• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2014

Started by Lasaron, November 09, 2013, 23:01:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Belfort on January 16, 2014, 18:36:22 PM
Og der var Mette Nora fornærmet

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Mette-Nora-Satre---Overrasket-over-at-man-tar-inn-en-forelder-413142_1.snd#.UtgZK9i9KK1


Eg finner hennes opptreden i forbindelse med kontraktsforlengelsen til Skarsfjord mer fornærmende enn at styrelederen tilfeldigvis er pappaen til en av våre unge lokale. Barmen har i flere år vist at han vil det som er best for Brann.
GÃ¥ av.

pidre

Fanken kor deilig å høyre ein "styreformann" uttale at Brann skal ha medalje kvart år, og spesielt etter RBH og Skarsfjords årelange mantra om at vi ikkje er god nok, vi må tenke langsiktig, etc.

Kor er det blitt av Skarsfjord forresten? Rune var jo ifølge RBH litt av ein kapasitet, så slik sett burde han fort bli snappa opp av ein toppklubb. Kanskje følger han i Sunny sine fotspor til PL?

Saludar a los monos!

pidre

January 17, 2014, 07:30:23 AM #52 Last Edit: January 17, 2014, 07:33:33 AM by pidre
Quote from: Spelaren on January 17, 2014, 06:41:03 AM
Quote from: Belfort on January 16, 2014, 18:36:22 PM
Og der var Mette Nora fornærmet

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Mette-Nora-Satre---Overrasket-over-at-man-tar-inn-en-forelder-413142_1.snd#.UtgZK9i9KK1


Eg finner hennes opptreden i forbindelse med kontraktsforlengelsen til Skarsfjord mer fornærmende enn at styrelederen tilfeldigvis er pappaen til en av våre unge lokale. Barmen har i flere år vist at han vil det som er best for Brann.


Fornærmet ja, men kan også være et målrettet forsøk på å skyte ned kandidaturet til Barmen.

Vi kan ikkje ha ein styreleder som må få bekreftelse på alt, SANT? Alle som støttet forlengelsen av Skarsfjord bør ut av styret.
Saludar a los monos!

Gulløl

Quote from: pidre on January 17, 2014, 07:28:42 AM
Kor er det blitt av Skarsfjord forresten? Rune var jo ifølge RBH litt av ein kapasitet, så slik sett burde han fort bli snappa opp av ein toppklubb. Kanskje følger han i Sunny sine fotspor til PL?


Bodde ihvertfall fremdeles i Bergen for en uke siden. Kanskje han elsker byen mellom de syv fjell og fÃ¥r fÃ¥r seg en lærerjobb i byen og partoutkort pÃ¥ Stadion  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Barmen eller Nora Sætre på årsmøtet? Vil tro pendelen svinger solid mot Barmen og at Nora Sætre etter gårsdagens merkelige utspill skal være glad om det ikke kommer benkeforslag på nestleder.

nero

Sætre bør ut for forlengelsen med Skars om ikke annet.
Lions led by donkeys.

dokken

Etter Sætres utspill ser jeg ikke bort fra at noen av hennes venner (les: tirsdagsgjengen, hun er jo gift med en av dem) kommer med benkeforslag på henne som leder.

Men kanskje vil andre komme med benkeforslag på en helt annen nestleder i stedet. Hvem vet.

Det som er helt sikkert, er at den eneste muligheten for å være til stede og påvirke dette, er å melde seg i Sportsklubben Brann før mandag:

Det gjøres slik: http://www.brann.no/news/article/26gge145gww01hhd4kdazt1sk/title/arsmotet-i-brann-er-torsdag-20-februar

Dere som er meldt inn, bør holde av datoen torsdag 20. februar. Det er viktig at det møter opp mange nok til å stå imot et eventuelt motforslag fra Tirsdagsgjengen, og mange nok til å støtte gode forslag som evt. dukker opp.

KenHasle

Jeg er overrasket og skuffet over at Nora Sætre deler sine tanker om valgkomiteens innstilling og Barmens habilitet med media, og klarer ikke å tolke dette som noe annet enn et forsøk fra hennes side på å ivareta sine egne karriereambisjoner. Som Branns nåværende styreleder burde hun gjøre alt hun kan for å fremstå som en samlende skikkelse utad, og ikke bidra til å skape unødvendig støy.

Hun bidrar bare, for min del i hvertfall, å så tvil om det er Branns eller Nora Sætres beste som prioriteres.

Og; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.

Lasaron

Ja, det med Soko sr og Soko jr må hun konfronteres med. Selv om det ikke er ideelt, kommer jeg til å stemme på Barmen foran Sæthre.
Tren på langskudd

pidre

Er selvfølgelig på reise den når årsmøtet er berammq, den 20. februar. Nokon som veit om det er lov til å gi fullmakt?
Saludar a los monos!

osoerli

Quote from: pidre on January 17, 2014, 14:56:58 PM
Er selvfølgelig på reise den når årsmøtet er berammq, den 20. februar. Nokon som veit om det er lov til å gi fullmakt?


Niks, går ikkje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AMOg; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.


Ble vel ikke ansett som en reell problemstilling all den tid Soko jr. knapt har vært klar for spill den tiden han har vært her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio

Quote from: kabelmann on January 17, 2014, 17:52:49 PM
Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AMOg; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.


Ble vel ikke ansett som en reell problemstilling all den tid Soko jr. knapt har vært klar for spill den tiden han har vært her.


Soko jr. var spilleklar omtrent hele perioden faren var her.

SK

Quote from: Jose Arrogantio on January 17, 2014, 18:04:00 PM
Quote from: kabelmann on January 17, 2014, 17:52:49 PM
Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AMOg; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.


Ble vel ikke ansett som en reell problemstilling all den tid Soko jr. knapt har vært klar for spill den tiden han har vært her.


Soko jr. var spilleklar omtrent hele perioden faren var her.


Og i tillegg spilte han omtrent hele perioden faren var her også. Selv om han stort sett var boss.

Henki

Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AM
Jeg er overrasket og skuffet over at Nora Sætre deler sine tanker om valgkomiteens innstilling og Barmens habilitet med media, og klarer ikke å tolke dette som noe annet enn et forsøk fra hennes side på å ivareta sine egne karriereambisjoner. Som Branns nåværende styreleder burde hun gjøre alt hun kan for å fremstå som en samlende skikkelse utad, og ikke bidra til å skape unødvendig støy.

Hun bidrar bare, for min del i hvertfall, å så tvil om det er Branns eller Nora Sætres beste som prioriteres.



Det er rett og slett drit dÃ¥rlig av Mette Nora Sæthre. I en periode der klubben trenger ro og der det er viktig at man drar i samme retning velger hun Ã¥ sette seg selv foran Sportsklubben Brann. Det er  ikke noe særlig god reklame for seg selv. Legg til at hun var en viktig del av det styret som fornyet kontrakten med Rune Skarsfjord og hun bør dermed være helt utelukket som leder for styret. Hun bør og, som de andre som fornyet med Skarsfjord, være inne i sin siste periode i styret.
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

January 17, 2014, 19:08:25 PM #65 Last Edit: January 17, 2014, 19:10:26 PM by Jose Arrogantio
Quote from: SK on January 17, 2014, 18:33:08 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 17, 2014, 18:04:00 PM
Quote from: kabelmann on January 17, 2014, 17:52:49 PM
Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AMOg; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.


Ble vel ikke ansett som en reell problemstilling all den tid Soko jr. knapt har vært klar for spill den tiden han har vært her.


Soko jr. var spilleklar omtrent hele perioden faren var her.


Og i tillegg spilte han omtrent hele perioden faren var her også. Selv om han stort sett var boss.


Litt urettferdig framstilling. Han var boss i midtbanen, men ble heller ikke prioritert foran Haugen eller Badji. Han fikk spille litt på midtstopperplass hvor han var omtrent på nivå med resten av midtstopperne. Han tok aldri plass fra noen som var klart bedre, i hvert fall ikke mer enn en eller to kamper.

kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on January 17, 2014, 18:04:00 PM
Quote from: kabelmann on January 17, 2014, 17:52:49 PM
Quote from: KenHasle on January 17, 2014, 10:12:23 AMOg; hvorfor er det mer problematisk at styreleder er far til en av spillerne, kontra at assistenttreneren er far til en av spillerne? Skulle likt å vite hva Nora Sætre tenkte om dette da hun og styret vedtok å ansette Sokolowski sr.


Ble vel ikke ansett som en reell problemstilling all den tid Soko jr. knapt har vært klar for spill den tiden han har vært her.


Soko jr. var spilleklar omtrent hele perioden faren var her.


Ja, han var jo faktisk det. Faren har vært her kortere enn jeg kunne huske.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Barmen kjører på med valgturneen sin. I BT i dag åpner han for at Brann i perioder skal kunne gå med kalkulerte underskudd slik at klubben kan satse skikkelig sportslig. Altså motsatt av politikken til den tidligere styreformannen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er jo kurant å av og til gjøre det, så lenge man har penger til det.
Tren på langskudd

ostraume

Gud jeg er glad vi er kvitt Moldestad og den evige nedsnakkingen hans.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Til Moldestads forsvar tror jeg ikke Barmen hadde kjørt mange kalkulerte underskudd de siste årene.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 21, 2014, 09:28:20 AM
Barmen kjører på med valgturneen sin. I BT i dag åpner han for at Brann i perioder skal kunne gå med kalkulerte underskudd slik at klubben kan satse skikkelig sportslig. Altså motsatt av politikken til den tidligere styreformannen.


Godt å se at det finnes folk som forstår at pengebruk, smart pengebruk vel og merke, generer penger igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Etter mitt syn er Rolf Barmen mannen SKB treng som styreleiar. Faglig sterk både på fotball og business. Dessutan - likar hans målsetting om at klubben skal ta medaljar kvart år!

Har likevel ein mistanke om at tirsdagsgjengen vil legge fram benkeforslag, og at dei for tida mobiliserer knallhardt. Er vår neste styreleiar Mette Nora Sætre?



Saludar a los monos!

dokken

Quote from: pidre on January 25, 2014, 14:52:52 PM

Har likevel ein mistanke om at tirsdagsgjengen vil legge fram benkeforslag, og at dei for tida mobiliserer knallhardt. Er vår neste styreleiar Mette Nora Sætre?


Det bestemmer årsmøtet. Møt opp, så kan du sørge for at det ikke blir sånn. Tirsdagsgjengen er ikke mange lenger, så hvis supporterne møter opp er de i klart flertall.

Lasaron

Trodde tirsdagsgjengen var opptatt av Branns beste.

Ja, møt opp og stem på Barmen foran Sæthre.
Tren på langskudd

kabelmann

Hvilken interesse har Tirsdagsgjengen av Sæthre? Var det slik at hun var gift med en av dem?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Tren på langskudd

KenHasle

Tirsdagsgjengen er en godt sammensveiset gjeng, men jeg er ganske sikker på at de ikke er enige om alt, ei heller når det kommer til Nora Sætre.

Forresten, jeg har hørt navnet til en tidligere minister i forbindelse med styreledervervet, er det noen andre som vet noe om dette? Antar at dette er noe som er blitt diskutert/sondert i prosessen før valgkomiteen landet på Barmen.

pidre

Tidligere minister? Strøm Eriksen, Grete Knudsen, Sponheim (herregud)?

Fikk forresten med meg at Trude Drevland var ute og støttet Nora Sætre.
Saludar a los monos!

KenHasle

Denne artikkelen har jeg ikke sett før nå(!), og det er godt over grensen til idioti det Drevland sier. Kan faktisk ikke huske å ha lest noe så dumt på flere dager.

Med denne ministeren som styreleder, så ville det nok blitt fokusert mye på forsvaret...

krakra

January 26, 2014, 00:55:40 AM #80 Last Edit: January 26, 2014, 00:58:01 AM by krakra
http://www.nrk.no/hordaland/_-haper-kjonn-ikke-avgjor-1.11479116

Fy faen for en samling med absolutt svada. Det er greit at Drevland er en noe, ehm, eksentrisk dame, men dette er jo helt absurd.
At hun nærmest er sjokkert over at lederen av valgkomiteen skryter av Sætre samtidig som de lanserer en annen kandidat er jo helt utrolig med tanke på hennes egen stilling. Slike høflighetsfraser er jo helt vanlig. Skarsfjord ga jo til og med Erik Mjelde noen gode ord da han ble solgt.

Det gjør meg faktisk forbannet at folk skal gå rundt og slenge dritt mot valgkomiteen på bakgrunn av kandidaten de har kommet med. Det er jo den beste styrelederen vi har valgt inn på veldig lenge og de har rett og slett gjort en fantastisk jobb. Så skal de ble anklaget for kjønnsdiskriminering av byens ordfører? Hva faen?

Huff

 Drevland fremstÃ¥r rett og slett som en tulling. HÃ¥pøst.

Morkel

Barmen har vært ønsket i flere år, men har ikke vært tilgjengelig før nå. Så enkel er forklaringen på at Sætre både får skryt og samtidig blir redusert til nestleder. Det urimelige ville vært å velge Sætre på grunnlag av kjønn, når det tydeligvis er Barmen de ønsker. Drevland har ingen innsikt i det her og kan gjerne kaste rundt seg at man har lett frenetisk etter en ny leder, noe som ikke er sant siden forbindelsen til Barmen har eksistert i årevis. På samme måte som den politiske forbindelsen mellom Sætre og Drevland også er ganske klar.

dudo

Drevland bør jevnt over være forsiktig med å spille kompetanse-kortet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Drevland kan ta seg en bolle. Det overrasker meg at noen fra høyre spiller kjønnskortet.

CVen tyder på at Barmen har like god greie på økonomi som Sæthre, han har mer peiling på fotball, er mer offensiv, bedre mediatekke og jeg tipper han er flinkere til å dra med seg folk. I tillegg har Sæthre avslørt at hun setter seg selv fremfor Brann med sytingen sin, og hun (etter alt å dømme) stemte for forlengelsen av Skarsfjord.

Kom på årsmøtet og stem på Barmen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krakra on January 26, 2014, 00:55:40 AMDet er jo den beste styrelederen vi har valgt inn på veldig lenge


Hva? Har årsmøtet allerede vært?
Rød makt på Hansa

Xminator

Har egentlig ikke skjønt hvordan denne Drevland damen har klart å klatre så høyt. Hun får jo Ljones til å fremstå som folkelig.

Kagain

Drevland kan være folkelig hun. For et par år siden fylte min (nå avdøde) oldemor 100 år. Da var Drevland på besøk og var omgjengelig hun...

Markmus

Quote from: Røde Mor on January 26, 2014, 12:02:59 PM
Drevland kan være folkelig hun. For et par år siden fylte min (nå avdøde) oldemor 100 år. Da var Drevland på besøk og var omgjengelig hun...


Når bestefaren min ble 100 år, så kom ordføreren på bursdagsfesten og han fikk telegram fra Kongen. Så jeg vil tro det er rimelig standard greier.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Drevland er jo veldig utadvendt og litt klovn, så jeg vil si det er feil at hun ikke er folkelig. Men det er jo klart at det kan bli for mye av det gode. I hvert fall som ordfører.
Legg ned hele klubben!

Corran

Drevland er en klovn som virker litt vel desperat etter å være Bergensk
Hver gang hun er på tv så blir det putetv
Har jo også et par litt spesielle nevøer også :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


pidre

Mette Nora Sætre framstår ikkje som ein ledar eller som samlande, heller som ein usikker person, sant? Ho forlenga kontrakten til Skarsfjord og laug til supporterane om Mohn-millionane.

Mette Nora Sætre skal UT!

Kven er du Gylleren - er det deg Egil Austbø?
Saludar a los monos!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on January 26, 2014, 15:02:37 PM
Drevland er jo veldig utadvendt og litt klovn, så jeg vil si det er feil at hun ikke er folkelig. Men det er jo klart at det kan bli for mye av det gode. I hvert fall som ordfører.


Ikke helt dit jeg ville. Kanskje jeg skal si "Påtatt folkelig". Noen politikere avsløres av kamera, Drevland er en av dem. For meg blir det for mye skuespill til at det gir grunnlag for tillit.

Nora Sætre fremstår som veldig skikkelig og seriøs. Samtidig har hun vert del av hoffet til tåkefyrsten, og jeg vil ha inn nye personer. Barmen står for meg som noe nytt, og ett taktskifte som står i stil mer Norling-ansettelsen.

At Barmen også er ett etternavn i Brannstallen ser jeg som uproblematisk.

Lasaron

Quote from: Xminator on January 29, 2014, 11:39:43 AM



At Barmen også er ett etternavn i Brannstallen ser jeg som uproblematisk.


Det er jo litt problematisk, men ikke problematisk nok. Rolf Barmen er offensiv, ambisiøs, har bedre peiling på fotball. Sæthre forlenget med Skarsfjord og sutrer offentlig fordi Barmen blir sett på som en bedre styreleder.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gylleren

Pidre: Begge fremstår som næringslivsfolk med makt som sentrum. Om Mette Nora Sætre hadde med kontrakten til Skarsfjord så har flere der oppe også med det å gjøre. Det er mange spøkelser som går oppe på stadioen og de bruker sin makt.
Jeg sier at om Barmen er bra så er også Mette Nora bra som leder.

Så : Gylleren er ikke Våres gode gamle kaptein Egil Austbø, hurra for han . Gylleren er for fanen bare gylleren.

Lasaron

Gylleren: Barmen har vist at han er ambisiøs og offensiv på en helt annen måte enn Sætre. I tillegg har han til gode å vise manglende dømmekraft slik Sætre gjorde med Skarsfjord. Når du sier de er like gode, hva er da Sætre bedre på?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Gylleren on January 29, 2014, 12:15:01 PM
Om Mette Nora Sætre hadde med kontrakten til Skarsfjord så har flere der oppe også med det å gjøre.
Ballen skal fremover!

dudo

Jeg aner ikke hvor medlemskortet mitt er. Hvordan legitimerer man seg på disse møtene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up