• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Og for et steg Huse hadde den gangen Tenk om han kunne nærme seg det nivået igjen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Quote from: Corran on March 20, 2014, 17:29:49 PM
Og for et steg Huse hadde den gangen Tenk om han kunne nærme seg det nivået igjen


Steget og rykket han hadde er dessverre borte.

ostraume

Quote from: krakra on March 20, 2014, 17:10:25 PM
Quote from: dudo on March 20, 2014, 17:06:00 PM
Quote from: krakra on March 20, 2014, 15:59:17 PM
Bunn6 består av blant annet Brann, Godset, Haugesund og AaFK. Topp seks av Sarpsborg, Sandnes Ulf, Odd, Sogndal, Glimt og VIF.

Sier vel sitt.


Ja, da er jo alt greit.
Det viser iallefall at det er litt hysterisk å ta treningskamper så seriøst.


Det er nok seint, men jeg registrerte at også Deila krisemaksimerte litt etter tapet mot Engen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Noe å kose seg med før sesongen tar til:
http://www.sporcle.com/games/Lampehus/tippeliga-xis-brann


Jeg klarte bare 104. Mange jeg ikke kom på i farta. Pinlig når jeg så hvem.

Spelaren

Quote from: Belfort on March 20, 2014, 17:44:01 PM
Quote from: Corran on March 20, 2014, 17:29:49 PM
Og for et steg Huse hadde den gangen Tenk om han kunne nærme seg det nivået igjen


Steget og rykket han hadde er dessverre borte.


Han brukte ballberøringene sammen med stegene den gangen, et særdeles effektivt våpen når teknikken sitter.
Gå av.

Kjell249

Quote from: krakra on March 20, 2014, 12:11:47 PM
Blir nesten trist når jeg ser nivået på dagens Huseklepp, sammenlignet med 2008. En bra dag for Huseklepp og alt var mulig. Totalresulatet den høsten viste at vi hadde klare mangler i stallen. Var vi ikke det 10 beste laget på høsten, eller husker jeg feil?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Leffen on March 20, 2014, 19:50:40 PM
Noe å kose seg med før sesongen tar til:
http://www.sporcle.com/games/Lampehus/tippeliga-xis-brann


Jeg klarte bare 104. Mange jeg ikke kom på i farta. Pinlig når jeg så hvem.


Jeg fikk den andre Moen gratis, hehe. Han hadde jeg glemt. Korttidsminne deluxe, kun 72 her...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det er noe veldig feil med folkene i dette landet når ikke én eneste av kommentatorene som skal kommentere årets TL har et favorittlag i TL, minus han ene som har Godset, Leeds og Brann...;

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Alsaker-har-ikke-tid--tar-pause-fra-eliteserien-426622_1.snd#.UyuP7oXzA3w
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg merke til at klansklovnen som lo av at Brann snakker høyt om gullambisjoner (de selv var jo så lavmælte om dem) tipper VIF på gull i år...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Valerenga-er-mest-uspiselig-Pa-grunn-av-Kjetil-Rekdal-426598_1.snd
Legg ned hele klubben!

Spelaren

March 21, 2014, 08:02:17 AM #509 Last Edit: March 21, 2014, 12:17:06 PM by Spelaren
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2014, 02:03:52 AM
Det er noe veldig feil med folkene i dette landet når ikke én eneste av kommentatorene som skal kommentere årets TL har et favorittlag i TL, minus han ene som har Godset, Leeds og Brann...;

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Alsaker-har-ikke-tid--tar-pause-fra-eliteserien-426622_1.snd#.UyuP7oXzA3w



Dette er den miljøskadde generasjonen som ble indoktrinert med Den Onde Fotballen frå det gamle koloniherrefolkets bedritne øygruppe tilbake då Norge lå uskyldsreint og utsatt til i utkant-Europa. Sosialistkommunistenes propagandaapparat NRKs målrettede hjernevaskekampanje som startet med kirugisk presisjon omfattet bl.a visning av sosialist-fotball og arbeiderbevegelsens kamp på tribunene - alt et ledd i den evige kampen mellom øst og vest. Dessverre oppfant Norge oljen og deretter ble presset frå vest så stort at det eneste som er igjen av denne egne versjonen av kald krig er ein merkverdig fascinasjon for britisk fotball, hvilket er nokså paradoksalt all den tid den har forlatt sine røtter og har blitt kapitalismens høyborg, ein silikoninnsprøytet pengemaskin og lekeplass for hele verdens oligarker og milliardærsvindlere.

Kva seier dere, kunne det avsnittet fungert på nyhetsspeilet? ;)

Frå spøk til alvor, så er det vel ikkje så unaturlig at folk frå Kongsberg ikkje har noe TL-lag. Det er vel bare én frå en TL-by som nevner bare et PL-lag?
Gå av.

apop

Quote from: Leffen on March 20, 2014, 19:50:40 PM
Noe å kose seg med før sesongen tar til:
http://www.sporcle.com/games/Lampehus/tippeliga-xis-brann


Jeg klarte bare 104. Mange jeg ikke kom på i farta. Pinlig når jeg så hvem.


102. Hadde vært fler om jeg bare hadde klarte å stave noen av importenes navn rett. Og ja det var noen relativt store brannspillere som jeg rett og slett ikke kom på, kjempepinlig. Takk og lov at det bare er jeg som vet hvilke det var :)

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2014, 02:03:52 AM
Det er noe veldig feil med folkene i dette landet når ikke én eneste av kommentatorene som skal kommentere årets TL har et favorittlag i TL, minus han ene som har Godset, Leeds og Brann...;

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Alsaker-har-ikke-tid--tar-pause-fra-eliteserien-426622_1.snd#.UyuP7oXzA3w



Jeg vet Sogndal ikke er særlig til lag, men de er nå i Tippeligaen  ;)

Lasaron

Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on March 21, 2014, 14:31:48 PM
Hadde det vært mindre ubehagelig å benke Grorud uten bonussystemet? Kanskje.


Ehm, nei. Hvorfor i all verden skulle treneren bry seg om dette?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Haha. Uff, tenk å ha tanken om bonus hengende over seg!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on March 21, 2014, 13:05:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2014, 02:03:52 AM
Det er noe veldig feil med folkene i dette landet når ikke én eneste av kommentatorene som skal kommentere årets TL har et favorittlag i TL, minus han ene som har Godset, Leeds og Brann...;

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Alsaker-har-ikke-tid--tar-pause-fra-eliteserien-426622_1.snd#.UyuP7oXzA3w



Jeg vet Sogndal ikke er særlig til lag, men de er nå i Tippeligaen  ;)


Tenkte noen ville påpeke den;) Grunnen til at jeg allikevell skrev det var måten han svarte på;

-Må si Sogndal.

Det høres jo ikke ut som han har veldig stor interesse for dem...Men det kan jo være at jeg tolker han feil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Bonus er helt greit det og vanlig. Det som ikke er greit er at den kommer på 40 poeng
Bør trigges ved europacupspill o.l.
Bonusen må jo trigges av at klubben er i en posisjon de får mer inntekter Det er jo det som er tanken bak en bonus. Blir som en bedrift som gir ansatte bonus om de tjener litt mer en forventet eller når et ambisiøst budsjett. Gir ikke bonus til de ansatte om en har et dårlig år eller så vidt går i null
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Vet ikke om den er linket til her inne, men VG-lupen går bra i dybden i år. Digg med statistikk fra fjoråret også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Når det gjelder dette med Bonus så er jeg egentlig med på at det er litt lite med opptjent bonus etter 40 poeng. I den artikkelen i BT nevnes det jo at bonusen ved 40 poeng er veldig liten, mens bonusen om de kommer på medaljeplass er desto større. Forklaring på nødvendigheten av en bonus tillegges et ønske om å ha lavere lønnskostnader enn før samtidig som en kan lokke de nødvendige stjernene til klubben. I teorien er jo dette en grei tanke. Men vi får nå se hvordan det blir utover sesongen...

krøvel vellevold

Jeg tipper vi tar 20 poeng i vårsesongen (ca 7.-8.pl.) og 30 poeng i høstsesongen. Dermed blir det 50 poeng - og akkurat for lite til å ta medalje.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Akkurat nå har Brann ett midtbaneproblem. Badji skal være den usynlige defensive kraften, men det virker som han mangler den kanskje viktigste egenskapen for å spille der. Evnen til å lese spillet og vite hvor medspillerene er. Nå får han ball og må orientere seg. De som er gode i rollen vet hva de skal gjøre med ballen før de får den. Haugen virker jo mest opptatt av å gjemme seg bak motspiller denne oppkjøringen, men vi får håpe det løsner igjen for ham. Kanskje burde Norling latt Haugen ligge dypere og Badji rive opp spillet på motstanders halvdel.

Nå håper jeg vi har litt stolpe inn i starten av sesongen så vi spiller å få en sesong med ryggen mot veggen.

Romarius

Tror ekstremt mye står og faller på starten av sesongen. Med seier borte i første kamp kan vi få oss et veldig løft, senkede skuldre, og vi har gode sjanser til en knallstart på sesongen med Stabæk hjemme for småfulle tribuner i andre kamp.
Med tap vil Stabækkampen være preget av nerver, et glissent stadion og fort dårlig stemning hvis man ikke ser storspill fra start. Kan virkelig komme skjevt ut da.

Vi møter en del nedrykkskandidater i starten av sesongen. Uhyre spent om det er en fordel eller ulempe slik Brann sin form er nå. Sarp borte i første kamp blir i hvert fall uhyre tøft. Vi skal ikke lese for mye av treningskampene, men jeg vil påstå de er relativt klare favoritter hjemme mot Brann akkurat nå. Jeg vil i utgangspunktet være fornøyd med ett poeng i åpningskampen.

krakra

Noen som ser dette NFF-opplegget nå? For noe absolutt søppel. Verste jeg har sett.

Henki

Quote from: krakra on March 24, 2014, 14:01:02 PM
Noen som ser dette NFF-opplegget nå? For noe absolutt søppel. Verste jeg har sett.


Hva er det nå?
Ballen skal fremover!

nummer9

Quote from: dragn on March 17, 2014, 21:09:44 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 20:28:56 PM
Quote from: dragn on March 17, 2014, 20:18:22 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:57:05 PM
Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Kjipere kvalitet når du streamer. Og ser du kampen allikevel på tv'n, blir pc'n som oftest en flaskehals med mindre du har et dårlig tv(50 hz).


PC flaskehals? Det har jeg ingen tro på. Sumo funker gull i HD, enten det er via PC eller kabel.


Da har du ikke sett hva god kvalitet er! ;) Hvis du setter opp en bærbar mot TV som kjører fra dekoder, så ser du stor forskjell i bildeflyt dersom TV'et er av ok kvalitet. (Dvs 100 hz eller mer).

Grunnen er; Laptoper støtter oftest 60 hz. Avhengig av kvalitet på TV, så støtter den enten 50, 100 eller 200 hz. Dersom du skal kunne utnytte eks 100 hz via hdmi kabel fra PC til TV, må oppløsningen reduseres til 1024*768, noe som ikke er i nærheten av HD for å si det sånn. Så kort fortalt, du kan velge mellom god flyt, eller god oppløsning. Alle har sett low-resolutions kamper på gratis streams, og vi kan alle bekrefte at det suger hardt. Da står man igjen med en PC leverer et bilde som oppdaterer seg 60 hz, selv om TV støtter 100, eller 200. Og tro meg, 60 vs 100/200 merker du forskjell på, det er bare å gå i nærmeste elektroforretning å se dersom du ikke tror meg!

Tv2Sumo er ikke dårlig though, de slår Cmore på kvalitet over stream, men det er ikke det samme når du er vant med kabel rett i TV'n :)

Beklager at jeg blir litt for teknisk her, men jeg kunne ikke la dette stå umotsagt da dette henger ikke på greip.

For det første, så bruker både PC og dekoder HDMI-kabel, så dermed har disse samme begrensningene i forhold til båndbredde mellom kilde og skjerm (oppløsning og bildeflyt (oppfriskningsrate)). Bruker du mot formodning DVI eller DisplayPort fra PC til skjer/TV, så har de plenty med båndbredde til å ikke være merkbart dårligere enn dagens HDMI 1.4 standard.

For det andre, så hjelper det ikke noe som helst at TVen din støtter 200hz, 400hz eller mere, når  dekoderen din ikke leverer mere enn 50 bilder per sekund uansett. Både satelitt, kabel eller Riks-TV leverer ikke høyere bildefrekvens enn 50 (kanskje eventuelle 3D-kanaler har dobbel frekvens, men dette er ikke relevant for fotball på norske kanaler).

Til sist kan det nevnes at du likevel har rett i at bildeflyt på tradisjonell tv-distribusjon er bedre enn på mange streamingstjenester. Dette er dog fordi bildeflyt ofte ikke er sett på som like viktig når en vurderer opplevd bildekvalitet, og dermed blir nedprioritert for å spare båndbredde. For TV 2 Sumo så er ikke dette like stort problem nå som det var før, så jeg vil ikke påstå dette er særlig merkbart her. For C-more har jeg ikke peiling desverre.

</nerd-rant>

Xminator

Rune Pedersen skal ha fokus på skrekktaklinger og albuer denne sesongen. Nå har vi ingen verstinger på albuer, men vi har en del spillere som ofte satser 110%. Badji. Demir. Mojsov. Sævarsson. Haugen har vel vert på kanten ett par ganger også. De kan risikere å få rødt kort selv når de treffer klokkerent på ball.

Det bør jo være mulig å justere, og jeg skjønner hvorfor taklinger med høy risiko ikke bør tillates selv om de treffer ball.

dragn

Quote from: nummer9 on March 24, 2014, 15:06:04 PM
Quote from: dragn on March 17, 2014, 21:09:44 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 20:28:56 PM
Quote from: dragn on March 17, 2014, 20:18:22 PM
Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:57:05 PM
Poster her i stedet for i kamptråden:

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Kjipere kvalitet når du streamer. Og ser du kampen allikevel på tv'n, blir pc'n som oftest en flaskehals med mindre du har et dårlig tv(50 hz).


PC flaskehals? Det har jeg ingen tro på. Sumo funker gull i HD, enten det er via PC eller kabel.


Da har du ikke sett hva god kvalitet er! ;) Hvis du setter opp en bærbar mot TV som kjører fra dekoder, så ser du stor forskjell i bildeflyt dersom TV'et er av ok kvalitet. (Dvs 100 hz eller mer).

Grunnen er; Laptoper støtter oftest 60 hz. Avhengig av kvalitet på TV, så støtter den enten 50, 100 eller 200 hz. Dersom du skal kunne utnytte eks 100 hz via hdmi kabel fra PC til TV, må oppløsningen reduseres til 1024*768, noe som ikke er i nærheten av HD for å si det sånn. Så kort fortalt, du kan velge mellom god flyt, eller god oppløsning. Alle har sett low-resolutions kamper på gratis streams, og vi kan alle bekrefte at det suger hardt. Da står man igjen med en PC leverer et bilde som oppdaterer seg 60 hz, selv om TV støtter 100, eller 200. Og tro meg, 60 vs 100/200 merker du forskjell på, det er bare å gå i nærmeste elektroforretning å se dersom du ikke tror meg!

Tv2Sumo er ikke dårlig though, de slår Cmore på kvalitet over stream, men det er ikke det samme når du er vant med kabel rett i TV'n :)

Beklager at jeg blir litt for teknisk her, men jeg kunne ikke la dette stå umotsagt da dette henger ikke på greip.

For det første, så bruker både PC og dekoder HDMI-kabel, så dermed har disse samme begrensningene i forhold til båndbredde mellom kilde og skjerm (oppløsning og bildeflyt (oppfriskningsrate)). Bruker du mot formodning DVI eller DisplayPort fra PC til skjer/TV, så har de plenty med båndbredde til å ikke være merkbart dårligere enn dagens HDMI 1.4 standard.

For det andre, så hjelper det ikke noe som helst at TVen din støtter 200hz, 400hz eller mere, når  dekoderen din ikke leverer mere enn 50 bilder per sekund uansett. Både satelitt, kabel eller Riks-TV leverer ikke høyere bildefrekvens enn 50 (kanskje eventuelle 3D-kanaler har dobbel frekvens, men dette er ikke relevant for fotball på norske kanaler).

Til sist kan det nevnes at du likevel har rett i at bildeflyt på tradisjonell tv-distribusjon er bedre enn på mange streamingstjenester. Dette er dog fordi bildeflyt ofte ikke er sett på som like viktig når en vurderer opplevd bildekvalitet, og dermed blir nedprioritert for å spare båndbredde. For TV 2 Sumo så er ikke dette like stort problem nå som det var før, så jeg vil ikke påstå dette er særlig merkbart her. For C-more har jeg ikke peiling desverre.

</nerd-rant>


Husker du de gamle svære kassetv'ene? De leverte jo god flyt uten at dekoderne var noe spesielt bedre? Når man da gikk over til flatskjerm var jo flyten crap i forhold. Hadde det vært som du sier, hadde jo ikke noen brydd seg med å kjøpe TV over 50 hz, hvis du sier at bildet er cappa til 50 hz uansett. Og tro meg, du skal få komme til meg å se _forskjell_ på 2 vidt forskjellige tv'er i hver ende av skalaen.

aleksanderhjelleseth

Hoi hvor dumt det er å se Nff "kickoffet" med Varg Veum. Nff prøver men får det ikke til. Legg ned hele dritten!

kabelmann

Quote from: nummer9 on March 24, 2014, 15:06:04 PM
For det andre, så hjelper det ikke noe som helst at TVen din støtter 200hz, 400hz eller mere, når  dekoderen din ikke leverer mere enn 50 bilder per sekund uansett. Både satelitt, kabel eller Riks-TV leverer ikke høyere bildefrekvens enn 50 (kanskje eventuelle 3D-kanaler har dobbel frekvens, men dette er ikke relevant for fotball på norske kanaler).


Poenget med en doblet hertz (100hz kontra 50hz) er jo at TVen selv regner ut og genererer et bilde mellom de to bildene den får levert fra dekoder.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

March 24, 2014, 20:36:20 PM #530 Last Edit: March 24, 2014, 20:45:22 PM by krakra
"Jeg føler at spillerne er et produkt av laget" sa Ronny Deila om tapet av nesten alle sine offensive nøkkespillere. En veldig god tanke som er hovedårsaken til Godsets suksess og som jeg håper vil prege Brann mer i årene fremover enn enkeltes kjøpehysteri. Gode lag avler gode spillere.

Så må vi selvsagt fylle på litt etterhvert også.

Forøvrig bør alle se denne trenerdebatten mellom Norling, Perry, Skullerud og Deila. Ganske interessant. Norling sier mye bra og det virker som han og Deila er veldig på nett.

http://www.tv2.no/2014/03/24/sport/5437478#.UzCI-4Xn068

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 24, 2014, 20:00:31 PM
Hoi hvor dumt det er å se Nff "kickoffet" med Varg Veum. Nff prøver men får det ikke til. Legg ned hele dritten!


Ja, for all del. Kvel entusiasmen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Ja det hadde VIRKELIG kvelt entusiasmen, NFF er så flinke til å skape entusiasme!
::)

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 25, 2014, 07:06:06 AM
Ja det hadde VIRKELIG kvelt entusiasmen, NFF er så flinke til å skape entusiasme!
::)


Jeg har ikke sett det og det kan godt hende han var elendig der, men at de prøver å skape entusiasme rundt seriestart er udelt positivt. At de kunne gjort det på en bedre måte er jo greit nok.

De får mer enn nok tyn for idiotien sin, og bør også roses når de gjør ting rett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

March 26, 2014, 11:01:39 AM #534 Last Edit: March 26, 2014, 11:10:42 AM by Gulløl
Se hele dagens Brann-magasin fra stadion
Rikard Norling, Gjert Moldestad og Birkir Mar Sævarsson blant gjestene i dagens Brann-studio.


http://www.nrk.no/hordaland/se-hele-dagens-brann-magasin-1.11628793

Merk den flotte grønne matten i bakgrunnen. Enda skal den godgjøre seg i 11 dager til der det er meldt knallvær. Burde vel være gode sjanser for at troppen får seg seg noen gode verdifulle treninger på Stadion matten i neste uke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Gresset så fantastisk ut ja
Og Sævarson la flere ganger vekt på at Brann endelig har fått en god trener
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

March 27, 2014, 07:48:55 AM #536 Last Edit: March 27, 2014, 08:10:44 AM by Spelaren
Etter ca 3:30 "vi er trots alt Brann" :D

Sævarsson må klippe seg.
Gå av.

krakra

Quote from: Gulløl on March 26, 2014, 11:01:39 AM
Se hele dagens Brann-magasin fra stadion
Rikard Norling, Gjert Moldestad og Birkir Mar Sævarsson blant gjestene i dagens Brann-studio.


http://www.nrk.no/hordaland/se-hele-dagens-brann-magasin-1.11628793

Merk den flotte grønne matten i bakgrunnen. Enda skal den godgjøre seg i 11 dager til der det er meldt knallvær. Burde vel være gode sjanser for at troppen får seg seg noen gode verdifulle treninger på Stadion matten i neste uke.
Merker at jeg fortsatt for en litt vond følelse hver gang det kommer et kritisk spørsmål fordi jeg bare venter på spydigheten i retur. Så kommer Norling med seriøse og bedre svar enn man egentlig burde kunne forvente. Det er tydelig at han legger en stor innsats i å kunne svare godt på hvert eneste spørsmål, selv om sikkert noen irriterer ham litt.

Sævarsson må jo sies å være vårt sogning-alibi i dagens stall.

Huff

Quote from: krakra on March 27, 2014, 19:15:22 PM
Sævarsson må jo sies å være vårt sogning-alibi i dagens stall.


Med kommentarer som ''før jobbet vi en og en'' og ''nå har vi fått en god trener'' er det i alle fall tydelig hva Sæv synes om den gamle treneren.

Gulløl


«Forventer at Brann skal spille mer attraktiv fotball»
Bergenspressen fikk slippe til med sine spådommer og tanker om Brann i 2014-sesongen.


http://www.nrk.no/hordaland/se-dagens-brann-sending-fra-stadion-1.11633897
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

For min del er 2014 ikkje anna enn «ein kom i gang-sesong».

Dvs at eg forventar at heile vårsesongen kjem til å vera svært varierande. Eg forventar at me spelar inn eit lag og Norling vert van med den norske spelestilen og kulturen. Til sommaren ser han kva han treng og byrjar å kjøpa inn dei spelarane han føler han manglar.

Hausten forventar eg mykje meir av. Då forventar eg at laget har byrja å spela seg saman og at me vert meir stabile og byrjar å få resultat.

Men sidan serien er så jamn, håpar eg me kan vera med i kampen om e-cupplass i 2015.

Deretter forventar eg at frå 2015, med litt fleire spelarkjøp o.l. er me med på å kjempa om topp 2-3 plassering. Og til og med kanskje gullet.

Dvs at i år kjem eg ikkje til å mista tolmodet med Norling i det heile. Trua er stor på mannen!

StuckedPaaOstlandet

Enig, det vil nok variere i år, spesielt  frem til sommeren,  er ganske tung på kant og sentral midt, så håper det kommer noe inn i sommer, vinduet åpner vel 15 juli? (forøvrig latterlig endring,  umulig å erstatte spiller om en går i slutten av de internasjonale vinduene). Merker resten av pressen i landet får det til å virke som om at vi er så utålmodig,  forlanger 30 seire på rad og har byttet trener hvert år..  Gleder meg til seriestart nå,  spent på hvordan det ligger an :)

Lasaron

Ja, dere! I dag braker det løs. Det er kanskje ikke verdens beste liga, men det er vår liga. Det er den vi har mulighet til å følge tettest. Det er her vårt lag er. Vi kan være tilstede på kampene. Kamp etter kamp. Oppleve stemningen. Bidra til stemningen. Osv.

(Selv skal jeg ut i solen, og rekker kanskje ikke noe av kampen i kveld.)
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Finner ikke sammendrag av Mfk-Vif. Hvem viste kampen?
Skulle gjerne sett Elyounussi i Brann i stede for molde. Han var visst i støtet?
TL 2014 er igang, yiha.

dragn

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 28, 2014, 21:40:30 PM
Finner ikke sammendrag av Mfk-Vif. Hvem viste kampen?
Skulle gjerne sett Elyounussi i Brann i stede for molde. Han var visst i støtet?
TL 2014 er igang, yiha.


tv2 zebra

Xminator

Får med meg at Sigurdason som i følge forumplenumet overhode ikke kunne regnes som noe bedre enn Orlov når årets overgangsvinner skulle uhøytidlig kåres tidligere i vinter (før Molde parkerte oss totalt i den sammenhengen). Det er jo mulig Orlov følger opp med mål og storspill på søndag. Det første mer sannsynlig enn det siste.

krakra

Nå vrir du på sannheten. Det er ingen som har sagt at Sigurdason isolert sett ikke er bedre enn Orlov, mens der Orlov ersattet Pusic skulle Sigurdason erstatte Berget. Så totalt sett er det ikke sikkert at Molde kom mer i pluss enn oss.

Kjell249

Molde var tippeligaens beste lag på høsten i fjor, det var ikke vi. Greit at det var gå sakte aksjon på høsten, men de siste seks sesongene har vi aldri vært i nærheten sv å være beste lag verken i høst, vår eller hele sesonger.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

March 29, 2014, 10:05:42 AM #548 Last Edit: March 29, 2014, 10:09:03 AM by krakra
De 15 siste rundene var Molde 4. best med et snitt på 1,8
De ti siste rundene var de også 4. best med et snitt på 1,9
De fem siste rundene var de 5. best med et snitt på 1,8

De 15 første kampene i fjor var vi fjerde best med et snitt på 1,67
De 10 første var vi 3. best med et snitt på 1,8
De 5 første var i 6. best med et snitt på 1,8


dudo

Quote from: Kjell249 on March 29, 2014, 10:01:23 AMMolde var tippeligaens beste lag på høsten i fjor, det var ikke vi. Greit at det var gå sakte aksjon på høsten, men de siste seks sesongene har vi aldri vært i nærheten sv å være beste lag verken i høst, vår eller hele sesonger.

Du har et svært avslappet forhold til sannheten, har du ikke? Makan til utbasunering av anekdotisk kunnskap som ikke stemmer er det ikke lett å finne. Selv om du har en følelse av noe er det ikke sikkert den er korrekt. Og veldig ofte går det an å sjekke.

Edit: selvsagt ikke bare basert på den posten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up