• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugesund - Brann

Started by koffe, May 27, 2013, 16:12:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Brann er så ute og kjøre påalle tenkelige fronter at det er helt latterlig. Så mye minuser at det bare er å håpe på at de med makt finner en løsnng. For løsninger finnes, for det skal ikke så mye til før det snur i en av Europas dårligste toppserier. Eller skals vi være tålmodige og la oss blende av langsiktige målsettinger, der man stikker fingeren i været og anslår et tidspunkt man skal slå fra seg på?

Hatleking

Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:52:01 PM
jeg talte iallefall ikke flere målsjanser til Haugesund.. Et mål skulle vært annullert. Vi skulle hatt straffe. I tillegg var det en diskutabel offside avgjørelse som sannsynligvis fratok oss et mål. I tillegg styrer vi spillet. For meg høres det ikke ut som Haugesund er den verdige vinneren...



Diverre er det mange som ser seg blinde på trenaren vår og benytter kvar ein anledning til å skrike om kor elendig alt var. Då blir det som regel det same maset etterpå uansett korleis me spelar.

dragn

Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:50:21 PM
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 19:48:19 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:46:31 PM
Bare jeg som synes Brann fortjente å vinne?



Nei, me var betre enn Haugesund i dag. Sjølv dersom ein ser vekk frå dei horrible dommeravgjerslene hadde me absolutt fortent minst eitt poeng.
Hva fortente vi mot Saprsborg og AaFK da?


Har det noe å si hva vi fortjente mot Sarpsborg og Aafk? Om du ønsker debatt om de kampene er det egne tråder for kampene..

krakra

Quote from: dudo on June 23, 2013, 19:50:34 PM
Quote from: Lasaron on June 23, 2013, 19:43:26 PM

Dette var verst tenkelige resultat og kampbildet. Knepent tap, mye halvbra spill, og vi ble bortdømt. Jeg er sikker på at i styret sine øyne sitter Skars sikrere nå enn før kampen. Dette var "et steg i riktig retning".


Du har selvsagt helt rett. Hva slags klubb er det egentlig vi er blitt om treneren styrker som posisjon etter et tap for Haugesund?
Ja, de er veldig opptatte av hvor gode vi er og utviklingen når vi spiller jevnt og taper borte, men ikke like nøye på at både seierne både AaFK og Sarpsborg var spillemessig ufortjent og prov på en negativ utvikling hjemme.

Totalen er at vi har tatt akkurat så mange poeng som fortjent i år, og at utviklingen står bom stille.

Lasaron

Bortetabellen 2011: Brann på 5. plass.
2012: Brann på 12. plass.
Sålangt i år: Brann på sisteplass.
Tren på langskudd

tintin

Ja, de er veldig opptatte av hvor gode vi er og utviklingen når vi spiller jevnt og taper borte, men ikke like nøye på at både seierne både AaFK og Sarpsborg var spillemessig ufortjent og prov på en negativ utvikling hjemme.

Totalen er at vi har tatt akkurat så mange poeng som fortjent i år, og at utviklingen står bom stille.
[/quote]
spot on! dette holder ikkje i norges nest største by

nero

Hvilken fantastisk reklame for neste hjemmekamp!

Og synes ærlig talt folk bør holde opp med det å skylde på dommeren etter hver jævlige bortekamp. Brann er og blir et elendig bortelag, og det er grunnen til at vi taper, ikke dommeren. Man kan like gjerne si at HFK ble snytt for et klart straffespark etc.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:55:15 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:50:21 PM
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 19:48:19 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:46:31 PM
Bare jeg som synes Brann fortjente å vinne?



Nei, me var betre enn Haugesund i dag. Sjølv dersom ein ser vekk frå dei horrible dommeravgjerslene hadde me absolutt fortent minst eitt poeng.
Hva fortente vi mot Saprsborg og AaFK da?


Har det noe å si hva vi fortjente mot Sarpsborg og Aafk? Om du ønsker debatt om de kampene er det egne tråder for kampene..
Ja, det har noe å si. Gode lag vinner på gode og dårlige dager, dårlige taper. Vi er dårlige borte. Det er derfor vi taper i dag. Ikke uflaks. Av motsatt grunn har vi tatt endel "ufortjente" poeng hjemme. Totalen er at det har jevnet seg greit ut for oss og at vi står med den poengfangsten vi fortjener.

Hatleking

Quote from: nero on June 23, 2013, 20:01:31 PM
Man kan like gjerne si at HFK ble snytt for et klart straffespark etc.


Når? Og kva meiner du er uriktig med den lista eg lista opp?

nero

Da Sæv taklet/ tok HFK-spilleren bakfra. Sier ikke at det var straffe, men HFK-fansen vil jo kalle det straffe. Mener du virkelig at det var dommeren som avgjorde denne matchen?
Lions led by donkeys.

Hatleking

Quote from: nero on June 23, 2013, 20:05:40 PM
Da Sæv taklet/ tok HFK-spilleren bakfra. Sier ikke at det var straffe, men HFK-fansen vil jo kalle det straffe. Mener du virkelig at det var dommeren som avgjorde denne matchen?


Han fekk foten foran ballen og stoppa ballen der. Det er ingen straffe, heller ikkje dersom det hadde vore ein tilsvarande situasjon for oss. Meiner du at overfallet på Gjesdal ikkje er straffe (mogleg Zsolt vart rivd ned der òg), at det er uheldig at soleklår hands av Søderlund fører til mål - og at ein feil offsideavgjersle med to Brann-spelarar åleine mot keeper ikkje er matchavgjerande?

SK

Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:55:33 PM
Quote from: dudo on June 23, 2013, 19:50:34 PM
Quote from: Lasaron on June 23, 2013, 19:43:26 PM

Dette var verst tenkelige resultat og kampbildet. Knepent tap, mye halvbra spill, og vi ble bortdømt. Jeg er sikker på at i styret sine øyne sitter Skars sikrere nå enn før kampen. Dette var "et steg i riktig retning".


Du har selvsagt helt rett. Hva slags klubb er det egentlig vi er blitt om treneren styrker som posisjon etter et tap for Haugesund?
Ja, de er veldig opptatte av hvor gode vi er og utviklingen når vi spiller jevnt og taper borte, men ikke like nøye på at både seierne både AaFK og Sarpsborg var spillemessig ufortjent og prov på en negativ utvikling hjemme.

Totalen er at vi har tatt akkurat så mange poeng som fortjent i år, og at utviklingen står bom stille.


Vi fortjente å slå Sarpsborg. Det får være grenser til svartmaling.

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 23, 2013, 20:01:31 PM
Hvilken fantastisk reklame for neste hjemmekamp!

Og synes ærlig talt folk bør holde opp med det å skylde på dommeren etter hver jævlige bortekamp. Brann er og blir et elendig bortelag, og det er grunnen til at vi taper, ikke dommeren. Man kan like gjerne si at HFK ble snytt for et klart straffespark etc.


Det ble de da ikke.
Det er uansett stor forskjell på å gi dommeren det glatte lag og å si at det er derfor vi taper. Det må da være lov å påpeke åpenbare dommerfeil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Dropp vaset om at Brann hadde fortjent å vinne og at dommerne nok en gang var mot oss, Brann er ikke bedre, verre enn det er det ikke.

Hatleking

Quote from: Torvanger on June 23, 2013, 20:10:29 PM
Dropp vaset om at Brann hadde fortjent å vinne og at dommerne nok en gang var mot oss, Brann er ikke bedre, verre enn det er det ikke.


Ja, ein skal vel berre sjå bak resultatet når Brann vinn, eller kva?

nero

Dommerfeil skjer i hver eneste kamp, offsideavgjørelser går i hytt og pine, selv på toppnivå. Mener dere at Brann hadde vunnet denne kampen med Collina som dommer?
Lions led by donkeys.

dudo

Om dommer-argumentet er det man sitter igjen med, da ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Haugesund lå lavt og forsvarte seg hele kampen i dag, men likevel skaper Brann flere målsjanser på bortebane enn de har gjort på lenge. Det er klart at det fortsatt er rom for forbedringer og at man godt kunne ha brukt andre spillere. Men jeg synes at innsatsen var betydelig bedre i dag enn på lenge. Jeg synes det var irriterende å se på Soko og Nordkvelle som hadde en feilprosent langt over resten av laget. Vi kunne godt ha startet med Badji og Larsen fra start i stedet, men ellers har jeg ikke så mye å utsett på jobben fra trener benken.

Xminator

Brann spiller en god bortekamp og det hadde ikke vert ufortjent med poeng.

Dommeren har mindre med resultatet å gjøre, men de gule kortene han viftet med kan få konsekvenser for Brann utover sesongen.

dragn

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:02:09 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:55:15 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:50:21 PM
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 19:48:19 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:46:31 PM
Bare jeg som synes Brann fortjente å vinne?



Nei, me var betre enn Haugesund i dag. Sjølv dersom ein ser vekk frå dei horrible dommeravgjerslene hadde me absolutt fortent minst eitt poeng.
Hva fortente vi mot Saprsborg og AaFK da?


Har det noe å si hva vi fortjente mot Sarpsborg og Aafk? Om du ønsker debatt om de kampene er det egne tråder for kampene..
Ja, det har noe å si. Gode lag vinner på gode og dårlige dager, dårlige taper. Vi er dårlige borte. Det er derfor vi taper i dag. Ikke uflaks. Av motsatt grunn har vi tatt endel "ufortjente" poeng hjemme. Totalen er at det har jevnet seg greit ut for oss og at vi står med den poengfangsten vi fortjener.


Ingen bryr seg hva totalen er, nå diskuterer vi denne kampen, og hvis du sier at Haugesund var det bedre laget i dag, så får du bare mene det. Isåfall er jeg ikke enig.

Klaus_Brann

Jeg skylder som sagt IKKE på dommeren, men det virker jo som noen her mener at dommerteamet aldri kan være skyld i et tap eller en seier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Elendige dommarprestasjonar i matchavgjerande augeblikk er jo sjølvsagt potensielt matchavgjerande - særs når det er mange av dei. Når det er sagt synst eg Brann burde ha vore meir presis og konsentrert i siste tredjedel. Det er ikkje slik at det Brann leverte i siste tredjedel var godt nok.

dragn

Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 20:19:01 PM
Elendige dommarprestasjonar i matchavgjerande augeblikk er jo sjølvsagt potensielt matchavgjerande - særs når det er mange av dei. Når det er sagt synst eg Brann burde ha vore meir presis og konsentrert i siste tredjedel. Det er ikkje slik at det Brann leverte i siste tredjedel var godt nok.


Amen

eivhelle

Quote from: nero on June 23, 2013, 20:12:00 PM
Dommerfeil skjer i hver eneste kamp, offsideavgjørelser går i hytt og pine, selv på toppnivå. Mener dere at Brann hadde vunnet denne kampen med Collina som dommer?


Det er uansett et faktum at Brann tapte med et mål, og at Haugesund fikk det ene målet etter en dommerfeil.

Sånn sett er det fakta at Brann tapte på grunn av feil dømming.

Det er heller ingen tvil om at Haugesund fikk flest dommeravgjørelser med seg. Det er bare å se på statistikken for gule kort. 3-1 til Brann. Og er det noen som våger å påstå at Brann hadde flere stygge taklinger enn Haugesund?

Var det en eneste situasjon i kampen der Haugesund mistet en målsjanse eller fikk en imot pga feil dommeravgjørelse?

krakra

Quote from: dragn on June 23, 2013, 20:15:38 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:02:09 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:55:15 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:50:21 PM
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 19:48:19 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:46:31 PM
Bare jeg som synes Brann fortjente å vinne?



Nei, me var betre enn Haugesund i dag. Sjølv dersom ein ser vekk frå dei horrible dommeravgjerslene hadde me absolutt fortent minst eitt poeng.
Hva fortente vi mot Saprsborg og AaFK da?


Har det noe å si hva vi fortjente mot Sarpsborg og Aafk? Om du ønsker debatt om de kampene er det egne tråder for kampene..
Ja, det har noe å si. Gode lag vinner på gode og dårlige dager, dårlige taper. Vi er dårlige borte. Det er derfor vi taper i dag. Ikke uflaks. Av motsatt grunn har vi tatt endel "ufortjente" poeng hjemme. Totalen er at det har jevnet seg greit ut for oss og at vi står med den poengfangsten vi fortjener.


Ingen bryr seg hva totalen er, nå diskuterer vi denne kampen, og hvis du sier at Haugesund var det bedre laget i dag, så får du bare mene det. Isåfall er jeg ikke enig.
Jeg syns det er relevant at vi har vunnet lignende kamper hjemme. Du må gjerne være uenig, men kanskje heller bruke krefter på å svare innlegg du mener er relevant og ikke uttale deg på vegne av alle andre?

krakra

Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0

Hatleking

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


Kva er agendaen din?

krakra

Agendaen min er å få frem at vi har tatt de poengene vi har fortjent i år, og at dommeren ikke tapte kampen for oss i dag.
Hva er agendaen din?
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 20:26:21 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


Kva er agendaen din?

Nixon

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


He he, blir som at du er skråsikker på at Skarsfjord tok ut galt lag!
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0

Det er et fakta at Haugesund fikk godkjent et mål mer enn de skulle. Og de vant med et mål. Noe mer enn det er det ikke noe poeng å diskutere.

Hvis man skal diskutere om og hvis kan vi sikkert legge til at det mentalt sett ville vært enklere å komme tilbake med bare 0-1 i mot i stedet for 0-2, så jeg kan ikke helt se at 0-2 ville gjøre det enklere for Brann å score. Haugesund lå uansett bakpå hele kampen og spillte ikke noe anderledes på 0-2.

krakra

Quote from: Nixon on June 23, 2013, 20:32:28 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


He he, blir som at du er skråsikker på at Skarsfjord tok ut galt lag!
Jeg syns jo det. Jeg skriver ikke at det er fakta. Eivhelle skrev det er fakta at vi tapte på grunn av dommeren. Og begrunner det med en litt kreativ logikk.

dragn

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:24:45 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 20:15:38 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:02:09 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:55:15 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 19:50:21 PM
Quote from: Hatleking on June 23, 2013, 19:48:19 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 19:46:31 PM
Bare jeg som synes Brann fortjente å vinne?



Nei, me var betre enn Haugesund i dag. Sjølv dersom ein ser vekk frå dei horrible dommeravgjerslene hadde me absolutt fortent minst eitt poeng.
Hva fortente vi mot Saprsborg og AaFK da?


Har det noe å si hva vi fortjente mot Sarpsborg og Aafk? Om du ønsker debatt om de kampene er det egne tråder for kampene..
Ja, det har noe å si. Gode lag vinner på gode og dårlige dager, dårlige taper. Vi er dårlige borte. Det er derfor vi taper i dag. Ikke uflaks. Av motsatt grunn har vi tatt endel "ufortjente" poeng hjemme. Totalen er at det har jevnet seg greit ut for oss og at vi står med den poengfangsten vi fortjener.


Ingen bryr seg hva totalen er, nå diskuterer vi denne kampen, og hvis du sier at Haugesund var det bedre laget i dag, så får du bare mene det. Isåfall er jeg ikke enig.
Jeg syns det er relevant at vi har vunnet lignende kamper hjemme. Du må gjerne være uenig, men kanskje heller bruke krefter på å svare innlegg du mener er relevant og ikke uttale deg på vegne av alle andre?


Hva synes du om Våleregna-kampen? :)

Nei helt seriøst. Regner med du har lest forumreglene, og skjønner oppbygningen av et forum. Men greit, skal la det ligge.

Klaus_Brann

Nei, det skrev han ikke. Han skrev at det er fakta at de fikk godkjent et mål mer enn de skulle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: eivhelle on June 23, 2013, 20:33:08 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0

Det er et fakta at Haugesund fikk godkjent et mål mer enn de skulle. Og de vant med et mål. Noe mer enn det er det ikke noe poeng å diskutere.

Hvis man skal diskutere om og hvis kan vi sikkert legge til at det mentalt sett ville vært enklere å komme tilbake med bare 0-1 i mot i stedet for 0-2, så jeg kan ikke helt se at 0-2 ville gjøre det enklere for Brann å score. Haugesund lå uansett bakpå hele kampen og spillte ikke noe anderledes på 0-2.
Du kan ikke bare trekke FKH for et mål og si "slik hadde resultatet blitt hvis det ikke hadde vært for dommeren. Det er fakta".

AtroZ

Jeg vil ikke mene noe om Brann hadde tatt poeng eller ikke med normal dømming, men fy FAEN for en forskjellsbehandlig! Dommeren var ræææv i dag. Minst et par av de gule var rett og slett feil. Kunne gjerne tenkt meg en forklaring på hva det ble gitt kort for.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 23, 2013, 20:36:05 PM
Nei, det skrev han ikke. Han skrev at det er fakta at de fikk godkjent et mål mer enn de skulle.
Skal du blande deg inn i en annen diskusjon for å si at jeg tar feil må du gjøre hjemmeleksen din.
"Sånn sett er det fakta at Brann tapte på grunn av feil dømming" skrev han

eivhelle

June 23, 2013, 20:39:21 PM #186 Last Edit: June 23, 2013, 20:47:00 PM by eivhelle
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:34:41 PM
Quote from: Nixon on June 23, 2013, 20:32:28 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


He he, blir som at du er skråsikker på at Skarsfjord tok ut galt lag!
Jeg syns jo det. Jeg skriver ikke at det er fakta. Eivhelle skrev det er fakta at vi tapte på grunn av dommeren. Og begrunner det med en litt kreativ logikk.

Slik du fremstiller det høres det ut som at det ble mindre sannsynlig at Brann ville scoret hvis ikke Haugesund hadde laget 2-0 målet og du konkluderer derfor med at dommerfeilen ikke ble avgjørende. Er det logisk?

Jeg skriver for øvrig at det er et fakta at 2-0 målet skulle vært annulert. Er du uenig i det også eller?

actanon

Brann har blitt bortdømt i omtrent hver kamp denne sesongen, mer eller mindre. Klart det får noe å si. Men jeg legger jo ikke skjul på at Brann har vært helt ELENDIGE på bortebane denne sesongen. Det var ikke noen bra kamp i dag heller, men litt bedring i forhold til enkelte andre bortekamper var det jo.
Rikard Norling er vår mann!

krakra

Quote from: eivhelle on June 23, 2013, 20:39:21 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:34:41 PM
Quote from: Nixon on June 23, 2013, 20:32:28 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


He he, blir som at du er skråsikker på at Skarsfjord tok ut galt lag!
Jeg syns jo det. Jeg skriver ikke at det er fakta. Eivhelle skrev det er fakta at vi tapte på grunn av dommeren. Og begrunner det med en litt kreativ logikk.

Slik du fremstiller det høres det ut som at det ble mindre sannsynlig at Brann ville scoret hvis ikke Haugesund hadde laget 2-0 målet og du konkluderer derfor med at dommerfeilen ikke ble avgjørende. Er det logisk?
Jeg fremstiller det som at det ikke er mulig å vite hva som ville skjedd med en annullering. Det vi kan være ganske sikker på er at kampbildet hadde blitt et noe annet. Kanskje hadde FKH presset på mer for å score et andremål, og klart det. Kanskje hadde vi kontret inn en annullering og der etter et vinnermål. Kanskje hadde vi annullert før FKH hadde slått tilbake.

Du kan uansett ikke slå fast at alt som skjedde etter målet ville skjedd med en annullering. Med en annullering hadde vi fprtsatt ligget under og vi taper så godt som alle kamper hvor vi havner under.

eivhelle

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:47:30 PM
Quote from: eivhelle on June 23, 2013, 20:39:21 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:34:41 PM
Quote from: Nixon on June 23, 2013, 20:32:28 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:25:41 PM
Det er ikke fakta at Brann tapte på grunn av feildømming. Det forutsetter at du vet sikkert hva som ville skjedd om FKH ikke hadde fått 2-0


He he, blir som at du er skråsikker på at Skarsfjord tok ut galt lag!
Jeg syns jo det. Jeg skriver ikke at det er fakta. Eivhelle skrev det er fakta at vi tapte på grunn av dommeren. Og begrunner det med en litt kreativ logikk.

Slik du fremstiller det høres det ut som at det ble mindre sannsynlig at Brann ville scoret hvis ikke Haugesund hadde laget 2-0 målet og du konkluderer derfor med at dommerfeilen ikke ble avgjørende. Er det logisk?
Jeg fremstiller det som at det ikke er mulig å vite hva som ville skjedd med en annullering. Det vi kan være ganske sikker på er at kampbildet hadde blitt et noe annet. Kanskje hadde FKH presset på mer for å score et andremål, og klart det. Kanskje hadde vi kontret inn en annullering og der etter et vinnermål. Kanskje hadde vi annullert før FKH hadde slått tilbake.

Du kan uansett ikke slå fast at alt som skjedde etter målet ville skjedd med en annullering. Med en annullering hadde vi fprtsatt ligget under og vi taper så godt som alle kamper hvor vi havner under.

Hvis jeg endrer ordlyden til at vi ble bortdømt i de fleste matchavgjørende situasjoner, er du forsatt uenig da?

Hvis jeg sier at Haugesund ikke ble fratatt en eneste målsjanse på grunn av feil dømming og at Brann ikke fikk en eneste målsjanse etter feildømming. Er du uenig i det?

Hvis jeg sier at Gjesdal skulle hatt straffe da han ble knocket ned keeper. Er du uenig i det?

Er du uenig i at Brann ble fratatt en 100% sjanse da Nordkvelle ble feilaktig avvinket for offside?

Synes du at dommeren var fair i dag?

krakra

Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.

eivhelle

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:58:18 PM
Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.

Betyr det at du synes det er greit i forhold til regelverket å bokse en utespiller i bakholdet, eller mener du at dommeren tar feil  98 av 100 ganger?

krakra

Det er nå og en måte å fremstille det på. Keeper forsøker å bokse ballen. Det er greit. I slike dueller skjer det uhell. Det skjer jo også at folk skaller. Da blåses det sjeldent straffe til den som er på ballen.

dragn

Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:58:18 PM
Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.


Den situasjonen skal være straffe 10 av 10 ganger, og angrep på spiller skal vel belønnes med rødt kort? Her går jo keeperen opp og knocker Gjesdal rett ned.

nero

Quote from: eivhelle on June 23, 2013, 21:01:07 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:58:18 PM
Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.

Betyr det at du synes det er greit i forhold til regelverket å bokse en utespiller i bakholdet, eller mener du at dommeren tar feil  98 av 100 ganger?


I slike situasjoner blåses det så godt som aldri straffe. Kanskje er det feil, men i så fall er det en feil som rammer alle lag, ikke bare Brann.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: dragn on June 23, 2013, 21:04:58 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:58:18 PM
Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.


Den situasjonen skal være straffe 10 av 10 ganger, og angrep på spiller skal vel belønnes med rødt kort? Her går jo keeperen opp og knocker Gjesdal rett ned.
Nei, dette er for dumt. Rødt kort? Det er et uhell i kamp om ballen og det blåses ikke straffe i slike situasjoner. Ikke fremstill det som om keeperen bevisst slår ned Gjesdal.

Henki

Ballen skal fremover!

eivhelle

Haugesund scorer etter 3 minutter og Brann etter 89 minutter. Mellom de to scoringene har Brann de fleste og de største sjansene og Haugesund lager et juksemål etter viljehands som dommeren overser. Og likevel påstår du at dommeren sin innsats ikke har noe å si for kamputfallet.

Betyr det at du synes at Haugesund var spillemessig og sjansemessig det beste laget?

dragn

Quote from: krakra on June 23, 2013, 21:08:54 PM
Quote from: dragn on June 23, 2013, 21:04:58 PM
Quote from: krakra on June 23, 2013, 20:58:18 PM
Jeg syns dommeren var svak, men vil ikke si at det kostet oss kampen. Situasjonen med Gjesdal blåses det vel straffe på 2/100 ganger.


Den situasjonen skal være straffe 10 av 10 ganger, og angrep på spiller skal vel belønnes med rødt kort? Her går jo keeperen opp og knocker Gjesdal rett ned.
Nei, dette er for dumt. Rødt kort? Det er et uhell i kamp om ballen og det blåses ikke straffe i slike situasjoner. Ikke fremstill det som om keeperen bevisst slår ned Gjesdal.


Jeg stiller bare spørsmålet, sier ikke at det er rødt kort. Men synes det er på grensen. Uansett hva intensjonen er, eller hvor uheldig man kan være, skal dommeren være der for å beskytte spillerne. Nani fikk rødt mot Real Madrid, til tross for at han ikke visste at han planta knottene i overkroppen på en motspiller. Om en spiller planter albuen i trynet på en spiller, får jo det konsekvenser, selv om det ikke alltid er en bevisst handling.

Uansett, handlingen her, om det var uhell eller ikke, det var farlig spill. Slag eller takling, uansett hvilken terminologi du vil bruke, skal begge belønnes med frispark/straffe. Med mindre man takler ball først. Hvis ballen hadde en bue i retning keeperehanskene og Gjesdal hopper med hode foran, og fått nevene i trynet, så hadde jeg skjønt at det ikke ble dømt. Men her går nevene til Kristiansen horisontalt ut fra kroppen, og rett i tinningen på Gjesdal.

Henki

Quote from: eivhelle on June 23, 2013, 21:17:23 PM
Haugesund scorer etter 3 minutter og Brann etter 89 minutter. Mellom de to scoringene har Brann de fleste og de største sjansene og Haugesund lager et juksemål etter viljehands som dommeren overser. Og likevel påstår du at dommeren sin innsats ikke har noe å si for kamputfallet.

Betyr det at du synes at Haugesund var spillemessig og sjansemessig det beste laget?


Hvis Brann var så mye bedre enn FKH hvorfor vant de ikke da? FKH var ikke god i dag, da er det ikke godt nok av Brann å tape.
Ballen skal fremover!

Go Up