• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Azar Karadas (edited)

Started by Superjack, December 01, 2003, 20:36:52 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

KenFeltZ

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "KenFeltZ"[ Han har i ettertid sagt at han angrer på den noe overdrevne jublingen.
Karadas hadde lite å stille opp mot Hoftun og co og godtok derfor å spille spiss der det var mer behov. Og har du tenkt på at RBK sin profesjonalisme kan ha å smittet over på Karadas og at han muligens blir mer voksen med årene? Umodenhet gjør deg ikke til sviker!
At Karadas stagnerte i Brann er helt rett men dette er noe som ligger i kortene å si når man skal forsvare ett slikt klubbskifte mellom to rivaler.
RBK var på den tiden en vesentlig mer profesjonel klubb enn Brann så hvor er problemet? Det sa forøvrig Rønningen ett par år etterpå også og da hadde Brann som klubb t.o.m utviklet seg videre men tydeligvis ikke nok.


Jeg svarte på en påstånd der noen antydet at RBK ikke var mer professjonell enn Brann på den tiden. RBK er fortsatt en mer profesjonell klubb enn Brann den dag idag.

Jeg sier heller ikke det er greit å gå til en erkerival slik Karadas og muligens Huseklepp men det er ikke svart/hvitt slik du og endel andre her stadig antyder i diverse saker rundt Brann. Det er grunner bak disse overgangene og grunnene som faktisk er velbegrunnet. Hvorvidt de er gode nok grunner kan vi sikkert diskutere men den stadige svart/hvitt fremstillingen på flere saker rundt Brann gjør at diskusjonsnivået kommer ned på ett lavt nivå.

Jeg sier heller ikke at han gikk til RBK kun pga at han ble presset til det. Karadas er en veldig oppegående person med mye følelser. At det rente litt over i det tilfellet der bør ikke bli brukt mot han mot evig tid. Jeg kjenner til hele situasjonen inngående om akkurat denne saken og det blir for dumt når uvitende personer alla Krøvel kommer med svært streke påstånder om Karadas sin karakter når han tydeligvis ikke vet mer enn hva som står vagt i ett par aviser.

Corran

Karadaz var en ung spiller som var lettere forvirret. Landslagsledelsen anbefalte ham en ting og Teitur noe annet. Det ble litt vel mye styr for en ung gutt og når Brann ville selge ham til rbk som lovet ham spilletid i en posisjon han hadde fått beskjed av landslagsledelsen om at han var best i så hoppet han på. At de senere brukte ham i en annen posisjon er en annen sak.
Og at han reagerte som han gjorde, på målet, irriterte meg like mye som amnge andre. Men man må som sagt huske at dette var en ung og umoden gutt med mye følelser som det siste året hadde følt et vanvittig press fra alle kanter.

Eg personlig kommer ikke til å holde det mot ham om han retunerer. Om han e sportslig god nok er eg ikkje sikker på Han kommer i alle fall ikke til å bidra før neste sesong.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


runarnormann

Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?  Naar han attpaatil blir boennfalt om aa gaa, tror jeg ikke valget var saa vanskelig og personlig tror jeg aelig talt jeg ville gjort det samme.  Og hva saa om han jublet da RBK scorte mot Brann?  Det var jo laget hans som scorte, klart han jublet!  Og det siste argumentet til Kroevel er at Karadas var frekk nok til aa si at RBK var mer proff enn Brann.  Igjen sier jeg hva saa?  Mannen har jo helt rett?  Kan noen, med haanden paa hjertet, si at Brann har vaert bedre styrt enn Rosenborg de siste 30 aarene?  

Er Karadas god nok for Brann, saa er det klart han er velkommen!
egenden Alf Dahl

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Karadas til FFK?

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1252909.ece


Ikke umulig. Kvisvik er jo der, og Brann tenker nok det samme som oss - hvor står Karadas etter sykdomen og er han riktig spillertype?

Marek

Quote from: "Xminator"Ikke umulig. Kvisvik er jo der, og Brann tenker nok det samme som oss - hvor står Karadas etter sykdomen og er han riktig spillertype?


Da må vi lide oss igjennom mange pinlige episoder med Kvisvik og Karadas og deres veddemål som av en eller annen merkelig grunn media føler behov for å fortelle oss om.
ons Ivar skal hem...

Brannfrelst

Svaret mitt på denne tråden er nei,enkelt og greit pga sykdommen hans. Dersom det er en noelunde trent Azar er det greit,som midtstopper først og fremst,og spiss etterhvert som Winters forsvinner.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?   !
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"


Stilig - så du mener han gikk til RBK fordi de var bedre?

Den var nye - har hørt en del andre spekulasjoner men den der er ren piss...

Og forøvrig så er ikke Arsenal bedre enn Tottenham! (Selv om tabellposisjonen kan antyde annerledes de siste sesongene.)

Og om du sammenligner Sol Campbell sin overgang med Azar sin så er du VELDIG LANGT ute å kjøre.

Sol gikk til Arsenal på FREE TRANSFER etter at Tottenham fikk et gigant bud fra utlandet på ham, og han selv muntlig sa han ønsket å bli i Spurs.

Men er jo ikke sikkert det var den overgangen du siktet til.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"
Og hva unnskylder det Karadas at han i ettertid angrer på feiringen av RBKs snuoperasjon mot oss på Stadion i 2002? At han angrer nå, bestrider jo ikke det faktum at han der og da var helt fra seg av glede da RBK snudde kampen fra 1-2 til 3-2 på overtid. Greit nok at han var fornøyd med at laget han spilte på vant, men det får jo være grenser for glede når han spiller mot "klubben i hans hjerte" og det får være grenser for respektløshet i å overhodet ikke legge skjul på lykkefølelsen! Der og da var følelsene hans 100% RBK - 0 % Brann. Og selvsagt sier han nå at han angrer, for feiringen harmonerer jo utrolig dårlig med hans tidligere påstander om at Brann er klubben i hans hjerte. Dessuten sier han selvsagt at han angrer, nå når han kanskje skal tilbake til Brann!


Enig i at det var unødvendig feiring den gangen. Tidligere i år når Fredrikstad scoret på et innlegg fra Kvisvik, løp Kvisvik tilbake til deres banehalvdel uten å gjøre antydninger til feiring av målet. Det er måten å gjøre det på, respektfullt overfor sine tidligere supportere. Men når det er sagt så er kvisvik 32 år eller noe sånt, og Karadaas var vel rundt 21 år den gang. Det meste kan tilgies, og om Karadas er god nok og ønsker å spille for Brann mener jeg vi skal ta han i mot med åpne armer. Han stod ivertfall ikke frem på tv å sang "Brann er rævva"  når han feiret gull med rbk.

runarnormann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?   !


Det er helt greit at man forlater Brann til fordel for RBK, fordi RBK er (var) mye bedre.  Innrømmer at jeg er en kvirulant som bare sier ting for å provosere.


Sensurerte innlegget ditt litt, slik at det tilpasset poenget mitt.  Regner med at det er greit for deg, ettersom det er standard taktikken din med dine siteringer.

Nei, man skal ikke ha sympati hvis en spiller gaar til en klubb, bare fordi den er bedre.  Poenget er at, noe baade jeg og andre har sagt tidligere, det var mye annet involvert i denne saken.  Dette tror jeg du vet like godt som alle andre her inne.  Men ta det med ro, det er ut som om Azar ikke gaar til Brann.

Et spoersmaal til deg Kroevel, hvis du fikk tilbud om ny jobb i et bedre firma, samtidig som sjefen din gjoer det klart at han vil du skal slutte, hva ville du gjort?  (Er klar over at dette er ytterst hypotetisk, i og med at de fleste sosialkontor er like, men bruk fantasien.)
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"
Quote from: "krøvel vellevold"


Stilig - så du mener han gikk til RBK fordi de var bedre?

Den var nye - har hørt en del andre spekulasjoner men den der er ren piss...

Og forøvrig så er ikke Arsenal bedre enn Tottenham! (Selv om tabellposisjonen kan antyde annerledes de siste sesongene.)

Og om du sammenligner Sol Campbell sin overgang med Azar sin så er du VELDIG LANGT ute å kjøre.

Sol gikk til Arsenal på FREE TRANSFER etter at Tottenham fikk et gigant bud fra utlandet på ham, og han selv muntlig sa han ønsket å bli i Spurs.

Men er jo ikke sikkert det var den overgangen du siktet til.


Hallo, menneske! Han sa SELV at han gikk til RBK fordi han stagnerte i Brann. Det var "runarnormann" som mente det var helt greit at Karadas gikk fra Brann som var på randen av konk og nedrykk, til RBK som var Norges suverent beste lag. Jeg svarte bare på den uttalelsen.

Når det gjelder dine uttalelser om at Arsenal ikke er bedre enn Spurs, så regner jeg med at det var selvironi fra en supporter av Nord-Londons lillebror Spurs...

Og jeg snakket IKKE om Campbell sin overgang konkret, men en tenkt overgang fra Spurs til Arsenal generelt. Men vi finner likheter mellom Karadas og det du sier om Campbell: Karadas var også muntlig enige med Brann i et halvt år om han skulle skrive under ny kontrakt. Han skulle hele tiden "skrive under snart". Men signaturen kom ALDRI!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"[ Et spoersmaal til deg Kroevel, hvis du fikk tilbud om ny jobb i et bedre firma, samtidig som sjefen din gjoer det klart at han vil du skal slutte, hva ville du gjort?  


Er ikke sammenlignbart. Det angår ikke titusener/hundretusener av mennesker om jeg bytter jobb. Og dessuten er det ikke slik at man i min bransje har vokst opp med å heie på det ene firmaet eller det andre.

Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!
Legg ned hele klubben!

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Vil forøvrig nevne at det jeg har hørt om ME er at det er et kronisk tretthetssyndrom..

Så dere kan si hva dere vil, men så lenge det er kronsik blir man aldri helt frisk, og man kan få tilbakefall når som helst..

Med alle sykdommer går det opp og ned, og man har sine bedre og verre dager. Men hva skjer den dagen ME er tilbake for fullt, og han ligger der langstrakt når vi virkelig trenger han? Nei. La han gå til FFK. Så får vi vise tormi og alle, når han scorer på stadda igjen, at hjertet hans ligger langt borte fra Bergen.

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Og jeg snakket IKKE om Campbell sin overgang konkret, men en tenkt overgang fra Spurs til Arsenal generelt. Men vi finner likheter mellom Karadas og det du sier om Campbell: Karadas var også muntlig enige med Brann i et halvt år om han skulle skrive under ny kontrakt. Han skulle hele tiden "skrive under snart". Men signaturen kom ALDRI!


MEN eeeh en viktig utelatt detalje. I Azars tilfelle var det Brann som ønsket å selge og DE FIKK penger.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

BA: Karadas har fått tillatelse av Benfica til å snakke med andre klubber. Halve eliteserien, inkludert RBK, LSK og VIF ligger langflate etter spilleren. Ett russisk lag og Brugge skal også ha lagt frem lønnstilbud i toppklassen.

Magefølelsen sier at Karadas går til en ny utenlandsk klubb, og at Brann nok er bedre tjent med å bruke lønnspengene andre steder, selv om spilleren har lokal tilhørighet.

Kjell249

Enig i at det er litt for mye usikkerhet knyttet rundt ME og om Karadas er helt frisk. Han har heller ikke spilt så alt for mye de siste årene, selv om jeg tror at en helt frisk Karadas holder bra eliteserienivå. Når det i tillegg er mange klubber som er med på å dra opp prisen, så risk-reward tradeoffen ikke er så alt for bra. Er ikke nødvendigvis det beste for Brann å bare samle opp gamle stjerner.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Roffarne

Det ar mye følelser i sving den gang Azar forlot oss, det er klart.
Noen ville til og med kalle sviket hans større enn det vi så fra Stryns store sønn, men de fleste sider av saken er vel kraftig belyst både i media og av besserwisserne her på forumet så her får vel hver enkelt gjøre opp sin mening eller holde på den de hadde i 2001.
Rent sportslig kan

Kjell249

Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Quote from: "krøvel vellevold"
Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!

benny

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Er egentlig AK ønsket av alle disse klubbene eller er det et forhandlingsutspill fra hans agent?synes det virker merkelig etter at han har vært ute i så lang tid med sykdom. Har hørt om andre spillere som skulle være veldig attraktive for andre klubber bl.a Zavrl som visstnok skulle være veldig aktuell for en russisk klubb. Er egentlig for at vi signerer AK og lar han spille seg inn i en midtstopperrolle med tanke på neste sesong, men jeg tror ikke han vil være noen forsterkning nå i høst.

krøvel vellevold

Quote from: "Røde Mor"
Quote from: "krøvel vellevold"
Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!


Noen som har satt spørsmålstegn ved spillere som lar være å juble åpenlyst ved scoringer mot sin gamle klubb? Og forresten så scoret jo ikke Karadas selv engang! Han var jo likevel omtrent den som tok mest av i jubelscenene! Må jo kunne gå an å være litt behersket i jubelen når man ikke scoret selv, og scoringen kom mot "hans favorittlag" etter en kontroversiell overgang!

Og selvsagt kunne ikke Karadas som RBK-spiller slengt drit om RBK. Men han sa flere ganger at dette var noe han gjorde for å utvikle seg selv som fotballspiller. Hvis han virkelig ble tvunget avgårde: Hvorfor holdt han ikke bare kjeft om hvorfor han gikk - i stedet for å påstå at han gikk av egen vilje? Eller han kunne sagt at gikk fordi Brann ønsket at han ble solgt, uten dermed å si noe som kunne ødelagt hans troverdighet i RBK-leiren.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Quote from: "krøvel vellevold"
Noen som har satt spørsmålstegn ved spillere som lar være å juble åpenlyst ved scoringer mot sin gamle klubb? Og forresten så scoret jo ikke Karadas selv engang! Han var jo likevel omtrent den som tok mest av i jubelscenene! Må jo kunne gå an å være litt behersket i jubelen når man ikke scoret selv, og scoringen kom mot "hans favorittlag" etter en kontroversiell overgang!

Og selvsagt kunne ikke Karadas som RBK-spiller slengt drit om RBK. Men han sa flere ganger at dette var noe han gjorde for å utvikle seg selv som fotballspiller. Hvis han virkelig ble tvunget avgårde: Hvorfor holdt han ikke bare kjeft om hvorfor han gikk - i stedet for å påstå at han gikk av egen vilje? Eller han kunne sagt at gikk fordi Brann ønsket at han ble solgt, uten dermed å si noe som kunne ødelagt hans troverdighet i RBK-leiren.


Oki, jeg må innrømme at husken min er litt rusten, men om han ikke scorte selv så stiller det seg litt annerledes.

Poeng 2 står dog fremdeles. Om man er 21 år, fremmed spiller på et nytt lag som på den tiden var regnet som mye bedre enn Brann, kanskje litt usikker på om man er god nok, hva satser man på da? Komme på godsiden av sjefene. Det å utvikle seg er da et mye bedre mål en for eksempel å si "Ja, jeg gikk til RBK fordi jeg hadde lyst å vinne noe. Det ville jeg aldri ha gjort med Brann". Tror du at det er lettere å si ingen kommentar i Trondheim enn i Bergen?

Igjen er spørsmålet mitt: Supportere, styre, ledere og hele maskineriet rundt en klubb har jo lyst at en spiller som blir kjøpt for store penger, skal ha litt lyst til å spille for klubben. Om man kommer med et utsagn som "ja, Brann ville at jeg skulle gå" blir det litt som om "Ja, jeg har ikke særlig lyst å være her altså." JEg vil anta at om vi hadde kjøpt Braathen og han hadde sagt at tja, RBK ville at jeg skulle reise, så ville det ha virket litt motvillig. Selvfølgelig kunne man lagt til at man følte seg dolket i ryggen fra klubbens side, det ville skapt en litt større aksept for valget. Men, om han var så glad i klubben som vi alle trodde før han stakk, var vel det siste han ønsket å gi klubben et dårlig omdømme? JEg vet ikke, men jeg registerer at jeg nok er uenig med flere her inne angående Karadas.

Xminator

"Brann vil ha Azar i 5 år" - forsiden av BA.

monzilla

Hvordan ligger Azar ferdighetsmessig egentlig? Er han god nok?


xTaTic

Quote from: "monzilla"Hvordan ligger Azar ferdighetsmessig egentlig? Er han god nok?

Roffarne

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Jeg regner i alle fall kaldt med at en spiller som nylig er friskmeldt fra ME neppe er den dyreste vi kunne kjøpt. Og om så skulle være tilfelle så får man vel håpe på at de som syssler med penger i Idrettsveien ikke slenger mer penger på bordet enn de mener AK er verdt.
Ellers festlig at du ikke ser ut til å gi rom for synsing. Det tar vel muligens litt av brodden av hele konseptet "diskusjonforum".

megleren

Tror at Azar er en forsterkning samme hvor han spiller. Og jeg ser han gjerne i Brann på lang kontrakt.
r og blir et sittesvin på Hansa

Manx

Karadas er hjertelig velkommen til brann på en 5 års kontrakt.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!


Kjell249

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Jeg regner i alle fall kaldt med at en spiller som nylig er friskmeldt fra ME neppe er den dyreste vi kunne kjøpt. Og om så skulle være tilfelle så får man vel håpe på at de som syssler med penger i Idrettsveien ikke slenger mer penger på bordet enn de mener AK er verdt.
Ellers festlig at du ikke ser ut til å gi rom for synsing. Det tar vel muligens litt av brodden av hele konseptet "diskusjonforum".


Du skriver bastant at AK er verdt det. Ingen synsing der, så jeg reagerer på at du kan så bastant kan si det, uten å egentlig ha noen peiling.  Så det du egentlig mener er at kanskje/muligens AK er verdt det, hvis han er frisk og ikke koster så alt for mye og det er jeg helt enig i:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vidar36

Azar Karadas har aldri hatt ME, han har alltid sagt at han har hatt en type utmattelses syndrom som har holdt han ute en periode. no er han i full trening 4 mnd senere. det er kun visse aviser som har sagt at han har ME, man azar og hans leger har sagt han har en type utmattelsesyndrom av det lette slag.
jeg jobber på sykehus og har sett mange med ME, for å si det sånn.....han hadde ikke spilt fotball  etter 4 mnd da.
og han har tatt mange tester der alt er visst å vere i orden så han er friskmeldt.

jeg håper azar kommer, han vil kunne tilføre brann mye!

rbk saken vil aldri få en ende så om man vil diskutere så er det bare å diskutere....men da må dåkke gjere det så lenge dåkke lever! :D

kom hjem azar, vi skal knuse alt!

xTaTic

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1273825.ece

Nå er jo dette fra ibergen.no og skal på ingen måte stoles på, men er Azar verdt 7mill etter så lang tid uten kamptrening?

vidar36

dette er nok bare piss igjen fra en klovn av en journalist farid.

ibergen skriver bare piss døgnet rundt!

han har vel 9mnd igjen av sin kontrakt og kan signere for ny klubb om 3 mnd så benfica vet vel at dei ikke kan få 7mill for han.

skjerp dere ibergen!

Brannmus

Var vel Ibergen, og sikkert Mr. Scoop himself Farid, som nærmest erklærte at Karadas var Brann-spiller i fjor sommer. Så etter at alt skulle være i boks, så husker jo alle hvordan det gikk.

Stoler ikke et sekund på Ibergen. I fjor skrev de ikke en eneste positiv sak om Brann tror jeg.. Og de fikk pepper for det. I tillegg bommet de grovt enkelte ganger på sine spådommer.

Nå skal de plutselig være beste gutt i klassen og forsvare Mjelde og hause Brann opp. Er så tydelig at de bare desperat prøver å finne ut åssen de skal kapre lesere.

Liker spesielt denne fra dagens artikkel:
Quote

Du trenger kilder tett på klubben når presseansvarlig omtrent sier det helt åpent.

Lurer på om det er samme kilder som de brukte i fjor på denne tiden?

Tom C

Hadde uansett vært en fin ting å få inn en spiller med hurtighet i midtforsvaret, som da evt kan ta over for Bjarnasson. Synes rett og slett han er for treg... Walde er vel heller ikke et olja lyn etter det jeg husker.
Aldri mer Obos....

Fabregas

Azar Karadas er selvfølgelig en flott spiller som kan erstatte Bjarnason på en flott måte ETTER denne sesongen, han kan og være en tung backupen fremme vi trenger. Men at vi skal bruke masse penger på han nå er jeg skeptisk til, jeg får litt Eirik Bakke følelse av det. Og han hadde atpåtil spilt litt i det siste før han kom. Nei, Brann bør ha en tett dialog med Jack Karadas og Benfica men å hente han nå synes jeg er en dum ide. La oss heller hente han i vinter for halve beløpet!?, hvis han kommer nå vil det være forstyrrende for troppen synes jeg. Det har allerede vært mer enn nok spillere ut og inn av Sportsklubben denne sommeren. Jeg hadde egentlig sett for meg en rolig sommer sånn sett, det hadde vært bedre for klubbens gullsjanser. Knut Walde er en grei forsterkning men på de to andre plassene vi ha handlet synes jeg vi er svekket. Greit at både Sjøhage og El Fakiri sikkert vil være gode spiller for klubben de neste årene men jeg tror Sæternes og Gashi som begge er kjent i klubben og 100% matchfit fra dag en ville bidratt mer i høst. Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri. El Fakiri er en bedre spiller men han var kontrakstløs(Sig-on-fee men hallo, det skal ikke være i nærheten av prisen på den spiller) mens Gashi på sin side hadde flere år igjen av kontrakten og ble solgt til en spiller der en høyere sum ikke hadde vært noe problem hvis Grønhagen var sikker på at Gashi kunne bli en viktig spiller. Kjøpet av Sjøhage gjør vel ca opp for salge av Sæternes. Men uansett, hvis klubben har forhandlet dette så dårlig at vi kom negativt ut av det økonomisk er det skammelig.

eivhelle

Quote from: "Fabregas"Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri.


Jeg antar at salgssummen for Gashi gikk rett tilbake til investorene. Mulig at Brann har tatt kostnadene for Fakiri fra egen lomme?

Klaus_Brann

Quote from: "Tom C"Hadde uansett vært en fin ting å få inn en spiller med hurtighet i midtforsvaret, som da evt kan ta over for Bjarnasson. Synes rett og slett han er for treg... Walde er vel heller ikke et olja lyn etter det jeg husker.


Er det bestemt og vedtatt at han skal spille stopper??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Er vel ikke noen som har utelukket noe som helst, men det er ihvertfall der jeg mener han vil gjøre mest nytte. Selv om han sikkert også kan spille spiss dersom det behovet skulle være større. I så måte er han vel litt sånn som Armann Bjørnsson...
Aldri mer Obos....

Fabregas

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "Fabregas"Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri.


Jeg antar at salgssummen for Gashi gikk rett tilbake til investorene. Mulig at Brann har tatt kostnadene for Fakiri fra egen lomme?


Ja, ok, men det totale beløpet tilgjengelig for kjøp er vel fortsatt det samme.

Xminator

Quote from: "Tom C"Er vel ikke noen som har utelukket noe som helst, men det er ihvertfall der jeg mener han vil gjøre mest nytte. Selv om han sikkert også kan spille spiss dersom det behovet skulle være større. I så måte er han vel litt sånn som Armann Bjørnsson...


At Brann er ett bedre dødball-lag med Sigurdsson, Bjørnsson og Karadas på banen samtidig bør vel være hevet over enhver tvil.

Xminator

Hardball tenner på Karadas:
http://fotball.aftenposten.no/mesterligaen/article87251.ece

Så overgangspengene til Benfica blir neppe noe stort problem.

Roffarne

Hvis man slår på iBergen-filteret og blander alt med en dose sunn fornuft så kan man vel se for seg at vi må ut med 4-5 mill for Azar. Det faktum at vi har sikklet og slevet på ham i evigheter og en OK CV (greie lag, men ikke allverdens av tillit) vil nok bety at Benfica vil ha "noe" for å slippe ham nå.
Og dersom lønnen er 2,5 mill så er ikke det helt bort-i-natten det heller (absurd nok).
Men det som forrundrer meg litt er lengden på kontrakten. Er dette noe Azar selv ønsker? For i så fall så skremmer det meg en smule og kan vitne om at han ikke har overdreven tro på sine egne evner. Dersom han var like god som vi husker ham så burde han vel vært tjent med 2 år og så ut igjen. Og han skulle vel være i posisjon til å be om en slik lengde når Brann ikke må vrenge lommer og riste investorer for å hente ham.
Men. Snadder for oss om vi får en Karadas som kan prestere, om ikke til høsten så i alle fall neste år og de kommende 5. En sentrallinje med Karadas, Bakke og Helstad (om da vi ikke får tak i en enda mer krigersk spiss til å utfylle Thorstein) burde sette Guds frykt i de fleste.

tintin

nå har benfica sparket treneren sin, håper ikkje dette setter en stopper for en evt karadas retur

Xminator

Det som evntuelt setter en stopper for Karadas-retur er bonuspengene som stoppet overgangen i fjor. Karadas vil naturlig nok ha penger han har krav på, Brann er neppe intressert i å betale Benficas gjeld, og Benfica vil kvitte seg med Karadas uten å tape for mye penger. (BA)

Der står saken, og jeg setter en stor rød strek over Karadas til Brann for denne gang.

Kjell249

Quote from: "Xminator"Det som evntuelt setter en stopper for Karadas-retur er bonuspengene som stoppet overgangen i fjor. Karadas vil naturlig nok ha penger han har krav på, Brann er neppe intressert i å betale Benficas gjeld, og Benfica vil kvitte seg med Karadas uten å tape for mye penger. (BA)

Der står saken, og jeg setter en stor rød strek over Karadas til Brann for denne gang.


Bedre å hente AK om et år. Da kommer han gratis og har hatt tid på å komme seg i form og vist at han er helt frisk.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Om ett år kan Karadas stappe en fet sign-on-fee i lommen, tviler på at prislappen for Brann blir så mye lavere.

Go Up