• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Tromsø Sundag 10.11.2013 kl 18

Started by hasunds, October 28, 2013, 17:15:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK

November 10, 2013, 11:56:51 AM #150 Last Edit: November 10, 2013, 11:58:30 AM by SK
Quote from: Northside on November 10, 2013, 11:40:31 AM
Quote from: Red Rabitt on November 10, 2013, 10:51:23 AM
Skandale med en supporterleder som snakker imot og totalt overser flertallet i gruppen han representerer.


Utenom de 8-10 burkerne her på forumet som skriver om og om igjen det samme, så virker det som om kritikken av RBH har stilnet ganske mye.


Dette stemmer jo ikke. Det har for første gang på svært lenge, om i det hele tatt, vært fokus på RBHs ubrukelighet også i media de siste dagene. Når skjedde det sist? Flere supportere har også stått frem der. Kan ikke akkurat se at dette er et eksempel på at kritikken har "stilnet".

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg prater en del med folk både på jobb, i vennekrets og familie rundt dette. Fellesenevneren er at folk er enige i at Brann har både et udugelig styre og særlig en håpløs daglig leder som burde vært ute av klubben for lengst. Dette er ikke kun folk som er aktive i supportermiljø eller noe, men det synliggjør at RBHs ubrukelig er en utbredt oppfatning også ute blant "vanlige" folk.

Man kan også spørre seg hva rundt Skarsfjords avgang som skulle tilsi mindre kritikk mot RBH? Ble han plutselig mye dyktigere fordi Skarsfjord ga seg? Forsvant tabbelisten? Faktum er at situasjonen rundt måten klubben styres på er totalt uendret selv om Skarsfjord ga seg. Vi ledes fortsatt av den største ubrukeligheten noensinne i en slik stilling i SK Brann. Helt utrolig hvis folk velger å lukke øynene for et slikt problem.

At fokus på RBH i dag ikke får han til å gå av i seg selv, er for øvrig ikke noen grunn til å la være. Enhver negativ oppmerksomhet rundt den mannen vil trekke i riktig retning.

skuteviken

Quote from: Belfort on November 10, 2013, 11:54:33 AM
(...) bære en middelmådighet


Middelmådig? Jeg tror vi sier rett ut dårlig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Quote from: Belfort on November 10, 2013, 11:54:33 AM
Folk får ikke bedre enn de fortjener. Hvis man ikke gir uttrykk for at nok er nok så kan man ikke klage. Denne mannen har og er en katastrofe for Sportsklubben og det er helt utenkelig at klubben vil komme på rett spor med han.  Han må presses ut.

Northside

Quote from: SK on November 10, 2013, 11:56:51 AM
Dette stemmer jo ikke. Det har for første gang på svært lenge, om i det hele tatt, vært fokus på RBHs ubrukelighet også i media de siste dagene. Når skjedde det sist? Flere supportere har også stått frem der. Kan ikke akkurat se at dette er et eksempel på at kritikken har "stilnet".

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg prater en del med folk både på jobb, i vennekrets og familie rundt dette. Fellesenevneren er at folk er enige i at Brann har både et udugelig styre og særlig en håpløs daglig leder som burde vært ute av klubben for lengst. Dette er ikke kun folk som er aktive i supportermiljø eller noe, men det synliggjør at RBHs ubrukelig er en utbredt oppfatning også ute blant "vanlige" folk.

Man kan også spørre seg hva rundt Skarsfjords avgang som skulle tilsi mindre kritikk mot RBH? Ble han plutselig mye dyktigere fordi Skarsfjord ga seg? Forsvant tabbelisten? Faktum er at situasjonen rundt måten klubben styres på er totalt uendret selv om Skarsfjord ga seg. Vi ledes fortsatt av den største ubrukeligheten noensinne i en slik stilling i SK Brann. Helt utrolig hvis folk velger å lukke øynene for et slikt problem.

At fokus på RBH i dag ikke får han til å gå av i seg selv, er for øvrig ikke noen grunn til å la være. Enhver negativ oppmerksomhet rundt den mannen vil trekke i riktig retning.


Folk generelt har i flere år vært enige om at RBH er udugelig. Det er en gjenganger på min jobb også selv blant de som gjerne ikke går på så mye kamper.

Skarsfjord sin avgang beviste at forlengelsen var feil, ergo nok en "tabbe" selv om avgangen til Skarsfjord ville kostet det samme i vinter med eller uten ny kontrakt.

Det jeg mener med at kritikken har stilnet litt er at folk ble jublende glad når Skarsfjord gikk av. Det er Skarsfjord som har de siste månedene vært den betente saken som har gjort at de fleste holdt seg unna Stadion i det siste. At RBH fortsatt sitter i sjefsstolen ser ikke ut til å legge en særlig stor "demper" på feiringen av Skarsfjord sin avgang, men jeg tror heller ikke antall RBH-kritikere er blitt mindre i antall. Det er vel bare det at en del folk vil ha en positiv opplevelse på Stadion igjen før vi går inn i vinterdvalen, for det er tross alt lenge siden sist!

krøvel vellevold

Quote from: SK on November 10, 2013, 11:09:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2013, 05:48:56 AM
Ja de kommer nok til å skrike om heksejakt når ropene kommer. "Her har vi invitert familier og idrettsungdom til en koselig kved på Stadion, og så får de denne mobbingen midt i trynet! Bataljonen skylder alle på Stadion en stor unnskyldning!"


Neineinei. Du misforstår. Jeg er overhodet ikke imot rop og aksjoner. Tvert imot. Jeg bare forbereder folk på hva som vil komme av jamring fra Brann-hold i etterkant. For det med familiene, ungene og det gode oppmøtet ("for folk som ville kose seg med kamp") vil sikkert bli brukt imot oss.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Når det gjelder det om at "det hjelper ikke å rope - RBH kommer ikke til å trekke seg anyway", så var det vel det man tenkte om Skars-ropene også.

Ropene i seg selv, gjør nok ikke at RBH trekker seg. Men media vil konfrontere ham. Akkurat som de gjorde med Skars pga 3-4 rop under kampen mot HBK. Folkets demonstrasjoner og hørbare ytringer starter en prosess.

Dette er siste mulighet i år (og før trenerjakten) til å ytre seg. Noen blogger her, 1000 foruminnlegg der... det hjelper så lite. Da kan man bare skylde på "små bloggere med store penner" og "anonyme blogginnlegg". Det er dessverre på Stadion under kamp man må gjøre noe for å nå frem.

Skal vi vente til våren, står vi der med enda en trener hentet av RBH.
Legg ned hele klubben!

SK

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2013, 12:20:12 PM
Quote from: SK on November 10, 2013, 11:09:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2013, 05:48:56 AM
Ja de kommer nok til å skrike om heksejakt når ropene kommer. "Her har vi invitert familier og idrettsungdom til en koselig kved på Stadion, og så får de denne mobbingen midt i trynet! Bataljonen skylder alle på Stadion en stor unnskyldning!"


Neineinei. Du misforstår. Jeg er overhodet ikke imot rop og aksjoner. Tvert imot. Jeg bare forbereder folk på hva som vil komme av jamring fra Brann-hold i etterkant. For det med familiene, ungene og det gode oppmøtet ("for folk som ville kose seg med kamp") vil sikkert bli brukt imot oss.


For å korrigere meg selv her litt, så var det heller ikke mitt inntrykk av at du var imot det (men skjønner at det kunne oppfattes slik). Jeg bare brukte innlegget ditt som eksempel og grunnlag for mitt svar, uten at jeg fikk inntrykket av at det var noe som var din personlige oppfatning.

Markmus

November 10, 2013, 12:32:38 PM #157 Last Edit: November 10, 2013, 12:36:23 PM by Markmus
Quote from: Northside on November 10, 2013, 11:47:15 AM
Er det seriøst noen som tror at daglig leder forsvinner i vinter fordi det blir ropt noen ord mot han i denne kampen? Spesielt med tanke på at det nesten ikke har vært rop mot RBH gjennom denne sesongen.

Hadde folk fortsatt boikotten, 4000stk på tribunen og alt det i dag, så kunne det kanskje skjedd noe. Men når det kommer minst 10 000 tilskuere i dag og hvor mange definitivt ikke blir med på noen rop, så kommer RBH til å sitte trygt gjennom hele vinteren.


Hva sier det om oss om vi slutter å klage? Vi har tross alt det som må være den mest inkompente daglige lederen i eliteserien, med en tabbeliste lang som ti vonde år.

Skal vi holde kjeft om det og si oss fornøyd med at vi endelig ble kvitt Skarsfjord? Hvis RBH sitter frem til årsmøtet, så er dette mannen som skaffer oss den nye treneren og sannsynligvis bommer enda en gang.

Og hvorfor dette babbelet om årsmøtet? RBH er ikke på valg og vil aldri bli det. Hva har du tenkt å gjøre på årsmøtet? Si fra om at RBH må gå? Hvorfor ikke si det snarest mulig, f.eks. i dag kl 18? Stadion er supporternes arena til å si fra. Det kommer ikke 10 000 på årsmøtet, og om det så hadde gjort det, så hadde det uansett bare vært fåtallet som kom til orde (krøvel, Lillebø, du, osv.).

Jeg skjønner at skillingsbollene og kaffen på kontoret til RBH smaker godt, men det får da være måter på.
Ka du ve?

Yngve

Quote from: Northside on November 10, 2013, 11:58:59 AM


Kvifor blanda årsmøtet inn i dette?

RBH er fast tilsett i klubben, årsmøtet kan ikkje gjera så mykje frå eller til. Anna enn å seia at ein er skuffa over jobben. Styret kan ein gjera noko med på årsmøtet.

Og det er klart at litt av protestropa mot RBH har roa seg når både leiinga i bat al jonen og BGG har gått ut og sagt at ein skal roa ned protestane mot fyren.

Men eg håpar intenst at det vil runga protestrop mot fyren. Han kan ikkje få lov å setja i gang den fjerde trenarprosessen i si tid.

Klubben vert ikkje bra før han er tuppa ut.

nero

November 10, 2013, 12:46:53 PM #159 Last Edit: November 10, 2013, 12:52:03 PM by nero
RBH har bare en eneste agenda nå, og det er å klore seg fast i jobben. Han merker nok kjøret, for nå har jo endelig media satt søkelyset direkte på de utallige feilene hans (eller rettere sagt BA og TV2 har gjort det, BT sitter fortsatt med hendene i fanget). Han er presset nå. Jeg tror faktisk også at en god del utenfor den hardeste kjernen av supportere har fått med seg Geniets noe blandede resultater. Likevel blir det spennende å se reaksjonene på anti-RBHrop i kveld. Som påpekt ovenfor, så er det ikke noe stort poeng å vente til årsmøtet. En daglig leder blir ikke avsatt på et årsmøte, og supporterrepresentasjon i styret har ikke akkurat gitt så voldsomme resultater tidligere. Det var supporternes aksjoner som fikk Skars fjernet, og det vil være supporterne som til slutt får Bruun fjernet. Det er viktig å få demonstrert klart og tydelig at misnøyen ikke bare var rettet mot Skars og en dårlig høstsesongen, men mot mange års regelrett vanstyre.

Så har man jo selvsagt det ikke ubetydelige poenget med å forhindre at RBH får lede trenerjakten.
Lions led by donkeys.

Belfort

Sier seg selv at han ikke kan være med i jakten på trener nr fire. Det velger jeg å tro at de fleste er enig om

Northside

Har aldri sagt at RBH blir avsatt på årsmøtet, har heller ikke sagt folk IKKE skal protestere mot RBH i dag.
Det jeg sier er at jeg ser det som lite realistisk at RBH går av i vinter grunnet rop i dag. Samtidig sier jeg at årsmøtet er der vi må mobilisere, da det er et eventuelt nytt styre som kan gjøre noe direkte med RBH som daglig leder.

Hva jeg skal gjøre på årsmøtet? I det minste mer enn å bare skrive piss her. Kanskje prøve å hjelpe med å finne noen kandidater for styret? Snakke med de grupperingene som planlegger noe frem mot møtet slik at vi kan bli enige om hva som skal gjøres på møtet og hvem som skal få stemmene.

Hva skal du Markmus gjøre frem mot årsmøtet for å sørge for at vi får et bedre styre i klubben?

SK

Uansett: Jobben inn mot årsmøtet, den må begynne i dag.

osoerli

Quote from: Northside on November 10, 2013, 11:40:31 AM
Quote from: Red Rabitt on November 10, 2013, 10:51:23 AM
Skandale med en supporterleder som snakker imot og totalt overser flertallet i gruppen han representerer.


Utenom de 8-10 burkerne her på forumet som skriver om og om igjen det samme, så virker det som om kritikken av RBH har stilnet ganske mye.

Verken BGG eller Bataljonen har fredet RBH, tvert imot er han blitt fortalt at tabbelisten er rimelig lang etterhvert.
Rett etter LSK-kampen var det et 4 timer langt møte med RBH hvor man sa klart ifra om hva man mener om en del ting.

BBB får mye kritikk om dagen fordi folk mener de "mobbet ut Skarsfjord" fremfor å støtte laget. Da gjør selvsagt ikke Roger lurt i å oppfordre til protester i dag. Et hint om årsmøtet er sånn sett en fornuftig konklusjon.


Har kritikken mot RBH stilna?  Det har eg verkeleg ikkje fått med meg.  Det er nok litt fleire enn 8-10 stykker her inn som vil ha Skarsfjord vekk prompte.

Er folk i Bataljonen redd for kritikk etter å ha "mobba Skarsfjord vekk"?  Kvar er du redd for?  Å få kjeft av eit par tanter?
Årsmøtet er for langt unna.  RBH går nok ikkje av i morgon om 300 stykker roper "Roald må gå" innimellom.  Men om 3000 roper det kampen igjennom, så er eg rimeleg sikker på at vi alle får det vi ønskjer oss til jul.

Eg seier kjør på med rop (og banner) kampen igjennom uavhengig av kva Lillebøe evt seier i BA.  Særleg gøy blir det jo at han kjem til å stå ved sida av Mohn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

November 10, 2013, 13:18:30 PM #164 Last Edit: November 10, 2013, 13:35:20 PM by Belfort
Quote from: SK on November 10, 2013, 13:16:12 PM
Uansett: Jobben inn mot årsmøtet, den må begynne i dag.


Det er nettopp det som er poenget. Ingen aksjoner i dag så vil slimålen betrakte det som en stilletiende aksept for at stormen er over for hans del

Nixon

Jeg ser ingen motsetning mellom RBH-kritikk i dag og å jobbe aktivt inn mot styremøtet. Hvor er egentlig konflikten mellom disse to?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on November 10, 2013, 13:54:40 PM
Jeg ser ingen motsetning mellom RBH-kritikk i dag og å jobbe aktivt inn mot styremøtet. Hvor er egentlig konflikten mellom disse to?


Synspunktet at dagens kamp må være mest mulig positivt ladet. At vi trenger det.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on November 10, 2013, 13:59:50 PM
Quote from: Nixon on November 10, 2013, 13:54:40 PM
Jeg ser ingen motsetning mellom RBH-kritikk i dag og å jobbe aktivt inn mot styremøtet. Hvor er egentlig konflikten mellom disse to?


Synspunktet at dagens kamp må være mest mulig positivt ladet. At vi trenger det.


Hvis vi er flinke til å støtte laget gjennom hele kampen bør man tåle noen RBH-rop uten at hovedinntrykket blir negativt. Husk at dette er siste sjanse til å si i fra!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 10, 2013, 13:59:50 PM
Quote from: Nixon on November 10, 2013, 13:54:40 PM
Jeg ser ingen motsetning mellom RBH-kritikk i dag og å jobbe aktivt inn mot styremøtet. Hvor er egentlig konflikten mellom disse to?


Synspunktet at dagens kamp må være mest mulig positivt ladet. At vi trenger det.


90 % pro-Brann, 10 % anti-RBH.

Selv om summetone-innringere og nett-troll i 50-60-årene vil hevde vi ødela opplevelsen ved å synge mot RBH hele kampen i stedet for å være "æktæ suppårtare" og støtte laget.
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: Nixon on November 10, 2013, 13:54:40 PM
Jeg ser ingen motsetning mellom RBH-kritikk i dag og å jobbe aktivt inn mot styremøtet. Hvor er egentlig konflikten mellom disse to?


Nettopp, det eine utelukker ikkje det andre - ingen grunn til å legge ned sablane.

Overlever RBH denne vinteren har han eit nytt prosjekt på gang med ein ny trenar, som sjøvsagt må få tid. Geniet biter seg fast.

Det er viktig nå å opprettholde momentum - og det er skuffande at supporterleiarane ikkje står på barrikadane.

Saludar a los monos!

dudo

Media burde satt søkelys på hvorfor han hadde så forbannet god tid til prosjekt Skarsfjord, og ingen tid til prosjekt Mjelde. Drittfyr. Selvsentrerte, arrogante drittfyr!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: pidre on November 10, 2013, 11:22:48 AM
Ein skal huske på at vi supportere ikkje er på møter med geniet slik Madsen og Lillebø er, så vi kjenner ikkje prosessene, og har sjølvsagt ikkje peiling. 


Til tross for at du er ironisk, skal jeg si meg helt enig med deg. Det er lett å synse.

Markmus

Quote from: Northside on November 10, 2013, 13:12:57 PM
Har aldri sagt at RBH blir avsatt på årsmøtet, har heller ikke sagt folk IKKE skal protestere mot RBH i dag.
Det jeg sier er at jeg ser det som lite realistisk at RBH går av i vinter grunnet rop i dag. Samtidig sier jeg at årsmøtet er der vi må mobilisere, da det er et eventuelt nytt styre som kan gjøre noe direkte med RBH som daglig leder.

Hva jeg skal gjøre på årsmøtet? I det minste mer enn å bare skrive piss her. Kanskje prøve å hjelpe med å finne noen kandidater for styret? Snakke med de grupperingene som planlegger noe frem mot møtet slik at vi kan bli enige om hva som skal gjøres på møtet og hvem som skal få stemmene.

Hva skal du Markmus gjøre frem mot årsmøtet for å sørge for at vi får et bedre styre i klubben?

Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: Sindre32 on November 10, 2013, 14:16:46 PM
Quote from: pidre on November 10, 2013, 11:22:48 AM
Ein skal huske på at vi supportere ikkje er på møter med geniet slik Madsen og Lillebø er, så vi kjenner ikkje prosessene, og har sjølvsagt ikkje peiling. 


Til tross for at du er ironisk, skal jeg si meg helt enig med deg. Det er lett å synse.

Ja, det er lett å synse. Men hva synes du om Roalds cv, da?
Lions led by donkeys.

Landåsgutt

Har fire billetter som må vekk, noen som er interessert? Gratis selvfølgelig.

vivamusica

Dagen Brannlag: Piotr Leciejewski - Birkir Már Sævarsson, Daniel Mojsov, Simen Wangberg, Hassan El Fakiri - Amin Askar, Stéphane Badji, Tomasz Sokolowski, Erik Huseklepp - Kristoffer Barmen - Martin Pusic.
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

aleksanderhjelleseth

Blir ikke yr av dette laget, leit å velge Brann-TIL forran MANJU-Arsenal, men sånn er det.


aleksanderhjelleseth

Mikkelsen som hovedtrener! gi han livstidskontrakt!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Se der ja, merker allerede at spillerne slipper seg mer løs offensivt enn under skars, backene mer med. Spillerne er offensive i hodet, må vøre deilig å bli sluppet løs fra Skarsnettet

aleksanderhjelleseth


vekkreist

Fysøren så awkward det er å se Skarsfjord kommentere målet til Brann på TV2 direkte.. haha...jaja han koser seg vel uansett med kompisen sin Davy :P


og der var det 1-1... jaja så går no dagene

Gud

Utligningen var grei for spenningen i nedrykkstriden. Det er omtrent det eneste positive jeg klarer å se ved det målet!

krakra

Quote from: Gepard on November 10, 2013, 18:21:17 PM
Se der ja, merker allerede at spillerne slipper seg mer løs offensivt enn under skars, backene mer med. Spillerne er offensive i hodet, må vøre deilig å bli sluppet løs fra Skarsnettet
Soko fortsatt et joggende baklengsmål da...

aleksanderhjelleseth

Pusic har vært frisk da, kvikk å fin.

vekkreist

Quote from: krakra on November 10, 2013, 18:23:48 PM
Quote from: Gepard on November 10, 2013, 18:21:17 PM
Se der ja, merker allerede at spillerne slipper seg mer løs offensivt enn under skars, backene mer med. Spillerne er offensive i hodet, må vøre deilig å bli sluppet løs fra Skarsnettet
Soko fortsatt et joggende baklengsmål da...


Helt riktig.. helt utrolig av Soko å takle slik på egen 16 meter..

osoerli

Herregud Askar.
Prøv pasning framover neste gong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vekkreist

Tromsø nærmer seg 1-2

Det positive er at årets sesong er slutt idag...

aleksanderhjelleseth

Forøvrig stor humor at keepere rundtom i norge driver å slår ballen i egent mål.


osoerli

November 10, 2013, 18:38:24 PM #192 Last Edit: November 10, 2013, 18:40:45 PM by osoerli
Klønete av Kristiansen.
Sævarsson bruker farten sin fleire gonger i denne kampen enn heile resten av sesongen, og vips er Brann farlege.  Tromsø er kanskje ikkje noko målestokk though.  Det dårlegaste forsvarsspelet eg har sett av lag frå Joikeland.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Første straffesparket vårt i år, faktisk. På høg tid.
Gå av.

Gepard

Birkir er på hugget i dag offensivt ! Elsker det der backspillet.

vekkreist

Quote from: Gepard on November 10, 2013, 18:40:33 PM
Birkir er på hugget i dag offensivt ! Elsker det der backspillet.


Ja, men defensivt har han vært under pari.. hans "pasning/klarering" til Tromsø spiller som nesten endte i mål var hinsides

tsrqpo

November 10, 2013, 18:43:52 PM #196 Last Edit: November 10, 2013, 18:45:59 PM by tsrqpo
30 sek igjen av 1ste, så skal de hale ut tiden i stedet for å få en kjangs på corner???
Elendig

Forøvrig mye bra å se fremover. Huseklepp, Badji, Pusic har vært friskere enn på lenge.
Bakover er det mye det samme.
Ondrasjek imponerer ikkje, mange dårlige valg.

aleksanderhjelleseth

Barmen Army har eg ikke sett, er han på banen?

Brann patriot

"30 sek igjen av 1ste, så skal de hale ut tiden i stedet for å få en kjangs på corner???
Elendig

Enig. Det blir særdeles merkelig når primærmålet for denne kampen er å underholde (vinne publikum tilbake)
Absence of proof is not proof of absence

aleksanderhjelleseth

skjønner ikke Badji, hva er det som får han til å slå så mange feilpasninger? hver eneste kamp.

Go Up