• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd fredag 26. apr kl 19:00

Started by Lasaron, April 22, 2013, 07:54:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Mitt inntrykk er at Badji ser at offensive løsninger som har 80-90 sjanse for å lykkes, mens Haugen spiller på mindre marginer og prøver på de som har 20-30% sjans til å lykkes...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.



brann89

Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.

Larsendos

Quote from: Jose Arrogantio on April 25, 2013, 20:59:40 PM
Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.


Noen som vet kordan det såg ut på formasjonstreningen i dag?

brann89

Quote from: Jose Arrogantio on April 25, 2013, 20:59:40 PM
Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.


For min del så kunne gjerne Askar ha byttet med Larsen, Askar har ikkje imponert så veldig mye etter min mening.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Synes Askar har vært jevnt god. Han har har ikke briljert, men han har vært involvert i et mål i alle kampene vi har scoret i så langt. Synes han er på vei til der han var i fjor før skaden, så synes folk her er litt vel ivrige etter å ta ham av banen.

Nixon

Liker ikke slike kamper som i kveld. Odd skal jo i utgangspunktet være den mest overkommelige motstanderen av de fire første lagene vi møter hjemme. Men føler meg nesten mer utrygg når vi har vunnet de tre første.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det finnes ingen uoverkommelige lag i Tippeligaen. Ingen overkommelige heller. Det er det første laget som sannsynligvis vil være mer forsiktige når de kommer. RBK og Molde ser jo seg selv som gode nok til å styre kampene, selv om Molde var mer forsiktige enn ventet, uten tvil fordi det 3. tapet lå i hodet på trener og spillere da. Viking hadde en god start på sesongen og var derfor også noe mer frempå enn de kan være enkelte ganger. Odd derimot vet utmerket godt hvor på tabellen de hører hjemme og kommer definitivt ikke med overmot. De har en trener som liker å provosere også. Det blir neppe like ekstremt som da Sandstø var på sitt verste, men det blir en knokkelkamp.

Det blir en kamp der Brann må frem, så jeg har ingen problemer med å se for meg ett Brannlag som blir kontret i senk. Skulle Odd score tidlig blir det veldig mange frustrerende minutter.

Samtidig er ikke Odd bedre enn at Brann skal kunne spille dem ut på en over middels dag. For meg er det helt åpent, og nervøsiteten ligger for meg litt i at vi har en god start og med enda en seier er det ett utgangspunkt som kan gi en sesong vi kan huske.

Christian

April 26, 2013, 08:33:05 AM #61 Last Edit: April 26, 2013, 08:36:48 AM by Christian
Eg kjenner eg gleder meg litt til å se Pusic krige med Odd-forvaret. Han går til i alle dueller, jager baller og gir like mykje som han tar. Fine egenskaper om vi no skal stange mot et defensivt Odd.

Resten av laget, med både gode pasningsleggere og fotrappe driblere, bør også være godt rustet til å komme gjennom Odd-muren.

Kontringer vil uansett være en trussel og nedturen ligger kanskje litt i kortene, men eg er optimist i dag. Odd har vel så langt virket svakere enn på flere sesonger.

Edit: Innser at Odd faktisk har hatt et rimelig tøft program så langt - om vi antar Molde og VIF har mer inne enn tabellen tilsier. RBK, VIF, Tromsø, Viking og Molde.

Gulløl

Intervju med Fagermo på nyhetskanalen nettopp, oppstilt utenfor hotel Norge. Fagermo bekrefter at Steffen Hagen ikke med til Bergen på grunn av skade. Fredrik Semb Berge er også usikker til kampen, har vist ribbeinsbrist.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Gulløl on April 26, 2013, 11:23:37 AM
Intervju med Fagermo på nyhetskanalen nettopp, oppstilt utenfor hotel Norge. Fagermo bekrefter at Steffen Hagen ikke med til Bergen på grunn av skade. Fredrik Semb Berge er også usikker til kampen, har vist ribbeinsbrist.



Høres ut til at angrepsspillerne våre bør få en lettere jobb enn vanlig. Da kan det bare bli tap, ikke sant Krøvel?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Nordkvelle gjorde en solid innsats forrige kamp, fortjener en ny sjanse fra start. Jeg mistenker også at Kvelle gjorde jobben ekstra enkel for rutinerte og meget solide Fakiri, det spørs om ikke De Lanlay hadde fått til mer om vi hadde hatt en kant med mindre løpskapasitet. Sier ikke det for å snakke ned Fakiri, som gjorde en kjempejobb, men for å skryte av det enorme arbeidet Kvelle la ned. Av Askar, Huseklepp (hvis han ikke skal spille spiss (altså Finne på topp)), Larsen og Kvelle, synes jeg Kvelle og Huse bør starte.

Askar har vært helt brukbar, men ikke som i fjor. Selv håper jeg på denne lagoppstillingen:

Sæv - Grønner - Korken -  Fakiri (evt. Demir)


Huseklepp - Badji - Haugen - Nordkvelle


                      Finne - Pusic

Baunebob

Viktig kamp! Tre poeng her så henger vi med toppen. Satser på storspill anført av våre egne bergensere.

Finne på topp og Huse på kant hadde gjort seg!

Mr. Troen

Hmmmm....

Ser at BA anbefaler folk å spille på Brann :-\ - og da pleier det stort sett å gå åt skogen.  Kan noen be BA om å slutte med det der???

Nå gjelder det å bryte BA-trenden i dag - og bortetrenden i neste runde (knock on wood, spytt over skulderen osv. osv....)

God kamp!


tem

Quote from: Mr. Troen on April 26, 2013, 12:42:59 PM
Hmmmm....

Ser at BA anbefaler folk å spille på Brann :-\ - og da pleier det stort sett å gå åt skogen.  Kan noen be BA om å slutte med det der???

Nå gjelder det å bryte BA-trenden i dag - og bortetrenden i neste runde (knock on wood, spytt over skulderen osv. osv....)

God kamp!




skriver og om muligheten til å sette rekord med tanke på poeng etter 4 første hjemekamper
er så forbanna typisk at når slike skriverier kommer , så klarer man ikke ta denne rekorden

Gepard

April 26, 2013, 13:43:04 PM #69 Last Edit: April 26, 2013, 13:52:17 PM by Gepard
Enorm test for Skarsfjord i kveld. Dette er kampen som Brann under skarsfjord tradisjonelt skal tape\ikke vinne

Brann har prestert bra hjemme mot lag som det har vært forventet skal gi hard motstand, Brann har kunne slått undenifra, Skarsfjord har gjennom sin karriere kun prestert i slike tilfeller. Nå skal brann gå utpå som storfavoritt og dominere spill.

Klarer de dette er det fremgang å spore, men historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.

Nixon

Quote from: Gepard on April 26, 2013, 13:43:04 PMmen historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.


Tja, vi har en uavgjort og to seirer mot Odd etter at Skarsfjord tok over. Så det stemmer ikke helt.
Rød makt på Hansa

Gepard

April 26, 2013, 13:59:27 PM #71 Last Edit: April 26, 2013, 14:09:34 PM by Gepard
Quote from: Nixon on April 26, 2013, 13:55:38 PM
Quote from: Gepard on April 26, 2013, 13:43:04 PMmen historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.


Tja, vi har en uavgjort og to seirer mot Odd etter at Skarsfjord tok over. Så det stemmer ikke helt.


Snakker ikke om kamp mot Odd direkte, det handler om i hvilken situasjon Brann er i nå. Med seier mot et, på papiret , langt svakere lag vil nå Brann blande seg inn helt i toppen. Det er nå Brann skal vise om de er et topplag eller ikke, hjemme mot langt svakere motstand hvor seier betyr god start på sesongen. Vinnerlag med vinnertrenere står frem i slike avgjørende oppgjør.

Nixon

Helt klart, men hovedforskjellen under Skarsfjord går likevel mest på hjemme eller borte.
Rød makt på Hansa

brann89

Laget som starter mot Odd vart : Piotr - Sævarsson - Grønner - Jonsson - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Nordkvelle - Huseklepp - Pusic.

Kom vel ikkje som en stor overraskelse   :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

tsrqpo

Never change a winning team og alt det der.
Samtlige gjorde vel en god jobb, så eg hadde blitt ovverasket om det hadde vert noen utskiftninger.

Håper vi unngår "tvungne" bytter grunnet skader, det hadde vert artig å sett finnne i denne kampen, eller barmen for den slags skyld.

krakra

Gorm informerer dommeren om dagens kampplan

osoerli

Ligger ein Odd-scoring i lufta.  svak opning av Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Dårlegaste første 20 min hittil i sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Går det an å spole? Dørgende kjedelig hittil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Variert og entusiastisk angrepsspill. Var det det Skars sa før kampen?

Kruxleiven

Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?

Klaus_Brann

Vi måker alt for mye opp, for få alternativer fremover og mange feilpasninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Askar, Pusic, Sævarsson har vore svake.
Her må tidlege bytter vurderes.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 18:22:23 PM
Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.


Enig i det, men vi må da kunne variere litt mer. Om noen sier Kvelle er dårlig etter denne kampen så vil jeg si at han aldri fikk ballen. Ensidig fokus på høyresiden. Gult på Samuelsen. Omtrent det mest interessante som har skjedd så langt.

osoerli

Kanskje Askar bør ut, Finne inn, Huseklepp ut på ving?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Romarius

Usedvanlig stillestående og lavt tempo. Er helt sikker på at vi kunne kjørt over Odd med litt større fart på ballen. Synes ingen av kantene har vært noe særlig (i likhet med flere), så sett gjerne Huse og Larsen på kantene. Inn med Finne og Larsen.

Jess, der satt den endelig. Pent og viktig!

Kruxleiven

Husik eller Husic! Nå er vi på gang da eller! Antageligvis pga sløvt Odd-spill rett før pause.

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:25:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 18:22:23 PM
Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.


Enig i det, men vi må da kunne variere litt mer. Om noen sier Kvelle er dårlig etter denne kampen så vil jeg si at han aldri fikk ballen. Ensidig fokus på høyresiden. Gult på Samuelsen. Omtrent det mest interessante som har skjedd så langt.


Ja, det bør vi absolutt, men her må det også Skars ta grep i pausen, gjerne med Huse ned på kant og Finne inn. Den eneste "sjansen" vår datt ned i beina på Korscmar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Ein forferdeleg omgang, eigentleg. Var det hands og straffe, forresten?

Spelaren

Odd må framover i andreomgangen, så det blir nok meir liv og leven.
Gå av.

Klaus_Brann

Dét var det viktigste målet på lenge. Nå må vi bruke det til å skjerpe oss voldsomt før 2.
Ikke fordi Odd er så farlige, men fordi det er helt dødt.
Synes ikke det var noe straffe slik jeg så det, ser ut som han får en dytt, og at det er derfor ballen treffer armen hans.
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Fremdeles ikke sluppet inn et mål i 1.omg i år

brann89

Hærlig mål på slutten der. Grønner gjør en solid jobb og har fult kontroll bak der!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator

Vi får håpe det var den dårlige omgangen.

Vi mangler noe i angrepet. Kanskje bør Haugen stå litt høyere i angrep så vi har ett kort alternativ og ikke to som ønsker å slå krosseren (men ender med støttepasningen)? Larsen bør på banen og Nordkvelle ut, og det er kanskje på tide å gi Finne en hel omgang på bekostning av Pusic.

Klaus_Brann

Pauseunderholdningen var bedre enn førsteomgangen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

No ser me kva det betyr å ha ein keeper som evnar å halda ballen i laget på tilbakespel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

eit svakt innlegg som ein Odd-spelar forbedra  ;D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up