• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder / Sportssjef etter RBH

Started by Superjack, October 28, 2013, 11:49:59 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 17, 2013, 13:14:43 PM
Ja så absolutt, karismaen er tilnærmet lik 0!


Har nå ett godt inntrykk av han jeg. Trenger ikke en Mini/Kvisvik i den stillingen
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Både Tjærnås og Semb virker å ha litt ekstra meninger når det gjelder Brann. Henger nok litt igjen fra gullsesongen og ett par av sesongene før der de skulle mene mye om klubbene og Brann ikke akkurat fikk minst tid på luften.

SK

Semb er det siste vi trenger. En mann som kun har levert totalt boss NFF-style siden han trente U21 på 90-tallet. Dette tyder på at RBH er tungt inne i prosessen og bidrar med sitt vanlige, slik mange av oss fryktet.

Nixon

Quote from: SK on November 17, 2013, 14:01:09 PM
Semb er det siste vi trenger. En mann som kun har levert totalt boss NFF-style siden han trente U21 på 90-tallet. Dette tyder på at RBH er tungt inne i prosessen og bidrar med sitt vanlige, slik mange av oss fryktet.


Jeg skjønner ikke helt logikken her. Min første tanke da jeg leste om Semb var at dette rokker litt med den vanlige RBH-myten om en mann som klamrer seg til makten ved å ansette nikkedukker med mindre autoritet enn han selv. Eller hvor plasserer du Semb på en slik skala?

Ellers har Semb i åresvis vært veldig lite flyttbar når klubber har gitt han jobbtilbud. Om det har endret seg nå vet jeg ikke. Men skal han jobbe her i en slik stilling må han bo her!
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 17, 2013, 14:22:47 PM
Quote from: SK on November 17, 2013, 14:01:09 PM
Semb er det siste vi trenger. En mann som kun har levert totalt boss NFF-style siden han trente U21 på 90-tallet. Dette tyder på at RBH er tungt inne i prosessen og bidrar med sitt vanlige, slik mange av oss fryktet.


Jeg skjønner ikke helt logikken her. Min første tanke da jeg leste om Semb var at dette rokker litt med den vanlige RBH-myten om en mann som klamrer seg til makten ved å ansette nikkedukker med mindre autoritet enn han selv. Eller hvor plasserer du Semb på en slik skala?

Ellers har Semb i åresvis vært veldig lite flyttbar når klubber har gitt han jobbtilbud. Om det har endret seg nå vet jeg ikke. Men skal han jobbe her i en slik stilling må han bo her!


Enig i det første. Dette er ingen nikkedukke. Det er riktignok mannen som ansatte Egil Olsen som landslagstrener i periode to...mye taler for, men det er og mye som taler mot Semb.

SK

Quote from: Nixon on November 17, 2013, 14:22:47 PM
Quote from: SK on November 17, 2013, 14:01:09 PM
Semb er det siste vi trenger. En mann som kun har levert totalt boss NFF-style siden han trente U21 på 90-tallet. Dette tyder på at RBH er tungt inne i prosessen og bidrar med sitt vanlige, slik mange av oss fryktet.


Jeg skjønner ikke helt logikken her. Min første tanke da jeg leste om Semb var at dette rokker litt med den vanlige RBH-myten om en mann som klamrer seg til makten ved å ansette nikkedukker med mindre autoritet enn han selv. Eller hvor plasserer du Semb på en slik skala?


En person som er flasket opp i NFF-systemet, med de holdninger og syn på verden det innebærer (inkludert en kronisk hang til å underprestere over tid), er en person som vil passe RBH som hånd i hanske.

krakra

Brann skal ha for å se etter litt tyngre navn, men det er veldig kjedelige typer som dukker opp her. Ingen moderniseringsprossess på gang på Stadion for å si det sånn. Drillo-lakeien Semb og steinalderfotball-skotten?

nero

NFF-tilknytningen er det som gjør meg skeptisk til Semb, men på den annen side vil han neppe bli en nikkedukke for RBH, selv om de nok begge er preget av NFF-mentaliteten. Uansett er det bra at de vil ha en sportssjef. Tvilen går på om RBH greier å finne den rette personen i rollen. Dette betyr jo at Roald og hans tapre gallere nå altså skal ut å jakte på to kvalifiserte personer. Må si at jeg er aldri så lite skeptisk til at Geniet klarer det.
Lions led by donkeys.

nero

November 17, 2013, 15:32:38 PM #58 Last Edit: November 17, 2013, 15:34:13 PM by nero
Quote from: krakra on November 17, 2013, 15:21:18 PM
Brann skal ha for å se etter litt tyngre navn, men det er veldig kjedelige typer som dukker opp her. Ingen moderniseringsprossess på gang på Stadion for å si det sånn. Drillo-lakeien Semb og steinalderfotball-skotten?

Det kan virke som om det er defensiv organisering som står på agendaen, ja, men jeg er usikker på om det ligger noen klar plan bak jakten. Jeg frykter at det er litt mer som å plukke tilfeldige navn opp av en hatt. Sist var det jo to-tre kandidater med særdeles ulike trenerfilosofier som sto på listen, og det var lite som tydet på at Geniet & co hadde noen klar formening om hvilken trenertype de ønsket. Solskjær, Troels Beck og Steinar Nilsen står jo for mildest talt forskjellige spillestiler. Da falt de vel ned på Nilsen fordi han liksom skulle være god på det defensive. Spørs om det er noe mer gjennomtenkt nå, men vi får sette vår lit til Guntveit og Walstad.
Lions led by donkeys.

TCAC

Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gørrkjedelig fotball og den utrolige handlingslammelsen og resignasjonen han utstrålte da det begynte å gå nedover med ham som landslagssjef. Jeg håper virkelig ikke dette blir noe av.

nero

Er det for paranoid å antyde at RBH vil ha inn Semb for å styrke sin egen stilling i klubben?
Lions led by donkeys.

Herman1

En ting som er viktig å tenke på er hvilken fotballfilosofi en eventuell sportssjef har.
Tanken bak å etablere en slik stilling, er jo at vedkommende skal sørge for en sportslig kontinuitet selv om trenere blir sparket.

I den sammenheng synes jeg det ideelle er å ansette en sportssjef som står for en offensiv fotballfilosofi og som kan sørge for kontinuitet på den siden, slik at ikke Brann bytter spillesystem fra trener til trener.

Dette gjør seg gjeldende ved treneransettelser og spillerkjøp.

Videre bør en sportssjef, etter min mening, ha oversikt over talenter og aktuelle, gode spillere både i Norge og i utlandet.
Har ikke sportssjefen denne kompetansen, mener jeg vi bør ansette en speider på fulltid, slik at han kan bruke alle sine arbeidstimer på scouting, i og utenfor landegrensene.

I tillegg har vi behov for en analysesjef. En god kandidat der er Lars Tjernås.
Det jeg har sett han skrive og si, har vist at han evner å plukke kamper ned i de minste detaljer, og kommunisert godt akkurat hva som blir gjort rett eller galt i enhver viktig situasjon, enten det gjelder formasjonen eller enkeltsituasjoner etc.

Har ikke Brann råd til å ha tre slike stillinger, er det selvfølgelig en stor fordel om en sportssjef kan gjøre det meste av dette.
Spørsmålet er om det blir for mye for ett enkelt menneske.

pidre

November 17, 2013, 19:00:50 PM #62 Last Edit: November 17, 2013, 19:07:18 PM by pidre
Har Semb lukkast med noko som helst innan fotballen? Ein NFF byråkrat med null karisma, og som leverer berre det innlysande som ekspertkommentator. Som toppfotballsjef er han vingeklippa og han står han for eit tullete forslag om å innføre 8-lagsliga med trippel serie (då hadde vi rykka ned i år). Han har ein defensiv tankegang og står for kick and run-fotball. Som landslagssjef prøved han å kopiere Drillo, men feighet og mangel på baller var typiske kjenneteikn (Hareide prøvde å rette opp dette med sin stake, men mislukkast).

Semb og RBH, ja litt av eit radarpar. Dette bli verre og verre, fanken kva ulykke dette geniet har påført klubben.
Saludar a los monos!

krakra

Tenkte det samme. Norsk fotball har virkelig ikke fått seg noe løft etter at han ble toppfotballsjef for å si det sånn, og han var en elendig landslagssjef. Virker som en traust og kjedelig type. Garantert veldig kunnskapsrik og dyktig, men en fyr totalt blottet for innovativitet og skaperevne.

Er vel hjernevasket i denne NFFs konforme "alle skal med"-tankegangen i talentarbeidet også. Skal vi ansette en erfaren, merittert, men drittkjedelig hovedtrener må vi om ikke annet ha en sportssjef med litt trøkk og karisma.

Dessuten husker vi vel alle hvordan det gikk sist vi ansette en toppfotballsjef som sportssjef.

Markmus

Quote from: pidre on November 17, 2013, 19:00:50 PM
Har Semb lukkast med noko som helst innan fotballen?


Den eneste landslagstreneren som noen sinne har klart å få Norge til et EM-sluttspill.

Men Drillos innflytelse på laget hang nok fortsatt veldig godt i når det skjedde, så vi skal vel ikke beære Semb altfor mye her. De påfølgende kvalifiseringene var ikke akkurat oppløftende (dog hadde flere landslagsstjerne gitt seg da).
Ka du ve?

Hatleking

Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.

krakra

Quote from: Hatleking on November 17, 2013, 19:19:45 PM
Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.
Kan du fortelle hva konkret det er fra Sembs periode som peker mot at han vil være en strålende sportssjef? Var han ikke en ganske mislykket landslagstrener? Har det ikke gått ned med norsk fotball etter at han ble toppfotballsjef? Er han ikke en av Drillos fremste tilhengere?

Problemet er jo hva slags typer Brann sikter seg inn på. Kjedelige personligheter med kjedelig fotballfilosofi. Ingen nytekning, ingen karisma og ingen entusiasme.

Hatleking

Quote from: krakra on November 17, 2013, 19:22:23 PM
Quote from: Hatleking on November 17, 2013, 19:19:45 PM
Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.
Kan du fortelle hva konkret det er fra Sembs periode som peker mot at han vil være en strålende sportssjef? Var han ikke en ganske mislykket landslagstrener? Har det ikke gått ned med norsk fotball etter at han ble toppfotballsjef? Er han ikke en av Drillos fremste tilhengere?

Problemet er jo hva slags typer Brann sikter seg inn på. Kjedelige personligheter med kjedelig fotballfilosofi. Ingen nytekning, ingen karisma og ingen entusiasme.


Han er toppfotballsjef, har ført Noreg til meisterskap som landslagsjef - han er svært mediedyktig og definitivt ingen surpomp som så mange her ikkje vil ha. Norsk fotball hadde dårlege utsikter og eg vil ikkje leggje skulda på Semb for at norsk fotball har hatt ein down. Han har vore veldig på spelarutvikling, og det kjem norsk fotball til å hauste av i lang tid framover. Ressurssterk, profesjonell og har stort nettverk. Som sportsjef må han vere veldig spanande.

Xminator

Quote from: TCAC on November 17, 2013, 15:40:07 PM
Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gørrkjedelig fotball og den utrolige handlingslammelsen og resignasjonen han utstrålte da det begynte å gå nedover med ham som landslagssjef. Jeg håper virkelig ikke dette blir noe av.


Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gledesutbruddene på TV i årene der Brann spilte mønsterangrep.

krakra

November 17, 2013, 19:34:26 PM #69 Last Edit: November 17, 2013, 19:36:23 PM by krakra
Quote from: Hatleking on November 17, 2013, 19:28:46 PM
Quote from: krakra on November 17, 2013, 19:22:23 PM
Quote from: Hatleking on November 17, 2013, 19:19:45 PM
Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.
Kan du fortelle hva konkret det er fra Sembs periode som peker mot at han vil være en strålende sportssjef? Var han ikke en ganske mislykket landslagstrener? Har det ikke gått ned med norsk fotball etter at han ble toppfotballsjef? Er han ikke en av Drillos fremste tilhengere?

Problemet er jo hva slags typer Brann sikter seg inn på. Kjedelige personligheter med kjedelig fotballfilosofi. Ingen nytekning, ingen karisma og ingen entusiasme.


Han er toppfotballsjef, har ført Noreg til meisterskap som landslagsjef - han er svært mediedyktig og definitivt ingen surpomp som så mange her ikkje vil ha. Norsk fotball hadde dårlege utsikter og eg vil ikkje leggje skulda på Semb for at norsk fotball har hatt ein down. Han har vore veldig på spelarutvikling, og det kjem norsk fotball til å hauste av i lang tid framover. Ressurssterk, profesjonell og har stort nettverk. Som sportsjef må han vere veldig spanande.
RBH var toppfotballsjef og er en av moderne tiders svakeste sportssjefer i norsk fotball. Semb tok over etter Drillo og fikk en fordel der. De fleste er vel enig i at han gjorde en elendig jobb som landslagssjef der han prøvde å kopiere gamlesjefen med mindre hell.

Svært mediedyktig? Han fremstår kjedelig i media. Ressurssterk? Hvorfor får han ikke til noe da?

Nixon

Quote from: Xminator on November 17, 2013, 19:29:33 PM
Quote from: TCAC on November 17, 2013, 15:40:07 PM
Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gørrkjedelig fotball og den utrolige handlingslammelsen og resignasjonen han utstrålte da det begynte å gå nedover med ham som landslagssjef. Jeg håper virkelig ikke dette blir noe av.


Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gledesutbruddene på TV i årene der Brann spilte mønsterangrep.


He he, ingen var så ekstatisk som han da Brann rullet opp og ikke minst kjørte kontringer. Han fikk jo på mange måter en solid rehabilitering da han begynte i TV2 der han ble en veldig populær og respektert kommentator. Så jeg er ikke enig med pidre...

Quote from: pidre on November 17, 2013, 19:00:50 PMog som leverer berre det innlysande som ekspertkommentator.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Hatleking on November 17, 2013, 19:19:45 PM
Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.


På meg virker det som at det største problemet bunner ut i hvem som skal stå for ansettelsen. Det er vel ikke veldig overraskende at tilliten til Bruun og co, med rette, på rekordlavt nivå.
Ballen skal fremover!

krakra

Vel, jeg har ganske lenge sagt at jeg mener det er viktig med personligheten og utstrålingen til de som er i Brann. Klubben har lidd under ledere og trenere totalt uten karisma eller entusiasme. Slike folk klarer ikke skape entusiasme hos andre heller. Hvis vi nå henter en trener og sportssjef totalt blottet for karisma, med et gammeldags tankesett og i tillegg en kjedelig fotballfilosofi så klager jeg ikke for å klage, men fordi jeg mener Brann nok engang ikke klarer å skaffe det jeg lenge har sagt at vi trenger.

Det er meg. Handler ikke så mye om å skulle klage på alt, eller manglende tillitt til RBH for den saks skyld. Selv om det kanskje er forsterkende faktorer.

Henki

Jeg tar gjerne en sportsdirektør som ikke nødvendigvis må hevde seg selv i media. Det viktigste for en sportssjef er at han kan fotball, kan lagbygging, er interessert og har kompetanse innen talentsatsing, og at vedkommende evner å bygge en strømlinjeformet organisasjon i avdeling sport.

Det som skaper engasjement er hvordan a-laget gjør det, engasjementsskapingen er med andre ord noe treneren og a-lagsspillerne må stå for.
Ballen skal fremover!

Huff

Quote from: Nixon on November 17, 2013, 19:43:22 PM
Quote from: Xminator on November 17, 2013, 19:29:33 PM
Quote from: TCAC on November 17, 2013, 15:40:07 PM
Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gørrkjedelig fotball og den utrolige handlingslammelsen og resignasjonen han utstrålte da det begynte å gå nedover med ham som landslagssjef. Jeg håper virkelig ikke dette blir noe av.


Det jeg først og fremst forbinder med Semb er gledesutbruddene på TV i årene der Brann spilte mønsterangrep.


He he, ingen var så ekstatisk som han da Brann rullet opp og ikke minst kjørte kontringer. Han fikk jo på mange måter en solid rehabilitering da han begynte i TV2 der han ble en veldig populær og respektert kommentator. Så jeg er ikke enig med pidre...

Quote from: pidre on November 17, 2013, 19:00:50 PMog som leverer berre det innlysande som ekspertkommentator.


Jeg hadde stor sans for Semb som kommentator, og han var utvilsomt begeistret for den festlige fotballen Brann spilte i 07. Samtidig ansatte han Drillo som landlagssjef, en avgjørelse som var helt feil etter min mening. Han satset på en fotballtrener med en spillestil som var gammeldags og som ikke passet spillerne. Så har han jo på den andre siden hatt orkesterplass til å se hvordan den lille entusiasmen som fantes rundt det norske landlaget har forvitret med kjedelig fotball og manglende resultater, noe han selvsagt kan ha lært av. Jeg er likevel ikke overbevist over at dette ikke er fortidens mann som sportsdirektør. Videre er jeg skeptisk til at en forbundsmann skal ha overansvaret for Branns talentarbeid, på meg virker forbundet som et hinder for en moderne talentsatsing, og jeg har ikke fått med meg at Semb har distansert seg fra dette. At Semb som person virker lite karismatisk og kjedelig bryr meg ikke. Det er Branns spill, ikke sportsdirektøren som skal begeistre.

Jeg lanserte Tjernås her inne tidligere i dag. Han er og ganskje kjedelig såvidt jeg vet, men han virker i alle fall faglig oppdatert og spennende rent fotballfaglig når jeg leser det han skriver. Jeg likte og kriterielisten hans når det kom til hva Brann burde lete etter på trenerfronten.

Belfort

Nei takk til Nff Semb. Går utfra at Brann sjekker ut Svante. Han har et godt navn i Bergen, han kjenner byen og han har gjort en imponerende jobb i Kalmar

Lasaron

Det hadde vært spennende å se Semb i en klubb, men ikke i min klubb. Som en forbundets mann vil han neppe være en pådriver for at Brann skal satse i lavere årsklasser enn i dag.
Tren på langskudd

crm

Quote from: Huff on November 17, 2013, 20:03:03 PM
Jeg lanserte Tjernås her inne tidligere i dag. Han er og ganskje kjedelig såvidt jeg vet, men han virker i alle fall faglig oppdatert og spennende rent fotballfaglig når jeg leser det han skriver. Jeg likte og kriterielisten hans når det kom til hva Brann burde lete etter på trenerfronten.


Enig, den listen var god. Men har han noe særlig erfaring med ledelse og organisasjonsbygging?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Herman1

Quote]Forumet er jo meir negativt enn nokon sinne. Her lanserast tunge namn, og nær einaste av reaksjonar er aggresjonsutbrot om kor elendige alle er. Ein kan sjå langt etter ljosare tider på Stadion.[/quote

Det blir gjerne sånn når man er blitt sulteforet på god, offansiv fotball, god ledelse og stemningen er på bunn.
Tror det er veldig mange frustrerte, for ikke å si sinte supportere der ute som bare lengter etter en forløser, som kan røske opp i all dritten på Stadion, fra topp til bunn, og skape et stabilt topplag som spiller underholdende fotball under en kompetent ledelse.

Slik føler i hvert fall jeg det.

Vi trenger en positiv vitamininnsprøyting.

Corran

Semb virker som en oppegående fyr som nettopp ble dolket av NFF så det taler jo for ham :-)
Han har også snakket NFF i mot flere ganger og når han er kommentator så setter han pris på godt angrepsspill. Selv var han ikke flink å få det ut med landslaget men han fikk det vel til med U21 landslaget. Mener det var litt kritikk den gang, selv om han hadde suksess,  pga at han ikke spilte som A-landslaget
Han har også snakket meget varmt om Strømsgodset sin vilje til å angripe og risikere litt. Jeg ville ikke hatt ham som trener men som sportssjef er jeg ikke helt avvisende. Om han står for det han sier så vil han nok ha en trener som spiller underholdende fotball.
Og på A-landslaget var jo han dømt til å mislykkes siden han tok over etter Drillo og de fleste bærebjelkene i landslaget var enten på hell eller hadde gitt seg.
Han er også veldig opptatt av å utvikle spillere og bruke talenter så der er kan han også være riktig mann. Og jeg tror han er mann nok til å stå opp mot rbh om det trengs.
Så alt i alt er jeg ikke helt avvisende, men ikke noe jeg umiddelbart jublet over når jeg så 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Hva med Idar Vollvik? Dersom vi først skal ha blåøyd entusiasme og karisma og utstråling som hovedfokus, så kan vi jo like godt gå all in?
Aldri mer Obos....

huleste

Når er dette styremøte ferdig? Jeg er utålmodig.

Nixon

Quote from: crm on November 17, 2013, 21:21:06 PM
Quote from: Huff on November 17, 2013, 20:03:03 PM
Jeg lanserte Tjernås her inne tidligere i dag. Han er og ganskje kjedelig såvidt jeg vet, men han virker i alle fall faglig oppdatert og spennende rent fotballfaglig når jeg leser det han skriver. Jeg likte og kriterielisten hans når det kom til hva Brann burde lete etter på trenerfronten.


Enig, den listen var god. Men har han noe særlig erfaring med ledelse og organisasjonsbygging?


Ulempen med Tjærnås er slik jeg ser det, at han ikke har så mye erfaring fra toppjobber. De som har lignet litt er fra noen år tilbake. Enten har han ikke fått tilbud eller så har han ikke takket ja. Så om han klarer å få videreført tankene sine fra tastaturet til det virkelige livet i en klubb som Brann er ikke godt å si. Uten at jeg er veldig negativ. Han er absolutt en spennende kandidat.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Tom C on November 18, 2013, 14:21:22 PM
Hva med Idar Vollvik? Dersom vi først skal ha blåøyd entusiasme og karisma og utstråling som hovedfokus, så kan vi jo like godt gå all in?


Han kan selge billetter på Facebook om ikke annet!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

nero

November 18, 2013, 15:00:20 PM #85 Last Edit: November 18, 2013, 15:19:12 PM by nero
Quote from: Lasaron on November 18, 2013, 14:33:41 PM
Er Trond Tystad en kandidat?

Nei. Han har vel vært blandet inn i såpass mye tull at han er det best å holde seg langt unna.
Lions led by donkeys.

Henki

Quote from: Lasaron on November 18, 2013, 14:33:41 PM
Er Trond Tystad en kandidat?


Trond Tystad er vel ikke kjent for å ha så mye erfaring fra sport er han det da? Hvis han skulle være aktuell for noe måtte det vel være daglig leder eller en plass i styret. Og det er vel, som det blir påpekt fra andre her, flere ting som kan tyde på at han er for kontroversiell.
Ballen skal fremover!

13rette

Magnus johansson  kanskje  ?
Har kunnskapen om hordalands fotballen, har vel muligens noen kontakter i sverge også.
Trenererfaring fra Adecco. Bor i byen ( kan bli enstund før han vil hjem)
Vunne endel  som spiller, bra (opprykk) som trener.
http://no.wikipedia.org/wiki/Magnus_Johansson

crm

Trond Tystad er vel spinninginstruktør, det bør holde lenge av sportslig erfaring
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Kagain

Jeg så at noen av guttene fra tirsdagsgjengen anbefalte Magnus Johansson. Det kan være at det er noe i det som 13rette skriver.

Henki

Quote from: Røde Mor on November 19, 2013, 09:25:41 AM
Jeg så at noen av guttene fra tirsdagsgjengen anbefalte Magnus Johansson. Det kan være at det er noe i det som 13rette skriver.


Jeg er skeptisk til Magnus Johanson rett og slett fordi han har vært vekke fra toppfotballen for lenge. Jeg ønsker og en person inn som ikke har bakgrunn fra Brann. Klubben skriker etter nye impulser og idéer.
Ballen skal fremover!

Kagain

Gode poeng der. Magnus Johansson var vel aldri oppe i toppfotballen etter at han la opp som spiller? Nye impulser var vel kanskje også noe som det var stort behov for. Men de bør vel ha noe fersk-ish erfaring fra norsk fotball, eller burde vi tenkt langt utenfor boksen og gått etter noen sportsdirektører som ikke har direkte link til tippeligaen?

Lasaron

Litt tynt grunnlag jeg har, men jeg har fått det inntrykk at Magnus Johansson er en slags forbundets mann som er litt for lite opptatt av spissing og litt for mye opptatt av alle-skal-med-tankegang til at det passer i Brann.
Tren på langskudd

tsrqpo

Dette styremøtet som skulle ha vært i går, når har de tenkt å offentligjøre hva de kom frem til? Blir det sportsjef?
Har de komt så langt at di ikke kommer frem med noe informasjon før de har signert Semb??

Belfort

Quote from: tsrqpo on November 19, 2013, 10:22:45 AM
Dette styremøtet som skulle ha vært i går, når har de tenkt å offentligjøre hva de kom frem til? Blir det sportsjef?
Har de komt så langt at di ikke kommer frem med noe informasjon før de har signert Semb??


Blitt flyttet til i dag.

Lasaron

Spent. Håper på info litt kvikt.

Rune Soltvedt er i utvalget som skal finne ny trener. Samtidig reiser han til Sør-Amerika.
Tren på langskudd

ostraume

Dagens BT: Tirsdagsgjengen nevner Magnus Johansson, Arne Møller og Anders Giske(!) som flinke lokale folk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Rød makt på Hansa

nero

Lions led by donkeys.

Lasaron

Hva med Jostein Flo? Det bør ikke være umulig å lokke ham over fjellet. Da kommer han nærmere sitt opphav, får jobbe i en større klubb, og på sikt vinne med Brann. Det er gøyere enn å vinne med Godset.
Tren på langskudd

Go Up