• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann, søndag 5.mai kl 1900

Started by osoerli, April 27, 2013, 13:57:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Skaanes er vel ute. Kalve ville vært spennende, han er vel langt fremme i køen om opprykk til A-laget?

Lasaron

Ja, Kalve og Vindheim er nok nærmest.
Tren på langskudd

BrannTarzan

May 04, 2013, 12:38:59 PM #52 Last Edit: May 04, 2013, 12:53:03 PM by BrannTarzan
Brann går seirende ut av dette oppgjøret her.

BrannTarzan

Det må bli seier til Brann..bare de ikke blir så nervøse på bortebane igjen.
No repekt for the sons of bitches :))

Det skal ikke stå på oss ihvertfall.
Jeg skal skrike meg hes ganger 1000!!

Kjør over svina..Bondepakket må tape...


Nixon

Mohus er andrekeeper, så regner med at han står.
Rød makt på Hansa


Jose Arrogantio



Annmari

Hvilken pub blir det "forspill" pÃ¥ I Sogndal  ::)

Belfort

Føler meg aldri sikker på Mohus



Spelaren

Snart fem (5!) år siden forrige seier. Usedvanlig svakt.
GÃ¥ av.

Hatleking

Quote from: Gepard on May 04, 2013, 17:01:30 PM


Eg trur det har noko med Mohus å gjere òg. Dersom �vretveit blir ubestridt andrekeeper, vil nok Mohus forsvinne så sant han kan. Det er ei heilt grei ordning å fortsetje med dersom �vretveit vert lånt ut.

krøvel vellevold

Med seier over Sogndal og uavgjort mellom Godset - Viking, vil Brann være serieledere. Vi vil også være serieledere hvis vi f.eks. slår Sogndal 3-0, mens Viking vinner 1-0 i Drammen.

Taper vi, kan vi bli forbigått av LSK, Haugesund og Tromsø. LSK må da vinne borte mot Odd, mens Haugesund må slå S08 hjemme og TIL må slå Hønefoss borte. Da er vi på 7.plass.

Uansett er vi foran RBK etter 7. runde. Hvem hadde trodd det etter 0-4 på Lerkendal?
Legg ned hele klubben!

Gepard

5 år uten seier på bortebane vestland, det er faktisk helt unikt dårlig. Og absolutt alt tilsier jo at det fortsetter i morgen, de hjelpesløses hjelper er på vei !

Nitrist.

Morkel

Quote from: Hatleking on May 04, 2013, 18:33:36 PM
Quote from: Gepard on May 04, 2013, 17:01:30 PM


Eg trur det har noko med Mohus å gjere òg. Dersom �vretveit blir ubestridt andrekeeper, vil nok Mohus forsvinne så sant han kan. Det er ei heilt grei ordning å fortsetje med dersom �vretveit vert lånt ut.


I høst snakket man om å leie ut Mohus. Vet ikke hvorfor det ikke ble noe av.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article252718.ece

Lasaron

Tren på langskudd

Yngve


brann89

Når eg leste at Piotr er skadet og ikkje står idag, da mistet eg nesten alt håp for 3 poenger. Har hatt en liten godfølelse for denne kampen, men dette ødela det meste.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen


ostraume

Med Jonsson og Piotr ute mangler vi våre to viktigste defensive spillere. Ser desverre ikke helt hvordan dette skal gå veien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Kjedelig at Piotr er ute men tror likevel Jørgen Mohus er en litt bedre keeper en Sogndals Erik Dahlin som ikke har vært god i år. Flere tabber og dårlig i feltarbeidet, en svakhet Brann kan utnytte i dag. Mot Viking hadde Dahlin feilvurdering på tre av fire mål. Brann må bare presse høyt og sette både forsvar og keeper under press så blir det nok mål. Med høyt press blir Sogndal tvunget/fristet til å slå langt og høyt på Karadas, noe Brann forsvaret skal kunne rydde stort sett greit unna. En annen grunn til at Brann kan stå høyt er at Sogndal ikke har noen hurtig bakrom spiss.
Det jeg er mest bekymret for i dag er det vanlige problemet at viljen og lysten til å vinne er større hos Sogndal, at Sogndal gir 110 % og at Brann bare gir 95 %. Da går det på nytt på ræv og det blir 0 poeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 05, 2013, 14:17:11 PM #74 Last Edit: May 05, 2013, 14:19:37 PM by Gulløl
Borte utfordring, kunstgress utfordring, Sogndal utfordring, ikke vunnet siden 2002 utfordring. Håper Skarsfjord kjører denne i dag, de må trø til noe så inn i helsiken :-)

https://www.youtube.com/watch?v=WO4tIrjBDkk&list=PL709EC1F40316E36E&feature=player_embedded#!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Er allerede rasende pga måten Brann kommer til å fremstå på i kveld ;), helt vannvittig at skandalene fortsetter borte på vestlandet.

Gulløl

Quote from: Gepard on May 05, 2013, 14:24:29 PM
Er allerede rasende pga måten Brann kommer til å fremstå på i kveld ;), helt vannvittig at skandalene fortsetter borte på vestlandet.


Alltid greit å ta ut en del av raseriet før en slik kamp, så en ikke sprekker totalt under kamp ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det seier Azar Karadas framfor vestlandsoppgjeret der det blir gjensyn med Badji på Fosshaugane.
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6640893.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 05, 2013, 16:34:48 PM #78 Last Edit: May 05, 2013, 16:36:59 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er vel ikke helt rulleringsfrelst likevel Skars.

Kjell249

Husken min er til tider særs dårlig men tror ikke dette var startoppstillingen fra cupkampen på onsdag...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

May 05, 2013, 16:40:25 PM #81 Last Edit: May 05, 2013, 16:46:30 PM by krakra
Nei, det har du sikkert rett i. Hva er poenget ditt? At Skars er en rulleringsfan fordi han våger å bruke noen reserver mot middels 2. divisjonslag?

Nei, Skars er nok fortsatt en mann med sine favoritter som vil rullere så lite som mulig.

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on May 05, 2013, 16:46:37 PM
Quote from: Nixon on May 05, 2013, 16:46:37 PM
Niks, jeg understreker bare at det var noe naivt å tro at Demir og Larsen ble vraket fordi Skars plutselig har blitt en rulleringsmann når han hele tiden har vært det stikk motsatte.

brann89

Hadde håpet på Finne på topp og Huseklepp på kant. Men skarsfjord bestemmer så. Håper Grønner viser seg fra samme side som mot Odd.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kjell249

Quote from: krakra on May 05, 2013, 16:40:25 PM
Nei, det har du sikkert rett i. Hva er poenget ditt? At Skars er en rulleringsfan fordi han våger å bruke noen reserver mot middels 2. divisjonslag?

Nei, Skars er nok fortsatt en mann med sine favoritter som vil rullere så lite som mulig.
Poenget er at grunnen for å rullere på laget er for å redusere kampbelastningen på spillerne. Derfor er cupbelastningen relevant. Skars mener nok at Huseklepp og Pusic er klarer spisskandidater og at det akkurat nå er jevnere kamp om andre plasser på laget.

Finne tror jeg passer best til å debutere fra start hjemme. Både pga tryggheten hjemmebane gir og et mulig kampbilde. Huseklepp er viktig på topp for at Sogndal ikke skal tørre å stå så høyt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Lasaron

Dette blir trøstesløst. Følgende spillere kommer til å levere langt under pari: Sæv, Zsolt, Fakiri, Askar, Haugen, Nordkvelle og Huseklepp. Felles for alle disse er at de er etablerte eliteseriespillere. Og Brann er toppet. Da går det ikke.
Grønner kommer til å klare seg greit, for han er ikke etablert. Badji klarer seg bra, fordi han kommer til å prestere mot gamleklubben. Pusic klarer seg bra pga innsatsen.

Brann ville hatt mye større sjanse til å vinne denne kampen med et reservepreget lag. Mye større. Dette fordi psykologien i denne kampen spiller en mye større rolle enn til vanlig. Synd at Skars ikke ser dette.
Tren på langskudd

Lasaron

Apropos Branns elendige statistikk borte mot vestlandslag. Jeg husker med glede tilbake på åttendelsfinalen borte mot Viking i fjor sommer. Brann vant 3-2, tror jeg, etter ekstraomganger. Jeg var der. Syns det er kunstig å holde cupkamper mot eliteserielag utenfor i en slik statistikk.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg hadde gjerne sett Finne frå start sjølv. Larsen startar vel ikkje, delvis pga skaden han fekk. Elles er det verdt å merke seg at me faktisk spelte ein kamp i midtveka. Mange av dei som startar her spelte ikkje då.

krakra

Halvparten som startet da starter i dag.

Nixon

Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 17:14:59 PM
Apropos Branns elendige statistikk borte mot vestlandslag. Jeg husker med glede tilbake på åttendelsfinalen borte mot Viking i fjor sommer. Brann vant 3-2, tror jeg, etter ekstraomganger. Jeg var der. Syns det er kunstig å holde cupkamper mot eliteserielag utenfor i en slik statistikk.


Skillet går vel ikke på cup og serie. Men på kampslutt etter 90 minutter.

Ellers kaller jeg innlegget før for piss. Resonnementet henger ikke på greip etter min mening.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: krakra on May 05, 2013, 17:16:31 PM
Halvparten som startet da starter i dag.


Dei fleste der har vel ikkje konkurranse i posisjonen deira?

Lasaron

Quote from: Nixon on May 05, 2013, 17:18:23 PM
Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 17:14:59 PM
Apropos Branns elendige statistikk borte mot vestlandslag. Jeg husker med glede tilbake på åttendelsfinalen borte mot Viking i fjor sommer. Brann vant 3-2, tror jeg, etter ekstraomganger. Jeg var der. Syns det er kunstig å holde cupkamper mot eliteserielag utenfor i en slik statistikk.


Skillet går vel ikke på cup og serie. Men på kampslutt etter 90 minutter.

Ellers kaller jeg innlegget før for piss. Resonnementet henger ikke på greip etter min mening.


Vi får nå se, da.

Forøvrig tipper jeg Rune Bolseth scorer på langskudd.
Tren på langskudd

Gulløl

Sogndal starter med 10 av 11 spillere som startet i cupkampen. Eneste byttet er Eirik Skaasheim som går ut for Per Egil Flo.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Spent på hvordan Mohus takler dette, men får satse på at både mitbanen og forsvaret stopper det meste før det når til han.
Forøvrig fint at ikke Finne spiller, da blir det vel evig syting fra krakra uansett hvordan det går i kveld fordi Finne ikke fikk spille. FK Talentsupporter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Jeg mener også at Finne burde starte idag. På bekostning av Huseklepp som kommer til å spille dårlig og gå målløs av banen. Finne kunne gjort det skarpt.
Tren på langskudd

Gulløl

Nordkvelle fÃ¥r vel sesongens tredje tippeliga mÃ¥l i kveld og alle genierklærer Skarsfjord for at Finne ikke startet  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 17:29:42 PM
Jeg mener også at Finne burde starte idag. På bekostning av Huseklepp som kommer til å spille dårlig og gå målløs av banen. Finne kunne gjort det skarpt.


Heldigvis er ikke du trener i Brann. Huseklepp er en av formspillerne i laget og skal ikke settes ut fordi man har fikse ideer om at etablerte spillere ikke kommer til å prestere.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 17:29:42 PM
På bekostning av Huseklepp som kommer til å spille dårlig og gå målløs av banen.


Fikk du tildelt dine synske evner i morgentimene i dag ?  ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up