• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Hønefoss, søndag 28.10.13, kl 18:00

Started by Lasaron, October 04, 2013, 21:29:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg er glad i Brann, og jeg vil ikke boikotte alene, for jeg liker å være der det skjer når det gjelder Brann.

Men blir det en form for organisert boikott av denne kampen, så er jeg med. Skars og dagens ledelse er en Katastrofe for Brann. En Katastrofe. De må stoppes. De må ut. De må vekk.

Det er kritisk nå.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hansakongen

For min del kunne nå vi godt boikotte begge de 2 siste hjemmekampene, om brann kommer på 4. plass eller 13 plass gir jeg en god faen i nok er nok. Sesongen er over for min del i allefall, orker ikke bruke en energi på dette laget mer for i år.

nero

Boikott eller ikke, det kommer til å bli særdeles glissente der uansett. Dagens forestilling frister vel bare de mest hardcore til gjentakelse.
Lions led by donkeys.

Northside

"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.

Klaus_Brann

Uansett resultat i de siste kampene håper jeg noen igjen forklarer i tydelige ordlag at å forlenge med Skars ikke var genialt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Blir spennende å se om ungegutta får sjansen nå, ettersom man tydeligvis har gjidd opp håpe om 4 plassen. Er vel einaste bonusen spillerene fokusere på nå.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

blobby winters

Quote from: Northside on October 04, 2013, 22:09:13 PM
"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.

Jose Arrogantio

"Støtte laget"

Jeg vil ikke si at noen skal boikotte laget, da jeg bor i Canada og ikke kan gjøre noe en vei eller den andre, men å se hvordan den neste kampen går virker veldig passivt og feigt for min del.

Veldig irriterende å bo på andre siden av kloden akkurat nå, siden jeg skulle gjerne vært med på noen for protest. Hvis noen har noen idé for hvordan jeg kan bidra på protester, så vil jeg gjerne høre det. Er så utrolig lei dagets styre, vil virkelig protestere på noen måte.

Northside

Problemet er at dersom vi boikotter denne kampen etter seier mot Sarpsborg, så får vi aldri nok folk med oss til at aksjonen blir lagt merke til.

Jeg var selv utenfor garasjen i går og ventet på spillerne/Skarsfjord. Denne form for aksjon ville fungert mye bedre med noen hundre supportere mer og media på slep. Uten media får ikke vi blest om sakene.

Kan møte opp på trening og krever Skarsfjord sin avgang. Det fungerer og ble diskutert i går.
Problemet er at de ikke trener denne helgen (?) og i løpet av uken er det vanskelig å mobilisere til noe på dagtid. Neste helg igjen kan fungere, da er det ikke kamp heller. Man da er det allerede gått en hel uke siden tapet mot Haugesund.

Taper vi derimot mot Sarpsborg, så vil vi lett få mye folk med på boikott mot Hønefoss. Kanskje stille oss utenfor ved bortefeltet (blir da sett fra innsiden av Stadion) under kampen. Komme inn etter 15min. Er mye vi kan gjøre da.

Vinner vi mot Sarpsborg og taper mot Hønefoss, så har vi muligheten til å samles ved garasjen. Det vil også fungere tror jeg.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on October 05, 2013, 09:08:07 AM
"Støtte laget"

Jeg vil ikke si at noen skal boikotte laget, da jeg bor i Canada og ikke kan gjøre noe en vei eller den andre, men å se hvordan den neste kampen går virker veldig passivt og feigt for min del.

Veldig irriterende å bo på andre siden av kloden akkurat nå, siden jeg skulle gjerne vært med på noen for protest. Hvis noen har noen idé for hvordan jeg kan bidra på protester, så vil jeg gjerne høre det. Er så utrolig lei dagets styre, vil virkelig protestere på noen måte.

Du kan jo skrive et sint skjermbrev til Brann :)

Eller leserinnlegg til BA og BT.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Torvanger

De glisne tribunene synger imot både trenere og ledelse i hver hjemmekamp, man kan ikke få en sterkere markering enn det. RBH kan legge to og to sammen og fundere på hvor mange partoutkortere som kommer til å forsvinne før 2014. Blir tallet 5-6000 er det krise, en nødvendig krise.

Lasaron

Spelaren

Eg... kremt, fortsetter min lille boikott også.
GÃ¥ av.

Brann_ruler86

Etter å ha misset de to siste hjemmekampene, blir jeg nok å finne på tribunen mot Hønefoss. Dog håper jeg vi kan få til noen aksjoner på tribunen, kanskje vi kan oppføre oss "uansvarlig" noen flere ganger før sesongen er over. ;)
GÃ¥ ta banen!

Gepard

October 18, 2013, 21:11:31 PM #14 Last Edit: October 18, 2013, 21:18:08 PM by Gepard

Hansakongen

Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.

Gepard

Den gjengen som driver Brann nå gir en god blanke i om det er dårlig stemning på tribunen, de jobber omtrent for det med all sin regelrytteri.

Blir det mindre inngangspenger dog,,,da begynner det å ryke under beina på de..da innser de kanskje at de er på gale veier..

dokken

Ikke imot boikott, men da må det gjøres klart at det er det som skjer. Et banner over setene med "Tilbake i 2015" eller noe slikt.

Hansakongen

Quote from: dokken on October 18, 2013, 22:03:42 PM
Ikke imot boikott, men da må det gjøres klart at det er det som skjer. Et banner over setene med "Tilbake i 2015" eller noe slikt.

Enig her heng opp et slik bannder eller flere ved kampstart så går hele nedre frydenbø hjem i det kampen starter perfekt aksjon om noen lager det bannderet. Kan like greit ha et bannder eller 2 med vi kommer tilbake i 2014 vist skarsfjord og RBH har forlatt klubben.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on October 18, 2013, 21:11:31 PM

For noe tullball. De har argumentert tøvete hittil om det og fortsetter garantert å argumentere om det når det blir noen flere tomme seter neste sesong. Det blir (heldigvis) ikke en tom tribune neste sesong selv om du og andre forlater stadion. God tur.

Klaus_Brann

Quote from: Hansakongen on October 18, 2013, 21:49:38 PM
Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.

Nesten helt enig. En hel kamp blir for mye, men om alle sitter og vi holder kjeft i f.eks. 15 min med bannere om at dette ikke blir godtatt, blir det garantert "hørt", både i media og i stadiongangene.

Klaus_Brann

Quote from: dokken on October 18, 2013, 22:03:42 PM

14 i så fall, siden de tross alt fronter ambisjoner for neste sesong.

Helena M

Det er for mange tanter og "vær positiv"-folk til å få gjennomført forslaget. Alle forslag egentlig.

Det er helt håpløst å få gjennomført noe, fordi vi som er kritiske er i klart undertall. Til og med vaktene kommer med en gang et banner med et klart budskap kommer opp.

Helena M

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:24:32 AM

Nesten helt enig. En hel kamp blir for mye, men om alle sitter og vi holder kjeft i f.eks. 15 min med bannere om at dette ikke blir godtatt, blir det garantert "hørt", både i media og i stadiongangene.

Bruun klager vel bare til media om at vi har mistet kontrollen - igjen

Støtte laget  ::)

Hansakongen

Quote from: Helena M on October 19, 2013, 21:04:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:24:32 AM

Bruun klager vel bare til media om at vi har mistet kontrollen - igjen

Støtte laget  ::)

Støtte laget ja:) men hate produktet som har blitt ropt fra hansa en del de siste sesongene.

Superjack

Ingen er større enn laget, ikke RBH eller Skarsfjord heller!

Brannsupporter.

Belfort

Denne kampen blir syretesten på om bergenserene vil innfinne seg med en fremtid preget av totalt galskap. De 4000 som møter opp må alle gi et bidrag til at Bruun og Skars forstår at de overhodet ikke er velkommen lenger på stadion.

Alle klarer et rop som"Ut med Bruun, Ut med Skars" Er ikke mer komplisert enn det.

Hvis ikke man er i stand til det så er det en aksept for at man vil leve med en klubb som vil bli skakkskjørt i årene fremover. Nå er det virkelig opp til publikum på søndag!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:21:36 AM
For noe tullball. De har argumentert tøvete hittil om det og fortsetter garantert å argumentere om det når det blir noen flere tomme seter neste sesong. Det blir (heldigvis) ikke en tom tribune neste sesong selv om du og andre forlater stadion. God tur.

Tore Strand i BT har tidligere argumentert for at Brann må halvere billettprisene for å få publikum tilbake til stadion. En kraftig nedgang i solgte partoutkort vil definitivt merkes. Også i media.

Jeg tror publikumsnedgangen i TL er iferd med å stabilisere seg og at en ikke vil se noen voldsom nedgang i solgte sesongbilletter hos de fleste klubbene. Noen vil gå litt opp, andre litt ned. Dersom Brann mister eksempelvis 3000 p-kort vil det være umulig å hindre at dette blåses opp som katastrofal mistillit til hele ledelsen i media. Da blir det ogsåjævlig vanskelig for folk å bli sittende uten å få det på seg å sette seg selv foran klubben i riksdekkende media. En kan ikke argumentere for at en nedgang i partoutkortsalget er typisk for den nedadgående interessen for TL dersom eksempelvis gjennosnittsklubben i TL opplever en nedgang i solgte sesongbilletter på 2 prosent mens ståa i Brann er en nedgang på 40 prosent.

Klaus_Brann

Da må det først bli en såpass drastisk nedgang, det vet jeg ikke om det nødvendigvis blir.
Nå går de for første gang ut med litt ambisjoner for neste sesong, og hvis det blir fulgt opp av et par bra spillerkjøp kan det trekke en del tilbake neste sesong.

krøvel vellevold

Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2013, 16:08:57 PM
Da må det først bli en såpass drastisk nedgang, det vet jeg ikke om det nødvendigvis blir.
Nå går de for første gang ut med litt ambisjoner for neste sesong, og hvis det blir fulgt opp av et par bra spillerkjøp kan det trekke en del tilbake neste sesong.

Problemet er at man ikke kan stole på de ambisjonene de tilsynelatende legger frem. Ledelsen på Stadion har mistet så mye kredibilitet at folk begynner å ta det for gitt at de kommer til å mislykkes. Det er en trend det vil bli svært vanskelig å snu. Selv om de bruker penger på Azar Karadas eller en eller annnen annen som de tror skal øke entusiasmen til gamle høyder.
Ballen skal fremover!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2013, 17:20:47 PM
Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.

Kan ikke være noe å vente på nå. Det er kommet så langt at det er mer sjokkerende at det ikke har vært mer protester siden LSK kampen.

Nixon

Quote from: Belfort on October 20, 2013, 18:31:25 PM

Kan ikke være noe å vente på nå. Det er kommet så langt at det er mer sjokkerende at det ikke har vært mer protester siden LSK kampen.

Ikke vent for mye. Det ble prøvd med noen Skarsfjord-rop sist, men svært få henger seg på. Jeg tror som Krøvel at det i beste fall kommer dersom vi ligger under. Og da tenker jeg på et lydnivå som monner og blir lagt merke til.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Henki on October 20, 2013, 17:24:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2013, 16:08:57 PM

Problemet er at man ikke kan stole på de ambisjonene de tilsynelatende legger frem. Ledelsen på Stadion har mistet så mye kredibilitet at folk begynner å ta det for gitt at de kommer til å mislykkes. Det er en trend det vil bli svært vanskelig å snu. Selv om de bruker penger på Azar Karadas eller en eller annnen annen som de tror skal øke entusiasmen til gamle høyder.

Nei, det er klart det er vanskelig, men jeg vil si at det er bedre at de går ut med ambisjoner om medalje og lover bra spillerkjøp før neste sesong, enn at det snakkes om at vi skal bli gode i 2015 og at vi kun kan hente billig.
Det blir selvsagt viktig for dem å følge opp dette.
De har tross alt fått jobbe lenge uten spesielt trøkk eller press på seg, men det holder ikke ut 2014 med nok en middelmådig sesong.
Jeg har ikke voldsom tro på dem, men jeg tror ikke de er så ute at de henter Karadas.

dokken

Quote from: Nixon on October 20, 2013, 19:00:34 PM
Quote from: Belfort on October 20, 2013, 18:31:25 PM

Ikke vent for mye. Det ble prøvd med noen Skarsfjord-rop sist, men svært få henger seg på. Jeg tror som Krøvel at det i beste fall kommer dersom vi ligger under. Og da tenker jeg på et lydnivå som monner og blir lagt merke til.

Håper på et banner og en demonstrasjon ved kampstart - feks ved at man holder seg utenfor/i inngangspartiet og har et banner på setene der det står "Er det slik dere ønsker det?".

Så er det klart at kamputviklingen bestemmer mye ellers. Jeg mener jo at Skarsfjord må gå, uansett om vi skulle vinne 12-0 mot Hønefoss. Men litt fingerspissfølelse er nødvendig, for ikke å bli oppfattet som kronisk negativ og sur. Skulle det bli tap, er det bare å kjøre på ved kampslutt.

krøvel vellevold

October 20, 2013, 22:34:35 PM #36 Last Edit: October 20, 2013, 22:55:40 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

osoerli

Stort banner med klar melding vil funke:

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-

Rulles opp ved kampstart.  Ligger over nedre Frydenbø i 5-10 minutt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on October 21, 2013, 11:06:07 AM

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-

Hva med oss som har tenkt å se kampen?

PLENTY plass til å legge det over tomme seter!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Bruun må gå! Skars må gå! Styret må gå!

Det må vel være et greit banner. Man er ikke stygg, men man er kortfattet og konkret. Tydelig. I tillegg må vi rope det.

Huff

Viktig at det ropes skikkelig slik at vi hører det på BT. Blir vanskelig å få med seg noen andre steder på tribunen dersom en føler det er et soloprosjekt. Dessuten begynner jeg å bli såpass gammel, feit og overbetalt at jeg ikke er sikker på at jeg tør å gjøre det mutters alene heller.

osoerli

October 21, 2013, 12:33:05 PM #41 Last Edit: October 21, 2013, 12:36:37 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2013, 11:58:20 AM

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-

Eg tenkte som eit alternativ til å stå utanfor.
Det er antageleg ein lidelse å sjå kampen allikevel.
Kunne sjølsagt i staden for starten (då Brann kan vera gode), vore rulla ut ein periode av kampen då Brann vanlegvis er dårlege, f.eks frå ca 50-85 min.  Då er det i alle fall neppe mange som vil sjå kampen.

Gulløl

Får håpe en av Bergens avisene teller antall tilskuere på søndag. Tipper det kommer mellom 4000 og 4500.

Et forslag til banner:

I dag er det 13000 tomme seter. Hvorfor er entusiasmen borte Roald ! ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on October 21, 2013, 12:33:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2013, 11:58:20 AM

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-

Eg tenkte som eit alternativ til å stå utanfor.
Det er antageleg ein lidelse å sjå kampen allikevel.
Kunne sjølsagt i staden for starten (dÃ¥ Brann kan vera gode), vore rulla ut ein periode av kampen dÃ¥ Brann vanlegvis er dÃ¥rlege, f.eks frÃ¥ ca 50-85 min.  DÃ¥ er det i alle fall neppe mange som vil sjÃ¥ kampen.

De fleste som allerede er på stadion vil nok se kampen. Men man kunne stått mellom øvre og nedre, og på a og d.

Landåsgutt

Frister ikkje så mye å gå på denne kampen. Ikkje pga boikott, men fordi det er sååå kjeeedelig det som presteres ut på banen, og på tribunen forsåvidt

1908

Hånden på hjerte.. Hvem her håper at Brann taper på søndag? Enkelt og greit.. Dere vet grunnen..

Røde Jarl

Satser pÃ¥ 1 poeng mot Hønefoss, 0 mot Sandnes Ulf og 3 poeng og nedrykk for Tromsø i siste serierunde, det skulle gi 39 poeng og ingen bonus utbetaling.  :P

Hansakongen

Quote from: 1908 on October 24, 2013, 21:38:49 PM
Hånden på hjerte.. Hvem her håper at Brann taper på søndag? Enkelt og greit.. Dere vet grunnen..

Og hvem håper at brann spiller for så og si tomme tribuner de 2 siste kampene, slik at ledelsen kan se hvilket dillema de sitter ovenfor før de går løs på nytt år og nye mulige "katastrofer" i 2014 sesongen.

krakra

I dagens BT er det en meget godt innlegg fra en PR-ekspert som slakter Brann for deres ynkelige måte å forklare fraværet av ambisjoner med "vi er så lite penger" på. Han forklarer både svakhetene i argumentet og de skadelige effektene en slik retorikk har både innad og utad.

Kanskje enda mer interessant er det at BT har sjekket åpenheten i Brann og i den anledning spurt hvor mye Brann bruker på sportslig avdeling. Der kommer det frem at vi bruker 50 millioner i år, som i fjor. Dette har vært Skarsfjords mantra. "Nytter ikke å se på totalbudsjettet. Må se på hva vi får til sport". Nå er tallene ute. Jeg vet ikke hva de forskjellige klubbene bruker på sport i år. Men jeg fant en artikkel som sa litt om hva topplagene brukte i fjor. Serietoer Godset brukte 32 mill på sport. 18 millioner, og over 50%, mindre enn Brann. Men han har jo fått så mye tålmodighet. Så det teller ikke.
En som var ganske fersk er imidlertid Solskjær. Som tok sitt andre seriegull på to forsøk med Molde. Som vi vet økte Molde sitt budsjett etter seiregull nummer en. Likevel var det sportslige budsjettet i 2012 bare 49 millioner. Så der har vi tallene. Hva sier så Skarsfjord nå?

Christian

Nå ble krakra så ivrig at han fløy til feilt reir...

Hører vel ikkje akkurat til i kamptråden dette.

osoerli

Du verden 442, og utan Soko frå start.
(om ein skal tru BT)
Kvifor har du (nesten) ikkje gjort dette før i år Skarsfjord?
Kan jo hende Brann vinn (får ikkje håpe det....)

Klaus_Brann

Stor selvinnsikt fra Skars i alle fall;

- Er det ekstra viktig å ta et offensivt grep med tanke på situasjonen Brann er inne i?

- Det er det. Det har vi ønsket i mange kamper tidligere, men ikke alltid fått det til, sier Skarsfjord.

Northside

Fra Brann.no

"Treneren sier at Brann har lagt bak seg en god treningsuke".

SÃ¥ da blir det tap i morgen...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2013, 10:28:36 AM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/814000_klarer-vi-rekorden

Jeg syns det er utrolig sløvt av billettansvarlig i Brann at det ikke har vært mer fokus på denne rekorden. Han skulle kjørt på med bykamp-kampanjer og pressestunt hele uken. Vi elsker jo å slå trønderne, men da må folk få vite om det!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 26, 2013, 11:28:25 AM

Jeg syns det er utrolig sløvt av billettansvarlig i Brann at det ikke har vært mer fokus på denne rekorden. Han skulle kjørt på med bykamp-kampanjer og pressestunt hele uken. Vi elsker jo å slå trønderne, men da må folk få vite om det!

De er vel redde for "det negative fokuset" hvis de går høyt ut om muligheten for rekord, men ikke klarer det...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

1908

Quote from: Nixon on October 26, 2013, 11:28:25 AM

Hele fuckings gjengen der oppe er like tafatte som laget som jogger rundt på banen!!

Ricky

For å være helt ærlig, så tviler jeg på at det hadde gitt allverdens med utslag på tilskuertallet. Tviler på at jakten på en såpass obskur "på papiret"-rekord er noe som trekker sofasitterne opp til Stadions billettluker for å se en meningsløs kamp mot Hønefoss.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 26, 2013, 23:59:13 PM
For å være helt ærlig, så tviler jeg på at det hadde gitt allverdens med utslag på tilskuertallet. Tviler på at jakten på en såpass obskur "på papiret"-rekord er noe som trekker sofasitterne opp til Stadions billettluker for å se en meningsløs kamp mot Hønefoss.

Nei det er nok ikke de halvinteresserte som engasjerer seg for en slik rekord.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, det hadde ikke blitt folkevandring. Men kanskje nok til å bikke 10.000. For kommer vi under i dag blir det ikke sikkert ikke med så veldig mange.
Rød makt på Hansa

Rossi

Skal bli interessant å se spillernes innsats i dag, yter de 110 %, og kan dette tolkes som støtte til Skarsfjord?

Var det ikkje under Thoresen spillerane tapte med "vilje"?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Rossi

Nesten som eg vurderer å gå på kampen i dag, berre for å sjå kor lite folk det er der.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Lasaron

Quote from: pidre on October 27, 2013, 09:43:04 AM
Skal bli interessant å se spillernes innsats i dag, yter de 110 %, og kan dette tolkes som støtte til Skarsfjord?

Gjorde de det?

Det kan jo tenkes at de har stor innsats for å nå den bonusen.

nero

De kommer nok til å gi alt for bonusen, ja.

Helt til de får en i mot og gir opp.. ;D
Lions led by donkeys.

Rossi

Quote from: Lasaron on October 27, 2013, 09:50:20 AM
Quote from: pidre on October 27, 2013, 09:43:04 AM

Gjorde de det?

Det kan jo tenkes at de har stor innsats for å nå den bonusen.

Ja selvfølgelig, bonusen vil sjølvsagt motivere - uavhengig av Skars.

40 poeng er vel dessutan tilstrekkelig for at det ikkje er grunnlag fpr å fyre Skars/RBH.

Vedr tap med "vilje" under Thoresen, så var vel det ein litt uheldig uttalelse frå mi side, men eg kan huske at innsatsen var mildt sagt på lavmål i dei siste kampane.

roaldinho

Hvis Brann taper i dag så er sikkert bortforklaringen til Skarsfjord at man måtte stille klokken en time tilbake i natt. Finner sikkert på et eller annet tull der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

brann89

Lagoppstillingen mot Hønefoss : Mohus - Sævarsson - Mojsov - Wangberg - Demir - Askar - Badji - Haugen - Larsen - Pusic og Huseklepp
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Av det han lirer av seg virker det som om han lever i sin egen verden, skulle gjerne hørt korrekturlesing live på alt han sier. Hokus pokus, bli vekke.
GÃ¥ av.

nero

"Enorme forventninger"! Hvilke forventninger? Om at vi skulle unngå nedrykk? Mannen lyver jo så han tror det selv!
Lions led by donkeys.

skuteviken

Irriterende at jeg er i eksil for tiden, kunne tenkt meg å gitt kraftig beskjed på Stadion i dag.

tsrqpo

Når Mjelde fikk fyken; "ute av gullkampen og mesterligaen" så hadde vi forventninger.
Etter noen år med skars så er 4-8 plass enorme forventninger.

Kom igjen Bergen, det må jo være mulig å få opp øynene for ka som skjer der oppe å protestere litt..

Spelaren

Studiogjestene i Cmore sitt studio har ikkje fått med seg en tøddel av essensen av kritikken mot det sittende regimet.
GÃ¥ av.

skuteviken

Quote from: tsrqpo on October 27, 2013, 17:48:26 PM
Når Mjelde fikk fyken; "ute av gullkampen og mesterligaen" så hadde vi forventninger.

Kom igjen Bergen, det må jo være mulig å få opp øynene for ka som skjer der oppe å protestere litt..

Det går og på at vi ikke har en konstruktiv linje i det vi gjør heller, vi blir dårligere og dårligere.

tsrqpo

Quote from: skuteviken on October 27, 2013, 17:56:42 PM
Quote from: tsrqpo on October 27, 2013, 17:48:26 PM

Det går og på at vi ikke har en konstruktiv linje i det vi gjør heller, vi blir dårligere og dårligere.

Helt klart.

osoerli

GKH

Quote from: osoerli on October 27, 2013, 18:19:04 PM
Var det tifo før kampen?

Pyro + et banner hvor det sto "10 000 tomme seter. Hvem tar ansvar?".

Brann_ruler

Skarsfjord er herlig offensiv. Forventer en tett kamp der marginer vil avgjøre. Flott innstilling når vi møter stjernespekkede Hønefoss. Nei faen. Er jo bunnlaget i Tippeligaen hjemme. Blir "enorme forventninger" dersom man forventer å slå jumbolaget.

osoerli

Quote from: GKH on October 27, 2013, 18:22:46 PM
Var det tifo før kampen?

Bra, men skulle kanskje heller ønskje Noko meir tydeleg a'la "Skarsfjord må gå".
Men det går vel ikkje for fansen er vel framleis "delt".

tsrqpo

Quote from: osoerli on October 27, 2013, 18:26:14 PM
Var det tifo før kampen?

Bra, men skulle kanskje heller ønskje Noko meir tydeleg a'la "Skarsfjord må gå".
Men det går vel ikkje for fansen er vel framleis "delt".

Flott banner, men det virker ikkje som om budskapet når frem. Cmore gutta, med Iversen i front, mente f.eks at "i bergen blir folk sur med tre kamper uten seier". "De er ikke bedre i dag". Og de mente at Skarsfjord har gjort en god jobb.

Jaja. Artig at Mohus holder oss inne i kampen hjemme mot bunnlaget Hønefoss. Vi kan vel ikkje håpe på mer enn det.

Romarius

Quote from: Brann_ruler on October 27, 2013, 18:24:36 PM
Skarsfjord er herlig offensiv. Forventer en tett kamp der marginer vil avgjøre. Flott innstilling når vi møter stjernespekkede Hønefoss. Nei faen. Er jo bunnlaget i Tippeligaen hjemme. Blir "enorme forventninger" dersom man forventer å slå jumbolaget.

Ser ut som Skarsfjord var vel offensiv, for vi kunne og burde ligget under med et par mål. Jaja, bare 3 år til med dette

osoerli

Botnlaget Hønefoss har hatt klart flest sjansar og kjører kampen, på Brann Stadion!
EXTREMT PINLEG!

Spelaren

For ordens skyld, Hønefoss klarte 0-0 borte mot RBK. Eg såg ikkje kampen, så aner ikkje om det var fortjent eller ei. Det som vises utpå Brann Stadion er direkte pinlig for øvrig.
GÃ¥ av.

osoerli

Hønefoss har hatt 4-5 store sjansar.
Brann ingen!
Hurra for Skarsfjord!

brann89

Kommre til å bli noen hærlige år fremmover med Skarsfjord!!!!

krakra

Nja. Hadde vi skapt fem seks flere djanser og HFK noen færre hadde prestasjonene i første vært ok. Marginer altså.

roaldinho

Endring i formasjon i følge Skarsfjord. Ingen bytter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Første grep blir nok at Soko kommer inn for Haugen.

Romarius

Noe av det mest tafatte jeg har sett. Ubegripelig at enkelte er fornøyd med en trener som virker mer eller mindre fotballdum, og som etter 3 år ikke har klart å lære spillerne sine hva planen er - de vet jo virkelig ikke hva de skal gjøre når de får ballen. Kritikken fra spillerne i Haugesund var bl.a at han drepte all glede ved å spille fotball, ser ut som det samme for lengst har skjedd i Brann.
Lykke til med å få toppspillere til å velge dette laget...!

krakra

October 27, 2013, 19:06:28 PM #91 Last Edit: October 27, 2013, 19:09:18 PM by krakra
Toppspillere som velger dette laget kommer uansett ikke til å vøre toppspillere særlig lenge. Merkelig nok er det individualistene som har kommet mest til rette under Skars

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on October 27, 2013, 19:08:42 PM
9348 solgte billetter.

Rekorden røk!

Blir det ikke seier her så blir det enda mindre mot Tromsø. Og de som kun kom pga rekorden de kommer ikke. Så det blir glissent mot Tromsø.

roaldinho

Armene skal ikke være der, Mojsov! Greit frispark

Utmedsnolken

aleksander solli ser "litt" annerledes ut enn da han spilte på løv ham. fra liten uskyldig gutt til havnearbeider
"og der snubler Sæternes igjen"

vekkreist

Jaja.. ser no ikkje ut som spillerene klarer 40 poeng ihvertfall..

Bare fint at ikkje de får ENDA mer penger for middelmådighet !

Brann_ruler

Pinlig forestilling. Hører ofte at brann presterer bedre enn man burde forvente. Hvorfor i helvete skal man bruke ett sekund på denne elendigheten om dette "produktet" er mer enn vi kan forvente...

krakra

Men det er NESTEN ok spill. Så slutt å klag med de store pennene deres, småfolk1

vekkreist

Bra å vite at vi har keepere som holder nivået! Bra kamp av Mohus igjen! Men så var det resten då........

Torvanger

Var det tifo før kampen?

[/quote

Puslete. Hadde det være Brann Stadion for knappe 7-8 år siden hadde det vært mer direkte budskap. Kjernen og andre supporterklubber er langt mer klar og tydelig når de er misfornøyd, her får man kun svada om at supporterne er delt.

Utmedsnolken

selv om vi ligger bakpå klarer vi å havne i undertall 3 mot 6 innenfor sekstenmeteren. imponerende

roaldinho

Haha, for en sjanse til Hønefoss. Den var enorm.

Torvanger

Hørte jeg Skarsfjord må gå? Ble uansett overdøvet av Heia Brann-rop.

Utmedsnolken

nå må hønefoss få seg noen mål, noen bonus skal vi ikke ha i år

roaldinho

Hønefoss rundspiller Brann! Hønefoss som er sist på tabellen kjører kampen mot Brann i Bergen.

Koffert1

Håpløst bytte..

Nå må vel faen meg Hønefoss klare å få ballen i mål snart..

krakra

Mohus har vært god etter at det avgjort at han forlater Brann. Bør klare å finne seg en TL-klubb å stå fast i.

vekkreist

Quote from: roaldinho on October 27, 2013, 19:35:57 PM
Hønefoss rundspiller Brann! Hønefoss som er sist på tabellen kjører kampen mot Brann i Bergen.

yep.. bunnen er nÃ¥dd... blir noen "spennende" Ã¥r fremover med Skarsfjord!  :P

vekkreist

å jada. nå kommer byttene! Skarsfjord geni erklært taktikker!

roaldinho

Haha, det der Hønefoss-laget er så tafatt, de kunne fint ha scoret om de hadde vært mer presise og sett litt rundt. Er så mye rom at hvilket som helst annet lag hadde stukket av med seieren her.

brann89

haak

skuteviken

Ja. Greit at "hva var det jeg sa"-pessisme er latterlig og destruktivt, men det er ikke tilfelle med kritikken de siste årene, og det er på høy tid at noen tar ansvar nå og at vi ikke blir pisset på med:

"Høye forventinger"
"Ekstremt krevende økonomisk situasjon"
"Ekstra ordinær tilstand"
"Topplag 2015"

osv.

Gulløl

Ballbesittelse:
Brann 45 %, Hønefoss 56 %

Avslutninger på mål:
Brann 4,  Hønefoss 8.

Cornere:
Brann 4, Hønefoss 12

Rett og slett rundspilt av laget nederst på tabellen, og det på Brann Stadion. Fy faen hvor dårlig !!!!!

dudo

Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 27, 2013, 19:37:33 PM
Mohus har vært god etter at det avgjort at han forlater Brann. Bør klare å finne seg en TL-klubb å stå fast i.

Er det avgjort at han forsvinner altså?

Gulløl

Quote from: dudo on October 27, 2013, 20:01:13 PM
Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 27, 2013, 20:02:11 PM
Quote from: krakra on October 27, 2013, 19:37:33 PM

Er det avgjort at han forsvinner altså?
Ja. Han vil jo til en klubb hvor han er førstevalg

krakra

Nåja. Syns ikke vi skal kritisere Skars for å kjefte litt på gjengen. Dette er voksne menn hvor flertallet har millionlønn som ikke klarer å yte 50% engang. Struktur og spill og alt det der må Skars ta ansvar for. Også endel for motivasjon, men et minimumsansvar for egen innsats ligger det da hos spillerne og

Torvanger

Gulløl

brann89

Noe må skje snart, kan ikkje ha Skarsfjord som trener til 2016, alt kommer til å gå rett til helvette.
Vi blir divis rundspillt av Hønefoss og evner ikkje skape noe som helst før Hønefoss spillerene begynner å bli skikkelig slitene. Kan takke Mohus, som ikkje er Brann spiller til neste sesong for at vi fikk med oss poeng idag. Når ikkje Skarsfjord evner å få mer motivasjon ut av spillerene når man forsatt har bonus å spille om, da er det noe som ikkje stemmer.

skuteviken

Skarsfjord vrir dette mot at supporterne gjorde de svake, og at de må beskytte seg nå.

Jeg er så pisslei av at det er snakk om store (enorme faktisk) forventninger, LES TABELLEN for faen! Se utviklingen i spillemønster og poengfangst fra Ojo/Guastavino 2011 til nå.

Huff

Dersom han får utløp for frustrasjonen over egen utilstrekkelighet ved å klikke på spillerne øker dette muligheten for et spilleropprør.

Forøvrig bra ''Skarsfjord må gå''-rop, det hørtes godt på BT.

Natan

At han slipper unna med "enorme forventninger" er ganske spesielt.
Hvor er avisene i Bergen?
Om ikke annet må myten om en streng bergensk presse gravlegges en gang for alle, merkelig hvor servile de har vært ovenfor Brann.

skuteviken

Desperat taktikk av Skarsfjord på CMORE der, nå har jeg kjeftet spillerne huden full. Jeg tar på meg "storsinnet" og lager en ytre fiende og sier at vi blir angrepet.

På direkte spørsmål om forventingene, så skal jeg svare passiv-aggresivt det jeg alltid svarer om at forventingene er høye og at det må de gjerne være.

haak

Nå må faen meg BT og BA på banen.
Brann er i ferd med å råtne på rot

kabelmann

En sur og kald kveld på stadion og dessverre varmet ikke spillet heller. To spillere får godkjent i dag; Sæv og Mohus. Resten kan ta seg en kjempepille.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

I dag er det ikke bare Skarsfjord som bør gå. Det er 10 spillere som ikke gjør seg fortjent til lønnen.

Min konklusjon er omtrent som den ekspertpanelet til CMore konkluderte med før kampen, Brann er ikke bedre enn tabellen viser. Men Brann er likevel ikke så dårlige at de skal la seg rundspille av ligaens bunnlag på hjemmebane. Det er en skandale selv for middelmådige Brann anno 2013.

Jose Arrogantio

Quote from: skuteviken on October 27, 2013, 20:14:58 PM
Skarsfjord vrir dette mot at supporterne gjorde de svake, og at de må beskytte seg nå.

Jeg er så pisslei av at det er snakk om store (enorme faktisk) forventninger, LES TABELLEN for faen! Se utviklingen i spillemønster og poengfangst fra Ojo/Guastavino 2011 til nå.

Hvis forventningspress blir et problem for spillerne bør han heller prøve å endre innstillingen til spillerne enn å klage og skylde på fansen. Var et intervju nylig hvor Fabregas fortalte at han vil at supporterne klager når de spiller dårlig og ha press på seg, og det er sånt man burde prøve å få inn i Brann også.

skuteviken

Quote from: Xminator on October 27, 2013, 20:32:41 PM
I dag er det ikke bare Skarsfjord som bør gå. Det er 10 spillere som ikke gjør seg fortjent til lønnen.

Min konklusjon er omtrent som den ekspertpanelet til CMore konkluderte med før kampen, Brann er ikke bedre enn tabellen viser. Men Brann er likevel ikke så dårlige at de skal la seg rundspille av ligaens bunnlag på hjemmebane. Det er en skandale selv for middelmådige Brann anno 2013.

Men til syvende og sist ligger det ansvar i alle ledd, og mer og mer det høyere opp i hierarkiet en kommer. Det ville være naturlig å spørre om vi kunne få en trener som snakket et direkte og jordnært språk, og nye ledere som er kompetente til å gjøre det de skal.

Uten å gå inn på Mjeldes egenskaper sportslig, var han iallefall ærlig og direkte i kommunikasjonen sin. Lynnet hans var som skapt for å lede laget her, selv om han av og til gjerne syns han ble urettferdig behandlet, så ble han ikke passiv-aggressiv mot tilskuerne når det kom til kommentarer om kritikk.

Når han ble sparket av RBH tok han det og som en mann, noe jeg har vanskelig for å se komme til å skje med Skarsfjord.

gitarbroiler

Dårligste kamp på sikkert 10 år på Brann Stadion. Rett og slett skremmende dårlig

Gulløl

krakra

Quote from: Xminator on October 27, 2013, 20:32:41 PM

Hva har vi nå? Tre seire på 16 kamper. Ett poeng i snitt de siste ti? Ingen skal komme å påstå at det er oppmot det beste vi kan forvente fra dette Brannmannskapet. At vi ikke er bedre enn tabellen tilsier henger sterkt sammen med Skars. Mannskapet vårt er minst like sterkt som Haugesund sitt, og de har medaljen i lomma.

skuteviken

Uavhenging av hva man mener potensialet til Brann er inneværende sesong, så må en kunne sette to streker under svaret, det er en åttende plass, og en negativ kurve som har vart over lang tid.

Jeg vet det gjerne ikke oppleves slik i Branns ledelse når de er på teambuilding og psyker seg opp med fester osv for å bygge en illusjon om at strategiplanen deres er et mesterverk. Det bør dog gå opp et lys på vinterens årsmøte om at det kan bli riktig stygt om de ikke tar grep.

Nixon

October 27, 2013, 20:46:47 PM #138 Last Edit: October 27, 2013, 20:49:36 PM by Nixon
Quote from: Torvanger on October 27, 2013, 19:29:23 PM
Var det tifo før kampen?

Puslete. Hadde det være Brann Stadion for knappe 7-8 år siden hadde det vært mer direkte budskap. Kjernen og andre supporterklubber er langt mer klar og tydelig når de er misfornøyd, her får man kun svada om at supporterne er delt.

Ja, det blir for puslete og ikke minst feigt å stille et åpent spørsmål om hvem som tar ansvar. Her må man peke finger og sette ansvaret på de rette personene. Men det blir kanskje for sterk kost for Bataljonen?

Det burde vært mye mer direkte. "Slutt å ødelegge klubben vår, Skarsfjord!" Og noe lignende til RBH. Det hadde blitt mye mer virkningsfullt!
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

HÃ¥per Bergens Glade Gutter blir det offisielle supporterklubben. Bataljonen er en nikkedukke for RBH og co....

Nixon

Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har tidligere alltid raljert over de som har ment at Brann likegodt kan tape. For å få fortgang på treneravgang. For å spille inn talenter dersom klubben ligger i ingenmannsland på slutten av en sesong. Eller andre grunner. Jeg har aldri sett på en Brannkamp og håpt at laget ikke skulle vinne.

Ikke før i kveld. Utover kampen håpet jeg rett og slett at Brann ikke skulle skåre. Jeg inngikk rett nok et kompromiss med meg selv og ville heller ikke at Hønefoss skulle skåre. Tenkte at uavgjort var like godt som tap i forhold til å få ut styre og stell i Brann. Men det var ingen god følelse å sitte der med den følelsen. Da har man på mange måter tapt i forhold til å være supporter.
Rød makt på Hansa

atlascopo

Fra min plass opp pÃ¥ felt d i dag sÃ¥ det ut som flere sentrale Brann spillere i likhet med flerparten av publikum der oppe,  ville at Brann ikke skulle score, og gjorde sitt beste, uten Ã¥ gjøre det for Ã¥penbart at Hønefoss skulle.

Tror på spilleropprør ganske snart.

Så dårlig som i dag er ikke Brann, de klarer som i likhet med alle lag i norges 6 øverste divisjoner å omsette en av tre, 5 mot 1 kontringer som de fikk på slutten. Men i dag så det ut som de ikke ville score... Og bebreider de ikkje...

Torvanger

October 27, 2013, 21:04:44 PM #143 Last Edit: October 27, 2013, 21:08:00 PM by Torvanger
Quote from: Brannfan23 on October 27, 2013, 20:57:00 PM
HÃ¥per Bergens Glade Gutter blir det offisielle supporterklubben. Bataljonen er en nikkedukke for RBH og co....

Det er jo soleklart at når det blir uttalt at 50% er for og 50% er imot, da suser jo bare Branns ledelse videre i villfarelsen om at de i det minste har 1 av 2 med seg. Da bør man i så fall gjennomføre en bredere sonderingsrunde og høre på hva folk virkelig mener. Brann er en fotballklubb, i norsk målestokk en av de største, og når en stor klubb leverer ræv, da er det alltid slik at man ønsker treneren åt skogen. Så her bør man spares for vissvass, si det som det er, supporterne ønsker et trenerskifte.

Gulløl

Skarsfjord om Mohus på bt-tv: "Han hadde fortjent mer en det som ble ropt i dag"

Fy faen her bruker han Mohus sitt gode spill til å stikke kniven inn i siden på supporterne og vri rundt. Hersketeknikk igjen og et nytt lavmål. Du er en drittsekk Skars.

Huff

Quote from: Gulløl on October 27, 2013, 21:10:10 PM
Skarsfjord om Mohus på bt-tv: "Han hadde fortjent mer en det som ble ropt i dag"

Fy faen her bruker han Mohus sitt gode spill til å stikke kniven inn i siden på supporterne og vri rundt. Hersketeknikk igjen og et nytt lavmål. Du er en drittsekk Skars.

Reagerte på akkurat det samme.

Stakkars Mohus som spilte bra, holdt nullen og ble kåret til BB og fikk applaus av hele stadion. Han er nok traumatisert for livet av å høre at treneren må gå.

krakra

Og Skars hadde fortjent en støvel i ræven og en tur til NAV. Ikke alltid folk får det de fortjener og det er jo synd.

Nixon

De 4-5 anti-Skarsfjord-ropene har fått ganske mye oppmerksomhet. Tenk på virkningen dersom det hadde vært skikkelige bannere og større trykk på syngingen.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Gulløl on October 27, 2013, 21:10:10 PM

Skarsfjord er en presset mann nå.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on October 27, 2013, 21:00:39 PM
Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har tidligere alltid raljert over de som har ment at Brann likegodt kan tape. For å få fortgang på treneravgang. For å spille inn talenter dersom klubben ligger i ingenmannsland på slutten av en sesong. Eller andre grunner. Jeg har aldri sett på en Brannkamp og håpt at laget ikke skulle vinne.

Ikke før i kveld. Utover kampen håpet jeg rett og slett at Brann ikke skulle skåre. Jeg inngikk rett nok et kompromiss med meg selv og ville heller ikke at Hønefoss skulle skåre. Tenkte at uavgjort var like godt som tap i forhold til å få ut styre og stell i Brann. Men det var ingen god følelse å sitte der med den følelsen. Da har man på mange måter tapt i forhold til å være supporter.

Jeg opplevde at jeg var mer skuffet over sløste Hønefoss-sjanser enn Brann-sjanser. Reagerte knapt på Haugens tverrligger. Helt jævlig følelse å sitte med.

Huff

Ser en direkte preget Tore Strand på Ballspark totalslakte det Brann holder på med. Kan virke som en ''Skarsfjord må gå''-forside på BT kan være i emning.

Lasaron

Elendig av Brann! Ja den uttalelsen om fansen vs Mohus er Skars i et nøtteskall. Når skal pressen våkne? Han er en alt for dårlig trener for Brann, og totalslakten av forlengelsen i sommer fremstår som enormt riktig.

Northside

Banneret er i grunn ok. Litt passivt, jeg skulle gjerne vært enda mer kritisk, men samtidig et stikk til både RBH og Skarfjord samtidig.

Det er ikke bare Skarsfjord som er feilen i klubben. En viss løk gav Nordlendingen nylig ny kontrakt.

Om Skarsfjord fortsatt er i klubben når vi møter Tromsø, så skal dere ikke se bort fra at det blir litt mer kritisk banner ;)

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 27, 2013, 17:54:57 PM
Studiogjestene i Cmore sitt studio har ikkje fått med seg en tøddel av essensen av kritikken mot det sittende regimet.

Hvem var gjester?

Lasaron

Quote from: Northside on October 27, 2013, 21:31:10 PM
Banneret er i grunn ok. Litt passivt, jeg skulle gjerne vært enda mer kritisk, men samtidig et stikk til både RBH og Skarfjord samtidig.

Det er ikke bare Skarsfjord som er feilen i klubben. En viss løk gav Nordlendingen nylig ny kontrakt.

Om Skarsfjord fortsatt er i klubben når vi møter Tromsø, så skal dere ikke se bort fra at det blir litt mer kritisk banner ;)

- Skarsfjord må gå!
- Bruun må gå!
- Styret må gå!

Bruk en, to eller alle disse. Tydelig og greit.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on October 27, 2013, 19:31:20 PM

Da må det være pga. plasseringa av mikrofonene, for på tribunen runget det, og det var veldig få som svarte med heia Brann.

Klaus_Brann

"Skarsfjord må gå"- ropet i det dommeren blåste gjorde at han føk i garderoben.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2013, 21:45:46 PM

Da må det være pga. plasseringa av mikrofonene, for på tribunen runget det, og det var veldig få som svarte med heia Brann.

Ja, mot-ropene som var mot Lillestrøm var helt vekke i dag. Så det går rette veien!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 27, 2013, 20:04:42 PM

Det er jo noen som støtter han, men spillerne må vel også gå lei av å bli pepet ut og buet på i hver kamp. Det skal ikke mange feilpasninger til før de får høre det greit, og de vet hva de skyldes.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 27, 2013, 21:49:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2013, 21:45:46 PM

Ja, mot-ropene som var mot Lillestrøm var helt vekke i dag. Så det går rette veien!:)

Det var to damer foran ved gjerdet som ble fly forbannet da ropet først kom og snudde seg for å reagere, men innså ganske fort at de var totalt alene og holdt kjeft.

Tipper det ikke blir grillfest på Nymark til uken;)

Klaus_Brann

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on October 27, 2013, 20:57:00 PM

Såvidt jeg vet er det vel tifo-gruppen som lager bannerne, og tifo-gruppen er vel tilnærmet = med BGG?

SK

De som ropte imot "Skarsfjord må gå"-ropene mot LSK, bør ha en flau smak i munnen nå.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2013, 21:41:50 PM

Hvem var gjester?

Eg er dårlig på navn, men Iversen var der og hadde denne meningen. En annen kvasiekspert var der også, i tillegg til ordstyrer Børrestad.
GÃ¥ av.

Northside

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2013, 21:57:05 PM
Såvidt jeg vet er det vel tifo-gruppen som lager bannerne, og tifo-gruppen er vel tilnærmet = med BGG?

Stemmer at de fleste som styrer på med Tifo også er med i BGG. Men når vi laget Tifo så skal det også være noe som Bataljonen kan stå inne for, da det vi henger på gjerdet foran oss representerer Bataljonen.

Bannerne mot LSK tidligere i år var derimot noe BGG stod for selv, derfor var de også bare enkelt laget med spray.

nero

Quote from: Spelaren on October 27, 2013, 22:33:17 PM

Hvem var gjester?

Eg er dårlig på navn, men Iversen var der og hadde denne meningen. En annen kvasiekspert var der også, i tillegg til ordstyrer Børrestad.

Amund Skiri.
Lions led by donkeys.

Eivind

Ikke ett ord på fotballkveld om situasjonen i Bergen.

Er vi blitt det minst attraktive laget i Tippeligaen?

kabelmann

Antakeligvis fordi Davy Wathne elsker skars og RBH.

dokken

Hørte Skarsfjord må gå-ropene godt på TV2s reportasje, men det ble ikke nevnt i det hele tatt.

Meget utypisk tv2, er vel Davy som skjønner at han har drete på draget med Skars-hyllesten sin.

krakra

Quote from: kabelmann on October 27, 2013, 23:15:21 PM
Antakeligvis fordi Davy Wathne elsker skars og RBH.
Davy elsker nok ikke RBH. Han har både kritisert, slaktet og latterliggjort ham flere ganger. Det er ingen offentlige personer som har vært krassere mot RBH enn Davy. Jeg tror han, som meg skal jeg erkjenne, likte tanken om at Brann endelig skulle bygge opp noe på ordentlig vis og ikke bare prøve å kjøpe seg medaljer igjen.
Også tillater jo ikke Davys personlighet ham å erkjenne at han har tatt feil, så når han først har sagt at dette er veien å gå så får det slile utslag nør han nekter å gi seg på det.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 27, 2013, 21:00:39 PM

Ja, jeg har kjent på den følelsen de siste par hjemmekampene.
Det er leit å tenke slik og ikke minst å føle slik, men for at vi skal kunne få fremgang må Skars bort. Da er noen få tap en liten pris å betale mo et par nye sesonger i ingenmannsland.

Klaus_Brann

Quote from: Northside on October 27, 2013, 22:34:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2013, 21:57:05 PM

Stemmer at de fleste som styrer på med Tifo også er med i BGG. Men når vi laget Tifo så skal det også være noe som Bataljonen kan stå inne for, da det vi henger på gjerdet foran oss representerer Bataljonen.

Bannerne mot LSK tidligere i år var derimot noe BGG stod for selv, derfor var de også bare enkelt laget med spray.

Hvorfor må det det? Må vel ikke ha tillatelse av Bataljonen for å ha banner? I så fall kan man kjøre det blant publikum mot TIL.
Nå har vi kun én mulighet igjen til å si klart i fra og å sette press på ledelse og Skars, og fyre oppunder et spilleropprør og den bør benyttes. Media må jo ta større tak i ting når sesongen skal oppsummeres.

Markmus

Quote from: SK on October 27, 2013, 22:11:40 PM
De som ropte imot "Skarsfjord må gå"-ropene mot LSK, bør ha en flau smak i munnen nå.

Virker som om tantene har innsett at de enten bør holde kjeft eller rope med på ropene mot skandalen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: nero on October 27, 2013, 23:02:39 PM

Hvem var gjester?

Amund Skiri.

Ok.
Sjokk at Iversen ikke får med seg essensen av ting. Han har peiling på fotball, men kompetansen strekker seg nok ikke så veldig mye utover det, og han bør holde seg til å snakke om spillet, ikke det som skjer rundt.

krakra

Han mangler nok først og fremst kunnskaper om Brann. Husk at Brann har blitt en klubb ikke særlig mange bryr seg så mye om

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 28, 2013, 00:01:30 AM
Quote from: SK on October 27, 2013, 22:11:40 PM

Virker som om tantene har innsett at de enten bør holde kjeft eller rope med på ropene mot skandalen.

Kanskje de har gått lei og er hjemmeværende de og...

Markmus

Hvem var gjester?

Kommentatorene under kampen hadde også den oppfatningen. Hvordan er det i det hele tatt mulig å tro at kritikken handler om resultatene i seg selv?

Cmore beviser jo bare at de ikke følger med på det som rører seg i fotball-Norge.
Ka du ve?

Gulløl

Ser at kommentatorfeltet til Doddo bloggen er stengt. Sensuren er sikkert i gang, mange harde karakteristikker av Skarsfjord. Første som hadde innlegg kalte han psykopat. Tydelig at temperaturen er meget høy nå, folk har fått nok.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 28, 2013, 00:03:53 AM
Han mangler nok først og fremst kunnskaper om Brann. Husk at Brann har blitt en klubb ikke særlig mange bryr seg så mye om

Bør ikke ha så mye kunnskaper om Brann for å se at vi kjøres på ræv.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 28, 2013, 00:04:42 AM

Hvem var gjester?

Kommentatorene under kampen hadde også den oppfatningen. Hvordan er det i det hele tatt mulig å tro at kritikken handler om resultatene i seg selv?

Cmore beviser jo bare at de ikke følger med på det som rører seg i fotball-Norge.

Det er egentlig ganske merkelig. Det virker jo som at Børrestad både er genuint interessert og rimelig oppegående.

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 28, 2013, 00:05:25 AM
Ser at kommentatorfeltet til Doddo bloggen er stengt. Sensuren er sikkert i gang, mange harde karakteristikker av Skarsfjord. Første som hadde innlegg kalte han psykopat. Tydelig at temperaturen er meget høy nå, folk har fått nok.

Eventuelt så kjører BT samme greie som VG har, nemlig at moderatorene tar pause på nattestid og et bilde illustrerer dette og lover kommentarfelt (facebook) morgenen etter. Kanskje BT, i sin iver etter å redesigne siden før ørtende gang, har glemt dette?
GÃ¥ av.

Gulløl

October 28, 2013, 00:18:11 AM #181 Last Edit: October 28, 2013, 00:20:49 AM by Gulløl
Når det gjelder forsiden i morgen i BT ser det ikke ut som de spanderer noe av den om Brann, men har hovedoppslag om fiskehandlere og Mathallen. Men på sportsidene har hovedartikkelen denne overskriften:

Nekter å la seg påvirke av fansen tilrop
( + et selvsikkert bilde av Skarsfjord)

SK

Quote from: Spelaren on October 28, 2013, 00:09:03 AM
Quote from: Gulløl on October 28, 2013, 00:05:25 AM

Eventuelt så kjører BT samme greie som VG har, nemlig at moderatorene tar pause på nattestid og et bilde illustrerer dette og lover kommentarfelt (facebook) morgenen etter. Kanskje BT, i sin iver etter å redesigne siden før ørtende gang, har glemt dette?

Jeg tenkte det samme, men kommentarfeltet var i hvert fall stengt allerede 23.10 cirka, og slik stenging skjer normalt kl.24.

krakra

Hvem var gjester?

Du mener virkelig at resultatene ikke er en viktig årsak til kritikken? At den hadde vært den samme om vi hadde hatt 20 poeng mer? Jeg ser ikke feilen i å si at resultatene er årsaken til kritikken, men de later som vi ikke klarer å se lengre enn de fem siste kampene. Faktum er jo at det er de som ikke ser helheten: Kjip fotball, arrogant ledelse, manglende ambisjoner og definitivt superrelevant: Stadig dårligere resultater de siste tre årene.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on October 27, 2013, 21:19:56 PM
Ser en direkte preget Tore Strand på Ballspark totalslakte det Brann holder på med. Kan virke som en ''Skarsfjord må gå''-forside på BT kan være i emning.

Link?

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2013, 00:21:39 AM

Link?

Det er den Huseklepp-videoen.

Spelaren

October 28, 2013, 00:24:40 AM #186 Last Edit: October 28, 2013, 00:29:31 AM by Spelaren

Link?

Håpløst å navigere BTs nye sider. Ligger litt her, men virker å være endt direktesending: http://www.bt.no/tv/Ballspark-LIVE-Brann---Honefoss-2993536.html#.Um2ha0BM4eg

Edit, denne, et stykke uti: http://www.bt.no/tv/Huseklepp---Loper-og-loper-og-loper_-er-borti-ballen-veldig-lite-Veldig-frustrerende-2994071.html?paging=&section=#.Um2iuEBM4eh
GÃ¥ av.

Jose Arrogantio

Link?

http://www.bt.no/tv/Smerud---En-stund-lurte-jeg-pa-om-han-hadde-tatt-pa-seg-feil-drakt--2994061.html?paging=&section=#.Um2iGnBWym4

2:30 ut i denne videoen her.

Klaus_Brann

Takk.

Godt at det begynner å gå opp for flere i mediene nå også at det ikke er noen piler som peker oppover.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2013, 00:02:35 AM
Sjokk at Iversen ikke får med seg essensen av ting. Han har peiling på fotball, men kompetansen strekker seg nok ikke så veldig mye utover det, og han bør holde seg til å snakke om spillet, ikke det som skjer rundt.

Har ikke Iversen alltid vært en av disse som prioriterer seigmenn og Playstation foran fotball på fritiden?

Huff

October 28, 2013, 13:29:11 PM #190 Last Edit: October 28, 2013, 13:32:53 PM by Huff
Neste hjemmekamp handler om en ting, nemlig at folk må gå. Bare å kjøre på fra første stund med ''Skarsfjord må gå!''. Før, under og etter kampen.

ED: Er forøvrig den videoen med Huseklepp jeg tenkte på, der ''elendig'' oppsummerer hele greien.

krakra

Hva med et sånt veiskilt hvor det står "Narvik *** KM"

Og "Ta med deg Roald når du går, Rune!"

Northside

BGG med artikkel:
http://bgg08.com/index.php/8-news/34-brann-honefoss-27-10-2013

- Hvorfor Skarsfjord må gå.
- Tabbelisten til RBH.
- Støtten til spillerne.
- Medgangssupportere.
- Bilder fra kampen.

bernu

Godt skrevet!
Denne bør sendes til både Ba og Bt hvis den allerede ikke er sendt...
HANSA - Z

roaldinho

Quote from: bernu on October 28, 2013, 19:39:57 PM
Godt skrevet!
Denne bør sendes til både Ba og Bt hvis den allerede ikke er sendt...

Tja, det er jo nevnt her inne tidligere fra andre, så det er jo ikke noe nytt. Og BA og BT vet nok om det allerede. De leser jo tross alt her inne.

Markmus

October 28, 2013, 20:39:36 PM #196 Last Edit: October 28, 2013, 20:44:18 PM by Markmus
Quote from: krakra on October 28, 2013, 00:20:37 AM

Hvem var gjester?

Du mener virkelig at resultatene ikke er en viktig årsak til kritikken? At den hadde vært den samme om vi hadde hatt 20 poeng mer? Jeg ser ikke feilen i å si at resultatene er årsaken til kritikken, men de later som vi ikke klarer å se lengre enn de fem siste kampene. Faktum er jo at det er de som ikke ser helheten: Kjip fotball, arrogant ledelse, manglende ambisjoner og definitivt superrelevant: Stadig dårligere resultater de siste tre årene.

For å minne deg på det: kritikken mot Skarsfjord og ønsket om hans avgang var der før resultatene ble begredelige også. Ikke like høyrøstet som nå naturligvis, men den var definitivt på dagsordenen til mange.

At selv tantene har gitt opp er selvfølgelig at de innser at det går til helvete (selv med resultatene). Helt enig i alt du skriver ellers for øvrig.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

Det var få, om noen, krav om Skarsfjords avgang i 2011(vel noen er det alltids). Det var noe kritikk mot spillestil og talentbruk, men få av de som kritiserte for dette mente at Skars måtte gå. Flertallet var positivt på grunn av overraskende gode resultater.

Hvis du vil innbille deg at kravene om Skarsfjords avgang hadde kommet selv med strålende resultater, gull og ecup må du gjerne gjøre det, men jeg tror du gjør lurt i å ikke gjøre narr av de som mener at manglende resultater er årsaken til protestene mot Skars. Det er hovedkjernen i kritikken mot ham. De andre tingene er ting som bygger videre på det og som kunne dempet kritikken selv med dårligere resultater. Men han hadde fått mer kritikk med årets poengfangst og Godsets fotball enn med årets spillemessige prestasjoner og Godsets poengfangst.

Corran

2-3 positive ting i går
Mohus spillte bra
Det var meget bra trøkk under "Skarsfjord må gå"
Var et par meget morsomme rop. Min favoritt var "Grunnspillet sitter"
Men også "Mohus vil ha bonus" og "Vi ler av NFF" fikk meg til å trekke på smilebåndet på en ellers uber trist dag
Ellers må vel Bataljonen innse at det ikke er så veldig jevnt fordelt mellom de som vil beholde og de som vil sparke Skarsfjord. Mitt inntrykk på Hansa var at de fleste sang med på skarsfjord må gå og de som ikke sang med (rundt meg i alle fall) var slike som aldri synger, men som brukte hele kampen til å si sin (negative) mening om skars
Er vel liten tvil om at de som vil beholde ham er fåtallet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Markmus

October 28, 2013, 23:27:20 PM #201 Last Edit: October 28, 2013, 23:30:04 PM by Markmus
Quote from: krakra on October 28, 2013, 20:56:46 PM
Det var få, om noen, krav om Skarsfjords avgang i 2011(vel noen er det alltids). Det var noe kritikk mot spillestil og talentbruk, men få av de som kritiserte for dette mente at Skars måtte gå. Flertallet var positivt på grunn av overraskende gode resultater.

Hvis du vil innbille deg at kravene om Skarsfjords avgang hadde kommet selv med strålende resultater, gull og ecup må du gjerne gjøre det, men jeg tror du gjør lurt i å ikke gjøre narr av de som mener at manglende resultater er årsaken til protestene mot Skars. Det er hovedkjernen i kritikken mot ham. De andre tingene er ting som bygger videre på det og som kunne dempet kritikken selv med dårligere resultater. Men han hadde fått mer kritikk med årets poengfangst og Godsets fotball enn med årets spillemessige prestasjoner og Godsets poengfangst.

Jeg synes i alle fall 2011 var strålende resultatmessig... Det ble ikke medalje i serien eller cupgull, men ut fra den begredelige 2010-sesongen var det jo en resultatmessig opptur. Likevel ble Skarsfjords avgang krevd.

Strålende enkeltprestasjoner av Ojo og Guastavino sørget for det. Vi som krevde Skarsfjords avgang allerede da så at dette kom til å kollapse fullstendig uten slike prestasjoner fordi Brann som lag ikke var noe å skryte av (ikke hjalp det at det ble spilt drittfotball heller).
Ka du ve?

krakra

Dere, få, krevde altså Skarsfjords avgang fordi dere trodde _resultatene_ ville gå til helvette altså? Akkurat. Jeg var også skeptisk til skars i 2011 av samme grunn. Spillet ville ikke gjøre oss til et topplag

Men dersom jeg hadde tatt feil og Skars hadde ledet Brann til suksess og gull med Drillofotballen sin hadde jeg selvfølgelig skrytt av ham, innrømmet feil og ille krevd hans avgang. Det hadde også gjaldt de aller fleste Brannsupportere. Med gull, eller bare medaljer, hadde ikke Skars vært under press i dag.

Markmus

Trodde? Visste.

Hvis det er Drillo-fotball Skarsfjord har prøvd på, så suger han jo enda mer balle enn hva jeg opprinnelig har ment. Det er så langt unna en kommer. Mjelde (angrepsspillet) var langt nærmere Drillo enn hva Skarsfjord har vært på noe område (det er rent umulig å si eksakt HVA det er Skarsfjord har forsøkt på).
Ka du ve?

krakra

October 29, 2013, 00:01:55 AM #204 Last Edit: October 29, 2013, 00:08:17 AM by krakra
SÃ¥ om Brann hadde tatt medaljer og kanskje gull i 2012 ville du fortsatt krevd ham sparket fordi du visste at spillet ikke ville gi suksess? Du minner litt om Davy Wathne.

Spillet vårt i 2011 var veldig likt Drillostilen med agressivt press, kjappe overganger og lange baller. Eneste unntaket er presshøyden som lå høyere enn den Drillo pleier å bruke.

Yngve

Brann anno 2011 var ein fryd å sjå på på vårparten. For me var aggresive og gjekk ut og ville vinna fotballkampar.

Så frå sommaren av byrja me meir og meir å likna på det me ser resultatet av i dag. Eit lag som ligg lågt, brukar lang tid med ballen, dillar og gjer generelt lite for å vinna fotballkampar.

Huff

Quote from: Yngve on October 29, 2013, 09:22:46 AM
Brann anno 2011 var ein fryd å sjå på på vårparten. For me var aggresive og gjekk ut og ville vinna fotballkampar.

Så frå sommaren av byrja me meir og meir å likna på det me ser resultatet av i dag. Eit lag som ligg lågt, brukar lang tid med ballen, dillar og gjer generelt lite for å vinna fotballkampar.

Brann anno våren 2011 var et lag med voldsom aggressivitet vekselvis press der en tidvis presset ektremt høyt og relasjonen Ojo-Guastavinho. Utover dette hadde en ingenting å komme med, Brann endret seg ikke utover høsten, problemet var at Brann mistet overraskelsesmomentet. Da var det bare langballene på Ojo igjen.

Jeg skrev i 2011 at Brann var avslørt, og jeg mente at Skars sannsynligvis ikke var god nok for Brann. Likevel ville jeg la tvilen komme han til gode etter en resulatmessig god sesong og argumenterte for at han kunne få frem til sommeren 2012 på å motbevise min skepsis. Når Skars så etterlyste an mass med langpasninger etter hjemmetapet mot Godset våren 2012 fikk jeg nok.

Markmus

Quote from: krakra on October 29, 2013, 00:01:55 AM
SÃ¥ om Brann hadde tatt medaljer og kanskje gull i 2012 ville du fortsatt krevd ham sparket fordi du visste at spillet ikke ville gi suksess? Du minner litt om Davy Wathne.

Spillet vårt i 2011 var veldig likt Drillostilen med agressivt press, kjappe overganger og lange baller. Eneste unntaket er presshøyden som lå høyere enn den Drillo pleier å bruke.

Ja. Nei.

Kanskje tidlig på 2011-sesongen, men når Skarsfjord-"stilen" (vet fortsatt ikke hva pokker det er) begynte å prege laget var det ikke noe som lignet Drillo i det hele tatt. Som sagt var Mjelde langt likere Drillo på det offensive planet.
Ka du ve?

krakra

Men da er du jo en klovn av typen som mener jorden er flat selv om bevisen for det motsatte faller ned i hodet på deg. Hvis Skars hadde oppnådd suksess så hadde det jo vært helt komisk å kreve hans avgang fordi stilen ikke vil gi suksess. Helt nede på Srråmyhr og Davy Wathne-nivå.

Det er spillet i 2011 vi diskuterer og da er det spillet i 2011. Det var ren Drillofotball. At det etterhvert ikke funket betyr lite. Drillo selv slet jo etterhvert med å få ut Drillostilen før han ble sparket. Mjelde manglet både polingen og det defensive fokuset som preger Drillostilen. Det var direkte, men det var også alle mann i angrep med stor risiki. Noe Drillohadde vært hjertestans av

ostraume

Markmus

Quote from: ostraume on October 30, 2013, 09:38:11 AM

Myten om Drillo-poling lever enda? Jøss.

Hva var den langt mer sexy tilnærmingen til Mjelde? De gangene vi angrep mot etablert (stort sett angrep vi mot uetablert fordi vi angrep så snart vi fikk ballen), så var det ut på kantene og inn i feltet - gjerne 45 grader ut.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on October 29, 2013, 22:42:44 PM
Men da er du jo en klovn av typen som mener jorden er flat selv om bevisen for det motsatte faller ned i hodet på deg. Hvis Skars hadde oppnådd suksess så hadde det jo vært helt komisk å kreve hans avgang fordi stilen ikke vil gi suksess. Helt nede på Srråmyhr og Davy Wathne-nivå.

Det er spillet i 2011 vi diskuterer og da er det spillet i 2011. Det var ren Drillofotball. At det etterhvert ikke funket betyr lite. Drillo selv slet jo etterhvert med å få ut Drillostilen før han ble sparket. Mjelde manglet både polingen og det defensive fokuset som preger Drillostilen. Det var direkte, men det var også alle mann i angrep med stor risiki. Noe Drillohadde vært hjertestans av

Du forutsetter jo at Skarsfjord-stilen (hva nå enn den er) gir suksess, noe den vitterlig ikke har gjort eller kommer til å gjøre. Jeg kan ikke helt se at NOEN stil skal fungere med Skarsfjord, for han har vitterlig ikke evnene til å få noe som helst til å fungere - og i alle fall ikke elleve spillere samtidig.

Drillo slet med at det defensive ikke fungerte like godt som sist og at det ikke finnes naturlige målscorere. Selv på dødballer slet vi med å score mål (gikk jo år og dag mellom hver gang), mens vi slapp inn alvorlig mange på det samme.

Poling har aldri preget Drillo-stilen. Det er talentløst å hevde noe slikt og vitner om at en ikke er gammel nok til å ha fått med seg hva suksessoppskriften var. Vi hadde en fordel når vi slo langpasningene, ja, men det var på ingen måter avgjørende for å bringe Norge opp og frem i fotballverdenen.
Ka du ve?

krakra

November 03, 2013, 14:09:48 PM #213 Last Edit: November 03, 2013, 14:13:45 PM by krakra

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 14:09:48 PM

Og du setter verdensrekord i å si veldig lite med veldig mange ord.

Er man "manneforelsket" i Drillo fordi man henretter myten om langballer?

Skarsfjord fikk aldri den suksessen du snakker om. Aldri. Kritikken var der selv om vi lå greit an på tabellen. Ikke like høylytt og mangfoldet som nå, men å si at kritikken ikke var der får meg til å tro at du ikke husker fra A til B - evt. at du hadde deg en pause fra forumet og VGD.

Jeg sa også ganske tydelig at Mjeldes likhet med Drillo handlet om det offensive. Ikke det defensive. Det offensive. Selv om de hadde ulikt syn på risiko defensivt, så er det talentløst å hevde at det ikke er store likheter i hvordan man angriper.

At Drillo ikke fornyet seg skal jeg være med pÃ¥. Drillo2 led stort av at han stadig mÃ¥tte spille mot seg selv. Lag har nok ikke hentet sin inspirasjon direkte fra ham, men moderne fotball er preget knallhardt av den fotballen Drillo stod for pÃ¥ 90-tallet. Drillo baserte sin 90-stil pÃ¥ ren og skjær forskning etter nitidige videoanalyser. Det gjorde han neppe under sin andre periode. 

For øvrig er du verdensmester i å skeie ut diskusjoner. Drillo slutter her. Dette dreier seg om Skarsfjords udugelighet.
Ka du ve?

krakra

November 03, 2013, 14:38:43 PM #215 Last Edit: November 03, 2013, 14:42:06 PM by krakra
Nei. Nettopp. Skarsfjord fikk aldri den suksessen jeg snakket om. Derfor får han dagens kritikk. Du har rett, jeg brukte for mange ord. Du oppsummerte det ganske kjapt.
At du ikke evner å se sammenhenger i hvordan man spiller er mer skuffende. Mjeldes spill var tut og kjør og alle mann fremover, med stor risiko for brudd. Drillos angrepsfilosofi var bygget rundt å angripe med så oav risiko som mulig. Det var ikke defensivt Drillo var opptatt av risiko, men offensivt.

Du får si noe kritisk om Drillo da. Han gjorde ikke en særlig god jobb i sin andre periode gjorde han?

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 14:38:43 PM
Nei. Nettopp. Skarsfjord fikk aldri den suksessen jeg snakket om. Derfor får han dagens kritikk. Du har rett, jeg brukte for mange ord. Du oppsummerte det ganske kjapt.

Du får si noe kritisk om Drillo da. Han gjorde ikke en særlig god jobb i sin andre periode gjorde han?

Han fikk ikke suksess fordi han aldri vil kunne gi suksess. Som vi sa.

Jeg sa da vitterlig noe kritisk om Drillo i mitt forrige innlegg. Leser du ikke hva andre skriver? Er det derfor så mange av innleggene din fremstår som en "wall of text" uten mål og mening?
Ka du ve?

ostraume

Sindre32

Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM

Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.

Markmus

2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Sindre32 on November 03, 2013, 15:44:48 PM

Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.

Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Ka du ve?

Lasaron

En av Skarsfjord sine største problemer er å få laget til å prestere når det gjelder. Og resultatene, særlig i år, tyder på at veldig mye sitter i hodene på spillerne.

Oppsummert: Skars er veldig svak på å få hodet til spillerne på plass. Når hodet ikke er med synker man mange hakk som fotballspiller.

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:16:11 PM

2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
To poeng er såpass nær at det er idiotisk å si at det ville vært umulig å nå det. Men du har rett i at vi ikke har hatt suksess under Skars. Derfor kreves også hans avgang. Altså på grunn av resultatene.
Ja, det var noe kritikk da resultatene var bedre. Men den var mye, mye mindre omfattende. Altså har kritikken økt etterhvert som resultatene har blitt dårligere. Ergo: Resultatene er avgjørende for kritikken
Den lille gruppen som faktisk satt å krevde Skarsfjords avgavg var i klart mindretall og like irrelevante som de som i dag syns han var en supertrener. Dessuten påstår du jo selv at bakgrunnen for disse kravene var en skråsikkerhet på at Skarsfjord aldri ville oppnå suksess. Igjen var resultatene, eller manglende tro på fremtidige resultater, avgjørende også da.

SÃ¥ kort oppsummert:
1. Resultatene er helt sentrale i kritikken mot Skars
2. Skarsfjord har ikke helt feil når han sier at det alltid vil være verdensmestere som krever trenerens avgang i Bergen

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:17:30 PM

Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Han har klart å få dem til å prestere over lange perioder. Gjerne en halv sesong i strekk. Da er det ganske merkelig å være 100% skråsikker på at det er helt umulig at han kunne fått dem til å levere det samme over en sesong.

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:25:31 PM

To poeng er såpass nær at det er idiotisk å si at det ville vært umulig å nå det. Men du har rett i at vi ikke har hatt suksess under Skars. Derfor kreves også hans avgang. Altså på grunn av resultatene.
Ja, det var noe kritikk da resultatene var bedre. Men den var mye, mye mindre omfattende. Altså har kritikken økt etterhvert som resultatene har blitt dårligere. Ergo: Resultatene er avgjørende for kritikken
Den lille gruppen som faktisk satt å krevde Skarsfjords avgavg var i klart mindretall og like irrelevante som de som i dag syns han var en supertrener. Dessuten påstår du jo selv at bakgrunnen for disse kravene var en skråsikkerhet på at Skarsfjord aldri ville oppnå suksess. Igjen var resultatene, eller manglende tro på fremtidige resultater, avgjørende også da.

SÃ¥ kort oppsummert:
2. Skarsfjord har ikke helt feil når han sier at det alltid vil være verdensmestere som krever trenerens avgang i Bergen

Kritikken startet like forbannet når resultatene ikke var sterkt bekymringsverdige.

Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.

Det vil alltid være verdensmestre som krever trenerens avgang, ja, men i dette tilfellet holder det langt på vei å være amatør.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:27:07 PM

Han har klart å få dem til å prestere over lange perioder. Gjerne en halv sesong i strekk. Da er det ganske merkelig å være 100% skråsikker på at det er helt umulig at han kunne fått dem til å levere det samme over en sesong.

Forskjellen på en halv sesong og en hel sesong er så latterlig stor at jeg ikke skjønner du gidder å nevne det engang. Selv forskjellen på 25 og 30 kamper er stor.
Ka du ve?

krakra

Det er alltid noen som kritiserer treneren i Bergen. Selv i 2007 ble det ropt "Mjelde må gå". At noen var kritiske mot spillet i 2011 er selvfølgelig ikke noe bevis på at resultatene ikke spiller en avgjørende rolle i dagens kritikk.

Dere var irrelevante fordi dere utgjorde den marginale gruppen vi alltid ser i Bergen. Jeg mener dere er skadelige for klubben. En ting er Ã¥ være kritisk til punkter hos en trener. En annen ting er Ã¥ skulle sparke en trener etter første sesongen med et ekstremt vanskelig utgangspunkt  fordi noen fÃ¥ supportere ikke er helt fornøyd med mÃ¥ten vi spiller pÃ¥. Det hadde jo vært en skandaløs mÃ¥te Ã¥ drive klubb pÃ¥. Enda verre enn dagens.

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:30:03 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:25:31 PM

SÃ¥ kort oppsummert:

Kritikken startet like forbannet når resultatene ikke var sterkt bekymringsverdige.

Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.

Det vil alltid være verdensmestre som krever trenerens avgang, ja, men i dette tilfellet holder det langt på vei å være amatør.
Det som er latterlig er din manglende evne til å ta et poeng. Ta av deg skylappene litt.
Det er ingen rasjonelle grunner til å slå fast at det er umulig at en trener som klarer å få laget til å prestere på toppnivå skal klare det over en hel sesong. Selvsagt er det mer krevende, men det er altså ingen rasjonelle grunner til at det skal være umulig.

Sindre32

November 03, 2013, 16:40:47 PM #229 Last Edit: November 03, 2013, 16:43:25 PM by Sindre32
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:33:06 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:27:07 PM

Forskjellen på en halv sesong og en hel sesong er så latterlig stor at jeg ikke skjønner du gidder å nevne det engang. Selv forskjellen på 25 og 30 kamper er stor.

Han har vist at han kan klare å prestere over tid, men ikke over lang nok tid. De siste par sesongene har han dog ikke klart det. Og denne sesongen, kanskje også forrige sesong, burde vi ha prestert langt bedre. Det er ingen som uforbeholdent forsvarer Skarsfjord her, heller ikke Krakra. Det bør alle de tidligere innleggene hans være et klart tegn på.

Markmus

Ka du ve?

Sindre32

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:42:29 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:38:17 PM
Jeg mener dere er skadelige for klubben.

Da avslutter vi, tante.

Storveis, det innlegget er omtrent på nivå med prestasjonene til Brann i år.

ostraume

Quote from: Markmus

"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.

Markmus

Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:47:06 PM

"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.

Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?
Ka du ve?

ostraume

Tja...Nå vet jeg ikke helt akkurat hva "dere" sa angående Skarsfjord og hvilket tidspunkt du refererer til, så den er vanskelig å svare på.

Jeg er dog helt enig i at Skarsfjord ikke er en god nok trener for Brann. At han "umulig" kunne oppnå suksess virker mer søkt, og mindre trolig.

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:42:29 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:38:17 PM
Jeg mener dere er skadelige for klubben.

Da avslutter vi, tante.
Hva tror du konsekvensene for Brann hadde blitt om  vi hadde begynt Ã¥ sparke trenere etter bare en sesong, med gode resultater, fordi spillet ikke hadde vært helt bra nok?

Markmus

Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:50:20 PM
Tja...Nå vet jeg ikke helt akkurat hva "dere" sa angående Skarsfjord og hvilket tidspunkt du refererer til, så den er vanskelig å svare på.

Jeg er dog helt enig i at Skarsfjord ikke er en god nok trener for Brann. At han "umulig" kunne oppnå suksess virker mer søkt, og mindre trolig.

Vi hadde ikke troen på at han skulle klare å få Brann til å prestere gjennom en hel sesong, men det poenget var naturligvis underordnet det viktigste: at vi ikke gadd fotballen hans.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:47:50 PM

Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?

Dere tok feil i 2011. Da var Brann et underholdende, om enn primitivt lag, som var svært nære å skaffe både cupgull og medalje i serien. Da er det tåpelig og feil å kreve trenerens avgang når spillerstallen ikke var spesielt bedre enn det som ble prestert. At kritikken ble mer rett i 2012 og 2013 gjør ikke kritikken i 2011 mer riktig.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 17:29:47 PM

Dere tok feil i 2011. Da var Brann et underholdende, om enn primitivt lag, som var svært nære å skaffe både cupgull og medalje i serien. Da er det tåpelig og feil å kreve trenerens avgang når spillerstallen ikke var spesielt bedre enn det som ble prestert. At kritikken ble mer rett i 2012 og 2013 gjør ikke kritikken i 2011 mer riktig.

Nja. Jeg mente det ville være best om Mjelde trakk seg etter gullet. Det mente jeg der og da, for jeg var av den oppfatning av at han hadde mistet litt grepet i garderoben. Hadde han trukket seg da hadde han også hatt en mye større status i Bergen i dag.

Poenget mitt er at det går an å mene at en trener ikke er rett mann videre, selv om han har levert en god sesong.

Spelaren

GÃ¥ av.

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 17:29:47 PM

Brann var ikke underholdende i 2011...

edit: Jeg er sikker på at andre lags supportere synes Brann har vært særdeles underholdende de siste årene dog.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Uenig. Var ikke vakkert spill, men vi skapte mye og presset hardt, som ga oss flere underholdende kamper.

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 18:05:20 PM
Uenig. Var ikke vakkert spill, men vi skapte mye og presset hardt, som ga oss flere underholdende kamper.

En halv målsjanse mer per kamp i 2011 enn i år. Sjansemessig var 2011 den tredje dårligste sesongen de siste ti årene...
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Om det stemmer var det i alle fall ikke inntrykket spillet ga meg. Jeg ble i hvert fall underholdt det året, og jeg vet om flere som ble. Når resultatet også var forholdsvis bra i forhold til hva man kan forvente året etter å ha så vidt unngått nedrykk, så synes jeg da som nå at det ikke var rett tidspunkt å kreve trenerens avgang på.

Yngve

Ja, me var underhaldande i 2011. Det fyrste halve året.

Resten var poling av langballar og aggresiviteten var heilt vekke. Cupfinalen var eit flott døme.

Go Up