• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2014

Started by Lasaron, November 09, 2013, 23:01:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Det er klart at skal man gi hver eneste persons mening lik vekt så blir det ikke noe klart syn, men når man snakker om å ha supporterne i bakhodet så mener man jo at man skal se på den allmenne oppfatningen, ikke at man skal intervjue hver supporter som går gjennom portene.

Bataljonledelsen undervurderte veldig supporternes mening om Skarsfjords kontrakt, noe alt bråket etterpå viste helt klart. Det var enkelte som mente forlengelsen var greit, og støttet Skarsfjord og styret, men som enhet var det jo veldig klart hvor supporterne sto.

At man ser forskjellige ruter til havn endrer vel ikke poenget. Poenget er jo at supporterne er klare i målsetningene, så får styret med dette i bakhodet velge riktig rute.

dudo

Metten er flink på tåkeprat. Den skal hun ha. Jeg presterte å komme et par min for sent, og får ikke stemt. Crap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ble det sagt noe om denne prossessen rundt Kings of Leon-skandalen?

dudo

Ikke med substans. De har satt av 2 mill til å dekke utgifter, men håper det blir mindre. Og de har skjerpet interne rutiner uten å konkretisere. Mvh mette, pt møtets blodtrykksøker for meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on February 20, 2014, 19:00:26 PM
Bataljonledelsen undervurderte veldig supporternes mening om Skarsfjords kontrakt, noe alt bråket etterpå viste helt klart. Det var enkelte som mente forlengelsen var greit, og støttet Skarsfjord og styret, men som enhet var det jo veldig klart hvor supporterne sto.


Nå har det nå seg sånn at de som er misfornøyde ofte er de som skriker høyest.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on February 20, 2014, 19:52:12 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 20, 2014, 19:00:26 PM
Bataljonledelsen undervurderte veldig supporternes mening om Skarsfjords kontrakt, noe alt bråket etterpå viste helt klart. Det var enkelte som mente forlengelsen var greit, og støttet Skarsfjord og styret, men som enhet var det jo veldig klart hvor supporterne sto.


Nå har det nå seg sånn at de som er misfornøyde ofte er de som skriker høyest.
Det store flertallet var misfornøyd med forlengingen. Det var helt åpenbart.

krakra

Quote from: dudo on February 20, 2014, 19:50:44 PM
Ikke med substans. De har satt av 2 mill til å dekke utgifter, men håper det blir mindre. Og de har skjerpet interne rutiner uten å konkretisere. Mvh mette, pt møtets blodtrykksøker for meg.
Hvem var det som jobbet inn mot denne konserten?

dudo

"Administrasjonen"
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

De som følger med på årsmøtet må gjerne gi et pip når det er tid for valg av styremedlemmer.

dudo

Forslag 1 om banner nedstemt, 56 mot 64.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Forslag 2 om ekstern prisevaluering nedstemt, 55 mot 64.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Den eldre garde stemmer mot, og uttrykket tillit til administrasjonen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Jeg gleder meg til den eldre garde er vekke. Steike for en sutrete gjeng. "Alt Brann gjør er rett"
HANSA - Z

Spelaren

Quote from: dudo on February 20, 2014, 20:28:05 PM
Den eldre garde stemmer mot, og uttrykket tillit til administrasjonen.


Lite ungt frammøte?
GÃ¥ av.

dudo

Quote from: Spelaren on February 20, 2014, 20:29:38 PM
Quote from: dudo on February 20, 2014, 20:28:05 PM
Den eldre garde stemmer mot, og uttrykket tillit til administrasjonen.


Lite ungt frammøte?


Ca 55-64. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on February 20, 2014, 20:31:56 PM
Quote from: Spelaren on February 20, 2014, 20:29:38 PM
Quote from: dudo on February 20, 2014, 20:28:05 PM
Den eldre garde stemmer mot, og uttrykket tillit til administrasjonen.


Lite ungt frammøte?


Ca 55-64. ;-)


Haha, får håpe det er nok støtte til Barmen og Moldestad type konkret i det minste.
GÃ¥ av.

dudo

Forslag 3 om flytting av kamper etc vedtatt enstemmig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BojeN

Burde lagt frem forslaget på en bedre måte, virker ikke som han har forberedt seg altfor mye. Håper det går gjennom uansett dog!
ojeN

bernu

Virker som om gamlingene er i flertall her.
Tviler på at Moldestad får nok støtte her.
HANSA - Z

krakra

Virker som det ikke er mange i aldersgruppen 35-60 år i salen.

Spelaren

Interessant situasjon, ein eldre representant virker mer åpen for kunstgras enn ungdommen som snakker etter ham.
GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Spelaren on February 20, 2014, 20:51:04 PM
Interessant situasjon, ein eldre representant virker mer åpen for kunstgras enn ungdommen som snakker etter ham.
Det er fordi de gamle vil at styret skal bestemme og de unge vil at supporterne skal bestemme.

Northside

Gamlingene har mobilisert. Håper det gjør at flere yngre stiller neste år.
Vi blir flere, de blir færre ;)

Jose Arrogantio

Quote from: kabelmann on February 20, 2014, 19:52:12 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 20, 2014, 19:00:26 PM
Bataljonledelsen undervurderte veldig supporternes mening om Skarsfjords kontrakt, noe alt bråket etterpå viste helt klart. Det var enkelte som mente forlengelsen var greit, og støttet Skarsfjord og styret, men som enhet var det jo veldig klart hvor supporterne sto.


Nå har det nå seg sånn at de som er misfornøyde ofte er de som skriker høyest.


Eller så forlater de stadion i stillhet...

Spelaren

February 20, 2014, 20:55:34 PM #274 Last Edit: February 20, 2014, 20:57:26 PM by Spelaren
Quote from: krakra on February 20, 2014, 20:52:58 PM
Quote from: Spelaren on February 20, 2014, 20:51:04 PM
Interessant situasjon, ein eldre representant virker mer åpen for kunstgras enn ungdommen som snakker etter ham.
Det er fordi de gamle vil at styret skal bestemme og de unge vil at supporterne skal bestemme.


Ng-kommentarene eg har fått med me har stort sett handlet om følelser og korleis klubben oppfattes. De eldre har tendert mer mot pur pragmatisme. Styret er jo for øvrig for ng med info som foreligger.
GÃ¥ av.

dudo

Forslagene 4 a og b faller. 59 mot 60.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Jeg var altså minuttet for sen for å sikre underlaget. Beklager den.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Jævla pensjonisthelvete....
HANSA - Z

skuteviken

Dumt at forslaget falt, dette er ikke noe ad-hoc problemstilling, og å tro at styret er et orakel oppreist over årsmøte er bare dumt. Jeg vil ikke ta den lettvinte løsningen polarisere å si at motstanderene av forslaget er pro-kunstgress, men dessverre var det slik de fremsto.

En apropos; Roald Bruun-Hanssen fremstår som en lite sympatisk type nok en gang. Han har en måte å tiltale folk som ikke vekker tillit.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Jeg tror ærlig talt ikke det er noen krise. Underlaget ser ut til å bli greit i år, det er bestemt at vi skal spille på NG fremover og jeg tror ikke styret kommer til å vedta noe annet i løpet av året.

Så det er bare å ta det opp igjen neste år.

steinbygger

Spennende at supporterene sin person i styret stemte mot at årsmøte skulle bestemme underlag og dermed vippet det i supporterene sin disfavør.

bernu

HANSA - Z

dudo

Quote from: steinbygger on February 20, 2014, 21:02:36 PM
Spennende at supporterene sin person i styret stemte mot at årsmøte skulle bestemme underlag og dermed vippet det i supporterene sin disfavør.


Hun begynner å gå meg noe helt enormt på nervene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Skutle sitt innlegg oppsummerte det bra. Det er ikke slik at styret er en samling av de mest kompetente hodene blant medlemmene, de er satt til å gjøre en jobb. Underlag er langt i fra noe administrativ ad-hoc avgjørelse.

Kan ikke fatte at noen kan hevde med autoritær stemme at dette bare er tull å gi årsmøte ekslusiv myndighet til å bestemme. Det virket rett og slett som kunstgresstilhengerne hadde mest å vinne på det, og så hengte resten av pensjonistene seg på.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Lover å møte neste år, litt for mykje bry å fly opp te Bergen for dette :) .
GÃ¥ av.

skuteviken

February 20, 2014, 21:14:50 PM #287 Last Edit: February 20, 2014, 21:16:26 PM by skuteviken
RBH prøver å dodge spørsmålet om Mohn-penger. Lol.

EDIT: Han klarte det greitt....
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Merker at Moldestad ikke er en fyr jeg vil ha inn i styret.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

bernu

HANSA - Z

kabelmann

Merker at jeg er veldig enig i det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Er det sånn at styret stemmer fritt på årsmøtet eller kan man gjennom styrevedtak binde stemmen deres? Merkelig at Samnøy stemmer imot supporterinitiativene.

Skal styremedlemmene stemme ved styrevalget også?

steinbygger

Som styremedlem skal du stemme ut fra egen overbevisning. De fleste velger å støtte utad de beslutningene som styret har tatt/innstilt, men man kan ikke ha ett styrevedtak på noe som årsmøte skal beslutte.

kabelmann

Det kan da ikke være sånn at styret har blitt enige på forhånd om hva de skal stemme slik at de fremstår samlet? De må da være mer individuelle enn det?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Spelaren

GÃ¥ av.

bernu

HANSA - Z

Northside


krakra

Guntveit og Skjelbred valgt inn.

bernu

Litt skremmende at 70-80 åringer skal definere og bestemme hvordan mine neste 30 år på stadion skal være.
Jfr. Kunstgressavstemmingen.
HANSA - Z

Go Up