• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Tromsø Sundag 10.11.2013 kl 18

Started by hasunds, October 28, 2013, 17:15:45 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

hasunds

October 28, 2013, 17:15:45 PM Last Edit: November 07, 2013, 23:57:36 PM by hasunds
Siste kamp for sesongen. Trond Mohn mot Trond Mohn. Kjøp billettar. Snart utseld.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

Lurer på hva stallordren fra Mohn blir?:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Ser for meg Mohn der han sitter på altanen med et Brann-skjerf og et TIL-skjerf. Skikkelig koselig. Vil vi få se et skikkelig "YES!" når TIL avgjør i siste spilleminutt og redder plassen med en seier over Brann?

(du vil kanskje se et aldri så lite "yay" fra meg når nevnte scenario skjer og spillernes våte drømmer om en 40-poengs-bonus skrinlegges en gang for alle)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dokken

Er Mohn noensinne på Stadion, egentlig? Søndag prioriterte han håndball. Ellers er han vel mest glad i dukke opp når han kan bli hyllet.

Nixon

Ja, tror han er en del på Stadion. RBH slipper jo at han har i hendene når Mohn kommer og alle står på pinne for han. Klart han kommer da.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on October 28, 2013, 17:42:50 PM
Ja, tror han er en del på Stadion. RBH slipper jo at han har i hendene når Mohn kommer og alle står på pinne for han. Klart han kommer da.


Ja, han er jo best i alt!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nightfox

Brann må tape mot Ulf og vinne mot Tromsø dersom Brann skal unngå 40-poengsgrensen. Liker Ulf bedre enn Tromsø.

Spelaren

Quote from: Nightfox on October 29, 2013, 04:12:47 AM
Brann må tape mot Ulf og vinne mot Tromsø dersom Brann skal unngå 40-poengsgrensen. Liker Ulf bedre enn Tromsø.


Ulf er jo midt i blinken til å plage Viking.
Gå av.

osoerli

Ulf har kortere reise enn Tromsø, ellers driter eg i kven som ryker ned.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

"Skarsfjord må gå", "Styret må gå", "Bruun-Hansen må gå" må runge.
Men eg vil i tillegg ha banner med klare meldingar:

RUNE, ROALD, STYRET
  -UT MED PAKKET-

VI FORNYER IKKE PARTOUTKORTENE FØR VI FÅR NY TRENER

SKARSFJORD MÅ GÅ, SPILLERNE MÅ LØPE

BONUS FOR 8. PLASS ??

MOHN DEKKER PUBLIKUMSTAPET
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Romarius

October 29, 2013, 11:43:19 AM #10 Last Edit: October 29, 2013, 11:48:37 AM by Romarius
Quote from: osoerli on October 29, 2013, 11:09:04 AM


Alle bør forlate Stadion et kvarter før slutt, og legge igjen en banner med "VI SEES I 2017"

nero

Livsviktig at aksjonene fortsetter her!

Artig lite dilemma for Rune: Onkel Trond ønsker at TIL skal vinne for å berge plassen, mens Rune bør vinne for å bevare en liten flik av sportslig troverdighet overfor publikum.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Mot Hønefoss hadde jeg nesten lyst til å dra i gang "Seriemester 2017 klapp klapp klapp klapp klapp". Men mot Tromsø bør det være slutt på alt som er subtilt og ironisk. Det må være rett på sak! Klar tale!

Men, igjen, dette er ikke Mohn sin feil. Han gjør med pengene sine som han vil, akkurat som du og jeg gjør. Styret og Bruun fikk et tilbud de både kunne og burde avslått. Det er ledelsen sin feil.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: nero on October 29, 2013, 11:51:22 AM
Livsviktig at aksjonene fortsetter her!

Artig lite dilemma for Rune: Onkel Trond ønsker at TIL skal vinne for å berge plassen, mens Rune bør vinne for å bevare en liten flik av sportslig troverdighet overfor publikum.


Ja Skarsfjord - Nilsen - Mohn - greien gjør at jeg er meget spent på hvordan den kampen kommer til å utarte seg. For TIL vil den kampen bli avgjørende uansett.
Legg ned hele klubben!

Christian


Nixon

Jeg har ingen tro på at Mohn/Skarsfjord vil gjøre noe som helst for at Tromsø skal holde plassen.

For Mohn sin del vil det være innblanding på et helt annet nivå enn da han bidro til Skarsfjord-forlengingen. Det gjorde han av god vilje, dette blir mer lugubert.

Ingen trener liker å tape. Heller ikke Skarsfjord. Og hverken Nilsen eller Tromsø betyr så mye for Skarsfjord at han går i mot vinnerinstinktet sitt.

Jeg for min del lar et Tromsø-nedrykk vinne over den bonusen. Den er uansett først og fremst et ledelsesproblem og ikke spillerenes. Og btw. Vi snakker jo i andre tråder om at vi skal la være å fornye partoutkortet fordi Brann da får økonomiske problemer. Som igjen kan føre til forandringer. En bonusutbetaling vil vel også bidra til det samme.
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 29, 2013, 18:56:04 PM #16 Last Edit: October 29, 2013, 19:02:30 PM by Gulløl
Den crasy bonusordningen ryktes i nord.
http://www.nordlys.no/sporten/til/article6950320.ece

Ikke rart at spillerne har høye skuldre med enten - eller 250.000 - 300.000 kroner ekstra  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Markmus

Quote from: osoerli on October 29, 2013, 11:09:04 AM
"Skarsfjord må gå", "Styret må gå", "Bruun-Hansen må gå" må runge.
Men eg vil i tillegg ha banner med klare meldingar:

RUNE, ROALD, STYRET
  -UT MED PAKKET-


Bytt ut pakket med uhyret, så rimer det i det minste.
Ka du ve?

BBB-mod

Fra Gulløl i en stengt tråd:

Nå er det nok. Noe må gjøres og det er vi supportere som må ta ansvaret. Jeg forslår enkelt og greit at vi like etter at Tromsø kampen har startet vandrer flest mulig opp på øvre Frydenbø C, på den delen av feltet som er nærmest felt Z (felt D). Der er omtrent 90 % av plassene ledig likevel og det er fint plass til minst 200 til. Oppunder taket og sammen med felt Z er det mulig å få et kraftig samstemt volum på ropene. Vi gjør tydelig uttrykk for hva vi mener om styret, RBH og Skarsfjord gjennom hele kampen:

Styret må gå !
RBH må gå !
Skarsfjord må gå !

Er det dette som skal til for å få endring til 2014 sesongen så bør vi ofre "å støtte laget" i denne kampen. Det må merkes kraftig hva vi mener så styre og media får det skikkelig med seg. RBH og Skarsfjord har skylapper uansett så regner ikke at de får budskapet med seg, men noen som forstår det kan sørge for å bidra til deres fall. De som ikke har billett eller partoutkort til denne kampen anbefaler jeg kjøper billett på denne delen av Frydenbø og er med og støtter opp under dette.

krakra

Er det mulig å få opp bildet av Mohn med TIL-skjerf på et banner?

Belfort

Det må mobiliseres hele denne uken. Målet må være å få med hele stadion

Markmus

For å si det slik: når jeg går på Stadion neste søndag er det ikke fordi jeg har lyst til å se Brann spille fotball.

Dels fordi jeg vil være med å si fra, og mye fordi jeg har svært lyst til å være til stede når Brann (forhåpentligvis) gir Trond Mohn det lengstre hengetrynet i historien ved å slå Tromsø ned i Adecco.
Ka du ve?

Torvanger

Quote from: krakra on November 03, 2013, 20:32:28 PM
Er det mulig å få opp bildet av Mohn med TIL-skjerf på et banner?


Det hadde vært genialt, hehe! De som lager bannere har blitt flinke, men dra gjerne til med ekstra snert, morsomme illustrasjoner, noe som kan få folk til å humre samtidig som man får budskapet ut.

Markmus

November 03, 2013, 20:53:50 PM #24 Last Edit: November 03, 2013, 20:57:12 PM by Markmus
Quote from: Torvanger on November 03, 2013, 20:49:49 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 20:32:28 PM
Er det mulig å få opp bildet av Mohn med TIL-skjerf på et banner?


Det hadde vært genialt, hehe! De som lager bannere har blitt flinke, men dra gjerne til med ekstra snert, morsomme illustrasjoner, noe som kan få folk til å humre samtidig som man får budskapet ut.


"Alle Mohner drar"?

edit: Men det spørs om noen kommer til å skjønne at alle Mohner må DRA ;)
Ka du ve?

olebrann3

Alle mann opp mot felt z høres ut som vil høres, er vell ikke utenkelig at felt z også vil synge på disse sangene. "tantene" kan få hele nedre for seg selv

Gulløl

November 03, 2013, 22:25:25 PM #26 Last Edit: November 03, 2013, 22:29:06 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

På søndag skal det koke mot Skarsfjord, Bruun og styret. Eventuelt kan styret sparke begge to i uken som kommer.
Tren på langskudd

Red Rabitt

Det er først og fremst RBH som bør få kjenne det i siste hjemmekamp, ikke Skarsfjord.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Lasaron

Wangberg blir gjerne benket, ja, siden han ønsker en ny evaluering (noe som er selvsagt siden det først er etter neste kamp at sesongen er over). Med mindre........ andre spillere også kommer på banen med mer eller mindre indirekte kritikk. Skars kan jo ikke benke alle.
Tren på langskudd

Baunebob

På søndag handler det om å ta klubben vår tilbake. Siste sjanse. Bare å gønne på med tifo og rop.

Lasaron

Wangberg sitt ønske om ny evaluering er toppsak i både BA og tv2sporten. Nå som bonusen er utenfor rekkevidde kan kanskje spillerne gi slipp på noen hemninger og begynne å flagge mistillitt.
Tren på langskudd


Eivind

Har ikke benyttet meg av partukortet mitt den siste tiden. Hadde hellig lovet å ikke sitte min fot på stadion igjen før Skars/Bruun er ute.

MEN på søndag skal jeg bryte løftet. Resultatet driter jeg i, her er det bare protestaksjon som trekker.

Råder alle til å mobilisere kraftig, dra med folk på denne kampen for å gi beskjed.

Dette er siste sjanse, klarer vi ikke å mobilisere en skikkelig protest hele denne kampen (snakker ikke om 10 min "mumlende" protest), så er vi ikke mye bedre enn klovnene på stadion.

Red Rabitt

November 03, 2013, 23:29:02 PM #34 Last Edit: November 03, 2013, 23:31:00 PM by Red Rabitt
Quote from: Hansakongen on November 03, 2013, 23:12:31 PM


Det som ikke har fungert så langt er å kreve at alt og alle mulige skal gå. Det blir for lite treffende. Jeg mener at vi aldri vil få tilbake vært kjære Brann enn så lenge RBH er i klubben, uavhengig av styre og trener. Jeg vet at veldig mange mener akkurat det samme, men synes at dette kommer dårlig frem i media. Med 90 minutters fokus på RBH og kun han mot Tromsø vil vi få nettopp det. RBH in the spot. Den mannen må bort før vi begynner å rydde!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Spelaren

...og så er typisk nok denne kampen der Brann vinner 8-0 etter feiende flott angrepsfotball.
Gå av.

Markmus

Det er kun Tromsø som er dårligere enn oss på bortebane. De har null seire og fire uavgjort. Sist gang de tok poeng borte var helt tilbake til 5. mai. Altså et halvt år siden.

Med andre ord: om Brann ikke blir de hjelpesløses hjelper som vanlig, så skal selv Brann gruse Tromsø.

Selv om vi skal konsentrere oss om rop mot RBH, Skarsfjord, styret og andre rotter, så må vi kunne snike inn et "Rykker ned" iblant. Når kunne vi sist synge dette og faktisk være det laget som rykker motstander ned? I tillegg vil det være ufattelig sårt for Trond Mohn om det skjer.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Taper vi for TIL, ender vi sist både på høsttabellen og bortetabellen.
Legg ned hele klubben!


Spelaren

Gå av.

Ricky

Det hadde vært tøft om Bataljonen kunne sette opp en "bod" utenfor spillerinngangen på Stadion etter kampen, hvor spillerne og trenerne kan hente ut en symbolsk bonus på 100 kr for å ha klart 36/37/39 poeng denne sesongen.

Det trengs vel bare et lite bord (type vaffelsalg), et pengeskrin og noe sånt som 25 hundrelapper i kontanter, uten at jeg tror noen faktisk kommer til å ta imot pengene.

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 03, 2013, 23:38:25 PM
...og så er typisk nok denne kampen der Brann vinner 8-0 etter feiende flott angrepsfotball.


Derfor er det viktig at vi starter protestene med en gang, før Brann eventuelt scorer det første målet.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Lasaron on November 04, 2013, 07:09:43 AM
Quote from: Spelaren on November 03, 2013, 23:38:25 PM
...og så er typisk nok denne kampen der Brann vinner 8-0 etter feiende flott angrepsfotball.


Derfor er det viktig at vi starter protestene med en gang, før Brann eventuelt scorer det første målet.


Jepp, "Skarsfjord må gå" kan gjerne runge når spelarane marsjerer inn på banen.
Supplert med "Roald må gå"  og "Tromsø rykker ned"
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

November 04, 2013, 10:14:59 AM #43 Last Edit: November 04, 2013, 10:52:52 AM by Torvanger
Tips til dem som er flinke med bannere og denslag:

Ta med noen store kunstige penner som kan fungere som et alternativ til "klappere". Pennene må slås mot hverandre.

Stort bilde av Mohn med TIL-skjerf, a`la forsiden på Barten.

"Take the first plane to Narvik!"

"Hør ni gjøkarna?"

"Godspeed"

Good riddance"

"Sayonara"

Evt hva med å ha en bred grønn banner der det står EXIT?



Et stikk til tantene på Hanse:

"Nå har du bare tantene igjen!"

Lasaron

En totalt absurd tanke slo nettopp ned i meg som et knyttneveslag. Hva om betydelige deler av publikum jubler ved Tromsøscoring? Hva om Brannscoring fører til en rekke med sukk og skjellsord? Jeg er redd det blir oppfattet som så drøyt at det tar fokus vekk fra det egentlige problemet og over på oss "ultranegative" supportere.

Jeg tror en Brannscoring må bli møtt av behersket jubel, etterfulgt av taktfaste rop mot Skars og ledelsen. En Tromsøscoring er kanskje best å møte med likegyldighet. Men det beste for Brann i denne situasjonen er jo nettopp et tap, for det øker sjansene for endringer. Dette blir rett og slett litt vanskelig å forholde seg til for meg som tilskuer.

Tror det er viktigere enn noen gang at supporterne organiserer seg og lager en plan før kampen som skal gjennomføres uansett. Den må ta hensyn til følgende:

- Den bør være konsekvent, uavhengig av scoringer.
- Det bør være svært tydelig at kritikken ikke går på spillerne.
- Det bør være svært tydelig at vi er opptatt av Branns beste.

Vi må unngå å pipe på Badji, selv om han spiller ballen bakover ørten ganger.

Selv om mesteparten av tilropene skal være rettet mot Skars og ledelsen skal det ikke levnes noe tvil om at vi støtter spillerne. Den støtten må også komme tidlig, før Tromsø rekker å ta ledelsen. Ellers kan det oppfattes ironisk.

Jobben vår blir egentlig å sørge for at styret gjør jobben sin. Virkelighetsforståelsen til Bruun og Skars er for seint å gjøre noe med. Det må bli utålelig for styret å fortsette uten endringer.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 04, 2013, 13:04:26 PM
En totalt absurd tanke slo nettopp ned i meg som et knyttneveslag. Hva om betydelige deler av publikum jubler ved Tromsøscoring? Hva om Brannscoring fører til en rekke med sukk og skjellsord? Jeg er redd det blir oppfattet som så drøyt at det tar fokus vekk fra det egentlige problemet og over på oss "ultranegative" supportere.

Jeg tror en Brannscoring må bli møtt av behersket jubel, etterfulgt av taktfaste rop mot Skars og ledelsen. En Tromsøscoring er kanskje best å møte med likegyldighet. Men det beste for Brann i denne situasjonen er jo nettopp et tap, for det øker sjansene for endringer. Dette blir rett og slett litt vanskelig å forholde seg til for meg som tilskuer.

Tror det er viktigere enn noen gang at supporterne organiserer seg og lager en plan før kampen som skal gjennomføres uansett. Den må ta hensyn til følgende:

- Den bør være konsekvent, uavhengig av scoringer.
- Det bør være svært tydelig at kritikken ikke går på spillerne.
- Det bør være svært tydelig at vi er opptatt av Branns beste.

Vi må unngå å pipe på Badji, selv om han spiller ballen bakover ørten ganger.

Selv om mesteparten av tilropene skal være rettet mot Skars og ledelsen skal det ikke levnes noe tvil om at vi støtter spillerne. Den støtten må også komme tidlig, før Tromsø rekker å ta ledelsen. Ellers kan det oppfattes ironisk.

Jobben vår blir egentlig å sørge for at styret gjør jobben sin. Virkelighetsforståelsen til Bruun og Skars er for seint å gjøre noe med. Det må bli utålelig for styret å fortsette uten endringer.


KUN spillersanger og anti- Skars-/RBH hele kampen.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2013, 13:06:45 PM
Quote from: Lasaron on November 04, 2013, 13:04:26 PM
En totalt absurd tanke slo nettopp ned i meg som et knyttneveslag. Hva om betydelige deler av publikum jubler ved Tromsøscoring? Hva om Brannscoring fører til en rekke med sukk og skjellsord? Jeg er redd det blir oppfattet som så drøyt at det tar fokus vekk fra det egentlige problemet og over på oss "ultranegative" supportere.

Jeg tror en Brannscoring må bli møtt av behersket jubel, etterfulgt av taktfaste rop mot Skars og ledelsen. En Tromsøscoring er kanskje best å møte med likegyldighet. Men det beste for Brann i denne situasjonen er jo nettopp et tap, for det øker sjansene for endringer. Dette blir rett og slett litt vanskelig å forholde seg til for meg som tilskuer.

Tror det er viktigere enn noen gang at supporterne organiserer seg og lager en plan før kampen som skal gjennomføres uansett. Den må ta hensyn til følgende:

- Den bør være konsekvent, uavhengig av scoringer.
- Det bør være svært tydelig at kritikken ikke går på spillerne.
- Det bør være svært tydelig at vi er opptatt av Branns beste.

Vi må unngå å pipe på Badji, selv om han spiller ballen bakover ørten ganger.

Selv om mesteparten av tilropene skal være rettet mot Skars og ledelsen skal det ikke levnes noe tvil om at vi støtter spillerne. Den støtten må også komme tidlig, før Tromsø rekker å ta ledelsen. Ellers kan det oppfattes ironisk.

Jobben vår blir egentlig å sørge for at styret gjør jobben sin. Virkelighetsforståelsen til Bruun og Skars er for seint å gjøre noe med. Det må bli utålelig for styret å fortsette uten endringer.


KUN spillersanger og anti- Skars-/RBH hele kampen.


Kort oppsummert, ja. Med overvekt av anti. Vi må gjerne rope at styret må gå også, det kan føre til at de går til aksjon.

Men hva er mest effektivt? Gaper vi over for mye hvis vi prøver oss på alle tre? Det er Skars som er nærmest å ryke. Bør vi konsentrere oss om ham? Vil det gi størst sjanse for endring? Det er jo bedre om Skarsfjord sparkes enn at ingenting skjer. Dessuten vil det bli så stygt for Bruun at han da sitter veldig utsatt til. Det kommer jo et årsmøte der vi stemmer inn et ganske annet styre som kan gjøre de siste nødvendige endringene om ikke Bruun har hatt skam nok til å gå av i mellomtiden.

Men hva om vi kun konsentrerer oss om Bruun? Da tar vi de litt på sengen. Men jeg tror veien er lengre for å bli kvitt Bruun, og det tar fort lenger tid å få inn en erstatter for ham. Da er vi kanskje så nær sesongstart at den nye velger å ville beholde Skarsfjord enn så lenge.

Jeg mener det er mest akutt å få ut Skarsfjord, og at han er det letteste byttet. Videre tror jeg ikke Bruun overlever et halvt år med det nye styret vi stemmer inn.

Men det kan bli kjedelig og monotomt å bare ha antirop mot Skars.

Tren på langskudd

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

Fokus bør være på tre ting:
1. Skarsfjord må gå!
2. RBH du må gå!
3. Spillersanger.
Lions led by donkeys.

dudo

Quote from: kabelmann on November 04, 2013, 13:46:58 PM
Heia spillerne!


Faktisk er det en god idé å understreke at vi ikke har noe imot spillerne (alt er jo som kjent relativt), men at det bare er ledelsen vi vil til livs. Type "Elsker Brann, støtter laget, hater ledelsen".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up