• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slitsom reklame på Brann.no

Started by Oppreist, July 25, 2013, 08:58:10 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Oppreist

Reklamen på Brann.no har blitt mer og mer påtrengende i det siste. Når jeg åpner siden i dag er det to reklamebolker som blokkerer for resten av innholdet, en svær stripe for Oddsen øverst og Branns egenreklame for RBK-kampen og salg av effekter. I min nettleser kan jeg ikke klikke bort noen av disse. 

Generelt er det en uting med bokser som popper opp over det øvrige innholdet på siden og jeg besøker Brann.no langt sjeldnere enn tidligere.  Brann må huske på at reklameinntekter i stor grad er avhengig av antall besøk på nettsiden.  Annonsørene risikerer dessuten å irritere potensielle kunder fremfor å tiltrekke seg ønsket oppmerksomhet. 

Oppreist
Stein på stein blir Steinar.

Danny

For mye reklame kan bli slitsomt, du har et poeng der. Når det er sagt, så reklameres det i hvert fall for rett ting - billetter.

Markmus

Den boksen som dukker opp er den desidert mest irriterende, men samtidig er det jo vanskelig å argumentere imot promotering av kamper.

Så jeg får slutte med sytingen og heller fortsette å klikke Esc så snart jeg gjør entré ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det er vanskelig ja, men samtidig burde det vært mulig å registrere at man har partoutkort. Jeg har ingen interesse i å kjøpe enkeltbilletter...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Ja og man kan vel reklamere for billettsalg uten å ha en boks som spretter opp og dekker halve skjermen.  De som klikker inn på siden og vil ha billetter finner frem til disse enkelt og greit, har liten tro på at Brann selger flere billetter ved at en boks spretter opp i ansiktet når man går inn på siden.  Slike websider bør dessuten være enkle og ikke kreve nyeste versjoner av nettlesere, scripts, plugins osv.  Mobilsiden til Brann fungerer ihvertfall veldig dårlig på min HTC-tlf (Android). 
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

I tillegg er det fryktelig irriterende hvis jeg åpner 4-5 saker fra Bataljonens newsfeed. Da må jeg klikke vekk like mange bokser. Som om jeg ikke så reklamen i den første fanen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up