• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns styre

Started by Torvanger, October 28, 2013, 17:40:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: Huff on November 07, 2013, 11:23:32 AM
Tore Strand mener Brann først og fremst bør ansette en sportssjef, og at Walstad ikke er mannen. Sportssjefen skal så ansette treneren.

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Det-er-en-sportssjef-Brann-trenger-mest-401794_1.snd

Er tilbøyelig til å være enig




Er svært tilbøyelig til å være enig. Det innebærer dog at den nye sportssjefen bør være på plass innen utgangen av november, i hvert fall ikke mye senere.
Ballen skal fremover!

nero

Men hvem skal finne og ansette sportssjefen? Tilbake til Roald igjen?
Lions led by donkeys.

Xminator

Jeg er fortsatt redd for at slutten av februar er for sent for klubbens medlemmer til å påvirke dette historiske skillet i Brannhistorien. Skarsfjords avgang og sesongslutt burde oppsummeres med ett ekstraordinært møte, der HELE klubbens styre står på valg. Der vi får en styreleder som er medlemsutnevnt og ikke vara vara. Der klubbens medlemmer får muligheten til å peke klubben mot ett organisasjonskart som det virker å være bred enighet om utenfor Branns korridorer.

Lasaron

Quote from: Xminator on November 08, 2013, 07:19:26 AM
Skarsfjords avgang og sesongslutt burde oppsummeres med ett ekstraordinært møte, der HELE klubbens styre står på valg.


Jeg mener vi skal ha to ekstraordinære årsmøter.
Tren på langskudd

Corran

Ingen vits å ha møte uten å ha alternativer til nytt styre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Quote from: Corran on November 08, 2013, 16:33:26 PM
Ingen vits å ha møte uten å ha alternativer til nytt styre


Spot on!

crm

Quote from: Xminator on November 08, 2013, 07:19:26 AM
Der vi får en styreleder som er medlemsutnevnt og ikke vara vara.


Alle styreledere er da medlemsutnevnt!? Det er uansett bare å innse at det tar litt tid å sette sammen et skikkelig styre som kan overta, så alt snakk om ekstraordinært årsmøte før februar virker ganske fjernt. Det viktige nå er
1) Få så mange som mulig til å melde seg inn og stille på årsmøtet
2) Komme frem med kandidater som enten kan spilles inn til valgkomiteen eller lanseres som benkeforslag på årsmøtet

Arrester meg om jeg tar feil, men har ennå til gode å se en ide som er klekket ut på Bataljonsforumet bli virkelighet. Kanskje det nå er tid for å gjøre en aktiv innsats? Det er ikke slik at årsmøtene de siste årene har rent over av saker, forslag og kandidater fra medlemmene, bare en ganske liten gruppe som har gjort noe.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Huff

Sånn apropos styret kunne BT i dag melde at flere supportergrupperinger jobbet med kandidater til årsmøtet. Bakervik var vel det eneste konkrete navnet som ble nevnt.

Lasaron

Styret har bestemt at vi skal ha en sportssjef. Tror det blir bra. Har ikke helt troen på Walstad.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on November 19, 2013, 21:03:18 PM
Styret har bestemt at vi skal ha en sportssjef. Tror det blir bra. Har ikke helt troen på Walstad.


Enig i skepsisen mot Walstad og er utelukkende positiv til sportsdirektør. Vil dog avvente med å slippe jubelen løs til jeg ser hvem vi ansetter.

Lasaron

Tar opp igjen denne tråden, da mye av diskusjonen i "Rolf Barmen" egentlig passer bedre her.

Guntveit og Sæthre har jo meldt at de er på vei ut. Mulig at Barmen og Lie-Nilsen også ryker. Lise Klaveness er blitt nevnt, men ser nå at hun skal inn i sportslig utvalg i Lyn.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?

Joggi Bogga

Quote from: Huff on November 19, 2013, 20:55:22 PM
Sånn apropos styret kunne BT i dag melde at flere supportergrupperinger jobbet med kandidater til årsmøtet. Bakervik var vel det eneste konkrete navnet som ble nevnt.


Det høres fornuftig ut.

På meg virker det faktisk som om flere av supporterne er atskillig mer oppdatert på moderne fotballdrift enn hva de fleste eks-spillere, tirsdagsgjeng og andre aktuelle er. Jeg vil ikke ha noen problemer med å stemme inn flere supportere slik at denne andelen økes fra 2 og 1 som det har vært tidligere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SK

Quote from: Kagain on December 10, 2014, 14:57:47 PM
Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?


Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.

Lasaron

Quote from: SK on December 10, 2014, 20:08:45 PM
Quote from: Kagain on December 10, 2014, 14:57:47 PM
Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?


Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.


Gjert Moldestad, Erlend Vågane, Per Ove Ludvigsen (hvis han ikke blir noe annet), Bjørn Dahl (hvis han ikke blir noe annet)
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: SK on December 10, 2014, 20:08:45 PM

Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.


Hehe, tror nok du har rett der. I styret ville han kanskje ikke hatt så mye med økonomi å gjøre. Men da er igjen spørsmålet: om vi skal ta nye styremedlemmer inn, skal de ha fotballfaglig ballast eller annen? Fotballfaglig er det jo fort gjort at en tenker på gamle brannspillere som Kvisvik, Helstad eller noen andre veteraner... Om andre forutsetninger legges til grunn får man et langt større nedslagsfelt, men da må det kanskje arbeides bra for at en får styremedlemmer med komplementære ferdigheter.

Gulløl

August 15, 2021, 22:04:14 PM #216 Last Edit: August 15, 2021, 22:13:19 PM by Gulløl
Hva er det Birger Grevstad holder på med. Det å så tvil om daglig leder sin tillit på den måten rett foran den viktigste kampen på år og dager er utrolig uprofesjonelt. Enten har VJ full tillitt eller så har ho ingen tillitt. En sånn mellomløsning som han skal blåse ut til media i slutten av en utrolig krevende uke viser elendig kompetanse. En annen ting er at han i helgen har valgt å overlate krisen til den vesle administrasjonen. Rett og slett gitt blaffen og og reist på hytten. Jævla tulling, bare å få han skiftet ut ved neste valg.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Birger er en ubrukelig kommunikator.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Intel

Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.

krakra

Quote from: Intel on August 16, 2021, 14:03:53 PM
Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.
Jeg kan ikke huske at det var det medlemmene ville ha. Hvor har du det fra?

Intel

Quote from: krakra on August 16, 2021, 14:08:11 PM
Quote from: Intel on August 16, 2021, 14:03:53 PM
Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.
kan ikke huske at det var det medlemmene ville ha. Hvor har du det fra?
Var vel medlemmene som stemte han inn var det ikke? eller bare ble han ansatt?

krakra

Kan det være at medlemmene forventet litt mer av han?

Er det lov å forvente at du er litt grundigere med siteringen?

Lasaron

Grevstad har nok ikke sin styrke i å unngå klønete uttalelser i media.
Tren på langskudd

tintin

Når er styremøtet i kveld?

Intel

Quote from: Lasaron on August 16, 2021, 17:05:36 PMGrevstad har nok ikke sin styrke i å unngå klønete uttalelser i media.
Kunne trengt ett kurs i mediahåndtering. Skal bli interresant å se hvem som styrer pressekonferansen når avgjørelsen en gang er tatt.

nero

Quote from: tintin on August 16, 2021, 18:52:28 PMNår er styremøtet i kveld?

Startet visst kl 9 i morges.
Lions led by donkeys.

baggenGBG

Ser jo ut som at Erna Solberg kanskje blir ledig på markedet senere i år...Ta Biggen sin plass?

Gulløl

Quote from: baggenGBG on August 25, 2021, 18:53:39 PMSer jo ut som at Erna Solberg kanskje blir ledig på markedet senere i år...Ta Biggen sin plass?
Får i hvert fall en som kan snakke for seg og er vant til media.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Bør være vant til krisehåndtering og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Fint å se et styremedlem på tribunen i Brann-drakt, med hånden på hjertet og syngende på Nystemten.
paf såklart.
Kanskje.

Spelaren

Burde styret ha visst om ukulturen i Brann? Eg kjenner en som selv hevder at det har pågått grums i klubben i årevis, men et styremedlem burde jo ha enda flere følere inn i klubben. De har atskillig flere måter å påvirke hvordan klubben driftes.
Gå av.

krakra

Jeg er vanligvis ingen fan av å se til gamle helter, men jeg vil likevel lansere to gamle Brannsjefer til styret

- Harald Schjelderup, styreleder. Eneste jeg kommer på i Bergen som har kapasitet til samle de mange, høye, stemmene rundt Brann og få alle til å dra i samme retning. Rett og slett en eksepsjonelt god leder. Var styreleder i Brann i 1999-2000. Da var han 31 år. Kanskje utenfor Branns rekkevidde, men en man bør gjøre et helhjertet forsøk på.

- Arne Møller, styremedlem. Tror han takker ja på sekundet. Han virker i hvert fall mildt sagt klar for å ha et sentralt verv i Brann igjen. Veldig opptatt av å bygge identitet, kultur og en helhetlig strategi. Mangler nok de fleste svarene, men likevel viktig å ha noen som stiller de rette spørsmålene. Forhåpentligvis kan han holde denne fanen høyt.

Disse to inn for Hoaas og Grevstad hadde vært et solid løft.

Belfort

Quote from: krakra on August 29, 2021, 10:57:21 AMJeg er vanligvis ingen fan av å se til gamle helter, men jeg vil likevel lansere to gamle Brannsjefer til styret

- Harald Schjelderup, styreleder. Eneste jeg kommer på i Bergen som har kapasitet til samle de mange, høye, stemmene rundt Brann og få alle til å dra i samme retning. Rett og slett en eksepsjonelt god leder. Var styreleder i Brann i 1999-2000. Da var han 31 år. Kanskje utenfor Branns rekkevidde, men en man bør gjøre et helhjertet forsøk på.

- Arne Møller, styremedlem. Tror han takker ja på sekundet. Han virker i hvert fall mildt sagt klar for å ha et sentralt verv i Brann igjen. Veldig opptatt av å bygge identitet, kultur og en helhetlig strategi. Mangler nok de fleste svarene, men likevel viktig å ha noen som stiller de rette spørsmålene. Forhåpentligvis kan han holde denne fanen høyt.

Disse to inn for Hoaas og Grevstad hadde vært et solid løft.

Enig i forhold til Schjelderup. Møller virker helved, men blir litt for tåkefyrste og «filosofisk» av seg.

Vil heller legge til Tom Georg Olsen

pidre

Stort fokus på spillere og trener, men ryddejobben i klubben bør starte på toppen, altså i styret og ledelsen. Først må klubben ha eit eit kompetent og handlekraftig styre, og deretter ein ledelse som kan følge opp.

Klart at Jack var inne på noko, hadde ei bedrift levert eit slikt resultat som SK Brann, måtte ledelsen ha gått på dagen! Den er klar.   
Saludar a los monos!

Nixon

https://www.nrk.no/sport/stabaek-profil-fyrer-los-mot-norske-klubbledere_-_-kan-ikke-nok-om-fotball-1.15629349

Vår gamle venn Yaw fyrer løs mot klubbledere som kan svært lite om fotball og peker blant annet på Brann:

- Jo høyere man kommer i makthierarkiet, jo lavere er kompetansen. Det er flere klubber der den øverste beslutningstakeren er folk som har mange leiligheter eller tjukk lommebok, men som kan svært lite om fotball.

- Da er spørsmålet hvorfor de med størst beslutningsmakt er de som kan minst om fotball. Der synes jeg det er en lang vei å gå. Det sier seg selv.

- Jeg snakker mer om større klubber. Det er en klubb som har havnet under oss på tabellen (Brann) - der skjer det mye.
Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

SK

Hva er det som er mål på om man kan noe om fotball da? At man har spilt selv? Det har vi hatt mange eksempler på i Brann og det har ikke vært noen suksess akkurat. Enig i at man må kunne en del om fotball for å være styreleder i Brann, men vet Yaw egentlig noe som helst om hvor mye fotballkunnskap f.eks. Grevstad har? Virker som dette er mer noe han slenger ut i forutinntatthet.

esp123

Basert på CV og uttalelser i media virker det som Grevstad har veldig lite kunnskap om fotball. Han er også svært dårlig til å kommunisere med media. Og da lurer jeg egentlig på hva han bidrar med overhodet.

Uttalelser om at vi nå må legge om strategien til å ikke spille så offensiv fotball og ikke bruke så mye ungt etter Kåre Ingebrigtsen er ekstremt lite tillitsvekkende.

SK

At Grevstad har veldig lite kunnskap om fotball tror jeg ikke på. Hvorfor skulle han da gidde styrelederjobben? Noen fotballekspert er han sikkert ikke, men det trenger man heller ikke å være. Det er derfor man har flere i styret som skal besitte denne kompetansen. Så kan man spørre seg om det å f.eks. være gammel, avdanket Brannspiller er tilstrekkelig til å kunne fylle en slik rolle. Jeg mener nei, men det er en litt annen diskusjon.

esp123

Jeg er helt enig i at man ikke nødvendigvis bør være avdanket Brannspiller for å kunne fylle en slik rolle, og man kan bidra med masse annet en i styrerolle. Som styreleder fremstår imidlertid Grevstad ganske svak. Han uttaler seg svært klønete i media, som styre_leder_ i Brann må man i det minste håndtere media på en noen lunde tilfredstillende måte.
 
Uttalelsen over avslører vel mer om styrets fotballkunnskaper enn noe annet. Har man lagt en strategi (hvis det kan kalles en strategi) som må man ha is i magen og ikke snu kappen etter vinden så snart man opplever litt motgang.

SK

At Grevstad, i hvert fall utad, ikke har imponert er greit nok men igrunnen er det en annen diskusjon enn om han har kompetanse på fotball eller ikke.

Når det gjelder det med strategi er det ikke uvanlig at man forkaster/utsetter en langsiktig strategi hvis man er nødt til å gjøre kortsiktige grep i en kritisk situasjon. Og i høst må alt handle om å redde plassen, uavhengig av hva man tidligere har sagt at man skal gjøre.

Lasaron

Enig med siste taler. Akkurat nå er det langsiktig å tenke kortsiktig. Vi må beholde plassen, og så skifte trener.

Grevstad kan dessuten være en totalt sett bra styreleder, selv om han er dårlig med media.
Tren på langskudd

esp123

Vi får se. Vi kan bare gå etter hvordan Brann fremstår utad, og det er ikke tillittsvekkende fra Grevstad (eller resten av styret) sin side.

Jeg tolket uttalelsen som ikke kun gjelde det kortsiktige, men også lenger enn denne sesongen. Som at dette var noen av grunnene til at vi var i bunn.

Lasaron

Uenig i tolkingen av utsagnet. Og uenig i at hvordan Brann fremstår utad er eneste måten å vurdere arbeidet til styret på.
Tren på langskudd

esp123

Det er selvfølgelig andre parametere som måloppnåelse, resultater, etc. men hvis vi skal måle utifra det så går kan det ikke gå så mye dårligere enn akkurat nå.

krakra

Brannstyret har nok fotballkompetanse, men de mangler en leder med tyngde og kommunikasjonsevner til å stå støtt når de stormer, og samle de mange ulike kreftene som omgir Brann. Mitt inntrykk er at de blir for fort påvirket. Enten ved at de gir etter, eller ved at de skal markere at de ikke lar seg press.

Finfin respons

Det store bildet:

3 store kriser: 1995. ASA-konkursen, og nachspielet.

Det viktigste er å være god i hverdagen. Spar meg et styre bestående av eksperter fra kommunikasjonshusene. Jeg kjenner tåken brer seg utover Nymark. Jeg kjenner det.
Kanskje.

Lasaron

Vi hadde jo en tåkefyrste med fotballkompetanse som styreleder en gang.
Tren på langskudd

krakra

Å ha gode kommunikasjonsevner handler ikke om å være tåkefyrste eller "ekspert fra kommunikasjonshuset". Brann har flere ganger viste svak på kommunikasjon. Det være seg kunstgressaken, sparkingen av LAN(da alle stakk av), ansettelsen av Jimmy der sportssjefen knapt visste hvem han var, kommunikasjon rundt KI osv.

Go Up