• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder / Sportssjef etter RBH

Started by Superjack, October 28, 2013, 11:49:59 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Siden Skars må ut, og i håp om å få erstattet på skikkelig vis bør også RBH ut.

Hvem skal da inn for RBH?

Semb? Blitt vingeklippet og dårlig behandlet i NFF.
Brannsupporter.

huleste

Svante eller POL som sportssjef. Slik det er nå at hovedtrener også er sportssjef er ikke bra!

Superjack

Hvor er Walstad oppe i dette? Mannen som skulle skaffe stjernespillere uten peng?
Brannsupporter.

huleste

Han er bare assistenten til sportssjef Skarsfjord.

Superjack

Da kan vel Roalden starte med å sparke assistenten til Sportssjefen, så er han redder til over vinteren.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: huleste on October 28, 2013, 11:54:23 AM
Svante eller POL som sportssjef. Slik det er nå at hovedtrener også er sportssjef er ikke bra!


Svante har gjort en god jobb som sportssjef, mer tvilsom til POL.
Brannsupporter.

dudo

Semb er en interessant tanke. Selv om det raknet for landslaget hans nyter han fortsatt stor respekt i fotball-Norge, og kan helt klart bidra til å skaffe både etablerte og talentfulle spillere i norgestoppen. Jeg tror også han kan ha fornuftige tanker om klubbdrift. Ja takk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

skuteviken

Det må skje med stillingsutlysing og headhunting.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

pidre

Semb? Nei takk til vrakgods fra NFF.

Kva har Semb å vise til? Ja han tok Norge til EM, der den norske spillestilen vart totalslaktet både i Norge og i utlandet. Sannsynlig norgeshistoriens feigaste A-landslagstrener, ein middelmådig og tildels irriterande sidekommentator, og sidan 2009 toppfotballsjef, der han har som oppgave å realisere NFFs målsettinger innenfor toppfotballområdet. Ein vel konkludere med at han har mislukkast med det meste.

Eg kan ikkje sjå at Semb er kvalifisert overhodet. Samme boss som RBH.

Saludar a los monos!

Lasaron

Kan Lars Tjærnås ha en rolle hos oss, som ikke innebærer å trene laget eller være den som må stå for offensive og engasjerende utsagn? Hva med David Nielsen som trener og Tjærnås som sportssjef? Forutsatt at talentarbeidet skal fortsette, eventuelt utvikles ytterligere.

Men dette med daglig leder har jeg ikke så god peiling på, bare at Bruun ikke duger. Det må vel være en med greie på økonomi, som er grundig og disiplinert, og som iallfall har litt greie på fotball.
Tren på langskudd

Xminator

Kunne tenkt meg å se Svante som daglig leder. Det vil være ett opprykk for ham, og om vi skal søke inspirasjon så vil det ligne litt på karrieren Flo har hatt i Strømsgodset...

Lasaron

Ja, Flo har utvilsomt gjort det bra i Godset. Apropos Godset: Deila må vel klø i fingrene etter å få bli trener i Brann. Tenk hva han kan utrette med de talentene vi har!
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Xminator on October 28, 2013, 13:22:41 PM
Kunne tenkt meg å se Svante som daglig leder. Det vil være ett opprykk for ham, og om vi skal søke inspirasjon så vil det ligne litt på karrieren Flo har hatt i Strømsgodset...


Hvor lenge har Flo vært sportsdirektør i Godset? Er usikker på hvor mye ære han skal ha for det som foregår nå. Mener å huske at Delia, eller i alle fall Fagermo overtok en aldeles forferdelig stall med en snittalder på nesten 40. Ellers er Svante spennende.

Belfort

Kung Svante hadde vært rett mann nå. Det hadde virkelig skapt positiv engasjement igjen.

Superjack

Flo, Deila og Nielsen som assistent. 1, 2 3 og vi kunne funnet frem sanger som tjukk og feit og full, gullet skal hem osv...
Brannsupporter.

Torvanger

Semb har autoritet og et vinnende vesen.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Semb er klasse. Klasse. Nevnte eg at Semb var klasse?
Gå av.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Quote from: Lasaron on October 28, 2013, 17:46:41 PM
Vinnende vesen?


Semb er en artig kar, han har et godt navn og ville værten god frontfigurvs både sponsorer og investorer.

dudo

Jonsson er også et svært interessant navn. Sammen med Nanne, som i dag skyter fra hoften mot manglende organisatorisk helhetstenkning i svensk fotball.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

En Mjelde tilbake i en sjefsrolle. Svante som daglig leder, Mjelde som sportssjef. Og frem igjen med sportsplanen som til tross for åpne lommebøker lå til grunn for de gode resultatene under Mjelde.

pidre

Quote from: Torvanger on October 28, 2013, 17:56:30 PM
Quote from: Lasaron on October 28, 2013, 17:46:41 PM
Vinnende vesen?


Semb er en artig kar, han har et godt navn og ville værten god frontfigurvs både sponsorer og investorer.


Hei Torvis, gløym Semb. Fyren er ein NFF'ar og har ikkje prestet ein dritt. Kva står han for? Bortsett fra å være sur: Ingenting, han er ein furtete norsk medelsvenson, som har fått ein fullstendig ufortjent høg status i norsk fotball. Nå driver han å reiser verden rundt på NFF sin rekning, for å sjå på andre fotballkulturer, slik at han kan heve produktet norsk toppfotball (!).

Forresten - har absolutt ikkje opplevd han som "artig", langt heller som kjedelig. Derimot, at fyren er ein vits, kan eg være enig i.     
Saludar a los monos!

nero

Semb gjør heller ikke meg våt i buksen, men hvis alternativet er RBH og Klovneveldet, så går jeg da ned på mine knær og ber ydmykt om at han setter seg på flyet til Republikken.
Lions led by donkeys.

Christian

Det er sikkert fint med en daglig leder med grei fotballforståelse, men er det første prioritet? Daglig leder skal vel først og fremst drive forretningen Brann. Forretnings- og ledelseserfaring må vel komme foran sportslig her. Så bør vi ha inn en sportssjef med solid fotballkunnskap til å supplere.

Svante er en mann eg gjerne ser i Brann igjen, men jeg har få forutsetninger for å vurdere han som daglig leder. Han har vel det meste av sin erfaring fra sport.

Samtidig skal det vel noe til å lokke solide ledere fra eksempelvis næringslivet til en stilling i Brann.

pidre

Saludar a los monos!


dudo

Joachim Jonsson har talt på Twitter: Brann trenger stopper med fart, sentral midt som får opp aggressivitet i ledd og en spiss som leverer, ellers ender vi på nedre halvdel neste år.

Han må gjerne komme hit og hente disse selv. Og en ny trener på kjøpet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

esp123

Joacim Jonsson. Soleklart.

Ser ikke helt hva som gjør Semb til en kandidat i en sånn rolle.

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Var tidligere i FFK. Ekstremt godt likt det borte, og var mannen som skaffet han som ble solgt til Milan, Ørlund og Everton, ihvertfall. Virker som en ekstremt fornuftig type, som har vært kaptein og spillende trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

redaktør

Semb har ved flere aneldninger takket nei til å være Branns hovedtrener.
Men jobben som daglig leder kan nok kanskje interessere han mer.

Corran

Vi trenger ikke en ny en av samme type Semb er en tufs Har aldri likt ham hverken som trener eller noe annet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

October 31, 2013, 02:04:19 AM #35 Last Edit: October 31, 2013, 02:08:36 AM by esp123
Quote from: dudo on October 30, 2013, 17:59:54 PM

Wallace, Gamboa med fler. Liker mye av det han står for. Har nettverket, og virker å ha øyet for gode spillere. Er også på vei vekk fra FFK, så her er det bare å slå til hvis man blir kvitt Walstad/Skarsfjord. Man finner ikke lignende kompetanse i Norge.

Var vel kaptein og spillende trener i Kvik Halden, men har vært innom FFK.

Gulløl

November 11, 2013, 17:48:36 PM #36 Last Edit: November 11, 2013, 17:52:40 PM by Gulløl
Om Roald Bruun-Hanssen går av vil jeg lansere Nils Skutle som ny daglig leder. Tidligere direktør i Rosenborg Ballklub gjennom 13 år. På de 10 årene han var der tok Rosenborg hele 10 seriemesterskap og 2 cupmesterskap. Dette er en mann med solid erfaring som vet hva som skal til for å ta gullet hem år etter år. Han er en meget intelligent mann med høy utdannelse med sivilingeniør-graden i fysikk(i motsetning til en lavutdannet RBH). Han har vært administrerende direktør i det internasjonale IT-selskapet EDB Gruppen før Rosenborg tiden så han har solid erfaring som bedriftsbygger. Han er opprinnelig vestlending, oppvokst i Odda og kjenner nok det bergenske lynnet bra. Fremdeles bare 60 år og har sikkert mange gode år foran seg. Dette er en mann som sponsorene og den store bredden av  bergenske næringslivs ledere lettere vil akseptere en "best i alt RBH". Ikke uten grunn at han i mars i år fikk tildelt Kniksens hederspris for "..over tid har gjort en særlig fortjenestefull innsats i eller for norsk fotball". Så styret i Brann kjør på og få Nils Skutle inn og bygg Norges beste fotballklubb. For en gang skyld sikt høyt og gå for de beste på ledersiden og med den beste erfaringsbakgrunnen. Skutle er blitt "vingeklippet" i RBK og degradert til å holde på med eiendommene. En retur til Vestlandet noen år for å bevise at han fremdeles duger har han sikkert ikke noe i mot.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BBB-mod

Innlegg fra en stengt tråd fra Herman1:

Jeg, som mange andre her inne, føler tiden er moden for en ny daglig leder som kan erstatte den nåværende, Roald Bruun-Hansen.

Jeg har selv nevnt Herman Friele som en interessant kandidat, dyktig forretningsmann som han er, i tillegg til enormt karismatisk og godt likt. Tror ikke det blir noe stort problem for ham å tilpasse seg rollen som daglig leder innen fotballen. Mange ting er jo tilsvarende forretningsverdenen; å selge et produkt (hater egentlig det ordet, men), holde orden i økonomien og generere mest mulig penger til sluttproduktet, enten det er å selge kaffe eller å selge entusiasme og derav billetter, gjennom gode spillerkjøp- og salg etc.

Jeg er likevel dessverre ganske sikker på at overnevnte kandidat ikke er interessert jobben...

Noen andre gode forslag til kandidater?

Litt om godt lederskap som sådan:

http://www.bt.no/jobb/Den-beste-sjefen-er-karismatisk-og-omtenksom-2790614.html

http://www.dn.no/karriere/article2571629.ece

Herman1


Henki

Så dermed er vi alle enig i at Herman Friele er rette mann til å ta over som daglig leder?
Ballen skal fremover!

Herman1

Quote from: Henki on November 15, 2013, 20:42:22 PM
Så dermed er vi alle enig i at Herman Friele er rette mann til å ta over som daglig leder?



Nei, men synes det er relevant og interessant å diskutere hvem som skal overta etter RBH om han går av, istedenfor bare diskutere hvorfor han bør gå av.

Henki

Quote from: Herman1 on November 15, 2013, 22:59:17 PM
Quote from: Henki on November 15, 2013, 20:42:22 PM
Så dermed er vi alle enig i at Herman Friele er rette mann til å ta over som daglig leder?



Nei, men synes det er relevant og interessant å diskutere hvem som skal overta etter RBH om han går av, istedenfor bare diskutere hvorfor han bør gå av.


Jeg er helt enig i at vi bør diskutere hvem som eventuelt bør ta over. Men jeg tror ikke Herman Friele er rette mann.
Ballen skal fremover!

dragn

Quote from: Henki on November 15, 2013, 23:01:51 PM
Quote from: Herman1 on November 15, 2013, 22:59:17 PM
Quote from: Henki on November 15, 2013, 20:42:22 PM
Så dermed er vi alle enig i at Herman Friele er rette mann til å ta over som daglig leder?



Nei, men synes det er relevant og interessant å diskutere hvem som skal overta etter RBH om han går av, istedenfor bare diskutere hvorfor han bør gå av.


Jeg er helt enig i at vi bør diskutere hvem som eventuelt bør ta over. Men jeg tror ikke Herman Friele er rette mann.


Så dermed er vi alle enige at Friele ikke er rett mann?

xD (u see what i did there ? ;) )

Xminator

Om vi er riktig heldige så kommer Semb til Brann og RBH får jobben sin i NFF tilbake.

aleksanderhjelleseth

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6988115.ece
Nils johan semb er på Branns ønskeliste, stiller meg positiv, NJS virker å være en dyktig administrator.
Et ankepunkt er at han er fra NFF.

Huff

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 17, 2013, 11:56:17 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6988115.ece
Nils johan semb er på Branns ønskeliste, stiller meg positiv, NJS virker å være en dyktig administrator.
Et ankepunkt er at han er fra NFF.


Kanskje Lars Tjernås hadde vært noe?

aleksanderhjelleseth

Tjærnås er vanskelig å like, men samtidig virker han som en dyktig type. Kan være noe det.

Hatleking

Semb som sportsjef hadde vel vore veldig bra!?

krakra


aleksanderhjelleseth

Ja så absolutt, karismaen er tilnærmet lik 0!

Go Up