• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Gulløl on April 13, 2014, 20:28:50 PM
Og vi som i skadefryd sang "rykker ned til Sotra" på siste hjemmekamp i fjor når TIL var på besøk :P.


Nedrykk må jo være en våt drøm for trofaste bortesupportere som denne Osdal. Bare tenk, masse nye steder å reise på kamp til, eksotiske nye (pølse)smaker og kaffivarianter, og på toppen av det hele kan man nesten forvente hakket flere borteseiere!
Gå av.

Heispassasjer

http://www.tv2.no/v/807660/

En ting skal de ha og det er at 1000 mennesker lager så god stemning. Fikk lyst å gå på Nest kamp bare for stemningen sin del..
Vittig med han Nest supporteren på slutten der:-D

Heispassasjer

Stang inn eller stang ut. Flyt, selvtillit, medgang og motgang. Kontrasten mellom Brann og Nest-Sotra, en tanke som slo meg:

Hva hvis ballen hadde gått tverrligger og ut på 0-1 til Nest mot Ranheim
Hva hvis ballen hadde gått en annen vei på 1-0 til Nest mot Ham-Kam.
Hva hvis ballen hadde gått i tverrligger og ut på 2-1.
Hva hvis ballen hadde gått stang ut på 3-1.

Da hadde Nest-Sotra tapt, de hadde komt ned på jorden igjen og kanskje nervene hadde begynt å jobbe.
Istedet er det entusiasmen og troen på seg selv som råder.

Hva hvis skuddet fra Demir hadde gått stang inn på 1-0 til Ulf, eller Huseklepp hadde nådd returen.
Hva hvis Huseklepp hadde satt straffen.
Hva hvis Brann hadde rett og slett hatt litt flyt og stang inn mot Stabæk.

Stang inn eller stang ut, flyt, selvtillit, medgang og motgang.
Entusiasme og troen på seg selv vs Usikkerhet og nervøsitet.

krøvel vellevold

Quote from: Heispassasjer on April 14, 2014, 10:30:03 AM
Stang inn eller stang ut. Flyt, selvtillit, medgang og motgang. Kontrasten mellom Brann og Nest-Sotra, en tanke som slo meg:

Hva hvis ballen hadde gått tverrligger og ut på 0-1 til Nest mot Ranheim
Hva hvis ballen hadde gått en annen vei på 1-0 til Nest mot Ham-Kam.
Hva hvis ballen hadde gått i tverrligger og ut på 2-1.
Hva hvis ballen hadde gått stang ut på 3-1.

Da hadde Nest-Sotra tapt, de hadde komt ned på jorden igjen og kanskje nervene hadde begynt å jobbe.
Istedet er det entusiasmen og troen på seg selv som råder.

Hva hvis skuddet fra Demir hadde gått stang inn på 1-0 til Ulf, eller Huseklepp hadde nådd returen.
Hva hvis Huseklepp hadde satt straffen.
Hva hvis Brann hadde rett og slett hatt litt flyt og stang inn mot Stabæk.

Stang inn eller stang ut, flyt, selvtillit, medgang og motgang.
Entusiasme og troen på seg selv vs Usikkerhet og nervøsitet.


Med litt marginer hadde vi vunnet både mot Stabæk og Ulf. Og da hadde vi lagt på bronse.
Men fortsetter vi spillemessig som mot Stabæk og siste halvtimen mot Ulf, så vil resultatene komme. Tror også vi vil spille bedre etterhvert som Norlings spillestil begynner å sitte.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

Satt isåfall ikke ifjor og diskuterte at med litt stang inn så e vi der. Så dommedagsprofetene må bare kule bæret..

Håper litt av entusiasmen i Nest kan smitte over på Brann.
Har sett Tv2 klippet fra Nest kampen flere ganger nå og jeg ler hver gang.(neste år eliteserien, så Europa:-D :-D :-D ) god stemning......

Superjack

Quote from: Heispassasjer on April 14, 2014, 11:47:36 AM
Satt isåfall ikke ifjor og diskuterte at med litt stang inn så e vi der. Så dommedagsprofetene må bare kule bæret..

Håper litt av entusiasmen i Nest kan smitte over på Brann.
Har sett Tv2 klippet fra Nest kampen flere ganger nå og jeg ler hver gang.(neste år eliteserien, så Europa:-D :-D :-D ) god stemning......


Som info kan det opplyses at Tommy Sulen gjorde comeback med gitarspill og bølgendirigering...
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Superjack on April 15, 2014, 08:23:42 AM
Quote from: Heispassasjer on April 14, 2014, 11:47:36 AM
Satt isåfall ikke ifjor og diskuterte at med litt stang inn så e vi der. Så dommedagsprofetene må bare kule bæret..

Håper litt av entusiasmen i Nest kan smitte over på Brann.
Har sett Tv2 klippet fra Nest kampen flere ganger nå og jeg ler hver gang.(neste år eliteserien, så Europa:-D :-D :-D ) god stemning......


Som info kan det opplyses at Tommy Sulen gjorde comeback med gitarspill og bølgendirigering...


Gjorde han det? Nå i Nest? Skrekk og gru!
Tren på langskudd

Kagain

Han må vel få utløp for sine tendenser ett eller annet sted...

Lasaron

Han kan holde seg til håndball, da. Og kvinnefotball.
Tren på langskudd

Hatleking

Korleis går det med Hansson? Han burde få prøvd seg litt.

Spelaren

Rene poesien frå Doddo.

"Ja da, jeg hører hva du sier, at Ronaldo, Messi og Suarez er bedre fotballspillere enn Orlov, Huseklepp og Askar. Jeg har vel aldri påstått noe annet.

Nei, jeg motsier deg ikke, tempoet og bevegelsene er på et langt høyere nivå enn det du ser her på berget. Og ja, jeg har sett fintene og dribleseriene. (...)

Kom og bli med neste gang så skal jeg vise deg noe. Da skal du få se de viktige bevegelsene som pågår utenfor skjermen. Da skal du få kjenne lukten fra den nyslåtte gressmatten.
Da skal du få kjenne den berusende følelsen det er å være medlem i et kor på flere tusen mennesker. Da skal du få høre alle de vittige kommentarene på tribunen. Da skal du få høre fortvilelsen. Da skal du få høre det brølet når ballen går i mål. Da skal du ikke være en fjern og usynlig og uviktig tilskuer. Du skal være en del av hele opplevelsen. Da skal du være i det.

Det vil bli som om få seg en ny kjæreste, en som du kan ta og føle på, en ekte og levende kjæreste."
Gå av.

krakra


Kagain

...den utvidede versjonen der andre som er i kontakt med Norlings verk blir rent lyriske i sine vendinger.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 24, 2014, 11:53:00 AM
Rene poesien frå Doddo.

"Ja da, jeg hører hva du sier, at Ronaldo, Messi og Suarez er bedre fotballspillere enn Orlov, Huseklepp og Askar. Jeg har vel aldri påstått noe annet.

Nei, jeg motsier deg ikke, tempoet og bevegelsene er på et langt høyere nivå enn det du ser her på berget. Og ja, jeg har sett fintene og dribleseriene. (...)

Kom og bli med neste gang så skal jeg vise deg noe. Da skal du få se de viktige bevegelsene som pågår utenfor skjermen. Da skal du få kjenne lukten fra den nyslåtte gressmatten.
Da skal du få kjenne den berusende følelsen det er å være medlem i et kor på flere tusen mennesker. Da skal du få høre alle de vittige kommentarene på tribunen. Da skal du få høre fortvilelsen. Da skal du få høre det brølet når ballen går i mål. Da skal du ikke være en fjern og usynlig og uviktig tilskuer. Du skal være en del av hele opplevelsen. Da skal du være i det.

Det vil bli som om få seg en ny kjæreste, en som du kan ta og føle på, en ekte og levende kjæreste."

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Baklengsmålene fortsetter å renne inn. Kun fire lag har sluppet inn flere mål i skrivende stund.
Gå av.

Spelaren

Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 18:20:16 PM
Baklengsmålene fortsetter å renne inn. Kun fire lag har sluppet inn flere mål i skrivende stund.


Korreksjon. Ett lag har flere baklengs.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 18:52:48 PM
Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 18:20:16 PM
Baklengsmålene fortsetter å renne inn. Kun fire lag har sluppet inn flere mål i skrivende stund.


Korreksjon. Ett lag har flere baklengs.


Ikke en jævlig trener som klarer å snøre igjen sekken bak der

Jose Arrogantio

Vi trenger en dødballtrener. Sårt.

Klaus_Brann

Vi trenger bedre forsvarsspillere. Demidov er dessverre ikke sjefen vi trenger ennå. Jonsson hjelper ikke, og Grønner kommer inn og lager straffe. Demir er god offensivt og dårlig bakover, mye av det samme med Sæv... Det er tamt over hele linja i forsvaret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Det er på høy tid å tenke høyt om både keeper, backene og Demidovs makker. Demidov er ny og har vist at han har nivået inne, resten er oppe for diskusjon. Demir angriper godt, men forsvarsarbeidet er tidvis pinlig. Sævarsson likeså, men han er svakere offensivt. Piotr er oppskrytt og virker å mangle futten, mens på den andre midtstopperplassen er det ingen gode kandidater.
Gå av.

Lasaron

Forsvaret er krise. Av de som er her har jeg mest tro på Demidov og Grønner på sikt som stoppere. Sæv er elendig defensivt. På tide å satse på Vindheim, han kan da ikke være dårligere defensivt.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Heispassasjer on April 14, 2014, 09:01:04 AM
http://www.tv2.no/v/807660/

En ting skal de ha og det er at 1000 mennesker lager så god stemning. Fikk lyst å gå på Nest kamp bare for stemningen sin del..
Vittig med han Nest supporteren på slutten der:-D


Hehe, sjarmerende.
Og når sluttet vi egentlig å "ta bølgen" på Stadion? Eller har vi aldri begynt med det?

;)

Herman1

April 27, 2014, 21:26:47 PM #723 Last Edit: April 27, 2014, 21:28:34 PM by Herman1
Quote from: Lasaron on April 15, 2014, 08:35:12 AM
Quote from: Superjack on April 15, 2014, 08:23:42 AM
Quote from: Heispassasjer on April 14, 2014, 11:47:36 AM
Satt isåfall ikke ifjor og diskuterte at med litt stang inn så e vi der. Så dommedagsprofetene må bare kule bæret..

Håper litt av entusiasmen i Nest kan smitte over på Brann.
Har sett Tv2 klippet fra Nest kampen flere ganger nå og jeg ler hver gang.(neste år eliteserien, så Europa:-D :-D :-D ) god stemning......


Som info kan det opplyses at Tommy Sulen gjorde comeback med gitarspill og bølgendirigering...


Gjorde han det? Nå i Nest? Skrekk og gru!


Ikke dårlig gjort, så syk han dessverre er...

Herman1

Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 19:43:33 PM
Det er på høy tid å tenke høyt om både keeper, backene og Demidovs makker. Demidov er ny og har vist at han har nivået inne, resten er oppe for diskusjon. Demir angriper godt, men forsvarsarbeidet er tidvis pinlig. Sævarsson likeså, men han er svakere offensivt. Piotr er oppskrytt og virker å mangle futten, mens på den andre midtstopperplassen er det ingen gode kandidater.


Alvorlig talt? Seriøst?

Tenke høyt om keeperen?
Vår beste spiller i fjor, og en av tippeligaens beste keepere. Og etter en håndfull middelmådige kamper av årets sesong vil du vurdere om han er god nok?

Snakk om korttenkt værhane-mentalitet!

Spelaren

Quote from: Herman1 on April 27, 2014, 21:31:46 PM
Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 19:43:33 PM
Det er på høy tid å tenke høyt om både keeper, backene og Demidovs makker. Demidov er ny og har vist at han har nivået inne, resten er oppe for diskusjon. Demir angriper godt, men forsvarsarbeidet er tidvis pinlig. Sævarsson likeså, men han er svakere offensivt. Piotr er oppskrytt og virker å mangle futten, mens på den andre midtstopperplassen er det ingen gode kandidater.


Alvorlig talt? Seriøst?

Tenke høyt om keeperen?
Vår beste spiller i fjor, og en av tippeligaens beste keepere. Og etter en håndfull middelmådige kamper av årets sesong vil du vurdere om han er god nok?

Snakk om korttenkt værhane-mentalitet!


Ja, alvorlig talt. Tenke høyt. Og spar meg pisset om korttenkt værhane-tøv. Målene fortsetter å renne inn etter at han tok plassen frå Opdal etter den korte "konkurransen". Han må vel ha TLs svakeste statistikk på straffer, har en merkverdig offensiv tankegang og uttalelser milevis unna realisme. Han er en supporterhelt pga at han er typete. Konkurransesituasjonen hans er ikkje-eksisterende og det er null progresjon å spore. At du føler deg såret over at noen ønsker å drøfte hans kandidatur får være ditt problem. Branns problem er at me slepper inn altfor mange mål, og denne steinen kan snus uten at folk farer opp over det.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 21:47:24 PM
Quote from: Herman1 on April 27, 2014, 21:31:46 PM
Quote from: Spelaren on April 27, 2014, 19:43:33 PM
Det er på høy tid å tenke høyt om både keeper, backene og Demidovs makker. Demidov er ny og har vist at han har nivået inne, resten er oppe for diskusjon. Demir angriper godt, men forsvarsarbeidet er tidvis pinlig. Sævarsson likeså, men han er svakere offensivt. Piotr er oppskrytt og virker å mangle futten, mens på den andre midtstopperplassen er det ingen gode kandidater.


Alvorlig talt? Seriøst?

Tenke høyt om keeperen?
Vår beste spiller i fjor, og en av tippeligaens beste keepere. Og etter en håndfull middelmådige kamper av årets sesong vil du vurdere om han er god nok?

Snakk om korttenkt værhane-mentalitet!


Ja, alvorlig talt. Tenke høyt. Og spar meg pisset om korttenkt værhane-tøv. Målene fortsetter å renne inn etter at han tok plassen frå Opdal etter den korte "konkurransen". Han må vel ha TLs svakeste statistikk på straffer, har en merkverdig offensiv tankegang og uttalelser milevis unna realisme. Han er en supporterhelt pga at han er typete. Konkurransesituasjonen hans er ikkje-eksisterende og det er null progresjon å spore. At du føler deg såret over at noen ønsker å drøfte hans kandidatur får være ditt problem. Branns problem er at me slepper inn altfor mange mål, og denne steinen kan snus uten at folk farer opp over det.
Piotr er en klassekeeper, selv om han ikke er i toppform nå. Det er billig argumentasjon å bare peke på antall baklengs. Var i tette bakover den perioden Opdal storspilte og var landslagskeeper? Nei, og da hadde vi til og med en ganske god stopperduo.

dragn

Vi vet lite om kommunikasjonen mellom han og forsvarsfireren. For meg virker den fraværende. Han har jo en råskap på sine "kompetanseområder" som få andre, men jeg har ikke et inntrykk av at han gjøre lagkameratene bedre.

Ellers er han jo selvsagt en av de beste i TL på sine spesialiteter, men ikke spesielt imponerende i feltarbeidet, med ball i beina eller igangsetting.

krakra

Han er en av de beste i TL totalt sett. Ikke bare på sine spesialiteter. Han er en kvalitetskeeper, selv om han som alle andre kvalitetskeepere i TL har sine svakheter. Helt feil sted å begynne.

Brann må først og fremst begynne å spille med samme stopperduo i flere kamper på rad. Nå er vel bestemor skadet igjen og det foreslår jeg at vi satser på Grønner og Demidov selv om Grønner dummet seg ut i dag. Vi kan ikke bytte ut en stopper hver gang han driter seg ut. Nå må Norling ta en valg. Jeg ser helst Grønner, men velger han Mojsov må Mojsov få spille mange kamper på rad, selv om han skulle drite seg ut. Det nytter ikke å bytte stopperduo hver eneste kamp

Spelaren

Quote from: krakra on April 27, 2014, 22:48:42 PM
Piotr er en klassekeeper, selv om han ikke er i toppform nå. Det er billig argumentasjon å bare peke på antall baklengs. Var i tette bakover den perioden Opdal storspilte og var landslagskeeper? Nei, og da hadde vi til og med en ganske god stopperduo.


Piotr er en helt greit keeper i TL, men om han er rette mannen å dirigere en forsvarsfirer er usikkert. Kommunikasjonen det legges mest merke til er de utslåtte armene når ballene havner i nettet, er han rette mannen å gjøre andre gode? For meg virker han som en ekstremindividualist, hvilket var tydelig når han kom til klubben og visse kommentarer om forholdet til Opdal.
Gå av.

Kagain

Piotr - Keepernes Messi? De gangene jeg har sett Brann-kamp på TV har jeg gjentatte ganger bitt meg merke i at Brann avverger et mål, Piotr plukker opp ballen og går så langt ut som han kan og står og peker. Det jeg spør meg om er om det er fordi at han ikke ser noen som er villig å gå på løp (om det er fordi at det faktisk ikke ER noen som går på løp, eller om det er Piotr som ikke ser det skal jeg la være å diskutere) eller om han rett og slett blir litt forvirret eller vil styre showet selv. Utsparkene hans havner som regel på venstresiden noe sted midt i mellom motstanderens 16-meter og midtlinjen. Det kan jo hende at han vil ha flere opp der?

Piotr har ellers god "kommunikasjon" med tilskuerne. Alltid herlig når han setter i gang og fekter for at tilskuerne skal ta litt mer av. Det er vel gjerne lettere å få oss i gang enn de som står med ryggen til et sted langt der fremme...

ostraume

Hallo. Piotr er da ikke mannen som skal byttes ut.

Vi har to sidebacker som er svake defensivt, og et midtstopperpar som ikke er samspilt. Det siste kan i alle fall bli bedre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Hvor mange baklengsmål blir det i år da ? Hittil 11 på 5 kamper. Et snitt på 2,2. Opprettholdes det snittet blir det 66 baklengsmål på 30 kamper. Så gale blir det nok ikke men at vi glir inn ganske nært de vanlige 49-50 er vel ikke usannsynlig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Vel, det er da godt at NOE er med det vanlige, eller? :)

krakra

Quote from: Spelaren on April 28, 2014, 05:41:14 AM
Quote from: krakra on April 27, 2014, 22:48:42 PM
Piotr er en klassekeeper, selv om han ikke er i toppform nå. Det er billig argumentasjon å bare peke på antall baklengs. Var i tette bakover den perioden Opdal storspilte og var landslagskeeper? Nei, og da hadde vi til og med en ganske god stopperduo.


Piotr er en helt greit keeper i TL, men om han er rette mannen å dirigere en forsvarsfirer er usikkert. Kommunikasjonen det legges mest merke til er de utslåtte armene når ballene havner i nettet, er han rette mannen å gjøre andre gode? For meg virker han som en ekstremindividualist, hvilket var tydelig når han kom til klubben og visse kommentarer om forholdet til Opdal.
Sikker på at du ikke overdriver litt? Han er ikke en svak keeper? Piotr var vår klart beste spiller i fjor og holdt oss sannsyneligvis unna nedrykksstriden og kanskje også et faktisk nedrykk. Han har hatt en noe variabel start på årets sesong, og da er det jo typisk at enkelte skal slå til med at han egentlig ikke er særlig god i det hele tatt og kanskje burde byttes ut fordi han har noen mangler. Som om det finnes keepere i denne ligaene uten mangler. Jeg så Piotr kommunisere bra med forsvaret i går. Det er ikke nødvendigvis keeperen sin skyld at forsvaret er svakt. Hva kunne han liksom sagt som ville gjort dem så mye bedre?

nero

Piotr er vel den siste vi bør diskutere blant dagens Brannspillere, selv om han har vært litt rusten i år. Han har sine mangler, men er likevel den eneste virkelige klassespilleren vi har.*








* Selvfølgelig "klassespiller" i TL-sammenheng, ikke nødvendigvis klassespiller i internasjonal forstand. ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Hva skal vi si om sesongen egentlig? Er den over? Godset og Molde har fått gode starter og disse tar vi da aldri igjen? RBK bør havne over oss, og Viking ser ut til å være i dytten.

En mellomsesong (igjen), altså.

Positivt så langt: Haugen er fast inventar og holder greit TL-nivå. Skaanes har fått sitt definitive gjennombrudd.

Negativt: Vi styrer mot publikumssvikt og millionunderskudd. Får Norling i det hele tatt laget en stall i sitt bilde? Onkel Trond må nok trø til om dette skal bli til noe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: krakra on April 28, 2014, 10:23:01 AM
Sikker på at du ikke overdriver litt? Han er ikke en svak keeper? Piotr var vår klart beste spiller i fjor og holdt oss sannsyneligvis unna nedrykksstriden og kanskje også et faktisk nedrykk. Han har hatt en noe variabel start på årets sesong, og da er det jo typisk at enkelte skal slå til med at han egentlig ikke er særlig god i det hele tatt og kanskje burde byttes ut fordi han har noen mangler. Som om det finnes keepere i denne ligaene uten mangler. Jeg så Piotr kommunisere bra med forsvaret i går. Det er ikke nødvendigvis keeperen sin skyld at forsvaret er svakt. Hva kunne han liksom sagt som ville gjort dem så mye bedre?


Hans kandidatur bør være lov å diskutere i likhet med alle andre spilleres kandidatur. Han har bekledd keeperplassen i tre sesonger, og når mål renner inn som før er det vel åpenbart at det bør kunne drøftes i likhet med resten av laget. Kanskje ville en annen keepertype fungert bedre i dagens Brann-lag. Kanskje ville en mindre individualistisk utøver vært å foretrekke. Kanskje ikkje. Det er i hvert fall en vurdering. At han er den eneste klassespilleren (i TL-sammenheng) me har er tøv. Både Huseklepp og Demidov er klassespillere, sjølv om ingen har åpnet året godt.
Gå av.

Spelaren

Quote from: ostraume on April 28, 2014, 11:00:25 AM
Hva skal vi si om sesongen egentlig? Er den over? Godset og Molde har fått gode starter og disse tar vi da aldri igjen? RBK bør havne over oss, og Viking ser ut til å være i dytten.

En mellomsesong (igjen), altså.

Positivt så langt: Haugen er fast inventar og holder greit TL-nivå. Skaanes har fått sitt definitive gjennombrudd.

Negativt: Vi styrer mot publikumssvikt og millionunderskudd. Får Norling i det hele tatt laget en stall i sitt bilde? Onkel Trond må nok trø til om dette skal bli til noe.
Gå av.

nero

Quote from: Spelaren on April 28, 2014, 11:23:20 AM

. At han er den eneste klassespilleren (i TL-sammenheng) me har er tøv. Både Huseklepp og Demidov er klassespillere, sjølv om ingen har åpnet året godt.

Vel, det begynner vel faktisk å bli noen år siden noen av dem viste denne klassen.
Lions led by donkeys.

Huff

I forhold til medaljestriden og Brann var vel RBK spesielt, samt Molde og Godset nevnt som klare gull og medaljekandidater, bak dem trodde vel de fleste det kom til å bli ekstremt jevnt. Ettersom minst en av forhåndsfavorittene normalt sett svikter var i alle fall undertegnedes medaljehåp basert på at en av forhåndsfavorittene sviktet, mens Brann grep sjansen og ble best blant resten.

Det er selvsagt alt for tidlig å konkludere ennå, men basert på sesongen sålangt tror jeg ingen av forhåndsfavorittene svikter. Totalt sett har RBH vært dårlige, men på tross av dette har de fått med seg poeng, og de vil trolig bli bedre. MFK har heller ikke sviktet, og godset er topplaget med størst forbedringspotensiale pga mange endringer. Bak der virker Viking som en soleklar medaljekandidat i tillegg, de har sålangt vært mer solide enn jeg hadde sett for meg. Lagene som har levert er lag med ressurser og solide staller, og det er mindre sjanse for at de kollapser enn dersom eksempelvis Odd, eller Start hadde ledet serien.

Dette, kombinert med Branns svake start, betyr at jeg ikke ser for meg en bedre plassering enn maks 5.plass per nå.

Spelaren

Quote from: nero on April 28, 2014, 11:26:50 AM
Quote from: Spelaren on April 28, 2014, 11:23:20 AM

. At han er den eneste klassespilleren (i TL-sammenheng) me har er tøv. Både Huseklepp og Demidov er klassespillere, sjølv om ingen har åpnet året godt.

Vel, det begynner vel faktisk å bli noen år siden noen av dem viste denne klassen.


Huseklepp hadde 14 målpoeng i fjor, Demidov har såpass rik historikk i TL at hans evner bør være godt kjente. Han spelte noenlunde fast i Spania før fiaskooppholdet i Dagestan. Men rusk i maskineriet er det, uten tvil, men at Huseklepp er klasse i TL bør ikkje være så kontroversielt å påstå.
Gå av.

nero

Greit nok, men ingen av dem har fremstått som klassespillere denne sesongen. Piotr inkludert. Så får vi jo bare håpe at de springer ut i full blomst under den strålende sommersolen, som Rikard ville uttrykt det.
Lions led by donkeys.

Spelaren

Quote from: nero on April 28, 2014, 12:34:27 PM
Greit nok, men ingen av dem har fremstått som klassespillere denne sesongen. Så får vi jo bare håpe at de springer ut i full blomst under den strålende sommersolen, som Rikard ville uttrykt det.


Det tok litt tid før ting satt for ham i Malmø etter at han overtok ansvaret der mai 2011. Riktignok overtok han et lag som året før hadde tatt gull (2010), så ting var nok litt lettere.
Gå av.

krøvel vellevold

Selvsagt er sesongen over. 7 poeng til bronsen over 25 kamper er helt umulig å ta inn. Knapt nok teoretisk. Brann bør allerede nå starte partoutkortsalget til neste års Adecco.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2014, 13:26:51 PM
Selvsagt er sesongen over. 7 poeng til bronsen over 25 kamper er helt umulig å ta inn. Knapt nok teoretisk. Brann bør allerede nå starte partoutkortsalget til neste års Adecco.


Du som har oversikt over statistikken Krøvel. Hva sier den om snittplassering ved sesongslutt for lag med 4 poeng etter 5 kamper?

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2014, 13:26:51 PM
Selvsagt er sesongen over. 7 poeng til bronsen over 25 kamper er helt umulig å ta inn. Knapt nok teoretisk. Brann bør allerede nå starte partoutkortsalget til neste års Adecco.


Kanskje Brann bør gjøre som Eikedalen skisenter hvor alle med sesongkort i år får gratis sesongkort neste år i og med at trekkene måtte stenge før påske :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

Quote from: Spelaren on April 28, 2014, 12:39:20 PM
Quote from: nero on April 28, 2014, 12:34:27 PM
Greit nok, men ingen av dem har fremstått som klassespillere denne sesongen. Så får vi jo bare håpe at de springer ut i full blomst under den strålende sommersolen, som Rikard ville uttrykt det.


Det tok litt tid før ting satt for ham i Malmø etter at han overtok ansvaret der mai 2011. Riktignok overtok han et lag som året før hadde tatt gull (2010), så ting var nok litt lettere.


Kanskje bittelitt lettere enn å overta Skarsfjords gutter, ja.  ;D
Lions led by donkeys.

Wingfoot

Quote from: kabelmann on April 28, 2014, 13:42:39 PM
Kanskje Brann bør gjøre som Eikedalen skisenter hvor alle med sesongkort i år får gratis sesongkort neste år i og med at trekkene måtte stenge før påske :)


Dagens...  ;D Hadde nok vært kjekt, men det skjer nok ikke (i hvert fall ikke så lenge Daffy traver i gangene der oppe)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2014, 13:26:51 PM
Selvsagt er sesongen over. 7 poeng til bronsen over 25 kamper er helt umulig å ta inn. Knapt nok teoretisk. Brann bør allerede nå starte partoutkortsalget til neste års Adecco.



Dette er vel gjerne et svar til mitt innspill i debatten om hvor vi per nå ser ut til å havne basert på prestasjonene sålangt i årets TL.

Til mitt forsvar vil jeg legge til at jeg overhodet ikke bastant fastslo at vi ikke har mulighet til medalje, men at det per nå ikke virket særlig sannsynlig basert på en del motstanderlags tilsynelatende styrke.

Go Up