• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2014

Started by Lasaron, November 09, 2013, 23:01:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

crm

Den innlysende innvendingen mot innlegget over er at Brann alltid har blitt styrt av såkalt "kompetente" folk, noe som har vært ensbetydende med folk fra næringslivet og tidligere Brann-spillere. Det har jevnt over ikke gått spesielt bra verken sportslig eller økonomisk, samtidig som klubben har mistet kontakten med grasroten. Det har heldigvis begynt å snu.

Ellers er det jo åpenbart at kandidater til Brann-styret også må ha verdifull erfaring og kompetanse i tillegg til engasjement for klubben. Barmen er nok sånn sett en god lederkandidat, men det bli en slutt på oppfatningen av at supportere er dumme nek som ikke kan bidra med noe i styringen av klubben, mens næringslivsfolk er de eneste som har det som skal til. Historien både i Brann og i internasjonal fotball viser at det det er feil
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

viks

February 16, 2014, 12:39:55 PM #151 Last Edit: February 16, 2014, 12:50:20 PM by viks
Quote from: crm on February 16, 2014, 12:08:17 PM
Den innlysende innvendingen mot innlegget over er at Brann alltid har blitt styrt av såkalt "kompetente" folk, noe som har vært ensbetydende med folk fra næringslivet og tidligere Brann-spillere. Det har jevnt over ikke gått spesielt bra verken sportslig eller økonomisk, samtidig som klubben har mistet kontakten med grasroten. Det har heldigvis begynt å snu.

Ellers er det jo åpenbart at kandidater til Brann-styret også må ha verdifull erfaring og kompetanse i tillegg til engasjement for klubben. Barmen er nok sånn sett en god lederkandidat, men det bli en slutt på oppfatningen av at supportere er dumme nek som ikke kan bidra med noe i styringen av klubben, mens næringslivsfolk er de eneste som har det som skal til. Historien både i Brann og i internasjonal fotball viser at det det er feil


Du misforstår litt det jeg skriver. "Næringslivsfolk" (trenger ikke nødvendigvis være økonomer) kan være hardcore supportere med særs god peiling på fotball de også.

Problemet slik jeg ser det er at de alltid skal være så forbanna profilerte. Finnes masse dyktige folk som ferdes i supporter miljøet som også har evnen til å formidle og gjennomføre, uten at de nødvendigvis er på tv eller i avisen hver dag.

Har selv satt i en rekke styrer både bedrifter og organisasjoner, og mekanismene er mye de samme. Skal du ha gjennomslag for dine synspunkter, må du ha en viss aura/karisma og ikke minst må du ha kompetanse og kunnskap til å underbygge egne argumenter - for å overbevise de andre.

Dersom man ikke besitter de rette ferdighetene, så blir man fort bare en flue på veggen, istedenfor et reelt medlem med god innflytelse.

Branns styre skal ikke være en lekeplass eller testarena for å bygge cv eller for å finne ut om man har det som skal til. De som skal sitte der skal ha det som skal til.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Jeg mener da at de som skal sitte i et Brannstyre bør ha begge deler. Både kompetansen og den faglige bakgrunnen og en lidenskap for klubben. Næringslivsaktører som skal inn ög behandle Brann som en hvilken som helst bedrift er det bare å styre unna. L. Moldestad er stjerneeksemplet på det. Samtidig er jeg ikke enig på de som på død og liv må ha inn "supporterrepresentanter". Det holder ikke å være en sentral supporterskikkelse i mine øyne, og jeg er også skeptisk til hva som skjer hvis det blir for mange av disse.

Barmen er den perfekte styrelederen. Han har en veldig bra CV, karisma og han har også gjort veldig mye for å heve lidenskapen rundt Brann i en tid hvor denne var nedadgående som Brannsponsor. Han vet hva som tenner supporterne. Ikke at jeg håper eller tror at det blir kjørt mange gratiskampanjer med han som styreleder.

Unge Moldestad er jeg litt usikker på. Han virker som en flott og oppegående fyr, men har han en bakgrunn og tyngde som vil føre til noe særlig gjennomslag? Det nytter ikke med styremedlemmer som ikke setter sitt preg på styret og klubben.

Når LGS syns jeg er en strålende kandidat. Jeg er enig med de som sier at hun fremstår som en tøff person. Ikke tøff på Skarsfjords diktatormåte, men på den måten at hun setter mål som hun ikke viker fra og ikke sitter og tenker ut bortforklaringer på at de ikke møtes. Hun er tidligere toppidrettsutøver i verdenstoppen og hun vet nok også hvor stor rolle trener og støtteapperat spiller inn på utøvernes prestasjoner. Hun skjønner sikker at fraser som "ikke kritiser treneren når spillerne er dårlige. Han kan ikke spille for dem" er tullete. Samtidig skjønner hun vel at ting går opp og ned og at man ikke kan bytte ut støtteapperatet hver gang ting går ned. Hun er også veldig karismatisk.

Jeg håper valgkomiteens kandidater blir valgt inn. Så får Moldestad komme inn for noen av de andre. Er litt usikker på lovene, men kan ikke benkeforslagene komme inn på bekostning for alle. Inkludert de som ikke er på valg?

stig

Moldestad "jr" innehar vel akkurat de egenskapene Viks etterlyser.

"Skal du ha gjennomslag for dine synspunkter, må du ha en viss aura/karisma og ikke minst må du ha kompetanse og kunnskap til å underbygge egne argumenter - for å overbevise de andre."

Tror Moldestad blir en meget god mann å ha i styret, hvis han blir valgt. Det er ikke slik at man ikke er kvalifisert fordi man er profilert heller.
Nettsideansvarlig

viks

Nå kjenner ikke jeg denne Moldestad personlig, men etter å ha lest hans kommentarer i d12m, fulgt han på Twitter et års tid, og vært tilstede på et par supportermøter så er jeg ikke overbevist. Mye floskler og selvfølgeligheter. Han har heller ikke imponert på forumet med tanker ut av boksen, nye ideer eller kramgode argumenter. Selv om sistnevnte selvsagt ikke skal vektes for tungt.

Menneskerettigheter, holdninger og billettpriser er flotte verdier det. Men ser ikke for meg at dette er det som skal ta Brann til the next level.

Man kommer langt med gode intensjoner og følelser, men det gir nødvendigvis ikke gjennomslag i et styremøte der mot debattanten har vært toppsjef i 3 store bedrifter, levert gode resultater og er tidligere eliteseriespiller - da må du ha pondus.

Det er langt fra Hansatribunen til styrerommet om du ikke har litt ballast og relevant erfaring. Styret i Brann er ikke en opplæringsarena og i hvert fall ikke en plass for å bygge CV for den saks skyld uten at jeg sier at det er Gjerts intensjon.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

nero

February 16, 2014, 16:05:11 PM #155 Last Edit: February 16, 2014, 16:08:11 PM by nero
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?
Lions led by donkeys.

krakra

February 16, 2014, 16:10:45 PM #156 Last Edit: February 16, 2014, 16:16:49 PM by krakra
Så du syns hele styret bør sitte på lik bakgrunn og kompetanse? Hun har bakgrunn fra toppidretten på høyere nivå enn der Brann ligger. Så hun har en viss forståelse for hva som ligger bak å bli best i en idrett. Det er ikke så enorm forskjell fra idrett til idrett det.. Hun driver også et hotell så jeg regner med at hun vet forskjell på over- og underskudd. I tillegg har hun en karisma og personlighet som burde gjøre henne høyaktuell. Og da snakker jeg ikke om at hun er søt og blid.

Hun er i mine øyne mer kvalifisert enn noen av de som sitter i dagens Brannstyre og forutenom Barmen har jeg ikke sett noen bedre forslag heller. Et godt styre er sammensatt av folk med forskjellig bakgrunn, som har pondus nok til å få gjennomslag i styret.

Fotball er jo veldig enkelt og styret skal jo ikke stå på treningsfeltet og gi instrukser. Jeg tror f.eks. at de fleste her på forumet kan nok om fotball til å sitte i Branns styre. Jeg tror forøvrig at fotballen, spesielt i Norge, har veldig mye å lære av skiutøverne og at det kan være gull verdt for Brann å få inn tanker derifra i styret.

dragn

Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Jeg synes du bommer her. Det finnes mange fellesnevnere mellom ulike idretter, selv mellom skiskyting og fotball. Styret vi har virker ikke akkurat gjennomsyret av vinnermentalitet og profesjonalitet. Vi henter ikke inn Poiree for å lære fotball, vi henter henne for å bygge klubbens forhold til toppidrett og sportslig satsning, der tror jeg de fleste lag i TL har noe å lære

Sindre32

Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Skulle alle i styret ha peiling på økonomi, kunne vi like gjerne ha hatt én leder og leid inn et regnskapsbyrå til resten.

viks

Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 16:51:50 PM
Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Skulle alle i styret ha peiling på økonomi, kunne vi like gjerne ha hatt én leder og leid inn et regnskapsbyrå til resten.


En grunnleggende økonomisk forståelse, samt en viss erfaring for de mekanismer som rår i forretningslivet er et minimum for hva ethvert styremedlem i Sk Brann må ha.

Regnskapsbyråer styrer ikke bedrifter, de bare bokfører konsekvensene av ledelsens handlinger.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sindre32

Quote from: viks on February 16, 2014, 17:51:30 PM
Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 16:51:50 PM
Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Skulle alle i styret ha peiling på økonomi, kunne vi like gjerne ha hatt én leder og leid inn et regnskapsbyrå til resten.


En grunnleggende økonomisk forståelse, samt en viss erfaring for de mekanismer som rår i forretningslivet er et minimum for hva ethvert styremedlem i Sk Brann må ha.

Regnskapsbyråer styrer ikke bedrifter, de bare bokfører konsekvensene av ledelsens handlinger.


Hvilket grunnlag har du da for å avfeie Skjelbreid som kandidat? Der er poenget mitt, jeg har ikke sagt at de bør være økonomer. Har du noe grunnlag for å si at hun ikke har en grunnleggende økonomisk forståelse?

viks

Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 17:57:29 PM
Quote from: viks on February 16, 2014, 17:51:30 PM
Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 16:51:50 PM
Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Skulle alle i styret ha peiling på økonomi, kunne vi like gjerne ha hatt én leder og leid inn et regnskapsbyrå til resten.


En grunnleggende økonomisk forståelse, samt en viss erfaring for de mekanismer som rår i forretningslivet er et minimum for hva ethvert styremedlem i Sk Brann må ha.

Regnskapsbyråer styrer ikke bedrifter, de bare bokfører konsekvensene av ledelsens handlinger.


Hvilket grunnlag har du da for å avfeie Skjelbreid som kandidat? Der er poenget mitt, jeg har ikke sagt at de bør være økonomer. Har du noe grunnlag for å si at hun ikke har en grunnleggende økonomisk forståelse?


Jeg har aldri avfeid Skjelbred som kandidat. Da tror jeg du må lese innleggene mine en gang til.

Jeg skrev at jeg hopper mer i taket av Barmen enn av henne, og de trengs vel ikke utdypet videre hvorfor. Er jo en grunn til at han er innstilt til leder og hun til styremedlem.

Du skriver jo derimot at dersom alle i styret skulle ha kunnskap om økonomi, så kunne en jo bare satt et regnskapsbyrå til å gjøre resten. Det er jo et utsagn som forteller meg om manglende forståelse for hele styrets arbeid og funksjon og konsekvensene av dette.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sindre32

February 16, 2014, 18:04:29 PM #162 Last Edit: February 16, 2014, 18:10:37 PM by Sindre32
Quote from: viks on February 16, 2014, 18:02:57 PM
Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 17:57:29 PM
Quote from: viks on February 16, 2014, 17:51:30 PM
Quote from: Sindre32 on February 16, 2014, 16:51:50 PM
Quote from: nero on February 16, 2014, 16:05:11 PM
Ser ikke helt hva som gjør Skjelbred til kandidat. Tidligere topputøver, ja vel, men ikke noe som har den minste relevans for en fotballklubb. Greit nok at hun er søt og blid og gjør seg godt på tv, men har hun noe peiling på økonomi og fotball, som vel er det viktigste for et styremedlem i en storklubb?


Skulle alle i styret ha peiling på økonomi, kunne vi like gjerne ha hatt én leder og leid inn et regnskapsbyrå til resten.


En grunnleggende økonomisk forståelse, samt en viss erfaring for de mekanismer som rår i forretningslivet er et minimum for hva ethvert styremedlem i Sk Brann må ha.

Regnskapsbyråer styrer ikke bedrifter, de bare bokfører konsekvensene av ledelsens handlinger.


Hvilket grunnlag har du da for å avfeie Skjelbreid som kandidat? Der er poenget mitt, jeg har ikke sagt at de bør være økonomer. Har du noe grunnlag for å si at hun ikke har en grunnleggende økonomisk forståelse?


Jeg har aldri avfeid Skjelbred som kandidat. Da tror jeg du må lese innleggene mine en gang til.

Jeg skrev at jeg hopper mer i taket av Barmen enn av henne, og de trengs vel ikke utdypet videre hvorfor. Er jo en grunn til at han er innstilt til leder og hun til styremedlem.

Du skriver jo derimot at dersom alle i styret skulle ha kunnskap om økonomi, så kunne en jo bare satt et regnskapsbyrå til å gjøre resten. Det er jo et utsagn som forteller meg om manglende forståelse for hele styrets arbeid og funksjon og konsekvensene av dette.


Da må jeg lese dine igjen, og du mine. Min kommentar var som svar til Nero :)

Edit: Nei, du må ikke lese mine. Men å tro at alt av styrets arbeid består av kjennskap til økonomi faller på sin egen urimelighet. Det var mer der poenget mitt var. Man må ha grunnleggende kjennskap, men ikke inngående. Neros avfeiing av Skjelbreid på det grunnlaget blir derfor for dumt.

Selvsagt bør man ha noe kunnskap om det, men det er en liten del av egenskapene man bør ha (dog bør minst én person ha inngående kjennskap og stor kunnskap på det området).

krakra

Hva er grunnleggende kunnskaper om økonomi? Har f.eks. Samnøy og Guntveit dette?

Skjelbred er selvstendig næringsdrivende og kan garantert et par ting om økonomi.

nero

Jeg har ikke avfeid henne som kandidat, jeg bare spør om hva det er som liksom skal gjøre henne til et opplagt valg. Jeg vet at hun er gammel skistjerne, er hyggelig og omgjengelig, og flink i media. I kveld fikk jeg også vite at hun driver et hotell. OK, kanskje det i sum gjør henne til en brukbar kandidat, men jeg er fremdeles ikke helt solgt.
Lions led by donkeys.

krakra

Brann har jo ikke hatt noen mangel av gamle middelmådige fotballspillere i styret de siste årene uten at det har hjulpet. De to siste styrelederne har vært gamle Brannspillere, i tillegg har Guntveit sittet som tidligere profil i Brann. Vi har også Henrik Lie Nielsen med tung bakgrunn fra næringslivet, Moldestad hadde tung erfaring fra næringslivet, Barmen har det og blir sannsyneligvis ny styreleder.

Til tross for mange styremedlemmer og styreledere med bakgrunn både fra Brann og tunge roller i næringslivet har det ikke gått særlig bra de siste årene. Er det en ting Brann har manglet så er det en skikkelig toppidretts- og vinnerkultur. Og jeg ser få realistiske kandidater som kan bidra i større grad med det enn Skjelbred. I tillegg har hun de kvalifikasjoner og den erfaringen som bør ligge i grunn for et styremedlem og en flott karisma.

Du er for sneversynt hvis du mener at Branns styre skal sammensettes av gamle fotballspillere og Brannsupportere. Det blir ikke et bra styre. Det har vi jo sett. Impulser fra andre idretter kan være gull verdt og de fleste som har sittet i et styre vet nok hvor viktig det er med en viss variasjon i bakgrunn.

Skjelbred gjøres til et opplagt valg gjennom sin erfaring som toppidrettsutøver i verdensklassen først og fremst der hun også var en veldig seriøs og holdningssterk utøver. Henes kandidatur styrkes i mine øyne gjennnom at hun er karismatisk og har bakgrunn fra selvstendig næringsliv, men toppidrettsbakgrunnen er altså hovedgrunnen til at jeg vil ha henne.

Sindre32

Moldestad er jo et godt eksempel på akkurat det, ikke mange som er fornøyde med jobben han har gjort.

Klaus_Brann

Variasjon er selvsagt viktig, men det må være folk i styret som forstår mekanismene på tribunene. Det gjør åpenbart ikke Sætre og jeg hadde helst sett at hun fulgte Skarsfjord pga. forlengelsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

viks

February 17, 2014, 09:05:32 AM #168 Last Edit: February 17, 2014, 09:09:35 AM by viks
Alle som ensidig krittiserer de siste års styrer, bør kanskje hensynta i sin kritikk at de har hatt ekstremt vanskelige arbeidsforhold og særdeles lite handlingsfrihet. 25 millioner og neste all egenkapital tapt i 09-10 holdt på å knekke klubben totalt.

Da ser jeg bort i fra Skarsfjord forlengelsen isolert sett som er en skandale, men fokuserer på det andre arbeidet som er gjort.

Om man skal se på styrer som har gjort ting riv ruskende galt i klubben må man heller tilbake til perioden 07-10.

De som har sittet i 2010-13 har ikke hatt så mange valgmuligheter enn å forsøke å kutte kostnader, og gjøre opp for "gammel morro" med hovedfokus på å berge klubben - ikke vinne gull.

Jeg er ikke så sikker på at et rent "supporter-styre" hadde maktet å gjøre den jobben, som er nedlagt på dette området de siste årene.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Det er ingen tvil om at styret på en del områder gjorde en god jobb. Men selv om vi tar vekk Skarsfjord-fadesen blir fortsatt hovedinntrykket negativt for mange. Litt av grunnen til dette var at de gjorde for mange kommunikasjonsblemmer. De skjønte rett og slett ikke at det som ble kommunisert drepte all entusiasme og overskygget helt det gode arbeidet som ble gjort.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on February 17, 2014, 13:18:15 PM
Det er ingen tvil om at styret på en del områder gjorde en god jobb. Men selv om vi tar vekk Skarsfjord-fadesen blir fortsatt hovedinntrykket negativt for mange. Litt av grunnen til dette var at de gjorde for mange kommunikasjonsblemmer. De skjønte rett og slett ikke at det som ble kommunisert drepte all entusiasme og overskygget helt det gode arbeidet som ble gjort.


Forlengelsen med Skarsfjord var en elendig avgjørelse. Styret har heller ikke klart å motsi påstandene om Mohns rolle og hvilken effekt lovnaden om ti millioner hadde på avgjørelsen som ble tatt. Jeg mener det hadde vært best for Brann om medlemmene av det styret som forlenget med Skarsfjord blir faset ut av klubben. Med det mener jeg at de ikke blir gjenvalgt når plassen deres står på valg.
Ballen skal fremover!

Northside

February 17, 2014, 15:46:44 PM #171 Last Edit: February 17, 2014, 19:47:57 PM by Northside
Allerede før forlengelsen til Skarsfjord var klubben vår rævkjørt med total mangel på entusiasme. Dette bunner enkelt og greit, som Nixon påpeker, måten klubben kommuniserte på.
Fra 2008-2013 skulle vi ikke få lov å tro på verken gull eller spill i Europa, det var den holdningen ledelsen/styret i klubben vår hadde ovenfor oss.

Husker på et av de første "supportermøtene" vi hadde med RBH og den gang Steinar Nilsen. Det var før sesongstart og jeg spurte om klubben hadde satt seg noen mål for hvor på tabellen vi skulle havne. Fikk da grei beskjed fra RBH at "tabellplasseringer" var ikke noe vi skulle henge oss opp i lenger, og noen mål om å komme der eller der på tabellen var ikke noe Brann ville gå ut med lenger.
På det samme møtet nevnte noen at uten mål, så kommer interessen til å falle. Dette ble blankt avvist.

Klaus_Brann

Ja, RBK ville nok ha oss lengst mulig ned etter 07...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det går mot fire styremedlemmer, pluss en vara. Nå må ikke folk si seg fornøyd om Gjert Moldestad blir vara, med talerett i styret. Han må inn på bekostning av Guntveit/Nilsen/Sætre.

Er det noen som vet med full sikkerhet hvordan det er med de som ikke står på valg? Er det teoretisk mulig å stemme inn Moldestad på bekostning av denne Nilsen, eller hva det nå var han het?

Forøvrig er det uansett et sunnhetstegn at det kommer kandidater utenom valgnemda sine. Ellers er jo det ikke vits med et valg.
Tren på langskudd

Nixon

Er man ikke på valg, så er man ikke på valg. Eller? Så Moldestad må vel kjempe med Guntveit og skiskytteren om de to tilgjengelige plassene.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Lasaron on February 18, 2014, 19:02:57 PM

Er det noen som vet med full sikkerhet hvordan det er med de som ikke står på valg? Er det teoretisk mulig å stemme inn Moldestad på bekostning av denne Nilsen, eller hva det nå var han het?


Heller Gunvteit ut enn Nilsen tror jeg. Denne Nilsen virker veldig frisk og engasjert i forhold til Guntveit.
Har forstått det slik at de rundt styret også liker Nilsen og at Cato ikke har bidratt så veldig mye.

I tillegg ryktes det at Nilsen spilte en stor rolle i jakten på Norling.

osoerli

Quote from: Nixon on February 18, 2014, 19:08:25 PM
Er man ikke på valg, så er man ikke på valg. Eller? Så Moldestad må vel kjempe med Guntveit og skiskytteren om de to tilgjengelige plassene.


Alle skal i praksis velgast.  SÃ¥ benkekandidat er fullt mulig pÃ¥ samtlige, ogsÃ¥ dei som ikkje er pÃ¥ valg.  HÃ¥par nokon blir føreslÃ¥tt mot Mette Nora Sætre.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

psv-hasund

De gangene jeg har møtt Nielsen har han gitt et meget fordelaktig inntrykk. Jeg håper Guntveit blir forkastet hvis noen må ut. Jeg er fornøyd med valgkomiteens styret, men hadde håpet på en annen nestleder. Jeg håper de som eventuelt stemmer inn Moldestad den yngre vet hva han står for, og at han ikke blir en kasteball blant denne gjengen.

krakra

February 18, 2014, 22:23:11 PM #178 Last Edit: February 18, 2014, 22:24:58 PM by krakra
Jeg er redd for at Moldestad kan bli mye det samme som Guntveit virker som basert på det som skrives her. En som velges inn fordi det ser fint ut på papiret, men som ikke vil få noe særlig gjennomslag i styret. Jeg tror enkelte undervurderer hvor "tøft" det kan være å sitte i et styre. Iallefall i en stor klubb som Brann. Det er veldig lett å bli satt på sidelinjen hvis man ikke har pondus.

Men jeg kjenner ikke godt nok til Moldestad. Har bare sett ham på Twitter og litt her inne. Virker som sagt som en bra fyr med gode tanker, men frykter som sagt at han vil bli en lettvekter. Håper de som foreslår ham kan forteller årsmøtet hvordan han skal kunne påvirke Branns retning videre.

Jeg vil heller ha Barmen og Skjelbred. Barmen syns jeg er opplagt, Skjelbred har jeg allerede lagt ut om. Jeg vil også heller ha Nielsen. Bakgrunnen hans gjør ham veldig spennende og hvis det som er skrevet i de siste innleggene stemmer er det bare mer positivt. Guntveit ut og Moldestad inn trenger ikke være noe tap derimot. Men da har vi plutselig ingen tidligere Brannspillere igjen i styret.

kabelmann

Hadde litt å gjøre med Nielsen i sin tid og det er en høyst oppegående og omgjengelig person med en brennende vilje til å få ting til å skje. Det å gå fra to tomme hender til et av norges største IT-bedrifter burde være et bevis på det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on February 18, 2014, 23:31:52 PM
Hadde litt å gjøre med Nielsen i sin tid og det er en høyst oppegående og omgjengelig person med en brennende vilje til å få ting til å skje. Det å gå fra to tomme hender til et av norges største IT-bedrifter burde være et bevis på det.
Ja, og da han startet Reaktor var han vel yngre enn det Skaanes og Vindheim er i dag.

osoerli

Det må gå an å utfordre styret på å oppgi kven som stemte for Skarsfjord forlenginga.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Det er grunn til å tro at både Guntveit og Nielsen stemte for forlengelsen av Skarsfjord, og da er dømmekraften til begge utrolig dårlig. Når jeg da skal vurdere hvem av dem som (eventuelt) skal ut, så rangerer jeg Guntveit foran pga fotballkompetanse. Men jeg er åpen for gode argument.

Når det snakkes om at Moldestad kanskje ikke får gjennomslag osv, så må vi huske på at i mange saker som er viktige for oss supportere, så vil han og Samnøy være enige og kan støtte hverandre. Han vil ikke være alene.
Tren på langskudd

Xminator

Jeg er positiv til Moldestad, Barmen og Skjelbred inn i styret, de andre kunne godt fått benkeforslag mot seg så det var noe å vurdere.

fortune

Man burde vel også legge vekt på at styrets nestleder burde egne seg som styreleder dersom denne trekker seg/faller fra/blir buret inne etc. og det er det vel verken noen av de "nye" (Skjelbred, Moldestad) eller den gamle (Mette Nora Sætre) som egner seg til dette. Sistnevnte har sagt mye rart i intervjuer og forsøkt å bruke media til sin egen vinning i lederkampen at hun definitivt ikke burde få fortsette som nestleder. I mitt hode er den ideelle styresammensetningen:

Leder: Barmen
Nestleder: Nielsen
Medlemmer: Guntveit, Skjelbred, Moldestad, Samnøy
Vara: Hvem vet, kanskje en fra Hardball?

Jeg har forresten hatt sommerjobb hos Nielsen i Reaktor for 4-5 år siden og han slo meg da som en virkelig dyktig og innovativ leder som er flink til å se businessmuligheter og god til å få med seg folk og skape resultater. Om han har peiling på fotball vet jeg mindre om, men han virker iallefall entusiastisk på Branns vegne :)
First is first, second is nothing

dudo

Jeg får fortsatt spasmer av å se Moldestad-navnet som forslag til styremedlem. Skal jobbe med meg selv fram til i morgen. Navnet skjemmer ingen, sies det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: fortune on February 19, 2014, 09:14:39 AM
eller den gamle (Mette Nora Sætre) som egner seg til dette. Sistnevnte har sagt mye rart i intervjuer og forsøkt å bruke media til sin egen vinning i lederkampen



Barmen har vel forsåvidt også brukt media til egen vinning i lederkampen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 09:24:03 AM
Quote from: fortune on February 19, 2014, 09:14:39 AM
eller den gamle (Mette Nora Sætre) som egner seg til dette. Sistnevnte har sagt mye rart i intervjuer og forsøkt å bruke media til sin egen vinning i lederkampen



Barmen har vel forsåvidt også brukt media til egen vinning i lederkampen.


Ja, i mye større grad enn Sætre. Men man slipper jo unna med mye når man sier noe fornuftig!:)
Rød makt på Hansa

hasunds

Dersom Moldestad type Gjert les denne tråden. Kan han då koma med ei grunngjeving kvifor han vil inn i styret, evt kva han brenn for? Kjenner ikkje typen godt nok til å vita kva han står for og er i tvil om eg vil røysta inn han :-) Rett og slett gje meg gode argument kvifor eg skal stemma på Moldestad?
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

nero

Jeg ser at det blir sagt at Moldestad kan bli en lettvekter i styret, men hva er det egentlig som gjør Skjelbred til en "tyngre" kandidat? Mediatekke og skiskytinggull? Hvor relevant er nå det i styresammenheng?
Lions led by donkeys.

Kagain

Vel. Hun kan jo kanskje ta med seg geværet på styremøtene og true folk?

Seeteufel

Le jeu avant tout

nero

Synes egentlig Moldestad virker som en bedre kandidat enn Skjelbred, spesielt når vi legger til det som Seeteufel-Roger nevner om bakgrunnen hans. Også helt enig i at vi trenger supporterrepresentasjon i styret.
Lions led by donkeys.

krakra

Skjønner ikke helt hvorfor du har et horn i siden til Skjelbred. Jeg syns det er viktigere med toppidrettskultur i klubben nå enn "supporterrepresentasjon". Jeg er iallefall ikke i tvil om hva som vil gjøre oss til en toppklubb på sikt.


nero

February 19, 2014, 11:44:43 AM #194 Last Edit: February 19, 2014, 11:46:59 AM by nero
Quote from: krakra on February 19, 2014, 11:35:38 AM
Skjønner ikke helt hvorfor du har et horn i siden til Skjelbred. Jeg syns det er viktigere med toppidrettskultur i klubben nå enn "supporterrepresentasjon". Jeg er iallefall ikke i tvil om hva som vil gjøre oss til en toppklubb på sikt.



Toppidrettskultur? I styrerommet? Jeg har ikke noe horn i siden på henne, jeg har bare problemer med å se hva som gjør henne spesielt kvalifisert til å være styremedlem. Og, nei, jeg synes ikke at det faktum at hun har tatt noen gull i skiskyting gjør henne spesielt kvalifisert. Da foretrekker jeg Moldestad. Som Seeteufel påpeker, har han relevant erfaring i tillegg til å ha større innsikt i både klubben som sådan og supporterinteressene. Dette er selvfølgelig bare min mening, men jeg synes argumentene for Skjelbred er nokså tynne.
Lions led by donkeys.

krakra

Ja, toppidrettskultur i styret. Er det noe rart med det? Det å ha vært en idrettsutøver i verdenstopper og deretter hatt suksess som selvstendig næringsdrivende er en bedre bakgrunn enn å være supporter som har vært tillitsvalgt. Jeg syns Skjelbreds bakgrunn knuser Moldestads bakgrunn.

Jeg syns det er noe veldig navlebeskuende å sette supporterbakgrunn som en viktig kvalifikasjon for å sitte i styret. Det blir litt som tirsdagsgjengen som er mest opptatt å få "sine egne" valgt inn.

nero

Nja. Hadde du sagt toppidrettskultur på treningsfeltet, hadde jeg vært enig.
Lions led by donkeys.

krakra

Det å ha noen i styret som vet hva som kreves av både en utøver og omgivelsene for å bli best og få maks ut av potensialet vil være mer verdt for Brann enn å ha enda en supporter inn i styret. Får man en toppidrettskultur og vinnerkultur i styret vil det forplante seg nedover i systemet og vi trenger det i hele klubben.

Hva er det med Moldestads bakgrunn som gjør ham så aktuell? Hvis han ikke hadde vært Brannsupporter hadde han ikke blitt nevnt engang.

dokken

Dere som krangler om Skjelbred vs Gjert M: Slapp av, dere kan stemme BEGGE inn i styret.  Da blir det evt Cato Guntveit som ryker ut, noe det virker som om han synes er helt greit:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7176780.ece

Lasaron

Nemlig. Skjelbreid var ikke med på forlengelsen til Skarsfjord. Det var, etter alt og dømme, både Guntveit, Sætre og Nielsen.

Forøvrig syns jeg sammenligningen mellom supporterne og tirsdagsgjengen er svak. Tirsdagsgjengen er et lite gubbevelde, mens "supporterne" i denne sammenheng er bermen som går fast på stadion. Bermen, ikke Barmen.
Tren på langskudd

Go Up