• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Tromsø Sundag 10.11.2013 kl 18

Started by hasunds, October 28, 2013, 17:15:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: krakra on November 10, 2013, 23:57:37 PM
Forresten må Mikkelsen få kudos for rimelig treffsikre bytter i dag. Både Larsen og Lorentzen ble sentrale.

Han liker å vente Mikkelsen og dog.   
Gøy at Lorentzen scoret, men sentral var han vel ikke akkurat. Kom inn når kampen var avgjort, Tromsø hadde gitt opp og pirket inn en retur.

Uansett, gøy å se at spillergleden var tilbake. Spillet ellers var som resten av sesongen. Tidvis bra fremover, stort sett krise bakover. Som vanlig gir vi fra oss iniativet helt når vi scorer første målet. Flaks for oss at Tromsø ikke var giftigere foran mål, for da ville kampen sett veldig forskjellig ut.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on November 11, 2013, 07:32:44 AM
Quote from: krakra on November 10, 2013, 23:57:37 PM
Forresten må Mikkelsen få kudos for rimelig treffsikre bytter i dag. Både Larsen og Lorentzen ble sentrale.

Han liker å vente Mikkelsen og dog.   
Gøy at Lorentzen scoret, men sentral var han vel ikke akkurat. Kom inn når kampen var avgjort, Tromsø hadde gitt opp og pirket inn en retur.

Uansett, gøy å se at spillergleden var tilbake. Spillet ellers var som resten av sesongen. Tidvis bra fremover, stort sett krise bakover. Som vanlig gir vi fra oss iniativet helt når vi scorer første målet. Flaks for oss at Tromsø ikke var giftigere foran mål, for da ville kampen sett veldig forskjellig ut.


Men det er ikke flaks at Piotr er veldig dyktig i mål.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Kjell249 on November 11, 2013, 07:32:44 AM
Spillet ellers var som resten av sesongen. Tidvis bra fremover, stort sett krise bakover. Som vanlig gir vi fra oss iniativet helt når vi scorer første målet. Flaks for oss at Tromsø ikke var giftigere foran mål, for da ville kampen sett veldig forskjellig ut.


Tja, vi var kanskje omtrent like dårlige som vi var tidligere på sesongen, men ellers var ikke spillet helt som tidligere. Den sentrale midtbanen lå høyere og vi spilte mer direkte. Tror ikke DM lå bak stopperne, eller sammen med dem, en eneste gang i går, noe som har vært en gjennomgangsmelodi i samtlige kamper i hele år. Mikkelsen kan dedisere denne kampen til Skars så mye han vil, men det var definitivt spillestilsmessige endringer å se i går.

krøvel vellevold

Saken er at spillerne virket mye mer sprudlende enn vi har sett på en stund.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2013, 09:38:49 AM
Saken er at spillerne virket mye mer sprudlende enn vi har sett på en stund.


Helt klart. I tillegg var vi ikke så baktunge som vi ofte har vært. Som Huff skriver så var vel ikke midtbanen nede og hentet ballen i midtforsvaret en eneste gang. Dette var jo et av genitrekkene til Skarsfjord. Hadde det vært lov å ta med seg ballen bak mål og starte derfra som i ishockey hadde Badji/Haugen/Sokolowski måtte gjøre det under Skarsfjord!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Ny sang ble født i går, på felt Z så vidt jeg fikk med meg. Noen er mer kreative en andre  ;D

"Rykker ned til Sotra...........rykker ned til Sotra.......... rykker ned til Sooooootraaa...............
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on November 11, 2013, 11:38:16 AM
Ny sang ble født i går, på felt Z så vidt jeg fikk med meg. Noen er mer kreative en andre  ;D

"Rykker ned til Sotra...........rykker ned til Sotra.......... rykker ned til Sooooootraaa...............


Likte best "Nilsen må gå!"
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Trodde de feiret at lyset holder på å bli slukket for Brann som toppklubb med RBH som toppleder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on November 11, 2013, 17:57:06 PM
Trodde de feiret at lyset holder på å bli slukket for Brann som toppklubb med RBH som toppleder.


Kan ikke forvente det av tantene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

Dette er ikke folk som vil Brann sitt beste, hadde de vært det så hadde de oppført seg annerledes

ostraume

Quote from: roaldinho on November 11, 2013, 17:13:51 PM


Det er da ikke noe i veien med å markere sesongslutt med litt blussing? Syting på blussing altså? Du skal høre mye...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg syns det var greit med blussing, siden kampen var som den var, og det var siste kamp.
Tren på langskudd

Northside

November 11, 2013, 21:02:41 PM #263 Last Edit: November 11, 2013, 21:04:38 PM by Northside
Quote from: roaldinho on November 11, 2013, 17:13:51 PM


Heldigvis er det noen som prioriterer laget og klubben foran egne interesser.
Vi bestemte oss for å blusse dersom vi endelig vant en kamp, noe vi gjorde etter 4 mål på vår egen Stadion, siste signert en 16-åring.
Litt god følelse inn mot vinterpausen er gjerne ikke feil for spillerne dersom vi har som mål å bli bedre i 2014. Det hjelper hvertfall ikke å sitte her på forumet å surmule og kritisere alt og alle.

Jeg var skuffet over protestene til folk i går. Etter så mange hundre kritiske innlegg her på forumet og så mye tid brukt på å spre negativitet, så hadde jeg forventet mer av dere på kampen enn 3-4 rop. Selv ikke et banner var det, noe som tar 5min å spraye og koster 100kr.
Gulløl ønsket visst heller ikke å hilse på meg, selv om jeg hadde gledet meg til det.

Får håpe noen av dere sparer opp energien til neste medlemsmøte hvor dere kanskje har muligheten til å snakke direkte til RBH, samtidig som media er til stedet. Eller forberede dere inn mot årsmøtet og bidrar til å finne de rette kandidatene til styret, som igjen kan påvirke daglig leder.
Så langt så tror ikke jeg noen av dere (kjent ut i fra nick) har vært i kontakt med folk verken i Felt Z-miljøet, BGG, BBB eller Tirsdagsgjengen som jobber frem mot årsmøtet. Det kan kanskje være en god start på vinterferien å kontakte noen i disse miljøene for å kunne videreføre kritikk til handling.

brann89

Eg synest det berre var flott med blussing etter man vinner mot Tromsø etter en rekke med tap og vi er jo også kjent for å være veldig behjelpelige med poeng, til lang som trenger det sårt. Etter mye negativt rundt klubben, så vil eg tru det er ekstra godt for spillerene å se at supporterene kan laget litt stemning når man først vinner.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

SK

November 11, 2013, 22:22:18 PM #265 Last Edit: November 11, 2013, 22:29:11 PM by SK
Quote from: Northside on November 11, 2013, 21:02:41 PM
Jeg var skuffet over protestene til folk i går. Etter så mange hundre kritiske innlegg her på forumet og så mye tid brukt på å spre negativitet, så hadde jeg forventet mer av dere på kampen enn 3-4 rop. Selv ikke et banner var det, noe som tar 5min å spraye og koster 100kr.
Gulløl ønsket visst heller ikke å hilse på meg, selv om jeg hadde gledet meg til det.


Du vet da like godt som alle andre at slikt krever at et visst antall mennesker henger seg på. Jeg vil tro de fleste som uttaler seg her ikke automatisk har 10-20 personer hver som de automatisk kan trekke på, når de står på tribunen. Det hjelper heller ikke på når en blir aktivt motarbeidet av en saueflokk, godt støttet av lederen av Bataljonen.

Det blir helt feil å kritisere de som faktisk gjør et forsøk, fremfor de som ikke bidrar i det hele tatt eller som faktisk motarbeider.

Røde Jarl

Hva var det egenlig med BGG igår, vanligvis er jo dokker blant pådriverne når det gjelder protester. Men i går virket det som dere boikottet alle protest ropene og holdt godt kjeft når de startet. Stallordre?

Står sammen med BGG stort sett alltid både på hjemme kampene og de få borte kampene eg har per år, men igår må eg si at det skuffet meg litt.

Samtidig lite imponert over Roger igår. Han sier selv at supporterne er veldig delt i synet på RBH og ledelsen i klubben og at bataljonen ikkje kan ta en side i saken. Men igår tok jo han et klart standpunkt mot de som protesterte og startet disse heia brann brølene sine med den minste antydningen til at protest rop holdt på å starte.

Men nok om det, herlig å sende Tromsø ned i adecco dassen.  ;D

Corran

Poenget er vel at de som prøvde å protestere i siste kamp var i et betydelig mindretall
Resten var vel mest interessert i å avslutte sesongen og ble tatt litt på sengen av at Brann faktisk viste litt spilleglede noe som smittet over på publikum
Og da ble det bare noen spake forsøk fra noen fjortiser.
Felt Z kjørte et par bra som var hørbare mens nede fra Hansa var det bare "en og to og tre......." som funket 1 gang.  Ellers var det ganske spede forsøk på motarbeiding av RBH rop Problemet var at dere var så få.
Han "tanten" som dere klager på som boikottet fra øvre satt alene og ropte heia Brann ved et eller to spede forsøk og det må jo være meget spede forsøk når 1 person klare å boikotte et rop Oppe på øvre var det ingen som giddet å henge seg med ham med "heia Brann" når det var som boikott forsøk

Nilsen må gå ropet i går var derimot meget bra :-)

Synes også (i alle fall når vi vant) det var fint å markere avslutningen av sesongen med bluss så kudos til de som sto for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Markmus

Quote from: Corran on November 11, 2013, 22:38:40 PM
Han "tanten" som dere klager på som boikottet fra øvre satt alene og ropte heia Brann ved et eller to spede forsøk og det må jo være meget spede forsøk når 1 person klare å boikotte et rop Oppe på øvre var det ingen som giddet å henge seg med ham med "heia Brann" når det var som boikott forsøk


Problemet er at sjefstanten der oppe har en så kraftig røst at alle tantungene hans i Bataljonen hiver seg på.
Ka du ve?

1908

Sjefstanten støtter RBH også... Da skjønner jo folk litt mer...

Sindre32

Quote from: 1908 on November 12, 2013, 17:26:19 PM
Sjefstanten støtter RBH også... Da skjønner jo folk litt mer...


Tror vi kaller begge innleggene over sånn passe over middels ignorante, og nøyer oss med det.

Nixon

Ikke vær så hard med 1908. Vi så jo alle han nede på tribunen mens han prøvde å få folk med seg på ropene. Han stod skikkelig på for det han tror på og skjønner godt irritasjonen.

Nei, vent litt...
Rød makt på Hansa

1908


roaldinho

Det var jo krig mellom to supportere som begge ville ha Sævarsson sin drakt som ble kastet opp. Det var rimelig komisk. To unge gutter som lå på bakken, den ene over den andre, den på bunnen hadde drakten. Vaktene måtte komme å dra dem vekk fra hverandre, og flere tok bilder, inkludert meg. Han som ikke fikk drakten var fly forbanna og prøvde å komme seg løs fra vaktene. De klarte å splitte dem etterhvert, men herregud så mye man stresser for en drakt. Komisk var det iallefall.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Helena M

Quote from: roaldinho on November 14, 2013, 17:36:20 PM
Det var jo krig mellom to supportere som begge ville ha Sævarsson sin drakt som ble kastet opp. Det var rimelig komisk. To unge gutter som lå på bakken, den ene over den andre, den på bunnen hadde drakten. Vaktene måtte komme å dra dem vekk fra hverandre, og flere tok bilder, inkludert meg. Han som ikke fikk drakten var fly forbanna og prøvde å komme seg løs fra vaktene. De klarte å splitte dem etterhvert, men herregud så mye man stresser for en drakt. Komisk var det iallefall.



Hehe, legg ut bilde då!

Northside


roaldinho

Quote from: Helena M on November 14, 2013, 18:58:32 PM
Quote from: roaldinho on November 14, 2013, 17:36:20 PM
Det var jo krig mellom to supportere som begge ville ha Sævarsson sin drakt som ble kastet opp. Det var rimelig komisk. To unge gutter som lå på bakken, den ene over den andre, den på bunnen hadde drakten. Vaktene måtte komme å dra dem vekk fra hverandre, og flere tok bilder, inkludert meg. Han som ikke fikk drakten var fly forbanna og prøvde å komme seg løs fra vaktene. De klarte å splitte dem etterhvert, men herregud så mye man stresser for en drakt. Komisk var det iallefall.



Hehe, legg ut bilde då!


http://bildr.no/view/TUUxd0d4

http://bildr.no/view/M0xhZWV5
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up