• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2014

Started by Lasaron, November 09, 2013, 23:01:46 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg ser på det som temmelig urealistisk å tromle sammen et ekstraordinært årsmøte for å kaste styret, da vi må ha alternativer.

Hovedsaken i årsmøte er jo nytt styre. Det må gjerne gis signal om at Bruun ikke har tillitt til å gjøre en god jobb videre hvis han da fortsatt er i klubben.

Noe annet jeg lurer på er dette med lån av spillere. Diskusjonen om det er lurt eller ikke har vi i en annen tråd. Det jeg lurer på er om årsmøtet kan ha en mening om hvorvidt det er noe Brann skal fortsette med, eller om det ikke passer inn der i det hele tatt. Hva sier dere som har litt peiling på sånt? (Uavhengig av hva dere mener om saken.)
Tren på langskudd

dudo

Årsmøtet skal selvsagt ikke ha noen mening om hvorvidt man skal låne spillere eller ikke. Vi er ikke manager!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Synes sånt er noe som skal være opp til en sportssjef. Selv toppklubber i utlandet låner spillere nå og da, vi trenger bare en kompetent sportslig leder som klarer å gjøre de rette lånene.

Nixon

Strømsgodset har vunnet serien med lånte spillere som sentrale bidragsytere. Så det er fullt mulig å lykkes med den strategien.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Nå er jeg imot lån av prinsipp. Det har med forutsigbarhet, ro og kontinuitet i spillergruppen å gjøre.

Bortsett fra det er det en viss forskjell i hvordan Godset og Brann gjør det. Brann låner elendige spillere fra små klubber, mens Godset låner spillere fra Man C sin fyldige A-stall eller U-stall som trenger kamptrening på et nivå høyere enn reserveligaen i England. Et litt annet nivå.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig var det ikke meningen å diskutere lån og slikt her. Tenkte det var greit med en tråd om årsmøtet, og lurte på om dette kunne være et tema der.
Tren på langskudd

Xminator

Det er sikkert noe man kan ta opp, men jeg tror ikke du skal forvente spesielt støtte fra mange. Personlig synest jeg lån med opsjon er en god ting. Så får man være flinkere med hvilke spillere man låner med opsjon.

Man skal kanskje være forsiktig med overgangene, men samtidig, blir man så forsiktig at man blir handlingslammet så er det dobbelt galt. Noen sjanser må Brann ta når de sliter med å tilby de rette spillerene nok til å spille for oss.

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/De-skal-evaluere-TIL-402534_1.snd

Er dette noe Brann burde vurdere? Nå ble ikke årets sesong den samme katastrofen for oss som for TIL, men jeg tror det likevel kan være sunt med en skikkelig evaluering. Gjort av folk utenfor klubben, med kompetanse.
Som Skarsfjord sa. Vi har vært igjennom "del 1" av oppbyggingen av Brann. Nå skal vi starte på del 2 der vi skal være i toppen. Foran det kan det være greit med en skikkelig evaluering for å få kartlagt hvor godt vi egentlig drives, hvilke forbedringspunkter klubben har og om det må gjøres noen endringer i administrasjonen...

Kan et årsmøte forslå noe slikt?

Xminator

Vi får vel klare oss med at motivasjonen i administrasjonen er på topp for å virker så handlings-kraftige som overhode mulig før februar. Så får historien fortelle om det er tåkeprat denne gangen også.

Lasaron

Tren på langskudd

Xminator

Det viktigste for meg vil være å legge kunstgressdebatten død. Eller ihvertfall få vedtak på at styret ikke har fullmakt til å bestemme noe slikt, men det må innom årsmøtet først.

En redegjørelse rundt prosessen der Skarsfjord fikk ny kontrakt er også veldig naturlig.
Og ett spørsmål om det er mulig å få inn en person med bedre økonomisk kompetanse i rollen som daglig leder. Jeg er overhode ikke fornøyd med hvordan den potensielle verdien til Brann blir forvaltet og den andelen av budsjettet som settes av til A-laget.

Henki

Quote from: Lasaron on January 09, 2014, 11:35:06 AM


Den nye styrelederen bør ikke være blant dem som forlenget kontrakten til Skarsfjord. Så den nye styrelederen bør ikke hete Mette Nora Sætre.
Ballen skal fremover!

dokken

Viktig beskjed: mye tyder på at årsmøtet blir holdt 20. februar. Det betyr at alle som vil være med å påvirke styresammensetningen og stemme over andre viktige saker, må være medlem i Brann innen 20. Januar, altså i løpet av neste uke.

Dere som tror dere er medlem, bør dobbeltsjekke det.

Slik blir du medlem:
http://www.brann.no/latest-news/article/1smhfephd3m5d1oeqd4uioznua/title/vaer-med-pa-veien-videre

dokken

Helvete og. Ser at linken går til det gamle billettsystemet, og at det nye ikke har noen knagg for medlemskap. Noen som vet hvordan man klarer å bli medlem nå? Forbannade amatørnisser som styrer billettsystemet i denne klubben.

Henki

Er det noen som vet om man fortsatt er medlem dersom man ble medlem i august i fjor? Eller må man fornye for å ha stemmerett på årsmøtet?
Ballen skal fremover!

dokken

August går bra. Medlemskapet går fra sommer til sommer, av en eller annen grunn. Men dobbeltsjekk at du har fått bekreftelse. Stoler ikke et sekund på at Brann har kontroll.

dudo

Så lenge man betalte i 2013 er man vel stemmeberettiget på årsmøtet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

I hvert fall hvis du betalte etter forrige årsmøte.

dudo

Nei, uansett? Noe med at man må ha betalt innen 8 uker før årsmøtet eller noe?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Regelen er at man må betale minst en måned før årsmøtet. Har du betalt etter forrige årsmøte, må vel det gjelde til og med dette årsmøtet? Ellers skjønner jeg ingenting.

Men det er ganske uforståelige regler.

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

krakra

Tar dette her og:

http://www.brann.no/latest-news/article/1n8yy8khomiql13th90lebkp4c/title/onsker-rolf-barmen-som-ny-formann-i-brann

Rolf Barmen innstilt som ny styreleder i Brann. Jeg er positiv jeg. Han var en av få som klarte å skape litt entusiasme rundt Brann unders Skars da han var i Chess og har utvilsomt et kontaktnett i Bergen vi kan nyte godt av. God kompetanse bør han også ha.

De vil ogsÃ¥ ha  Liv Grete Skjelbreid Poirée inn som styremedlem. OgsÃ¥ et solid alternativ. Hun skal ikke mangle toppidrettskultur og vinnermentalitet iallefall og har ogsÃ¥ en personlighet jeg tror vil være bra for Brann.

dokken

Hmmm.

Første kommentar: Bra at ikke Mette Nora Sætre er innstilt som leder. Hun er for knyttet til det famøse forlengningsvedtaket og den uheldige håndteringen av det.

Rolf Barmen virker som et bra navn. Er jo litt spesielt at sønnen er spiller, det bør diskuteres rent prinsipielt.

Er mer skeptisk til skiskytterdamen. Klarer ikke helt å se hva hun kan tilføre (utenom poenget med at hun kan knytte fylket tettere til Brann).

For øvrig: hva er dette med at kun noen av styremedlemmene er på valg? Det har vært forvirring rundt dette tidligere også. Noen som kan reglene skikkelig?

Kagain

Jeg kan ikke reglene på dette godt nok, men jeg vet at i mange bedrifter er det slik at styremedlemmene er på valg annethvert år. Det ene året er det f.eks. leder og sekretær. Det neste året kanskje nestleder og kasserer. Tanken er at dette skal gagne kontinuiteten i organisasjonen,

Xminator

Med Norling og en god signering eller to, så er det bare ett skandaleregnskap som skal til for at det ikke blir ett rolig årsmøte.

Skiskytterdamen kan være ett friskt pust i Brannstyret. Spørsmålet er om det blir for lite supportermakt i styret slik det er innstilt.

osoerli

Quote from: dokken on January 16, 2014, 14:11:28 PM
Hmmm.

Første kommentar: Bra at ikke Mette Nora Sætre er innstilt som leder. Hun er for knyttet til det famøse forlengningsvedtaket og den uheldige håndteringen av det.

Rolf Barmen virker som et bra navn. Er jo litt spesielt at sønnen er spiller, det bør diskuteres rent prinsipielt.

Er mer skeptisk til skiskytterdamen. Klarer ikke helt å se hva hun kan tilføre (utenom poenget med at hun kan knytte fylket tettere til Brann).

For øvrig: hva er dette med at kun noen av styremedlemmene er på valg? Det har vært forvirring rundt dette tidligere også. Noen som kan reglene skikkelig?


Alle skal i praksis velgjast.  Så det er mulig å fremma benkekandidat mot samtlige.  Men øvrig regelverk må følgjast, bl.a. minst 2 av kvart kjønn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Er veldig positiv til Rolf Barmen, virker som en skikkelig fin fyr, akkurat som sønnen. Uten at eg vet så mye om han, har han vell solide prestasjoner i næringslivet på cven. gode greier

Wingfoot

Quote from: osoerli on January 16, 2014, 14:55:50 PM
Alle skal i praksis velgjast.  SÃ¥ det er mulig Ã¥ fremma benkekandidat mot samtlige.  Men øvrig regelverk mÃ¥ følgjast, bl.a. minst 2 av kvart kjønn.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gepard

January 16, 2014, 16:31:16 PM #28 Last Edit: January 16, 2014, 16:33:23 PM by Gepard
Dette er jo to fantastisk gode kandidater.


Sjokkerende mye positive nyheter fra klubben de siste mÃ¥nedene.  :)

Gulløl

Quote from: Gepard on January 16, 2014, 16:31:16 PM
Dette er jo to fantastisk gode kandidater.

Sjokkerende mye positive nyheter fra klubben de siste mÃ¥nedene.  :)


Trenger vi ikke positiv-trÃ¥den lenger ? Hvor ble det av tiden vi mÃ¥tte grave dypt for Ã¥ finne noe positivt ?  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Positiv til Rolf Barmen som leder, selv om han er far til Barmen. Tror også jeg er positiv til Liv-Grete. Den duoen kan til sammen gjøre det ganske godt inn mot sponsorer og hardball. Et slikt styre vil også ha god kompetanse på fotball gjennom Guntveit og Barmen, og toppidrett gjennom Liv.

Syns supporterne er for dårlig representert i dette forslaget, og mener generelt at alle som stemte for Skarsfjordforlengelsen må ut.
Tren på langskudd

Huff

Ikke bra at denne Barmen er far til Barmen, men utover dette høres han ut som en flott kandidat og det positive oppveies av det negative med sønnen som spiller.

Er dog litt skeptisk, alt han sa til BT gav fullstendig mening. Jeg vurderte ikke et øyeblikk å finne mine gamle x-phil bøker å lese meg opp på filosofiske metadiskusjoner. Kanskje vi i en overgangsperiode kan få inn en som prater litt svada, for å avvenne oss fra forrige Obersturmbahnfuhrer?

Hercule Poiree virker og som en grei kandidat, men hun bør legge børsen igjen i Hålandsdalen dersom hun tenker å delta på supportermøter. Tar hun og med Capt. Hastings?

Nixon

Quote from: Huff on January 16, 2014, 17:25:31 PM
Ikke bra at denne Barmen er far til Barmen


Selv om Brann skal ha dobbeltsjekket dette hos NFF og fått til svar at det er uproblematisk, vil det jo dukke opp saker der det vil komme spørsmål. Må han f.eks. gå på gangen når styret skal behandle forespørsel om penger til en midtbanespiller? Dersom styret sier nei til en sånn forespørsel fra avdeling sport vil kanskje noen lure på om han beskytter sønnen sin.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, slike eventualiteter bør avklares og gjøres kjent før årsmøtet, så vi vet hva vi tar stilling til.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7108108.ece

Barmen startet valgkampen umiddelbart og sier alle de rette tingene!:)
Rød makt på Hansa


aleksanderhjelleseth

Hun får bare klage, alle digger Rolf!

fineste drakten er 1995

Er det Rolf sin feil at gamle hovedtribunen er aldeles skjemmet ut med heslig lilla reklame?

piotrl

Quote from: Belfort on January 16, 2014, 18:36:22 PM
Og der var Mette Nora fornærmet

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Mette-Nora-Satre---Overrasket-over-at-man-tar-inn-en-forelder-413142_1.snd#.UtgZK9i9KK1

Latterlig. Bitter over å ikke bli valgt til stillingen? Ser heller ikke helt rollekonflikten. Er ikke akkurat styrelederen som tar ut laget.

Klaus_Brann

Selvsagt er det en konflikt her, men jeg tror det skal gå greit. Det viktigste er at vi får inn folk med kompetanse nå, både på fotballbiten og businessaspektet. Her virker det som Barmen passer perfekt inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hasunds

Kjære Mette Nora. Du er faktisk gift med Egil austbø. Lite klokt å kasta stein i glasshus då om interne relasjonar. Tykkjer valkomiteen har lagt fram bra kandidatar og styresamansetnad.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Gulløl

Blir nok konflikt i heimen av dette. Blir nok ikke noe pÃ¥ Austbøen pÃ¥ en stund, mulig at hele vÃ¥rsesongen gÃ¥r  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Sjeleglad for at ikke "mmhm ja" Mette Nora ble innstilt som leder. Det hadde garantert resultert i støy på årsmøte.

Barmen er det perfekte valg. Fotballklok, buisnessklok, ambisiøs, og ikke redd for å snakke om det.

Akkurat det Brann trenger.

Som en skrev på Twitter: Hvor var Mette Nora når Kaz ble ansatt som trener? Svaret er vel at hun var opptatt med å forlenge med Ruuune mhm, ja, ja, mhm
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dr_cyanid

Min umiddelbare reaksjon er at styresammensetningen ser bra ut. Da kanskje med unntak av kjøpesenterdronningen. Såvidt jeg husker var det Moldestad som var styreleder da kontrakten til Skarsfjord ble forlenget. Så blir litt feil å skylde denne forlengelsen ene og alene på henne - slik som enkelte gjør her inne. Styret sto jo "samlet" bak denne avgjørelsen. Der var uenighet. Men hvem som faktisk mente hva kom vel aldri ut. Er jo ikke umulig at Moldestad faktisk var en av dem som var motstander av dette - og derfor tok sin hatt og gikk. Uansett har Mette Nora framstått noe famlende i lederrollen. Derfor bør den overlates til andre. Selv Trude Drevland hadde vært en bedre kandidat enn Mette Nora her.

Rolf Barmen virker som en bra mann. Kanskje slipper vil dette tåkepratet vi har vært vant med fra tidligere. Ser det som uproblematisk at sønnen er spiller i klubben. Ikke verre enn Kaz/Tomasz.

Angående kvinnesammensetningen i styret så ser den ut til å være høyere enn de nødvendige 40%. Uten at det trenger være noe problem. Men er noe usikker på hva Skjelbred Poiree kan tilføre fotballen - men hun bør få en sjanse. Ser i andre fora at noen har nevnt Lise Klaveness. Hun burde vært en kandiat på linje med Poiree. Hun har solid utdanningsbakgrunn (juridisk embetseksamen?) og lang fartstid i fotballen.

Resten av styret ser bra OK ut. Men jeg hadde gjerne sett tidligere BST-folk med i styret, feks Rune Bakervik. Ser også at Kalven kunne bidratt i styret.

nero

Det virker jo som Barmen har et rimelig stort ego. Blir spennende å se hvordan han kommer overens med Geniet, som jo heller ikke akkurat har noe dårlig selvbilde. Også interessant at han gikk så langt han bare kunne i å disse det forrige regimet i klubben uten å si rett ut at de var boss.
Lions led by donkeys.

TCAC

For en utrolig klønete uttalelse av Sætre. Det er kjempeflott at hun tar opp problemstillingen internt, men nÃ¥r hun oppfordrer media til Ã¥ spinne videre pÃ¥ dette blir det for lett Ã¥ gjennomskue at det er henne selv og ikke Brann hun først og fremst er opptatt av. 

krakra

Quote from: Klaus_Brann on January 16, 2014, 22:04:54 PM
Selvsagt er det en konflikt her, men jeg tror det skal gå greit. Det viktigste er at vi får inn folk med kompetanse nå, både på fotballbiten og businessaspektet. Her virker det som Barmen passer perfekt inn.
Det er ingen konflikt. Moldestad hadde vel en sønn i utviklingsavdelingen? Det har iallefall RBH. Vi hadde en assistenttrener som var far til en av spillerne. Fotballfamilien er ikke større enn at slike situasjoner vi oppstå nå og da. Jeg regner med at Brann og Rolf er proffe nok til å takle det.

Sætre burde få et benkeforslag mot seg etter sine illojale uttalelser. En rett og slett amatørmessig uttalelse.

krakra

Når det gjelder kommentarene om Skjelbreid Poireee så er det ikke slik at samtlige i et styre av en fotballklubb må kunne alt om fotball. De er et team med sammensatt kompetanse. Liv Grete er, iallefall på kvinne siden, en av de største idrettsprofilene i Norge. Hun er en toppidrettsutøver som vet hva de kreves å nå toppen. Trolig bedre enn noen andre i styret. Den kompetansen bidrar hun med. I tillegg har hun vel gjort det greit i næringslivet, og hun har en jovial og folkelig personlighet og et sterkt vinnerinnstinkt.

Jeg er iallefall lei av blårussen i styret som syns det er helt greit å være middelmådig så lenge bunnlinjen viser pluss. Disse to representerer vinnervilje og jeg tror de vil bidra til å få Brann på rett spor igjen,

brann89

Quote from: Gulløl on January 16, 2014, 17:05:53 PM
Quote from: Gepard on January 16, 2014, 16:31:16 PM
Dette er jo to fantastisk gode kandidater.

Sjokkerende mye positive nyheter fra klubben de siste mÃ¥nedene.  :)


Trenger vi ikke positiv-trÃ¥den lenger ? Hvor ble det av tiden vi mÃ¥tte grave dypt for Ã¥ finne noe positivt ?  ;)


Den forsvant med Skarsfjord ;)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 17, 2014, 00:40:42 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 16, 2014, 22:04:54 PM
Selvsagt er det en konflikt her, men jeg tror det skal gå greit. Det viktigste er at vi får inn folk med kompetanse nå, både på fotballbiten og businessaspektet. Her virker det som Barmen passer perfekt inn.
Det er ingen konflikt. Moldestad hadde vel en sønn i utviklingsavdelingen? Det har iallefall RBH. Vi hadde en assistenttrener som var far til en av spillerne. Fotballfamilien er ikke større enn at slike situasjoner vi oppstå nå og da. Jeg regner med at Brann og Rolf er proffe nok til å takle det.

Sætre burde få et benkeforslag mot seg etter sine illojale uttalelser. En rett og slett amatørmessig uttalelse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up