• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns styre

Started by Torvanger, October 28, 2013, 17:40:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

October 28, 2013, 17:40:03 PM Last Edit: October 28, 2013, 17:42:25 PM by Torvanger

dokken

Mette Nora Sætre blir ikke med videre i Brann-styret. I hvert fall ikke hvis dere som er her inne møter på årsmøtet. Der er det rent demokrati, og jeg garanterer at hun får motkandidat.

Personlig mener jeg hele styret bør byttes ut. Det er de som har gjort den største generaltabben av alle, nemlig forlengelsen med Skars. Så lenge det ikke kommer frem hvem som stemte imot, må hele styret behandles som spedalske.

Spelaren

Quote from: dokken on October 28, 2013, 17:45:12 PM
Mette Nora Sætre blir ikke med videre i Brann-styret. I hvert fall ikke hvis dere som er her inne møter på årsmøtet. Der er det rent demokrati, og jeg garanterer at hun får motkandidat.

Personlig mener jeg hele styret bør byttes ut. Det er de som har gjort den største generaltabben av alle, nemlig forlengelsen med Skars. Så lenge det ikke kommer frem hvem som stemte imot, må hele styret behandles som spedalske.


Det komme for en dag før eller seinere kem som stemte for forlengelsen. Det er jo tjenesteforsømmelse det her!
Gå av.

krakra

Det er naturlig at styret, som svarer til årsmøtet må svare for dette der iallefall.

Nixon

Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er det samme som en enstemmig avgjørelse, det nytter ikke å mumle om man er uenig, da setter man foten ned,for ingen kan tvinge et styremedlem til å ta en avgjørelse han eller hun ikke er enig i. Styret må gå!

Henki

Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:54:35 PM
Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er det samme som en enstemmig avgjørelse, det nytter ikke å mumle om man er uenig, da setter man foten ned,for ingen kan tvinge et styremedlem til å ta en avgjørelse han eller hun ikke er enig i. Styret må gå!


Inntil vi mot formodning skulle få vite hvem i styret som var mot å fornye kontrakten med Skarsfjord, er beslutningen å se på som enstemmig. Så det ansvaret får de dele hele gjengen.
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er også det i utgangspunktet riktige å gjøre, et slikt styre må tale med én stemme utad, og noe annet ville være illojalt. Men i denne saken, hvor det er snakk om en slik skandaløs avgjørelse vedr. klubbens fremtid, er jeg tilbøyelig til å påstå at dette er såpass sjeldent tilfelle hvor denne generelle regelen ikke gjelder.
Uansett hadde det vært mulig å trekke seg i protest med uenighet rundt dette som begrunnelse.

Torvanger

Hva er poenget med et styre om "våre" styremedlemmers ikke får muligheten til å sette foten ned på en eller annen måte? På den annen side kan det og tenkes at vi ikke har fått de rette representantene inn og at de har gitt go for Skarsforlengelse. For supporterne var jo delt, må vite.


Torvanger

October 28, 2013, 18:55:24 PM #10 Last Edit: October 28, 2013, 18:58:01 PM by Torvanger

SK

Quote from: krakra on October 28, 2013, 18:54:44 PM


Akkurat dette var noe jeg oppfattet som veldig rart. Det var utrolig mye snakk og oppmerksomhet rundt å få supportere inn i styret. Og når det da skjedde, gir en av dem seg allerede etter ett år. Da kunne man like gjerne ha spart seg for anstrengelsen det var med å få ham inn.

Torvanger

Styret anno 2013 må uansett renskes bort, en etter en.

Belfort

Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet

Huff

Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Hør hør, nåhar det gått så langt at jeg tilnærmet stemmer på hvem som helst som popper opp av kandidater. De nissene som styrer der oppe nå river klubben i filler.

Henki

Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Man kan ikke annet enn å oppfordre dem som har kontakter, kompetanse og tid til å stille reelle benkeforslag, om å være sitt ansvar bevist.
Ballen skal fremover!

bernu

Hasunds hund gjengen må da kunne orge både kandidater til styret og styreleder?
Mr.Reksten selv må da kunne stille som kandidat til styret...?
HANSA - Z

Torvanger

Quote from: Henki on October 28, 2013, 19:34:58 PM
Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Man kan ikke annet enn å oppfordre dem som har kontakter, kompetanse og tid til å stille reelle benkeforslag, om å være sitt ansvar bevist.


Korrekt.

Northside

Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?

Klaus_Brann

La oss i alle fall passe på at Trude Drevland ALDRI blir valgt inn i styret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?


For de fleste av oss er det nok bare mas, ja. Og det er forsvåvidt helt naturlig. Skal man få stablet et alternativt styre på beina er man avhengig av å ha kontakter, kunnskap og erfaring med den typen arbeid. Det viktigste vi andre kan gjøre er å stille på årsmøtet og bruke stemmeretten vår. Der har vi vel talerett og.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?
Det sitter vel fire i styret i dag. Det er to ledige plasser etter Moldestad og Risa. Tror jeg. Utover det tror jeg ingen er på valg? Men de kan vel byttes ut likevel.
Jeg håper noen med kontakter og evnen til å skape kontakt kan finne kandidater til de ledige styreplassene. En av dem bør være styreleder. Selv evner jeg ikke noe sånt, men jeg skal møte opp på årsmøtet og bidra med det jeg kan.

Ellers er jeg enig i at det er litt skrik og skrål her inne. Kasting av hele styret, stemme på hvem som helst bare de erstatter dagens osv. Mitt grunnsyn er at man ikke kaster et styre eller styremedlemmer. Man velger dem. Med andre ord må utgangspunktet være hvem man vil ha inn. Ikke ut. Dessuten syns jeg dagens styre virker ganske kompetente. Det de trenger er en kurs- og holdningsendring. Der er det veldig viktig å velge en styreleder med den rette innstillingen.

Jeg kommer til å stemme på de jeg mener er de beste kandidatene. Det betyr at jeg fort kan stemme på Sætre som styreøeder.

SK

Folk har vel sett at Didrik Munch allerede har blitt forespurt av valgkomiteen om å stille som styreformann, men takket nei. Det tyder i hvert fall på at Sætre ikke er noe klart førstevalg.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:19:48 PM
Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?
Det sitter vel fire i styret i dag. Det er to ledige plasser etter Moldestad og Risa. Tror jeg. Utover det tror jeg ingen er på valg? Men de kan vel byttes ut likevel.
Jeg håper noen med kontakter og evnen til å skape kontakt kan finne kandidater til de ledige styreplassene. En av dem bør være styreleder. Selv evner jeg ikke noe sånt, men jeg skal møte opp på årsmøtet og bidra med det jeg kan.

Ellers er jeg enig i at det er litt skrik og skrål her inne. Kasting av hele styret, stemme på hvem som helst bare de erstatter dagens osv. Mitt grunnsyn er at man ikke kaster et styre eller styremedlemmer. Man velger dem. Med andre ord må utgangspunktet være hvem man vil ha inn. Ikke ut. Dessuten syns jeg dagens styre virker ganske kompetente. Det de trenger er en kurs- og holdningsendring. Der er det veldig viktig å velge en styreleder med den rette innstillingen.

Jeg kommer til å stemme på de jeg mener er de beste kandidatene. Det betyr at jeg fort kan stemme på Sætre som styreøeder.


Akkurat her og nå kunne jeg stemt på Kalle Klovn bare for å bli kvitt dagens regime, men ja på årsmøtet bør holdningen være at man skal stemme inn dem man mener er de beste kandidatene, ikke å bli kvitt dem som er der fra før.

Når det er sagt er jeg ikke like overbevist som deg om at styret er kompetent. Fornyelsen av kontrakten med Skarsfjord er en stygg ripe i lakken. Hvis Skarsfjord skulle bli nødt til å gå er det helt uakseptabelt at det er den samme gjengen som dummet seg ut i august som skal finne erstatteren hans.
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.

SK

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2013, 21:44:10 PM
Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.


Det gjør jo ikke akkurat saken bedre. Styret er der for å holde kontroll med den daglige ledelsen og ta de viktige, overordnede avgjørelsene. Hvis styret lar seg styre av daglig leder på en slik måte, har de sviktet totalt.

krakra

October 28, 2013, 21:50:12 PM #26 Last Edit: October 28, 2013, 21:52:54 PM by krakra

Henki

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2013, 21:44:10 PM
Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.


Og i og med at styret har vært svært sparsom med informasjonen om hvordan ting har foregått, det eneste vi med sikkerhet er at avgjørelsen i styret var enstemmig, kan ikke det tolkes på annen måte enn at styret var med på dette hele veien. Det er også dem som har tatt avgjørelsen, å gi det sittende styret i oppgave å finne den neste treneren i Brann vil være fullstendig meningsløst.
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:50:12 PM


Nettopp derfor skal de som sitter i et styre også ha kompetanse på virksomheten, slik at de skal være i stand til å gjøre sine egne refleksjoner. Det er styrets fordømte plikt å ikke bare følge daglig leder blindt i viktige saker. Da utøver det ikke funksjonen sin, og bedriften kan like gjerne la være å ha et styre. Det er heller ikke spesielt uvanlig at et styre og en daglig leder er uenige om saker. Det trenger ikke være snakk om mistillit av den grunn.

krakra


Northside

krakra er inne på noe her og besvarte spørsmålene mine bra.

Henki Skrev:
QuoteDet viktigste vi andre kan gjøre er å stille på årsmøtet og bruke stemmeretten vår. Der har vi vel talerett og.


Det også er et meget viktig poeng!

Cato Guntveit er også på valg. Jeg ser på det som lite realistisk at hele styret blir byttet ut på årsmøtet, selv om jeg ikke hadde stemt imot noe slikt.
Reksten (supporter) sitter i valgkomiteen, la oss håpe han spiller kortene sine riktig der. Det vanskeligste blir nok å finne en god styreleder. Det er en litt komplett stilling, man må evne mer enn å begeistre den innerste kjernen av oss supportere.

Får vi inn 2stk som er bra for oss supportere, inkludert styreleder, så tror jeg vi skal si oss fornøyd til å begynne med (realistisk sett).

psv-hasund

Guntveit er også på valg, så vi skal velge leder og to medlemmer. En av medlemmene bør være supporter. Leder kan styre mye av diskusjonene så det er den posisjonen som er viktigst å få inn kvalitet.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:58:43 PM


Og i og med at trenerspørsmålet er så viktig, burde styret ha sett at å fornye med Skarsfjord var noe man burde ventet til etter sesongen med å vurdere. Når det er sagt har RBH et stort ansvar i saken. Det var han som la saken frem for styret, og det er vel også han som har hatt mest kontakt med Trond Mohn.
Ballen skal fremover!

krakra

October 28, 2013, 22:23:21 PM #33 Last Edit: October 28, 2013, 22:25:15 PM by krakra
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 22:23:21 PM
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.


Man trenger jo ikke bytte ut hele styret med en gang. Man kan bytte ut de som står på valg.
Ballen skal fremover!

Xminator

Nå har vi rotet rundt med slike typer som skal ha både styreerfaring og fartstid i byens næringsliv uten at det rikker Brann av flekken.

Jeg vil heller har 5 nav'ere som spiser driter og sover i Brannpysjamas.

pidre

Klubben har mistet supporterne! Kan det bli verre?

Eg forventer at styret, uavhengig av Mohn, viser handlekraft og løser både RBH og Skarsfjord fra sine stillinger ila året, noe annet er bare fullstendig uansvarlig.
 
Saludar a los monos!

osoerli

Quote from: Henki on October 28, 2013, 22:31:34 PM
Quote from: krakra on October 28, 2013, 22:23:21 PM
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.


Man trenger jo ikke bytte ut hele styret med en gang. Man kan bytte ut de som står på valg.


Alle som var enig i forlengelsen av Skarsfjord må gå.  Den saken er klar!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

paf



Xminator

En ting er sikkert, det er ikke mange som tror på ambisjonene om medaljer i 2014. Jeg tror derfor det er mange som vil finne det spiselig å ta ett steg tilbake, ta trøkken med en opprydding og fornyelse av styre, daglig ledelse og sportslig ledelse selv om sittende makt ønsker å snakke om kontinuitet.


nero

Ja. Klubben må i realiteten bygges opp fra grunnen igjen. Hvis vi får inn kompetente folk, må de få tid til å bygge opp noe, det er helt klart.
Lions led by donkeys.

krakra

Uenig. Vi har et bra grunnlag med en bra og ganske ung stall som er litt tynn, et veldig bra talentarbeid og en trygg økonomi. Vi skal ikke ha inn noen som skal rive ned, bytte ut hele stallen, hele utviklingsavdelingen og starte på nytt, mwn noen som kan ta oss videre fea det fundamentet som er lagt. Som Grindhaug gjorde i Haugesund etter Skars dro. Det var ikke noe behov for å rive ned og bygge opp der og det er det heller ikke her.

Hvorvidt jeg forventer medalje avhenger av hvordan ting løser seg. Sparkes Skars etter sesongen og vi har en ny trener på plass etter nyttår og får inn en eller to klassespillere så forventer jeg medalje.

nero

Stallen bra nok til medalje? Det tror jeg ærlig talt er et syn du er ganske ensom om. Men at de hadde gjort det adskillig bedre med en bedre trener, er jeg med på. Og med to tre velvalgte forsterkninger og maks flaks så kunne vi kanskje snuse på en bronse.
Lions led by donkeys.

krakra

Den er ikke noe svakere enn stallen til Haigesund. Som altså tar medalje i år. Så ja. Den er god nok til medalje.

tsrqpo

Quote from: krakra on October 29, 2013, 15:54:39 PM
Den er ikke noe svakere enn stallen til Haigesund. Som altså tar medalje i år. Så ja. Den er god nok til medalje.


Og i den grad vi ikke er enda sterkere stilt, mtp. stallen, så må Skars ta det og på sin kappe. Han har hentet spillerene vi har, og flere av disse er også spillere Haugesund ikke kunne hentet med deres ressurser.

Huff

Kanskje noen kan foreslå noen kandidater til styret her inne og skrive litt om dem?

Xminator

Ut med blårussen og inn med en blanding av tribuneslitere og Brannprofiler.


nero

Løseth? Ja! Han tør i hvert fall å snakke Klovneveldet midt i mot.
Lions led by donkeys.

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, styret må få pes. Det var de som tok den endelige beslutningen om å forlenge med Skarsfjord. Og det er de som godtar at Bruun får gjøre blemme etter blemme etter blemme.
Tren på langskudd

Belfort

Et styre som har latt Bruun få fortsette til tross for hans vanvittige tabbeliste har ingen kredibilitet.
Siste kamp må det ropers fra et samlet stadion "styret må gå"

Huff

Jeg er for at en krever styrets avgang, men...

Det er viktig at en ikke flytter fokus nå, kritikken må samtidig være konsekvent. En kan rope både mot styret og RBH, men hovedfokus bør være på Skars. Det er denne ballen som har begynt å rulle og spesielt i vår daglige leders tilfelle ligger det såpass mye prestisje i Skars at han sitter meget utrygt om Skars skulle bli tvunget ut. Blir nesten som om en skulle sparke en mangeårig assistenttrener mot treners vilje...

osoerli

Haha, så det er "Styret må gå" som må ropes.

Ringerunde fra terrassen til Knut Kristiansen.  Brukar litt lenger tid på treneransettelsar i dag utan at det ser ut til å hjelpa.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6949697.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Rettes fokus mot styret nå vil dette kunne forene Skars, RBH og styret mot en felles "fiende" -  supporterne. Tror det er en bedre ide å gå etter Skars og RBH.

Styret kan man skade på årsmøtet.
Saludar a los monos!

Jepphepp

Quote from: pidre on October 31, 2013, 10:03:18 AM
Rettes fokus mot styret nå vil dette kunne forene Skars, RBH og styret mot en felles "fiende" -  supporterne. Tror det er en bedre ide å gå etter Skars og RBH.

Styret kan man skade på årsmøtet.


Styret skal vel ta avgjørelser som representerer medlemmene, som i hovedsak består av supportere?
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Torvanger

Quote from: osoerli on October 31, 2013, 09:57:22 AM
Haha, så det er "Styret må gå" som må ropes.

Ringerunde fra terrassen til Knut Kristiansen.  Brukar litt lenger tid på treneransettelsar i dag utan at det ser ut til å hjelpa.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6949697.ece



Det har blitt ropt før, uten at det fungerte.

kabelmann

Moldestad gikk i det minste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tsrqpo

Forskejllen er at media nå har fokus på problemene Brann har, og da er det bare å kjøre på med protester. Tidligere har knapt et tv kamera sveipet forbi et banner, og ingen har kommentert ropene.

Gulløl

October 31, 2013, 11:55:18 AM #60 Last Edit: October 31, 2013, 12:00:53 PM by Gulløl
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen. Er nok flere spillere som er enig i det også selv om de ikke våger å si noe for da lager Skarsfjord et helvete. Slik det er nå med moderate protester klarer Skarsfjord lett å veie det opp med å snakke mye på "Brann propaganda TV"om 60-70 åringer som han traff utenfor Stadion som er "ekte supportere" i hans øyne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 11:55:18 AM
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen.


Ja!
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 11:55:18 AM
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen. Er nok flere spillere som er enig i det også selv om de ikke våger å si noe for da lager Skarsfjord et helvete. Slik det er nå med moderate protester klarer Skarsfjord lett å veie det opp med å snakke mye på "Brann propaganda TV"om 60-70 åringer som han traff utenfor Stadion som er "ekte supportere" i hans øyne.



Ja, tenk! Han hadde møtt på en supporter som ville ha partoutkort neste år også!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 31, 2013, 12:48:50 PM #63 Last Edit: October 31, 2013, 12:57:19 PM by Gulløl
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV samtidig som jeg blir kvalm og uvel. https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs
Men snart er du ferdig Skarsfjord, du overlever ikke november.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV.
https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs


ja det var veldig medjattende... La jo nærmest argumentene rett i hendene på ham.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on October 31, 2013, 12:55:53 PM
Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV.
https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs


ja det var veldig medjattende... La jo nærmest argumentene rett i hendene på ham.


Ja, men vi er jo de hjelpeløses hjelper, så det passer jo perfekt inn sånn sett.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV samtidig som jeg blir kvalm og uvel. https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs
Men snart er du ferdig Skarsfjord, du overlever ikke november.


Sist jeg så den var det over 4000 som har stemt, og det er 74,8 % som vil ha han bort. Der er såpass drøyt at de ikke kan overse det så veldig mye lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Hvor er denne avstemningen? Kan ikke finne noe på BA?
Aldri mer Obos....

Brann_ruler86

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6948469.ece

Antall stemmer har stått omtrent stille siste døgnet etter at den forsvant fra forsiden.
Gå ta banen!

Corran

Kjøre banner med teksten "Vi gleder oss til årsmøtet" :-)
Funker sikkert vel så bra som styret må gå sanger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Eller en litt mer harry versjon med "Skarsfjord går nå eller styret går på årsmøtet" ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Aner ikke om disse er det minste interessert, men slenger ut noen forslag. Dette er det jeg kommer på i farten, så det er ikke nødvendgvis de beste forslagene, men styret må -så til de grader- gå.

Dag Steinfeldt er en kjent person i Bergen, en mann med høy utdannelse og adresse på Kalfaret, kjenner trolig de fleste i kjegleklubben og er sikkert på fornavn med alle slags Ribere, Mohner, Mohwinkler og Grever. Uttalelsene i dag tyder på at han også krever underholdende fotball. Ser gjerne at denne mannen går inn i styret.

Trond Egil Soltvedt har masser av e-cuperfaring fra helt feil klubb, samt trenererfaring og erfaring fra utenlandsk fotball. Brokete Brannfortid, men hans kritikk av mangel på offensiv Brannfottball gjør at jeg ser han for meg som et alternativ til nye fottballkyndige folk i Branns styre.

Andre:
Ingvar Dalhaug, spillestilskritiker, tidl Brannspiller og har vel vært sportslig leder i Fana?
Geddi, potteklipp, tidl Brannspiller visstnok næringslivserfaring som eiendomsbaron på Bømlo.
Rune Bakervik, var vel tidl leder i BST? Rett partibok ift Mohn.
Harald Skjelderup, tidl Brannstyremedlem, igjen riktig partibok ift Mohn, har sparket trener tidligere.
Per Ove Ludvigsen, dårlige knær, tidl Brannspiller og sportsdirektør, kjenner fotballen fra innsiden som fotballagent. 

krakra

Bjørn Dahl, hva gjør han? Riktignok mannen som ANSATTE RBH i sin tid, mens Peddien lærte ham opp, men de har kanskje lært av sine feil?

Dahl har iallefall et vinnende vesen. Selv om han mistet grepet etter gullet

Gulløl

Flere gode forslag på kandidater. Men en kommer vel ikke bort fra kvinnekvotering. Er det ikke slik at Brann må ha to kvinner i styret ? Sikkert ikke så lett å finne kandidater der.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Tror det var en spøk. Men syns vi bare trenger å bytte en av damene i styret

Jepphepp

http://www.ba.no/sport/fotball/article6963111.ece

"Overfor Brann var Mohn klar på at han vurderte å trekke fremtidig støtte om klubben ikke støttet opp under Rune Skarsfjord.

Da Brann-styret, etter klar innstilling fra daglig leder Roald Bruun-Hanssen, valgte å forlenge kontrakten ut 2016-sesongen vanket det plutselig ti millioner kroner i gave fra Trond Mohn.

Styret og Bruun-Hanssen har hele tiden hevdet at de ikke var kjent med denne gaven på forhånd."

Dette er vel gammelt nytt, men har aldri sett det så "svart på hvitt", har alltid bare vært sterke mistanker?
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

pidre

Quote from: Gulløl on November 05, 2013, 00:23:36 AM
Flere gode forslag på kandidater. Men en kommer vel ikke bort fra kvinnekvotering. Er det ikke slik at Brann må ha to kvinner i styret ? Sikkert ikke så lett å finne kandidater der.


Grace Reksten Skaugen

Elisabeth Grieg

Camilla Grieg

Lisbeth Plassa

Marit Warncke

Trine Eilertsen

Brit Astrid Bennett

Saludar a los monos!

Landåsgutt

Kan jo bare ta en tur på stadion, og blant de som står og synger, så finner du to kvinner med kjærlighet til klubben som lar seg lett påvirke av oss andre supportere

Tom C

Bare de ikke lar seg enda lettere lokke med på grillfest hos Skarsfjord da...
Aldri mer Obos....

1908

https://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-moter-sentrale-supportere-i-dag-401494_1.snd

RBH skal vell prøve å redde skinnet sitt.. Bataljonen støtter jo alt som skjer på stadion siden de knapt har åpnet kjeften.. BGG er vell det helt andre meninger... Skjønner ikke poenget med dette møte.. Brann har gjort det klart hva de vil...

Torvanger


Belfort

Møtet har kun verdi hvis det medfører at Skars og geniet er ferdig i klubben

#SMG

Som medlem i Brann skjønner ikke jeg hva man skal få ut av dette møtet. Brann og Bataljonen er stort sett enig i det aller meste, slik jeg oppfatter det. For meg er Bataljonen sin kommunikasjon ganske lik Brann sin. En supporterklubb med nesten 1800 medlemmer kommuniserer ut at de er delt.. Hva betyr egentlig det? 90/10, 50/50, 30/70? En organisasjon vil aldri være 100% enig. Det er mye kritikk rettet mot styringen av Brann. Dette er et kritisk innlegg til styringen og oppslutningen rundt Bataljonen. Hvorfor skal Bataljonen gå i dialog med Brann hvis man ikke har et standpunkt å komme med?

SK

At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.

actanon

Quote from: SK on November 05, 2013, 18:02:21 PM
At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.


Enig.
Rikard Norling er vår mann!

krakra

Quote from: #SMG on November 05, 2013, 17:55:27 PM
Som medlem i Brann skjønner ikke jeg hva man skal få ut av dette møtet. Brann og Bataljonen er stort sett enig i det aller meste, slik jeg oppfatter det. For meg er Bataljonen sin kommunikasjon ganske lik Brann sin. En supporterklubb med nesten 1800 medlemmer kommuniserer ut at de er delt.. Hva betyr egentlig det? 90/10, 50/50, 30/70? En organisasjon vil aldri være 100% enig. Det er mye kritikk rettet mot styringen av Brann. Dette er et kritisk innlegg til styringen og oppslutningen rundt Bataljonen. Hvorfor skal Bataljonen gå i dialog med Brann hvis man ikke har et standpunkt å komme med?
De skal spørre Brann om hvordan de skal komme seg ut av krisen. Så skal RBH og Skarsfjord med fine ord og stor patos forklare sine fantastiske ideer om hvor gode Brann kan bli. Forutsatt at alle ting går rett vei da. Eneste vi har på plass nå er jo de to geniene, visstnok.

Så skal Lillebøe ut i mediene og skryte av møtet og erklære at han føler seg beroliget etter denne fine praten. RBH skal fortelle at han syns det er kjempekjekt å få ha et saklig møte med supportere som er ukritiske.

Jeg håper lederen av BGG leverer litt mer pondus.

Jose Arrogantio

En supporterklubb som nekter å ta standpunkt utover klubbens offensielle linje når klubben allerede er medlemsstyrt er i grunnen meningsløs.

#SMG

Quote from: Jose Arrogantio on November 05, 2013, 18:21:50 PM
En supporterklubb som nekter å ta standpunkt utover klubbens offensielle linje når klubben allerede er medlemsstyrt er i grunnen meningsløs.


Det er det jeg vil frem til. Bataljonen tar ikke standpunkt og har derfor ikke grunnlag for å stille i et møte med klubben pr. dags dato. Bataljonen burde først og fremst gå i dialog med sine egne medlemmer!

dudo

Men 1800 medlemmer? Det må da ha vært i 2007?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

#SMG

Quote from: dudo on November 05, 2013, 18:46:29 PM
Men 1800 medlemmer? Det må da ha vært i 2007?


Det står 1795 på forsiden til bataljonen.no. Tok det derfra, vet ikke om det stemmer.

Torvanger

Man kan ikke kreve at Lillebø skal flagge anti-Skars dersom holdningen hans er at han ønsker å gi Skars tid og om han har tro på ham, det kan man ikke, men man bør kunne kreve at lederen/ledelsen etterhvert bekrefter overfor Brann at en stor majoritet ønsker Skars bort. Så får det være opp til Bataljonsmedlemmene om man er fornøyd med det, jeg er ikke medlem og har derfor ingen formening, det angår ikke meg.

Lasaron

Quote from: actanon on November 05, 2013, 18:07:59 PM
Quote from: SK on November 05, 2013, 18:02:21 PM
At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.


Enig.


Uenig. Det er tilgivelig.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on November 05, 2013, 19:48:14 PM
Man kan ikke kreve at Lillebø skal flagge anti-Skars dersom holdningen hans er at han ønsker å gi Skars tid og om han har tro på ham, det kan man ikke, men man bør kunne kreve at lederen/ledelsen etterhvert bekrefter overfor Brann at en stor majoritet ønsker Skars bort. Så får det være opp til Bataljonsmedlemmene om man er fornøyd med det, jeg er ikke medlem og har derfor ingen formening, det angår ikke meg.


Lillebø snakker ikke som privatperson, men som representant for supporterne. Han bør flagge det medlemmene mener, uavhengig om han er selv enig eller ikke. Det er en del av det av å være leder for en supporterforening.

Lasaron

Merkelig defensivt av Lillebø å bare kreve et svar på hva som skal gjøres. Bruun har jo allerede svart på det. Dette er et grep fra Bruun for å roe gemyttene, og det tror jeg han vil lykkes delvis i. Det er mulig Bataljonen var på vei mot å ta et standpunkt mot ledelsen, men det tror jeg Bruun klarer å kvele i kveld.
Tren på langskudd

SK

Hva Bataljonen måtte mene er uansett nå bare et sideshow. De har gjort seg nærmest irrelevante i denne saken, slik de opptrer. Flertallet av supporterne har fått nok, i likhet med en hel rekke andre. Det elendige billettsalget og tydelige beskjeder gitt fra tribunen både tidligere og nå på søndag taler for seg.

Belfort

Hvem er det Lillebø representerer når han uttaler seg? Er det han som privatperson eller som leder i bataljonen?

Henki

Kan vi vente oss en rapport fra dette møtet i løpet av kvelden, eller må vi bare gå ut fra at Bataljonens leder har godtatt Roalds plan?
Ballen skal fremover!

Markmus

Hva Bataljonen (sentralt) mener er helt irrelevant og av ingen betydning.

Vi håper å få røsket opp i klovneredet på Stadion, men det kan jo også være vi får røsket opp i tantekulturen som har blir utbredt samtidig. Vinn vinn og mer vinn.
Ka du ve?

dudo

Jeg regner ihvertfall med at BGG stiller med en utfyllende blogg etterhvert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Quote from: dudo on November 05, 2013, 21:19:04 PM
Jeg regner ihvertfall med at BGG stiller med en utfyllende blogg etterhvert.


Niks, sorry.
Er i grunn lite vi får lov å si videre fra dette møtet, men vær trygg på at jeg sa det jeg mener om saken. Jeg tror også Brann stort sett vet hva supportere flest mener om Skarsfjord. Denne Roger er heller ikke alltid like "snill" som han utgir seg for å være i media.

Nå gjenstår det å se hva Brann velger å gjøre videre. Kampen på søndag blir kanskje viktig.

Ser derimot at BGG inviterer til "grillfest" på lørdag:
https://www.facebook.com/events/1375482659358017

Forventer at kritikerne her stiller mannsterkt ;)

Herr Smed

Bataljonslederen har i Skarsfjord-saken spilt seg helt ut på sidelinjen. Her burde supportergruppen spilt en mye tydeligere rolle, men han har dessverre lært av Bruun-Hanssen: Gi folket tåkeprat.
Alle må gå.

Gulløl

Er spent på om det er et innslag av hjernevask på møtet, propagandaministriet i full aksjon med blant annet utdeling av signerte drakter til alle deltakerne. BGG ut av møtet fromme som lam, mistet meningene sine, osv.  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


dudo

Quote from: Northside on November 05, 2013, 21:34:21 PM
Quote from: dudo on November 05, 2013, 21:19:04 PM
Jeg regner ihvertfall med at BGG stiller med en utfyllende blogg etterhvert.


Niks, sorry.
Er i grunn lite vi får lov å si videre fra dette møtet,


Selvsagt, annet er ikke å forvente av Norges mest åpne klubb.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: 1908 on November 05, 2013, 21:38:40 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannspillerne-maatte-levere-evaluering-med-navn-4151395.html

Reis til helvete RBH!! Faens pakk...


Det der er så jævlig grovt! Og siste sitat i saken? "Føler du at spillerne har tillit til Skarsfjord? RBH: Ja, altså, spillerne har ikke gitt uttrykk for noe annet."

Faen, satan i helvete. Blodtrykket mitt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

På en av lappene hadde det ikke spilt noen rolle om det stod navn eller ikke: "Rune og pappa er de beste trenerne jeg noensinne har hatt!"

Spøk til side. En slik evaluering er jo helt meningsløs!
Rød makt på Hansa

1908

Se på tryne til klovnen da når de tar han på fersk gjerning ang denne saken.. Satan denne mannen skal få høre det på søndag!

kaj eskelinen

Har det klikket for folk??  
Sorry ikke noe referat, skal det dikteres hva som kan refereres fra et slikt møte? er ikke et styremøte dette her.

Gulløl

November 05, 2013, 21:49:50 PM #110 Last Edit: November 05, 2013, 22:01:03 PM by Gulløl
En styrt evaluering uten verdi. Nå et det nok Roald Bruun-Hansen, lat ikke som du ikke vet noe, du er snart ferdig i klubben. Du er den som får høre det mest på søndag. Fy faen du overgår det meste.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger


Belfort

Det er fullstendig galematias det som skjer i klubben nå. Ansiktet på geniet når han blir konfrontert med at evalueringen ikke var anonym. Fantastisk. Om det kun fantes en bil igjen i verden og Brunn var selger så hadde jeg aldri kjøpt!!!

Lasaron

Quote from: 1908 on November 05, 2013, 21:38:40 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannspillerne-maatte-levere-evaluering-med-navn-4151395.html

Reis til helvete RBH!! Faens pakk...


Glimrende. Skandalen vokser. Snøballen øker i styrke.

Man kan saktens mene at tør man ikke stå fram med kritikken kan det være det samme.
På den andre siden er det slik at ønsker ledelsen en mest mulig sannferdig tilbakemelding så gjør de det anonymt. Slik som på min arbeidsplass i det offentlige et sted. Det at de måtte stå fram med navn under evalueringen betyr at ledelsen ikke ønsket en sannferdig evaluering.

De har altså foretatt den sportslige evalueringen flere kamper før sesongen er ferdig, og uten at den var anonym. Den er altså bortimot fullstendig verdiløs. Helt fabelaktig dårlig ledelse.

I følge Bruun visste han altså ikke om det. Vet ikke om jeg skal tro på det. Men er det Walstad sitt verk? Men han er jo under Skarsfjord i hierarkiet. Eller var det styret sitt påfunn?

Uansett helt latterlig dårlig. Her må spillerne reagere.
Tren på langskudd

1908

Selvfølgelig vet han det....

Herr Smed

Lyger så det renner av ham. Et kompetent styre hadde kvittet seg med svinet for lengst.
Alle må gå.

Lasaron

Jeg tar og skriver en mail til Brann der jeg opplyser om at evalueringen er verdiløs og at de pent må ta en ny.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Herr Smed on November 05, 2013, 21:58:57 PM
Lyger så det renner av ham. Et kompetent styre hadde kvittet seg med svinet for lengst.


Begynner å gå til de grader hvor jeg begynner å lure på om det er mer enn bare inkompetanse som regjerer der. Det er jo helt vanvittig det som kommer fram, dette er ikke snakk om tabber lenger.

kaj eskelinen

det eneste rette må være et fullt referat fra de som var i møtet i dag. Skal det respekteres og dikteres av RBH hav som kommer ut fra supportere også nå? Bør gi en god F i hva de har bedt om av konfidensialitet vedrørende dette møtet.

Fullt referat ut på nettet er eneste rette. Det er ingen lojalitetsbånd overhodet til RBH i denne saken.

Spelaren

Eg jobber i ein nokså svær oljeservicebedrift sørpå, og i samtlige evalueringer HR har gjennomført har det jo vært anonymiserte besvarelser, det er jo reelle svar de ønsker seg.

Jækla amatørklubb.
Gå av.

Gulløl

Roald Bruun-Hanssen begynner å komme opp på nivå med Nord-Koreas leder Kim Jong-un. En meget kraftig løgn at han ikke viste om at evalueringen ikke var anonym. Brann sin toppadministrasjon er veldig liten, klart han vet detaljene rundt evalueringen. Også enhver kroppspråk ekspert kan avsløre at han lyger som det renner av han under tv2 intervjuet. Vi kan ikke ha en løgner til å styre byens stolthet. Tabbelisten i tillegg. Nok er nok.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 21:48:16 PM
Har det klikket for folk??  
Sorry ikke noe referat, skal det dikteres hva som kan refereres fra et slikt møte? er ikke et styremøte dette her.


Hele møtet virker jo enda mer meningsløst etter dette. Var poenget at Lillebøe, Vågane og Madsen skulle få sagt sin mening og få klarhet i videre planer, for så å ikke si noe om hva som ble sagt?
Helt unødvendig mao.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Too far east


Torvanger

Som sagt et møte uten verdi.

Torvanger

Quote from: Northside on November 05, 2013, 21:34:21 PM
Quote from: dudo on November 05, 2013, 21:19:04 PM
Jeg regner ihvertfall med at BGG stiller med en utfyllende blogg etterhvert.


Niks, sorry.
Er i grunn lite vi får lov å si videre fra dette møtet, men vær trygg på at jeg sa det jeg mener om saken. Jeg tror også Brann stort sett vet hva supportere flest mener om Skarsfjord. Denne Roger er heller ikke alltid like "snill" som han utgir seg for å være i media.

Nå gjenstår det å se hva Brann velger å gjøre videre. Kampen på søndag blir kanskje viktig.

Ser derimot at BGG inviterer til "grillfest" på lørdag:
https://www.facebook.com/events/1375482659358017

Forventer at kritikerne her stiller mannsterkt ;)


Er dette seriøst? Meningsløst.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

#SMG

Intervjuet med Jonsson var fra tidligere i dag, med andre ord har TV2 fått info i går eller tidlig idag vedr. evalueringen. Uttalelsene fra styreformannen om at hun ikke vil la seg intervjue kom tidligere i dag. Uttalelsene vedr. partoutkortene kom i går. Når Brann "plutselig" er i dialog med alle supportergrupperingene i dag, noen dager før siste kamp og alle er enige om å ikke si noe, så kan ikke jeg se annet enn at Skarsfjord er ferdig! Hvis ikke ville de kommet med en uttalelse etter møtet i dag.. Det skjer for mye til at det er tilfeldig!

Nixon

Quote from: Northside on November 05, 2013, 21:34:21 PM
Niks, sorry.
Er i grunn lite vi får lov å si videre fra dette møtet
Rød makt på Hansa

kaj eskelinen

oppfordrer BGG til å vise hvor lojaliteten ligger i denne saken, dette er viktig for klubben, da må det ikke lages noen som helst avtaler med RBH og co, tenk dere om to ganger og gjør det rette.

krakra

Hva konkret snakker du om kaj?

kaj eskelinen

referat fra møte i kveld, hva ble sagt, hvorfor skal dette holdes "internt" mellom RBH og 3 supportere?

Markmus

Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 22:28:59 PM
oppfordrer BGG til å vise hvor lojaliteten ligger i denne saken, dette er viktig for klubben, da må det ikke lages noen som helst avtaler med RBH og co, tenk dere om to ganger og gjør det rette.


Poenget med et slikt møte faller helt bort om ikke de som betyr noe får vite hva som faktisk foregikk der.

Som du sier: vis oss hvor lojaliteten ligger.
Ka du ve?

krakra

Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 22:34:33 PM
referat fra møte i kveld, hva ble sagt, hvorfor skal dette holdes "internt" mellom RBH og 3 supportere?

Men hvor står det at det skal holdes internt?

skuteviken

Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Quote from: krakra on November 05, 2013, 22:35:18 PM
Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 22:34:33 PM
referat fra møte i kveld, hva ble sagt, hvorfor skal dette holdes "internt" mellom RBH og 3 supportere?

Men hvor står det at det skal holdes internt?


Northside sa "nettopp" at det ikke kommer noe ut.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:35:34 PM
Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.




Respekt? Det er lenge siden de på Stadion frasa seg retten til respekt.
Ka du ve?

Henki

Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:35:34 PM
Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.




Men da bør man vel og kunne spørre om hvorfor man skulle bekrefte overfor media at man skulle på et slikt møte. Nå blir det jo garantert en hel masse spekulasjoner.
Ballen skal fremover!

skuteviken

Quote from: Markmus on November 05, 2013, 22:37:06 PM
Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:35:34 PM
Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.




Respekt? Det er lenge siden de på Stadion frasa seg retten til respekt.


Vel de har invitert til et møte, og alle hadde anledning til å stille som ville komme.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: Henki on November 05, 2013, 22:37:14 PM
Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:35:34 PM
Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.




Men da bør man vel og kunne spørre om hvorfor man skulle bekrefte overfor media at man skulle på et slikt møte. Nå blir det jo garantert en hel masse speukalsjoner.


Ja jeg tror vel gjerne det helst det er medielekasje de er redd for. I dag er det mye gråsoner i bloggosfæren -- tradisjonelle medier.

Det er jo naivt å tro at ikke jungeltelegrafen går etter møtet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Henki

Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:37:37 PM
Quote from: Markmus on November 05, 2013, 22:37:06 PM
Quote from: skuteviken on November 05, 2013, 22:35:34 PM
Jeg kjenner ikke til hva som ble diskutert i kveld, men jeg syns at med mindre det er noe som burde komme ut så kan kravet om konfidensialitet gjerne bli respektert. Det var vel gjerne forutsetningen for at det skulle bli et møte.




Respekt? Det er lenge siden de på Stadion frasa seg retten til respekt.


Vel de har invitert til et møte, og alle hadde anledning til å stille som ville komme.


Det var da ikke et ordinært medlemsmøte der alle som ville kunne stille?
Ballen skal fremover!

Northside

Meningen var at de ville vite hva medlemsutvalget og supportergruppen mener om diverse saker. Lufte stemningen litt om man vil kalle det det.

Det er vanlig at ikke alt som sies på slike møter blir publisert i media, på lik linje som at det som skjer på styremøtene ikke skal ut i media (til en viss grad). Hadde alt blitt blåst ut i media så kunne vi like gjerne invitert til pressekonferanse og tatt det der i fra.

Jeg har derimot bedt Roger om at Bataljonen må redegjøre på sin egen nettside klart og tydelig hva de mener, eller for den saks skyld har sagt til RBH/klubben.

RBH hadde lite info til oss, i grunn ikke noen nyheter å publisere. Han lyttet for det meste.

Blir vi bedt om å ikke skrive referat fra møtet, så holder vi det vi lover eller så takker vi nei til møtet.
Jeg tror det er bra at klubben kan ha litt tiltro til sine egne supportere, da får vi i det minste fremmet våre meninger på en seriøs måte.

Hva jeg/BGG mener har vi gitt uttrykk for i media tidligere og seinest i dag (BT). Noe annet ble selvsagt ikke sagt på møte, så heller ikke der er det særlig mye nytt å skrive om.

Still opp på trening lørdag og kamp søndag. Så fortsetter vi jobben der. Skulle julenissen komme tidlig i år og annonsere Skarsfjord sin avgang, så håper jeg vi kan stille på både trening og kamp, og sørge for at klubben vår i det minste avslutter siste rest av sesongen på en positiv måte.
Dersom Skarsfjord går av i løpet av vinteren, så har vi supportere en stor jobb foran oss, da må vi bidra til å fylle opp Stadion igjen og i det minste gjøre det vi kan for at vår egen klubb en vakker dag kan engasjere og skrape sammen noen medaljer.

bernu

Det er minst like viktig at svinet Bruun Hansen blir fjernet. Han er den onde kreftsvulsten som ødelegger Brann.
HANSA - Z

Markmus

Quote from: Northside on November 05, 2013, 22:41:50 PM
Blir vi bedt om å ikke skrive referat fra møtet, så holder vi det vi lover eller så takker vi nei til møtet.


Når poenget med et slikt møte er at supporterlederne skal gi beskjed på VEGNE av supporterne hva som faktisk ønskes, så blir en naturligvis mistenksom når en ikke vil referere fra møtet.

Fikk for eksempel Roald klar beskjed om at han er ønsket ut av klubben?
Ka du ve?

kabelmann

Hvem fra Brann stilte på møtet? Var det kun RBH?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kaj eskelinen

At det kommer fra RBH om ikke å skrive referat er et paradoks tatt i betraktning den evige messingen om Norges åpneste klubb....

Derfor blir det for dumt å henge seg på galskapen om å holde det internt etc. Generelt sett enig i det du sier om respekt for ønske om konfidensialitet, men dette er ikke et styremøte som du nevner. Sitter selv i styret i 3 selskap og ville brutt en etisk og juridisk grense for å lekke fra et styremøte, samme som jeg respekterte at styret i Brann sto samlet etter beslutning om Skarsfjord forlengelsen.

Vis hvor du står og ligg ut et referat, et solid spark til RBH og i tillegg, det må vel være positivt, eller? Ikke tidspunkt for å være politisk korrekt nå.




Markmus

Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 22:59:40 PM
Vis hvor du står og ligg ut et referat, et solid spark til RBH og i tillegg, det må vel være positivt, eller? Ikke tidspunkt for å være politisk korrekt nå.



Er igjen helt enig med deg. Dette er ikke tiden for å oppføre seg korrekt.

Det er unødvendig og bortkastet tid å gå i dialog med dem. De skal uansett ut av klubben. Dialog kan fort gi dem inntrykk av at noen gidder å høre på dem også. Det er lettere å få dem til å fjerne seg selv om de innser at ingen gidder å høre på dem lenger.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: kaj eskelinen on November 05, 2013, 22:59:40 PM
At det kommer fra RBH om ikke å skrive referat er et paradoks tatt i betraktning den evige messingen om Norges åpneste klubb....


Nå var vel ikke dette med å bli Norges åpneste klubb RBHs ide, men heller noe han fikk tredd ned over hodet av årsmøtet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Quote from: Northside on November 05, 2013, 22:41:50 PM
Meningen var at de ville vite hva medlemsutvalget og supportergruppen mener om diverse saker. Lufte stemningen litt om man vil kalle det det.

Det er vanlig at ikke alt som sies på slike møter blir publisert i media, på lik linje som at det som skjer på styremøtene ikke skal ut i media (til en viss grad). Hadde alt blitt blåst ut i media så kunne vi like gjerne invitert til pressekonferanse og tatt det der i fra.

Jeg har derimot bedt Roger om at Bataljonen må redegjøre på sin egen nettside klart og tydelig hva de mener, eller for den saks skyld har sagt til RBH/klubben.

RBH hadde lite info til oss, i grunn ikke noen nyheter å publisere. Han lyttet for det meste.

Blir vi bedt om å ikke skrive referat fra møtet, så holder vi det vi lover eller så takker vi nei til møtet.


Ok, dette var jo bare snodig.
I praksis har dere fått si deres mening til RBH, på betingelse av at dere ikke sier noe offentlig..? Jaja.

fineste drakten er 1995

Brann vil at alle skal tro at det er spillerne som er målet for hetsen, og ikke RBH/Skarsfjord. Derfor ingen lekkasjer fra møtet.

Too far east

Så ikke bare spillerene knebles av RBH, supporterene også?

kaj eskelinen

Uansett om det ikke er noe eksplosivt innhold fra møtet så burde det av prinsipp ligges ut nettopp for å vite at det ikke går å kneble supporterne, det er hele poenget, og derfor overraskende med korrektheten og lojaliteten mot RBH fra Northside. Dette er fotball for faen, ikke jobben din??

fineste drakten er 1995

Siste trening før årets siste seriekamp. Alle som ønsker endringer på trenersiden bør møte opp på Nymark klokken 11:00 denne lørdagen.
"Ledelsen, Skarsfjord og diverse sympatisører mener vi ikke skal "ødelegge" kampene med protestrop. Da kan vi vel like gjerne gjøre det på en trening?

Desto flere supportere som møter og viser sin misnøye med dagens tilstand, desto mer seriøst vil denne protesten bli oppfattet av ledelsen og resten av Bergen.
La oss vise at det ikke kun er noen misnøyde sofasupportere med små blogger og store penner som ønsker forandring på trenersiden.

Ta med engangsgriller dersom ønskelig ;)

(Skulle klubben i løpet av uken informere om at Skarsfjord går av etter sesongslutt, så håper vi alle sammen fortsatt stiller på treningen. Det er da man skal stramme seg opp litt, være litt voksen og avslutte med en positiv innspurt."


https://www.facebook.com/events/1375482659358017/?notif_t=plan_user_invited



Regner med dette ikke er et "i stedet for"

kaj eskelinen

og for ordens skyld, godt jobbet av BGG ellers.. :)

fineste drakten er 1995

Det som har skjedd i klubben de siste månedene er INTET MINDRE ENN EN KOMPLETT SKANDALE.

Kjøper billett på Hansa i morgen.

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on November 05, 2013, 22:49:46 PM
Quote from: Northside on November 05, 2013, 22:41:50 PM
Blir vi bedt om å ikke skrive referat fra møtet, så holder vi det vi lover eller så takker vi nei til møtet.


Når poenget med et slikt møte er at supporterlederne skal gi beskjed på VEGNE av supporterne hva som faktisk ønskes, så blir en naturligvis mistenksom når en ikke vil referere fra møtet.

Fikk for eksempel Roald klar beskjed om at han er ønsket ut av klubben?


Det siste kan jeg aldri tenke meg skjedde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

BT: Nora Sætre avslår å la seg intervjue av BT. Hun vil ikke uttale seg om situasjonen i klubben før etter sesongen.

Lasaron

God timing, med tanke på denne famøse evalueringen.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Northside on November 05, 2013, 22:41:50 PM
Meningen var at de ville vite hva medlemsutvalget og supportergruppen mener om diverse saker. Lufte stemningen litt om man vil kalle det det.

Det er vanlig at ikke alt som sies på slike møter blir publisert i media, på lik linje som at det som skjer på styremøtene ikke skal ut i media (til en viss grad). Hadde alt blitt blåst ut i media så kunne vi like gjerne invitert til pressekonferanse og tatt det der i fra.

Jeg har derimot bedt Roger om at Bataljonen må redegjøre på sin egen nettside klart og tydelig hva de mener, eller for den saks skyld har sagt til RBH/klubben.

RBH hadde lite info til oss, i grunn ikke noen nyheter å publisere. Han lyttet for det meste.

Blir vi bedt om å ikke skrive referat fra møtet, så holder vi det vi lover eller så takker vi nei til møtet.
Jeg tror det er bra at klubben kan ha litt tiltro til sine egne supportere, da får vi i det minste fremmet våre meninger på en seriøs måte.

Hva jeg/BGG mener har vi gitt uttrykk for i media tidligere og seinest i dag (BT). Noe annet ble selvsagt ikke sagt på møte, så heller ikke der er det særlig mye nytt å skrive om.

Still opp på trening lørdag og kamp søndag. Så fortsetter vi jobben der. Skulle julenissen komme tidlig i år og annonsere Skarsfjord sin avgang, så håper jeg vi kan stille på både trening og kamp, og sørge for at klubben vår i det minste avslutter siste rest av sesongen på en positiv måte.
Dersom Skarsfjord går av i løpet av vinteren, så har vi supportere en stor jobb foran oss, da må vi bidra til å fylle opp Stadion igjen og i det minste gjøre det vi kan for at vår egen klubb en vakker dag kan engasjere og skrape sammen noen medaljer.


Dette høres ut som RBH, fikk du denne teksten på møtet?
Saludar a los monos!

ostraume

"Er i grunn lite vi får lov å si videre fra dette møtet?"

Hva i helvete er dette for tøys? Noen "pamper" i Bataljonen og BGG skal altså koseprate med Bruun, uten at de dere faktisk representerer får vite hva dere snakker om?

Sikkert hyggelig å få kaffe av Bruun, men dette er en ren provokasjon. Det virker ikke som dere helt skjønner hvilken rolle dere har. Det blir som om representaten for pilotene i Norwegian holder hemmelig hva som diskuteres med Kjos.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Northside


ostraume

Hehe! Veltimet sinnainnlegg fra meg der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!  :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Ja, kanskje ikke den mest åpenbare tråden å uttrykke min glede i, men det var her jeg las det først.

Forøvrig må styret og Bruun fortsatt gå.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: Northside on November 06, 2013, 10:24:28 AM
Se Tv2.no

Litt fra møtet i går ;)


Ikke si at RBH fortalte at Skarsfjord hadde trukket seg, men "ikke si det til noen"...

Northside

Neida. Men det lå gjerne litt i kortene at det ville skje noe denne uken.

storB

Quote from: Northside on November 06, 2013, 13:24:54 PM
Neida. Men det lå gjerne litt i kortene at det ville skje noe denne uken.


Rett ut, sa RBH noe om han vurderer sin stilling?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

pidre

Det viktige nå er å få fjernet RBH, og så blir det nytt styre på årsmøtet.
Saludar a los monos!

Gulløl

 Klok og modig avgjørelse av Skarsfjord sier styrelederen. Sier vel alt om hva styret ønsket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krakra

Quote from: Gulløl on November 06, 2013, 13:31:30 PM
Klok og modig avgjørelse av Skarsfjord sier styrelederen. Sier vel alt om hva styret ønsket.
Klok? Dere forlenget med ham for under tre måneder siden og nå er det klokt at han trekker seg?

Nixon

Quote from: krakra on November 06, 2013, 13:34:54 PM
Quote from: Gulløl on November 06, 2013, 13:31:30 PM
Klok og modig avgjørelse av Skarsfjord sier styrelederen. Sier vel alt om hva styret ønsket.
Klok? Dere forlenget med ham for under tre måneder siden og nå er det klokt at han trekker seg?


Tenkte akkurat på det samme. Det er tydelig at styre og stell i Brann har fått kalde føtter etterhvert som media og supportere har strammet skruene i høst. Og når det toppet seg med katastrofetall på partoutkortsalget var det over og ut for Skarsfjord. De bør ikke få slippe unna så lett!
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

skjønte ikke mye av den forklaringen om forlengelsen
"og der snubler Sæternes igjen"

aso008

"Anvendelsen i arbeidsavtalen er anvendt"
Norges mest åpne klubb!

Gulløl

Tydelig at styreleder ikke er så vant med å ha mikrofoner og kamera opp i trynet. Og en haug med spørsmål fra journalister  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hvorfor Walstad er med på pressekonferansen forstår jeg ikke. En underordnet til Skarsfjord.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Gudhjelpe meg for en opptreden....

Herr Smed

November 06, 2013, 13:56:26 PM #176 Last Edit: November 06, 2013, 14:01:24 PM by Herr Smed
Pressekonferansen synliggjør atter en gang at vi dessverre har et styre i Brann uten evne til kritisk tenkning.
Alle må gå.

krakra

Mette Nora Sætre gjør seg dårlig på TV.

pidre

Mette Nora Sætre gir eit slett inntrykk
Saludar a los monos!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

Saludar a los monos!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

November 06, 2013, 14:43:12 PM #182 Last Edit: November 06, 2013, 14:46:20 PM by Gulløl
Regner med at det nærmeste apparatet rundt Skarsfjord stort sett forsvinner. De har nok dårligere sluttpakker en Skarsfjord men at Brann må ut med 5-6 millioner i etterlønn totalt for å renovere treningsapparatet/støtteapparatet vil ikke overraske meg.

Min vurdering av hva som skjer med de nærmeste Skars allierte:

Kaz» Sokolowski: Slutter. Betent sak at han har sønnen i stallen. Handplukket av Skars.

Kenneth Mikkelsen: Slutter definitivt. Handplukket av Skars. Den nærmeste allierte til Skars.

Dan Riisnes: Mulig at han forsetter under ny trener. Fra før Skars tiden.

Tomi Markovski: Slutter trolig han også. Handplukket av Skars.

Rolf-Magne Walstad: Tror det er sannsynlig at han rykker opp til nyopprettet sportslig leder stilling. Mulig at han vil gjøre den jobben bra, under Skarsfjord har vel mye av hans tanker ikke nådd frem.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Quote from: Gulløl on November 06, 2013, 14:43:12 PM
Regner med at det nærmeste apparatet rundt Skarsfjord stort sett forsvinner. De har nok dårligere sluttpakker en Skarsfjord men at Brann må ut med 5-6 millioner i etterlønn totalt for å renovere treningsapparatet/støtteapparatet vil ikke overraske meg.

Min vurdering av hva som skjer med de nærmeste Skars allierte:

Kaz» Sokolowski: Slutter. Betent sak at han har sønnen i stallen. Handplukket av Skars.

Kenneth Mikkelsen: Slutter definitivt. Handplukket av Skars. Den nærmeste allierte til Skars.

Dan Riisnes: Mulig at han forsetter under ny trener. Fra før Skars tiden.

Tomi Markovski: Slutter trolig han også. Handplukket av Skars.

Rolf-Magne Walstad: Tror det er sannsynlig at han rykker opp til nyopprettet sportslig leder stilling. Mulig at han vil gjøre den jobben bra, under Skarsfjord har vel mye av hans tanker ikke nådd frem.


Eneste jeg er sikker på av disse er Kaz. En ny trener ønsker nok å håndplukke egen assistent. De andre kan tenkes at de har mer enn nok utfordringer til å oppleve jobben som spennende skulle man tro.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

redaktør


Huff

Quote from: Gulløl on November 06, 2013, 14:43:12 PM
Regner med at det nærmeste apparatet rundt Skarsfjord stort sett forsvinner. De har nok dårligere sluttpakker en Skarsfjord men at Brann må ut med 5-6 millioner i etterlønn totalt for å renovere treningsapparatet/støtteapparatet vil ikke overraske meg.

Min vurdering av hva som skjer med de nærmeste Skars allierte:

Kaz» Sokolowski: Slutter. Betent sak at han har sønnen i stallen. Handplukket av Skars.

Kenneth Mikkelsen: Slutter definitivt. Handplukket av Skars. Den nærmeste allierte til Skars.

Dan Riisnes: Mulig at han forsetter under ny trener. Fra før Skars tiden.

Tomi Markovski: Slutter trolig han også. Handplukket av Skars.

Rolf-Magne Walstad: Tror det er sannsynlig at han rykker opp til nyopprettet sportslig leder stilling. Mulig at han vil gjøre den jobben bra, under Skarsfjord har vel mye av hans tanker ikke nådd frem.


Min mening om disse: Soko må trolig bort pga interessekonflikten. Mikkelsen er en Skarslakei og må bort. Markovski aner jeg ikke om må bort eller ikke. Risnes er en del av det gamle regime og representerer kontinuitet, langt viktigere, Branns keepre holder mål, faktisk høyt nivå. For de som har sett Mohus tidligere er det smått utrolig hvor mye bedre han har blitt i år. Risnes bør bli.

Så har vi Walstad. I utgangspunktet trenger Brann en sportsdirektør og Walstad er i utgangspunktet godt kvalifisert. Men, Waltad var svært involvert i hentingen av Pavlov en kar som ikke holdt 2.divisjonsnivå. Vel ble han hentet på lån, men Brann hade vel forsøkt å kjøpe fyren tidligere. Walstad var og sterkt involvert i å hente Soko (d.y), jeg har ikke tillit til at fyrens nese for spillere er særlig skarpere enn vår daglige leders. Tar en med at han tilsynelatende har opptrådt som Skarsfjords Bohrmann i prosessen rundt evalueringen har jeg også ingen tillit til personen Walstad.

viks

Quote


Dette forteller meg at noen ikke forteller hele sannheten i Idrettsveien. Min tillit spesielt til RBH er nå så tynnslitt at jeg ikke kan se hvordan han skal kunne utføre en jobb med den track-recorden på tabber og dokumenterte løgner som den mannen kommer med.

Nå kan det selvsagt tenkes at RBH mente at spillerne var tatt med på råd fordi han hadde spurt Soko fra spillerutvalget i lunsjen hva han mente.

Uansett så er RBHs kredibilitet lik null.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

fineste drakten er 1995

Fra pressekonferansen i dag ca 10:15 ut i videoen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skarsfjord-far-en-arslonn-i-sluttvederlag-401624_1.snd

Journalist -Vet dere hvordan Trond Mohn reagerer på det?

Sætre: -Trond Mohn er i likhet med andre rundt klubben informert om dette.


Ble supporterne informert på samme måte, eller regnes fremdeles ikke disse som "andre rundt klubben"?

krakra

Quote from: fineste drakten er 1995 on November 06, 2013, 15:50:18 PM
Fra pressekonferansen i dag ca 10:15 ut i videoen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skarsfjord-far-en-arslonn-i-sluttvederlag-401624_1.snd

Journalist -Vet dere hvordan Trond Mohn reagerer på det?

Sætre: -Trond Mohn er i likhet med andre rundt klubben informert om dette.


Ble supporterne informert på samme måte, eller regnes fremdeles ikke disse som "andre rundt klubben"?
Skulle de ringe rundt til alle supporterne da?:P De informerte om det på nettsiden sin. Jeg tror ikke vi skal bli for barnslige her.

fineste drakten er 1995

Quote from: krakra on November 06, 2013, 15:51:46 PM
Quote from: fineste drakten er 1995 on November 06, 2013, 15:50:18 PM
Fra pressekonferansen i dag ca 10:15 ut i videoen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skarsfjord-far-en-arslonn-i-sluttvederlag-401624_1.snd

Journalist -Vet dere hvordan Trond Mohn reagerer på det?

Sætre: -Trond Mohn er i likhet med andre rundt klubben informert om dette.


Ble supporterne informert på samme måte, eller regnes fremdeles ikke disse som "andre rundt klubben"?
Skulle de ringe rundt til alle supporterne da?:P De informerte om det på nettsiden sin. Jeg tror ikke vi skal bli for barnslige her.



Mener det er helt saklig å forvente at de som var på møtet i går kveld med RBH også regnes som "andre rundt klubben". Dette er jo kjernen for mye av kritikken i høst; at styre og stell driter loddrett i publikum.

dokken

Dette svarer Mette Nora Sætre på BTs (Ballspark etter pressekonferansen) spørsmål om hun føler styret har tillit:

- Vi skal fortsette vårt arbeide ufortrødent videre, så er det årsmøtet i februar som bestemmer om vi har tillit.

Så dere som fortsatt ikke er medlem i Brann: Meld dere inn, hold av en onsdag/torsdag sånn ca. 25 februar (vanligvis tidspunktet) og møt opp på årsmøtet. Da får vi svart på det spørsmålet en gang for alle.

Lasaron

Jeg er medlem, og dagens styre har ikke min tillit.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Er det slik at ein må være medlem ei viss tid før årsmøtet finn stad for å kunne være stemmeberettiga?
Saludar a los monos!

pidre

November 07, 2013, 09:46:10 AM #194 Last Edit: November 07, 2013, 09:53:25 AM by pidre
Saludar a los monos!

dokken

Quote from: pidre on November 07, 2013, 09:34:47 AM
Er det slik at ein må være medlem ei viss tid før årsmøtet finn stad for å kunne være stemmeberettiga?

En måned. Og møtet er som sagt vanligvis i februar, men hvem vet om det blir flyttet frem til januar.
Det er bare å melde seg inn. 400 kr.
http://billetter.brann.no/membership.asp?membership_code=3

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Quote from: Gulløl on November 07, 2013, 10:02:32 AM
Tror det kan være i nærheten av 75-80 % av Stadion publikumet på søndag som vil ha RBH bort.

Det var et friskt anslag. Tror du 75-80 % av publikum på søndag vil rope på RBHs avgang? 75-80 % er jo knapt med på Byen e' Bergen når det går veien...

Belfort

Quote from: Christian on November 07, 2013, 10:46:43 AM
Quote from: Gulløl on November 07, 2013, 10:02:32 AM
Tror det kan være i nærheten av 75-80 % av Stadion publikumet på søndag som vil ha RBH bort.

Det var et friskt anslag. Tror du 75-80 % av publikum på søndag vil rope på RBHs avgang? 75-80 % er jo knapt med på Byen e' Bergen når det går veien...


Hvis publikum vil ha slutt på uduglighet og ha mulighet til å begynne å se fremover så bør de ihvertfall det.

Huff

Tore Strand mener Brann først og fremst bør ansette en sportssjef, og at Walstad ikke er mannen. Sportssjefen skal så ansette treneren.

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Det-er-en-sportssjef-Brann-trenger-mest-401794_1.snd

Er tilbøyelig til å være enig


Henki

Quote from: Huff on November 07, 2013, 11:23:32 AM
Tore Strand mener Brann først og fremst bør ansette en sportssjef, og at Walstad ikke er mannen. Sportssjefen skal så ansette treneren.

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Det-er-en-sportssjef-Brann-trenger-mest-401794_1.snd

Er tilbøyelig til å være enig




Er svært tilbøyelig til å være enig. Det innebærer dog at den nye sportssjefen bør være på plass innen utgangen av november, i hvert fall ikke mye senere.
Ballen skal fremover!

nero

Men hvem skal finne og ansette sportssjefen? Tilbake til Roald igjen?
Lions led by donkeys.

Xminator

Jeg er fortsatt redd for at slutten av februar er for sent for klubbens medlemmer til å påvirke dette historiske skillet i Brannhistorien. Skarsfjords avgang og sesongslutt burde oppsummeres med ett ekstraordinært møte, der HELE klubbens styre står på valg. Der vi får en styreleder som er medlemsutnevnt og ikke vara vara. Der klubbens medlemmer får muligheten til å peke klubben mot ett organisasjonskart som det virker å være bred enighet om utenfor Branns korridorer.

Lasaron

Quote from: Xminator on November 08, 2013, 07:19:26 AM
Skarsfjords avgang og sesongslutt burde oppsummeres med ett ekstraordinært møte, der HELE klubbens styre står på valg.


Jeg mener vi skal ha to ekstraordinære årsmøter.
Tren på langskudd

Corran

Ingen vits å ha møte uten å ha alternativer til nytt styre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Quote from: Corran on November 08, 2013, 16:33:26 PM
Ingen vits å ha møte uten å ha alternativer til nytt styre


Spot on!

crm

Quote from: Xminator on November 08, 2013, 07:19:26 AM
Der vi får en styreleder som er medlemsutnevnt og ikke vara vara.


Alle styreledere er da medlemsutnevnt!? Det er uansett bare å innse at det tar litt tid å sette sammen et skikkelig styre som kan overta, så alt snakk om ekstraordinært årsmøte før februar virker ganske fjernt. Det viktige nå er
1) Få så mange som mulig til å melde seg inn og stille på årsmøtet
2) Komme frem med kandidater som enten kan spilles inn til valgkomiteen eller lanseres som benkeforslag på årsmøtet

Arrester meg om jeg tar feil, men har ennå til gode å se en ide som er klekket ut på Bataljonsforumet bli virkelighet. Kanskje det nå er tid for å gjøre en aktiv innsats? Det er ikke slik at årsmøtene de siste årene har rent over av saker, forslag og kandidater fra medlemmene, bare en ganske liten gruppe som har gjort noe.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Huff

Sånn apropos styret kunne BT i dag melde at flere supportergrupperinger jobbet med kandidater til årsmøtet. Bakervik var vel det eneste konkrete navnet som ble nevnt.

Lasaron

Styret har bestemt at vi skal ha en sportssjef. Tror det blir bra. Har ikke helt troen på Walstad.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on November 19, 2013, 21:03:18 PM
Styret har bestemt at vi skal ha en sportssjef. Tror det blir bra. Har ikke helt troen på Walstad.


Enig i skepsisen mot Walstad og er utelukkende positiv til sportsdirektør. Vil dog avvente med å slippe jubelen løs til jeg ser hvem vi ansetter.

Lasaron

Tar opp igjen denne tråden, da mye av diskusjonen i "Rolf Barmen" egentlig passer bedre her.

Guntveit og Sæthre har jo meldt at de er på vei ut. Mulig at Barmen og Lie-Nilsen også ryker. Lise Klaveness er blitt nevnt, men ser nå at hun skal inn i sportslig utvalg i Lyn.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?

Joggi Bogga

Quote from: Huff on November 19, 2013, 20:55:22 PM
Sånn apropos styret kunne BT i dag melde at flere supportergrupperinger jobbet med kandidater til årsmøtet. Bakervik var vel det eneste konkrete navnet som ble nevnt.


Det høres fornuftig ut.

På meg virker det faktisk som om flere av supporterne er atskillig mer oppdatert på moderne fotballdrift enn hva de fleste eks-spillere, tirsdagsgjeng og andre aktuelle er. Jeg vil ikke ha noen problemer med å stemme inn flere supportere slik at denne andelen økes fra 2 og 1 som det har vært tidligere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SK

Quote from: Kagain on December 10, 2014, 14:57:47 PM
Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?


Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.

Lasaron

Quote from: SK on December 10, 2014, 20:08:45 PM
Quote from: Kagain on December 10, 2014, 14:57:47 PM
Ja, men hvem har vi tilgjengelig av folk som burde komme inn. Hvilke krav skal vi stille til dem? Skal det være mer "vanlige" styremedlemmer (Sæthre) eller skal de være mer sportslig forankret (Guntveit)? Kunne Kvisen vært en kar for styret? Eller blir han for useriøs?


Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.


Gjert Moldestad, Erlend Vågane, Per Ove Ludvigsen (hvis han ikke blir noe annet), Bjørn Dahl (hvis han ikke blir noe annet)
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: SK on December 10, 2014, 20:08:45 PM

Kvisvik er en fin fyr, men i Brann styre bør han ikke sitte. Måten han har håndtert egen privatøkonomi på, og diverse case som har oppstått i dragsuget av dette, gir ikke akkurat det beste skussmålet. For å si det forsiktig.


Hehe, tror nok du har rett der. I styret ville han kanskje ikke hatt så mye med økonomi å gjøre. Men da er igjen spørsmålet: om vi skal ta nye styremedlemmer inn, skal de ha fotballfaglig ballast eller annen? Fotballfaglig er det jo fort gjort at en tenker på gamle brannspillere som Kvisvik, Helstad eller noen andre veteraner... Om andre forutsetninger legges til grunn får man et langt større nedslagsfelt, men da må det kanskje arbeides bra for at en får styremedlemmer med komplementære ferdigheter.

Gulløl

August 15, 2021, 22:04:14 PM #216 Last Edit: August 15, 2021, 22:13:19 PM by Gulløl
Hva er det Birger Grevstad holder på med. Det å så tvil om daglig leder sin tillit på den måten rett foran den viktigste kampen på år og dager er utrolig uprofesjonelt. Enten har VJ full tillitt eller så har ho ingen tillitt. En sånn mellomløsning som han skal blåse ut til media i slutten av en utrolig krevende uke viser elendig kompetanse. En annen ting er at han i helgen har valgt å overlate krisen til den vesle administrasjonen. Rett og slett gitt blaffen og og reist på hytten. Jævla tulling, bare å få han skiftet ut ved neste valg.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Birger er en ubrukelig kommunikator.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Intel

Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.

krakra

Quote from: Intel on August 16, 2021, 14:03:53 PM
Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.
Jeg kan ikke huske at det var det medlemmene ville ha. Hvor har du det fra?

Intel

Quote from: krakra on August 16, 2021, 14:08:11 PM
Quote from: Intel on August 16, 2021, 14:03:53 PM
Quote from: krakra on August 15, 2021, 22:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 15, 2021, 22:08:35 PMBirger er en ubrukelig kommunikator.
En nøkkelkvalifikasjon i en slik rolle.

Jeg sjekket faktisk klubbens lover, og fant ingenting om mistillit. Er det mulig å kaste styreleder? Hvordan gjør man det?

Enig i Doddos poeng under Ballspark. En daglig leder må enten ha full tillit eller null tillit. Å stå i media og si "njjaaaa, tjaaa... Vi får se..." (Veldig fritt sitert) er svakt lederskap.

Synes han virker sløv i kommunikasjonen. Løs kanon men det var jo dette medlemmene ville ha så det får gå som det går.
kan ikke huske at det var det medlemmene ville ha. Hvor har du det fra?
Var vel medlemmene som stemte han inn var det ikke? eller bare ble han ansatt?

krakra

Kan det være at medlemmene forventet litt mer av han?

Er det lov å forvente at du er litt grundigere med siteringen?

Lasaron

Grevstad har nok ikke sin styrke i å unngå klønete uttalelser i media.
Tren på langskudd

tintin

Når er styremøtet i kveld?

Intel

Quote from: Lasaron on August 16, 2021, 17:05:36 PMGrevstad har nok ikke sin styrke i å unngå klønete uttalelser i media.
Kunne trengt ett kurs i mediahåndtering. Skal bli interresant å se hvem som styrer pressekonferansen når avgjørelsen en gang er tatt.

nero

Quote from: tintin on August 16, 2021, 18:52:28 PMNår er styremøtet i kveld?

Startet visst kl 9 i morges.
Lions led by donkeys.

baggenGBG

Ser jo ut som at Erna Solberg kanskje blir ledig på markedet senere i år...Ta Biggen sin plass?

Gulløl

Quote from: baggenGBG on August 25, 2021, 18:53:39 PMSer jo ut som at Erna Solberg kanskje blir ledig på markedet senere i år...Ta Biggen sin plass?
Får i hvert fall en som kan snakke for seg og er vant til media.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Bør være vant til krisehåndtering og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Fint å se et styremedlem på tribunen i Brann-drakt, med hånden på hjertet og syngende på Nystemten.
paf såklart.
Kanskje.

Spelaren

Burde styret ha visst om ukulturen i Brann? Eg kjenner en som selv hevder at det har pågått grums i klubben i årevis, men et styremedlem burde jo ha enda flere følere inn i klubben. De har atskillig flere måter å påvirke hvordan klubben driftes.
Gå av.

krakra

Jeg er vanligvis ingen fan av å se til gamle helter, men jeg vil likevel lansere to gamle Brannsjefer til styret

- Harald Schjelderup, styreleder. Eneste jeg kommer på i Bergen som har kapasitet til samle de mange, høye, stemmene rundt Brann og få alle til å dra i samme retning. Rett og slett en eksepsjonelt god leder. Var styreleder i Brann i 1999-2000. Da var han 31 år. Kanskje utenfor Branns rekkevidde, men en man bør gjøre et helhjertet forsøk på.

- Arne Møller, styremedlem. Tror han takker ja på sekundet. Han virker i hvert fall mildt sagt klar for å ha et sentralt verv i Brann igjen. Veldig opptatt av å bygge identitet, kultur og en helhetlig strategi. Mangler nok de fleste svarene, men likevel viktig å ha noen som stiller de rette spørsmålene. Forhåpentligvis kan han holde denne fanen høyt.

Disse to inn for Hoaas og Grevstad hadde vært et solid løft.

Belfort

Quote from: krakra on August 29, 2021, 10:57:21 AMJeg er vanligvis ingen fan av å se til gamle helter, men jeg vil likevel lansere to gamle Brannsjefer til styret

- Harald Schjelderup, styreleder. Eneste jeg kommer på i Bergen som har kapasitet til samle de mange, høye, stemmene rundt Brann og få alle til å dra i samme retning. Rett og slett en eksepsjonelt god leder. Var styreleder i Brann i 1999-2000. Da var han 31 år. Kanskje utenfor Branns rekkevidde, men en man bør gjøre et helhjertet forsøk på.

- Arne Møller, styremedlem. Tror han takker ja på sekundet. Han virker i hvert fall mildt sagt klar for å ha et sentralt verv i Brann igjen. Veldig opptatt av å bygge identitet, kultur og en helhetlig strategi. Mangler nok de fleste svarene, men likevel viktig å ha noen som stiller de rette spørsmålene. Forhåpentligvis kan han holde denne fanen høyt.

Disse to inn for Hoaas og Grevstad hadde vært et solid løft.

Enig i forhold til Schjelderup. Møller virker helved, men blir litt for tåkefyrste og «filosofisk» av seg.

Vil heller legge til Tom Georg Olsen

pidre

Stort fokus på spillere og trener, men ryddejobben i klubben bør starte på toppen, altså i styret og ledelsen. Først må klubben ha eit eit kompetent og handlekraftig styre, og deretter ein ledelse som kan følge opp.

Klart at Jack var inne på noko, hadde ei bedrift levert eit slikt resultat som SK Brann, måtte ledelsen ha gått på dagen! Den er klar.   
Saludar a los monos!

Nixon

https://www.nrk.no/sport/stabaek-profil-fyrer-los-mot-norske-klubbledere_-_-kan-ikke-nok-om-fotball-1.15629349

Vår gamle venn Yaw fyrer løs mot klubbledere som kan svært lite om fotball og peker blant annet på Brann:

- Jo høyere man kommer i makthierarkiet, jo lavere er kompetansen. Det er flere klubber der den øverste beslutningstakeren er folk som har mange leiligheter eller tjukk lommebok, men som kan svært lite om fotball.

- Da er spørsmålet hvorfor de med størst beslutningsmakt er de som kan minst om fotball. Der synes jeg det er en lang vei å gå. Det sier seg selv.

- Jeg snakker mer om større klubber. Det er en klubb som har havnet under oss på tabellen (Brann) - der skjer det mye.
Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

SK

Hva er det som er mål på om man kan noe om fotball da? At man har spilt selv? Det har vi hatt mange eksempler på i Brann og det har ikke vært noen suksess akkurat. Enig i at man må kunne en del om fotball for å være styreleder i Brann, men vet Yaw egentlig noe som helst om hvor mye fotballkunnskap f.eks. Grevstad har? Virker som dette er mer noe han slenger ut i forutinntatthet.

esp123

Basert på CV og uttalelser i media virker det som Grevstad har veldig lite kunnskap om fotball. Han er også svært dårlig til å kommunisere med media. Og da lurer jeg egentlig på hva han bidrar med overhodet.

Uttalelser om at vi nå må legge om strategien til å ikke spille så offensiv fotball og ikke bruke så mye ungt etter Kåre Ingebrigtsen er ekstremt lite tillitsvekkende.

SK

At Grevstad har veldig lite kunnskap om fotball tror jeg ikke på. Hvorfor skulle han da gidde styrelederjobben? Noen fotballekspert er han sikkert ikke, men det trenger man heller ikke å være. Det er derfor man har flere i styret som skal besitte denne kompetansen. Så kan man spørre seg om det å f.eks. være gammel, avdanket Brannspiller er tilstrekkelig til å kunne fylle en slik rolle. Jeg mener nei, men det er en litt annen diskusjon.

esp123

Jeg er helt enig i at man ikke nødvendigvis bør være avdanket Brannspiller for å kunne fylle en slik rolle, og man kan bidra med masse annet en i styrerolle. Som styreleder fremstår imidlertid Grevstad ganske svak. Han uttaler seg svært klønete i media, som styre_leder_ i Brann må man i det minste håndtere media på en noen lunde tilfredstillende måte.
 
Uttalelsen over avslører vel mer om styrets fotballkunnskaper enn noe annet. Har man lagt en strategi (hvis det kan kalles en strategi) som må man ha is i magen og ikke snu kappen etter vinden så snart man opplever litt motgang.

SK

At Grevstad, i hvert fall utad, ikke har imponert er greit nok men igrunnen er det en annen diskusjon enn om han har kompetanse på fotball eller ikke.

Når det gjelder det med strategi er det ikke uvanlig at man forkaster/utsetter en langsiktig strategi hvis man er nødt til å gjøre kortsiktige grep i en kritisk situasjon. Og i høst må alt handle om å redde plassen, uavhengig av hva man tidligere har sagt at man skal gjøre.

Lasaron

Enig med siste taler. Akkurat nå er det langsiktig å tenke kortsiktig. Vi må beholde plassen, og så skifte trener.

Grevstad kan dessuten være en totalt sett bra styreleder, selv om han er dårlig med media.
Tren på langskudd

esp123

Vi får se. Vi kan bare gå etter hvordan Brann fremstår utad, og det er ikke tillittsvekkende fra Grevstad (eller resten av styret) sin side.

Jeg tolket uttalelsen som ikke kun gjelde det kortsiktige, men også lenger enn denne sesongen. Som at dette var noen av grunnene til at vi var i bunn.

Lasaron

Uenig i tolkingen av utsagnet. Og uenig i at hvordan Brann fremstår utad er eneste måten å vurdere arbeidet til styret på.
Tren på langskudd

esp123

Det er selvfølgelig andre parametere som måloppnåelse, resultater, etc. men hvis vi skal måle utifra det så går kan det ikke gå så mye dårligere enn akkurat nå.

krakra

Brannstyret har nok fotballkompetanse, men de mangler en leder med tyngde og kommunikasjonsevner til å stå støtt når de stormer, og samle de mange ulike kreftene som omgir Brann. Mitt inntrykk er at de blir for fort påvirket. Enten ved at de gir etter, eller ved at de skal markere at de ikke lar seg press.

Finfin respons

Det store bildet:

3 store kriser: 1995. ASA-konkursen, og nachspielet.

Det viktigste er å være god i hverdagen. Spar meg et styre bestående av eksperter fra kommunikasjonshusene. Jeg kjenner tåken brer seg utover Nymark. Jeg kjenner det.
Kanskje.

Lasaron

Vi hadde jo en tåkefyrste med fotballkompetanse som styreleder en gang.
Tren på langskudd

krakra

Å ha gode kommunikasjonsevner handler ikke om å være tåkefyrste eller "ekspert fra kommunikasjonshuset". Brann har flere ganger viste svak på kommunikasjon. Det være seg kunstgressaken, sparkingen av LAN(da alle stakk av), ansettelsen av Jimmy der sportssjefen knapt visste hvem han var, kommunikasjon rundt KI osv.

Finfin respons

Quote from: krakra on August 31, 2021, 16:58:20 PMÅ ha gode kommunikasjonsevner handler ikke om å være tåkefyrste eller "ekspert fra kommunikasjonshuset". Brann har flere ganger viste svak på kommunikasjon. Det være seg kunstgressaken, sparkingen av LAN(da alle stakk av), ansettelsen av Jimmy der sportssjefen knapt visste hvem han var, kommunikasjon rundt KI osv.

Joda, enig. Men derifra til å være ekspert på 1000-års-uvær er et stykke sånn kvalifikasjonsmessig. Men joda, det er fint å slippe å bli flau over pressekonferanser. Der var jo tross alt Soltvedt breial og fin, med mange Vaksdal uttrykk som hovedstadspressen slet noe med å fatte.
Kanskje.

krakra

Brann skal nå offentliggjøre alle saksinnkallinger og protokoller fra styremøtene sine. https://www.ba.no/brann-apner-opp-gjor-styreprotokoller-offentlig/s/5-8-1871679

Med noen selvsagte unntak.

pidre

June 08, 2022, 18:06:47 PM #252 Last Edit: June 08, 2022, 22:20:30 PM by pidre
O-i oi.

Kan vi forvente namnebytte - Sportsklubben Brann, vel, det er jo ganske gammalt og tradisjonelt. På tide med noko nytt og moderne?

Kanskje FK S ?

S for sol, seier, superduper, skudd og sambafotball. Skandale.
Saludar a los monos!

Gulløl

June 08, 2022, 19:43:42 PM #253 Last Edit: June 08, 2022, 19:55:37 PM by Gulløl
Quote from: pidre on June 08, 2022, 18:06:47 PMPå tide med noko nytt og moderne?
Direktør ved Akavariet, Aslak Sverdrup vil nok bølge dette videre mot Brann.
Mitt forslag:

Verdensbesteklubb-B.
B for brukbare, beundringsverdige, brilliante og berømte.

Sangen "Gi meg en B" kan kortes betraktelig ned.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Her om dagen tenkte eg at nå har SK Brann jammen eit kapabelt styre, og det er bra! Det var ei god kjensle, men det varte altså ikkje lenge.

Vel, når ein kan endre navnet frå Akvariet i Bergen til O, altså O, så vil eg hevde at denne Sverdrup åpenbart lider av sterkt nedsatt vurderingevne og ei bristande virkelighetsoppfatning. Må dessutan ha eit enormt ego.

Akvariet i Bergen er altså institusjonalisert og ein av dei sterkaste merkevarene i byen. No er det O - O.

Denne Sverdrup er forresten frå Oslo, det forklarer eindel.



Saludar a los monos!

Corran

Quote from: pidre on June 08, 2022, 22:39:26 PMHer om dagen tenkte eg at nå har SK Brann jammen eit kapabelt styre, og det er bra! Det var ei god kjensle, men det varte altså ikkje lenge.

Vel, når ein kan endre navnet frå Akvariet i Bergen til O, altså O, så vil eg hevde at denne Sverdrup åpenbart lider av sterkt nedsatt vurderingevne og ei bristande virkelighetsoppfatning. Må dessutan ha eit enormt ego.

Akvariet i Bergen er altså institusjonalisert og ein av dei sterkaste merkevarene i byen. No er det O - O.

Denne Sverdrup er forresten frå Oslo, det forklarer eindel.

Nå skal ikke Akvariet skifte navn. Det skal for alltid hete Akvariet i Bergen
Men det nye akvariet som kommer på Dokken skal få navnet  «O - Ett hav ett senter»
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: Corran on June 08, 2022, 22:44:47 PMNå skal ikke Akvariet skifte navn. Det skal for alltid hete Akvariet i Bergen

Ikke for alltid. "I flere år til", som Sverdrup sier. Altså til det rives, vil jeg anta.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Bakgrunnen for "Nye Akvariet" var vel at dagens Akvariet i Bergen var i et bygg som var krevende å vedlikeholde og umulig å utvide, og var krevende lokalisert. Så planen er nok at akvariet ute på Nordnes skal stenges når det nye verdenshavsenteret står klart. Men det er jo noen år til.

Jeg syns ikke navnet er så ille. Det blir nok hetende "Verdenshavsenteret O" og det er forklarende nok. Så tipper jeg tanken bak O er at man kan bruke det i ulike markedsføringskampanjer. Det er jo også et enkelt navn som alle kan huske på alle språk. Det er ikke et navneskifte, men et nytt navn på et nytt senter.

At det blir presentert på en pompøs måte har jo blitt standarden for navnepresentasjoner. Jeg ser ikke poenget med det, for det er blir ofte ganske teit, men det er nå sånn det har blitt.

opplett

Jeg tenker at O kan bli meget bra visuelt, man kan spille på mye som har med vår verden, våre hav og bærekraftighet. Om det er riktig som navn i seg selv er en annen sak. Men Sverdrup skal ha for å tenke stort.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

June 10, 2022, 13:14:22 PM #259 Last Edit: June 10, 2022, 13:22:29 PM by Gulløl
Potensial for å bli saksøkt her ? At noen japanesere, kinserene og irlenderene blir skikkelig forbanna ? Har tro på at tilhengerne av erotisk litteratur i hvert fall holder seg helt rolig, ikke sant gladiporno ?

O (også skrive Oh) er eit japansk slektsnamn. Dei fleste japanarar med O som etternamn slektar på kinesarar.

O er òg namnet på eit slott i Mortrée-kommunen i Normandie. Herskarane over slottet brukte O som slektsnamn.

På Irland dannar O' eit farsnamn: O'Neill tyder sonen til Neill.

Historien om O er også en kjent erotisk roman.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Noen som vet om kveldens medlemsmøte blir streamet? Det står i innkallingen at det jobbes med streaming, men har ikke sett noe mer i etterkant.

https://www.brann.no/nyheter/inviterer-til-medlemsmote-onsdag-29.juni

Pete05

Det skulle visstnok sendes på Branns YouTube kanal?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Ærlig - Bry seg - Målrettet - Offensiv

Bård Finne har latt Branns verdier flytte inn i kroppen sin, verdiene har tatt bolig i ham, gjennom sine edle handlinger mot Odd.

Det blir derfor kake og brus på neste styremøte.
Kanskje.

Finfin respons

Det kan jo ikke være greit at det er som nå i denne kampen.

Forslag til styresak:
Forbud mot trommer og vuvuzuele inne på Brann stadion. Det er vel bare å bestemme og passe på unntak for buekorps 16.mai.
Kanskje.

krakra

https://www.ba.no/brann-sjefen-stiller-til-gjenvalg/s/5-8-2490207


Styreleder Sverdrup og Håkon Opdal ønsker gjenvalg i Brann-styret. Regner med at det betyr at Opdal ikke er en kandidat som sportssjef...

Siv Skard er den siste som er på valg, og hun er i tenkeboksen.

I utgangspunktet syns jeg hele styret fortjener å fortsette, men det kan være greit med en viss utskifting så det er ikke noen krise om Skard gir seg. Ellers tipper jeg det blir et udramatisk styrevalg der Opdal og Sverdrup får fornyet tillitt.

Kan det bli et enda mindre dramatisk årsmøte enn fjorårets?

Lasaron

Det er sunt med en viss utskifting, ja. Det forebygger at styret maler seg inn i et spor og ikke oppdager at kursen er feil. Siv Skard har sittet lenge, og dermed sannsynligvis også vært med på noen uheldige beslutninger. Jeg ønsker dermed at hun byttes ut. Som en totalkombi av overnevnte.
Tren på langskudd

Corran

At hun har vært med på noen uheldige beslutninger må ikke være negativt.
Hun har som eneste styremedlem da erfaring fra når ting gikk gale og når ting ikke var så bra.
Erfaringer er viktige Også de dårlige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det kan isolert sett være et gyldig argument. Men det argumentet kan brukes for å ønske RBH inn i styret også.

Totalt sett tror jeg det er klokt med fornyelse her. Men det engasjerer ikke såpass at jeg tar på meg vaktbikkjekostymet og tropper opp på årsmøtet. Jeg går ikke i kjelleren om Siv Skard fortsetter. Ikke to trappetrinn ned en gang.
Tren på langskudd

ostraume

Hun var vel en av de som sørget for nødvendig fornyelse når Biggen kom med sitt pussige "har jeg tillitt". Hun har også vært pådriver for Brann Kvinner, noe som må sies å være en suksesshistorie.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Quote from: Lasaron on January 06, 2024, 08:32:19 AMDet kan isolert sett være et gyldig argument. Men det argumentet kan brukes for å ønske RBH inn i styret også.

Totalt sett tror jeg det er klokt med fornyelse her. Men det engasjerer ikke såpass at jeg tar på meg vaktbikkjekostymet og tropper opp på årsmøtet. Jeg går ikke i kjelleren om Siv Skard fortsetter. Ikke to trappetrinn ned en gang.
Tror du selv skjønner hva jeg mener og at det ikke er et gyldig argument for å hente tilbake RBH.
Han var jo roten til det meste av rotet og var samtidig verdensmester og ikke skyld i noe som gikk gale,
Premisset må jo selvfølgelig være at det er en person som kan lære av sine feil

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Hvem andre kan være aktuelle som har noe å bidra med i større grad enn Skard?

pidre

Det bør vel være en kvinne for å ivareta balansen. Eg liker Renate veldig godt.
Saludar a los monos!

andreas1989

Renate? Det skal være en kvinne ja.

krakra

Blindheim? Hun blir vel inhabil?

Det er mange dyktige damer i Bergen. Det kommer jo an på hva man ser etter. Er fotballbakgrunn viktig blir utvalget noe mindre.

Lasaron

Det kan være mange gode kandidater jeg ikke vet om. Jeg visste ikke hvem Sverdrup var en gang.
Tren på langskudd

Go Up