• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder / Sportssjef etter RBH

Started by Superjack, October 28, 2013, 11:49:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: pidre on January 09, 2014, 13:35:52 PMog ikkje kompromittere RBH?


Ble ikke myten om at RBH bare ansetter nikkedukker ettertrykkelig begravet da han ansatte Norling?
Rød makt på Hansa

pidre

January 09, 2014, 14:42:24 PM #301 Last Edit: January 09, 2014, 14:45:20 PM by pidre
Visste ikkje at det var ei myte, men faktum er at RBH har bidratt til ei rekke dårlige ansettelser, som har skadet klubben.

Giddder ikkje være positiv til Tørum bare fordi at nå skal alle være "gladkristne". Tørum har ikkje det som skal til - og det bygger eg på at han har ikkje prestert noe stort, har ingen erfaring som sportssjef, mangler dei personlige egenskapene og dessuten tok til tårene i RBK og sutra i Start.  
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on January 09, 2014, 14:42:24 PM
Visste ikkje at det var ei myte, men faktum er at RBH har bidratt til ei rekke dårlige ansettelser, som har skadet klubben.


Det er helt riktig at ikke alle ansettelsene har vært like gode. Men at disse ble ansatt fordi de ikke ville utfordre RBH, som du er inne på med Tørum, var en etterhvert sann myte her på forumet. Den fikk seg en solid knekk da RBH overtalte Norling til å komme. Men den var altså ikke helt død...

Quote from: pidre on January 09, 2014, 14:42:24 PMGiddder ikkje være positiv til Tørum bare fordi at nå skal alle være "gladkristne". Tørum har ikkje det som skal til - og det bygger eg på at han har ikkje prestert noe stort, har ingen erfaring som sportssjef, mangler dei personlige egenskapene og dessuten tok til tårene i RBK og sutra i Start. 


Jeg syns det blir en tynn suppe. At f.eks. noen få følelsesladde minutter den dagen han ble sparket i Rosenborg skal brukes mot han nå så mange år etter blir for dumt. Man kan jo like gjerne si at han viste følelser fordi han er en vinnerskalle og tok sparkingen tungt på grunn av det.

Når det er sagt så er jeg også litt lunken til Tørum. Det går ikke på personlige egenskaper. Mitt inntrykk er at han er en oppegående fyr som slett ikke tar lett på seier eller tap. Det går mer på manglende erfaring som sportssjef. Jeg vil ha en som har gjort jobben før og som kan gå rett inn på kontoret og begynne å jobbe.
Rød makt på Hansa

HenningSB

Akkurat rollen som sportsjef..? Nja, har han relevant erfaring? Tror ikke det..

Men fin fyr absolutt, når du kommer som trener for et annet lag på en bortekamp på Stadion og du har hånden på hjertet og synger Nystemten - Det gir pluss i boka for min del

dudo

Jeg hadde vært positiv til å få han inn i trenerteamet, eller i utviklingsavdelingen. Men ikke som sportssjef.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg får også en rar følelse når jeg ordet "sjef" nevnes i samme setning som Tørum. Jeg tror det først og fremst er der det største ankepunktet ligger. Hans evne til å være en tøff leder når det trengs. Uten den blir han jo bare en assistent for hovedtreneren igjen. Ellers tror jeg han har den faglige tyngden som trengs for å være sportssjef. Som mangeårig hovedtrener burde han da ha en evne til å vurdere kvalitet på spillere selv om han ikke er speider. Så håper jeg faktisk at Brann investerer litt penger i en skikkelig speider, kanskje fler, som kan drive med kartleggingen og kontaktsbyggingen.

dudo

Er han fortsatt involvert i zxy? I så tilfelle er det definitivt en kompetanse som er verdt å få inn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det er ulike oppgaver en sportssjef skal ha. Og det er sikkert vanskelig å finne noen som er gode på alt. Hvor viktig er disse speideregenskapene? Hvis man har peiling på fotball og følger litt med, samtidig som klubben har et meget godt u-arbeid, så kommer man langt. Jeg vil heller ha en sportssjef som er god på å bygge klubb enn en som har sin styrke i speiding - hvis jeg må velge.
Tren på langskudd

Churchill

Tørum er et glimrende valg som sportssjef. Få ansatt ham prompte.
...we shall never surrender.

dudo

Quote from: Churchill on January 09, 2014, 21:26:10 PM
Tørum er et glimrende valg som sportssjef. Få ansatt ham prompte.


Hvorfor? Overbevis meg!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Juve

Quote from: Nixon on January 09, 2014, 14:33:42 PM
Quote from: pidre on January 09, 2014, 13:35:52 PMog ikkje kompromittere RBH?


Ble ikke myten om at RBH bare ansetter nikkedukker ettertrykkelig begravet da han ansatte Norling?


Etter den trøblete trøblete og støyete høsten, forlengelsen av Skars, så gjør RBH ALT for å redde seg selv! Og det ser ut som han har klart dette! Nok en gang overlever denne mannen...helt utrolig at så mange faller for RBH sin "sjarm"! Uansett hvor mye han prøver, så vil han rote det til igjen, er bare slik han er...og vi sier det er helt greit!

nero

Quote from: dudo on January 09, 2014, 21:28:36 PM
Quote from: Churchill on January 09, 2014, 21:26:10 PM
Tørum er et glimrende valg som sportssjef. Få ansatt ham prompte.


Hvorfor? Overbevis meg!

Ja, jeg synes Sir Winston kunne kostet på seg et argument eller to.
Lions led by donkeys.

Nixon

January 09, 2014, 21:58:15 PM #312 Last Edit: January 09, 2014, 22:14:34 PM by Nixon
Quote from: Juve on January 09, 2014, 21:42:37 PM
Quote from: Nixon on January 09, 2014, 14:33:42 PM
Quote from: pidre on January 09, 2014, 13:35:52 PMog ikkje kompromittere RBH?


Ble ikke myten om at RBH bare ansetter nikkedukker ettertrykkelig begravet da han ansatte Norling?


Etter den trøblete trøblete og støyete høsten, forlengelsen av Skars, så gjør RBH ALT for å redde seg selv! Og det ser ut som han har klart dette! Nok en gang overlever denne mannen...helt utrolig at så mange faller for RBH sin "sjarm"! Uansett hvor mye han prøver, så vil han rote det til igjen, er bare slik han er...og vi sier det er helt greit!


Jeg sier ikke at RBH har gjort en god jobb. Bare at denne myten ikke stemmer helt. Jeg hadde ikke blitt lei meg dersom Brann hadde avsluttet arbeidsforholdet.

Eller mener du at Norling er en trener RBH normalt sett ikke ville ansatt, men at han føler seg tvunget pga Skarsfjord-fadesen for å redde seg selv? At han på mange måter tar en kalkulert risiko som egentlig strider mot hvordan han ellers overlever?
Rød makt på Hansa

krakra

Med Mohn i ryggen er det da ikke så farlig om han får treneren imot seg. Styret lytter jo først og fremst til Mohn. Så jeg tror ikke noe på at RBH er så redd for sterke menn i lederposisjonene i Brann. Han er nok først og fremst opptatt av å få inn folk som kan skape suksess og redde ryktet hans. Og det kan vi jo ikke nekte ham:)

Rent personlig altså. Selv om vi har gjort RBH til satan og alt det der så regner jeg med at han også har en viss profesjonell tilnærming til det hele der han tar avgjørelser han mener er til det beste for Brann og ikke utelukkende tenker på sine egeninteresser.

Corran

tja er mitt svar på Tørum
Han har ledelse erfaring. Bred fotball erfaring
Sportssjef jobben er ikke så vanskelig (hadde den vært vanskelig så hadde ikke så mange tidligere spillere lykkes i jobben). Så er han riktig type til å klare en sånn jobb er vel mer spørsmålet en om han har erfaring/kvaliteter faglig for å utføre jobben.
Tror heller ikke det blir noe problem mellom ham og Norling.
Folk må også huske på at når en er redd for at Norling skal komme på kant med ledelse så har han i Brann mer makt en han hadde i Malmø. Trenere i Norge har generelt mer makt en trenere i Sverige (kanskje derfor Hareide gjør det bedre i Sverige en i Norge?)
Var i alle fall det som kom fram som en av grunnene til at trenere i Norge tjener mer en i Sverige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

En stor fordel med å ansette Tørum som sportssjef, er at vi slipper nye spekulasjoner om at han er aktuell som trener når Norling forlater klubben. ;-)

Spøk til side tror jeg han er blant de best kvalifiserte kandidatene med lokal tilknytning. Han har topptrenerbakgrunn og godt nettverk, og jeg ser for meg at han er en samarbeidsorientert kar som kan fungere godt med skiftende hovedtrenere. Jeg kjøper ikke at han er så pinglete som enkelte her vil ha det til. Han hadde ikke kommet seg til de posisjonene han har hatt om han hadde manglet tøffhet og ryggrad. For øvrig skal man ikke ha en Tom-Nordli-type som sportssjef.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on January 09, 2014, 23:17:53 PM
En stor fordel med å ansette Tørum som sportssjef, er at vi slipper nye spekulasjoner om at han er aktuell som trener når Norling forlater klubben. ;-)



Slippe spekulasjoner? Han vil jo bli første kandidat på listen i all media!

Xminator

Er jo egentlig helt greit at sportssjefen i en overgangsperiode tar trenerjobben (slike Roald nå tar sportssjefjobben...)

monzilla

Jeg hørte et rykte i romjulen om at det forelå en avtale i sammenheng med forlengelsen om at Skarsfjord skulle trekke seg dersom klubben ikke nådde en på forhånd avtalt poengsum. Når det ble klart at dette var uoppnåelig var det egentlig ingen vei tilbake for Skars.

Dersom det ligger noe i dette kan debatten være noe unyansert i forbindelse med forlengingen. Stemmer dette framstår det som et strategisk og ledelsesmessig bra trekk.

Nixon

Det er ikke et bra trekk all den tid Skarsfjord fikk med seg en årslønn på veien. Hadde de derimot ventet til etter sesongen med å vurdere forlenging eller ikke basert på en viss poengsum hadde det vært et bra trekk.
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on January 10, 2014, 11:17:51 AM
Det er ikke et bra trekk all den tid Skarsfjord fikk med seg en årslønn på veien. Hadde de derimot ventet til etter sesongen med å vurdere forlenging eller ikke basert på en viss poengsum hadde det vært et bra trekk.


Hadde han ikke kontrakt ut 2014 uansett?

Nixon

Quote from: Sindre32 on January 10, 2014, 11:21:07 AM
Quote from: Nixon on January 10, 2014, 11:17:51 AM
Det er ikke et bra trekk all den tid Skarsfjord fikk med seg en årslønn på veien. Hadde de derimot ventet til etter sesongen med å vurdere forlenging eller ikke basert på en viss poengsum hadde det vært et bra trekk.


Hadde han ikke kontrakt ut 2014 uansett?


Jo, det hadde han, og da faller det argumentet litt vekk. For den ene årslønnen hadde han kanskje fått uansett. Men med tanke på bråket, tilskuersvikten og partoutkortboikotten som kom i etterkant kan forlengelsen aldri bli et "strategisk og ledelsesmessig bra trekk" etter min mening!
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on January 10, 2014, 11:42:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 10, 2014, 11:21:07 AM
Quote from: Nixon on January 10, 2014, 11:17:51 AM
Det er ikke et bra trekk all den tid Skarsfjord fikk med seg en årslønn på veien. Hadde de derimot ventet til etter sesongen med å vurdere forlenging eller ikke basert på en viss poengsum hadde det vært et bra trekk.


Hadde han ikke kontrakt ut 2014 uansett?


Jo, det hadde han, og da faller det argumentet litt vekk. For den ene årslønnen hadde han kanskje fått uansett. Men med tanke på bråket, tilskuersvikten og partoutkortboikotten som kom i etterkant kan forlengelsen aldri bli et "strategisk og ledelsesmessig bra trekk" etter min mening!


Hadde vært et helt greit trekk uten alt bråket. Stiller meg tvilende til om det stemmer. I så fall finner jeg det merkelig at de ikke avslørte dette da det sto på som verst, da en slik klausul kunne ha roet ned gemyttene blant supporterne.

Nixon

Jeg tror ikke at det hadde roet gmeyttene nevneverdig. Skarsfjord hadde vært upopulær nærmest uansett poengsum i fjor høst. Hvis dette stemmer vil jeg tro at poengsummen var ganske realistisk, og vi snakker tross alt om august her. Vi hadde hatt en lang høst der sjansen for Skarsfjord i mange år hadde vært stor.

Den eneste forskjellen hadde vært at mange flere hadde håpet på Branntap...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on January 10, 2014, 12:13:26 PM
Jeg tror ikke at det hadde roet gmeyttene nevneverdig. Skarsfjord hadde vært upopulær nærmest uansett poengsum i fjor høst. Hvis dette stemmer vil jeg tro at poengsummen var ganske realistisk, og vi snakker tross alt om august her. Vi hadde hatt en lang høst der sjansen for Skarsfjord i mange år hadde vært stor.

Den eneste forskjellen hadde vært at mange flere hadde håpet på Branntap...


Ja. Hadde dette eventuelt blitt offentliggjort i oktober for å roe gemyttene, hadde enda flere håpet på tap enda tidligere. Situasjonen hadde blitt enda verre.
Tren på langskudd

Churchill

Quote from: nero on January 09, 2014, 21:51:36 PM
Quote from: dudo on January 09, 2014, 21:28:36 PM
Quote from: Churchill on January 09, 2014, 21:26:10 PM
Tørum er et glimrende valg som sportssjef. Få ansatt ham prompte.


Hvorfor? Overbevis meg!

Ja, jeg synes Sir Winston kunne kostet på seg et argument eller to.


Vel, han er fotballfaglig sterk og har en solid kompetanse innenfor særlig norsk fotball. Han kan således være en god støttespiller for RN, rent faglig sett. Det tror jeg egentlig det er få som betviler. Jeg ser at mange mener han mangler tøffheten som kreves av en sportssjef. Jeg mener hans rolige litt tilbaketrukket stil tvert i mot kan vise seg å være en styrke. I Norges i særklasse beste klekkeri av gode ledere, Forsvaret, er det fullt av slike Tørum-typer. Lavmælte og støttende, men tøffe når det trengs. Denne typen viser seg å være av uvurderlig verdi når man skal bygge prestasjonsmiljøer hvor ALLE står frem og tar ansvar. Får man til det, trenger man ikke heve stemmen eller fremstå som brutal og tøff. Gerd Liv Valla og Liv Signe Navarsete kan stå som eksempler på ledere som absolutt ikke behersker dette.
...we shall never surrender.

krakra

Nå er det ikke Tørums "tilbaketrukne stil" som får meg til å se på ham som en pusling akkurat. Han har vært hovedtrener i to TL-klubber og begge gangene røk han etter en maktkamp med spillergruppen der han tilsynelatende var sjanseløs. Sportssjef er jo en lederrolle. Det er den øverste lederrollen i en fotballsklubbs viktigste avdeling. Da må man ha en viss ryggrad og bein i nesa. Man trenger ikke nødvendigvis være en bølle, men jeg er rimelig sikker på at Tørum er en lett match i enhver konflikt.

Xminator

Tråden er kommet på side 2, det må vi få ordnet på. Så spørst det om denne sportssjefen er på plass før eller etter at Roald har forhandlet klubben i kne igjen.

Nixon

BA har en sak i dag om at den nye sportssjefen skal være like mye speider som sportssjef. Brann er, som oss andre, ikke fornøyd med mange av spillerne som har kommet de siste par årene. Enten de har vært på lån eller fått kontrakt. Så klubben skal nå prioritere speidingen i mye større grad enn før.
Rød makt på Hansa

viks

January 28, 2014, 09:14:28 AM #329 Last Edit: January 28, 2014, 09:19:05 AM by viks
Etter å ha lest saken i BA virker jo det på det nærmeste som vi skal ansette en ny Walstad. Ikke en sportssjef, ikke en speider, men en sportslig koordinator av ett eller annet slag.

Stod jo i artikkelen at Norling sannsynligvis vil få samme fullmakter som Skarsfjord.

Da er vi jo plutselig like langt den dagen Norling slutter, i hvert fall nesten like langt.

Flott at man vil vektlegge mer speiding, men man trenger jo ikke akkurat være rakettforsker for å forstå at dette har vært en mangelvare. Behovet for en speider er veldokumentert, men en mann klarer ikke dekke over alt. Da burde de heller ansatt både en sportssjef som også speidet litt, og en dedikert speider. Alternativt leiet inn en frilans speider på kontrakt.

Fatter ikke hvorfor man ikke kan bruke tidligere Brannspillere i utlandet til noe slikt også. Betaling etter prestasjoner fra spillerene om de havner i Brann (som de tipset om), og prosentvis avkastning ved salg. Må jo være vinn-vinn for alle parter.  Går jo masse gamle Brannspillere rundt omkring i Europa som vet hva som kreves.  

At man ikke vurderer å alliere seg med noen storklubber med omfattende speider nettverk på verdensbasis, syntes jeg også er rart. United, Chelsea, Arsenal og City har jo masse spillere på radaren som aldri blir hentet fordi de ikke vurderes som god nok der og da. Hadde vi kunne fått tilgang til deres speider data, mot at de fikk forkjøpsrett etc på spilleren om han slår til og blir PL mateirale måtte det jo vært en vinn-vinn det også.

Syntes ledelsen er usannsynlig lite kreativ når det kommer til å finne gode og lite kostbare løsninger.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Men tror du at det er så lett å alliere seg med en toppklubb? Hvorfor gjør ikke alle klubber det da?
Rød makt på Hansa

nero

Lions led by donkeys.

Spelaren

Quote from: Nixon on January 28, 2014, 09:27:08 AM
Men tror du at det er så lett å alliere seg med en toppklubb? Hvorfor gjør ikke alle klubber det da?


Tror du noen motstår Brann når Roald slår på sjarmen?
Gå av.

nero

Quote from: Nixon on January 28, 2014, 09:27:08 AM
Men tror du at det er så lett å alliere seg med en toppklubb? Hvorfor gjør ikke alle klubber det da?

Det er sikkert vanskelig, ja, men Godset har jo klart det. Vi må jo også regne med å betale for fks å få tilgang til speiderdata, men alt har en pris, og det kan fort vise seg å være billigere enn å holde seg med et speiderapparat selv. Noe vi vel aldri egentlig har hatt..
Lions led by donkeys.

viks

January 28, 2014, 09:33:30 AM #334 Last Edit: January 28, 2014, 09:35:27 AM by viks
Quote from: Nixon on January 28, 2014, 09:27:08 AM
Men tror du at det er så lett å alliere seg med en toppklubb? Hvorfor gjør ikke alle klubber det da?


Strømsgodsethar jo et godt forhold til City, og Molde til United. Har ingen forutsetninger for å mene noe om det er enkelt eller ikke. Sikkert noe toppklubber som kunne tenkt seg full oversikt over norsk TL til enhver tid, som vi kunne foret de med til gjengjeld også kanskje.

Det som irriterer meg er at vi vet at behovet for bedre speider data er skrikende. Men jeg kan ikke se at vi gjør så mye med det.

Ikke alltid de dyreste løsningene som er i de beste. Ofte kan man komme langt med å være litt kreative.

Inavlede fotball ledere som får jobb fordi de var gode spillere eller har vært flink i et rigid forbundsarbeide uten krav til lønnsomhet, er nødvendigvis ikke de store strategene når det kommer til å arbeide kreativt og nytenkende. Fotballen i seg selv er jo en relativt konservativ bransje.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Jeg syns det har vært mange oppslag i min tid som supporter at norske klubber skulle samarbeide med diverse europeiske toppklubber. Jeg vet ikke om det har vært andre samarbeid enn Godset/City som ikke har ebbet ut i ingenting. Så det er nok ikke så enkelt som noen skal ha det til.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: viks on January 28, 2014, 09:33:30 AMDet som irriterer meg er at vi vet at behovet for bedre speider data er skrikende. Men jeg kan ikke se at vi gjør så mye med det.


Slik jeg leser BA i dag gjør jo Brann noe med det. Klubben virker jo å være helt enig at behovet er stort.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Nixon on January 28, 2014, 09:36:01 AM
Jeg syns det har vært mange oppslag i min tid som supporter at norske klubber skulle samarbeide med diverse europeiske toppklubber. Jeg vet ikke om det har vært andre samarbeid enn Godset/City som ikke har ebbet ut i ingenting. Så det er nok ikke så enkelt som noen skal ha det til.


Nja...Godset får du jo til med selvseste City, så det kan jo ikke være helt umulig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Nei, jeg skriver jo at Godset har fått det til. Men jeg innbiller meg at det har vært mange forsøk opp gjennom årene som ikke har ført til noe. Selv samarbeid mellom TL-klubber og klubber i lavere divisjoner går jo ikke problemfritt. Som Brann og Løv-Ham i sin tid.
Rød makt på Hansa

viks

January 28, 2014, 09:58:24 AM #339 Last Edit: January 28, 2014, 10:12:54 AM by viks
Quote from: Nixon on January 28, 2014, 09:38:32 AM
Quote from: viks on January 28, 2014, 09:33:30 AMDet som irriterer meg er at vi vet at behovet for bedre speider data er skrikende. Men jeg kan ikke se at vi gjør så mye med det.


Slik jeg leser BA i dag gjør jo Brann noe med det. Klubben virker jo å være helt enig at behovet er stort.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kagain

Ja, de kunne jo ha snakket med David Nielsen eller noen for å høre hvordan Godset har posisjonert seg i forhold til selveste City. Jeg kan ikke se noen direkte linker fra tidligere av som skulle bety at Godset var de som skulle få komme i samarbeid med City. Men her må jeg også få skyte inn at jeg ikke har fulgt Godset så nøye i det hele tatt...

Nixon

Quote from: viks on January 28, 2014, 09:58:24 AMSyntes du problematiserer dette veldig.


Og jeg syns du forenkler dette veldig. Selv om jeg er helt enig at Brann med fordel kan være mer kreative i denne og andre prosesser. Blant annet med billettsalget.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: Nixon on January 28, 2014, 11:08:04 AM
Quote from: viks on January 28, 2014, 09:58:24 AMSyntes du problematiserer dette veldig.


Og jeg syns du forenkler dette veldig. Selv om jeg er helt enig at Brann med fordel kan være mer kreative i denne og andre prosesser. Blant annet med billettsalget.


Hvis du studerer denne listen litt; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_feeder_teams_in_football , så er det tydeligvis ikke så veldig vanskelig å få til en avtale av noe slag med en større klubb.

Hvis Brommarpojkarna kan samarbeide med United, så kan sikkert vi samarbeide med noen også.

Dog er det ikke et poeng å samarbeide bare for å samarbeide. Man bør ha en soleklar definert målsetning med det arbeidet som skal gjøres. Virker som vi sliter med å formulere noe slikt innimellom kabal spillingen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sindre32

Quote from: viks on January 28, 2014, 11:22:18 AM
Quote from: Nixon on January 28, 2014, 11:08:04 AM
Quote from: viks on January 28, 2014, 09:58:24 AMSyntes du problematiserer dette veldig.


Og jeg syns du forenkler dette veldig. Selv om jeg er helt enig at Brann med fordel kan være mer kreative i denne og andre prosesser. Blant annet med billettsalget.


Hvis du studerer denne listen litt; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_feeder_teams_in_football , så er det tydeligvis ikke så veldig vanskelig å få til en avtale av noe slag med en større klubb.

Hvis Brommarpojkarna kan samarbeide med United, så kan sikkert vi samarbeide med noen også.

Dog er det ikke et poeng å samarbeide bare for å samarbeide. Man bør ha en soleklar definert målsetning med det arbeidet som skal gjøres. Virker som vi sliter med å formulere noe slikt innimellom kabal spillingen.


Fint eksempel der, mulig du bør studere listen en gang til selv. Denne gangen også det som står i parentes bak.

viks

Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 11:26:40 AM
Quote from: viks on January 28, 2014, 11:22:18 AM
Quote from: Nixon on January 28, 2014, 11:08:04 AM
Quote from: viks on January 28, 2014, 09:58:24 AMSyntes du problematiserer dette veldig.


Og jeg syns du forenkler dette veldig. Selv om jeg er helt enig at Brann med fordel kan være mer kreative i denne og andre prosesser. Blant annet med billettsalget.


Hvis du studerer denne listen litt; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_feeder_teams_in_football , så er det tydeligvis ikke så veldig vanskelig å få til en avtale av noe slag med en større klubb.

Hvis Brommarpojkarna kan samarbeide med United, så kan sikkert vi samarbeide med noen også.

Dog er det ikke et poeng å samarbeide bare for å samarbeide. Man bør ha en soleklar definert målsetning med det arbeidet som skal gjøres. Virker som vi sliter med å formulere noe slikt innimellom kabal spillingen.


Fint eksempel der, mulig du bør studere listen en gang til selv. Denne gangen også det som står i parentes bak.


Poenget er jo om Brann kan sy sammen en pakke med den sportslige organisasjonen som vi besitter, og tilby en storklubb mot gjenytelse av tjenester, så bør vi ha vel så gode forutsetninger som de fleste på den listen til å være mer interessante.

Om samarbeidet er utløpt, om listen er utdatert osv er ikke poenget.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Har du noe kunnskap om hva alle disse klubbene har fått ut av samarbeidet?
Rød makt på Hansa

viks

January 28, 2014, 11:56:38 AM #346 Last Edit: January 28, 2014, 12:05:32 PM by viks
Godset har vel fått en del spillere på lån, mens Molde jo har fått mye tips om spillere type Joshua Gatt og Ekpoh. Hva andre utenlandske klubber har fått ut av det aner jeg ikke.

Jeg tror imidlertid som jeg ikke får understreket nok at man ikke får mer ut av det, enn man faktisk legger i det.

Videre så har jeg tro på å forsøke å tenke nytt  forhold til utformingen av selve avtalen, med klart definerte mål på hvert enkelt felt, trener utveksling, spiller utveksling, hospitering, tilgang på speiderdata osv.

I min verden skal Roaldinho kunne ringe en speidersjef og si "ai nid a læft midfildar in a får får tu fomæisjon, vatt hæv ju gått får mi?", for deretter å få tilsendt en liste over spillere med vurderinger av styrker å svakheter som han kan se nærmere på.  Alternativt tilbud om å låne en dugandes spiller fra klubben, eller kjøpe en spiller med opsjon på gjenkjøp til en fastsatt pris osv.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dudo

Molde har ikke noe samarbeid med United. Solskjær har et med Ferguson.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

Quote from: dudo on January 28, 2014, 12:04:25 PM
Molde har ikke noe samarbeid med United. Solskjær har et med Ferguson.

De har i hvert fall nytt godt av Uniteds speidernettverk.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: viks on January 28, 2014, 11:56:38 AM
Godset har vel fått en del spillere på lån, mens Molde jo har fått mye tips om spillere type Joshua Gatt og Ekpoh. Hva andre utenlandske klubber har fått ut av det aner jeg ikke.


Godset vet vi om. Molde hadde Solskjær, hva som skjer nå vil jo tiden vise. Så for alt vi vet er det en liste over gode intensjoner og i så måte ganske verdiløs. Jeg innbiller meg at det er mer sånn enn at mange av klubbene har fått så mye ut av samarbeidet.

Quote from: viks on January 28, 2014, 11:56:38 AMJeg tror imidlertid som jeg ikke får understreket nok at man ikke får mer ut av det, enn man faktisk legger i det.


Det er klart, men det er nettopp her jeg ikke helt har troen. Jeg er redd for at Brann ville lagt mye tid og ressurser i det uten å få så mye igjen. Hadde dette vært en enkel og farbar vei hadde det vært en foretrukket vei for alle klubber med litt ambisjoner. At det ikke er det forteller meg at det er vanskelig å få noe nyttig ut av samarbeid med storklubber selv om den lille klubben legger sjelen i det.
Rød makt på Hansa

Go Up