enten 50, 100 eller 200 hz. Dersom du skal kunne utnytte eks 100 hz via hdmi kabel fra PC til TV, må oppløsningen reduseres til 1024*768, noe som ikke er i nærheten av HD for å si det sånn. Så kort fortalt, du kan velge mellom god flyt, eller god oppløsning. Alle har sett low-resolutions kamper på gratis streams, og vi kan alle bekrefte at det suger hardt. Da står man igjen med en PC leverer et bilde som oppdaterer seg 60 hz, selv om TV støtter 100, eller 200. Og tro meg, 60 vs 100/200 merker du forskjell på, det er bare å gå i nærmeste elektroforretning å se dersom du ikke tror meg!

Tv2Sumo er ikke dårlig though, de slår Cmore på kvalitet over stream, men det er ikke det samme når du er vant med kabel rett i TV'n :)

Jose Arrogantio

Hva er best om du bor i utlandet?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

Nå støtter ikke TVen min mer enn 720p, så jeg tviler sterkt på at PCen blir flaskehalsen. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

BGG med oversikt over hva som skjer rundt Brann de neste dagene.
En rekke fester, årsmøte i morgen, debatt, oppmøte på trening osv.

http://www.bgg08.com/index.php/8-news/40-klar-for-seriestart-2014

dudo

Denne er fin fra VG-lupen: "Håkon Opdal er den rutinerte, den safe. Og han har klart å komme bra tilbake etter et par kompliserte sesonger, der han falt ut av landslagstroppen. Gjør få feil. Du kan stole på Opdal."

Du kan stole på at han gjør et par helt sinnssyke strekredninger. Og at han gjør noen enorme brølere både i felt og på langskudd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Wingfoot

Likte beskrivelsen til Tjernås:
QuoteHåkon Opdal representerer rutine i målet, og vil vinne flere poeng enn han taper.


Sier jo implisitt at han kommer til å gjøre en del brølere, men likevel gjøre flere redninger enn glipp  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

pidre

Lars Tjernaas om BG: "De helgule har spilt med samme system og filosofi i snart 25 år. Det gir mange fordeler. En av dem er at det blir enklere å hente riktige spillere."

Ja nettopp, og legg til at dei spiller attraktiv fotball. Forstår ikkje at dette skal være så vanskelig å implementere i SKB, framfor at system og filosofi avhenger av den til einkvar sitjande trenar.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Glimt-kan-bli-arets-positive-overraskelse-426431_1.snd#.UyqbDf3jiM8
Saludar a los monos!

Spelaren

Bodø-Glimt scorte nokre sinnsvake mål i 1993, halve årets-mål-listen var gul.
Gå av.

Belfort

Quote from: pidre on March 20, 2014, 08:37:39 AM
Lars Tjernaas om BG: "De helgule har spilt med samme system og filosofi i snart 25 år. Det gir mange fordeler. En av dem er at det blir enklere å hente riktige spillere."

Ja nettopp, og legg til at dei spiller attraktiv fotball. Forstår ikkje at dette skal være så vanskelig å implementere i SKB, framfor at system og filosofi avhenger av den til einkvar sitjande trenar.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Glimt-kan-bli-arets-positive-overraskelse-426431_1.snd#.UyqbDf3jiM8



Brann har alltid vært styrt etter innfallsmetoden, sånn kommer det nok til å være her i fremtiden også.

Huff

Quote from: Belfort on March 20, 2014, 09:15:29 AM
Quote from: pidre on March 20, 2014, 08:37:39 AM
Lars Tjernaas om BG: "De helgule har spilt med samme system og filosofi i snart 25 år. Det gir mange fordeler. En av dem er at det blir enklere å hente riktige spillere."

Ja nettopp, og legg til at dei spiller attraktiv fotball. Forstår ikkje at dette skal være så vanskelig å implementere i SKB, framfor at system og filosofi avhenger av den til einkvar sitjande trenar.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Glimt-kan-bli-arets-positive-overraskelse-426431_1.snd#.UyqbDf3jiM8



Brann har alltid vært styrt etter innfallsmetoden, sånn kommer det nok til å være her i fremtiden også.


Jepp, ved neste kosrvei får vi like gjerne inn en trener som er det stikk motsatte av Nordling -både som menneske og ift spillestil- som vi får noe som ligner. Strukturen rundt avdeling sport kan og forventes å endres kontinuerlig.

nero

Quote from: Belfort on March 20, 2014, 09:15:29 AM



Brann har alltid vært styrt etter innfallsmetoden, sånn kommer det nok til å være her i fremtiden også.


Dessverre så alt for sant.
Lions led by donkeys.

krakra


nero

Joda, men vi må vel alle være enig i at dette var mer unntaket enn regelen... ;D
Lions led by donkeys.

krakra

En god trener bør kunne snu på det så det blir regelen og ikke unntaket.

dudo

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=6465&start=75

Oversikt over TL-lagenes treningskamper. Vi har nest dårligst målforskjell og tredje dårligst poengsnitt før siste runde. Faktisk betraktelig verre enn jeg trodde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Bunn6 består av blant annet Brann, Godset, Haugesund og AaFK. Topp seks av Sarpsborg, Sandnes Ulf, Odd, Sogndal, Glimt og VIF.

Sier vel sitt.

dudo

Quote from: krakra on March 20, 2014, 15:59:17 PM
Bunn6 består av blant annet Brann, Godset, Haugesund og AaFK. Topp seks av Sarpsborg, Sandnes Ulf, Odd, Sogndal, Glimt og VIF.

Sier vel sitt.


Ja, da er jo alt greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on March 20, 2014, 17:06:00 PM
Quote from: krakra on March 20, 2014, 15:59:17 PM
Bunn6 består av blant annet Brann, Godset, Haugesund og AaFK. Topp seks av Sarpsborg, Sandnes Ulf, Odd, Sogndal, Glimt og VIF.

Sier vel sitt.


Ja, da er jo alt greit.
Det viser iallefall at det er litt hysterisk å ta treningskamper så seriøst.

Go Up