• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spelar krise?

Started by Yngve, December 04, 2003, 02:34:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Er me i ferd med å oppleve ei ny spelarkrise i Brann? PFO er vekke, med stor sannsynlegheit forsvinn både Winters og Olofinjana i løpet av desember/januar,Winters pga kona ikkje vil vere her i landet, og olofinjana ved å spele godt i arfika cupen.
alex valencia og tommy knarvik har og signalisert eit sterkt ønske om å reise frå klubben og kva sit me igjen med av offansiv slagkraft då?

Desse spelaranae skåra i fjor 26 av 45 seriemål for Brann, og den einaste nye spelaren me har skaffa oss e defansiv, kor er det vorten av dette med å vere ute i god tid for å skape tryggheit osb osb osb? no er me i ferd med å oppleve mykje av det same som i denne sesongen, nye spelarar må kjøpast inn, laget vert ikkje samspeld før juli månad og då startar me klatringa frå plass nr 14 til 6. det held ikkje mål. Eg vil klatre frå plass nr 6 til plass nr 1 eg!

håpar leiinga har ein plan, og hugsar litt tilbake, sjølv om gullfisk hukommelse er godt utbredt i idretsveien..

Me kan ikkje basere oss på at det skal dette nokre gode fotballspelarar av bussen der oppe heller...

KennethS

Olofinjana tviler eg på at forsvinner før til neste år.
tå på Brann

GhostDog

Godt spørsmål Yngve, du er ikke alene om å frykte for mangelen på kvalitetsspillere for neste sesong.
Forstår at SK Brann ikke kan kjøpe spillere i hytt og pine, men det kan være en farlig trend det at de ikke klarer å hevde seg i spillerjakten. Nå er det fortsatt noen aktuelle kandidater som ikke har takket nei så vi får håpe at de har kontroll.
Forøvrig så syns jeg at den bakre 4eren gjorde mange dårlige kamper, så utskiftninger der hadde vært godt. Lund og Knarvik kan gjøre en god figur fremme - og hvis Valencia har skjønt tegningen kan han kanskje gjøre noe fornuftig i kommende sesong? Er jo en rask og teknisk spiller, kanskje med støtte av en fighter med litt størrelse kan det bli litt spenning foran motstandernes mål?

Gleder/gruer meg hvertfall foran neste sesong - som alltid..
 Beer a day keeps the doctor away!

Skumling

du har kanskje et poeng ang. Valencia der. Han har en del kvaliteter som kan gjøre han til en spennende spiss. Så vidt jeg vet vil han imidlertid helst spille ving. I alle tilfelle bør vi ikke kvitte oss med han før en ny offensiv mann er klar.

Sjøboden

Eg trur at me kan klare oss bra sjølv om me har muste mange spelara. So lenge me frå Brann og Bergen støttar opp om dei som er att, so trur eg at me skal klara minst 3. plassen.
in skigard kan ikke vare evig veit du.

Kagain


DrMeland

Absolutt et legitimt spørsmål og jeg må si at det som bekymrer meg mest er den fokuseringen på defensive spillere. Det er hentet inn 2 forsvarsspillere, mens Peddien og Mons leter etter en defensiv midtbanespiller. Hva med det offensive? Hvis Winters, Knarvik og Alex forsvinner er vi ribbet for kreativitet! Da er det bare Super'n og Olof igjen på midten med offensiv slagkraft...

Midtbanen bekymrer meg, og det virker som om Mons e' mer opptatt av at denne lagdelen skal være defensivt god, enn kreativ og offensiv. Hvis en ser på topplagene for sesongen 2003 så har alle disse lagene typisk kreative, løpssterke midtbanespillere. Viktigheten av slike spillere har vi selv sett i Olof og Raymond som var innvolvert i mange av målene våre i år.

Når Mons går ut midt i sesongen (Brann på 14 plass) og sier han vil hente inn en midtstopper og bruke ham på midbanen for å tilføre lagdelen mer fysikk blir ihvertfall jeg skremt!

Gi oss kreativitet! Vi vil aldri vinne noe uten offensiv slagkraft!
rMeland

hjallisen

"me byggjar stein på stein"

Kanskje han tar for seg forsvaret i år, midtbanen neste år og til slutt angrep?

Bare en tanke... :lol:
ed beina plantet på bakken

Ã?rnen

"""Midtbanen bekymrer meg, og det virker som om Mons e' mer opptatt av at denne lagdelen skal være defensivt god, enn kreativ og offensiv. Hvis en ser på topplagene for sesongen 2003 så har alle disse lagene typisk kreative, løpssterke midtbanespillere. Viktigheten av slike spillere har vi selv sett i Olof og Raymond som var innvolvert i mange av målene våre i år. """

Bekymret?

Midtbanen til Brann er per i dag den beste lagdelen. Jeg forstår ikke kritikken av den. Etter min mening er den fullt ut balansert med kreative spillere og arbeidsjern. Alle gode lag har en slik balanse, der for offensivt spill fører til mye baklengsmål og for defensivt spill fører til lite mål. Vi kan ikke ha flere enn 2 kreative midtbanespillere i en 1. 11`er. Soma er per i dag en bedre spiller enn Haugen med bedre fysikk, det er vel derfor Mjelde vil styrke den defensive plassen på midten. Kvisvik,Olof,Soma og Guntveit er jo kanongode spillere. Slik jeg ser det mangler vi spisser og de kommer.

DrMeland

Nei, jeg er ikke bekymret for den midtbanen vi stiller med til seriestart, for som du sier er det den mest komplette lagdelen vi har. Det som bekymrer meg er den ensidige fokuseringen på defensive kvaliteter. Et lag må balanseres og når kreative spillere forsvinner ut Stadion-porten uten at nye hentes inn så blir jeg selvsagt bekymret.

Hvordan hadde sesongen vært i år uten Raymond, Olof og Winters? Vi hadde rykket ned! Winters er på vei vekk, det er et spørsmål om tid før Olof blir kjøpt av en utenlandsk klubb og da kan vi ikke stå igjen med Raymond på venstre og defensive slitere på de resterende plassene...
rMeland

Christian

Tror ikkje det er tid for å krisemaksimere helt enno. Winters forsvinner gjerne, men tror nok vi skal klare oss fint gjennom kommende sesong likevel. Mykje kan skje på et år - bare tenk på kor fort det gikk med Kvisvik.

Når det gjelder Olofinjana er det tåpelig å lage en stor sak ut av at han ikkje ville underskrive ny kontrakt. Takk til BT :p Han har jo kontrakt ut 2005! Ingen i hans posisjon ville gjort det. Betyr derimot ikkje at han forsvinner iløpet av våren. Han blir denne sesongen og kanskje neste òg. Er ikkje akkurat kjøpefest på spillermarkedet fortiden, og selv om han er god tror eg han har tid til å vente på et virkelig interessant tilbud. Blir nok ikkje Austria Wien for å si det sånn...

Stoffi

en spiss eller to no, og vi har gode sjanser på medalje neste år. :-)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Nå har det jo vært stille med Winters en stund. Det er ikke helt umulig vi har han gjennom neste sesong. Stille rundt Nhleko har det også vært. Reiser winters og får vi endelig solgt Nhleko, så åpner det to topplønninger i Brann. Da blir det nok mer fart på sakene.

Midtbanen virker bra. Det jeg er mest usikker på er offensive løp fra midtbanen. Haugen og Knudsen/Guntveit er jo flinke til det, Soma/Olofin/Kvisvik er ikke de som sliter i stykker forsvar med løpene sine :p MEN! Får midtbanen vår taket på kampene så vil det komme en del løp fra nær sagt alle.

Nå trenger vi et par spisser som kan score mål. Håper noe skjer før jul...


Go Up