• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Lurer på om han hadde gjort det dersom Skarsfjord fortsatt var her...
Rød makt på Hansa

krakra

Strålende. Et stort talent med en enorm utvikling de siste årene. Tror også dette har mye med trenerbyttet å gjøre. Nå håper jeg vi henter hjem Birkelund i løpet av året også, så kan vi kanskje begynne å se virkelige frukter av denne tunge talentsatsingen snart med egenproduserte spillere som markerer seg jevnlig i TL.

Det er ikke umulig at Vindheim danker ut Sævarsson i løpet av sesongen.

krakra

Quote from: Nixon on December 10, 2013, 15:15:21 PM
Lurer på om han hadde gjort det dersom Skarsfjord fortsatt var her...
- Jeg hadde et luksusproblem. Det var en storklubb i Frankrike som også ville ha meg, men etter at Rikard Norling kom til klubben ble jeg overbevist om at Brann var riktig klubb for meg nå.

http://www.brann.no/news/article/1ajjyc71q6txf1hxv2ex7a2am4/title/tv---birkir-ma-passe-seg

Huff

Skåret i gleden her er at jeg tror det er sannsynlig at vi ville sett samme utfall i Finne-saken om ikke ungdommen allerede var klar for Germanias lavere divisjoner.

krakra


Henki

Quote from: krakra on December 10, 2013, 19:31:53 PM


Erdin Demir er født og oppvokst på Landås har jeg hørt... :D
Ballen skal fremover!

krakra

Manglet desverre venstrebacken:( Hadde Finne blitt kunne Skaanes tatt høyre- og Vindheim venstreback, med Huse på kant. I dag må vi desverre gi plass til en svenske, men det er jo en svenske som skarrer så vi får leve med det.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Med Piotr i mål hadde vi kanskje overlevd i TL også.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

huleste

Kan vi faa paa plass olsalg for neste sesong? Da kan det bli bra oppmote paa stadion. Spennende lag og mulighet for en pils i pausen. Viking faar det og Roald har snakket om det. Bra med penger kan tjenes ogsaa.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: huleste on December 10, 2013, 21:07:08 PM
Kan vi faa paa plass olsalg for neste sesong? Da kan det bli bra oppmote paa stadion. Spennende lag og mulighet for en pils i pausen. Viking faar det og Roald har snakket om det. Bra med penger kan tjenes ogsaa.



Hadde vært fint med ølsalg, men jeg tror ikke det er dét som evt. gjør at det blir bra oppmøte neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

huleste

Quote from: Klaus_Brann on December 10, 2013, 21:34:02 PM
Quote from: huleste on December 10, 2013, 21:07:08 PM
Kan vi faa paa plass olsalg for neste sesong? Da kan det bli bra oppmote paa stadion. Spennende lag og mulighet for en pils i pausen. Viking faar det og Roald har snakket om det. Bra med penger kan tjenes ogsaa.



Hadde vært fint med ølsalg, men jeg tror ikke det er dét som evt. gjør at det blir bra oppmøte neste år.


Nei, men det vil nok hjelpe.

Klaus_Brann

Det hadde vært herlig:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Tjukk og feit og full og seriegull :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Noen i Bataljonen som vet om dette er aktuelt?

Gulløl

December 10, 2013, 22:28:19 PM #67 Last Edit: December 10, 2013, 22:32:08 PM by Gulløl
Quote from: huleste on December 10, 2013, 22:18:49 PM
Noen i Bataljonen som vet om dette er aktuelt?


Får håpe at Norling-effekten medfører at dette går i orden også. Er ihvertfall noe Bataljonen har jobbet med tidligere i år. Hva er status nå ??
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=964

Viking har fått det i orden. Ser ikke noen grunn til hvorfor Brann ikke skal få det i orden også. Men selvfølgelig det ordner seg ikke av seg selv, noen må jobbe det gjennom systemet.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10100390
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Jeg har en bekjent som er veldig involvert i ombyggingen til ståtribuner og han stiller seg sterkt tvilende til at det blir noe ølsalg på Frydenbø i 2014.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Seeteufel

"Ordet på gaten" er at dette var en "tabbe" av politikerne i Stavanger, og at ved første anledning vil Viking miste øl-serveringen igjen utover VIP-avdeling og pølse-VIP.

Vet ikke hva man skal si om Branns holdning... Offisielt er de nok på linje med idrettsforbundets holdning, men uoffisielt er jeg ganske så sikker på at de hadde ønsket dette veldig velkommen - av årsaker tidligere beskrevet i link fra Gulløl.
Le jeu avant tout

Nixon

Quote from: Seeteufel on December 11, 2013, 10:30:12 AMVet ikke hva man skal si om Branns holdning... Offisielt er de nok på linje med idrettsforbundets holdning, men uoffisielt er jeg ganske så sikker på at de hadde ønsket dette veldig velkommen


http://www.na24.no/article3475453.ece

RBH var i alle fall positiv i fjor.

Nå åpner Branns daglige leder, Roald Bruun-Hanssen, opp for at man kan ta diskusjonen om alkoholservering på norske fotballkamper.
- Slik vi har det i dag, så har vi det tilbudet at vi serverer alkohol på losjene våres, sier Bruun-Hanssen til Nettavisen NA24.
I tillegg forteller Brann-lederen at en liten del av publikum også har mulighet til å få kjøpt alkohol på stadion, men tilbudet gjelder før kamp.

- Fordel som arrangør
- Som arrangør vil det nok være en fordel for oss å kunne servere alkohol, men vi forstår problemstillingen med det. Men det er kanskje noe som bør diskuteres.

I andre europeiske land hvor arenaene er fulle, blant annet i Tyskland, har publikum tilgang på alkoholservering.
- Jeg tror at hvis vi hadde hatt et slikt tilbud til vårt publikum, så ville nok flere benyttet seg av det, sier Bruun-Hansen.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Skjønner virkelig ikke problemet, det hadde vært fint å ha muligheten til en lille før kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

De ser vel for seg at supporterne drikker enda mer uanstendige mengder enn ellers, og at det på den måten fort kan bli opptrinn til slåssing. Eller kanskje de er redd for at gledesstrålende fans kan dulte bort i en som kommer med øl og på den måten få h*n til å søle ølet.

Jeg regner med at de ikke er engstelige for plastbeger-kasting på banen. De kan ikke veie så mye mer enn papp-begerne som vi får når vi kjøper leskedrikk...

krakra


kabelmann

Det største problemet skal være skjenkebevilgningen. Hos pølse-VIPen går det greit for det regnes visstnok mer som et lukket selskap, mens det stiller seg annerledes på Frydenbø.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Quote from: krakra on December 11, 2013, 20:17:22 PM


En har da sjenkekontroll. JEg må inrømme at jeg ikke ser helt problemet. En får dette til i England, der en såvidt meg bekjent verken har mindre problemer med fotballbråk eller drikkekulturen.

Når dette er sagt er det ikke slik at jeg ligger våken om nettene i frustrasjon over å ikke kunne ta meg en øl på stadion, for meg er dette ovehodet ikke noe jeg kommer til å benytte meg av i sælig grad, spesielt mtp de køene en vil få dersom ølsalget åpner (jaffal til ''hypen'' har lagt seg). Men, jeg synes det er en uting at disse såkalte vippene skal kunne drikke alkohol på stadion fullt lovlig mens menigmann må nøye seg med cola og vann. En kan gjerne si at det er noe annet inne på losjene, men i praksis blir det for meg likevel et slags idiotisk klasseskille der det tolereres at den dannede kapitalsterke elite kan ta seg noen glass ''forfriskninger'' til til kongekrabbetartelettene og foie gras-pateen, mens en selvsagt ikke kan tillate at den vanlige gemene berme kan få drikke ettersom de vil gå fullstendig bananas.

Corran

Skjønner ikke helt problemet.
Det vil jo ikke være noe problem med kasting av plastkrus under kampen da ølet må drikkes på lukket område så begrenset hva folk får i seg i pausen. Før kampen er det de som drikker på pub som gjerne hadde kommet tidligere en rett før kamp for å ta en øl eller to på staddaen. Og så er det noen som gjerne hadde tatt seg en pils etter kampen og diskutert litt
Hadde vært kos :-) og ekstra penger i kassen
Dette har vært utført på kamper i den nye hallen til Stavanger Oilers og de har ikke fått et negetavit ord fra skjenkekontrollen som har hatt hyppige kontroller. Så hvorfor skal det ikke gå på staddaen?
Så sportsdebatt på tv2 med blant annet Davy som var helt i mot og dro hele diskusjonen over på samfunsskader og helseproblemer med alkohol.
Ja han forklarte til og med hvor store skader alkohol gjør på kroppen og det fra mannen som er avhengig av Cola. Uten skikkelig medisinsk dekning så er jeg ikke sikker på at en pils på stadion skader kroppen min mer en hva en cola gjør

Men som han over her sa så er det ikke noe jeg føler som noe jeg må ha på stadion. Spesielt ikke med køen i pausen. Men en pils før og/eller etter hadde ikke vært ille en gang i blant
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 11, 2013, 20:17:22 PM


Folk klarer nå å få i seg nok på diverse puber før de kommer på stadion, og drikker på vei opp til kamp også. Skjenkereglementet kommer jo til å gjelde på stadion og, så ser ikke problemet med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Jeg kommer neppe til å gjøre meg nytte av det særlig ofte, da jeg stort sett kjører. Men jeg er for at det skal være lov over hele stadion.
Tren på langskudd

Gulløl

Henning Berg blir trolig ny Hønefoss-trener. Da vraker altså Rolf-Magne Walstad sin allierte Rune Skarsfjord for en annen middelmådig trener. Jaja ikke sikkert Walstad innerst inne var så imponert over Skarsfjord likevel  ;)

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Henning-Berg-blir-trolig-ny-Honefoss-trener-407784_1.snd#xtor=RSS-3
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

...eller kanskje han mente at det ville være en skam å fraberøve tippeligaen ett av de udiskutabelt dyktigste trenerne...

Lasaron

Var Berg og Walstad samtidig i Lyn?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on December 12, 2013, 07:10:43 AM
Jeg kommer neppe til å gjøre meg nytte av det særlig ofte, da jeg stort sett kjører. Men jeg er for at det skal være lov over hele stadion.


Jeg kjører som oftest jeg og. Men det hadde jo vært kjekt å ha muligheten de gangene jeg ikke kjører bil. Spesielt på varme sommerdager.
Ballen skal fremover!

Nixon

http://www.ba.no/spillsenteret/article7039360.ece

Norsk Tipping har 12 i odds på at Brann vinner TL neste år. Jeg lurer på om ikke oddsen var enda høyere en stund før 2007-sesongen. For jeg husker at jeg angret bittert på at jeg ikke hadde satset noen tusenlapper!:)
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on December 13, 2013, 08:31:44 AM
http://www.ba.no/spillsenteret/article7039360.ece

Norsk Tipping har 12 i odds på at Brann vinner TL neste år. Jeg lurer på om ikke oddsen var enda høyere en stund før 2007-sesongen. For jeg husker at jeg angret bittert på at jeg ikke hadde satset noen tusenlapper!:)


jeg husker ikke  helt detaljene lenger, men jeg tror jeg satset 1 1000-lapp på gull det året, og satt igjen med 7. men det var ikke på Norsk Tipping. og det var like før seriestart. men imponerte vi veldig slik at oddsen falt mye frem mot seriestart den sesongen? jeg husker ikke.  tviler vel også på at det var signeringen av Solli, med den statusen han hadde på det tidspunktet, som fikk oddsen til å falle. samme kan det være.  en odds på 12 indikerer vel at sjansen for at vi vinner serien er rundt 8 prosent.. jeg tror i alle fall ikke vi er blitt undervurdert.

Klaus_Brann

Hvis man skal gjøre noe så dumt, så er det jo mye bedre å gå på en bettingside. Den første jeg gikk inn på har 17 i odds...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2013, 18:42:13 PM
Hvis man skal gjøre noe så dumt, så er det jo mye bedre å gå på en bettingside. Den første jeg gikk inn på har 17 i odds...


virker som markedet er ganske overens om at vi har ca  6 prosents sjanse  til å bli  seriemester neste sesong, ja.

Lasaron

Det kan se ut til at Solskjær forsvinner. Tror det vil føre til at Molde svekkes. Blir i såfall litt lettere for oss å ta medalje. Litt. Kanskje Dempsey tar over?
Tren på langskudd

Gulløl

Har hele administrasjonen i Brann tatt langfri fra forrige uke til 06 januar ? Veldig tyst for tiden. Trodde at det skulle bli avklaring av støtteapparatet til Rikard Norling før jul, Kenneth Mikkelsen f.eks.. Og så var det denne sportssjefen da, helt tyst her og. Og er det noen som jobber med spillerforsterkninger om dagen eller skal det vente til januar når de beste spillerne er ferdig plukket av andre klubber ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann89

Jah, har vært ekstremt stille etter Norling ansettelsen. Men var ikkje RBH ute i media etter ansettelsen av Norling at Sportssjef stillingen ikkje ville bli avklart før etter nyttår?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Det pleier aldri å skje så mye utad i desember.
Men folk blir likevel bekymret hvert år...

Slapp av og nyt julen, folkens!
Neste år kommer til å bli morsom!:)
Rød makt på Hansa

brann89

den 12 mann bladet kom i postkassen idag, herrlich :D
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

God jul og godt nytt overgangsvindu!:)
Rød makt på Hansa

Ojo

God jul og godt nyttår!

Måtte det bli gull neste år!  :D

brann89

God jul og godt nytt år
måtte vi få et uforglemmelig 2014 sesong
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator

Sokolowski forlater Brann for å slutte seg til Henning Berg i Polen.

Trener-Sokolowski, ikke spiller-Sokolowski om noen skulle få hjertebank...

I praksis betyr det at Norling får hente en assistent til trenerteamet.

dudo

Vi skifter kanskje ikke så ofte trener, men assistent? Ingen slår oss der!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Like greit, kaz er sikkert flink han, men nordling hadde vell hentet inn sin egen asistent uansett?
god løsning for alle parter, kanskje utenom kaz, som må jobbe med BORING Berg!

Gulløl

January 03, 2014, 09:35:51 AM #98 Last Edit: January 03, 2014, 09:42:13 AM by Gulløl
Norling henter vel da trolig en svenske og en han har samarbeidet med før. Tror dette er positivt, nå får han påvirke trenerteamet en del og ikke overta hele Skarsfjord teamet.

Patric Hansson er vel også en høyaktuell kandidat. Men er under kontrakt med Kalmar.
http://www.barometern.se/sporten/patrik-hansson-stannar-i-kalmar-ff(4006572).gm
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Så overskriften i BA og ble umiddelbart kjempe glad men forsto kjapt at det gjaldt "feil" Sokolowski
Selv om jeg i det lengste håpet at det skulle gjelde begge :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up