• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd fredag 26. apr kl 19:00

Started by Lasaron, April 22, 2013, 07:54:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article276928.ece

Fagermo er en skrue. Etter kampen mot Molde var han imponert over "Norges beste lag". Er dette Solskjær smisking, har han ikke sett at Molde ligger på siste plass på tabellen ??

På fredag kommer Fagermo til Brann Stadion og møter laget han hater mest. Brann kan være oppe på 2 plass om de slår Odd. Om Brann banker Odd kommer han garantert ikke til å bli imponert og kommer nok til å mene at Brann er et dritt dårlig lag, hehe.

Velkommen Fagermo, vi elsker deg og gir deg gjerne en sang eller tre  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Med en uke hvile så er det helt utenkelig at Askar vrakes. Han fortsetter å være den mest stabile spilleren vår. Jeg vil tro laget som starter mot Odd er omtrent det samme som startet mot Viking. Unntaket er skaden til Jonson, og skaden til Wangberg blir garantert tatt med i regnestykket også. Slik det er nå har nok Skarsfjord Grønner på startoppstillingen sin.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Vel, kan Brann gi Gjesdal kontrakt nå og ha ham spilleklar til fredag? Cupkampen er vel Gjesdal spilleklar for uansett, men Sogndal-kampen kan komme for tidlig for både Jonson og Wangberg. Og det er bare første av ihvertfall 5 kamper på 15 dager. Det skal svært lite til før det blir spiller ute av posisjon i flere kamper i mai.

Nixon

Hvilke andre alternativer har vi i stallen dersom vi i verste fall får en skade på en midtstopper på fredag? Islendingen? Badji?
Rød makt på Hansa

Xminator

April 23, 2013, 12:46:52 PM #6 Last Edit: April 23, 2013, 12:49:11 PM by Xminator
Pavlov! Fakiri kunne sikkert spilt der også. Selv ville jeg kanskje prøvd Sævarsson inn sentralt om Zsolt eller Grønner må gi seg fredag.

Skadene er jo alvorlige i følge BA. Det er tidligst snakk om 25. mai, og det er 7 seriekamper og minst en cupkamp det er snakk om. Grønner får ihvertfall spilletiden han bare kunne drømt om denne sesongen.

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PM
Pavlov! Fakiri kunne sikkert spilt der også. Selv ville jeg kanskje prøvd Sævarsson inn sentralt om Zsolt eller Grønner må gi seg fredag.

Skadene er jo alvorlige i følge BA. Det er tidligst snakk om 25. mai, og det er 7 seriekamper og minst en cupkamp det er snakk om. Grønner får ihvertfall spilletiden han bare kunne drømt om denne sesongen.
Ikke tidligst, men i verste fall slik jeg leser det. Han  sier jo de kan være klar før

Nixon

Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PMPavlov!


Han har i alle fall tempoet som kreves for å spille midtstopper i Sportsklubben Brann!:)

Men spennende med Grønner nå. Dette kan jo lett bli en skikkelig boost i karrieren hans. Men selv om han tar godt vare på sjansen sin er det jo en liten utfordring at det er lagets kaptein som vil inn igjen...
Rød makt på Hansa

dudo

Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Vi har blitt en fin gjeng: Surmuler etter seier på Stadion og jubler når kapteinen er ute med skade ;-)

Lasaron

Quote from: Nixon on April 23, 2013, 13:07:46 PM
Quote from: Xminator on April 23, 2013, 12:46:52 PMPavlov!


Han har i alle fall tempoet som kreves for å spille midtstopper i Sportsklubben Brann!:)

Men spennende med Grønner nå. Dette kan jo lett bli en skikkelig boost i karrieren hans. Men selv om han tar godt vare på sjansen sin er det jo en liten utfordring at det er lagets kaptein som vil inn igjen...


Ja, der har vi kapteinsproblemet igjen. Vi har i mange sesonger nå vært uten en skikkelig kaptein. Med det så mener jeg en ledertype som spiller nesten alle kampene. Hvis Grønner og Zsolt spiller kjempegodt må vi bytte kaptein. Hvem til? Fakiri som fort blir utkonkurrert av Demir? Soko som fort blir utkonkurrert av Haugen og Badji? Kommer Soko til å starte mot Odd siden han er visekaptein, selv om Haugen er bedre? Osv etc.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.

Lasaron

Hvem vil være fjerdevalg som midtstopper i denne kampen, hvis krisen skulle oppstå? Jeg ville brukt Sæv, dernest Fakiri.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: dudo on April 23, 2013, 13:10:03 PM
Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.


Hva er det for innstilling?:) Vi må vel kunne forvente seier. At Grønner kommer inn og gjør en fullgod jobb. Flere har jo tatt til ordet for at han uansett skader skal spille i stedet for nær sagt alle de andre tre midtstopperne.
Rød makt på Hansa

ostraume

"Flere"? Det er vel strengt tatt bare vår egen talentvenn krakra som står for den holdningen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

To uriktigheter på en setning, med to påstander. Grattis;)

aleksanderhjelleseth

Eg tror ikke vi blir så veldig svekket med Jonsson ute, Grønner kan gjøre en meget god jobb.
Kanskje Korcmar fungerer bedre som "forsvarssjef"? Grønner har ihvertfall alle forutsetninger for å bli en kanongod stopper i Norsk målestokk. Han har potensiale til å bli vår fremtidige kaptein, den er helt grei.

ostraume

Jeg tror vi blir vesentlig svekket med Jonsson ute og ville mye heller sett Jonsson + Grønner enn Korc + Grønner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Ja men no er ikke det et alternativ, Jonsson og Grønner. De 4 neste kampene er mot antatt dårligere motstandere, og eg tror at vi skal komme oss helskinnet igjennom de, med eller uten svensken, grønner er ikke en dårlig spiller.

Xminator

Det er selvsagt eneste fornuftige løsning å gi Gjesdal A-kontrakt når situasjonen er som den er. Det beste er at han garantert kommer til å gjøre en grei til god jobb om han må innpå også.

Xminator

Quote from: Nixon on April 23, 2013, 13:38:39 PM
Quote from: dudo on April 23, 2013, 13:10:03 PM
Spennende! Jeg gleder meg, så får det gå som det går.


Hva er det for innstilling?:) Vi må vel kunne forvente seier. At Grønner kommer inn og gjør en fullgod jobb. Flere har jo tatt til ordet for at han uansett skader skal spille i stedet for nær sagt alle de andre tre midtstopperne.


Om vi ikke vinner kan Grønner pakke sekken og reise til Moldova.

Churchill

hadde det vært en ide å forsøke Soko som stopper? Han er alt for god til å sitte på benken!
...we shall never surrender.

krakra


Churchill

For eksempel. Zolt har jo ikke alltid imponert. Det er jo ikke sikkert Grønner slår til heller.
...we shall never surrender.

Lasaron

Jeg tipper Gjesdal er bedre enn Soko som midtstopper.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Churchill on April 23, 2013, 18:18:26 PM
For eksempel. Zolt har jo ikke alltid imponert. Det er jo ikke sikkert Grønner slår til heller.
Nei, det er ikke sikkert Grønner slår til, men han skal vitterlig få sjansen før vi omskolerer en treg midtbanespiller som såvidt jeg vet aldri har spilt stopper
Jeg tviler på at Skars vraker Zsolt til fordel for Soko

Hatleking

David Nielsen nemnde at me prøvde å spele litt som Barcelona med ambasiøst angrepspel. Kanskje me kjem til å kopiere trenden med å trekkje ned ein djup midtbanespelar som stoppar òg? Nei, eg trur og håpar ikkje det. Gjesdal vert nok føretrukke føre Soko om Grønner eller Zsolt feilar/vert skada.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 23, 2013, 13:29:08 PM
Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.


Ja, Haugen har ikke vært fantastisk, så det skader ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Uenig i Soko for Haugen. Synes ikkje Soko sine innhopp har vært stort å skryte av. Han virker tung og treig sammenlignet med Haugen.

Haugen har ikkje vært brilliant i det siste, men bunnivået hans er langt høyere enn i fjor. Han jobber,  kriger og dekker rom på en helt annen måte enn tidligere. Føler ikkje Soko har det samme i seg.

Lasaron

Ja, Haugen blir byttet ut i hver kamp, ofte er det Soko som kommer inn. Da skal han liksom ha kvikke bein mens de fleste motstanderne har tunge bein. Likevel virker han tyngre og treigere enn Haugen. (Han er vel tyngre og treigere også, når alt kommer til alt). Men Soko hadde en god kamp mot Vålerenga. Mulig han får spille slik at han kan være kaptein. Det er også mulig at Zsolt blir kaptein.
Tren på langskudd

Tom C

Synes heller ikke at Haugen har briljert så voldsomt, men føler at han har det lille ekstra i forhold til Soko. Han har blikket og evnen til å slå de lure pasningene, samt at han er mye raskere enn Soko. Soko på sin side virker å spille mer på det trygge, og han har litt å gå på når det gjelder kreativitet synes jeg. Bra duellkraft, men trenger nok litt mer tid før han er i godt gammelt slag. Derfor synes jeg det er helt ok sånn som Skars gjør, og lar Haugen være første pri, så får Soko 20-30 minutter på slutten.
Aldri mer Obos....

kabelmann

Haugen virker til tider litt _for_ giret på å slå de lure pasningene og da går de isteden rett i beina på motstander eller ut over linjen. Han kunne med fordel brukt et sekund eller to ekstra på å vurdere om den lure pasningen skal slås eller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Da er Badji et slags motstykke. Han har ro med ballen, og slår ikke en pasning uten at han er trygg på at den kommer fram. Til tider er han litt for rolig, kanskje, og ender opp med mange piruetter mens han ser seg om. Minner litt om Torp.
Tren på langskudd

Kjell249

Ekstemt viktig å ha en som Badji på laget, som tørr og holde på ballen, for det er det veldig få andre på Brann som gjør. Kanskje utenom de som tar med ballen i lengderetning og prøve å bryte igjennom. Innimellom må vi tørre å holde ballen i laget, når vi ikke har kontringsmuligheter. Vi må bli flinkere til å hvile laget, mens vi har ballkontroll og ta tempoet ut av kamper der vi leder.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Ja, absolutt. I det store og hele er jeg godt fornøyd med måten Badji opptrer med ball på.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg håpar at Barmen får speletid òg. I cupkampen var han dominant. Kanskje me får sjå ein meir motivert og seriøs Barmen framover? I så fall bør han få ein del minutt. Av dei to rollene på midtbana er det vel Haugen sin posisjon han passar best i, men han passar betre enn t.d Haugen i Badji-rolla. Kanskje me avgjer kampen tidleg og let Badji kvile litt mot slutten av kampen?

Huff

Quote from: Kjell249 on April 24, 2013, 10:24:54 AM
Ekstemt viktig å ha en som Badji på laget, som tørr og holde på ballen, for det er det veldig få andre på Brann som gjør. Kanskje utenom de som tar med ballen i lengderetning og prøve å bryte igjennom. Innimellom må vi tørre å holde ballen i laget, når vi ikke har kontringsmuligheter. Vi må bli flinkere til å hvile laget, mens vi har ballkontroll og ta tempoet ut av kamper der vi leder.


Helt enig. Må dog legge til at Badji dro det litt langt mot Viking, da han ved et par anledninger holdt såpass lenge på ballen at han dro på seg to-tre Vikingspillere uten sikring bak seg. Er og enig med Kabelmann i at Haugen blir litt for gjennombruddsorientert til tider, han bør lære av Badji og holde mer på ballen fremfor å gå for gjennombruddspasninger hele tiden.

Xminator

Synest Badji litt for ofte søker støttepasningen før han ser etter den offensive løsningen. Det er klart at gode spillere skal ha de trygge alternativene klare, men en mer direkte Badji vil gi ett bedre Brannlag. Det forutsetter selvsagt at de foran ham beveger seg smart, men det finnes knapt noe mer frustrerende enn å så kantene ha rom for så å bli dekket eller måtte stoppe fordi pasningen aldri kommer.

Brannlaget så langt har skapt veldig lite, så selv om det har gitt poeng, så er det mest på bakgrunn av effektivitet og ikke ett stort antall sjanser. 3.4 i snitt er lavt, selv om jeg synest VG har vert litt vel strenge med sjansetellingen når det kommer til Brann i år. Brann har så langt med Skarsfjord snittet over 5, Nilsen kom rett under, mens Mjelde stort sett holdt laget med en sjansesnitt over 6.

aleksanderhjelleseth

Kanskje Badji og Haugen bør lære litt av hverandre! Haugen kan godt spille litt flere "sikre" pasninger og Badji kan kanskje la ting gå litt fortere, blir fort litt forutsigbart med cruyf vending hver gang han har ballen. Men eg tror deres samspill bare vill bli bedre med tiden. At Soko skal starte forran Haugen ser eg som unødvendig å meningsløst, de har hatt 6 dagers hvile og da trengs ikke rullering. Sentralduoen må samkjøres, så kan heller soko komme inn for Haugen de siste 10/20min. Barmen imponerte mot hovding(selv om ikke motstanden var allverden) og bør få litt spilletid fremover, gjerne i bytte mot Badji. Barmen har ro og spiller enkelt, en bra backup.

Når det gjelder det som ble nevnt her, om å prøve soko som midtstopper, så synst eg det er det en dårlig idé. Er ikke et godt signal å sende til de unge lovende, at de heller prøver en midtbanespiller en å gi de sjangsen. Dette går helt fint, Odd skal høvles!

krakra

Enig at duoen blir samkjøres, men Soko hadde ikke slite benken i hele år. Riktignok tror jeg det blir endel naturlig rullering på midtbanen, som i fjor. Vi har et veldig tatt kampprogram fremover, da blir det nok rullering både på spissplass og midtbane. Får vi håpe.

aleksanderhjelleseth

Ja, naturlig rullering er bra når kampene kommer tett, og Haugen er vell bare et gult fra karantene? Så den rulleringen kommer av seg selv. Men Soko virker litt treg og omstendig, mener helt klart at Haugen bør prioriteres forran. Føler dog at vi har et skikkelig spennende lag på gang, spillere som Larsen, Haugen, Finne, Demir, Badji har alle potensiale til å bli veldig gode. Det er noe på gang.

krakra

I tøffe bortekamper kunne vi vurdert å spille med tre midtbanespillere. På Odd holder det nok med en.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann89

Faen, må berre så dette stygge laget, med den enda styggere og ufyslige fagermo.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

pidre

Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2013, 22:30:47 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 23, 2013, 13:29:08 PM
Helt greit om Soko starter mot Odd. Han er god nok til at han fortjener noen kamper fra start, og skader ikke å rullere litt.


Ja, Haugen har ikke vært fantastisk, så det skader ikke.


Haugen har vært bra, og har nok endo meir inne. Han forsvarer klart plassen sin. Soko derimot, er eit trist skue - blytung og treg. Skal han tilbake må han opp fleire knepp. Håper han greier det, for han er ein god fotballspelar og ein fin type.

Slik situasjonen er no, synes eg Barmen skal inn før Soko.

Barmen er bra, dekker store rom og er god med ball - og så er han ein målscorar.
Saludar a los monos!

Lasaron

Soko er da kvikkere enn i fjor. Forøvrig er jeg litt fan av Barmen, og håper han får spilletid.
Tren på langskudd

Gulløl

Er enig i at Soko virker blytung og treg hittil i år. Ihvertfall ikke kvikkere en i fjor som Nordkvelle har blitt. Soko bør kanskje minske vekttreningen han også, og noen kg mindre skader ikke heller. Barmen er absolutt oppe på siden av Soko som tredjevalg på DM og bør absolutt vurderes til å få spilletid i denne kampen. Barmen er mer målfarlig en Soko, men i denne kampen der Odd sikkert kommer til å ligge bakpå kommer sikkert Soko sine langskudd til god nytte. Kanskje Haugen får hvile hele denne kampen, at Soko starter og at han bytter med Barmen siste halvtimen.
Haugen får karantene ved neste gule kort så kanskje det er nyttig at han står over denne kampen og at vi trenger han mer i den vanskelige bortekampen mot Sogndal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dragn

Quote from: Xminator on April 24, 2013, 12:15:51 PM
Synest Badji litt for ofte søker støttepasningen før han ser etter den offensive løsningen.


Tror dette er Skarsfjords plan, og ikke Badji sitt manglende overblikk eller evner. Skal jo tross alt kopiere Austin ;)

Go Up