• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann søndag 18. august klokken 19

Started by roaldinho, August 12, 2013, 14:07:05 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

August 12, 2013, 14:07:05 PM Last Edit: August 12, 2013, 14:10:13 PM by roaldinho
Er vel bare til å kjøre i gang snoren, 6 dager til neste kamp. Ny kamp på bortebane og attpåtil på vestlandet Brann ikke har vunnet på flerfoldige år.

Brann har altså hele 2 poeng på bortebane denne sesongen, og skal nå møte medaljejagede Viking som har et meget godt tak på de røde fra Bergen. Brann har ikke vunnet i Stavanger siden 2-1 seieren året etter gullsesongen, og har etter det 0-1-3 og stygge tap som 4-0 og 3-0 på denne listen. I fjor endte det med knappest mulige siffer da Viking vant 2-1.

Vet ikke noe om skader utenom Barmen (Kan vel bli klar), eller suspensjoner, men Nordkvelle er altså solgt, og lurer på om den nye låneavtalen er klar for denne kampen. Hva er situasjonen med Wangberg? Uansett blir nysigneringen sikkert henvist til benken, for så at Fakiri får komme innpå når Brann skal trygge et 2-0 tap.

Viking mistet seieren mot Odd i Skien godt på overtid, og er nok rimelig forbannet over det. Da er det på tide å hevne de to tapte poengene mot bortesvake Bergensere.

Håper på dette laget, da i en Skarsfjord-formasjon jeg er lite begeistret for. Ville heller hatt 4-3-3, men kjører opp 4-2-3-1:

Piotr - Birkir, Gjesdal, Soko, Demir - Badji, Haugen - Askar, Huseklepp, Larsen - Finne

Riktignok ble ikke Soko satt på de store testene mot LSK, men han gjorde seg iallefall ikke bort. Han hadde også en grei kamp mot Molde og syntes han fortjener å fortsette. Wangberg syntes jeg ikke var bedre mot LSK enn Soko, og dermed syntes jeg Gjesdal skal få sjansen med Soko.

Pusic jobber mye, men det blir ikke så mye ut av det, han er ofte på feil sted til feil tid og ødelegger en del av angrepene. Finne derimot er ofte på rett sted til rett tid, men var usynlig mot LSK når man skulle jakte mål. Han var ikke seg selv i den kampen, sånn man kjenner han, men han fortjener å starte mot Viking syntes jeg. Når Pusic ikke leverer, så må andre få komme til. Eventuelt kan man bruke Huseklepp som spiss og bruke Barmen rett bak spissen. Barmen er flink å komme seg inn i feltet, noe han viste mot LSK. Ferdighetene foran mål derimot er en annen ting, men han kommer til sjanser.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Har ikke Larsen hatt noen gode kamper sentralt? Heller ham i midten bak spissen enn Huseklepp.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on August 12, 2013, 14:13:17 PM
Har ikke Larsen hatt noen gode kamper sentralt? Heller ham i midten bak spissen enn Huseklepp.


Hm, ja. Huseklepp er uansett best på kanten. Larsen sentralt er interessant, så det er også en mulighet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Christian

Mojsov er vel gjerne aktuell til denne kampen. Rødt etter to gule gir bare èn kamp karantene, gjør det ikkje?


Nixon

Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 14:07:05 PMVet ikke noe om skader utenom Barmen


Finne måtte støttes av banen på lørdag og fikk en bandasje rundt den ene leggen, men har ikke sett noe om dette etterpå i media eller på Brann sin hjemmeside. Så han kan være usikker.

Ellers virker Larsen å være i bra slag, så det er på tide med en startplass for han etter min mening.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Huseklepp begynner Ã¥ bli moden for benkestart. Kem veit, kanskje han er perfekt som kvikk i beina siste halvtimen? NÃ¥r me jager eit trøstemÃ¥l pÃ¥ 0-4?  ;D
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: Christian on August 12, 2013, 14:32:36 PM
Mojsov er vel gjerne aktuell til denne kampen. Rødt etter to gule gir bare èn kamp karantene, gjør det ikkje?




Jo, mener det. Hadde glemt hele fyren.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

                   Piotr
Sæv    Mojsov   Gjesdal   Demir
Askar   Haugen   Badji    Larsen
         Finne   Huseklepp

Innhopp av Kennedy siste 15 min. for Finne eller Huse.
Pusic og Soko på benken absolutt heile kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Tror du virkelig Finne får starte for Brann igjen?
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: nero on August 12, 2013, 14:58:01 PM
Tror du virkelig Finne får starte for Brann igjen?


Nei, men jeg kan alltids håpe.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on August 12, 2013, 16:15:23 PM
Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.


Bedre enn alternativet, som er Pusic.

Hvem syntes du skal spille spiss? Huseklepp kan spille spiss, men hva slags alternativer har man pÃ¥ kant om Larsen spiller sentralt  bak spissen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

esp123

Vi må ha en mellomromsspiller, og den eneste i troppen som har vist seg å beherske denne rollen noen lunde er Kristoffer Barmen, muligens Kristoffer Larsen hvis han er i form.

psv-hasund

Quote from: Nixon on August 12, 2013, 14:33:05 PM
Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 14:07:05 PMVet ikke noe om skader utenom Barmen


Finne måtte støttes av banen på lørdag og fikk en bandasje rundt den ene leggen, men har ikke sett noe om dette etterpå i media eller på Brann sin hjemmeside. Så han kan være usikker.

Ellers virker Larsen å være i bra slag, så det er på tide med en startplass for han etter min mening.


Håper det ikke er samme skaden som går i England for tiden som har rammet tre av de beste spissene :)

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on August 12, 2013, 16:15:23 PM
Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.


Han kan få råtne på tribunen resten av sesongen. Vi kjemper ikke om noe spesielt etter det to neste kampene uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Forhåpentligvis er pusic borte til neste sesong også, så det er ett fett hvem som spiller. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 16:17:54 PM
Quote from: ostraume on August 12, 2013, 16:15:23 PM
Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.


Bedre enn alternativet, som er Pusic.

Hvem syntes du skal spille spiss? Huseklepp kan spille spiss, men hva slags alternativer har man pÃ¥ kant om Larsen spiller sentralt  bak spissen?


Hehe...Du har selvsagt et poeng i at vi ikke har allverden å slå i bordet med på spissfronten, men jeg vil heller ha en hardt kjempende Pusic med kontrakt, enn en luksusspiller og Bosman(som dog er mer målfarlig) som Finne.

Nå som vi bare taper i 4-3-3, kan det gjerne være en idè å gå tilbake til 4-4-2 med Huse helt oppe og Pusic som hengende spiss. Pusic er ikke akkurat noen åpenbaring der, men jeg har ikke noen bedre idèer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

actanon

Piotr
Birkir - Mojsov - Gjesdal - Demir
Haugen - Badji
Larsen - Barmen - Askar
Huseklepp
Rikard Norling er vår mann!

krakra

Quote from: ostraume on August 13, 2013, 11:53:42 AM
Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 16:17:54 PM
Quote from: ostraume on August 12, 2013, 16:15:23 PM
Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.


Bedre enn alternativet, som er Pusic.

Hvem syntes du skal spille spiss? Huseklepp kan spille spiss, men hva slags alternativer har man pÃ¥ kant om Larsen spiller sentralt  bak spissen?


Hehe...Du har selvsagt et poeng i at vi ikke har allverden å slå i bordet med på spissfronten, men jeg vil heller ha en hardt kjempende Pusic med kontrakt, enn en luksusspiller og Bosman(som dog er mer målfarlig) som Finne.

Nå som vi bare taper i 4-3-3, kan det gjerne være en idè å gå tilbake til 4-4-2 med Huse helt oppe og Pusic som hengende spiss. Pusic er ikk akkurat noen åpenbaring der, men jeg har ikke noen bedre idèer.
Finne er da ingen luksusspiller. Jobber knallhardt og går nesten tøffere inn i duellene enn Pusic. Spesielt i de kampene han har startet eller spilt mer enn en omgang har han jobbet som en helt. At han av og til sliter med å innvolvere seg i spillet utenfor boksen skyldes nok mer mangel på rutine. Han kan ikke være i toppsjiktet i TL på alle områder som 18-åring heller. Pusic har også etterhvert en rimelig mengde kamper hvor han har vært totalt usynlig.

Corran

En spiss skal ikke måtte jobbe så mye utenom i angrep samt legge press på forsvarere
Spiller en med 2 spisser kan de bytte på (eller kun den ene av de) å jobbe med hjem
Er et av problemene i TL at spissene er blitt for mye lag spillere og får for mnge oppgaver deffansivt
Derfor de scorer mindre. Var vel Nanskog som hadde en artikkel ang dette for noen uker siden og må si meg helt enig.
Finne er mye mer en klassisk måltyv spiss en Pusic som egentlig ikke er god nok til noe bortsett fra å jobbe (men til ingen nytte som oftest)
Finne er derimot avhengig av å få de rette ballene å jobbe med eller at andre skaper sjanser og han kan plukke opp nedfallsfruktene og sette de. Mot LSK så var problemet til Finne at laget skapte lite etter han kom inn og dermed vanskelig for ham å vise seg fram
Så om Skars legger opp spillet til at det så er Finne mannen å starte med på topp enten sammen med noen eller alene (helst sammen med en annen etter min mening)
Og at Finne stikker etter sesongen er ingen grunn for at han ikke skal spille. Vi får 2,5 mill for ham når han går og at han ikke fornyer kontrakten sin med en klubb og en trener som ikke gir ham nok spilletid eller som han ikke har troen på skjønner eg godt. Dessuten så er det bedre for utviklingen og trene og spille med bedre spillere (og trenere) en det er i Brann og TL
Hadde han derimot gått til en konkurrent så skulle eg skjønt at folk ikke ville se ham spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 12, 2013, 21:11:08 PM
Forhåpentligvis er pusic borte til neste sesong også, så det er ett fett hvem som spiller. ;-)


Det får vi håpe, men ett fett er det ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra on August 13, 2013, 13:51:29 PM
Quote from: ostraume on August 13, 2013, 11:53:42 AM
Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 16:17:54 PM
Quote from: ostraume on August 12, 2013, 16:15:23 PM
Hvorfor håper du Bosman-Finne skal spille? Så god er han ikke.


Bedre enn alternativet, som er Pusic.

Hvem syntes du skal spille spiss? Huseklepp kan spille spiss, men hva slags alternativer har man pÃ¥ kant om Larsen spiller sentralt  bak spissen?


Hehe...Du har selvsagt et poeng i at vi ikke har allverden å slå i bordet med på spissfronten, men jeg vil heller ha en hardt kjempende Pusic med kontrakt, enn en luksusspiller og Bosman(som dog er mer målfarlig) som Finne.

Nå som vi bare taper i 4-3-3, kan det gjerne være en idè å gå tilbake til 4-4-2 med Huse helt oppe og Pusic som hengende spiss. Pusic er ikk akkurat noen åpenbaring der, men jeg har ikke noen bedre idèer.
Finne er da ingen luksusspiller. Jobber knallhardt og går nesten tøffere inn i duellene enn Pusic. Spesielt i de kampene han har startet eller spilt mer enn en omgang har han jobbet som en helt.


Ja, jeg skal si meg enig at "luksusspiller" blir feil. Han jobber hardt og går inn i, noen, dueller, om ikke "nesten tøffere i duellene enn Pusic" som du påstår.

Han jobber dog lite helhjertet hjemover (folk kan snakke så mye de vil om at en spiss sin jobb er å score, men når midtstopper fører ball så er spiss førsteforsvarer, enkelt og greit), og har for lett å falle ut av kamper, der han ikke er spillbar. Særlig på det siste har han mye og hente. Han burde se noen videoer av Robbie Winters og hans offensive bevegelser, en så spillbar spiss er gull verdt.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Entusiasmen har nådd en ny bunn, klarer ikke fylle opp en buss til Stavanger engang.
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1072
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Hva skjedde med de gøye turene med båten nedover? Buss er jo to ferger, og mindre interessant enn båt, vel.

Men, ja, det er elendig å ikke fylle opp nok folk til en bortetur mot Viking.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stig

Største problemet er at "Snarveien", den eneste båten vi ikke går kraftig i minus på, ikke har løyve til å gå over Sletta, havstykke før Haugesund. Hardangerprins som tar 99 passasjerer går vi med underskudd med den prisen vi har lagt på. Sponsor er en mulighet.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on August 13, 2013, 21:16:32 PMSponsor er en mulighet.


Trond Mohn stiller sikkert opp!

Ulempen er selvsagt at han stiller krav om at alle som får melde seg på må være "ekte supportere". Men det går vel greit. Jeg kan fake en ekte supporter når som helst!:)
Rød makt på Hansa

stig

Vurderte å dra en Mohn-spøk på den. Ble for opplagt.
Nettsideansvarlig

Gylleren

Skal dette være sant at bussen på søndag er avlyst. Buss billett og kamp billett er i hende. Hva skjer her! må jeg ta bilen eller bena fatt til Viking kampen, begge deler virker veldig tungt.

Er det noen som i hele tatt vurderer og reise uansett! ned til Stavanger.   

Erlend

Er det mulig å kjøpe billett i døren?

aleksanderhjelleseth

Synst Barmen bør starte i rollen bak Pusic/Finne. Synst han var frisk i deler av kampen mot Lsk. Huseklepp kan gjerne bytte med Larsen i denne kampen. Larsen er vell hakket vassere enn Huse på det defensive, pluss at Huse ikke viser noen tegn til bedring. Askar kunne også fått seg en tur på benken, men han er vell et ganske sikkert tropp i Skarsfjords verden.
Mitt lag:
                                Piotr
Sæv      Wangberg             Mosjov        Demir
                Bandji                Haugen
     Askar             Barmen Army        Larsen
                               Finne.

Pusic har eg gitt opp.

Hansakongen

Quote from: stig on August 13, 2013, 21:16:32 PM
Største problemet er at "Snarveien", den eneste båten vi ikke går kraftig i minus på, ikke har løyve til å gå over Sletta, havstykke før Haugesund. Hardangerprins som tar 99 passasjerer går vi med underskudd med den prisen vi har lagt på. Sponsor er en mulighet.


Så med andre ord alle årene vi har leid inn "snarveien" til stavanger har den vært i "ulovlig" farvann i forhold til løyve? Og de ikke har funnet ut av det før nå eller i fjor? mener vi hadde den båten til stavanger i 2011? Kanskje "Hardangerprins" båt 2 samme løyve som "snarveien" slik at den heller ikke kan gå over sletta?

kabelmann

Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Quote from: kabelmann on August 15, 2013, 23:32:28 PM
Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.


Hæ? Hvem hva hvor?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: dudo on August 15, 2013, 23:49:06 PM
Quote from: kabelmann on August 15, 2013, 23:32:28 PM
Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.


Hæ? Hvem hva hvor?


Par innlegg over.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Se der ja. Ravende uenig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Seeteufel

Quote from: Hansakongen on August 15, 2013, 22:49:43 PM
Quote from: stig on August 13, 2013, 21:16:32 PM
Største problemet er at "Snarveien", den eneste båten vi ikke går kraftig i minus på, ikke har løyve til å gå over Sletta, havstykke før Haugesund. Hardangerprins som tar 99 passasjerer går vi med underskudd med den prisen vi har lagt på. Sponsor er en mulighet.


Så med andre ord alle årene vi har leid inn "snarveien" til stavanger har den vært i "ulovlig" farvann i forhold til løyve? Og de ikke har funnet ut av det før nå eller i fjor? mener vi hadde den båten til stavanger i 2011? Kanskje "Hardangerprins" båt 2 samme løyve som "snarveien" slik at den heller ikke kan gå over sletta?


Neida, den har alltid vært lovlig å bruke pga dispensasjon fra lovverket. Imidlertid har reglene blitt skjerpet inn slik at det er veldig mye vanskeligere å få dispensasjon fra kravet om løyve til å gå over åpne havstykker som Sletta. Tidligere var det kun en enkel søknad fra BNR, så gikk det i mål.

De siste årene har det vist seg 'umulig' å få denne dispensasjonen.

Det koster ganske mye å leie en båt, og den store båten (180 plasser) koster til sammenligning bare marginalt mer enn den lille (98 plasser). Vi vil rett og slett tape altfor mye penger om ikke vi setter en uforholdsmessig høy pris på turen.

Alternativt kan vi se på andre båteiere enn BNR, men de har priset seg helt ut av diskusjonen. Vi snakker kjapt dobbel pris, og da er vi jo like langt.

Vi har imidlertid til hensikt å gå i ny dialog med båtselskapene og se om vi kan få mer fornuftige priser i fremtiden også av de som har løyve på store nok båter, men som tidligere har vært altfor dyre.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Corran

Quote from: kabelmann on August 15, 2013, 23:32:28 PM
Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.

Fordi han er dårlig meste parten av kampen Han er dårlig oppbakking for back og Brann slipper inn mesteparten av målene sine på sin høyrekant.
Han jobber dårligt Han "kveler" overganger med å bruke for lang tid (det er det forresten mange av dem som gjør for tiden) og han bidrar lite i løpet av en kamp bortsett fra et og annet skudd som går inn når vi ligger under med et par mål. Sånn sett er han vel bedre som innbytter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

apop

Quote from: Corran on August 16, 2013, 10:52:19 AM
Han jobber dårligt Han "kveler" overganger med å bruke for lang tid (det er det forresten mange av dem som gjør for tiden)


Hvis det er hovedargumentet så buirde Badji vært benket forlengst. Hvis det er en mann som sinker spillet så er det Badji. Mannen virker jo vaksinert mot fremoverpasninger.


Corran

Ja men han gjør en jobb som ingen andre pr i dag kan (duellspill) Dessverre har vi ingen alternativer til ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Quote from: Nixon on August 16, 2013, 14:23:58 PM
http://www.brann.no/news/article/10t8y5h7zb3em14so6q5gjdedg/title/her-er-branns-tropp-mot-viking

Troppen.


Kennedy er ikkje ankommet Noreg enno nei.  Roald har nok hatt det for travelt med forlenginga til Skarsfjord til Ã¥ ha rukke Ã¥ bestilla flybillettar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Helena M

En ting eg har lagt merke til og som eg finner merkelig er at Badji ikke er inne i feltet på offensive dødballer, f.eks. Askar er jo blant de i feltet.

dragn

Quote from: Helena M on August 16, 2013, 15:43:34 PM
En ting eg har lagt merke til og som eg finner merkelig er at Badji ikke er inne i feltet på offensive dødballer, f.eks. Askar er jo blant de i feltet.


Han er en av de med høyest toppfart, og defensivt orientert. Som oftest står en hurtig spiss igjen oppe for å kontre på oss, da er badji en trygghet.

aleksanderhjelleseth

Quote from: kabelmann on August 15, 2013, 23:32:28 PM
Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.


Askar har ikke så veldig mye utenom det "ekstreme" skuddet. Han er ikke teknisk, han slår dårlige innlegg og han er ikke spesielt fotballklok. Han mangler også evnen til å gå forbi en motspiller med ballen i beina. Det at Askar scorer mål er jo et godt argument for at han skal starte, men kunne han ikke scoret tidligere i kampene og ikke bare trøstemål? For meg er Askar en middels TL spiller, uten evnen til å prege fotballkamper i nevneverdig grad. Men i mangel på alternativ er det vell greit at han er "bankers".

kabelmann

Dårlige innlegg? Han slår i hvert fall veldig gode dødballer, bare synd Huse har fått klippekort på dette.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dragn

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 16, 2013, 16:51:24 PM
Quote from: kabelmann on August 15, 2013, 23:32:28 PM
Skjønner ikke hvorfor man vil ha Askar på benken. Han er jo nesten den eneste som scorer på dette laget.


Askar har ikke så veldig mye utenom det "ekstreme" skuddet. Han er ikke teknisk, han slår dårlige innlegg og han er ikke spesielt fotballklok. Han mangler også evnen til å gå forbi en motspiller med ballen i beina. Det at Askar scorer mål er jo et godt argument for at han skal starte, men kunne han ikke scoret tidligere i kampene og ikke bare trøstemål? For meg er Askar en middels TL spiller, uten evnen til å prege fotballkamper i nevneverdig grad. Men i mangel på alternativ er det vell greit at han er "bankers".



Han er jo mer enn det på sitt beste. Men han har ikke briljert i år nei.

pleb

Askar er ikke en spiller vi har råd til å sette på benken slik ståa er nå.

Og du kan banne på at Skarsfjord nekter å ta med Finne i startoppstillingen.

Helena M

Quote from: dragn on August 16, 2013, 15:57:37 PM
Quote from: Helena M on August 16, 2013, 15:43:34 PM
En ting eg har lagt merke til og som eg finner merkelig er at Badji ikke er inne i feltet på offensive dødballer, f.eks. Askar er jo blant de i feltet.


Han er en av de med høyest toppfart, og defensivt orientert. Som oftest står en hurtig spiss igjen oppe for å kontre på oss, da er badji en trygghet.



F.eks. kan Askar posisjonere seg sånn at han har fem meter til motstander (unngå løpsduell). Men Askar kan ikke bli 188 i en kamp og 20 kg tyngre.


Eg har aldri tenkt over det, men eg vil tru at vi alltid har en mann mer en motstander i slike situasjoner defensivt. Birkir ligger alltid igjen bak og han har jo litt fart i hjulene. I tillegg ligger jo bla. Haugen og flere i returrommet og kan lett falle av og jobbe hem.


Det hele høres litt pysete og pinglete ut for meg. Men det er jo typisk skars. Vi risikerer ikke å få 1-0 når det er 3-5% sjanse for at vi får 0-1 imot.


Go Up