• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd fredag 26. apr kl 19:00

Started by Lasaron, April 22, 2013, 07:54:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article276928.ece

Fagermo er en skrue. Etter kampen mot Molde var han imponert over "Norges beste lag". Er dette Solskjær smisking, har han ikke sett at Molde ligger på siste plass på tabellen ??

På fredag kommer Fagermo til Brann Stadion og møter laget han hater mest. Brann kan være oppe på 2 plass om de slår Odd. Om Brann banker Odd kommer han garantert ikke til å bli imponert og kommer nok til å mene at Brann er et dritt dårlig lag, hehe.

Velkommen Fagermo, vi elsker deg og gir deg gjerne en sang eller tre  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Med en uke hvile så er det helt utenkelig at Askar vrakes. Han fortsetter å være den mest stabile spilleren vår. Jeg vil tro laget som starter mot Odd er omtrent det samme som startet mot Viking. Unntaket er skaden til Jonson, og skaden til Wangberg blir garantert tatt med i regnestykket også. Slik det er nå har nok Skarsfjord Grønner på startoppstillingen sin.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Vel, kan Brann gi Gjesdal kontrakt nå og ha ham spilleklar til fredag? Cupkampen er vel Gjesdal spilleklar for uansett, men Sogndal-kampen kan komme for tidlig for både Jonson og Wangberg. Og det er bare første av ihvertfall 5 kamper på 15 dager. Det skal svært lite til før det blir spiller ute av posisjon i flere kamper i mai.

Nixon

Hvilke andre alternativer har vi i stallen dersom vi i verste fall får en skade på en midtstopper på fredag? Islendingen? Badji?
Rød makt på Hansa

Xminator

April 23, 2013, 12:46:52 PM #6 Last Edit: April 23, 2013, 12:49:11 PM by Xminator
Pavlov! Fakiri kunne sikkert spilt der også. Selv ville jeg kanskje prøvd Sævarsson inn sentralt om Zsolt eller Grønner må gi seg fredag.

Skadene er jo alvorlige i følge BA. Det er tidligst snakk om 25. mai, og det er 7 seriekamper og minst en cupkamp det er snakk om. Grønner får ihvertfall spilletiden han bare kunne drømt om denne sesongen.

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PM
Pavlov! Fakiri kunne sikkert spilt der også. Selv ville jeg kanskje prøvd Sævarsson inn sentralt om Zsolt eller Grønner må gi seg fredag.

Skadene er jo alvorlige i følge BA. Det er tidligst snakk om 25. mai, og det er 7 seriekamper og minst en cupkamp det er snakk om. Grønner får ihvertfall spilletiden han bare kunne drømt om denne sesongen.
Ikke tidligst, men i verste fall slik jeg leser det. Han  sier jo de kan være klar før

Nixon

Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PMPavlov!


Han har i alle fall tempoet som kreves for å spille midtstopper i Sportsklubben Brann!:)

Men spennende med Grønner nå. Dette kan jo lett bli en skikkelig boost i karrieren hans. Men selv om han tar godt vare på sjansen sin er det jo en liten utfordring at det er lagets kaptein som vil inn igjen...
Rød makt på Hansa

dudo

Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Vi har blitt en fin gjeng: Surmuler etter seier på Stadion og jubler når kapteinen er ute med skade ;-)

Lasaron

Quote from: Nixon on April 23, 2013, 13:07:46 PM
Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PMPavlov!


Han har i alle fall tempoet som kreves for å spille midtstopper i Sportsklubben Brann!:)

Men spennende med Grønner nå. Dette kan jo lett bli en skikkelig boost i karrieren hans. Men selv om han tar godt vare på sjansen sin er det jo en liten utfordring at det er lagets kaptein som vil inn igjen...


Ja, der har vi kapteinsproblemet igjen. Vi har i mange sesonger nå vært uten en skikkelig kaptein. Med det så mener jeg en ledertype som spiller nesten alle kampene. Hvis Grønner og Zsolt spiller kjempegodt må vi bytte kaptein. Hvem til? Fakiri som fort blir utkonkurrert av Demir? Soko som fort blir utkonkurrert av Haugen og Badji? Kommer Soko til å starte mot Odd siden han er visekaptein, selv om Haugen er bedre? Osv etc.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.

Lasaron

Hvem vil være fjerdevalg som midtstopper i denne kampen, hvis krisen skulle oppstå? Jeg ville brukt Sæv, dernest Fakiri.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: dudo on April 23, 2013, 13:10:03 PM
Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.


Hva er det for innstilling?:) Vi må vel kunne forvente seier. At Grønner kommer inn og gjør en fullgod jobb. Flere har jo tatt til ordet for at han uansett skader skal spille i stedet for nær sagt alle de andre tre midtstopperne.
Rød makt på Hansa

ostraume

"Flere"? Det er vel strengt tatt bare vår egen talentvenn krakra som står for den holdningen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

To uriktigheter på en setning, med to påstander. Grattis;)

aleksanderhjelleseth

Eg tror ikke vi blir så veldig svekket med Jonsson ute, Grønner kan gjøre en meget god jobb.
Kanskje Korcmar fungerer bedre som "forsvarssjef"? Grønner har ihvertfall alle forutsetninger for å bli en kanongod stopper i Norsk målestokk. Han har potensiale til å bli vår fremtidige kaptein, den er helt grei.

ostraume

Jeg tror vi blir vesentlig svekket med Jonsson ute og ville mye heller sett Jonsson + Grønner enn Korc + Grønner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Ja men no er ikke det et alternativ, Jonsson og Grønner. De 4 neste kampene er mot antatt dårligere motstandere, og eg tror at vi skal komme oss helskinnet igjennom de, med eller uten svensken, grønner er ikke en dårlig spiller.

Xminator

Det er selvsagt eneste fornuftige løsning å gi Gjesdal A-kontrakt når situasjonen er som den er. Det beste er at han garantert kommer til å gjøre en grei til god jobb om han må innpå også.

Xminator

Quote from: Nixon on April 23, 2013, 13:38:39 PM
Quote from: dudo on April 23, 2013, 13:10:03 PM
Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.


Hva er det for innstilling?:) Vi må vel kunne forvente seier. At Grønner kommer inn og gjør en fullgod jobb. Flere har jo tatt til ordet for at han uansett skader skal spille i stedet for nær sagt alle de andre tre midtstopperne.


Om vi ikke vinner kan Grønner pakke sekken og reise til Moldova.

Churchill

hadde det vært en ide å forsøke Soko som stopper? Han er alt for god til å sitte på benken!
...we shall never surrender.

krakra


Churchill

For eksempel. Zolt har jo ikke alltid imponert. Det er jo ikke sikkert Grønner slår til heller.
...we shall never surrender.

Lasaron

Jeg tipper Gjesdal er bedre enn Soko som midtstopper.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Churchill on April 23, 2013, 18:18:26 PM
For eksempel. Zolt har jo ikke alltid imponert. Det er jo ikke sikkert Grønner slår til heller.
Nei, det er ikke sikkert Grønner slår til, men han skal vitterlig få sjansen før vi omskolerer en treg midtbanespiller som såvidt jeg vet aldri har spilt stopper
Jeg tviler på at Skars vraker Zsolt til fordel for Soko

Hatleking

David Nielsen nemnde at me prøvde å spele litt som Barcelona med ambasiøst angrepspel. Kanskje me kjem til å kopiere trenden med å trekkje ned ein djup midtbanespelar som stoppar òg? Nei, eg trur og håpar ikkje det. Gjesdal vert nok føretrukke føre Soko om Grønner eller Zsolt feilar/vert skada.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 23, 2013, 13:29:08 PM
Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.


Ja, Haugen har ikke vært fantastisk, så det skader ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Uenig i Soko for Haugen. Synes ikkje Soko sine innhopp har vært stort å skryte av. Han virker tung og treig sammenlignet med Haugen.

Haugen har ikkje vært brilliant i det siste, men bunnivået hans er langt høyere enn i fjor. Han jobber,  kriger og dekker rom på en helt annen måte enn tidligere. Føler ikkje Soko har det samme i seg.

Lasaron

Ja, Haugen blir byttet ut i hver kamp, ofte er det Soko som kommer inn. Da skal han liksom ha kvikke bein mens de fleste motstanderne har tunge bein. Likevel virker han tyngre og treigere enn Haugen. (Han er vel tyngre og treigere også, når alt kommer til alt). Men Soko hadde en god kamp mot Vålerenga. Mulig han får spille slik at han kan være kaptein. Det er også mulig at Zsolt blir kaptein.
Tren på langskudd

Tom C

Synes heller ikke at Haugen har briljert så voldsomt, men føler at han har det lille ekstra i forhold til Soko. Han har blikket og evnen til å slå de lure pasningene, samt at han er mye raskere enn Soko. Soko på sin side virker å spille mer på det trygge, og han har litt å gå på når det gjelder kreativitet synes jeg. Bra duellkraft, men trenger nok litt mer tid før han er i godt gammelt slag. Derfor synes jeg det er helt ok sånn som Skars gjør, og lar Haugen være første pri, så får Soko 20-30 minutter på slutten.
Aldri mer Obos....

kabelmann

Haugen virker til tider litt _for_ giret på å slå de lure pasningene og da går de isteden rett i beina på motstander eller ut over linjen. Han kunne med fordel brukt et sekund eller to ekstra på å vurdere om den lure pasningen skal slås eller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Da er Badji et slags motstykke. Han har ro med ballen, og slår ikke en pasning uten at han er trygg på at den kommer fram. Til tider er han litt for rolig, kanskje, og ender opp med mange piruetter mens han ser seg om. Minner litt om Torp.
Tren på langskudd

Kjell249

Ekstemt viktig å ha en som Badji på laget, som tørr og holde på ballen, for det er det veldig få andre på Brann som gjør. Kanskje utenom de som tar med ballen i lengderetning og prøve å bryte igjennom. Innimellom må vi tørre å holde ballen i laget, når vi ikke har kontringsmuligheter. Vi må bli flinkere til å hvile laget, mens vi har ballkontroll og ta tempoet ut av kamper der vi leder.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Ja, absolutt. I det store og hele er jeg godt fornøyd med måten Badji opptrer med ball på.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg håpar at Barmen får speletid òg. I cupkampen var han dominant. Kanskje me får sjå ein meir motivert og seriøs Barmen framover? I så fall bør han få ein del minutt. Av dei to rollene på midtbana er det vel Haugen sin posisjon han passar best i, men han passar betre enn t.d Haugen i Badji-rolla. Kanskje me avgjer kampen tidleg og let Badji kvile litt mot slutten av kampen?

Huff

Quote from: Kjell249 on April 24, 2013, 10:24:54 AM
Ekstemt viktig å ha en som Badji på laget, som tørr og holde på ballen, for det er det veldig få andre på Brann som gjør. Kanskje utenom de som tar med ballen i lengderetning og prøve å bryte igjennom. Innimellom må vi tørre å holde ballen i laget, når vi ikke har kontringsmuligheter. Vi må bli flinkere til å hvile laget, mens vi har ballkontroll og ta tempoet ut av kamper der vi leder.


Helt enig. Må dog legge til at Badji dro det litt langt mot Viking, da han ved et par anledninger holdt såpass lenge på ballen at han dro på seg to-tre Vikingspillere uten sikring bak seg. Er og enig med Kabelmann i at Haugen blir litt for gjennombruddsorientert til tider, han bør lære av Badji og holde mer på ballen fremfor å gå for gjennombruddspasninger hele tiden.

Xminator

Synest Badji litt for ofte søker støttepasningen før han ser etter den offensive løsningen. Det er klart at gode spillere skal ha de trygge alternativene klare, men en mer direkte Badji vil gi ett bedre Brannlag. Det forutsetter selvsagt at de foran ham beveger seg smart, men det finnes knapt noe mer frustrerende enn å så kantene ha rom for så å bli dekket eller måtte stoppe fordi pasningen aldri kommer.

Brannlaget så langt har skapt veldig lite, så selv om det har gitt poeng, så er det mest på bakgrunn av effektivitet og ikke ett stort antall sjanser. 3.4 i snitt er lavt, selv om jeg synest VG har vert litt vel strenge med sjansetellingen når det kommer til Brann i år. Brann har så langt med Skarsfjord snittet over 5, Nilsen kom rett under, mens Mjelde stort sett holdt laget med en sjansesnitt over 6.

aleksanderhjelleseth

Kanskje Badji og Haugen bør lære litt av hverandre! Haugen kan godt spille litt flere "sikre" pasninger og Badji kan kanskje la ting gå litt fortere, blir fort litt forutsigbart med cruyf vending hver gang han har ballen. Men eg tror deres samspill bare vill bli bedre med tiden. At Soko skal starte forran Haugen ser eg som unødvendig å meningsløst, de har hatt 6 dagers hvile og da trengs ikke rullering. Sentralduoen må samkjøres, så kan heller soko komme inn for Haugen de siste 10/20min. Barmen imponerte mot hovding(selv om ikke motstanden var allverden) og bør få litt spilletid fremover, gjerne i bytte mot Badji. Barmen har ro og spiller enkelt, en bra backup.

Når det gjelder det som ble nevnt her, om å prøve soko som midtstopper, så synst eg det er det en dårlig idé. Er ikke et godt signal å sende til de unge lovende, at de heller prøver en midtbanespiller en å gi de sjangsen. Dette går helt fint, Odd skal høvles!

krakra

Enig at duoen blir samkjøres, men Soko hadde ikke slite benken i hele år. Riktignok tror jeg det blir endel naturlig rullering på midtbanen, som i fjor. Vi har et veldig tatt kampprogram fremover, da blir det nok rullering både på spissplass og midtbane. Får vi håpe.

aleksanderhjelleseth

Ja, naturlig rullering er bra når kampene kommer tett, og Haugen er vell bare et gult fra karantene? Så den rulleringen kommer av seg selv. Men Soko virker litt treg og omstendig, mener helt klart at Haugen bør prioriteres forran. Føler dog at vi har et skikkelig spennende lag på gang, spillere som Larsen, Haugen, Finne, Demir, Badji har alle potensiale til å bli veldig gode. Det er noe på gang.

krakra

I tøffe bortekamper kunne vi vurdert å spille med tre midtbanespillere. På Odd holder det nok med en.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann89

Faen, må berre så dette stygge laget, med den enda styggere og ufyslige fagermo.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

pidre

Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2013, 22:30:47 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 23, 2013, 13:29:08 PM
Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.


Ja, Haugen har ikke vært fantastisk, så det skader ikke.


Haugen har vært bra, og har nok endo meir inne. Han forsvarer klart plassen sin. Soko derimot, er eit trist skue - blytung og treg. Skal han tilbake må han opp fleire knepp. Håper han greier det, for han er ein god fotballspelar og ein fin type.

Slik situasjonen er no, synes eg Barmen skal inn før Soko.

Barmen er bra, dekker store rom og er god med ball - og så er han ein målscorar.
Saludar a los monos!

Lasaron

Soko er da kvikkere enn i fjor. Forøvrig er jeg litt fan av Barmen, og håper han får spilletid.
Tren på langskudd

Gulløl

Er enig i at Soko virker blytung og treg hittil i år. Ihvertfall ikke kvikkere en i fjor som Nordkvelle har blitt. Soko bør kanskje minske vekttreningen han også, og noen kg mindre skader ikke heller. Barmen er absolutt oppe på siden av Soko som tredjevalg på DM og bør absolutt vurderes til å få spilletid i denne kampen. Barmen er mer målfarlig en Soko, men i denne kampen der Odd sikkert kommer til å ligge bakpå kommer sikkert Soko sine langskudd til god nytte. Kanskje Haugen får hvile hele denne kampen, at Soko starter og at han bytter med Barmen siste halvtimen.
Haugen får karantene ved neste gule kort så kanskje det er nyttig at han står over denne kampen og at vi trenger han mer i den vanskelige bortekampen mot Sogndal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dragn

Quote from: Xminator on April 24, 2013, 12:15:51 PM
Synest Badji litt for ofte søker støttepasningen før han ser etter den offensive løsningen.


Tror dette er Skarsfjords plan, og ikke Badji sitt manglende overblikk eller evner. Skal jo tross alt kopiere Austin ;)

Kjell249

Mitt inntrykk er at Badji ser at offensive løsninger som har 80-90 sjanse for å lykkes, mens Haugen spiller på mindre marginer og prøver på de som har 20-30% sjans til å lykkes...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.



brann89

Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.

Larsendos

Quote from: Jose Arrogantio on April 25, 2013, 20:59:40 PM
Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.


Noen som vet kordan det såg ut på formasjonstreningen i dag?

brann89

Quote from: Jose Arrogantio on April 25, 2013, 20:59:40 PM
Quote from: brann89 on April 25, 2013, 18:10:38 PM
Mest sannsynlig bli Hassan kaptein for denne kampen. Lagoppstillingen blir vel noe slik da:
Piotr - Sævarsson - Grønner - Korcsmar - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Larsen - Pusic - Huseklepp


Tror Nordkvelle starter igjen i stedet for Larsen, ellers enig.


For min del så kunne gjerne Askar ha byttet med Larsen, Askar har ikkje imponert så veldig mye etter min mening.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Synes Askar har vært jevnt god. Han har har ikke briljert, men han har vært involvert i et mål i alle kampene vi har scoret i så langt. Synes han er på vei til der han var i fjor før skaden, så synes folk her er litt vel ivrige etter å ta ham av banen.

Nixon

Liker ikke slike kamper som i kveld. Odd skal jo i utgangspunktet være den mest overkommelige motstanderen av de fire første lagene vi møter hjemme. Men føler meg nesten mer utrygg når vi har vunnet de tre første.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det finnes ingen uoverkommelige lag i Tippeligaen. Ingen overkommelige heller. Det er det første laget som sannsynligvis vil være mer forsiktige når de kommer. RBK og Molde ser jo seg selv som gode nok til å styre kampene, selv om Molde var mer forsiktige enn ventet, uten tvil fordi det 3. tapet lå i hodet på trener og spillere da. Viking hadde en god start på sesongen og var derfor også noe mer frempå enn de kan være enkelte ganger. Odd derimot vet utmerket godt hvor på tabellen de hører hjemme og kommer definitivt ikke med overmot. De har en trener som liker å provosere også. Det blir neppe like ekstremt som da Sandstø var på sitt verste, men det blir en knokkelkamp.

Det blir en kamp der Brann må frem, så jeg har ingen problemer med å se for meg ett Brannlag som blir kontret i senk. Skulle Odd score tidlig blir det veldig mange frustrerende minutter.

Samtidig er ikke Odd bedre enn at Brann skal kunne spille dem ut på en over middels dag. For meg er det helt åpent, og nervøsiteten ligger for meg litt i at vi har en god start og med enda en seier er det ett utgangspunkt som kan gi en sesong vi kan huske.

Christian

April 26, 2013, 08:33:05 AM #61 Last Edit: April 26, 2013, 08:36:48 AM by Christian
Eg kjenner eg gleder meg litt til å se Pusic krige med Odd-forvaret. Han går til i alle dueller, jager baller og gir like mykje som han tar. Fine egenskaper om vi no skal stange mot et defensivt Odd.

Resten av laget, med både gode pasningsleggere og fotrappe driblere, bør også være godt rustet til å komme gjennom Odd-muren.

Kontringer vil uansett være en trussel og nedturen ligger kanskje litt i kortene, men eg er optimist i dag. Odd har vel så langt virket svakere enn på flere sesonger.

Edit: Innser at Odd faktisk har hatt et rimelig tøft program så langt - om vi antar Molde og VIF har mer inne enn tabellen tilsier. RBK, VIF, Tromsø, Viking og Molde.

Gulløl

Intervju med Fagermo på nyhetskanalen nettopp, oppstilt utenfor hotel Norge. Fagermo bekrefter at Steffen Hagen ikke med til Bergen på grunn av skade. Fredrik Semb Berge er også usikker til kampen, har vist ribbeinsbrist.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Gulløl on April 26, 2013, 11:23:37 AM
Intervju med Fagermo på nyhetskanalen nettopp, oppstilt utenfor hotel Norge. Fagermo bekrefter at Steffen Hagen ikke med til Bergen på grunn av skade. Fredrik Semb Berge er også usikker til kampen, har vist ribbeinsbrist.



Høres ut til at angrepsspillerne våre bør få en lettere jobb enn vanlig. Da kan det bare bli tap, ikke sant Krøvel?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Nordkvelle gjorde en solid innsats forrige kamp, fortjener en ny sjanse fra start. Jeg mistenker også at Kvelle gjorde jobben ekstra enkel for rutinerte og meget solide Fakiri, det spørs om ikke De Lanlay hadde fått til mer om vi hadde hatt en kant med mindre løpskapasitet. Sier ikke det for å snakke ned Fakiri, som gjorde en kjempejobb, men for å skryte av det enorme arbeidet Kvelle la ned. Av Askar, Huseklepp (hvis han ikke skal spille spiss (altså Finne på topp)), Larsen og Kvelle, synes jeg Kvelle og Huse bør starte.

Askar har vært helt brukbar, men ikke som i fjor. Selv håper jeg på denne lagoppstillingen:

Sæv - Grønner - Korken -  Fakiri (evt. Demir)


Huseklepp - Badji - Haugen - Nordkvelle


                      Finne - Pusic

Baunebob

Viktig kamp! Tre poeng her så henger vi med toppen. Satser på storspill anført av våre egne bergensere.

Finne på topp og Huse på kant hadde gjort seg!

Mr. Troen

Hmmmm....

Ser at BA anbefaler folk å spille på Brann :-\ - og da pleier det stort sett å gå åt skogen.  Kan noen be BA om å slutte med det der???

Nå gjelder det å bryte BA-trenden i dag - og bortetrenden i neste runde (knock on wood, spytt over skulderen osv. osv....)

God kamp!


tem

Quote from: Mr. Troen on April 26, 2013, 12:42:59 PM
Hmmmm....

Ser at BA anbefaler folk å spille på Brann :-\ - og da pleier det stort sett å gå åt skogen.  Kan noen be BA om å slutte med det der???

Nå gjelder det å bryte BA-trenden i dag - og bortetrenden i neste runde (knock on wood, spytt over skulderen osv. osv....)

God kamp!




skriver og om muligheten til å sette rekord med tanke på poeng etter 4 første hjemekamper
er så forbanna typisk at når slike skriverier kommer , så klarer man ikke ta denne rekorden

Gepard

April 26, 2013, 13:43:04 PM #69 Last Edit: April 26, 2013, 13:52:17 PM by Gepard
Enorm test for Skarsfjord i kveld. Dette er kampen som Brann under skarsfjord tradisjonelt skal tape\ikke vinne

Brann har prestert bra hjemme mot lag som det har vært forventet skal gi hard motstand, Brann har kunne slått undenifra, Skarsfjord har gjennom sin karriere kun prestert i slike tilfeller. Nå skal brann gå utpå som storfavoritt og dominere spill.

Klarer de dette er det fremgang å spore, men historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.

Nixon

Quote from: Gepard on April 26, 2013, 13:43:04 PMmen historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.


Tja, vi har en uavgjort og to seirer mot Odd etter at Skarsfjord tok over. Så det stemmer ikke helt.
Rød makt på Hansa

Gepard

April 26, 2013, 13:59:27 PM #71 Last Edit: April 26, 2013, 14:09:34 PM by Gepard
Quote from: Nixon on April 26, 2013, 13:55:38 PM
Quote from: Gepard on April 26, 2013, 13:43:04 PMmen historien under Skarsfjord har fortalt at det er her skarsfjords brann ikke strekker til.


Tja, vi har en uavgjort og to seirer mot Odd etter at Skarsfjord tok over. Så det stemmer ikke helt.


Snakker ikke om kamp mot Odd direkte, det handler om i hvilken situasjon Brann er i nå. Med seier mot et, på papiret , langt svakere lag vil nå Brann blande seg inn helt i toppen. Det er nå Brann skal vise om de er et topplag eller ikke, hjemme mot langt svakere motstand hvor seier betyr god start på sesongen. Vinnerlag med vinnertrenere står frem i slike avgjørende oppgjør.

Nixon

Helt klart, men hovedforskjellen under Skarsfjord går likevel mest på hjemme eller borte.
Rød makt på Hansa

brann89

Laget som starter mot Odd vart : Piotr - Sævarsson - Grønner - Jonsson - Fakiri - Askar - Haugen - Badji - Nordkvelle - Huseklepp - Pusic.

Kom vel ikkje som en stor overraskelse   :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

tsrqpo

Never change a winning team og alt det der.
Samtlige gjorde vel en god jobb, så eg hadde blitt ovverasket om det hadde vert noen utskiftninger.

Håper vi unngår "tvungne" bytter grunnet skader, det hadde vert artig å sett finnne i denne kampen, eller barmen for den slags skyld.

krakra

Gorm informerer dommeren om dagens kampplan

osoerli

Ligger ein Odd-scoring i lufta.  svak opning av Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Dårlegaste første 20 min hittil i sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Går det an å spole? Dørgende kjedelig hittil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Variert og entusiastisk angrepsspill. Var det det Skars sa før kampen?

Kruxleiven

Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?

Klaus_Brann

Vi måker alt for mye opp, for få alternativer fremover og mange feilpasninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Askar, Pusic, Sævarsson har vore svake.
Her må tidlege bytter vurderes.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 18:22:23 PM
Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.


Enig i det, men vi må da kunne variere litt mer. Om noen sier Kvelle er dårlig etter denne kampen så vil jeg si at han aldri fikk ballen. Ensidig fokus på høyresiden. Gult på Samuelsen. Omtrent det mest interessante som har skjedd så langt.

osoerli

Kanskje Askar bør ut, Finne inn, Huseklepp ut på ving?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Romarius

Usedvanlig stillestående og lavt tempo. Er helt sikker på at vi kunne kjørt over Odd med litt større fart på ballen. Synes ingen av kantene har vært noe særlig (i likhet med flere), så sett gjerne Huse og Larsen på kantene. Inn med Finne og Larsen.

Jess, der satt den endelig. Pent og viktig!

Kruxleiven

Husik eller Husic! Nå er vi på gang da eller! Antageligvis pga sløvt Odd-spill rett før pause.

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:25:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 18:22:23 PM
Quote from: Kruxleiven on April 26, 2013, 18:18:59 PM
Jeg synes Odd virker godt forberedt og har tatt oss på godt forsvarsspill. Nå derimot begynner vi å gi vekk kampen. Spillerne må da ikke tro at det er umulig å bryte ned dette Odd-forsvaret. Ser ut som 0-0 så langt eller 0-1 på dødball for Odd. Hvorfor kjører vi ikke mer opp på venstre? Er det fordi vi mener Odds venstreback er dårligere enn den høyre?


Det er vel ingen hemmelighet at Sæv er bedre offensivt enn Hassan.


Enig i det, men vi må da kunne variere litt mer. Om noen sier Kvelle er dårlig etter denne kampen så vil jeg si at han aldri fikk ballen. Ensidig fokus på høyresiden. Gult på Samuelsen. Omtrent det mest interessante som har skjedd så langt.


Ja, det bør vi absolutt, men her må det også Skars ta grep i pausen, gjerne med Huse ned på kant og Finne inn. Den eneste "sjansen" vår datt ned i beina på Korscmar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Ein forferdeleg omgang, eigentleg. Var det hands og straffe, forresten?

Spelaren

Odd må framover i andreomgangen, så det blir nok meir liv og leven.
Gå av.

Klaus_Brann

Dét var det viktigste målet på lenge. Nå må vi bruke det til å skjerpe oss voldsomt før 2.
Ikke fordi Odd er så farlige, men fordi det er helt dødt.
Synes ikke det var noe straffe slik jeg så det, ser ut som han får en dytt, og at det er derfor ballen treffer armen hans.
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Fremdeles ikke sluppet inn et mål i 1.omg i år

brann89

Hærlig mål på slutten der. Grønner gjør en solid jobb og har fult kontroll bak der!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator

Vi får håpe det var den dårlige omgangen.

Vi mangler noe i angrepet. Kanskje bør Haugen stå litt høyere i angrep så vi har ett kort alternativ og ikke to som ønsker å slå krosseren (men ender med støttepasningen)? Larsen bør på banen og Nordkvelle ut, og det er kanskje på tide å gi Finne en hel omgang på bekostning av Pusic.

Klaus_Brann

Pauseunderholdningen var bedre enn førsteomgangen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

No ser me kva det betyr å ha ein keeper som evnar å halda ballen i laget på tilbakespel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

eit svakt innlegg som ein Odd-spelar forbedra  ;D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Herregud for noen enkle mål vi får. Men vi får jo bare takke og bukke. Det kommer vanskeligere utfordringer senere. Erik Andre mot formen? Jeg tviler.

Spelaren

Veldig heldig der, men tar til takke med det som kjem.
Gå av.

Klaus_Brann

Askar med to assist, og Huse med to mål! Fantastisk. La det løsne skikkelig nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Ser ut som Brann øver på å spela bortekamp.  Legga seg lavt og spela dårleg og allikevel scora mål og vinna.  Smart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Det var da voldsomt. Askar-Huseklepp. Det er tydeligvis måten å gjøre det på. Stolpe nå sist. Jeg begynner å føle meg trygg på seier. I den grad de øver på bortekamper så må de bare fortsette med det.

Klaus_Brann

Superparet Askar-Huse nesten med sitt tredje for kvelden.
Det har tatt seg opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Trist hvis Grønner også er skadet nå. Flott kamp. Gode muligheter til å etablere seg i førsteelveren.

Klaus_Brann

Skada? Hva har skjedd? Fin kamp av Grønner ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ingenting i veien for å gjøre bytter nå, Skars.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Vil ha inn Vasili jeg. Nå eller aldri liksom. Finne får vi nok se igjen.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Da så. Der har man igjen for å lese seg "skikkelig" opp på forhånd. Da blir det mye det samme. En offensiv spiller kan i hvertfall komme inn og få prøve seg. Askar eller kvelle ut kanskje.

strilenøst


krakra

Pusic trenger ikke starte neste kamp.

Gepard

Gratulerer til Brann og Skarsfjord. Noe er rett og slett på gang ! Imponerende å vinne en forventet seier .

Vil se mer av Finne !

Klaus_Brann

Ganske villt at vi ikke klarer å putte på kontringene våre når vi leder slik hjemme, det går nesten på vilje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Det er jo mye farligere med Finne på banen enn Pusic. Han er den eneste målsniken på Brann, og burde fått mange flere sjanser. Pusic er dessverre ikke god nok til å være spiss på et lag som Brann (tross bra kamp mot Viking).

Ellers ingen stor kamp, men likevel fortjent seier, og positivt at vi vinner slike kamper også. Har sett min dose liknende kamper hvor vi har tapt 1-0 etter seint baklengsmål.
Tar også med på plussiden en stadig bedre og giftigere Huseklepp, samt solid forsvarsspill. Ikke minst bra innsats av de to unge bergenske stopperne.

Spelaren

Quote from: Gepard on April 26, 2013, 19:41:25 PM
Noe er rett og slett på gang!


Rooolig, me skal også spele bortekamper i år. Heime er me gode, sjølv om Odd ikkje er ein målestokk å bry seg om. Borteformen vår er der problemet ligger.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: strilenøst on April 26, 2013, 19:28:54 PM
Ka gjorde egentlig Larsen galt??


Nordkvelle var bra forrige, og det kan jo hende at han har vært bedre på trening, det bør ikke være mer enn det. Men jeg håper han får spille neste, Kvelle fikk ikke mye ball i dag, men fikk ikke utrettet mye når han hadde den heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Romarius on April 26, 2013, 19:43:05 PM
Det er jo mye farligere med Finne på banen enn Pusic. Han er den eneste målsniken på Brann, og burde fått mange flere sjanser. Pusic er dessverre ikke god nok til å være spiss på et lag som Brann (tross bra kamp mot Viking).

Ellers ingen stor kamp, men likevel fortjent seier, og positivt at vi vinner slike kamper også. Har sett min dose liknende kamper hvor vi har tapt 1-0 etter seint baklengsmål.
Tar også med på plussiden en stadig bedre og giftigere Huseklepp, samt solid forsvarsspill. Ikke minst bra innsats av de to unge bergenske stopperne.



Det er det, men så er det jo også litt forskjell i å komme innpå de siste minuttene vs. å spille en hel kamp hvor vi i første ikke klarer noe som helst angrepsspill. Finne hadde ikk hjulpet i første. Men han kunne fint fått hele andre.
Huseklepp og Askar var dagens store spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig fint at vi nok en gang holder nullen og at vi holder tilskuerrekorden i live, selv om det er skuffende at så få møter opp.
Nå ligger vi veldig mye bedre an enn de aller fleste hadde trodd før sesongen, og folk må få fingeren ut av ræven og komme seg på kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Har nok mye med spillet å gjøre.
Forøvrig bør Finne og Larsen starte på bekostning av Kvelle og Pusic neste kamp.

Romarius

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 19:45:46 PM
Quote from: Romarius on April 26, 2013, 19:43:05 PM
Det er jo mye farligere med Finne på banen enn Pusic. Han er den eneste målsniken på Brann, og burde fått mange flere sjanser. Pusic er dessverre ikke god nok til å være spiss på et lag som Brann (tross bra kamp mot Viking).

Ellers ingen stor kamp, men likevel fortjent seier, og positivt at vi vinner slike kamper også. Har sett min dose liknende kamper hvor vi har tapt 1-0 etter seint baklengsmål.
Tar også med på plussiden en stadig bedre og giftigere Huseklepp, samt solid forsvarsspill. Ikke minst bra innsats av de to unge bergenske stopperne.



Det er det, men så er det jo også litt forskjell i å komme innpå de siste minuttene vs. å spille en hel kamp hvor vi i første ikke klarer noe som helst angrepsspill. Finne hadde ikk hjulpet i første. Men han kunne fint fått hele andre.
Huseklepp og Askar var dagens store spillere.


Jada, enig at det er forskjell. På den annen side ser jeg ikke at man ville fått samme effekten ved å sette Pusic inn på slutten. Men klart, man taper en del defensivt uten Pusic, der gjør han alltid en god jobb.

Ellers enig mht Askar, han spilte en stor 2.omgang.

brann89

Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade), beste spilleren i forsvar. Da synest eg panikk sævarsson heller kunne blitt byttet ut.

Itillegg skjønner eg ikkje kvifor Finne får så lite spilletid, får 7 min idag og kommer til 4 sjanser som kunne blitt noe vist ikkje odd spillerene hadde kommet i siste liten.

Men ellers godt å vinne kampen med 2 mål fra Husekleppen og at vi holder 0-en. 3 Kampen uten baklengs? Må være lenge siden sist.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Finne bør spille fra start borte mot Sogndal, veldig bra kunstgressspiller

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Mindre og mindre langpasninger og mer og mer tålmodig spill mot et lag som er jævlig godt organisert defensivt. Haren viss forståelse for at vi ikke skaper mer mot et hyperdefensivt og godt organisert bortelag. Synes videre vi starter andre bedre enn mot Viking, og at vi heller kontrollerer kampen enn å gi bort initiativet. Videre er det enormt greit å se Grønner, en fremtidig storspiller med årene foran seg. Fortsetter Odd som i første kan vi og håpe at de tar poeng mot en del gode lag borte for defensivt synes jeg telemarkingene imponerer.

Ellers stemmer jeg i med dem som ikke forstår hvorfor ikke Finne får flere sjanser. Pusic jobber, men gjør ellers lite. I samme stil får Kvelle utrolig lite til i dag, og jeg fatter ikke hvorfor ikke Larsen kommer inn, Kvelle var god i forrige kamp og greit nok at han starter, men at han spiller 90 min uten å ha dagen i det hele tatt fatter jeg ikke. At vi til dels faller sammen når Soko kommer inn er heller ikke tilfeldig, han hadde knapt nok klart å dekke rommene i en telefonboks, mens Haugen defensivt likner mer og mer på sin navnebror fra Flaktveit. Neste gang er det Barmen som bør bytte med Haugen, for Soko virker som en oldboysspiller.

Herlig å se at Klepp er på gang, men nå fortjener faen meg en viss Bård å få spille sammen med Sandsli-gutten.

krakra

Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?
Grønner ble jo tatt ut etter en time. Han skjønner ikke hvorfor. Med mindre det var skDe

BrannSupporter

Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?


Han mener at eneste forståelige grunnen til byttet, var at han var skadet.

Gepard

Grønner hadde visst krampe. Greit bytte sånn sett og Gjesdal klarte seg meget bra, dermed har nok en branngutt overstått sin deby med bravur.


dudo

Quote from: krakra on April 26, 2013, 20:09:05 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?
Grønner ble jo tatt ut etter en time. Han skjønner ikke hvorfor. Med mindre det var skDe


Det ble jo opplyst om selv av speaker. Sa de ikke det på tv? Første gang jeg har hørt at speaker forklarer et bytte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Byttet hadde strengt tatt vert greit nok bare for å gi Gjesdal noen minutter og debutnervene før ett hardt kampprogram.

Min liste over 3 beste Brannspillere:
1. Badji
2. Huseklepp
3. Askar

Etter det begynner det å bli vanskelig å finne noen :)

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:13:33 PM
Quote from: krakra on April 26, 2013, 20:09:05 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?
Grønner ble jo tatt ut etter en time. Han skjønner ikke hvorfor. Med mindre det var skDe


Det ble jo opplyst om selv av speaker. Sa de ikke det på tv? Første gang jeg har hørt at speaker forklarer et bytte.


Hanøy sa det ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Ellers er det greit å vite at alle de 3 som ble sittende igjen på benken like godt kunne startet kampen. På den måten er Brann nå betydelig mer solid enn på flere sesonger.

Huff

Quote from: Xminator on April 26, 2013, 20:22:29 PM
Byttet hadde strengt tatt vert greit nok bare for å gi Gjesdal noen minutter og debutnervene før ett hardt kampprogram.

Min liste over 3 beste Brannspillere:
1. Badji
2. Huseklepp
3. Askar

Etter det begynner det å bli vanskelig å finne noen :)


Synes Haugen, Grønner og Zsolt gjør det bra og jeg. Så har en Kvelle og Pusic på otsatt siden av skalaen, begge jobber bra, men får ingenting til.

Gepard

Kommer ikke over hvor ELENDIG gressmatten på brann stadion er. Helt vannvittig svak, må da snart kunne gå an å få skikk på dette ? Ja det blir bedre når temperaturen stiger, men er man virkelig så hjelpesøls her i byen hva gjelder gressmattekompetanse ?

Noen må skjerpe seg noe helt enormt, for kvaliteten på banen går også utover underholdningsverdien, som igjen får følger for antall tilskuere, et område brann taper millioner av kroner på for tiden...

TCAC

Sævarsson var også meget god i dag. Bunnsolid defensivt, og som vanlig et strålende pasningsalternativ offensivt. Han er utrolig god til å posisjonere seg og på å "time" løp. Svakheten hans er selvsagt teknikken og kvaliteten på innlegg/pasninger, men involveringene hans når han hadde ballen i dag var av mye høyere kvalitet enn i mange tidligere kamper.

krakra

Tre hjemmekamper på rad uten baklengs. Ikke dårlig det

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on April 26, 2013, 20:24:57 PM
Ellers er det greit å vite at alle de 3 som ble sittende igjen på benken like godt kunne startet kampen. På den måten er Brann nå betydelig mer solid enn på flere sesonger.


Ja, digg at vi har kvalitet som kan komme inn og gjøre en forskjell på banen.
Askar imponerer igjen uten å imponere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on April 26, 2013, 20:39:00 PM
Sævarsson var også meget god i dag. Bunnsolid defensivt, og som vanlig et strålende pasningsalternativ offensivt. Han er utrolig god til å posisjonere seg og på å "time" løp. Svakheten hans er selvsagt teknikken og kvaliteten på innlegg/pasninger, men involveringene hans når han hadde ballen i dag var av mye høyere kvalitet enn i mange tidligere kamper.


Det var du nevnte pasningen/innleggene, skulle til å "ta deg" på det;)
Vi trenger absolutt han med videre, satser på at Brann ser det også. Han er en av våre viktigste spillere, og det kommer han nok til å være mange år fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on April 26, 2013, 20:40:24 PM
Tre hjemmekamper på rad uten baklengs. Ikke dårlig det


Første gang siden 1998 vi vinner tre hjemmekamper på rad uten å slippe inn mål.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 20:23:31 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:13:33 PM
Quote from: krakra on April 26, 2013, 20:09:05 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?
Grønner ble jo tatt ut etter en time. Han skjønner ikke hvorfor. Med mindre det var skDe


Det ble jo opplyst om selv av speaker. Sa de ikke det på tv? Første gang jeg har hørt at speaker forklarer et bytte.


Hanøy sa det ikke.


Da skjønner jeg. Regnet med at dere som så på tv var minst like oppdatert som oss på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Teller 6 sjanser ut fra vg live, men de har ikke nevnt Finne, så det er 1 eller 2 til på slutten. Har heller ikke talt med handsen til Odd, som jo var soleklart straffespark.

Det er lett å ta seg i å tenke at det var tamt fra Brann, men det blir skapt sjanser godt over gjennomsnitt, og 2 mål er ikke mer effektivt enn det bør være. Det er ikke spektakulert, men vi har Huseklepp og Badji som gjør det lille ekstra med ballen.

Ellers skulle jeg sett hælflikken til Askar i mål. Det ville vert rundens mål...

aleksanderhjelleseth

Pusic såg i dag ut som "apen i midten", han var vell ikke i nærheten av å skape noe som helst. Dårlig.
Også dårlig av Skars å ikke matche Finne mer, han er giftig, man ser det er noe med han. Men det er vell i skars sin ånd å matche de unge forsiktig. Kudos til Grønner, Askar, Huse og Badji og Haugen, bra kamp fra dem.
Haugen har forbedret seg voldsomt de siste mnd, nå dekker han rom som en galning. Løper å kjemper på, bra!    Hva er det med Soko for tiden? Han er sååå treig, hva skjer?
Zolts gjorde også en bra kamp, digg å holde nullen.

SK

Quote from: Xminator on April 26, 2013, 21:18:44 PM
Teller 6 sjanser ut fra vg live, men de har ikke nevnt Finne, så det er 1 eller 2 til på slutten. Har heller ikke talt med handsen til Odd, som jo var soleklart straffespark.


Sjansen til Finne var offside, så trolig derfor den ikke er tatt med.

Hvilken klovn var det som dømte? Fyren klarte å drite seg ut selv om kampen var enkel å dømme-

dudo

Første omgang var forresten noe av det verste jeg har sett. Bare sånn at det er sagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gladiporno

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 26, 2013, 21:22:26 PM
Pusic såg i dag ut som "apen i midten", han var vell ikke i nærheten av å skape noe som helst. Dårlig.
Også dårlig av Skars å ikke matche Finne mer, han er giftig, man ser det er noe med han. Men det er vell i skars sin ånd å matche de unge forsiktig. Kudos til Grønner, Askar, Huse og Badji og Haugen, bra kamp fra dem.
Haugen har forbedret seg voldsomt de siste mnd, nå dekker han rom som en galning. Løper å kjemper på, bra!    Hva er det med Soko for tiden? Han er sååå treig, hva skjer?
Zolts gjorde også en bra kamp, digg å holde nullen.


Haugen er ikke til å kjenne igjen defensivt. Henger som en klegg på motstander hele tiden, forstyrrer, presser motstander til å gjøre feil, og vinner faktisk en del dueller. Jobben han gjør bakover på banen går noe utover det offensive, likevel strør han kloke pasninger nesten hver gang han får ballen. En av Branns beste spillere hittil i sesongen. Sokolowski har vært tung siden i fjor sommer. Ikke noe nytt der. Var for meg overraskende god og lett mot VIF.

gladiporno

Quote from: SK on April 26, 2013, 21:26:31 PM
[

Sjansen til Finne var offside, så trolig derfor den ikke er tatt med.



Har kun sett kampen live, men hvis vi tenker på samme situasjon, så kom ballen fra motspiller, og dommer markerte tydelig for utspill etter at ballen gikk utover dødlinjen.

Superjack

Nok en bunnsolid hjemmekamp. Utenom 1 omgangen mot vif hvor det var litt flaks inne i bildet har de spilt meget kontrollert og slid fotball. Klart de kunne tatt flere overganger, men det er stort fokus på å være i balanse og ikke angripe hals over hode på alt. Ser at Badji står igjen omtrent hver gang. Flott. Med den ustabiliteten som lagene i TL viser denne sesongen også vil jeg påstå at med en bedring i uttelling på bortebane kan dette være en sesong mot topp 3, kanskje også gull, selv om jeg tror RBK vil skille seg klart ut denne sesongen....
Brannsupporter.

Leffen

Deilig med seier, men ingen god kamp. Første omgang var jo et eneste langt gjeeeesp (til scoringen kom). Odd er godt organisert defensivt men vi skal huske at begge stopperne deres var ute. Fevang er rolig og smart, men utgammel, og Eriksen er en back som ikke har spilt seriekamp siden mai i fjor. At Finne klarte seg bra mot han på slutten skulle bare mangle.

Sier ikke at Pusic var så sykt god, men jobbet nok en gang meget bra defensivt. Badji var kongen i dag, fy flate som jeg har savnet en sjef! Han er virkelig mannen! Bra for Huse med to mål. Askar var tidvis vass.

Viktigst dog; med denne gressmatten er det unektelig veldig vanskelig å skape noe som helst av interesse for publikum.

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 21:04:09 PM

Askar imponerer igjen uten å imponere.



Hehe, bra sammendrag av Askar. Han er ikke typen til å briljere, men han er en av våre mest stabilt gode spillere.

Gepard

-Noen er nødt å ta ansvar for elendigheten hva gjelder banen, dette holder bare ikke !

TCAC

Quote from: Jose Arrogantio on April 26, 2013, 22:09:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 21:04:09 PM

Askar imponerer igjen uten å imponere.



Hehe, bra sammendrag av Askar. Han er ikke typen til å briljere, men han er en av våre mest stabilt gode spillere.


Jeg elsker spillere som Askar. Alltid topp innsats og han har et klokt fotballhode, så selv på bunnivået sitt presterer han alltid minst OK. Ferdighetene hans er også over middels i Norge. Askar og Sævarsson utgjør TL's beste offensive høyrekant etter min mening.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 26, 2013, 21:18:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 20:23:31 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:13:33 PM
Quote from: krakra on April 26, 2013, 20:09:05 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?
Grønner ble jo tatt ut etter en time. Han skjønner ikke hvorfor. Med mindre det var skDe


Det ble jo opplyst om selv av speaker. Sa de ikke det på tv? Første gang jeg har hørt at speaker forklarer et bytte.


Hanøy sa det ikke.


Da skjønner jeg. Regnet med at dere som så på tv var minst like oppdatert som oss på stadion.


Vet ikke om Hanøy kommenterte på tv eller kun på nett?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on April 26, 2013, 22:20:54 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 26, 2013, 22:09:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 21:04:09 PM

Askar imponerer igjen uten å imponere.



Hehe, bra sammendrag av Askar. Han er ikke typen til å briljere, men han er en av våre mest stabilt gode spillere.


Jeg elsker spillere som Askar. Alltid topp innsats og han har et klokt fotballhode, så selv på bunnivået sitt presterer han alltid minst OK. Ferdighetene hans er også over middels i Norge. Askar og Sævarsson utgjør TL's beste offensive høyrekant etter min mening.


Ja, det er det som er så fint med han. Han briljerer sjelden en hel kamp, men han er der med de viktige løpene offensivt, og er nesten alltid involvert i scoringene våre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: gladiporno on April 26, 2013, 21:35:58 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on April 26, 2013, 21:22:26 PM
Pusic såg i dag ut som "apen i midten", han var vell ikke i nærheten av å skape noe som helst. Dårlig.
Også dårlig av Skars å ikke matche Finne mer, han er giftig, man ser det er noe med han. Men det er vell i skars sin ånd å matche de unge forsiktig. Kudos til Grønner, Askar, Huse og Badji og Haugen, bra kamp fra dem.
Haugen har forbedret seg voldsomt de siste mnd, nå dekker han rom som en galning. Løper å kjemper på, bra!    Hva er det med Soko for tiden? Han er sååå treig, hva skjer?
Zolts gjorde også en bra kamp, digg å holde nullen.


Haugen er ikke til å kjenne igjen defensivt. Henger som en klegg på motstander hele tiden, forstyrrer, presser motstander til å gjøre feil, og vinner faktisk en del dueller. Jobben han gjør bakover på banen går noe utover det offensive, likevel strør han kloke pasninger nesten hver gang han får ballen. En av Branns beste spillere hittil i sesongen. Sokolowski har vært tung siden i fjor sommer. Ikke noe nytt der. Var for meg overraskende god og lett mot VIF.
Enig i dette. Han har tatt store steg defensivt. Det ser alle, men syns også han har blitt mye bedre og jevnere til å gjøre gode valg med ballen som slå smarte baller som setter oss i en bedre posisjon.

Savner dog litt på det kreative. Der var han bedre i fjor, og det er jo det som er forcen hans. Håper ikke noe er det er noe som forsvinner på grunn av de defensive oppgavene. Får håpe at det blir bedre når banen blir bedre, og spillet til hele laget forhåpentligvis blir bedre. Spesielt hjemme.

Også enig i at han og Badji er den klare duoen på midten. Soko er et hakk bak på det meste. Men han er god nok til at det kan rulleres.

SK

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


En bitter mann. For øvrig konge av Askar.

TCAC

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


Hva sa han? Finnes det en link til det?

EDIT: Eller er det bare Askar/Fagermo-greien dere snakker om?

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on April 26, 2013, 23:01:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


Hva sa han? Finnes det en link til det?

EDIT: Eller er det bare Askar/Fagermo-greien dere snakker om?


Ja, det er den. Det er morsomt å se hvor forskjellige trenere er etter tap. Jonevret forrige uke tok det som en mann og sto ikke og skyldte på alt mulig annet, slik Fagermo gjør.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannaskar-med-monopolstikk-til-fagermo-her-er-tre-millioner-slutt-aa-mase-om-penger-4034855.html
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

Sykt deilig med tre poeng, middels kamp ellers.
Haugen/Badji er selvsagte på midten, selv om det lukter tversoverblemme fra minst en av dem snart.
Sæv er klasse på backen. Huse er på vei til å ligaens beste igjen.
Kvelle er arbeidshest, men savnet Larsen i dag.
Finne ser bedre ut enn Pusic og bør spille mer.
Grønner blir en bauta!




krakra

Men det var jo i fjor han skyldte på penger.

Jose Arrogantio

Herlig intervju fra Askar, virker som veldig ærlig type.

Synes ellers Fagermo hauser Odds prestasjoner opp, vi var dårlige i første omgang, men det var vitterlig Odd også. Elendig første omgang av begge lag, så å si at Odd hadde full kontroll blir bare dumt.

brann89

April 26, 2013, 23:36:43 PM #166 Last Edit: April 26, 2013, 23:41:36 PM by brann89
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?


Syntest han hadde kontroll på det meste av situasjoner han kom opp i, var oppe å brøt angrep, sikker i passningspillet. Så den eneste grunnen for at han burde bli byttet ut var om det var skade innvolvert. Hørte ikkje speaker nevne noe ting og med reaksjonen fra Grønner gjorde ikkje saken betre.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Quote from: brann89 on April 26, 2013, 23:36:43 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?


Syntest han hadde kontroll på det meste av situasjoner han kom opp i, var oppe å brøt angrep, sikker i passningspillet. Så den eneste grunnen for at han burde bli byttet ut var om det var skade innvolvert. Hørte ikkje speaker nevne noe ting og med reaksjonen fra Grønner gjorde ikkje saken betre.


Da hørte du dårlig etter. Der ble vel sagt noe som "Brann må gjøre et bytte. (Pussig ordvalg ved bytter som gjorde at vi spisset ørene) Ut går Jonas Grønner med skade, og inn til sin tippeliga-debut ...". Mener det var en understreking til, men husker ikke. Hva var reaksjonen? Ser for meg det kan være irritasjon over krampen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: dudo on April 26, 2013, 23:53:47 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 23:36:43 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:07:15 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 20:05:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 20:02:03 PM
Quote from: brann89 on April 26, 2013, 19:58:42 PM
Skønner ikkje at Grønner blir byttet ut (bortsett fra skade)


Uh. Hæ?


?


Nei, denne er det du som må utdype. Hva i all verden mener du?


Syntest han hadde kontroll på det meste av situasjoner han kom opp i, var oppe å brøt angrep, sikker i passningspillet. Så den eneste grunnen for at han burde bli byttet ut var om det var skade innvolvert. Hørte ikkje speaker nevne noe ting og med reaksjonen fra Grønner gjorde ikkje saken betre.


Da hørte du dårlig etter. Der ble vel sagt noe som "Brann må gjøre et bytte. (Pussig ordvalg ved bytter som gjorde at vi spisset ørene) Ut går Jonas Grønner med skade, og inn til sin tippeliga-debut ...". Mener det var en understreking til, men husker ikke. Hva var reaksjonen? Ser for meg det kan være irritasjon over krampen?


Da har eg desverre ikkje hørt godt nok etter, eller så var det vel reaksjonen min over byttet som gjorde at eg ikkje fikk det med meg, så det får eg ta på min kappe :)
Han ristet på hode og virket tydelig skuffet/irritert.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Jeg tenkte skade. Grønner virket ikke sur for å bli tatt av, men irritert fordi han ikke kunne fortsette

Hatleking

Quote from: krakra on April 26, 2013, 23:58:54 PM
Jeg tenkte skade. Grønner virket ikke sur for å bli tatt av, men irritert fordi han ikke kunne fortsette


Einig. Eg hugsar at han har vorte teke ut pga skade før, og då hadde han same reaksjon.

brann89

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 23:05:08 PM
Quote from: TCAC on April 26, 2013, 23:01:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


Hva sa han? Finnes det en link til det?

EDIT: Eller er det bare Askar/Fagermo-greien dere snakker om?


Ja, det er den. Det er morsomt å se hvor forskjellige trenere er etter tap. Jonevret forrige uke tok det som en mann og sto ikke og skyldte på alt mulig annet, slik Fagermo gjør.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannaskar-med-monopolstikk-til-fagermo-her-er-tre-millioner-slutt-aa-mase-om-penger-4034855.html


Men at Fagermo mener at Odd var så mykje betre enn Brann i denne kampen pga at dem hadde ballen mer enn Brann er jo berre latterlig. Hjelper ikje ha ballen mye, når man ikkje har noe plan bak det.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

brann89

Quote from: Hatleking on April 26, 2013, 23:59:49 PM
Quote from: krakra on April 26, 2013, 23:58:54 PM
Jeg tenkte skade. Grønner virket ikke sur for å bli tatt av, men irritert fordi han ikke kunne fortsette


Einig. Eg hugsar at han har vorte teke ut pga skade før, og då hadde han same reaksjon.


Første som falt meg inn var at han var skuffet over å bli byttet ut.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Jeg skjønner ikke hva det var å spekulere over. Skarsfjord hadde aldri tatt ut en storspillende Grønner på det tidspunktet til fordel for en særdeles urutinert debutant som har vært medlem av stallen i noen få timer.
Rød makt på Hansa

brann89

Når man ikkje har fått med seg grunnen til at Grønner ble byttet ut, da begynner man å lure på bytte etter den prestasjonen han hadde. Men når man veit det, så er det heilt greit.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on April 27, 2013, 00:02:01 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 23:05:08 PM
Quote from: TCAC on April 26, 2013, 23:01:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


Hva sa han? Finnes det en link til det?

EDIT: Eller er det bare Askar/Fagermo-greien dere snakker om?


Ja, det er den. Det er morsomt å se hvor forskjellige trenere er etter tap. Jonevret forrige uke tok det som en mann og sto ikke og skyldte på alt mulig annet, slik Fagermo gjør.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannaskar-med-monopolstikk-til-fagermo-her-er-tre-millioner-slutt-aa-mase-om-penger-4034855.html


Men at Fagermo mener at Odd var så mykje betre enn Brann i denne kampen pga at dem hadde ballen mer enn Brann er jo berre latterlig. Hjelper ikje ha ballen mye, når man ikkje har noe plan bak det.


Precis. De skapte ingen verdens ting, da hjelper det lite å ha mer ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg tror Skars ville sagt mye av det samme hvis kampbildet hadde vært det samme på Lerkendal, Molde eller Drammen for vår del. DEF drar på litt med at de hadde full kontroll, men vi skapte ingenting før målet som kom på et veldig beleilig tidspunkt. Askar sier jo selv at vi ikke var bedre enn Odd før målet og får skryt for ærligheten sin.

Odd er et lag med nesten bare egenutviklede og lokale spillere. Noen mener jo at vi knapt hadde overlevd i Adeccoligaen med bare lokale spillere på laget, så skjønner jo at DEF syns førsteomgangen deres var bra. Odd er et lag som imponerer hvis de unngår bunnstriden i mestparten av sesongen.

Klaus_Brann

Det er vel ingen som sier at vi var bedre enn de i første, bortsett fra at vi putta, men det betyr ikke at de var gode. De skapte ingen verdens ting, men presset tidvis bra og hadde god kontroll bakover, men det skyldes også elendig bevegelse fra vår side, i tillegg til ensidig/planløst angrepsspill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: krakra on April 27, 2013, 02:50:13 AM
Jeg tror Skars ville sagt mye av det samme hvis kampbildet hadde vært det samme på Lerkendal, Molde eller Drammen for vår del. DEF drar på litt med at de hadde full kontroll, men vi skapte ingenting før målet som kom på et veldig beleilig tidspunkt. Askar sier jo selv at vi ikke var bedre enn Odd før målet og får skryt for ærligheten sin.

Odd er et lag med nesten bare egenutviklede og lokale spillere. Noen mener jo at vi knapt hadde overlevd i Adeccoligaen med bare lokale spillere på laget, så skjønner jo at DEF syns førsteomgangen deres var bra. Odd er et lag som imponerer hvis de unngår bunnstriden i mestparten av sesongen.


Nå ble det jo skapt NOE. Sjansen til Zsolt er ekstrem, men det var totalt sett en tannløs omgang fra oss. Vi var relativt bedre i våre bortekamper mot RBK og LSK (i første...) Det var derimot ikke uventet. Kampbildet var forutsigbart, Odd går ut i 100 og trekker seg deretter mer tilbake og satset på denne ene kontringen eller Branntabben. De blir ikke de siste som gjør det på Stadion i år, jo lenger vi ligger i toppen jo større respekt har motstander når de kommer, og i tippeligaen betyr det å spille slik Odd gjør.




krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 00:35:37 AM
Quote from: brann89 on April 27, 2013, 00:02:01 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 23:05:08 PM
Quote from: TCAC on April 26, 2013, 23:01:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 22:36:26 PM
Forøvrig er det utrolig å høre på Fagermo sin sutring i intervjuet med tv2. Ikke at jeg ble overrasket, men utrolig at det er mulig.


Hva sa han? Finnes det en link til det?

EDIT: Eller er det bare Askar/Fagermo-greien dere snakker om?


Ja, det er den. Det er morsomt å se hvor forskjellige trenere er etter tap. Jonevret forrige uke tok det som en mann og sto ikke og skyldte på alt mulig annet, slik Fagermo gjør.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannaskar-med-monopolstikk-til-fagermo-her-er-tre-millioner-slutt-aa-mase-om-penger-4034855.html


Men at Fagermo mener at Odd var så mykje betre enn Brann i denne kampen pga at dem hadde ballen mer enn Brann er jo berre latterlig. Hjelper ikje ha ballen mye, når man ikkje har noe plan bak det.


Precis. De skapte ingen verdens ting, da hjelper det lite å ha mer ball.



Ja det med ballinnehav er jo egentlig ikke så interessant. Triller du ball innenfor egen sekstenmeter, kan du ha 100 % ballinnehav, men det er ikke dermed sagt at du dominerer kampen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ballinnehav preges av mål og innstilling. Vi kan like denne "safingen" så lite vi vil, men tallene så langt viser jo at det er effektivt. Det står nok en liten bataljon klar for å kritisere når det en gang sprekker...

psv-hasund

Newcastle hadde 52 % ballinnehav mot Liverpool og tapte 0-6 så den behøver ikke si så mye om hvem som er best.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 27, 2013, 21:33:40 PM #183 Last Edit: April 27, 2013, 21:38:40 PM by Gulløl
Har ikke vært noe omtalt situasjonen like før Huseklepp fikk gult kort. Innlegget der hodestøttet til Nordkvelle går rett i Storbæk sin arm som står rett opp en liten meter unna. Fire av Brann spillerne i nærheten markerer også straffe like etter situasjonen. Har sett reprisen i sakte kino over ti ganger nå og min konklusjon er at der gikk Brann glipp av en klar straffe. Ser på den sakte kinoen at dommeren kan se ut som at han stusser og er i tvil om han skal dømme straffe. Det ble vist repriser fra forskjellige kamera vinkler men den reprisen etter 33 min og 35 sek viser tydelig at ballen slår inn i armen og at Brann skulle hatt straffe.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 27, 2013, 21:33:40 PM
Har ikke vært noe omtalt situasjonen like før Huseklepp fikk gult kort etter 30 min. Innlegget der hodestøttet til Nordkvelle går rett i Storbæk sin arm som står rett opp en liten meter unna. Fire av Brann spillerne i nærheten markerer også straffe like etter situasjonen. Har sett reprisen i sakte kino over ti ganger nå og min konklusjon er at der gikk Brann glipp av en klar straffe. Ser på den sakte kinoen at dommeren kan se ut som at han stusser og er i tvil om han skal dømme straffe.


Og det røde kortet Odd antagelig skulle hatt da Pusic ble hindret med fri bane mot mål.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Eg hugsar ikkje kven som stod bak den forseelsen der, men Jone Samuelsen skulle vel og ha vore utvist. To gonger handsa han med vilje i går, utan at han fekk noko straff det.

Klaus_Brann

Ikke minst. Straffesituasjonen har jeg ikke sett godt nok, men den til Pusic var soleklar!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Go Up