• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns styre

Started by Torvanger, October 28, 2013, 17:40:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

October 28, 2013, 17:40:03 PM Last Edit: October 28, 2013, 17:42:25 PM by Torvanger

dokken

Mette Nora Sætre blir ikke med videre i Brann-styret. I hvert fall ikke hvis dere som er her inne møter på årsmøtet. Der er det rent demokrati, og jeg garanterer at hun får motkandidat.

Personlig mener jeg hele styret bør byttes ut. Det er de som har gjort den største generaltabben av alle, nemlig forlengelsen med Skars. Så lenge det ikke kommer frem hvem som stemte imot, må hele styret behandles som spedalske.

Spelaren

Quote from: dokken on October 28, 2013, 17:45:12 PM
Mette Nora Sætre blir ikke med videre i Brann-styret. I hvert fall ikke hvis dere som er her inne møter på årsmøtet. Der er det rent demokrati, og jeg garanterer at hun får motkandidat.

Personlig mener jeg hele styret bør byttes ut. Det er de som har gjort den største generaltabben av alle, nemlig forlengelsen med Skars. Så lenge det ikke kommer frem hvem som stemte imot, må hele styret behandles som spedalske.


Det komme for en dag før eller seinere kem som stemte for forlengelsen. Det er jo tjenesteforsømmelse det her!
Gå av.

krakra

Det er naturlig at styret, som svarer til årsmøtet må svare for dette der iallefall.

Nixon

Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er det samme som en enstemmig avgjørelse, det nytter ikke å mumle om man er uenig, da setter man foten ned,for ingen kan tvinge et styremedlem til å ta en avgjørelse han eller hun ikke er enig i. Styret må gå!

Henki

Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:54:35 PM
Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er det samme som en enstemmig avgjørelse, det nytter ikke å mumle om man er uenig, da setter man foten ned,for ingen kan tvinge et styremedlem til å ta en avgjørelse han eller hun ikke er enig i. Styret må gå!


Inntil vi mot formodning skulle få vite hvem i styret som var mot å fornye kontrakten med Skarsfjord, er beslutningen å se på som enstemmig. Så det ansvaret får de dele hele gjengen.
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:51:04 PM
Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:40:03 PM
Ifølge uttalelsene til Nora i dagens BA og BT stod styret samstemt bak beslutningen om å forlenge, eller tolker feil?


Slik jeg har forstått det var det uenighet i styret, men de stod samlet om flertallsbeslutningen etterpå.


Det er også det i utgangspunktet riktige å gjøre, et slikt styre må tale med én stemme utad, og noe annet ville være illojalt. Men i denne saken, hvor det er snakk om en slik skandaløs avgjørelse vedr. klubbens fremtid, er jeg tilbøyelig til å påstå at dette er såpass sjeldent tilfelle hvor denne generelle regelen ikke gjelder.
Uansett hadde det vært mulig å trekke seg i protest med uenighet rundt dette som begrunnelse.

Torvanger

Hva er poenget med et styre om "våre" styremedlemmers ikke får muligheten til å sette foten ned på en eller annen måte? På den annen side kan det og tenkes at vi ikke har fått de rette representantene inn og at de har gitt go for Skarsforlengelse. For supporterne var jo delt, må vite.


Torvanger

October 28, 2013, 18:55:24 PM #10 Last Edit: October 28, 2013, 18:58:01 PM by Torvanger

SK

Quote from: krakra on October 28, 2013, 18:54:44 PM


Akkurat dette var noe jeg oppfattet som veldig rart. Det var utrolig mye snakk og oppmerksomhet rundt å få supportere inn i styret. Og når det da skjedde, gir en av dem seg allerede etter ett år. Da kunne man like gjerne ha spart seg for anstrengelsen det var med å få ham inn.

Torvanger

Styret anno 2013 må uansett renskes bort, en etter en.

Belfort

Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet

Huff

Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Hør hør, nåhar det gått så langt at jeg tilnærmet stemmer på hvem som helst som popper opp av kandidater. De nissene som styrer der oppe nå river klubben i filler.

Henki

Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Man kan ikke annet enn å oppfordre dem som har kontakter, kompetanse og tid til å stille reelle benkeforslag, om å være sitt ansvar bevist.
Ballen skal fremover!

bernu

Hasunds hund gjengen må da kunne orge både kandidater til styret og styreleder?
Mr.Reksten selv må da kunne stille som kandidat til styret...?
HANSA - Z

Torvanger

Quote from: Henki on October 28, 2013, 19:34:58 PM
Quote from: Belfort on October 28, 2013, 19:23:19 PM
Disse brødhodene i styret som ikke får kastet Bruun og Skars til helvete ut av klubben skal selvsagt kastes på årsmøtet


Man kan ikke annet enn å oppfordre dem som har kontakter, kompetanse og tid til å stille reelle benkeforslag, om å være sitt ansvar bevist.


Korrekt.

Northside

Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?

Klaus_Brann

La oss i alle fall passe på at Trude Drevland ALDRI blir valgt inn i styret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?


For de fleste av oss er det nok bare mas, ja. Og det er forsvåvidt helt naturlig. Skal man få stablet et alternativt styre på beina er man avhengig av å ha kontakter, kunnskap og erfaring med den typen arbeid. Det viktigste vi andre kan gjøre er å stille på årsmøtet og bruke stemmeretten vår. Der har vi vel talerett og.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?
Det sitter vel fire i styret i dag. Det er to ledige plasser etter Moldestad og Risa. Tror jeg. Utover det tror jeg ingen er på valg? Men de kan vel byttes ut likevel.
Jeg håper noen med kontakter og evnen til å skape kontakt kan finne kandidater til de ledige styreplassene. En av dem bør være styreleder. Selv evner jeg ikke noe sånt, men jeg skal møte opp på årsmøtet og bidra med det jeg kan.

Ellers er jeg enig i at det er litt skrik og skrål her inne. Kasting av hele styret, stemme på hvem som helst bare de erstatter dagens osv. Mitt grunnsyn er at man ikke kaster et styre eller styremedlemmer. Man velger dem. Med andre ord må utgangspunktet være hvem man vil ha inn. Ikke ut. Dessuten syns jeg dagens styre virker ganske kompetente. Det de trenger er en kurs- og holdningsendring. Der er det veldig viktig å velge en styreleder med den rette innstillingen.

Jeg kommer til å stemme på de jeg mener er de beste kandidatene. Det betyr at jeg fort kan stemme på Sætre som styreøeder.

SK

Folk har vel sett at Didrik Munch allerede har blitt forespurt av valgkomiteen om å stille som styreformann, men takket nei. Det tyder i hvert fall på at Sætre ikke er noe klart førstevalg.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:19:48 PM
Quote from: Northside on October 28, 2013, 20:53:43 PM
Vet folk her hvor mange som sitter i styret per dags dato? Hvem som er på valg? Hvor mange plasser det er? Hvem som sitter i valgkomiteen?
Eller er det bare mas uten å gjøre noe med saken selv?
Det sitter vel fire i styret i dag. Det er to ledige plasser etter Moldestad og Risa. Tror jeg. Utover det tror jeg ingen er på valg? Men de kan vel byttes ut likevel.
Jeg håper noen med kontakter og evnen til å skape kontakt kan finne kandidater til de ledige styreplassene. En av dem bør være styreleder. Selv evner jeg ikke noe sånt, men jeg skal møte opp på årsmøtet og bidra med det jeg kan.

Ellers er jeg enig i at det er litt skrik og skrål her inne. Kasting av hele styret, stemme på hvem som helst bare de erstatter dagens osv. Mitt grunnsyn er at man ikke kaster et styre eller styremedlemmer. Man velger dem. Med andre ord må utgangspunktet være hvem man vil ha inn. Ikke ut. Dessuten syns jeg dagens styre virker ganske kompetente. Det de trenger er en kurs- og holdningsendring. Der er det veldig viktig å velge en styreleder med den rette innstillingen.

Jeg kommer til å stemme på de jeg mener er de beste kandidatene. Det betyr at jeg fort kan stemme på Sætre som styreøeder.


Akkurat her og nå kunne jeg stemt på Kalle Klovn bare for å bli kvitt dagens regime, men ja på årsmøtet bør holdningen være at man skal stemme inn dem man mener er de beste kandidatene, ikke å bli kvitt dem som er der fra før.

Når det er sagt er jeg ikke like overbevist som deg om at styret er kompetent. Fornyelsen av kontrakten med Skarsfjord er en stygg ripe i lakken. Hvis Skarsfjord skulle bli nødt til å gå er det helt uakseptabelt at det er den samme gjengen som dummet seg ut i august som skal finne erstatteren hans.
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.

SK

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2013, 21:44:10 PM
Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.


Det gjør jo ikke akkurat saken bedre. Styret er der for å holde kontroll med den daglige ledelsen og ta de viktige, overordnede avgjørelsene. Hvis styret lar seg styre av daglig leder på en slik måte, har de sviktet totalt.

krakra

October 28, 2013, 21:50:12 PM #26 Last Edit: October 28, 2013, 21:52:54 PM by krakra

Henki

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2013, 21:44:10 PM
Nå er det mye rart som foregikk i den saken, men handlet ikke styret på sterke formodninger fra RBH (og Mohn selvsagt), når de forlenget med Skarsfjord? Med en mer kompetent daglig leder som kunne rådet dem annerledes er det godt mulig de hadde handlet annerledes også.


Og i og med at styret har vært svært sparsom med informasjonen om hvordan ting har foregått, det eneste vi med sikkerhet er at avgjørelsen i styret var enstemmig, kan ikke det tolkes på annen måte enn at styret var med på dette hele veien. Det er også dem som har tatt avgjørelsen, å gi det sittende styret i oppgave å finne den neste treneren i Brann vil være fullstendig meningsløst.
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:50:12 PM


Nettopp derfor skal de som sitter i et styre også ha kompetanse på virksomheten, slik at de skal være i stand til å gjøre sine egne refleksjoner. Det er styrets fordømte plikt å ikke bare følge daglig leder blindt i viktige saker. Da utøver det ikke funksjonen sin, og bedriften kan like gjerne la være å ha et styre. Det er heller ikke spesielt uvanlig at et styre og en daglig leder er uenige om saker. Det trenger ikke være snakk om mistillit av den grunn.

krakra


Northside

krakra er inne på noe her og besvarte spørsmålene mine bra.

Henki Skrev:
QuoteDet viktigste vi andre kan gjøre er å stille på årsmøtet og bruke stemmeretten vår. Der har vi vel talerett og.


Det også er et meget viktig poeng!

Cato Guntveit er også på valg. Jeg ser på det som lite realistisk at hele styret blir byttet ut på årsmøtet, selv om jeg ikke hadde stemt imot noe slikt.
Reksten (supporter) sitter i valgkomiteen, la oss håpe han spiller kortene sine riktig der. Det vanskeligste blir nok å finne en god styreleder. Det er en litt komplett stilling, man må evne mer enn å begeistre den innerste kjernen av oss supportere.

Får vi inn 2stk som er bra for oss supportere, inkludert styreleder, så tror jeg vi skal si oss fornøyd til å begynne med (realistisk sett).

psv-hasund

Guntveit er også på valg, så vi skal velge leder og to medlemmer. En av medlemmene bør være supporter. Leder kan styre mye av diskusjonene så det er den posisjonen som er viktigst å få inn kvalitet.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 21:58:43 PM


Og i og med at trenerspørsmålet er så viktig, burde styret ha sett at å fornye med Skarsfjord var noe man burde ventet til etter sesongen med å vurdere. Når det er sagt har RBH et stort ansvar i saken. Det var han som la saken frem for styret, og det er vel også han som har hatt mest kontakt med Trond Mohn.
Ballen skal fremover!

krakra

October 28, 2013, 22:23:21 PM #33 Last Edit: October 28, 2013, 22:25:15 PM by krakra
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.

Henki

Quote from: krakra on October 28, 2013, 22:23:21 PM
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.


Man trenger jo ikke bytte ut hele styret med en gang. Man kan bytte ut de som står på valg.
Ballen skal fremover!

Xminator

Nå har vi rotet rundt med slike typer som skal ha både styreerfaring og fartstid i byens næringsliv uten at det rikker Brann av flekken.

Jeg vil heller har 5 nav'ere som spiser driter og sover i Brannpysjamas.

pidre

Klubben har mistet supporterne! Kan det bli verre?

Eg forventer at styret, uavhengig av Mohn, viser handlekraft og løser både RBH og Skarsfjord fra sine stillinger ila året, noe annet er bare fullstendig uansvarlig.
 
Saludar a los monos!

osoerli

Quote from: Henki on October 28, 2013, 22:31:34 PM
Quote from: krakra on October 28, 2013, 22:23:21 PM
Vanskelig å si hva jeg ser etter i en styreleder, men jeg ønsker iallefall en som kan skape litt entusiasme og gi meg troen på det vi driver med tilbake. Samtidig bør han ha litt tyngde og fremstå såpass oppegående at han gjør meg trygg på at han ikle mister totalt kontrollen slik som Revheim gjorde. En blanding av personlige og faglige egenskaper ja. Som alltld.
Styreledervalget preges jo av situasjonen vi er i. Da Moldestad tok over var vi i en total økonomisk krise og sånn sett var han nok rett mann da. Sta og en stor økonomisk kompetanse. Blottet for karisma.

Nå har vi et bra sportslig og økonomisk fundament. Vi skal ta steget inn i toppen igjen. Da trengs det en annen type. En med karisma, visjoner, formidlingsevne og som tørr å stille krav.
Får vi inn en skikkelig styreleder og en "supporter" i styret tror jeg styret blir bra. Jeg er ikke med på at hele styret må gå selv om de dreit seg ut med forlengingen. Tror ikke folk helt ser hvor dramatisk det dr å bytte ut hele styret, daglig leder og sportslig leder/hovedtrener samtidig.


Man trenger jo ikke bytte ut hele styret med en gang. Man kan bytte ut de som står på valg.


Alle som var enig i forlengelsen av Skarsfjord må gå.  Den saken er klar!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

paf



Xminator

En ting er sikkert, det er ikke mange som tror på ambisjonene om medaljer i 2014. Jeg tror derfor det er mange som vil finne det spiselig å ta ett steg tilbake, ta trøkken med en opprydding og fornyelse av styre, daglig ledelse og sportslig ledelse selv om sittende makt ønsker å snakke om kontinuitet.


nero

Ja. Klubben må i realiteten bygges opp fra grunnen igjen. Hvis vi får inn kompetente folk, må de få tid til å bygge opp noe, det er helt klart.
Lions led by donkeys.

krakra

Uenig. Vi har et bra grunnlag med en bra og ganske ung stall som er litt tynn, et veldig bra talentarbeid og en trygg økonomi. Vi skal ikke ha inn noen som skal rive ned, bytte ut hele stallen, hele utviklingsavdelingen og starte på nytt, mwn noen som kan ta oss videre fea det fundamentet som er lagt. Som Grindhaug gjorde i Haugesund etter Skars dro. Det var ikke noe behov for å rive ned og bygge opp der og det er det heller ikke her.

Hvorvidt jeg forventer medalje avhenger av hvordan ting løser seg. Sparkes Skars etter sesongen og vi har en ny trener på plass etter nyttår og får inn en eller to klassespillere så forventer jeg medalje.

nero

Stallen bra nok til medalje? Det tror jeg ærlig talt er et syn du er ganske ensom om. Men at de hadde gjort det adskillig bedre med en bedre trener, er jeg med på. Og med to tre velvalgte forsterkninger og maks flaks så kunne vi kanskje snuse på en bronse.
Lions led by donkeys.

krakra

Den er ikke noe svakere enn stallen til Haigesund. Som altså tar medalje i år. Så ja. Den er god nok til medalje.

tsrqpo

Quote from: krakra on October 29, 2013, 15:54:39 PM
Den er ikke noe svakere enn stallen til Haigesund. Som altså tar medalje i år. Så ja. Den er god nok til medalje.


Og i den grad vi ikke er enda sterkere stilt, mtp. stallen, så må Skars ta det og på sin kappe. Han har hentet spillerene vi har, og flere av disse er også spillere Haugesund ikke kunne hentet med deres ressurser.

Huff

Kanskje noen kan foreslå noen kandidater til styret her inne og skrive litt om dem?

Xminator

Ut med blårussen og inn med en blanding av tribuneslitere og Brannprofiler.


nero

Løseth? Ja! Han tør i hvert fall å snakke Klovneveldet midt i mot.
Lions led by donkeys.

Go Up