• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Juniorsemifinale G19: Fyllingsdalen - Brann onsdag 25. sept. kl. 21.00

Started by Nixon, September 24, 2013, 12:31:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ja. Du synser selvsagt bare og er jo også preget av at du tydeligvis har en torn i siden til Branns utviklikgsavdelikg. Vunnet Dana Cup? Tror du virkelig det er større enn å gå til finalen av G19-NM etter å ha slått ut storebror?

jala

Den gang var det nok det. Hvorfor spurte du ikke om den andre cupen, hvor de for eksempel grisebanket Stømsgodset i semifinalen med 5-1.
Kom tilbake når du har lest deg litt opp.
Tårn i siden, vet du trenerene til Brann sin uavd. er rimelig oppskrytt og tjener altfor godt.

Hvordan får du det til å rime at FKF slår Brann uten sine tre beste spillrere?

Nixon

He he, har jala har vært innom Brann og har blitt funnet for lett?
Skal jeg tippe må det være Kristoffer Larsen. Han andre altså...
Rød makt på Hansa


Gulløl

Quote from: Nixon on September 25, 2013, 23:02:58 PM
He he, har jala har vært innom Brann og har blitt funnet for lett?
Skal jeg tippe må det være Kristoffer Larsen. Han andre altså...


Eller et snurt nært familiemedlem som kanskje heter Ja...  Larsen, hehe.
Jala registrerte seg på forumet kort tid etter at Kristoffer Larsen dy kom til Brann i fjor høst. Tilfeldig ?

Dette var vel det andre innlegget, pinlige greier og snakk om å drite skikkelig på draget og røpe hvem en er eller har nær familie tilknytning til. Innlegg senere av jala bekrefter det samme.
Quote from: jala on September 22, 2012, 20:52:06 PM
Var på Nymark i dag og vitne til en rotete kamp mellom Brann3 og Telavåg (endte 7-4)
I andre omgang entret Kristoffer Larsen dy banen, hjelpe meg hvor bra han så ut, et kjempetalent som kan nå langt.



Og vi som trodde at Kristoffer Larsen dy var et kjempetalent og så var det bare propaganda fra jala, hehe.

Det var vel en god grunn for at han måtte slutte i Brann, så slutt å være så forbanna bitter jala.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Quote from: Gulløl on September 25, 2013, 21:29:33 PM
Bare 15 min igjen og Brann ligger under 2-1. Men nå merker nok Fyllingsdalen kjøret med flere spillere med to kamper i bena, så bra mulighet for at Brann skal klare utligningsmålet og ekstraomganger.


Syns det blir feil å si at FKF hadde flere spillere med 2 kamper i beina, når det var kun 2 av spillerne (i G19-kampen) som spilte mot Fløy, og de kom inn som innbyttere etter 71 og 82 min (i kampen mot Fløy).

Forutsatt at BA.no ikke har rotet med kampfakta.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

pidre

Quote from: viks on September 25, 2013, 22:49:02 PM

Som det pekes på over, så var dette definitivt en psykologisk greie. Brann var redd og nervøse, mens FKF ikke hadde noe og tape og hadde en enorm "guts" på å slå storebror.



Så Brann virket redde og nervøse? Ja, dette syndromet har vi jo sett på A-laget lenge. Ser ut som taperholdningen til RBH og Skarsfjord nå har gjennom syret hele klubben.
Saludar a los monos!

osoerli

Skuffande at juniorane lir av samme syndromet som A-laget.  Ein blanding av at dei ikkje klarar å motivera seg nok, undervurdering og tar for lett på oppgåva, som fører til at dei presterer merkeleg svakt mot antatt svakare lag i viktige vinn/forsvinn-kampar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Dette er pinlig, og ein kan stille spørsmål ved kor god klubbens talentsatsing er.

All honnør til FKF, som tydeligvis gjer ein kjempejobb på talentutvikling, med marginale ressurser samanlikna med SK Brann.    
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on September 26, 2013, 07:37:30 AMDette er pinlig, og ein kan stille spørsmål ved kor god klubbens talentsatsing er.


Forsåvidt betimelig spørsmål. Men skal egentlig Brann nødvendigvis ha et godt juniorlag? Brann skal dyrke frem de beste talentene fra smågutt- og guttealder, og når spillerne nærmer seg slutten av junioralder blir det vel en naturlig utskifting av spillere som aldri vil ta steget opp i TL. Så et juniorlag i Brann vil kanskje ha større aldersspredning og være mindre samspilte enn et Fyllingenlag kanskje er eldre og har spilt sammen lenger. Jeg skriver kanskje fordi jeg ikke vet så mye om alderen til disse spillerne. Men spillerne fra Fyllingen var i alle fall stort sett fysisk overlegne våre spillere. Så jeg vurderte de som eldre under kampen i alle fall.

På en annen side. Et tilnærmet samme Brannlag som i går gjør det jo bra i andre divisjon. Så prestasjonen i går var dårlig uansett hvordan man ser på det.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jala: Jeg utfordrer deg til å, på en saklig og mest mulig objektiv måte, grunngi hva du mener med at trenerne i Branns u-avdeling er oppskrytt.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg velger å bifalle dem som ikke vil legge stor vekt på denne kampen i vurderingen av talentarbeidet. Psykologi spiller en viktig rolle, og av og til er det utenforliggende årsaker som skaper det psykologiske overtaket. Slike ting skjer i cuper i alle land.

Men trenerne skal absolutt ta tapet til seg, og tenke at når FKF får det til så bra med sine ressurser, så må Brann skjerpe seg ytterligere.
Tren på langskudd

Northside

Denne må være et solid nederlag for Krakra. Her har talentguden-Finne endelig spilt en viktig kamp for Brann igjen, så klarte ikke Europas største målkonge å score.

Sikkert Skarsfjord sin skyld.

Belfort

Det som er interessant er den taperkulturen som virkelig preger klubben de siste årene. Juniorlaget har to tapte finaler og en semifinale. A laget har en tapt finale og en tapt semifinale. Virker som taperkulturen nå er gjennomsyret i klubben, aldri best når det virkelig gjelder.

krakra

Quote from: Northside on September 26, 2013, 08:52:22 AM
Denne må være et solid nederlag for Krakra. Her har talentguden-Finne endelig spilt en viktig kamp for Brann igjen, så klarte ikke Europas største målkonge å score.

Sikkert Skarsfjord sin skyld.
Ja dette var forferdelige greier. Finne spiller en svak kamp i en viktig kamp. Kan ikke bety annet enn at han eeeegentlig er en elendig spillrr uten noe særlig potensiale utover andredivisjon. Jeg tok feil, Finne er et elendig talent og Køln og andre kkubber som har vist interesse har også dirit på draget. Han spilte en svak kamp mot FKF.

krakra

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 08:07:25 AM
Quote from: pidre on September 26, 2013, 07:37:30 AMDette er pinlig, og ein kan stille spørsmål ved kor god klubbens talentsatsing er.


Forsåvidt betimelig spørsmål. Men skal egentlig Brann nødvendigvis ha et godt juniorlag? Brann skal dyrke frem de beste talentene fra smågutt- og guttealder, og når spillerne nærmer seg slutten av junioralder blir det vel en naturlig utskifting av spillere som aldri vil ta steget opp i TL. Så et juniorlag i Brann vil kanskje ha større aldersspredning og være mindre samspilte enn et Fyllingenlag kanskje er eldre og har spilt sammen lenger. Jeg skriver kanskje fordi jeg ikke vet så mye om alderen til disse spillerne. Men spillerne fra Fyllingen var i alle fall stort sett fysisk overlegne våre spillere. Så jeg vurderte de som eldre under kampen i alle fall.

På en annen side. Et tilnærmet samme Brannlag som i går gjør det jo bra i andre divisjon. Så prestasjonen i går var dårlig uansett hvordan man ser på det.
og så er spørsmålet om man virkelig kan si at juniorlaget ikke er bra fordi de går på en dmell i en NM-semi etter å ha spilt to finaler. Jeg syns det virker noe tendendsiøst fra folk som har kjørt samme regla før og litt sedvanlig krisemaksimering. Fakta er vel at de siste tre årene er det bare RBK som har hatt bedre resultater i NM, vi har vært et av(om ikke det) beste andrelagene i andredivisjon med lite hjelp fra a-laget, vi har vært blant klubbene med flest aldersbestemte landslagsspillere og produsert flest spillere til a-laget de siste årene. Han noe benyttet anledningen og plutselig skal "stille spørsmålstegn" ved talentarbeidet fordi vi taper mot FKF blir gandke spesielt. Selv om vi skal slå dem er de absolutt ikke noe dårlig juniorlag eller noen askeladd i ordets rette forstand. Hadde de ikke blitt slått ut av oss hvert år tidligere hadde de nok nådd ganske langt før og.

Det er kjipt at de ikke tåler presset i slike kamper, men det er bare unggutter og da må man tåle slikt uten å skulle avskrive både dem og talentarbeidet. Det er jo dette de som driver med arbeidet syns er medt utfordrende med talentarbeid i Brann. Utålmodige supportere som slakter alt hvis noe går galt en gang.

Nixon

Quote from: krakra on September 26, 2013, 09:03:17 AMDet er jo dette de som driver med arbeidet syns er medt utfordrende med talentarbeid i Brann. Utålmodige supportere som slakter alt hvis noe går galt en gang.


Hvor har du dette fra? I forhold til A-laget får talentavdelingen jobbe veldig i fred uavhengig av resultater. På hvilken arena blir de i så fall slaktet etter tap? Her på forumet er det i alle fall lite.

Skal jeg synse om noe tror jeg at det er det motsatte som kan være problemet. At slike viktige kamper som i går blir hauset opp med positivt fortegn. Tenker da spesielt på finalen i fjor mot Rosenborg der jeg tror det ble kanskje for mye av det gode før kampen.

Ellers er jeg helt enig at det blir for dumt å krisemaksimere etter kampen i går. Mitt poeng var nettopp at Brann kan ha en strålende utviklingsavdeling uten at juniorlaget i seg selv behøver å være av topp klasse. Utviklingen av enkeltspillere er etter min mening viktigere.
Rød makt på Hansa

dokken

Jeg mener heller ikke at det er grunn til å slakte noen basert på én kamp.

Poenget mitt er bare at det stadig blir fremstilt nærmest som om fremtiden for Brann er sikret, takket være de mange talentene som er på vei inn på A-laget. Hvis bare vi supportere er litt tålmodige, så kommer alt til å bli supert og Brann vil storme gjennom serien med et lag bestående av unge bergensere med teknikk, fart og internasjonal klasse.

Enkelte her på forumet er jo nesten mer interessert i Brann 2 enn Brann 1. RBH brukte også talentene som sitt skalkeskjul i innlegget der han skulle vise hvor bra det går i Brann for tiden.

Jeg møter denne optimismen med en stor dose skepsis. Selvfølgelig er det mye bedre å ha et bra juniorlag enn å ha et dårlig, men historien er full av lovende juniorer som har stagnert. Det er ikke lenger slik som på 60-tallet, da laget som vant junior-NM i 1959 var nesten det samme som vant seriegullene i 1961-63.

krakra

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 09:30:19 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 09:03:17 AMDet er jo dette de som driver med arbeidet syns er medt utfordrende med talentarbeid i Brann. Utålmodige supportere som slakter alt hvis noe går galt en gang.


Hvor har du dette fra? I forhold til A-laget får talentavdelingen jobbe veldig i fred uavhengig av resultater. På hvilken arena blir de i så fall slaktet etter tap? Her på forumet er det i alle fall lite.

Skal jeg synse om noe tror jeg at det er det motsatte som kan være problemet. At slike viktige kamper som i går blir hauset opp med positivt fortegn. Tenker da spesielt på finalen i fjor mot Rosenborg der jeg tror det ble kanskje for mye av det gode før kampen.

Ellers er jeg helt enig at det blir for dumt å krisemaksimere etter kampen i går. Mitt poeng var nettopp at Brann kan ha en strålende utviklingsavdeling uten at juniorlaget i seg selv behøver å være av topp klasse. Utviklingen av enkeltspillere er etter min mening viktigere.
Jeg tenkte ikke på utviklingsavdelingen spesielt, men den generelle holdningen rundt Brann hvor ting enten skal hylles eller slaktes. Det opplever ungguttene kjapt når de kommer inn på a-laget og spiller dårlig. At det ikke skal mer enn en tapt semifinale til før det "stilles spørsmålstegn" og snakkes om taperkultur er litt symptomatisk. Vi kan ikle stille de samme kravene om stabilitet og mentalitet hos juniorene som hos de voksne spillerne.

krakra

Quote from: dokken on September 26, 2013, 10:05:21 AM
Jeg mener heller ikke at det er grunn til å slakte noen basert på én kamp.

Poenget mitt er bare at det stadig blir fremstilt nærmest som om fremtiden for Brann er sikret, takket være de mange talentene som er på vei inn på A-laget. Hvis bare vi supportere er litt tålmodige, så kommer alt til å bli supert og Brann vil storme gjennom serien med et lag bestående av unge bergensere med teknikk, fart og internasjonal klasse.

Enkelte her på forumet er jo nesten mer interessert i Brann 2 enn Brann 1. RBH brukte også talentene som sitt skalkeskjul i innlegget der han skulle vise hvor bra det går i Brann for tiden.

Jeg møter denne optimismen med en stor dose skepsis. Selvfølgelig er det mye bedre å ha et bra juniorlag enn å ha et dårlig, men historien er full av lovende juniorer som har stagnert. Det er ikke lenger slik som på 60-tallet, da laget som vant junior-NM i 1959 var nesten det samme som vant seriegullene i 1961-63.
Hvem fremstiller det sånn? Det som sies er at utviklingsavdelingen har gjort en meget god jobb og at det lover svært bra for fremtiden. Ikke bare gjør lagene det bra, men vi har enkeltspillere som bemerker seg på flere arenaer. Bpde u-lag, landslag og også i TL. Dessuten kommer det stadig nye navn og talenter. Det skal de ha skryt for. Så er det Skarsfjords jobb å forvalte de talentene han får tildelt

krakra

Ellers syns jeg det er flott at Fyllingsdalen klarer å følge opp det gode talentarbeidet Løv-Ham hadde. Forhåpentligvis klarer Brann å benytte seg mer av det enn vi klarte med Løv-Ham. Med Nest opp i Adeccoligaen har vi tre gode talentutviklende klubber i TL, AL og 2. divisjon. I tillegg til at andre klubber drives bra. Jeg håper klubbene klarer å skape en symbiose og samarbeid som gjør at spillerne havner på det nivået det hører hjemme på i Bergen og ikke må ut av jyen for å ta nye steg. Det krever en en plan og skikkelig samarbeidsvilje hvor man ikke utelukkende tenker på seg selv, men ser litt større på ting.

Lasaron

Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:12:29 AM
Ellers syns jeg det er flott at Fyllingsdalen klarer å følge opp det gode talentarbeidet Løv-Ham hadde. Forhåpentligvis klarer Brann å benytte seg mer av det enn vi klarte med Løv-Ham. Med Nest opp i Adeccoligaen har vi tre gode talentutviklende klubber i TL, AL og 2. divisjon. I tillegg til at andre klubber drives bra. Jeg håper klubbene klarer å skape en symbiose og samarbeid som gjør at spillerne havner på det nivået det hører hjemme på i Bergen og ikke må ut av jyen for å ta nye steg. Det krever en en plan og skikkelig samarbeidsvilje hvor man ikke utelukkende tenker på seg selv, men ser litt større på ting.


Ja, et slikt samarbeid vil helt klart være bra for talentene og for Brann. Men om Nest eller FKF ikke ønsker å være farmerlag for oss, og heller vil bli best mulig selv, så har de min respekt. Toppfotball handler om følelser.
Tren på langskudd


krakra

Nielsen styrer nok mye av showet og jeg tror ikke han lar seg styre av irrasjonelle følelser. Verre med FKF.

Nixon

Dersom dette blir gjort på en ordentlig og redelig måte (spesielt fra Brann sin side) bør det bli en vinn-vinn-situasjon for alle parter.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd


pidre

Haugesund har ett lag i TL og ett i Adecco, Stavanger området har 2 lag i TL og ett i Adecco. Ikkje umulig at Bergensområdet kan ha 3 lag i TL/adecco, der det sporadisk er 2 lag i TL.

Saludar a los monos!

pidre

Ingen slakter vel talentutviklingen, men det er klart at FKF er i juniorfinalen og Brann er utslått. Ei ripe i lakken for RBH og ungdomssatsingen, spesielt med tanke på ressurbruken FKF vs Brann. Klart at ein i dette perspektivet bør vurdere om det er forbetringspotensiale.   
Saludar a los monos!

ostraume

Quote from: dokken on September 26, 2013, 10:05:21 AM
Jeg møter denne optimismen med en stor dose skepsis. Selvfølgelig er det mye bedre å ha et bra juniorlag enn å ha et dårlig, men historien er full av lovende juniorer som har stagnert. Det er ikke lenger slik som på 60-tallet, da laget som vant junior-NM i 1959 var nesten det samme som vant seriegullene i 1961-63.


Enig. Minner også om at fra det forrige gulljuniorlaget var det kun Erik Mjelde som kom seg til TL. Sikkert Skarsfjord sin feil. Eller vent, det var jo MIM det der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Mjelde har vel aldri fått skryt for sitt talentfokus akkurat. Også i Start har han fått kritikk for det.

krakra

Forøvrig argumenterer dere jo nettopp for at man ikke skal overfokusere på NM-resultater. Det forteller om styrken på laget, men ikke alt om hvor store talenter man har. Utviklingsavdelingen har først og fremst fått skryt for å ha levert mange talenter, som klarer seg bra når de får sjansen. Samtidig har de gjort det bra i både NM og 2. divisjon. Noe som er bra og kanskje kan kalles et middel, men det er ikke målet

ostraume

Sant nok.

Poenget er dog å ikke se seg blind på den antatte briljansen til egne talenter. En øvelse som er utbredt blandt mange fans i mange klubber.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Lasaron

Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Ja, Nielsen virket veldig åpen og håpet det ble et samarbeid med Brann. Det blir vel fort til at Grønner tar turen ut dit for adeccospill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 15:43:26 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 14:58:19 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Fint for Sogndal at de ikke tenkte det samme i sin tid.


Tror du det er realistisk?


Det er hverken realistisk eller spesielt smart. De har ingen grunn til å ønske seg opp i TL. Inntektsgrunnlaget er altfor snevert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 21:21:37 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 15:43:26 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 14:58:19 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Fint for Sogndal at de ikke tenkte det samme i sin tid.


Tror du det er realistisk?


Ikke særlig. Men lagt fra umulig. De har min respekt om de forsøker.


Hva godt skal komme ut av det? De tohundrede Nest-Supporterne vil sikkert juble, men sånn ellers?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Er vel ikke en ripe i lakken for et junior lag å tape en semifinale. Spesielt ikke mot et godt lokalt lag som har litt ekstra å gi pga at de møter "storebror" samt at de følte seg litt uretferdig behandlet så hadde de enda litt ekstra på lager.
Og en skal heller ikke se bort i fra at FKF har en god årgang her
Det som det bør fokuseres på er at Bergen har 2 lag i semifinale i NM. Noe som er meget bra og de fleste andre kommuner i Norge har faktisk ingen lag i semien :-)
Så det gror bra i Bergen
Det vi trenger nå er at Nest og gjerne et lag til klarer å etablere seg i Adeco så ser det lyst ut for Bergensfotballen (DVs fra 2016 når Skars går og forhåpentligvis tar med seg RBH)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Tapermentaliteten hatt nådd forumet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on September 26, 2013, 16:07:47 PMEi ripe i lakken for RBH og ungdomssatsingen, spesielt med tanke på ressurbruken FKF vs Brann.


RBH kommer bare til å fokusere på hvor mye mer penger RBK bruker på talentsatsingen.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 26, 2013, 21:55:08 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 21:21:37 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 15:43:26 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 14:58:19 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Fint for Sogndal at de ikke tenkte det samme i sin tid.


Tror du det er realistisk?


Ikke særlig. Men lagt fra umulig. De har min respekt om de forsøker.


Hva godt skal komme ut av det? De tohundrede Nest-Supporterne vil sikkert juble, men sånn ellers?


I så tilfelle vil det jo være gøy for Sotra. Det er jo ikke sånn at de andre klubbene er til for at Brann skal bli gode.

Bare for å presisere: Jeg heier på Brann, ikke bergensregionen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Huff on September 26, 2013, 20:41:01 PMBranns hovedfokus er, og bør være -som flere har påpekt over- å produsere spillere for a-laget. Når dette er sagt håper jeg selvsagt at denne FKF-supporteren er inne på noe og at samtlige FKF spillere er bedre enn Branns juniorer, mye bedre. Ettersom jeg vet at flere av Branns ungdommer er gode nok til å spille i TL skulle det love bra for talentsatsingen om FKFs spillere faktisk var enda bedre.


Er det hevdet at Fyllingsdalen-spillerne er bedre enn Brannspillerne? Det har jeg ikke fått med meg. Som lag var de absolutt bedre enn Brann sitt juniorlag som rett og slett spilte en meget dårlig kamp. Men jeg tror nok at Brann sine U-trenere har rett i at det ikke er mange på det laget som kan ha en fremtid i TL. Eneste litt interessante måtte være målskårer Senai Hagos som var den som vel utmerket seg mest for de blåkledde. Er det noen som vet om han har trent med Brann tidligere?
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on September 27, 2013, 07:40:53 AM
Quote from: Huff on September 26, 2013, 20:41:01 PMBranns hovedfokus er, og bør være -som flere har påpekt over- å produsere spillere for a-laget. Når dette er sagt håper jeg selvsagt at denne FKF-supporteren er inne på noe og at samtlige FKF spillere er bedre enn Branns juniorer, mye bedre. Ettersom jeg vet at flere av Branns ungdommer er gode nok til å spille i TL skulle det love bra for talentsatsingen om FKFs spillere faktisk var enda bedre.


Er det hevdet at Fyllingsdalen-spillerne er bedre enn Brannspillerne? Det har jeg ikke fått med meg. Som lag var de absolutt bedre enn Brann sitt juniorlag som rett og slett spilte en meget dårlig kamp. Men jeg tror nok at Brann sine U-trenere har rett i at det ikke er mange på det laget som kan ha en fremtid i TL. Eneste litt interessante måtte være målskårer Senai Hagos som var den som vel utmerket seg mest for de blåkledde. Er det noen som vet om han har trent med Brann tidligere?


Har heller ikkje fått med meg det som ein viss person hevder er hevdet; at samtlige FKF spillere er bedre enn Branns juniorer!?
Saludar a los monos!

gladiporno

Quote from: Nixon on September 27, 2013, 07:40:53 AM
Quote from: Huff on September 26, 2013, 20:41:01 PMBranns hovedfokus er, og bør være -som flere har påpekt over- å produsere spillere for a-laget. Når dette er sagt håper jeg selvsagt at denne FKF-supporteren er inne på noe og at samtlige FKF spillere er bedre enn Branns juniorer, mye bedre. Ettersom jeg vet at flere av Branns ungdommer er gode nok til å spille i TL skulle det love bra for talentsatsingen om FKFs spillere faktisk var enda bedre.


Er det hevdet at Fyllingsdalen-spillerne er bedre enn Brannspillerne? Det har jeg ikke fått med meg. Som lag var de absolutt bedre enn Brann sitt juniorlag som rett og slett spilte en meget dårlig kamp. Men jeg tror nok at Brann sine U-trenere har rett i at det ikke er mange på det laget som kan ha en fremtid i TL. Eneste litt interessante måtte være målskårer Senai Hagos som var den som vel utmerket seg mest for de blåkledde. Er det noen som vet om han har trent med Brann tidligere?


Det har han. Han spilte Blackburn-kampen som Kristoffer Larsen markerte seg i, såvidt jeg kan huske. Var også sterkt ønsket av Brann og Sandefjord før 2012-sesongen, men valgte syteklubben fra Dalen. Gjorde ingen god sesong i fjor, men det har gtått bedre i år etter det jeg har hørt.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 27, 2013, 06:14:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 26, 2013, 21:55:08 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 21:21:37 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 15:43:26 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 14:58:19 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Fint for Sogndal at de ikke tenkte det samme i sin tid.


Tror du det er realistisk?


Ikke særlig. Men lagt fra umulig. De har min respekt om de forsøker.


Hva godt skal komme ut av det? De tohundrede Nest-Supporterne vil sikkert juble, men sånn ellers?


I så tilfelle vil det jo være gøy for Sotra. Det er jo ikke sånn at de andre klubbene er til for at Brann skal bli gode.

Bare for å presisere: Jeg heier på Brann, ikke bergensregionen.


Som sagt så tror jeg det ikke blir så gøy for dem. Da må de bruke en haug med penger som de ikke har på å oppgradere anlegg, hente spillere og en haug med andre utgifter for å bli klar for TL. For så å rykke ned året etter med en gigantisk gjeld. Det sier seg selv at det ikke blir bra.

Litt sånn Stabæk-tankegang, og vi vet alle hvor det endte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 27, 2013, 18:36:19 PM
Quote from: Lasaron on September 27, 2013, 06:14:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 26, 2013, 21:55:08 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 21:21:37 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 15:43:26 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2013, 14:58:19 PM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 13:55:30 PM


Fint for Sogndal at de ikke tenkte det samme i sin tid.


Tror du det er realistisk?


Ikke særlig. Men lagt fra umulig. De har min respekt om de forsøker.


Hva godt skal komme ut av det? De tohundrede Nest-Supporterne vil sikkert juble, men sånn ellers?


I så tilfelle vil det jo være gøy for Sotra. Det er jo ikke sånn at de andre klubbene er til for at Brann skal bli gode.

Bare for å presisere: Jeg heier på Brann, ikke bergensregionen.


Som sagt så tror jeg det ikke blir så gøy for dem. Da må de bruke en haug med penger som de ikke har på å oppgradere anlegg, hente spillere og en haug med andre utgifter for å bli klar for TL. For så å rykke ned året etter med en gigantisk gjeld. Det sier seg selv at det ikke blir bra.

Litt sånn Stabæk-tankegang, og vi vet alle hvor det endte.



Det går jo an å tenke litt langsiktig (slik som Brann, høhø). Om Nest skulle satse hva remmer og tøy holder neste år, så hadde det sikkert bare blitt trist. De må ansette Skars for å bygge opp klubben.
Tren på langskudd

Go Up