• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

3. runde cupen Brann - Mjøndalen onsdag 29.05.13 kl.18.00

Started by Nixon, May 26, 2013, 22:39:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:03:15 PM
Deila var er ukjent trener som likte offensiv fotball. Mjelde og.


Problemet er at det er mange trenarar som faller igjen sjølv om dei liker offensiv fotball. Brann har ikkje råd til å byrje på eit trenaropplæringsprosjekt som i beste fall kan slå alle vegar.

dragn

Så lenge en trener har baller og er troverdig i det han gjør, kan han komme jævlig langt.

krakra

Jo, når alternativet er Skarsfjord i noen år til har vi råd til det.

Det vi ikke har råd til er å ta til takke med Skarsfjord de kommende årene. Bokstavelig talt.

Hatleking

Brann skal vere eit topplag. Strømsgodset hadde ikkje press då dei ansette Deila. Han fekk tid til å byggje opp stallen sin og spelestilen sin gjennom fleire år. Fleire år med middelmådige resultat og plasseringar langt nede på tabellen. Dette går ikkje i Bergen.

Nixon

Quote from: dudo on May 29, 2013, 19:57:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 29, 2013, 19:54:16 PM
Quote from: SK on May 29, 2013, 18:59:04 PM
Quote from: krakra on May 29, 2013, 18:52:09 PM
Quote from: SK on May 29, 2013, 18:48:09 PM


Selv skulle jeg gjerne ha sett et litt annet lag, men det blir feil å begrunne tapet med laguttak når vi nesten starter med samme lag som sist kamp. Det laget som var utpå skal være mer enn godt nok til å slå Mjøndalen.
.
Men laget spilte elendig i forrige kamp og vi benker vår klart beste spiller der og setter inn en som har vært elendig helt siden andre serierunde. Fakiri inn for Demir styrket vel ikke akkurat angrepsspillet heller.


Vi spilte middelmådig i forrige kamp, ikke elendig. Jeg likte ikke de byttene du nevner jeg heller, men til tross for dette burde laget være mer enn godt nok.


Akkurat. Det skal ikke være noe problem. Vi hadde sikkert tapt om Demir og Haugen hadde spilt også.


Haugen kunne kanskje vært tilbøyelig til å treffe på en og annen pasning, eller til og med klare et gjennomspill eller en kreativ detalj eller to. Vi er totalt avhengige av enkeltspillere, og i den formen vi er i nå er faktisk Haugen en nøkkelmann når det gjelder å skape sjanser.


Mer enn merkelig at Haugen ikke kom innpå. Men han gikk og satte seg på benken i andre omgang mens de andre innbytterne varmet opp. Så kanskje han merket noe til skaden?

Og hva var poenget med at Barmen skulle inn etter 93 minutter? Han kom jo heller ikke innpå før dommeren blåste av og tok demonstrativt av seg drakten og gikk rett i garderoben  
Rød makt på Hansa

krakra

Vi er ikke et topplag og kommer etter alt å dømme ikke til å bli det under Skars. Det meste positive Skars har gjort er tingsom blir her hvis han drar, så det er ingen grunn til å overdrive hvor fatalt det kan bli hvis vi bytter trener.
Vi har aldri ansatt topptrenere.

Hatleking

May 29, 2013, 20:15:30 PM #156 Last Edit: May 29, 2013, 20:17:43 PM by Hatleking
Nei, me har ikkje ansatt så mange meritterte trenarar - og det har vist seg å vere ein god formel dersom ein tek sikte på å vinne kvart 44. år.

dudo

Quote from: Nixon on May 29, 2013, 20:13:42 PM
Quote from: dudo on May 29, 2013, 19:57:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 29, 2013, 19:54:16 PM
Quote from: SK on May 29, 2013, 18:59:04 PM
Quote from: krakra on May 29, 2013, 18:52:09 PM
Quote from: SK on May 29, 2013, 18:48:09 PM


Selv skulle jeg gjerne ha sett et litt annet lag, men det blir feil å begrunne tapet med laguttak når vi nesten starter med samme lag som sist kamp. Det laget som var utpå skal være mer enn godt nok til å slå Mjøndalen.
.
Men laget spilte elendig i forrige kamp og vi benker vår klart beste spiller der og setter inn en som har vært elendig helt siden andre serierunde. Fakiri inn for Demir styrket vel ikke akkurat angrepsspillet heller.


Vi spilte middelmådig i forrige kamp, ikke elendig. Jeg likte ikke de byttene du nevner jeg heller, men til tross for dette burde laget være mer enn godt nok.


Akkurat. Det skal ikke være noe problem. Vi hadde sikkert tapt om Demir og Haugen hadde spilt også.


Haugen kunne kanskje vært tilbøyelig til å treffe på en og annen pasning, eller til og med klare et gjennomspill eller en kreativ detalj eller to. Vi er totalt avhengige av enkeltspillere, og i den formen vi er i nå er faktisk Haugen en nøkkelmann når det gjelder å skape sjanser.


Mer enn merkelig at Haugen ikke kom innpå. Men han gikk og satte seg på benken i andre omgang mens de andre innbytterne varmet opp. Så kanskje han merket noe til skaden?

Og hva var poenget med at Barmen skulle inn etter 93 minutter? Han kom jo heller ikke innpå før dommeren blåste av og tok demonstrativt av seg drakten og gikk rett i garderoben 


Heh, det kom ikke fram på TV. Beskrivende, i mine øyne. Klassisk Skars-trekk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 29, 2013, 19:36:52 PM
Jeg mener bredden er god nok. Det er klassespillere vi mangler.


Klassespillere, klassetrener og spillere som vinner andreballer...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


ostraume

Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:21:34 PM
Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Og hva hvis denne klassetreneren aldri sier ja? Skal vi bare ta til takke med Skars og ikke gjøre noe?

Yngve

Dette her er ein rein skandale og bør få konsekvensar.

Steinar Nilsen måtte gå etter ein cupskandale. No har Skarsfjord 2 (3).

Dagens kamp var ikkje anna enn pinleg. Mjøndalen køyrde store deler av kampen og hadde fleire sjansar enn dei dei putta på.

Det var ingenting å seia på straffen.

Det som skjer på benken i løpet av kampen er ikkje anna enn tafatt og bås. Soko byrja å tøya for han var sliten etter 65-70 min. Men det var ikkje aktuelt å køyra byter før etter 93 min? kva i all verda var grunngjevinga for det?

Og å høyra på det som Skars lira av seg til TV 2 etter kampen var jo ikkje anna enn meiningslaust. Omtrent som coachinga hans i dag, altså.

Nok no, Skarsfjord.


ostraume

Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:22:18 PM
Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:21:34 PM
Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Og hva hvis denne klassetreneren aldri sier ja? Skal vi bare ta til takke med Skars og ikke gjøre noe?


Aldri sier ja? Merkelig utgangspunkt. Det er ikke urealistisk at vi kan skaffe oss en klassetrener. Vi er tross alt Brann.

Hvem vil du egentlig ha? (edit:) Nielsen? Bakkerud?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on May 29, 2013, 20:22:29 PM
Dette her er ein rein skandale og bør få konsekvensar.

Steinar Nilsen måtte gå etter ein cupskandale. No har Skarsfjord 2 (3).

Dagens kamp var ikkje anna enn pinleg. Mjøndalen køyrde store deler av kampen og hadde fleire sjansar enn dei dei putta på.

Det var ingenting å seia på straffen.

Det som skjer på benken i løpet av kampen er ikkje anna enn tafatt og bås. Soko byrja å tøya for han var sliten etter 65-70 min. Men det var ikkje aktuelt å køyra byter før etter 93 min? kva i all verda var grunngjevinga for det?

Og å høyra på det som Skars lira av seg til TV 2 etter kampen var jo ikkje anna enn meiningslaust. Omtrent som coachinga hans i dag, altså.

Nok no, Skarsfjord.


Nei nei, vi har vært nærme to år nå sier Skars, og siden flere andre TL-lag røk ut er det tross alt ingen skandale. Da kan vi sikte oss inn på en 6. plass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:19:57 PM


Absolutt ikkje. Det beste vil vera å sondere marknaden og slå til på ein god trenar. Problemet med ein ny, umerittert trenar er at han då nok kjem til å få tid uansett korleis det går. Eg vil heller ha Skarsfjord ut sesongen for så å hente Solbakken, enn å sparke Skarsfjord no og signere Tom Mangersnes og love han tid og penger.

Du har forsåvidt rett i at det er frykteleg mykje negativitet rundt Brann og Skarsfjord no. Til tider kan det bli usakleg, men det er vel slik det ofte blir og ein må ta hensyn til. Alt Skarsfjord gjer som kan tolkast negativt, vil bli brukt mot han. Hadde eg vore Brann, hadde eg gjort alt for å hente Solbakken med ein gong.

Hatleking

Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:22:18 PM
Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:21:34 PM
Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Og hva hvis denne klassetreneren aldri sier ja? Skal vi bare ta til takke med Skars og ikke gjøre noe?


Hadde du gått med på å sparke Skarsfjord no og la Jenssen bli ny hovudtrenar?

krakra

Quote from: Hatleking on May 29, 2013, 20:27:05 PM
Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:22:18 PM
Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:21:34 PM
Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Og hva hvis denne klassetreneren aldri sier ja? Skal vi bare ta til takke med Skars og ikke gjøre noe?


Hadde du gått med på å sparke Skarsfjord no og la Jenssen bli ny hovudtrenar?
Nei, Jenssen står for mye av det samme som skars. Kjedelig fotball og kjedelig fyr. Sikkert en kunnskapsrik og dyktig for, men ikke noen som kan lede oss til nye storheter.

krakra

Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:24:28 PM
Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:22:18 PM
Quote from: ostraume on May 29, 2013, 20:21:34 PM
Det er ingen som venter på Messias. Men jeg gidder ikke en ny periode med trenertrening i Brann. Ved neste bytte skal det klasse inn. Og Solbakken er ledig nå.
Og hva hvis denne klassetreneren aldri sier ja? Skal vi bare ta til takke med Skars og ikke gjøre noe?


Aldri sier ja? Merkelig utgangspunkt. Det er ikke urealistisk at vi kan skaffe oss en klassetrener. Vi er tross alt Brann.

Hvem vil du egentlig ha? (edit:) Nielsen? Bakkerud?
Jeg vil selvfølgelig helst ha Solbakken, Solskjær, Deila eller noen andre store navn. Det har  jeg sagt flere ganger. Men det er ingen umulighet at ingen av disse vil til Brann. Hva gjør vi da? Er det f.eks. akseptabelt å ha Skars sittende o fem år til uten fremgang mens vi venter på klassetreneren, eller må vi på et eller annet tidspunkt gjøre andre grep?

Kjell249

Quote from: Markmus on May 29, 2013, 19:46:15 PM
For meg blir det bare mer og mer tydelig at Brann lever på hjemmefordelen. Spillerne kan rett og slett ikke prestere når de ikke har nok supportere i ryggen (eller foran seg alt ettersom).

Jeg savner en Mons som tordnet og pisket spillerne til liv med entusiasme og glød hvis de ikke presterte.
du savner å tape 0-6 på hjemmebane?? Start spiller om mulig enda mer ræva enn Brann og Mjelde er ikke riktig mann.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gepard

Med det nivå av idiotskap som presteres på Stadion er det faktisk mulig at Skarsfjord er den beste treneren vi kan få. En ufattelig deprimerende tanke.

KEO

Tror faen jeg skulle ha trent/ledet det brann laget der bedre en skarsfjord :-) å det uten ett minutts trenererfaring:-)) men fra spøk til alvor, uansett hvor lite økonomi vi har så har vi ikke råd til å ikke sparke han nå! Innteressen og engasjemanget rundt klubben er snart på ett bunn nivå å kurven er nedgående. Vi kan stille med titten tei på benken ut sesongen vist vi ikke får inn en god kandidat i sommer, å det vil faktisk løfte laget. Er på tide at styret viser litt handle kraft.
Nu kør vi!

Hatleking

Lillestrøm er vel interessert i Solbakken. Er det realistisk for dei, så må det iallfall vere det for oss.

Gepard

Dessverre er det ikke realistisk at Styret våkner opp, de sover nemlig dypt, dysset ned av 2015-drømmen, hvor Rune Skarsfjord(sic) har utviklet brann til et feiende flott offensivt lag som er modige i sitt spill og klarer å kontrollere kamper mot svakere lag. En trener som skaper vinnertyper og spillere som presterer når det virkelig gjelder.

Rune Skarsfjord ordner nok biffen.

Fnis.

Markmus

Quote from: Kjell249 on May 29, 2013, 20:36:09 PM
Quote from: Markmus on May 29, 2013, 19:46:15 PM
For meg blir det bare mer og mer tydelig at Brann lever på hjemmefordelen. Spillerne kan rett og slett ikke prestere når de ikke har nok supportere i ryggen (eller foran seg alt ettersom).

Jeg savner en Mons som tordnet og pisket spillerne til liv med entusiasme og glød hvis de ikke presterte.
du savner å tape 0-6 på hjemmebane?? Start spiller om mulig enda mer ræva enn Brann og Mjelde er ikke riktig mann.


Tape hjemme 0-6 mot Lyn har vi gjort før, og vi vet hvordan det endte med de to sesongene :)

Jeg vil heller vinne hjemmekamper 4-3 med brusende spill og forrykende angrepsfotball enn det trauste greiene vi holder på med nå. Vi er så sinnsykt avhengige av enkeltmannsprestasjoner at det ikke skulle vært mulig.

Jeg foretrekker helt klart "angrep er beste forsvar" foran "forsvar er det beste angrep". Brann har alltid ligget i toppen av lag som skaper mest sjanser. Nå ligger vi midt på treet.
Ka du ve?

SK

Samtidig har vi veldig ofte vært blant lagene som har sluppet inn flest mål, som også har vært hovedgrunnen til at vi stort sett har prestert middelmådig.

Naivt angrepsspill a la Mons må vi ikke tilbake til. Start tar ikke verden med storm akkurat.

Ricky

Quote from: Kjell249 on May 29, 2013, 19:44:38 PM
Quote from: Ricky on May 29, 2013, 19:00:38 PM
Insult to injury: hadde 500 spenn på Hødd.

Skarsfjord kan meget gjerne byttes ut nå. Nå har han fått komponere 95% av stallen og fått flere år på seg uten at vi har kommet én centimeter fremover.

Klubben har forsåvidt kommet seg milevis fremover, fra å være cm unna å bli satt under administrasjon begynner økonomien å bli sunnere og EKen er styrket. I følge målsetningen til styret er dette perioden å trygge økonomien som vil trygge sportslig satsing i fremtiden. Skarsfjord var en billig løsning, og det har vel styret vært klare på. Jeg er enig at dette er dritkjedelig som utålmodig supporter og vil ha sportslig satsning nå og resultater, men tror ikke styret har samme synspunkt og det er kanskje greit?


Trekker man fra pengegaver fra Trond Mohn og forskuttering av fremtidige skattefordeler, har "nye Brann" i det hele tatt én sesong med plusstall å se tilbake på?

...uten at jeg helt ser den store relevansen mellom det jeg skrev og det du svarte.

Jose Arrogantio

Heller naivt angrepsspill med mange mål begge veier enn kjedelig ikkespill med mange mål i mot som vi har nå.

Nixon

Mjøndalen sine spillere skal ha sagt etter kampen at de aldri har fått så mye rom og tid før. Det sier sitt.
Rød makt på Hansa

krakra

Vi angriper og forsvarer oss en og en. Vi vi ofte overspilt på midtbanen og klarer så og si aldri å skape overtall sentralt. Det må treneren ta mye av skylden for.
Quote from: Nixon on May 29, 2013, 21:09:11 PM
Mjøndalen sine spillere skal ha sagt etter kampen at de aldri har fått så mye rom og tid før. Det sier sitt.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on May 29, 2013, 21:07:38 PM
Heller naivt angrepsspill med mange mål begge veier enn kjedelig ikkespill med mange mål i mot som vi har nå.


Helt enig. La oss gå som hodeløse kyllinger i angrep, det gir i alle fall engasjement rundt klubben. Husker vi jaget mål på stadion på slutten av kampene, sjelden bedre stemning enn da. Nå er det helt tamt på slutten, selv om vi leder med to mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Var det difor Mons vart så populær mot slutten der?

krakra

Benekter du at Mjelde var bedre enn Skars? Mot slutten scoret vi ikke mål under Mjelde og han dreit seg litt ut med Huseklepp, men han hadde fortjent mer goodwill enn skars for å si det sånn.

Hatleking

Me scora nest mest mål i fjor. Mjelde hadde mykje fleire ressursar å rutte med.

Nei, eg seier ikkje at Mjelde er dårlegare enn Skarsfjord, men det er overraskande at så mange siklar etter han etter måten han forsvann ut or klubben på. Han er ikkje mitt førsteval for trenar no etter Skarsfjord.

krakra

Mjelde hadde en svak sesong etter vårt første gull på 44 år. Han har gull, sølv, bronse og cupgull, men den ene svake sesongen er diskvalifiserende?

ZsoltKorcsmar

Fikk ikke sett kampen grunnet jobb, men jeg så at Soko startet, og da slengte jeg inn 200 på mjøndalen seier. Fælt å si, men er som å spille med 10 eller 10,5 mann med han på banen. Skulle likt å vite hvor mange meter han beveger seg.

Dere som så kampen, hvordan gjorde han det? Beviste han at han vil starte kamper når han fikk sjelden tillit fra start? Eller var det som vanlig meget svakt? Hadde vi vunnet med en pigg barmen eller haugen fra start?

Jose Arrogantio

I fjor evnet vi å komme til sjanser. Det er det som er så rart med Skarsfjord, det er ikke det at det har vært manglende utvikling, men at den har gått bakover. Har gått lengre og lengre mellom kampene hvor vi faktisk har spilt bra.

Huff

Positivt: Bedre oversikt på VIP-tribunen enn der jeg sitter til vanlig. Fint vær

Negativt.....

Forferdelig kamp i dag og det meste er vel sagt. Alt er bås og ingen spillere leverer. Kampedelsen fra benken er utrolig elendig, men spillerne har sin del av skylden. Forøvrig skremmende å se en Soko som får krampetendenser etter 60 min i en kamp der tempoet er mye lavere enn i TL.

Er og interessant å høre Mjøndalens trener på ballspark. Her er han jo inne på hele greien. Vi har hatt masse marginer på vår side på hjemmebane, er et elendig kollektiv, men med gode enkeltspillere...spot on.

brann89

Leser at det er noe som vil ha Mjelde inn. Men kommer garantert klager på han også. Vi kommer nok til å spiller offansiv fotball, men dette vil gjøre at vi er tilbake der med å sleppe inn ufattelig mye mål, Itilllegg så var heller ikkje Mjelde flink med å rullere på laget, han bruke ofte det samme spillerene heile tiden selv om det presterte dårlig over tid.

Brann må nok søke seg etter en ny kvalifisert trener, som ikkje har vært her før.

Er evig takknemlig for det han bringte til klubben.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 29, 2013, 21:54:48 PM
Fikk ikke sett kampen grunnet jobb, men jeg så at Soko startet, og da slengte jeg inn 200 på mjøndalen seier. Fælt å si, men er som å spille med 10 eller 10,5 mann med han på banen. Skulle likt å vite hvor mange meter han beveger seg.

Dere som så kampen, hvordan gjorde han det? Beviste han at han vil starte kamper når han fikk sjelden tillit fra start? Eller var det som vanlig meget svakt? Hadde vi vunnet med en pigg barmen eller haugen fra start?


Nytter ikke med enkeltspiller, det er problemet. Vi taper som enkeltspillere, ikke som et lag. Soko var ræva, men det var de fleste andre og. Badji slo ball etter ball utover sidelinjen eller rett til Mjøndalen-spillerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on May 29, 2013, 22:17:27 PM
Leser at det er noe som vil ha Mjelde inn. Men kommer garantert klager på han også. Vi kommer nok til å spiller offansiv fotball, men dette vil gjøre at vi er tilbake der med å sleppe inn ufattelig mye mål, Itilllegg så var heller ikkje Mjelde flink med å rullere på laget, han bruke ofte det samme spillerene heile tiden selv om det presterte dårlig over tid.

Brann må nok søke seg etter en ny kvalifisert trener, som ikkje har vært her før.

Er evig takknemlig for det han bringte til klubben.


Mjelde kommer ikke nå uansett, poenget er ikke at det nødvendigvis må være han, men en som kan få laget vårt til å spille fotball. Da tar jeg heller til takke med fler baklengsmål. Heller vinner 4-3 hjemme med morsom fotball enn 2-0 mens man prøver å finne noe positivt med kampen man betaler for å se...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Askar skal ha den eneste tommelen opp i dag når han gikk bort å snakket/fikk kjeft av supporterene... Han hadde baller som resten av laget ikke hadde noe av..

Xminator

Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:03:15 PM
Deila var er ukjent trener som likte offensiv fotball. Mjelde og.
Jeg syns ikke vi skal holde ut med kjipe, trauste og middelmådige Skarsfjord til Solbakken eller noen på samme hylle sier ja. Da nan vi bli fast med Skars i mange år.


Og hvor var nevnte Deilas lag da cuprunden ble spilt? Jeg har vanskelig for å se for meg noe annet enn en ny normal 3-årssyklus med ny trener. Gitt holdningen på forumet generelt er det ikke sikkert det er 3 år en gang, langt fra sikkert at en trener på den hyllen Brann kan hente dem fra hadde fått året med heltestatus.

Skal man begynne en ny kjøpefest, og å hente Solbakken sprenger overgangsbudsjettene lenge før man kan hente noe som helst, så begynn med de 11 som skal prestere på banen. Det er der effekten er størst.

Her trodde jeg ett lag med sultne lokale spillere skulle være veien til suksess. Finne alene burde jo være grunnlag for at mer enn 1 av de mange sjansene skulle omsettes i mål.

Personlig har jeg en følelse av at det koker ned til en måned med mange kamper og mental utlading.

Jeg har ett par tiltak som jeg ville begynt med. De koster ikke penger. Få roten til middelmådigheten bort fra Stadion. Roald Bruun-Hansen. Ut!

Tom C

Skjønner ikke dette med at det er så forferdelig tøft kampprogram og spillere som er slitne. Brann har spilt 12 seriekamper og tre cupkamper, altså 15 kamper siden 16 mars. 15 kamper på 75 dager, det er kamp hver 5. dag. Jeg nekter å tro at folk som driver med toppidrett på heltid, skal ha problemer med å løpe i 90 minutter hver 5 dag.

Jeg heller mer til det som både Huseklepp og Skarsfjord selv sa, at man kan ikke vinne kamper når man slår bort ballen etter ett trekk hver gang. Legg til at man har problemer med å ta i mot og få kontroll på pasninger, så tror jeg man nærmer seg branns hovedproblem. Det må jo være et paradoks og noe som flere enn meg legger merke til at Mjøndalen (og egentlig de fleste andre lag som brann møter) fremstår som mye mer ballsikre enn gjengen vår? Med noen få hederlige unntak vel og merke.

Jeg lurer fælt på hva Skarsfjord og co egentlig gjør på treningene, for de trener tydeligvis verken på basisferdigheter eller taktikk ihvertfall.
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Tom C on May 30, 2013, 06:41:24 AMDet må jo være et paradoks og noe som flere enn meg legger merke til at Mjøndalen (og egentlig de fleste andre lag som brann møter) fremstår som mye mer ballsikre enn gjengen vår?


Ja, dette har vært lagt merke til og kommentert på tribunen i mange år nå. Alle lag, uansett hvem vi møter, triller ball på Stadion og fremstår som Barcelona. Og det var intet unntak i går. Andre lag har alltid en ledig mann å slå på, gjerne i lengderetning i et folketomt mellomrom, mens Brannspillerne er under press hele tiden og slår stort sett i ufarlig rom ut på siden. Eller bakover...

Jeg tror heller ikke at man kan skylde på at spillerne er slitne fysisk, men tror gjerne på at den kommende ferien satt litt for langt fremme i hjernen på spillerne. Når det kombineres med en tilsynelatende dårligere motstander ble nok tenningen ubevisst ett par hakk for dårlig. Noe som selvsagt er skandaløst uproft!
Rød makt på Hansa

Juve

Quote from: Xminator on May 30, 2013, 04:44:08 AM
Quote from: krakra on May 29, 2013, 20:03:15 PM
Deila var er ukjent trener som likte offensiv fotball. Mjelde og.
Jeg syns ikke vi skal holde ut med kjipe, trauste og middelmådige Skarsfjord til Solbakken eller noen på samme hylle sier ja. Da nan vi bli fast med Skars i mange år.


Og hvor var nevnte Deilas lag da cuprunden ble spilt? Jeg har vanskelig for å se for meg noe annet enn en ny normal 3-årssyklus med ny trener. Gitt holdningen på forumet generelt er det ikke sikkert det er 3 år en gang, langt fra sikkert at en trener på den hyllen Brann kan hente dem fra hadde fått året med heltestatus.

Skal man begynne en ny kjøpefest, og å hente Solbakken sprenger overgangsbudsjettene lenge før man kan hente noe som helst, så begynn med de 11 som skal prestere på banen. Det er der effekten er størst.

Her trodde jeg ett lag med sultne lokale spillere skulle være veien til suksess. Finne alene burde jo være grunnlag for at mer enn 1 av de mange sjansene skulle omsettes i mål.

Personlig har jeg en følelse av at det koker ned til en måned med mange kamper og mental utlading.

Jeg har ett par tiltak som jeg ville begynt med. De koster ikke penger. Få roten til middelmådigheten bort fra Stadion. Roald Bruun-Hansen. Ut!


Enig med det siste! Med Roald som sjef da blir neste trener også en middelmådighet, så ingen bedring. Men, styret tør vel ikke røre Roald, så lenge han er tjommie med Trond Mohn. Har hørt løse rykter om viss styret fjerner Bruun-Hansen, så trekker han all støtte fra Brann...! Ikke vet jeg om det er sant, men hvis så, da kan vel Roald tutle på i flere år der oppe (helt til han selv blir lei).

tsrqpo

Haha.
Isåfall så betyr det at de som sitter i styret aldri skulle vært der. I dagens samfunn så er det viktig at styremedlemmer har litt å farte med, f.eks kontakter- som kan føre til inntekter/støtte osv. Det blir jo velt feil om de skal bli nikkedukker for en som RBH. Ser ikkje for meg at det er tilfelle heller, ser heller for meg at de er fornøyd med jobben han gjør.. (Som om det er bedre...)

Nixon

Jeg vil mye heller ha vekk Skarsfjord enn RBH. Sistnevnte gjør vel en helt grei jobb og står vel neppe i veien for sportslig utvikling på samme måte som Skarsfjord slik jeg ser det.

Når det gjelder styret sendte jeg en melding i går til en av "supporter-representantene" og lurte på hvor lenge styret skulle sitte å se på dette og at Skarsfjord neppe kom til å føre oss noen steder. Ble takket for innspill og det var ikke fritt for at styremedlemmet hadde hørt det synspunktet før. Så noen i styret er i alle fall fullt klar over misnøyen mot Skarsfjord.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up