• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: Gepard on January 25, 2014, 12:42:06 PM
Man må like Magne Hoseth, har mest tro på Brann i år :)

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10128466

Man må ikke like Magne Hoseth nei :-) Kommer aldri til å like ham, men han ska ha at han er blitt bedre på det personlige plan de siste årene, men like ham NEI
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Også Jostein Flo trekker frem at "Brann kommer til å bli gode denne sesongen". Det er tydeligvis ikke bare vi bergensere som har forventninger til Norling og årets Brann-mannskap.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Menne ... sier det ikke også litt om hva de tenker om Skarsfjord?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Jo vil si det Alle oppegående tenker vel det samme om Skars
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Xminator

BA: Niso ber Brann unngå en ny Mjeldesak. De skriver samtidig at de som har fått beskjed om at de kan bytte klubb forholder seg profesjonelt til dette.

Og nettopp der ligger nok mye av sakens kjerne. Forholde seg profesjonelt. I fjor ble det støy mest på grunn av personligheter. Mange satt klar med knivene i forhold til Skarsfjord. Og hovedperson Mjelde hadde ett stykke igjen til å forholde seg profesjonelt (noe han har klart etter overgangen, all ære til ham for det).

Huff

Quote from: Xminator on February 05, 2014, 08:07:16 AM
BA: Niso ber Brann unngå en ny Mjeldesak. De skriver samtidig at de som har fått beskjed om at de kan bytte klubb forholder seg profesjonelt til dette.

Og nettopp der ligger nok mye av sakens kjerne. Forholde seg profesjonelt. I fjor ble det støy mest på grunn av personligheter. Mange satt klar med knivene i forhold til Skarsfjord. Og hovedperson Mjelde hadde ett stykke igjen til å forholde seg profesjonelt (noe han har klart etter overgangen, all ære til ham for det).


Mjelde holdt vel kjeft og sa absolutt ingenting offentlig. Hva som skjedde utover dette -bak lukkede dører- blir bare spekulasjoner, selv om det er åpenbart at det må ha vært en grunn til at Mjelde ble frøset ut.

Lasaron

Det kan tenkes at grunnen til at Mjelde ikke har sagt noe i etterkant er at han faktisk var kilden til pressen, og at "hele" Brann vet dette. Jeg vet ikke, det er bare mine antagelser.

Vanligvis er det slik at klubber ikke kan ta direkte kontakt med spillere osv med mindre det bare er et halvt år igjen av kontrakten. Det som har skjedd er vel at Soko og Mojsov (kanskje Wangberg og) har fått beskjed om at klubber fritt kan kontakte dem, og vise versa, selv om det er mer enn et halvt år igjen av kontrakten. Og at Brann er villig til å selge dem til ikke akkurat overpris. Og at de er et stykke bak i køen. Og at yngre spillere/de med lengre kontrakt vil bli prioritert foran ved tvil. Det er helt uproblematisk.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

1) Mjelde gikk fra å være en Skars-favoritt til nada og niks på et blunk. Hverken Mojsov, Demir eller Wangberg har vel noen gang vært bankers på noe Norling-lag.

2) Mjelde ble iflg media frosset ut, og fikk beskjed om at han ikke var aktuell uansett hva han gjorde på trening. Iflg media fikk han jo knapt trene med de andre.

3) Skars gikk ut og sa at "Mjelde burde tatt hintet allerede i høst". Hvor profesjonelt er det å hinte om ting? Norling er åpen og sier direkte at de ikke har topp-prioritet i en stall som for øyeblikket er for stor.

Legg ned hele klubben!

Gulløl

February 05, 2014, 10:48:15 AM #210 Last Edit: February 05, 2014, 10:51:49 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on February 05, 2014, 09:02:05 AM
Det kan tenkes at grunnen til at Mjelde ikke har sagt noe i etterkant er at han faktisk var kilden til pressen, og at "hele" Brann vet dette. Jeg vet ikke, det er bare mine antagelser.

Vanligvis er det slik at klubber ikke kan ta direkte kontakt med spillere osv med mindre det bare er et halvt år igjen av kontrakten. Det som har skjedd er vel at Soko og Mojsov (kanskje Wangberg og) har fått beskjed om at klubber fritt kan kontakte dem, og vise versa, selv om det er mer enn et halvt år igjen av kontrakten. Og at Brann er villig til å selge dem til ikke akkurat overpris. Og at de er et stykke bak i køen. Og at yngre spillere/de med lengre kontrakt vil bli prioritert foran ved tvil. Det er helt uproblematisk.


Villig å selge dem ?  Tror du virkelig at Brann får penger for Mojsov, Soko og Wangerg ?? Spillerne har fått beskjed om at de overflødige, klubben skal være glad om de slipper å betale de ut av de fete kontraktene med et eller annet "sluttoppgjør". Tror ikke Brann akkurat er så happy med tre misfornøyde spillere i klubben for øyeblikket. En får håpe det løser seg rimelig raskt med Soko og Wangberg. Mojsov kan vi leve med å ha i stallen ut kontraktstiden, da har vi også en ekstra backup om Jonsson blir skadet igjen(og det blir han vel).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2014, 09:11:28 AM
1) Mjelde gikk fra å være en Skars-favoritt til nada og niks på et blunk. Hverken Mojsov, Demir eller Wangberg har vel noen gang vært bankers på noe Norling-lag.


Dette er riktig, men både Mojsov og Demir går fra klare førstevalg i oktober til like klare andrevalg i januar. Ny trener selvsagt, så sånt skjer, men dette må jo være bittert for de.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 05, 2014, 10:51:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2014, 09:11:28 AM
1) Mjelde gikk fra å være en Skars-favoritt til nada og niks på et blunk. Hverken Mojsov, Demir eller Wangberg har vel noen gang vært bankers på noe Norling-lag.


Dette er riktig, men både Mojsov og Demir går fra klare førstevalg i oktober til like klare andrevalg i januar. Ny trener selvsagt, så sånt skjer, men dette må jo være bittert for de.


Det er det nok. Men når Norling har hentet inn en ny venstreback og en ny midtstopper han regner som bedre - og stallen også er for stor, så er det jo helt greit å gi beskjed om at han ikke tror de vil få mye spilletid - og at det derfor kan være lurt å se seg om etter en ny klubb. Vi kan jo ikke utvide stallen i det uendelige fordi vi ikke tør å be noen finne seg en ny klubb. Uten at jeg tror det er det du mener.
Legg ned hele klubben!

Mr. Troen

Noen som vet om det i det hele tatt er aktuelt å vurdere Demir som venstrekant?
Han har jo fart, teknikk og en bra venstrefot (en av ytterst få i stallen) - og han største hemsko har vel vært defensiv posisjonering.

Synes dette er en litt for spennende spiller til å slippe fordi kapteinen har samme posisjon...

Gulløl

Quote from: Lasaron on February 05, 2014, 10:54:49 AM


Stor forskjell. Nordkvelle hadde ikke fått beskjed om at han var overflødig. Da kan en ta seg betalt.
Tror det er mer aktuelt med et sluttoppgjør med noen måneder etterlønn en å "selge de litt billig". Brann vil rydde stallen så fort som mulig. Dette vil nok spiller og agent benytte seg av. Drømme om overgangssummer, glem det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ta Stabæk, for eksempel. Tipper Wangberg blir bankers der, om han går dit. Hvis Stabæk får tilbudet om å kjøpe ham for, tja, la oss si 100 000 kr, så kan det godt tenkes de heller vil det enn å være foruten.
Tren på langskudd

Gulløl

Jada, hjelper sikkert.

Biskopen ber for Brann
Brann håper på medalje i eliteserien i år. En «svensk Messias» er blitt trener. Nå lover også biskopen å be for fotballsuksess i Bergen.

http://www.nrk.no/hordaland/biskopen-ber-for-brann-1.11524200
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Norge er Europas minst religiøse land og suger i fotball. Paven kommer fra Argentina, som har produsert en av tidenes beste fotballspillere i Messi. Er nok en sammenheng der.

Sindre32

Alle vet da at paven ble utnevnt utelukkende på grunn av Messi. Skjerp deg!

dudo

Ja. Det er ikke som om Polen har så mye å slå i bordet med i fotball.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on February 06, 2014, 16:58:04 PM
Ja. Det er ikke som om Polen har så mye å slå i bordet med i fotball.


De var meget gode før, Boniek og co.

Dessuten

Polen: 1.stk Piotr Legiewski.
Resten av verden:0.stk Piotr Legiewski.

Polen versus resten av verden. 1-0

dudo

Quote from: Huff on February 06, 2014, 17:16:38 PM
Quote from: dudo on February 06, 2014, 16:58:04 PM
Ja. Det er ikke som om Polen har så mye å slå i bordet med i fotball.


De var meget gode før, Boniek og co.

Dessuten

Polen: 1.stk Piotr Legiewski.
Resten av verden:0.stk Piotr Legiewski.

Polen versus resten av verden. 1-0


Touché!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gunnar

Quote from: Gulløl on February 06, 2014, 12:51:23 PM
Jada, hjelper sikkert.

Biskopen ber for Brann
Brann håper på medalje i eliteserien i år. En «svensk Messias» er blitt trener. Nå lover også biskopen å be for fotballsuksess i Bergen.

http://www.nrk.no/hordaland/biskopen-ber-for-brann-1.11524200


Gud har sagt at gullet ska hem.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Gulløl




http://www.nrk.no/hordaland/_-brann-kan-ta-medalje-1.11524445
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on February 08, 2014, 11:35:03 AM



http://www.nrk.no/hordaland/_-brann-kan-ta-medalje-1.11524445



Hva andre lags trenere måtte uttale til media om sånt, må man ta med en klype salt. De er fulle av høflighetsfraser og liker å legge presset over på andre.
Legg ned hele klubben!

krakra

February 08, 2014, 13:58:37 PM #226 Last Edit: February 08, 2014, 14:00:29 PM by krakra
Feil

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on February 08, 2014, 12:06:51 PM
Quote from: Gulløl on February 08, 2014, 11:35:03 AM



http://www.nrk.no/hordaland/_-brann-kan-ta-medalje-1.11524445



Hva andre lags trenere måtte uttale til media om sånt, må man ta med en klype salt. De er fulle av høflighetsfraser og liker å legge presset over på andre.


Ja Perry mente jo vi var klare medaljekandidater i fjor etter at hans lag hadde banket oss på stadion.

Xminator

Og som en påhenger, der ligger litt av håpet mitt i år. Brann skal spille 442 hele sesongen. Vi hadde ligget betydelig nærmere om det ikke ble rotet med formasjon fra RBK-kampen. Og årets brannstall er objektivt sterkere med en 442 trener.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on February 08, 2014, 14:49:56 PM


Hva andre lags trenere måtte uttale til media om sånt, må man ta med en klype salt. De er fulle av høflighetsfraser og liker å legge presset over på andre.


Ja Perry mente jo vi var klare medaljekandidater i fjor etter at hans lag hadde banket oss på stadion.
[/quote]

Bare pisspreik det andre trenere lirer fra seg . Var jo ikke måte på hvor gode motstanderlagene var når Eggen og RBK hadde knust et lag. Når de derimot tapte var det flaks og han hadde ingen tro på motstanderlaget

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Gulløl on February 08, 2014, 11:35:03 AM

http://www.nrk.no/hordaland/_-brann-kan-ta-medalje-1.11524445
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Sindre32

Kommer an på damene, det finnes enkelte selv ikke øl kan redde.

dudo

Quote from: Sindre32 on February 11, 2014, 13:59:37 PM
Kommer an på damene, det finnes enkelte selv ikke øl kan redde.


Gjelder det cheerleadere også?!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

February 22, 2014, 18:23:30 PM #238 Last Edit: February 22, 2014, 18:37:24 PM by Gulløl
Har det skjedd før at fire kamerateam fra fire forskjellige medier har fulgt Brann på treningsleiren på La Manga ? I år er TV2, BA-tv, BT-tv og NRK Hordaland tilstede. Dette kan vel kalles en skikkelig Norling effekt  :)

Her er et 15 minutteres innslag fra TV Hordaland.

http://www.nrk.no/hordaland/motgangen-snudd-til-noe-positivt-1.11562690
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Norling, for svingende.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Gulløl on February 22, 2014, 18:23:30 PM
Har det skjedd før at fire kamerateam fra fire forskjellige medier har fulgt Brann på treningsleiren på La Manga ? I år er TV2, BA-tv, BT-tv og NRK Hordaland tilstede. Dette kan vel kalles en skikkelig Norling effekt  :)

Her er et 15 minutteres innslag fra TV Hordaland.

http://www.nrk.no/hordaland/motgangen-snudd-til-noe-positivt-1.11562690


Dataen min vil ikke spille av det innslaget, for svingende!
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on February 22, 2014, 19:17:55 PM
Dataen min vil ikke spille av det innslaget, for svingende!


Går fint her. Prøv å oppdater Adobe Flash Player.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krakra

Skulle vi ha en benk med spillere som Jonsson, Demir, Haugen, Askar og Orlov må det sies å være en rimelig bra benk. Jeg tror også at spillere som Hansson og Lorentzen kan ta steg og bli jokere utover sesongen selv om de ikke vil starte allverdens. Vindheim kan nok utfordre Sæv på backen og. Får vi ut Soko og erstattet ham med noe bra og spennende ser det svært lyst ut.

Det er en veldig god konkurranse om plassene og vi har mange gode spillere som må prestere oppmot maks hvis de skal forsvare en plass i førsteelveren. Det er sunt.

Hatleking

Quote from: krakra on February 25, 2014, 16:33:28 PM
Skulle vi ha en benk med spillere som Jonsson, Demir, Haugen, Askar og Orlov må det sies å være en rimelig bra benk. Jeg tror også at spillere som Hansson og Lorentzen kan ta steg og bli jokere utover sesongen selv om de ikke vil starte allverdens. Vindheim kan nok utfordre Sæv på backen og. Får vi ut Soko og erstattet ham med noe bra og spennende ser det svært lyst ut.

Det er en veldig god konkurranse om plassene og vi har mange gode spillere som må prestere oppmot maks hvis de skal forsvare en plass i førsteelveren. Det er sunt.


Heilt klårt. Så får me håpe at Sokolowski får ordna seg ein klubb snarast og at me på alvor ser etter alternativ. Optimalt sett burde me fått tak i ein god forsterkning, men sjølv utan ein erstattar kan me klare oss sånn nokonlunde med eit greitt fjerdeval på midten i Fakiri.

Forutan Kind Bendiksen er det ikkje heilt lett å sjå tilsynelatande mogleg alternativ av spelarar med rett alder, eigenskapar, nivå og pris.

krakra

Jeg tar heller Birkelund enn Kind Bendiksen med den prislappen TIL har satt.

Og nei. Jeg tror ikke deres økonomiske krise kommer til å presse dem til å ta til fornuft og sette med prisene på sine få salgbare spillere. Det er TIL det er snakk om.

Hatleking

Quote from: krakra on February 25, 2014, 18:22:40 PM
Jeg tar heller Birkelund enn Kind Bendiksen med den prislappen TIL har satt.

Og nei. Jeg tror ikke deres økonomiske krise kommer til å presse dem til å ta til fornuft og sette med prisene på sine få salgbare spillere. Det er TIL det er snakk om.


Det var difor eg skreiv tilsynelatande, men det er jo ein spelar det er snakk om òg. Er han nøgd i TIL og 1. divisjon er det nok ikkje noko me kan gjere. Birkelund hadde ikkje vore dumt nei.

Kjell249

Jeg ser ikke at Birkelund kan gå inn å forsterke første elveren. Det er en type spiller vi trenger, for bredden er allerede god nok med 4 stykker. Vi kan kjøpe en utlending til, så mulighetene er relativt store selv om Brann kanskje ikke har allverden av oversikt utenom Norge og Sverige.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Birkelund går kanskje ikke rett inn på laget, men kan fort være med om å konkurrere om en fast plass. Da har vi isåfall fire unge, gode midtbanespillere som er ganske forskjellige spillertyper som konkurrerer om to plasser. Det er ganske ideelt.

Har vi sjansen til å hente et lokalt stortalent gratis til en rimelig lønn så er det ingen grunn til å si nei. Risikoen er da veldig lav og den potensielle gevinsten svært høy. Det er en annen sak hvis St. Etienne krever overgangssum eller Birkelund skal ha topplønn, men ingen av disse tingene er veldig realistisk.

ostraume

Jeg tar gjerne Birkelund inn, men er egentlig komfortabel med situasjonen selv om Soko forsvinner. I Badji, Barmen, Haugen og Fakiri har vi grei dekning. Kanskje ikke akkurat gullkvalitet, men gullet får vi ta til neste år :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up