• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

kaptein 2014

Started by Lasaron, November 09, 2013, 18:37:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Brann har, pga Skarsfjord, lidd under et kapteinsproblem i flere år. Det toppet seg i år da vi har hatt 6 kapteiner. Vi har ikke spillere utpå der som virkelig tar tak, kan det virke som.

Disse seks er følgende:

Zsolt - vekke
Fakiri - legger kanskje opp, skal uansett ikke være bankers neste år, ikke særlig kapteinsemne.
Jonsson - meget mye skadet. Bør vekk.
Wangberg - en del skadet. Bør kanskje vekk. Fort gjort at både Grønner, Gjesdal og Mojsov er bedre neste år. Ikke en klar bankers iallfall. Begrenset kapteinsemne slik jeg ser det.
Soko - bør kanskje vekk. Skal ikke være bankers neste år. Begrenset kapteinsemne.
Askar - den av disse som er nærmest å være bankers neste år, men kan bli utfordret av f eks Skaanes. Ikke kapteinsemne, men har vært det likevel.

Hvem står vi igjen med da? Piotr, Mojsov, Pusic, Huseklepp, Haugen, Larsen? Nei. Vi står ikke igjen med noen.
Tren på langskudd

dragn

Har faktisk troa på Wangberg dersom han holder seg skadefri neste sesong. Også en som tør å snakke, uten at det blir Mojsov-fakter av det. Har også tro på at han kommer til å heve seg spillmessig.

nero

November 09, 2013, 18:57:15 PM #2 Last Edit: November 09, 2013, 18:59:08 PM by nero
Vi mangler helt klart en typisk kaptein, ja. Piotr er den nærmeste.
Lions led by donkeys.

SK

Piotr. I mangel på bedre alternativer. Han er i hvert fall bankers på laget og har rett innstilling. Slik det har vært i år, har de som har vært kaptein ikke skilt seg ut på andre måter enn å ha bindet rundt armen. Da kan vi like godt ha keeperen til kaptein.

Lasaron

Quote from: dragn on November 09, 2013, 18:56:09 PM
Har faktisk troa på Wangberg dersom han holder seg skadefri neste sesong. Også en som tør å snakke, uten at det blir Mojsov-fakter av det. Har også tro på at han kommer til å heve seg spillmessig.


Ja, også i mine øyne er han den nærmeste. Men vi har 5 midtstoppere i stallen i dag. Det er én for mye. I tillegg trenger vi en klassestopper (med mindre vi bruker alle pengene på å hente en klassetrener). Da må to stoppere ut. Da mener jeg det bør bli Wangberg og Jonsson.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg tror ikke Piotr på noen måte er en slags lederfigur i gruppa, så tror ikke det har noe særlig for seg. Vinnerskalle er ikke eneste faktor. Men han er Brann sin viktigste spiller.
Tren på langskudd

brann89

Eg hadde gjerne sett Piotr som Kaptein. Han har vinnerskalle, fyrer opp både spiller og publikum, en nøkkelspiller og han seier ifra. Men så spørst det om han vil det selv :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Quote from: dragn on November 09, 2013, 18:56:09 PM
Har faktisk troa på Wangberg dersom han holder seg skadefri neste sesong. Også en som tør å snakke, uten at det blir Mojsov-fakter av det. Har også tro på at han kommer til å heve seg spillmessig.
Hva er Mojsovfakter? Jeg tror nettopp Mojsov kan bli kaptein. Vi kan ikke ha en ny kjeks som kaptein.

Henki

Quote from: krakra on November 09, 2013, 20:47:44 PM
Quote from: dragn on November 09, 2013, 18:56:09 PM
Har faktisk troa på Wangberg dersom han holder seg skadefri neste sesong. Også en som tør å snakke, uten at det blir Mojsov-fakter av det. Har også tro på at han kommer til å heve seg spillmessig.
Hva er Mojsovfakter? Jeg tror nettopp Mojsov kan bli kaptein. Vi kan ikke ha en ny kjeks som kaptein.


Mojsov-fakter er vel det at han pådrar seg et utall unødvendige gule kort. Det er litt upraktisk.
Ballen skal fremover!

roaldinho

Føler for Piotr. Vært i klubben en stund nå, kjenner til det meste her og spiller når han er tilgjengelig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Corran

Piotr bør ikke være kaptein Er for ustabil i hodet :-)
Ser faktisk ingen typiske kapteiner i laget Siste som kunne vært det i Brann var Austin men han var vel for sterk person for skars (I Leeds ble Austin fast kaptein i år så han er en som kan bære kapteinsbindet)
Når i henter nye spillere til neste sesong såbør en v de so hentes være en kapteinstype

Ellers lurer jeg litt på om Haugen hadde vært en type som kunne vokst inn i den rollen og vokst mer som spiller om han fikk det ansvaret? Ikke at han har vis noe til nå som tilsier det Bare noe jeg har tenkt når de vinglet mellom kapteiner i år at han burde fått kapteinsbindet istedenfor en del av dem som har hat det i år. Hadde jo vært fint med en Bergensk kaptein på Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123


Eilif

Vi må kjøpe en kaptein. Fredrik Haugen hadde vært bra, men jeg tror han er mer fokusert på egne prestasjoner enn å kjefte på andre. Vi trenger åpenbart en midtstopper, det bør være kapteinstypen vår. Vi bør uansett hente flere spillere som ikke er laget av bomull, spillere som tåler en trøkk og kan gi litt juling. Nå har vi bare pingler, bortsett fra Piotr, Mojsov og Pusic. De to sistnevnte bør ikke være garantert plass i startelleveren, og det er uheldig med keeper som kaptein.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 09, 2013, 19:01:21 PM
Jeg tror ikke Piotr på noen måte er en slags lederfigur i gruppa, så tror ikke det har noe særlig for seg. Vinnerskalle er ikke eneste faktor. Men han er Brann sin viktigste spiller.


Enig. Vinnerskalle og det å skrike høyt kommer et lite stykke ned på prioriteringslisten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Miller


Lasaron

Men jeg er redd for at man velger en kaptein som så må spille fast fordi han er kaptein, uten å kanskje være god nok.
Tren på langskudd

dragn

Quote from: krakra on November 09, 2013, 20:47:44 PM
Quote from: dragn on November 09, 2013, 18:56:09 PM
Har faktisk troa på Wangberg dersom han holder seg skadefri neste sesong. Også en som tør å snakke, uten at det blir Mojsov-fakter av det. Har også tro på at han kommer til å heve seg spillmessig.
Hva er Mojsovfakter? Jeg tror nettopp Mojsov kan bli kaptein. Vi kan ikke ha en ny kjeks som kaptein.

esp123

Quote from: Miller on November 10, 2013, 09:21:40 AM
Quote from: esp123 on November 10, 2013, 00:36:29 AM
Jonas Grønner.


Han må bli fast før han blir kaptein!

Han er en av få ledertyper i troppen. Og han er ihvertfall ikke noe dårligere enn Mojsov.

tsrqpo

Off topic, men Rudolf Austin er kaptein i Leeds i år. Han ble vel ikke sett på som kapteinstypen i Brann, till tross for innsats og vinnervilje. Vi trenger en slik type.

Grønner blir aldri kaptein i år, først må han få en plass i første elleveren. I tillegg er han nok i yngste laget til å lede flokken.

nero

Ser at Doddisen har rørt seg i romjulen og mener at Hanstveit bør være kaptein...

Tja, vi får vel først se om han i det hele tatt kommer på laget før vi deler ut bindet. Men det er en også en klar indikasjon på at vi mangler en klar ledertype ute på banen, selv om Piotr er en sjef der bak.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Hanstveit ble hentet for å være den ledertypen, så vil ikke overraske meg om han blir kaptein. Han blir garantert en del av kapteinteamet.

Xminator

Quote from: esp123 on November 11, 2013, 00:54:35 AM
Quote from: Miller on November 10, 2013, 09:21:40 AM
Quote from: esp123 on November 10, 2013, 00:36:29 AM
Jonas Grønner.


Han må bli fast før han blir kaptein!

Han er en av få ledertyper i troppen. Og han er ihvertfall ikke noe dårligere enn Mojsov.


Han er dårligere enn Mojsov.

SK

Så lenge vi har Demir i stallen, burde det si seg selv at Hanstveit ikke kan være kaptein.

nero

Quote from: SK on January 05, 2014, 18:00:15 PM
Så lenge vi har Demir i stallen, burde det si seg selv at Hanstveit ikke kan være kaptein.

Ja. Demir har alderen, tempoet på sin side, og ikke minst har han et ganske så betydelig uforløst potensiale. Han kom seg også mye på slutten av sesongen, så ting tyder på at han er på rett vei. Venstrebacken burde tilhøre Demir. Og er Hanstveit egentlig noen midtstopper? Jeg vet jo at har spilt det en del, men har det vært noen strålende suksess?
Lions led by donkeys.

Lasaron

I dagens papir-BT sier Norling at han vil velge årets kaptein før første treningskamp. I utgangspunktet en fin ting, men er det lurt i dette tilfellet? Min innvending er at en kaptein bør være ganske bankers på laget, og det kan være vanskelig for Norling å vite hvem av kapteinskandidatene som vil være bankers før en eneste treningskamp er spilt.
Tren på langskudd

Limstift

Piotr er vel det riktigste valget, en ledertype og en vinnerskalle. Men på en annen side kan sisteskansen vår syke ut mange av spillerne, og kanskje særlig de unge med alle kjeftingen.

Ellers er vel Hanstveit et godt alternativ. Blir spennende, men eg tror han blir i midtforsvaret i år.
Alle må gå!

dragn

Quote from: Limstift on January 11, 2014, 20:57:13 PM
Piotr er vel det riktigste valget, en ledertype og en vinnerskalle. Men på en annen side kan sisteskansen vår syke ut mange av spillerne, og kanskje særlig de unge med alle kjeftingen.

Ellers er vel Hanstveit et godt alternativ. Blir spennende, men eg tror han blir i midtforsvaret i år.


Hvordan kan du si piotr er en ledertype?

Limstift

Quote from: dragn on January 11, 2014, 21:40:40 PM
Quote from: Limstift on January 11, 2014, 20:57:13 PM
Piotr er vel det riktigste valget, en ledertype og en vinnerskalle. Men på en annen side kan sisteskansen vår syke ut mange av spillerne, og kanskje særlig de unge med alle kjeftingen.

Ellers er vel Hanstveit et godt alternativ. Blir spennende, men eg tror han blir i midtforsvaret i år.


Hvordan kan du si piotr er en ledertype?


Fordi han er en vaktbikkje som gir klar beskjed om han ikke er fornøyd, og siden han allerede er en vinnerskalle har han forventninger av sine medspillere. Eg synes vi kan trekke mange paralleller mellom Piotr og Andresen f.eks. Han er i tillegg en spiller som hever stemningen på Stadion med sine utbrudd.

Minuset er at han ikke snakker norsk (men vi har tross alt noen spillere i stallen og i startoppstillingen som ikke forstår norsk), det positive er at han er det sikreste kortet i laget vårt og at han spiller nesten samtlige kamper.
Alle må gå!

Klaus_Brann

Piotr er et forbilde med vinnerviljen sin, men ingen kaptein for min del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Quote from: Limstift on January 12, 2014, 01:16:04 AM
Quote from: dragn on January 11, 2014, 21:40:40 PM
Quote from: Limstift on January 11, 2014, 20:57:13 PM
Piotr er vel det riktigste valget, en ledertype og en vinnerskalle. Men på en annen side kan sisteskansen vår syke ut mange av spillerne, og kanskje særlig de unge med alle kjeftingen.

Ellers er vel Hanstveit et godt alternativ. Blir spennende, men eg tror han blir i midtforsvaret i år.


Hvordan kan du si piotr er en ledertype?


Fordi han er en vaktbikkje som gir klar beskjed om han ikke er fornøyd, og siden han allerede er en vinnerskalle har han forventninger av sine medspillere. Eg synes vi kan trekke mange paralleller mellom Piotr og Andresen f.eks. Han er i tillegg en spiller som hever stemningen på Stadion med sine utbrudd.

Minuset er at han ikke snakker norsk (men vi har tross alt noen spillere i stallen og i startoppstillingen som ikke forstår norsk), det positive er at han er det sikreste kortet i laget vårt og at han spiller nesten samtlige kamper.


Parallellene mellom Andresen og Piotr starter og slutter med kjefting. Andresen gjorde det for å få laget til å spille etter hans filosofi (en måte som funka!), han var en bestemt leder. Piotr derimot kjefter opp spillerne fordi han selv ikke skal slippe inn mål.

Har Piotr noe mer? Han har evnen til å spre vinnerglede/vilje ved sine redninger. Men thats about it. Vi kan ikke ha en kaptein som fyrer opp laget og publikum kun de kampene han har mye å gjøre på. Han er i tillegg lagets enstøing number uno, iallefall slik jeg oppfatter det. Han spiller også med filosofien at et fotballag er 10 spillere + 1 keeper, ikke 11 spillere.

Men uansett hvor søkt eller fornuftig dette høres ut, er det en ting som er helt sikkert. Brann har skreket etter en kaptein med stor K de siste sesongene, selv med Piotr i de fleste kampene. Han har både fyrt opp stadion og spillerne. Likevel mangler laget en stålhånd der ute på matten.

Jeg ser iallefall ikke Piotr som noe naturlig kaptein. Heller Wangberg/Jonsson/Hanstveit.


nero

January 12, 2014, 14:18:21 PM #30 Last Edit: January 12, 2014, 17:25:10 PM by nero
Sannheten er at vi ikke har noen opplagte kapteinstyper på laget. Piotr, Jonsson og Hanstveit er vel de kandidatene som kommer nærmest, men de har jo alle sine opplagte drawbacks. Piotr kan ikke norsk og er tidvis klin gal, Jonsson spiller vel bare under en tredjedel av kampene, og i min bok er det usikkert om Hanstveit vil spille så mye mer. Hvis da ikke et Demir-salg er på gang, eller Hanstveit er tiltenkt en midstopperrolle. Hvis så er tilfellet blir jo spørsmålet hvem som skal være Hanstveits makker, Mojsov eller Jonsson.
Lions led by donkeys.

Gulløl

January 12, 2014, 16:55:43 PM #31 Last Edit: January 12, 2014, 17:01:04 PM by Gulløl
Rikard Norling er truende til å overraske med valget av kaptein med en som få vurderer som aktuell. Fredrik Haugen kan være en slik kandidat. Stille og rolig kar, men omtrent like stille og rolig er også Wangberg, Jonsson og Hanstveit. Med Fredrik Haugen hadde vi fått en kaptein sentralt i banen slik Marin Andresen var på gull-laget. Gi Fredrik Haugen tillit, og jeg tror han kan utvikle seg til en strålende kaptein.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Super Hasund

Quote from: Gulløl on January 12, 2014, 16:55:43 PM
Rikard Norling er truende til å overraske med valget av kaptein med en som få vurderer som aktuell. Fredrik Haugen kan være en slik kandidat. Stille og rolig kar, men omtrent like stille og rolig er også Wangberg, Jonsson og Hanstveit. Med Fredrik Haugen hadde vi fått en kaptein sentralt i banen slik Marin Andresen var på gull-laget. Gi Fredrik Haugen tillit, og jeg tror han kan utvikle seg til en strålende kaptein.


Selv har jeg valgt Haugen som kaptein på FM :-)

Tror han ville vokse med slikt ansvar.
La Folket Synge

*Feltz*

dudo

Det er et år eller to for tidlig for Haugen i mine øyne. Skulle vi gå for overraskende valg bør vi heller se mot Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg har ikke særlig troen på hverken Haugen, Huse eller Larsen som kaptein. Men for å bidra i debatten la jeg merke til på en Brann 2-kamp i fjor, der både Haugen og Larsen spilte fra start, at Larsen var kaptein.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 18:24:10 PM
Jeg har ikke særlig troen på hverken Haugen, Huse eller Larsen som kaptein. Men for å bidra i debatten la jeg merke til på en Brann 2-kamp i fjor, der både Haugen og Larsen spilte fra start, at Larsen var kaptein.


Larsen? Har aldri sett på ham som et kapteinsemne, men folk kan overraske.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on January 12, 2014, 19:34:19 PM
Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 18:24:10 PM
Jeg har ikke særlig troen på hverken Haugen, Huse eller Larsen som kaptein. Men for å bidra i debatten la jeg merke til på en Brann 2-kamp i fjor, der både Haugen og Larsen spilte fra start, at Larsen var kaptein.


Larsen? Har aldri sett på ham som et kapteinsemne, men folk kan overraske.


Jeg også ble overrasket. Vet ikke hvilke begrunnelser som låg bak.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 19:46:21 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 12, 2014, 19:34:19 PM
Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 18:24:10 PM
Jeg har ikke særlig troen på hverken Haugen, Huse eller Larsen som kaptein. Men for å bidra i debatten la jeg merke til på en Brann 2-kamp i fjor, der både Haugen og Larsen spilte fra start, at Larsen var kaptein.


Larsen? Har aldri sett på ham som et kapteinsemne, men folk kan overraske.


Jeg også ble overrasket. Vet ikke hvilke begrunnelser som låg bak.


Sikkert fordi han har spilt mye mer på Brann 2 enn Haugen, er seniorspiller og muligens har pleid å bære kapteinsbindet der når han har spilt for dem?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on January 12, 2014, 19:54:03 PM
Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 19:46:21 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 12, 2014, 19:34:19 PM
Quote from: Lasaron on January 12, 2014, 18:24:10 PM
Jeg har ikke særlig troen på hverken Haugen, Huse eller Larsen som kaptein. Men for å bidra i debatten la jeg merke til på en Brann 2-kamp i fjor, der både Haugen og Larsen spilte fra start, at Larsen var kaptein.


Larsen? Har aldri sett på ham som et kapteinsemne, men folk kan overraske.


Jeg også ble overrasket. Vet ikke hvilke begrunnelser som låg bak.


Sikkert fordi han har spilt mye mer på Brann 2 enn Haugen, er seniorspiller og muligens har pleid å bære kapteinsbindet der når han har spilt for dem?


Det er mulig.
Tren på langskudd

KEO

Blir nok Hanstveit eller Huse som kommer til å lede brann laget i år. Huse kunne ja vokst mye med den oppgaven og jeg tror han ville ha klart den fint.
Nu kør vi!

Jose Arrogantio

Tror så å si hvem som helst i klubben er bedre kapteinsemne enn Huse.

krakra

Er ikke Mojsov en kandidat?

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kjell249

Et av mine øverste ønsker på Brannønskelisten er fremdelses en kaptein med stor K, og da en sentral og kreativ midtbanespiller. Hvordan går det med RYJ? Kanskje ikke kapteinsemne?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Kagain

Ja, jeg mistenker jo at BA har mye rett når de "konkluderer" med at det er mr Tveit, Hans Tveit som blir sjefen. Og da vil jeg jo anta at han får klippekort på laget. Så får vi se hvor det blir og hvordan det går.

nero

Litt dristig av Kong Rikard å dele ut klippekort til Hans Tveit etter to uker i klubben. (I nyere tid, vel og merke).
Lions led by donkeys.

Kagain

Det er sant, og jeg håper jo jeg tar feil. At Norling venter litt med å gjøre slikt. Men som jeg sa, vi får se. Han kan nok sikkert gjøre en like grei jobb som enkelte av de andre alternativene hvor enn han spiller på banen. Jeg håper jo at i så tilfelle blir han den beste av de som spiller i den delen av laget. Time will show antar jeg.

Kid-A

Sidan Kong Rikard skal ha eit kapteinsteam med 2 kapteinar (slik det burde vere over alt), er det i mine auge er det tre alternativ pr. i dag:

Erlend Hanstveit, Markus Jonsson og Piotr Leciejewski.

Men for å sitere BA ang. Leciejewski:
Quote from: BA.no"Møte sponsorer og være den som ofte må stå å svare på de vanskelige spørsmålene fra media. Ikke noe av det står på listen over hva Leciejewski vil bruke tiden sin på."


Det har dei heilt rett i. Trur nok at det blir Hanstveit, ja. Ikkje nødvendigvis negativt. Hadde heller ikkje hatt noko i mot om Jonsson fekk prøve seg for tredje året på rad, men mtp. skadehistorikken til MJ skjer nok ikkje det. Men tek ein rutine og leierskap i betraktning er han eit godt val.
- Nokon veit betre enn andre

Gulløl

January 14, 2014, 18:30:38 PM #49 Last Edit: January 14, 2014, 18:37:09 PM by Gulløl
Erlend Hanstveit, Markus Jonsson, Fredrik Haugen. To av de tre tror jeg blir kapteins teamet.

Tror ikke Markus Jonsson blir med i teamet. Skadeforfulgt ja. Men i tillegg Bosman spiller som neppe får forlenget kontrakten. Tror Norling vil tenke langsiktig og ikke velge en spiller som kan forsvinne til sommeren.

Da står vi igjen med våre to lokale herrer. Da tror jeg Norling velger Hanstveit som kaptein og Fredrik Haugen som visekaptein. Fredrik Haugen er et klart fremtidig kapteins emne som lokal spiller på lang kontrakt og det at han spiller sentralt i banen. Et år som visekaptein for å ta en myk tilpasning og han er klar som kaptein til 2015 sesongen. Forutsatt at han forsetter utviklingen i år, spiller omtrent fast på laget og blir den dirigenten der bak som han har emnet til å bli og har vist i enkeltkamper og periodevis hittil.

Velger Norling Erlend Hanstveit som kaptein i år kan det hende han "rydder plass" til han på laget, gir han venstrebacken og flytter Erdin Demir frem på venstre midtbane der vi er tynt besatt pr. i dag. Og at Fakiri bli utfordreren til Hanstveit på venstrebacken.

Skal uansett bli spennende å se hvilke vurderinger og valg han tar. Tror uansett at kapteins teamet blir en rutinert spiller sammen med en yngre spiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up