• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder / Sportssjef etter RBH

Started by Superjack, October 28, 2013, 11:49:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 16:59:29 PM
Det der var en sprø sak. Helsprøtt. Har vondt for å tro at han passer i en sånn stilling. Men det hadde blitt sirkus iallfall. Jeg må le  :D  Hvordan går det med hjemmesiden hans forresten? Husker dere de syke bildene han fikk tatt av seg selv?




Jeg har et av de signert ett eller annet sted. Det skal jeg jammen finne frem og ramme inn hvis han blir sportssjef. Magisk type.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 16:59:29 PM
Det der var en sprø sak. Helsprøtt. Har vondt for å tro at han passer i en sånn stilling. Men det hadde blitt sirkus iallfall. Jeg må le  :D  Hvordan går det med hjemmesiden hans forresten? Husker dere de syke bildene han fikk tatt av seg selv?




Jeg har et av de signert ett eller annet sted. Det skal jeg jammen finne frem og ramme inn hvis han blir sportssjef. Magisk type.


Kortet med den weg des geparden, eller noe? Magisk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Det kan bli i overkant dristig ja, men et intervju hadde ikke skadet. Kanskje med Norling til stede for å se om de har sammenfallende tanker? Norling er jo en noget eksentrisk fyr selv, så... Kanskje Scharner er en mer sindig og profesjonell type når han kommer i en annen rolle enn den han får på fotballbanen der han på en måte skal være entertainer.

krakra

December 11, 2013, 20:18:44 PM #253 Last Edit: December 11, 2013, 20:22:06 PM by krakra
Man vil ikke ha en trener som bare har vært trener i tre år, men er åpen for at sjefen hans skal hentes direkte fra fotballbanen? Og så i tillegg en ganske sær type som Scharner? Jeg ser for meg at det er litt gambling og at det fort kan ende i konflikt. Vi vet jo ikke om Scharner vet hva han gjør som sportssjef, og vi husker hva som skjedde sist vi ansatte en sportssjef uten erfaring.

Sportssjefsrollen er lengre unna treneryrket enn det å være spiller. Det er mer "nytt" som må læres og jeg håper på en mer proffesjonell løsning enn Scharner som sjef for Norling.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 11, 2013, 20:03:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 16:59:29 PM
Det der var en sprø sak. Helsprøtt. Har vondt for å tro at han passer i en sånn stilling. Men det hadde blitt sirkus iallfall. Jeg må le  :D  Hvordan går det med hjemmesiden hans forresten? Husker dere de syke bildene han fikk tatt av seg selv?




Jeg har et av de signert ett eller annet sted. Det skal jeg jammen finne frem og ramme inn hvis han blir sportssjef. Magisk type.


Kortet med den weg des geparden, eller noe? Magisk!


Tror det var det og med han i en småerotisk setting. Enten i baris eller i den lekre pelskåpa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 00:06:17 AM
Quote from: dudo on December 11, 2013, 20:03:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2013, 19:28:09 PM
Quote from: Lasaron on December 11, 2013, 16:59:29 PM
Det der var en sprø sak. Helsprøtt. Har vondt for å tro at han passer i en sånn stilling. Men det hadde blitt sirkus iallfall. Jeg må le  :D  Hvordan går det med hjemmesiden hans forresten? Husker dere de syke bildene han fikk tatt av seg selv?




Jeg har et av de signert ett eller annet sted. Det skal jeg jammen finne frem og ramme inn hvis han blir sportssjef. Magisk type.


Kortet med den weg des geparden, eller noe? Magisk!


Tror det var det og med han i en småerotisk setting. Enten i baris eller i den lekre pelskåpa.


Sikkert naken på et bjørneskinn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det blir nok i overkant dristig for styre og daglig leder. Samtidig, vi har nå en veldig rutinert trener, da kan det være mulig å ha en sportssjef som går læretiden. Han skal tross alt ikke ta stilling til "Norling må gå" det neste året... Sannsynligvis ikke i 2015 heller. Og med to år under beltet som sportssjef har han all erfaringen han trenger for en stormfull 2016-sesong.

Kagain

Ja, regner med at det blir altfor dristig til at klubben tar sjansen på det. Men samtidig kunne det vært morsomt å spekulere i hva en dynamisk duo bestående av Norling og Scharner kunne prestert av stilfulle bilder, fagre språkblomster og et noe annet forhold til virkeligheten enn folk flest. Så kunne de fått Piotr med seg som spillende keepertrener. Det måtte jo ha vært et av de mest eksentriske teamene i moderne fotball...

ostraume

Scharner er klin sprø så dette ville jo vært morsomt. Men hallo; er det noen som seriøst ønsker seg Scharner som SL?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Svante som sportssjef, Scharner som spillende assisterende sportssjef (den var ny).. Så kan han lære seg faget og briefe med en intetsigende tittel samtidig som han gjør nytte for seg på banen
First is first, second is nothing

Gulløl

December 12, 2013, 10:33:20 AM #260 Last Edit: December 12, 2013, 10:38:31 AM by Gulløl
Paul Scharner. Tilby han en opplæringsstilling i Brann kombinert med en 2 års kontrakt som spiller. På den måten kan en kanskje lokke han til å snøre på seg fotballskoene igjen. En opplæringsstilling der han roterer mellom en eller flere avdelinger i klubben. For eksempel 70 % stilling som fotballspiller og 30 % i administrasjonen på opplæring. På den måten blir han sikkert ikke noen dyr mann for Brann. En fotballspiller har god tid utenom treningen mellom kl.8 og 16 til å bidra og få opplæring i administrasjonen.

Paul Scharner som spiller inn som midtstopper, hærfører og kaptein for et gulljagende Brann i 2014 hadde vært perfekt så dette bør det jobbes hardt med for å få i stand.

Paul Scharner rett inn i sportsjef rollen må nå være helt uaktuelt siden han har null erfaring fra tilsvarende stilling. Og går neppe sammen med en annen eksentriker som Rikard Norling. Som sjef vil nok Scharner garantert ha gjennomslag for sine ideer fra første dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Gulløl on December 12, 2013, 10:33:20 AM
Paul Scharner. Tilby han en opplæringsstilling i bedriften kombinert med en 2 års kontrakt som spiller. På den måten kan en kanskje lokke han til å snøre på seg fotballskoene igjen. En opplæringsstilling der han roterer mellom en eller flere avdelinger i klubben. For eksempel 70 % stilling som fotballspiller og 30 % i administrasjonen på opplæring. På den måten blir han sikkert ikke noen dyr mann for Brann. En fotballspiller har god tid utenom treningen mellom kl.8 og 16 til å bidra og få opplæring i administrasjonen.

Paul Scharner som spiller inn som midtstopper, hærfører og kaptein for et gulljagende Brann i 2014 hadde vært perfekt så dette bør det jobbes hardt med for å få i stand.

Paul Scharner rett inn i sportsjef rollen må nå være helt uaktuelt siden han har null erfaring fra tilsvarende stilling. Og går neppe sammen med en annen eksentriker som Rikard Norling. Som sjef vil nok Scharner garantert ha gjennomslag for sine ideer fra første dag.


Bra tanke dette!

ostraume

Spiller på 70% kontrakt? Kreativt. Skal han stå over 3/10 kamper og treninger da, tenkte du?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det er jo noen eldre spillere som ikke tåler så mye trening eller stor kampbelastning. Var det ikke noen her inne som sa noe om en midtstopper på Tottenham som trente mye mindre enn de andre på laget, men var dritgod likevel?
Tren på langskudd

StuckedPaaOstlandet

Ledley King måtte vel stå over de meste av treninger, men presterte bra i kamp. Men dette er absolutt ikke ønskelig, og King hadde trolig vært blandt de absolut beste midtstopperne om det ikke var for skaden. Scharner er ikke på dette nivået, og om han tar comeback bør det være 100% ellers er det ikke vits, selvfølgelig kan han få litt opplæring i organisasjonen, slik f. eks Hassan får, men det bør ikke gå på bekostning av fotballen. Vil helst ha en annen sportssjef for øvrig.

kabelmann

Scharner som sportslig leder? Seriøst? Ellers takk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

December 12, 2013, 11:59:14 AM #266 Last Edit: December 12, 2013, 12:10:46 PM by Gulløl
Quote from: ostraume on December 12, 2013, 10:41:03 AM
Spiller på 70% kontrakt? Kreativt. Skal han stå over 3/10 kamper og treninger da, tenkte du?


Nå har ikke fotball spillere akkurat 8 timers arbeidsdag som oss andre som du sikkert vet om du tenker deg om. Christian Kalvenes jobbet deltid ved siden av fotballen, Mohus har snart gått 3 år på BI og har snart tatt bachelorgraden. Så klart en fotball spiller klarer mer en å spille ball om de gidder og er målrettet. Ingen grunn til at det skal gå utover trening og kamper om Scharner får administrasjonsopplæring i tillegg. Forslaget mitt gikk på at dette kunne vært en gulerot for han for å spille 2 år i Brann. Med det får vi en klassemidtstopper og et rivjern og ledertype som laget veldig sårt trenger. Scharner har spilt på toppnivå i både England og Tyskland til for noen måneder siden og at han ikke er god nok er bare tull. 33 år er ingen alder for en midtstopper heller. Scharner har en frisk kropp også og er treningsvillig som bare det og vil fort komme i form. Brann har en gyldig mulighet her og bør gå i samtaler med Scharner for å lage en "pakke" for han. Men som sagt før, ingen lederstilling selvfølgelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Aha, du mener han skal inn som fulltidsspiller på linje med de andre, og samtidig fungere som SL? Det tror jeg blir for stor belastning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on December 12, 2013, 13:39:17 PM
Aha, du mener han skal inn som fulltidsspiller på linje med de andre, og samtidig fungere som SL? Det tror jeg blir for stor belastning.


Han vil ha han under opplæring, som Hassan gjør med trenerrollen. Hassan takler det fint, Scharner takler nok det fint også.

Gulløl

December 12, 2013, 16:04:24 PM #269 Last Edit: December 12, 2013, 16:07:09 PM by Gulløl
Quote from: Jose Arrogantio on December 12, 2013, 15:57:22 PM
Han vil ha han under opplæring, som Hassan gjør med trenerrollen. Hassan takler det fint, Scharner takler nok det fint også.


Nettopp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Scharner kvir seg vel heller ikke for å ta i et tak? Så sånn sett kunne det fungert, men igjen. Det høres ut som at det kan bli et litt for vilt grep for Brann. Pluss, hva om Scharner ikke vil knyte på seg skoene igjen? Han høres jo temmelig bestemt ut på at han har lagt opp som spiller...


Lasaron

Ja, jeg syns det begynner å dra ut. Viktig at RBH ikke blir varm i trøyen og best-i-alt.
Tren på langskudd

nero

Det er nesten så man skulle tro at de har droppet hele ideen om å ha en sportssjef, og håper at ingen har lagt merke til det.. ;D
Lions led by donkeys.

Lidenskapen

Quote from: nero on January 08, 2014, 13:39:01 PM
Det er nesten så man skulle tro at de har droppet hele ideen om å ha en sportssjef, og håper at ingen har lagt merke til det.. ;D


Tanken har slått meg flere ganger siste uken.....
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Yngve

Skummelt i så fall. Men må innrømma at eg eg har tenkt tanken eg og, no når eg ser best i alt i rolla.

Eg jublar ikkje av glede akkurat, om det skulle visa seg å stemma..

Xminator

Det er ikke mange dagene siden noen i Brann sa at de fortsatt så etter sportssjef.

krakra

Jeg tror kanskje Knut Tørum blir ny sportssjef.

Gulløl

Quote from: krakra on January 09, 2014, 00:03:46 AM
Jeg tror kanskje Knut Tørum blir ny sportssjef.


Tror ??

Det står jo i dagens BT som allerede er i trykken. Er ikke synsk når de sidene har ligget på nettet i 20 min allerede  :P

Mer eksakt. Overskriften på sportsidene:

Knut Tørum i samtaler om sportssjefjobben
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on January 09, 2014, 00:14:16 AM
Quote from: krakra on January 09, 2014, 00:03:46 AM
Jeg tror kanskje Knut Tørum blir ny sportssjef.


Tror ??

Det står jo i dagens BT som allerede er i trykken. Er ikke synsk når de sidene har ligget på nettet i 20 min allerede  :P

Mer eksakt. Overskriften på sportsidene:

Knut Tørum i samtaler om sportssjefjobben


Auda
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra


Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 09, 2014, 00:14:16 AM
Quote from: krakra on January 09, 2014, 00:03:46 AM
Jeg tror kanskje Knut Tørum blir ny sportssjef.


Tror ??

Det står jo i dagens BT som allerede er i trykken. Er ikke synsk når de sidene har ligget på nettet i 20 min allerede  :P

Mer eksakt. Overskriften på sportsidene:

Knut Tørum i samtaler om sportssjefjobben


Hehe. Forøvrig reagerer jeg mest på at Roald nok en gang får til fakstabben og ikke er tilgjengelig for fakser fra nigerianske sportssjefer!

'Vi tok en pause rundt jul og nyttår, og er nå i gang igjen, sier Bruun-Hanssen til Bergens Tidende.'
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Hvilken kompetanse har Tørum som sportssjef?

Xminator


Kagain

Om vi ser på kompetansen til Tørum så har han vel jobbet som assistenttrener, hovedtrener og ellers var han leder for det der xyz-tracking-greiene. En sportssjef skal vel være litt speider og litt administrator regner jeg med? Det han kanskje vil mangle mest på er kanskje speiderbiten. Har han noe nettverk å skryte av utenom her på vestlandet? Viste han prov på en suveren teft for spillere da han var hovedtrener?

Ellers er han jo en følsom mann, så kanskje han har sin kjernekompetanse på de myke verdier, og at han er den rette mannen til å besøke afrikanske talenter ala Dramé under den fasen der Brann viser interesse for spilleren, men før andre klubber legger seg etter samme spiller?

Jeg må si at det var et litt overraskende valg av kandidat til sportssjef. Det har jo vist seg at BT har gode kilder i Brann-miljøet, så det skulle vel kanskje ikke være overraskende om Knut Kjartan Og Roald'n har kommet til noen form for enighet...

Lasaron

Hm. Vet ikke helt. Han har jo peiling på fotball, og jeg har en bedre magefølelse på Tørum enn Semb f eks. Men det at han aldri har vært (en suksessfult) sportssjef før gjør det vanskelig å bli begeistret.

Det er positivt at han er lokal, og det av flere grunner:

1. Dette skal være en stilling man er i en god del lenger enn man forventer at en hovedtrener er i. Det at han er herfra mener jeg øker sjansene for at han ønsker å være i stillingen lenge.

2. Det er godt mulig at Brann er laget i hans hjerte. Da vil ikke jobben hans bare være en jobb, men det blir en større sjans for at han legger hjertet i det. Dette tror jeg er særlig gunstig med tanke på utviklingsarbeidet.

3. Han kjenner det bergenske folkelynnet osv.

Spørsmål:

A: Har han autoritet nok til å være sjef for en som Norling?

B: Har han en nffsk holdning til barnefotball?
Tren på langskudd

Spelaren

Det viktigste er hvordan personkjemien med Norling fungerer. Branns dilemma er vedtaket om sportssjefsstillingen - og kordan en god men krevende trener som Norling skal kunne fungere "under" vedkommende. Eg ser for meg at denne form for overordnethet blir stort sett på papiret for å tilfredsstille Norling. Tross alt; svensken har familien sin i Stockholm og skal pendle jevnlig. Den minste form for konflikt pga forskjellige meninger om sport og me har ein konflikt på gang. Ansettelsesforholdet er skjørere enn tidligere treneres ansettelsesforhold.
Gå av.

Lasaron

Men personkjemien er vanskelig å vite noe om på forhånd. En sportssjef må si nei til en trener hvis trenerens ønske er ugunstig for Brann på sikt.
Tren på langskudd

Huff

Tror personkjemien er en av årsakene til at Brann vurderer Tørum. Jeg mistenker at han ikke er den vanskeligste fyren å samarbeide med, og han virker uansett som en trivelig type.

Ankepunkter mot Tørum kan være at han ikke fremstår som typen som takler massiv kritikk, men snarere som en som bukker under om han havner under virkelig ar press (min oppfatning i alle fall). Videre har han null erfaring som sportssjef såvidt jeg vet og jeg tviler på om han har noe stort nettverk på det internasjonale spillermarkedet. Som hovedtrener har han vel heller ikke utmerket seg som en trener som til stadighet gjør geniale spillerkjøp?

Fordeler er at han har en sterk lokal tilknytning, dette er en person som -om ting går bra- kan sitte lenge og representere kontinuitet i et tosifret antall år. Videre er han -tross ankepunkt nr en- kjent med presset i større klubber, og han har erfaring fra et solid kompetansemiljø innen fotballen (RBK). At han har bred trenererfaring selv kan slå begge veier, men jeg tror ikke Tørum er typen til å forsøke å overprøve eller krangle med hovedtrener, så tar dette med som positivt. Til sist tar jeg med at han står for positiv fotball. Tørums lag har etter det jeg husker spilt offensiv fotball, og for meg er det ekstremt viktig at en sportssjef i Brann mener at laget skal spille offensiv fotball som forfører og begeistrer publikum. Jeg tviler på Tørum vil gå for en kynisk, defensiv trener ved neste korsvei.

Når det kommer til tanker om talentutvikling vet jeg ikke, men han kjenner nok RBKs opplegg ettersom han var der oppe en stund og videre må det vel være positivt at han er nevnt som mulig ny U-21 trener?

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Gepard

Tørum er nok et trygt og greit valg ja. Tror det er viktig for klubben å ansette en person man ser for seg kan bli her over en lang periode. Navn som Samuelsson og Joachim Jonsson er kanskje mer spennende og internasjonalt knyttet i forhold til speidernettverk o.l, men tror dette må komme i andre rekke bak lokal tilhørighet og samstemthet med Branns verdier.

Tørum er nok en veldig god sjef for Norling, da jeg ikke ser potensialet for de store kranglene, to personer som virker som de er relativt runde i kantene.  Og begge står for offensiv fotball. Viktig.


Mitt største ankepunkt mot Tørum er at han ikke har vært sportsjef før og at han fort kan bli formet for mye av daglig leder.

Men av personer knyttet til bergensområde er vel fort Tørum en av de aller beste kandidatene, hva med Magnus Johanson btw har han vært ryktet opp mot denne jobben.  ?

Xminator

Det viktigste er at han er sterk nok i hodet til å kunne sparke/beholde Norling når mageplasket er ett faktum.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

January 09, 2014, 12:36:30 PM #293 Last Edit: January 09, 2014, 12:39:23 PM by Gulløl
Knut Tørum bør ha svært god oversikt over norske unge spillere. For et år siden ble han ansett som assistent for U21 landslaget. Ser at han siden i sommer også har vært hovedtrener for U23 landslaget. En god ballast å ta med seg inn i sportssjef jobben i Brann. Det at han kjenner godt til storparten av de beste norske unge spillerne rundt 20 år kan bety en del når han skal rekruttere nye spillere til Brann. Tror han og Nordling kan samarbeide godt selv om det ikke blir en tradisjonelt sjef og underordnet, i praksis blir de nok sidestilt. Knut Tørum som sportsjef vil nok være mye administrator og speider og en som kan avlaste mediatrykket på Nordling. At han kjenner det bergenske lynnet og er flink med media er positivt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Lasaron on January 09, 2014, 10:45:11 AM


Men det blir sportssjefens ansvar å ta ansvar om Badji står borti gangen og griner fordi sjefen liker å se ham i bar overkropp...

Sindre32

Quote from: Xminator on January 09, 2014, 12:44:30 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2014, 10:45:11 AM


Men det blir sportssjefens ansvar å ta ansvar om Badji står borti gangen og griner fordi sjefen liker å se ham i bar overkropp...


Mmmkay?

pidre

Tørum er ein NFFar, han er ikkje ein vinnarskalle og han har ingen erfaring som sportssjef. Har han dei rette egenskapane? Kan han stå fram som ein leiar og løfte sportsleg avdeling når det buttar mot, eller blir det surmuling og sipping?

Er han eit alternativ fordi han kan lefle med Norling, og ikkje kompromittere RBH?

Nei, eg synes ikkje dette er bra nok - synes det er skuffande!   
Saludar a los monos!

dudo

Quote from: pidre on January 09, 2014, 13:35:52 PM
Tørum er ein NFFar, han er ikkje ein vinnarskalle og han har ingen erfaring som sportssjef. Har han dei rette egenskapane? Kan han stå fram som ein leiar og løfte sportsleg avdeling når det buttar mot, eller blir det surmuling og sipping?

Er han eit alternativ fordi han kan lefle med Norling, og ikkje kompromittere RBH?

Nei, eg synes ikkje dette er bra nok - synes det er skuffande!


Enig. Veldig usikker på hva han tilfører oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on January 09, 2014, 13:47:49 PM
Quote from: pidre on January 09, 2014, 13:35:52 PM
Tørum er ein NFFar, han er ikkje ein vinnarskalle og han har ingen erfaring som sportssjef. Har han dei rette egenskapane? Kan han stå fram som ein leiar og løfte sportsleg avdeling når det buttar mot, eller blir det surmuling og sipping?

Er han eit alternativ fordi han kan lefle med Norling, og ikkje kompromittere RBH?

Nei, eg synes ikkje dette er bra nok - synes det er skuffande!


Enig. Veldig usikker på hva han tilfører oss.


Jeg tror han kan tilføre oss mer enn posten til Xminator tilfører forumet.

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up