• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder / Sportssjef etter RBH

Started by Superjack, October 28, 2013, 11:49:59 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Lenge siden nå vi hadde innkalling til pressekonferanse til diktlesing om svarte og kvite fuglar som Aabrekk fant på en frokost-eske på flyet .
http://www.dagbladet.no/sport/1999/07/02/169820.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Aabrekk ja. Han har jo vært veldig opp og ned. Av og til kjempetrener, andre ganger falt gjennom. Noen ganger superspeider (Hamdallah), andre ganger amatørspeider (Hansen). Hadde det vært en klubb som prestert så spredt så dette så ville man kanskje ha kalt det for en ustabil prestasjonskultur...

Xminator

Om styret og daglig leder i det hele tatt tenker på å få Aabrekk i noe som ligner på en sportslig lederstilling, så er det strengt tatt ett bevis på at styre og daglig leder bør detaljstyres litt mer.

Sindre32

Blir i grunn for dumt å trekke frem Hansen som at Aabrekk er en udugelig speider. Han ble hentet til Sogndal mens Aabrekk var trener der, og Aabrekk var smart nok til å bli kvitt ham etter ganske kort tid.

Mange kommentarer her som har mer med Aabrekk som trener å gjøre, enn hvordan han eventuelt vil fungere i rollen som sportssjef. Jeg er overrasket over at noen har inntrykk av at en mann som, etter han har klart å rykke opp med Sogndal og deretter holdt dem oppe i TL i flere sesonger, ikke kan noe om fotball. Han ble også ansatt som trener i Sogndal like etter at han rykket opp med Haugesund.

Han spiller fryktelig kjip fotball, og er en type jeg definitivt ikke ville ha hatt som trener.

At han mangler kompetansen til å være sportssjef/speider er jeg ikke helt enig i.

krakra

Aabrekk var speider for oss og den eneste spilleren han fant var Cato Hansen.

Jose Arrogantio

Vil ikke ha noen kjent for dårlig kjip fotball som sportssjef i klubben.

dudo

Det er maktspillet rundt Mjelde da han var trener som virkelig er spikeren i kisten. Uansett hva man måtte synes om Mjelde så er slik oppførsel og brønnpissing utilgivelig. Man kan ikke stole på han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

Hvis en trener hadde overlevd i Tippeligaen som Sogndaltrener, med en brasiliansk-attraktiv spillestil hadde han nok blitt en rimelig attraktiv mann.

Aabrekk er vel kjent for å få mye ut av de ressursene han har som trener. Om dette gjelder som speider vet jeg ikke.

Han er uansett en altfor sterk personlighet til at han kan være sjefen til Norling. Er mer personligheten hans jeg er skeptisk til. Fotballkompetanse har han rikelig av.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

March 06, 2014, 19:10:23 PM #408 Last Edit: March 06, 2014, 19:21:40 PM by Nixon
Quote from: viks on March 06, 2014, 18:53:24 PMHan er uansett en altfor sterk personlighet til at han kan være sjefen til Norling.


Fordi Norling må ha en svak sjef? Hva er da vitsen med en sjef?

Det viktigste er vel at ledelsen i Brann må kunne jobbe sammen mot det samme målet uansett personlighet.

Men slik jeg leser saken i BA vil uansett ikke en sportssjef med hovedvekt på speiding bli sjefen til Norling. Så Norling kan eventuelt føle seg trygg for Aabrekk sin sterke personlighet...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Ender nok opp med en ny "sportslig administrativt ansvarlig" med speideregenskaper til slutt. Stillingsbetegnelsen sportsjef er meningsløs om denne personen ikke er overordnet Norling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Helt enig. Skal du først hente en sportssjef så er det soleklart at vedkommende skal få definere hva som er Brann sin spillestil. Jeg skjønner sånn sett at en lar Norling ta kommandoen og avventer den ledige stillingen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Spørsmålet er om arrangementsjef var det rette valget om Brann virkelig bare kunne ansette en. Eller om den ansettelsen går på ett helt annet budsjett. Det viser i så fall at det var plass til både Sportssjef og Speider i budsjettene. Om man valgte å prioritere det klubben driver med.

Xminator

Jeg vil fortsatt se Svante i en sportssjefsrolle.

Ellers må da Magnus Johansson være brukelig til noe i Brann?

Spelaren

http://www.ba.no/hvaskjeribergen/article7212346.ece

Kings of Leon tjente fire millioner uten å spele ein note. Roald sier at "neste gang skal vi sikre oss bedre".
To av millionene måtte Brann dekke inn, og disse blir neppe refundert.
Gå av.

Nixon

Quote from: Xminator on March 07, 2014, 06:15:27 AMSpørsmålet er om arrangementsjef var det rette valget om Brann virkelig bare kunne ansette en. Eller om den ansettelsen går på ett helt annet budsjett. Det viser i så fall at det var plass til både Sportssjef og Speider i budsjettene. Om man valgte å prioritere det klubben driver med.
Rød makt på Hansa

Xminator

Ja, men var de virkelig så overarbeidet i administrasjonen at ingen klarte å gjøre denne jobben?

Nixon

Det er som sagt veldig vanskelig for oss å svare på. De har jo prøvd en god stund uten nå, så de har i alle fall et bra grunnlag for å vurdere behovet.

Det blir vel litt som å spørre om Brann virkelig trengte å hente Hollyhead, eller om det burde være nok med Norling, Mikkelsen, Markovski, Fakiri og Riisnes for å trene vel 20 spillere...
Rød makt på Hansa

Sindre32

March 07, 2014, 10:19:53 AM #417 Last Edit: March 07, 2014, 10:25:54 AM by Sindre32
Forskjell på bare å "gjøre jobben", og det å gjøre den godt nok. Det er nok endel arbeid med det. Ettersom forskjellen på et par gode arrangementer og et par dårlige fort kan betale lønnen han får de neste par årene, ser jeg ingen problemer med å ansette en på heltid for dette.

dragn

Quote from: Xminator on March 07, 2014, 09:58:42 AM
Ja, men var de virkelig så overarbeidet i administrasjonen at ingen klarte å gjøre denne jobben?


Det er vel forsåvidt positivt at brunikken ikke tar på seg dette ansvaret, til tross for at han sannsynligvis er best.

krakra

Quote from: Spelaren on March 07, 2014, 07:21:17 AM
http://www.ba.no/hvaskjeribergen/article7212346.ece

Kings of Leon tjente fire millioner uten å spele ein note. Roald sier at "neste gang skal vi sikre oss bedre".
To av millionene måtte Brann dekke inn, og disse blir neppe refundert.
" Han innrømmer at kontraktsinngåelsen med Kings of Leon ble en lærepenge. "


Drittlei av RBHs svindyre lærepenger.

nero

Quote from: krakra on March 07, 2014, 11:25:09 AM
]
.ece

Kings of Leon tjente fire millioner uten å spele ein note. Roald sier at "neste gang skal vi sikre oss bedre".
To av millionene måtte Brann dekke inn, og disse blir neppe refundert.

"Han innrømmer at kontraktsinngåelsen med Kings of Leon ble en lærepenge. "


Drittlei av RBHs svindyre lærepenger.


Klassisk Roald, dette her.
Lions led by donkeys.

Belfort

Tenk å gå etter i sømmene hvor mye Brunn har kostet Brann i tabber siden han kom inn som sportssjef i 2007

krakra

May 12, 2014, 21:57:34 PM #422 Last Edit: May 12, 2014, 21:59:33 PM by krakra
Nå er det på tide at denne mannen pakker sakene sine og drar. Det går ikke en sesong uten en eller annen stor blemme der han står og sier "Gikk ikke helt som forventet". Om han er udugelig selv eller om han bare lytter til eller delegerer til udugelige medarbeidere er ett fett. Resultatene taler for seg selv. Vi har stagnert. Etter 2011 har vi som klubb hatt null fremgang.

Jeg vil ha en daglig leder som har bevist at han kan bygge og skape noe og som har en karisma son gjør at han får folk med seg. Flere enn Mohn. RBH har erfaring som byråkrat og juniortrener, samt en mildt sagt trøblete karriere i Brann. Holder ikke vettu! Vi har klart å få det hos styreleder og trener. Så hvorfor ikke daglig leder?


nero

May 12, 2014, 23:24:42 PM #423 Last Edit: May 13, 2014, 07:04:02 AM by nero
Enten er alle blitt like resignerte som oss her inne, eller så er det flere enn vi liker å tro som faktisk tror at han gjør en god jobb for klubben. Så utrolig det enn høres ut. Selv har jeg gitt opp å få ham fjernet merker jeg. Han går ikke før han selv vil, og det blir nok lenge til. Til tross for at tabbelisten bare blir lengre og lengre. Roald klorer seg fast selv om trenere eller styreformenn ryker.

Roald er jo kontinuitetsbæreren i klubben nå.  :P

Lions led by donkeys.

Xminator

Dagens gullkorn:

"Det var kun på publikumssiden vi var offensive" - RBH - så sant så sant. Pussig nok virker det som publikum har oppdaget dette også og da ble det mageplask på den offensive budsjettposten også.

"Jeg er ikke så opptatt av spillerkjøp" - RBH

"Jeg er sikker på at administrasjonen kan gi en god vurdering av den økonomiske situasjonen" - Barmen - Det er ihvertfall mange nok der. Kanskje vi kan løse problemene med å gi RBH 20% lønnsøkning?

"Jeg håper at bergenserene kjenner sin besøkelsestid" - RBH - Eventuelt får han håpe Onkel Mohn redder budsjettet igjen. Det er jo aldri noe Brann kan gjøre selv.

dragn

Tror ikke RBH hadde klart å lokke Norling til klubben om han ikke var i overkant offensiv på målsetningene. I så måte kan jeg fint leve med at vi går i noen mill i minus dette regnskapsåret så lenge vi begynner å spille ordentlig fotball igjen.

Xminator

Det gikk fint å få tak i egg i år også, så Roald bør ha med paraply!

kabelmann

Er ikke du litt for gammel til å gå rundt og kaste egg på folk?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

RBH er personifiseringa av SKB som ein klubb med økonomiske underskot, rot, personkonfliktar, sviktande interesse og tapte fotballkampar. Ein taparklubb er omdømet.

Kor er det blitt av mantraet om at ingen er viktigare enn klubben?
Saludar a los monos!

nero

Quote from: pidre on May 17, 2014, 10:33:05 AM
.

Kor er det blitt av mantraet om at ingen er viktigare enn klubben?

Det gjelder for alle minus en viss person.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: kabelmann on May 17, 2014, 09:15:38 AM
Er ikke du litt for gammel til å gå rundt og kaste egg på folk?


Man er aldri for gammel til å kaste egg på RBH.

kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on May 17, 2014, 23:01:25 PM
Quote from: kabelmann on May 17, 2014, 09:15:38 AM
Er ikke du litt for gammel til å gå rundt og kaste egg på folk?


Man er aldri for gammel til å kaste egg på RBH.


Veeeeel.... (holder meg til det siden jeg begynner å bli rimelig bedugget).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Når sportssjef jobben i Brann er lagt på is så bør vel denne jobben gå til Norling?
Blir jo litt manager stilling men likefult er det bedre han har den en RBH
Solbakken har jo både trener og sportssjef jobben i Køben og det er jo en større klubb en Brann
Per Joar Hansen nevnte dette etter å ha fått sparken:
"Jeg mener også at strukturen i den sportslige ledelsen må endres. Dagens organisering er at hovedtreneren mer er en kontorsjef. Han bør ha ansvaret for alt, også kjøp og salg av spillere. Jeg har for eksempel ikke engang sett en spiller som ble kjøpt fra Danmark nylig. Det er for mange kokker som bryr seg om laget, sa Hansen. "
Føler at Hoftun og RBH har gått litt samme skole

EDIT: Link til sak jeg siterer fra http://www.ba.no/sport/rixsport/article7487959.ece
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Ja, om Brann kjører samme løpet som Perry sier de gjør i RBK så blir straks flere av kjøpene mye mer logiske. Det skal jo ikke underslås at noen av oss har klødd oss i hodet av enkelte spillerlogistiske valg som har blitt gjort der oppe på Kniksens plass.

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on July 22, 2014, 09:55:30 AM
Ja, om Brann kjører samme løpet som Perry sier de gjør i RBK så blir straks flere av kjøpene mye mer logiske. Det skal jo ikke underslås at noen av oss har klødd oss i hodet av enkelte spillerlogistiske valg som har blitt gjort der oppe på Kniksens plass.


Hvilket løp er dette?

Kagain

Se Corran sitt sitat over meg: ""Jeg mener også at strukturen i den sportslige ledelsen må endres. Dagens organisering er at hovedtreneren mer er en kontorsjef. Han bør ha ansvaret for alt, også kjøp og salg av spillere. Jeg har for eksempel ikke engang sett en spiller som ble kjøpt fra Danmark nylig. Det er for mange kokker som bryr seg om laget, sa Hansen. ""

Altså, om jeg tolker dette rett sier Perry at Hoftun kjøpte den siste dansken uten at Perry var involvert. Om vi da ser på RBH, så kan det jo forklare kjøpet av Karadas så vel som salget av Gjesdal. Ikke fordi at Karadas ikke kan bli nyttig, men for at det virker litt slapt å handle spillere som har vært hos Brann to ganger før og som ikke helt passer inn i systemet til treneren. Jeg synes i alle fall det var to ting verdt å klø seg i hodet for, men jeg kan akseptere om andre ikke gjør det.

Joggi Bogga

Vi har ikke råd til en kompetent sportssjef og speider, men vi har råd til å banke 4 mill i bordet for Orlov.

Det er helt utrolig at ledelsen i denne klubben ikke ser sammenhengen mellom elendig rekruttering og elendige resultater.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Oppløs klubben. Kanskje vi da blir kvitt Roald. Kanskje.

Huff

Jeg har absolutt ingen tro på at ikke Norling har siste ord og desidert mest å si når det kommer til spillerkjøp. Dette ville svensken aldri akseptert, han har jo ingen sportssjef over seg, og ville neppe gått til en klubb der daglig leder skulle prakke på han spillere. Derfor har jeg ingen tro på at det var RBH og ikke Norling som hentet Karadas, og solgte Gjesdal.

At Norling ikke hadde tro på Gjesdal ser jeg dermed som åpenbart, når det kommer til Azar kan jeg derimot se at Norling muligens kan ha latt seg overbevise av RBH eller andre innad i klubben som kjenner spilleren bedre om at dette var en knallforsterkning, og således hentet spilleren i stor grad på andres anbefalinger, selv om han trolig har hatt ok kjennskap til spilleren selv. Jeg er dog enig i at overgangen virket merkelig, men ut fra det Azar viste mot Viking ser han for meg ut som en kortsiktig forsterkning av ellveren.

Når alt dette er sagt er dette ikke et forsøk på å frikjenne RBH, og jeg stemmer i Joggis betraktninger rundt at en etter årevis med fiasjoinvesteringer kan ta seg råd til millioner på spillerkjøp, men ikke kompetanse på spillerkartlegging. Bare Cato Hansen hadde vel finansiert både sportsdirektør og speider + kartlegging i mer enn to år.

Klaus_Brann

Karadas, som mange mente var for dårlig og for dyr, har hittil vist seg som på 07-nivå minus mål. På et lag med litt mer flyt hadde nok målene også vært det.
Det har egentlig ingenting å si hvem av de som hentet han, Karadas ser ut til å bli en stor forsterkning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Er det ikke du som stadig klager på at andre konkluderer for tidlig? Her konkluderer du utifra èn kamp. For innhoppet mot Stabæk var ikke voldsomt imponerende.

Tom C

Utrolig hvor mye innsats og guts kan ha og si. Karadas pisser på resten av forsvaret til brann...
Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: Tom C on August 01, 2014, 20:27:37 PM
Utrolig hvor mye innsats og guts kan ha og si. Karadas pisser på resten av forsvaret til brann...


Ny sportssjef altså?  ;D
Gå av.

Lasaron

Det må aksjoneres. Vanstyret må få konsekvenser. Frustrasjonen må få utløp. Nå er tiden inne. Jeg henger meg på "RBH, du må gå!" på Stadion. Det må også lages et banner med den teksten. Enkel og tydelig. Ingenting subtilt eller noe med humor. Rett på sak.
Den enorme tabbelisten, den røde tråden, nedbyggingen, nedsnakkingen, alt det der må BA og BT kjøre dramatisk på, og Stadionpublikumet må starte det.

Slettes ikke sikkert det hjelper oss i å forhindre nedrykk, men en utrolig stor hjelp i å ta et nytt gull i overskuelig fremtid.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 01, 2014, 16:50:33 PM
Er det ikke du som stadig klager på at andre konkluderer for tidlig? Her konkluderer du utifra èn kamp. For innhoppet mot Stabæk var ikke voldsomt imponerende.


Jeg har ikke konkludert, men skriver SER ut.
Forøvrig handler det om vinnervilje og guts, den viste han nok en gang i dag da han var en av våre beste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

"hittil vist seg" skriver du. Med bakgrunn i en kamp. I dag forsvarte han ikke prislappen, selv om Hanstveit og Mojsov var verre. Var ikke noe av poenget med Karadas at han skulle få liv i de rundt seg også?

Klaus_Brann

Det står forøvrig verre til med han du i alle år har konkludert for. Han kler bedre nivået vi skal spille på neste år...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

August 01, 2014, 20:51:44 PM #447 Last Edit: August 01, 2014, 20:53:59 PM by Klaus_Brann
Quote from: krakra on August 01, 2014, 20:50:23 PM
"hittil vist seg" skriver du. Med bakgrunn i en kamp. I dag forsvarte han ikke prislappen, selv om Hanstveit og Mojsov var verre. Var ikke noe av poenget med Karadas at han skulle få liv i de rundt seg også?


Ja, han viste seg på 07-nivå i Viking-kampen.
Det er forskjell på å konkludere/konstatere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2014, 20:50:37 PM
Det står forøvrig verre til med han du i alle år har konkludert for. Han kler bedre nivået vi skal spille på neste år...
Haugen har også en god kamp for Brann. Flere enn det faktisk.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 01, 2014, 20:50:23 PM
Var ikke noe av poenget med Karadas at han skulle få liv i de rundt seg også?


Hehe, så du mener han ikke gjorde det godt nok siden Mojsov får hjerneblødning og Hanstveit gir LSK en hjelpende hånd.
Minus Vindheim var backrekken ganske gode i store deler av kampen i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up