• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ekstraordinært supportermøte 14.august

Started by crm, August 10, 2013, 21:00:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Jeg er utenfor landets grenser, så her er ett spørsmål man kan stille, hvor mange millioner blir brukt på lønninger til spillere i A-stallen?

Ricky

Quote from: paf on August 12, 2013, 10:23:24 AM
Quote from: Ricky on August 12, 2013, 08:32:13 AM
Quote from: paf on August 12, 2013, 01:55:30 AM
Jeg for min del ønsker å få klarhet i hva som egentlig har skjedd. Hvem har løyet til pressen? Hva har Ledelsen visst og ikke visst?


Vedder 100 kr på at du ikke får klarhet i dette :)

Den er jeg med på


Reell klarhet, selvsagt :)

Svar på spørsmålene kommer du sikkert til å få, men de kan jeg jo poste allerede nå..
- Ingen visste noe om Mohn-pengene før etter at kontraktsforlengelsen til Skarsfjord var i boks.
- Ingen har løyet til pressen (kun skjedd en misforståelse).

Huff

Det mest effektive tiltaket jeg ser er at de mest kritiske møter opp, en talsmann tar ordet tidlg og gir klar beskjed om at tiden for dialog er forbi - hvorpå alle oss mest kritiske forlater møtet.

krakra

Syns noen burde roe seg ned og tenke seg om. Det er sikkert flott nok å skrive om at vi forhandler ikke med terrorister og at tiden for dialog er forbi, men den eneste effekten det vil ha er å fremstille kritikkerne som oppblåste, pompøse  og redd for debatt. Det vil virke mot sin hensikt. Det beste er selvsagt å bruke hver eneste arena for å fremme kritikken og mistillitten til dagens ledelse. Medlemsmøtene er en annen type arena enn stadion. Det er mulighet til ta et direkte tak i ledelsens bortforklaringer og plukke dem frem hverandre. En glitrende mulighet til å vise at vi ikke er en gjeng arbeidsløse, bedrukne, feite tullinger med begrenset hjernekapasitet som griner om alt, men heller en gjeng oppegående, rasjonelle og reflekterte supportere som med god grunn er livredde for den veien dagens ledelse styrer oss. Den anledningen får man ikke på kamp. Der får vi vist hvor sinte vi er. Noe som også er bra.

Jeg har ikke anledning til å møte selv så gidder ikke formane alle andre til å møte. Folk får bestemme selv, men en boikott på noen måte høres tullete ut og vil nok bare skade vår sak. Vi er heller ikke større en klubben eller viktigere enn de som er uenig med oss.

Nixon

Ja, Huff sitt "mest effektive tiltak" er kanskje det minst effektive tiltaket og vil bare virke mot sin hensikt.
Rød makt på Hansa

Huff

Synes ikke mitt forslag var så ille, selv om jeg har en viss forståelse for motargumentene til Krakra.

Anyways, jeg kommer sannsynligvis til å stille, og stiller jeg vil jeg være forberedt.

nummer9

Er det filmeforbud på disse seansene? Kunne vært ålreit å få sett hvordan Moldestad og RBH vrir seg i stolen når de kritiske spørmålene kommer.

krøvel vellevold

Quote from: nummer9 on August 12, 2013, 20:51:21 PM
Er det filmeforbud på disse seansene? Kunne vært ålreit å få sett hvordan Moldestad og RBH vrir seg i stolen når de kritiske spørmålene kommer.

Og hvor syrlig og sarkastisk Skarsfjord blir når små bloggere med store penner kommer med kritikk.
Legg ned hele klubben!

tsrqpo


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: paf on August 12, 2013, 01:55:30 AM
Jeg for min del ønsker å få klarhet i hva som egentlig har skjedd. Hvem har løyet til pressen? Hva har Ledelsen visst og ikke visst? Er det virkelig et enstemmig styre som har gått inn for forlenget kontrakt? Hva et grunnen  til forlengelsen? Støtter ledelsen Mohns uttalelser om at vi kan finne oss en annen klubb å heie på? Står fortsatt RBH for det han sa etter kampen fredag? I tillegg ønsker jeg å fremme mitt syn i klartekst.

Folkens: det er ikke ledelsen som har presset på for et møte. De vet det blir ubehagelig. Og de hadde ikke trengt å giennomføte det. Jeg synes de skal ha cred for å stille. SK brann er faktisk også en demokratisk organisasjon det vi som medlemmer har makten. Jeg synes noen av boikottforslagene og begrunnelser (man snakker ikke med terrorister) er fullstendig udemokratiske og gir uttrykk for holdninger som svekker klubbdemokratiet. En del sv dette kommer også fra folk som ikke er medlem i klubben eller ikke har vært på årsmøter. Altså folk som har valgt vekk muligheten til å være med å bestemme. Dere får ikke mye respekt fra meg ihvertfall.

Til slutt: hva oppnår vi ved å stille? Muligheten til å bli hørt av de som faktisk bestemmer. De har hørt protestene og avfeier det som destruktive folk som ikke bryr seg om klubben. Er det virkelig sannsynlig at en boikott vil gjøre noe for å rette på det inntrykket? Jeg kan ikke med min beste vilje se hva som oppnås med den linjen.


Og ingenting av dette kommer du til å få ærlige svar på om det er ufordelaktig for dem.

Du skriver "Muligheten til å bli hørt". Ja, men vi ble hørt på fredag også. Vi ble hørt enda bedre enn hva noen kommer til å bli på møtet. Etter kampen mot Lillestrøm gikk RBH og klovneredet fra Stadion med balleverk. Etter møtet på onsdag vil de samme folkene gå hjem godt fornøyde med at de fikk dysset det ned denne gangen også.

"Muligheten til å bli hørt, men ikke få noe gjort" tenker jeg vi sier.
Ka du ve?

krøvel vellevold

August 12, 2013, 21:29:17 PM #61 Last Edit: August 13, 2013, 09:54:54 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: Markmus on August 12, 2013, 21:22:44 PM
Quote from: paf on August 12, 2013, 01:55:30 AM
Jeg for min del ønsker å få klarhet i hva som egentlig har skjedd. Hvem har løyet til pressen? Hva har Ledelsen visst og ikke visst? Er det virkelig et enstemmig styre som har gått inn for forlenget kontrakt? Hva et grunnen  til forlengelsen? Støtter ledelsen Mohns uttalelser om at vi kan finne oss en annen klubb å heie på? Står fortsatt RBH for det han sa etter kampen fredag? I tillegg ønsker jeg å fremme mitt syn i klartekst.

Folkens: det er ikke ledelsen som har presset på for et møte. De vet det blir ubehagelig. Og de hadde ikke trengt å giennomføte det. Jeg synes de skal ha cred for å stille. SK brann er faktisk også en demokratisk organisasjon det vi som medlemmer har makten. Jeg synes noen av boikottforslagene og begrunnelser (man snakker ikke med terrorister) er fullstendig udemokratiske og gir uttrykk for holdninger som svekker klubbdemokratiet. En del sv dette kommer også fra folk som ikke er medlem i klubben eller ikke har vært på årsmøter. Altså folk som har valgt vekk muligheten til å være med å bestemme. Dere får ikke mye respekt fra meg ihvertfall.

Til slutt: hva oppnår vi ved å stille? Muligheten til å bli hørt av de som faktisk bestemmer. De har hørt protestene og avfeier det som destruktive folk som ikke bryr seg om klubben. Er det virkelig sannsynlig at en boikott vil gjøre noe for å rette på det inntrykket? Jeg kan ikke med min beste vilje se hva som oppnås med den linjen.


Og ingenting av dette kommer du til å få ærlige svar på om det er ufordelaktig for dem.

Du skriver "Muligheten til å bli hørt". Ja, men vi ble hørt på fredag også. Vi ble hørt enda bedre enn hva noen kommer til å bli på møtet. Etter kampen mot Lillestrøm gikk RBH og klovneredet fra Stadion med balleverk. Etter møtet på onsdag vil de samme folkene gå hjem godt fornøyde med at de fikk dysset det ned denne gangen også.

"Muligheten til å bli hørt, men ikke få noe gjort" tenker jeg vi sier.

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2013, 21:29:17 PM


Tror den der er rimelig spot on, ja. Da håper jeg Alex'n kan svare med ett enkelt spørsmål: "Kan ikkje du, Roald, og styret og Trond Mooon finne dåkkar en annen klubb å vanstyre? Tromsø fåssempel?"
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Jeg har forresten full forståelse for at folk mener vi vil sitte tilbake med lite troverdighet hvis vi ikke tar dialogen. Jeg har ikke nødvendigvis 100% rett i at boikott er det beste, men jeg mener bestemt at dialog forutsetter at ord blir til handling - men i alle dialogene supporterne og Brann har hatt rundt dette har det bare blitt med snakket (og ikke det engang).

Det jeg ønsker at ledelsen skal sitte igjen med (med eller uten et møte) er at tiden for dialog er fordi.

De må også forstå at hvis Brann skal bli en toppklubb, så må de ha supporterne med på laget. Supporterne er kun med hvis de er engasjert, og supporterne genererer den inntekten som er så nødvendig for å bli en toppklubb. Problemet er at Brann ikke får supporterne med på laget hvis de ikke tror på både trener og ledelse. De må forstå at ALT håp er ute for dagens trener og ledelse. De har bortimot null troverdighet i Bergen, og Brann vil aldri komme noen vei så lenge de fortsatt er i klubben.

Siden dette er noe de ikke vil ta innover seg, så har jeg null tro på at møtet vil føre til noe konstruktivt for Brann. Skal de forsvinne fra klubben, så må de utsettes for et så massivt press fra tribunehold at de faktisk blir psykisk dårlige av det. Vi førte Bruun-Hansen til bristepunktet på fredag. Det er ikke nok. Han og de andre må presses så langt at de ikke lenger gleder seg til å gå på jobb, men tvert imot gruer seg. Hver arbeidsdag må bli tung å komme seg igjennom.

Det dreier seg egentlig om elementær arbeidspsykologi. Stressnivået og belastningene deres må pushes til et så høyt nivå at de sier opp og samtidig tenker "Det var deilig".

Ingen slutter i en jobb de liker av fri vilje. Svært få gidder å fortsette i en jobb de hater.

Det er en brutal måte jeg fremlegger dette på og det er særdeles kynisk, men det var akkurat dette vi gjorde på fredag.
Ka du ve?

Henki

Er det forresten noen som har tenkt noe på å stille med en felles agenda på møtet på onsdag? Fordelene med det er jo at man kan virke mer samstemt og få gangen i møtet litt mer inn i et spor der Brannledelsen ikke kan diktere seg vekk fra det som er de viktige emnene for møtet.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: dragn on August 12, 2013, 21:47:53 PMSelv om vi har hatt møte, og folk møter opp, og vi blir sendt tilbake uten noe fornuftig, kan vi fortsatt kjøre på med press fra tribunen. Om vi boikotter, har det ikke noe å si hvor mye press fra tribunen det kommer, da unnskylder dem seg med at vi ikke møtte opp på møtet når vi hadde sjansen


Ja, det tenker jeg også. Det er ikke enten møte eller tribuneytring. Det blir sannsynligvis begge deler. For kommer folk på møtet blir det nesten mer legitimt å fortsette kjøret fra tribunen på neste hjemmekamp.
Rød makt på Hansa

Markmus

Siden det var supportermiljøet som tok initiativ til dette møtet, så regner jeg med at ordstyrer blir noen fra det kritiske holdet?
Ka du ve?

Henki

Quote from: Markmus on August 12, 2013, 22:02:11 PM
Siden det var supportermiljøet som tok initiativ til dette møtet, så regner jeg med at ordstyrer blir noen fra det kritiske holdet?


Initiativet har vel kommet fra Bataljonen og medlemsutvalget, så det er vel et åpent spørsmål hvor kritiske de kommer til å være.
Ballen skal fremover!

Nixon

Nå trenger ikke ordstyrer å være kritisk for at møtet skal bli bra. Egentlig bør vel vedkommende være mest mulig nøytral.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Henki on August 12, 2013, 21:58:17 PM
Er det forresten noen som har tenkt noe på å stille med en felles agenda på møtet på onsdag? Fordelene med det er jo at man kan virke mer samstemt og få gangen i møtet litt mer inn i et spor der Brannledelsen ikke kan diktere seg vekk fra det som er de viktige emnene for møtet.


Hvor samstemt kan man bli. Av de som pleier å stille på disse møtene, så er jo halvparten nikkedukker som "aldri sviktar Brann og é æktæ suppårtare".
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2013, 22:07:26 PM
Quote from: Henki on August 12, 2013, 21:58:17 PM
Er det forresten noen som har tenkt noe på å stille med en felles agenda på møtet på onsdag? Fordelene med det er jo at man kan virke mer samstemt og få gangen i møtet litt mer inn i et spor der Brannledelsen ikke kan diktere seg vekk fra det som er de viktige emnene for møtet.


Hvor samstemt kan man bli. Av de som pleier å stille på disse møtene, så er jo halvparten nikkedukker som "aldri sviktar Brann og é æktæ suppårtare".


Nettopp derfor er det fint å kunne fremstå samlet, mens de som ikke er kritisk fremstår som en og en.
Ballen skal fremover!

Markmus

Hvorfor skal tantene i det hele tatt komme på dette møtet? De er jo enige i alt som kommer fra ledelsen likevel.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Henki on August 12, 2013, 22:17:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2013, 22:07:26 PM
Quote from: Henki on August 12, 2013, 21:58:17 PM
Er det forresten noen som har tenkt noe på å stille med en felles agenda på møtet på onsdag? Fordelene med det er jo at man kan virke mer samstemt og få gangen i møtet litt mer inn i et spor der Brannledelsen ikke kan diktere seg vekk fra det som er de viktige emnene for møtet.


Hvor samstemt kan man bli. Av de som pleier å stille på disse møtene, så er jo halvparten nikkedukker som "aldri sviktar Brann og é æktæ suppårtare".


Nettopp derfor er det fint å kunne fremstå samlet, mens de som ikke er kritisk fremstår som en og en.


Enig her, så de som skal være med på møtet her inne som er kritiske kan vel samles og stå som en bataljon? (bokstavelig talt).
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on August 12, 2013, 22:18:09 PM
Hvorfor skal tantene i det hele tatt komme på dette møtet? De er jo enige i alt som kommer fra ledelsen likevel.


Det er lettere å akseptere folk som har sin egen mening, enn dem som ikke har meninger i det hele tatt.

Med andre ord: Det er lettere å akseptere velbegrunnede uttalelser for hvorfor Brann har gjort rett, enn dem som mener Brann har gjort rett fordi det er Brann - og de gjør alltid rett, og vi må aldri kritisere dem.
Legg ned hele klubben!

krakra

Jeg syns det er veldig skardfjorsk å hele tiden bruke hersketekniske betegnelser og spydigheter om folk som er uenige med oss i at ledelsen må vekk. Vi kan ikke bare konkludere med at vi sitter på fasiten og alle andre er idioter eller nikkedukker.
Det er mer interessant å se på argumentene. Jeg har like lite respekt for en som hater Skars uten noen begrunnelse som en som digger ham uten begrunnelse.

Det jeg har bemerket meg er at "støtte laget"-gjengen sjeldnere gir gode argumenter for sitt syn enn "må gå" gjengen. Syns det er mer interessant å ta tak i det enn å komme med billige karakteristikker som tanter og nikkedukker.

dudo

Noen må ta med en utskrift av innlegget til krøvel. Jeg blir overhodet ikke overrasket om du treffer spot on. Veldig bra!

Eller kanskje det burde faxes like før innledningen? :-P

Ellers kan jeg etter alt å dømme ikke stille, siden jeg er på jobb. Beklager det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

actanon

Rikard Norling er vår mann!

osoerli

August 13, 2013, 00:52:11 AM #78 Last Edit: August 13, 2013, 00:58:50 AM by osoerli
Noen bør antageleg ta med ei liste der medlemer som ønsker at det avholdes ekstraordinært årsmøte kan skrive seg på.  Vent minst 2 veker med å sende lista til styret slik at alle nye medlemmer rekk å få stemmerett.  Omtrent følgjande tekst øverst på lista:


Følgende medlemmer i SK Brann ber om at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte snarest.
Følgende saker ønskes behandlet på møtet:

1. Avstemming om dagens styre skal avsettes.
2. Dersom styret avsettes skal nytt styre velges bestående av leder, nestleder og 4 styremedlemmer.


(Denne noen blir diverre ikkje meg, som ikkje har anledning til å møte.  Håpar noen andre tar ansvar. Eg stiller på ekstraordinært årsmøte)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on August 13, 2013, 00:52:11 AM
Noen bør antageleg ta med ei liste der medlemer som ønsker at det avholdes ekstraordinært årsmøte kan skrive seg på.  Vent minst 2 veker med å sende lista til styret slik at alle nye medlemmer rekk å få stemmerett.  Omtrent følgjande tekst øverst på lista:


Følgende medlemmer i SK Brann ber om at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte snarest.
Følgende saker ønskes behandlet på møtet:

1. Avstemming om dagens styre skal avsettes.
2. Dersom styret avsettes skal nytt styre velges bestående av leder, nestleder og 4 styremedlemmer.


(Denne noen blir diverre ikkje meg, som ikkje har anledning til å møte.  Håpar noen andre tar ansvar. Eg stiller på ekstraordinært årsmøte)


Vi må ikke glemme:

3. Skifte til ny type banedekke skal behandles årsmøtet.

(Eller lignende. Var inntil nylig den eneste saken vi brydde oss om ...)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: dudo on August 13, 2013, 01:01:59 AM
Quote from: osoerli on August 13, 2013, 00:52:11 AM
Noen bør antageleg ta med ei liste der medlemer som ønsker at det avholdes ekstraordinært årsmøte kan skrive seg på.  Vent minst 2 veker med å sende lista til styret slik at alle nye medlemmer rekk å få stemmerett.  Omtrent følgjande tekst øverst på lista:


Følgende medlemmer i SK Brann ber om at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte snarest.
Følgende saker ønskes behandlet på møtet:

1. Avstemming om dagens styre skal avsettes.
2. Dersom styret avsettes skal nytt styre velges bestående av leder, nestleder og 4 styremedlemmer.


(Denne noen blir diverre ikkje meg, som ikkje har anledning til å møte.  Håpar noen andre tar ansvar. Eg stiller på ekstraordinært årsmøte)



  Vi må ikke glemme:

  3. Skifte til ny type banedekke skal behandles årsmøtet.

  (Eller lignende. Var inntil nylig den eneste saken vi brydde oss om ...)
 


   Det kan venta til ordinært årsmøte.  Fekk du forresten medlemslista frå Noregs opnaste klubb?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Det kan ikke vente, avgjørelsen skal tas i høst. Og nei, det er oversendt til Daffy. Som beleilig nok er på ferie etter ryktene her inne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

August 13, 2013, 06:28:47 AM #82 Last Edit: August 13, 2013, 06:30:44 AM by nero
Daffy er på ferie til 26.08 i følge hans eget automatiske e-mailsvar, men man blir henvist til en person som heter Lene. Kanskje hun kan svare på noe?
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: osoerli on August 13, 2013, 01:08:50 AM
Quote from: dudo on August 13, 2013, 01:01:59 AM
Quote from: osoerli on August 13, 2013, 00:52:11 AM
Noen bør antageleg ta med ei liste der medlemer som ønsker at det avholdes ekstraordinært årsmøte kan skrive seg på.  Vent minst 2 veker med å sende lista til styret slik at alle nye medlemmer rekk å få stemmerett.  Omtrent følgjande tekst øverst på lista:


Følgende medlemmer i SK Brann ber om at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte snarest.
Følgende saker ønskes behandlet på møtet:

1. Avstemming om dagens styre skal avsettes.
2. Dersom styret avsettes skal nytt styre velges bestående av leder, nestleder og 4 styremedlemmer.


(Denne noen blir diverre ikkje meg, som ikkje har anledning til å møte.  Håpar noen andre tar ansvar. Eg stiller på ekstraordinært årsmøte)



 Vi må ikke glemme:

 3. Skifte til ny type banedekke skal behandles årsmøtet.

 (Eller lignende. Var inntil nylig den eneste saken vi brydde oss om ...)
 


  Det kan venta til ordinært årsmøte.


Skal vi være realistiske må alt vente til det ordinære årsmøtet. Jeg har i alle fall ingen tro på at det blir noe ekstraordinært årsmøte. Og det blir en stor utfordring å holde på trykket og engasjementet frem til årsmøtet til vinteren.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 13, 2013, 07:34:27 AM
Quote from: osoerli on August 13, 2013, 01:08:50 AM
Quote from: dudo on August 13, 2013, 01:01:59 AM
Quote from: osoerli on August 13, 2013, 00:52:11 AM
Noen bør antageleg ta med ei liste der medlemer som ønsker at det avholdes ekstraordinært årsmøte kan skrive seg på.  Vent minst 2 veker med å sende lista til styret slik at alle nye medlemmer rekk å få stemmerett.  Omtrent følgjande tekst øverst på lista:


Følgende medlemmer i SK Brann ber om at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte snarest.
Følgende saker ønskes behandlet på møtet:

1. Avstemming om dagens styre skal avsettes.
2. Dersom styret avsettes skal nytt styre velges bestående av leder, nestleder og 4 styremedlemmer.


(Denne noen blir diverre ikkje meg, som ikkje har anledning til å møte.  Håpar noen andre tar ansvar. Eg stiller på ekstraordinært årsmøte)



  Vi må ikke glemme:

  3. Skifte til ny type banedekke skal behandles årsmøtet.

  (Eller lignende. Var inntil nylig den eneste saken vi brydde oss om ...)
 


   Det kan venta til ordinært årsmøte.


Skal vi være realistiske må alt vente til det ordinære årsmøtet. Jeg har i alle fall ingen tro på at det blir noe ekstraordinært årsmøte. Og det blir en stor utfordring å holde på trykket og engasjementet frem til årsmøtet til vinteren.


Ja det var vel en annen grunn til at forlengelsen kom nå og ikke i november.
Legg ned hele klubben!

dudo

Punkt 3 var viktig nok til å rasle med sablene i seg selv før forlengelsen eksploderte i ansiktene våre. Jeg ser ingen grunn til å skyve det under teppet nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, egentlig er punkt tre mye viktigere enn de to første punktene.
Rød makt på Hansa

kaj eskelinen

 Generelt : "Styret kan innkalle til ekstraordinært årsmøte. Styret skal innkalle til ekstraordinært årsmøte dersom minst x medlemmer skriftlig krever dette."


SPM: Hva er antall medlemmer i Brann som må kreve dette før styret må innkalle?

Styret må deretter:

"Styret er ansvarlig for innkalling til og gjennomføring av årsmøtet. Innkallingen og saksdokumentene skal gjøres tilgjengelig for medlemmene på en hensiktsmessig måte senest to uker før årsmøtet."


kaj eskelinen

Fra Branns vedtekter, da må det et skriftlig krav fra 1/3 av medlemmene, noen som vet hvor mange dette er?:

§ 14 Ekstraordinært årsmøte i idrettslaget
Ekstraordinært årsmøte i klubben innkalles av klubbens styre med minst 14 dagers varsel etter:
a) Vedtak på årsmøte i klubben.
b) Vedtak i styret i klubben.
c) Skriftlig krav fra 1/3 av klubbens medlemmer.
d) Krav etter vedtak i overordna organisasjonsledd: NIF eller idrettskrets.

Ekstraordinært årsmøte i klubben skal bare behandle de saker som er angitt i vedtaket eller i kravet om innkalling av årsmøtet.
Saksliste og nødvendige saksdokumenter skal følge innkallingen.

Henki

Jeg merker at jeg nok er mest for den "langsiktige" løsningen her med å ta dette på årsmøtet på nyåret. Skal det lykkes fordrer jo det at folk med peiling, kontakter og vilje kommer i gang med å få tak i kandidater til nytt styre. Og de kandidatene må være folk som ikke bare "ælskar Braaaan" og "haaaater RBH", men folk med reelle kvaliteter for å sitte i et slikt styre. Fotballkunnskap, vilje til å videreføre talentsatsingen og kontakter inn mot næringslivet i Bergen bør være selvskrevne faktorer i ethvert Brannstyre.
Ballen skal fremover!

osoerli

Problemet med å venta til ordinært årsmøte er at trøkket gradvis vil koka bort til dess, og engasjementet  rundt klubben går ned mot frysepunktet.  Eg meiner det vil skapa litt drama og engasjementet rundt klubben ved å kaste styret på eit ekstraordinært årsmøte.  Men utskiftinga av RBH og Skars kan venta til etter sesongen.  Men heilt klart ei utfordring å framskaffa kandidatar til nytt styre så raskt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

crm

Det er klart det vil skape drama, men slike ting tar - som det er påpekt over - ganske lang tid. Hvem er det av gode kandidater som vil stille opp i et slikt "proteststyre" på så kort varsel, og med så tøffe oppgaver å ta fatt på? Ikke for å være kjip, men tror det blir vanskelig.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dokken

Det er viktig å være langsint, ikke bare koke som en vulkan i øyeblikket. Men klart at mye engasjement på tribunen etc vil forsvinne. Det er menneskelig natur.

Så tror jeg det er viktig at folk innser at ting i Brann faktisk kan bli verre enn nå. Derfor kan man ikke erstatte dagens styre & stell med hvem som helst. Og alt kan ikke skje på en gang.

Jeg ser at flere etterlyser gode kandidater "med erfaring fra næringslivet" i styret. Til det vil jeg si: Tja. Er det ikke nettopp næringslivsfolk dagens styre er dominert av? Og Brann-styrene alltid har vært dominert av?

Problemet med dem er at de tror de sitter i et bedriftsstyre, der styret bestemmer alt uten å rådføre seg med noen andre, og der all informasjon regnes som bedritshemmeligheter, og alle ansettelsesprosesser er interne og lukkede.

Men Brann er ikke en bedrift. Vi er et idrettslag, en medlemsstyrt organisasjon. Styrets oppgave er ikke å tilfredsstille noen kapitalsterke eiere, men å tilfredsstille medlemmene i klubben (som burde vært flere enn det er).

Derfor vil jeg si at erfaring fra organisasjonsliv etc. er vel så viktig. Så kan de gjerne jobbe i næringslivet i tillegg. Men i frivillige organisasjoner, politiske partier etc lærer man en måte å jobbe på som er langt mer inkluderende, og som ville forhindret slike prosesser og sjokkbeslutninger som den vi så i forrige uke.

krøvel vellevold

Tror folk kan være langsinte nok hvis mangelen på resultater fortsetter. Men slik det er nå, så er vi stuck med Skars selv om vi skulle havne på 10. plass både i 2013, 2014, 2015 og 2016.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Jeg tror Skars har fått forlenget til 2016 fordi man allerede har gitt opp å bli et stabilt topplag i 2015. (Skal man kalle seg et stabilt topplag i 2015, bør man jo ha vært i toppen minst tre sesonger). Så når vi klager i 2013, 2014 og 2015 over manglende resultater, så vil få få høre at det først i 2016 vi skal være i toppen.
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2013, 15:43:00 PM
Tror folk kan være langsinte nok hvis mangelen på resultater fortsetter. Men slik det er nå, så er vi stuck med Skars selv om vi skulle havne på 10. plass både i 2013, 2014, 2015 og 2016.


Så kan en spørre seg hvor mange disse ''vi'' vil være. Tipper en nedgang på minst 1000 tilskuere hver sesong.

brann89

Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2013, 15:43:00 PM
Tror folk kan være langsinte nok hvis mangelen på resultater fortsetter. Men slik det er nå, så er vi stuck med Skars selv om vi skulle havne på 10. plass både i 2013, 2014, 2015 og 2016.


Hadde tenkt å skrive det samme om at vist resultatene forsetter i negativ retning fremover, så er eg ganske sikker at frustrasjonen vil vedvare.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Falkman

Quote from: brann89 on August 13, 2013, 16:15:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2013, 15:43:00 PM
Tror folk kan være langsinte nok hvis mangelen på resultater fortsetter. Men slik det er nå, så er vi stuck med Skars selv om vi skulle havne på 10. plass både i 2013, 2014, 2015 og 2016.


Hadde tenkt å skrive det samme om at vist resultatene forsetter i negativ retning fremover, så er eg ganske sikker at frustrasjonen vil vedvare.


blir ikke resultatene bedre, er han ferdig innen et år. Det er min spådom.

osoerli

Quote from: Falkman on August 13, 2013, 16:17:10 PM
Quote from: brann89 on August 13, 2013, 16:15:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2013, 15:43:00 PM
Tror folk kan være langsinte nok hvis mangelen på resultater fortsetter. Men slik det er nå, så er vi stuck med Skars selv om vi skulle havne på 10. plass både i 2013, 2014, 2015 og 2016.


Hadde tenkt å skrive det samme om at vist resultatene forsetter i negativ retning fremover, så er eg ganske sikker at frustrasjonen vil vedvare.


blir ikke resultatene bedre, er han ferdig innen et år. Det er min spådom.


ikkje aktuelt å vente så lenge!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up